Tehnoloģijas

Mājas DSL lietotāju skaits uz pusi lielāks

, 11.06.2007

Jaunākais izdevums

Lattelecom DSL pastāvīgā interneta lietotāju skaits Latvijā šī gada pirmajos piecos mēnešos, salīdzinot ar 2006.gada attiecīgo laika periodu, pieaudzis par 57% un sasniedza 127,7 tūkstošus, liecina Lattelecom apkopotā statistika.

Pastāvīgā interneta lietotāju skaits gada laikā palielinājies par 46,1 tūkstošiem, ko daļēji ietekmējis interneta instalācijas komplektu popularitāte – šādi radīta iespēja klientiem pašiem ierīkot interneta pieslēgumu. Tiek prognozēts, ka šogad DSL pieslēgumu skaits turpinās aktīvi pieaugt arī pateicoties Lattelecom piedāvātajai digitālajai interaktīvajai televīzijai.

2006.gada pirmajos piecos mēnešos visā Latvijā DSL pieslēgumu skaits ir pieaudzis par 12,8 tūkstošiem, taču šogad laika posmā no janvāra līdz maijam ieskaitot jau gandrīz divreiz vairāk – par 21,1 tūkstošiem. Līdz ar to, 2007.gada 31.maijā kopējais Lattelecom DSL pieslēgumu skaits visā Latvijā sasniedza 127,7 tūkstošus, kas ir par 46,1 tūkstošiem pieslēgumiem jeb 57% vairāk nekā gadu iepriekš, kad DSL bija pieslēgts 81,6 tūkstoti reižu.

Pieaugums sasniegts galvenokārt pateicoties jaunajiem DSL pieslēgumiem ārpus Rīgas rajona. Latvijas reģionos pastāvīgo internetu lietotāju skaits pieaudzis par gandrīz 54%. Vislielākais lietotāju skaita pieaugums bija Jēkabpils rajonā, kur DSL pieslēgumu skaits palielinājās par 80%. Līdz ar to, šobrīd visvairāk pastāvīgā interneta lietotāju ir Rīgā, Jūrmalā un Rīgas rajonā – 58 991, kas ir par 59,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt reģionos visvairāk Lattelecom pastāvīgā interneta lietotāju skaits ir Jelgavas pilsētā un rajonā.

Pastāvīgo interneta pieslēguma popularitāti veicināja arī interneta instalācijas komplekta ieviešana, ar kura palīdzību mājās var ierīkot arī pats klients, taču pirms tā iegādes pa bezmaksas tālruni 8008040 jānoskaidro vai pastāv tehniskas iespējas internetu ierīkot. Saskaņā ar Lattelecom statistiku, šī gada pirmajos piecos mēnešos instalācijas komplekta palīdzību Lattelecom internets tika ierīkots 6 938 reižu.

Lattelecom pastāvīgā interneta pieslēgumus, izmantojot DSL tehnoloģiju, piedāvā kopš 2000.gada. Vērā ņemams lietotāju skaita pieaugums sākās 2005.gadā, bet īpaši strauji – kopš 2006. gada augusta, kad uzņēmums sāka piedāvāt pakalpojumu Mājas komplekts. Savukārt kopš šī gada maijā Lattelecom ieviesa Mājas komplektu-3, kas piedāvā iespēju par vienu cenu abonēt komplektu, kurā ietilpst gan stabils un ātrs interneta pieslēgums, gan fiksētās tālruņa līnijas abonēšana, un nu arī digitālā televīzija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lattelecom lauku apvidos izmantos Alcatel-Lucent risinājumu

, 23.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Alcatel-Lucent paziņoja par līguma parakstīšanu ar Lattelecom uz trim gadiem par platjoslas DSL (ciparu abonentlīnija) paplašināšanu, sakaru nodrošināšanai Latvijas lauku apvidos, izmantojot Alcatel-Lucent mikroviļņu tehnoloģijas risinājumus.

Šīs vienošanās ietvaros Alcatel-Lucent piegādās 9500 Microwave Cross Connect (MXC) mikroviļņu tehnoloģijas risinājumu, lai nodrošinātu platjoslas DSL tīkla trafiku, kā arī veiks ierīkošanas un ekspluatācijas pakalpojumus. DSL abonentlīniju savienojums ir daudz ātrāks par patreizējo vara vadu savienojumu.

"Šis risinājums dos mums iespēju attīstīt platjoslas pakalpojumus tajos Latvijas reģionos, kur optiskā kabeļa infrastruktūra vēl nav pieejama. Alcatel-Lucent mikroviļņu tehnoloģijas risinājumam ir augstākā iespējamā kapacitāte, kas ļaus pildīt mūsu saistības ar klientiem, nodrošinot viņiem augstas kvalitātes platjoslu sakarus," saka Lattelecom tīklu direktors Valdis Vancovičs. "Alcatel-Lucent mērogojamais mikroviļņu tehnoloģijas risinājums un drošā arhitektūra ir radījušas dinamisku tehnoloģisko risinājumu atbilstoši mūsu vajadzībām - paplašināt DSL pārklājumu lauku apvidos."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Twitter atzīts par pasaulē ātrāk augošo sociālo tīklu

Gunta Kursiša, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google un Facebook būtu vajadzējis iegādāties mikroblogošanas vietni Twitter, bet nu šīs kompānijas var kost pirkstos, jo Twitter kļuvis par straujāk augošo sociālo platformu, raksta forbes.com.

Turklāt Twitter nav apsteidzis citus sociālos tīklus par mata tiesu, bet gan atrodas pārliecinošā vadībā, liecina GlobalWebIndex (GWI) ziņojums. Pašlaik 21% pasaules interneta lietotāju vismaz reizi mēnesī izmanto Twitter.

Novērots, ka laikā no 2012. gada otrā ceturkšņa līdz 2012. gada ceturtajam ceturksnim aktīvu Twitter lietotāju skaits audzis par 40% jeb līdz 288 miljoniem aktīvu lietotāju, kas izmantojuši Twitter pēdējā mēneša laikā. Tādējādi kopš 2009. gada jūlija Twitter lietotāju skaits audzis par 714%.

Visstraujāk Twitter lietotāju skaits audzis Honkongā (par teju 100%), ASV (94%), Krievijā (62%), Ķīnā, Itālijā un Dienvidkorejā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs lielāko banku klientu vairums izmanto internetbanku, kas savukārt arvien vairāk sāk aizvietot filiāļu funkcijas.

Lielākā daļa Hansabankas, SEB Bankas un arī Parex bankas klientu izmanto internetbankas, kur arī veic lielāko daļu norēķinu. Baltijas valstu skatījumā lielākais lietotāju skaits ir Igaunijā un Latvijā. Nenoliedzami, ka bankas, ņemot vērā vispārēju internetizāciju, varētu izmantot internetbanku kā virtuālo filiāli un palielināt tajā esošo informācijas apjomu par bankas pakalpojumiem, pieļauj SEB Bankas speciālisti.

"Ir bankas Baltijā, kas šādu praksi ir ieviesušas," tā SEB bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sanda Purviņa. Db jau vēstīja, ka jaunas izmaiņas nupat piedzīvojusi Hansabankas internetbanka hanza.net - pilnveidots dizains un lietojamība, tā veidota kā personīgais finanšu konsultants. Banka uzsver, ka jaunajā hanza.net lietotājiem esot pārskatāmāka sava personīgā informācija un izvēles, kā arī pilnveidota precīzi piemērotu piedāvājumu un informācijas proaktīva saņemšana. Izmaiņas, kas nebija saistītas ar jaunu tehnoloģisko risinājumu ieviešanu, sāktas pērn oktobrī, pie tām Hansabankā strādājuši 50 cilvēki. Igaunijā internetbanka jau mainījusies, bet Lietuvā tas notiks tuvākajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Revolut sasniedz ienākumu un izdevumu balansu

Anda Asere, 26.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šobrīd kompānijai ir 350 tūkstoši aktīvo lietotāju dienā un 800 tūkstoši aktīvo lietotāju mēnesī.

Londonā dibinātais finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums Revolut paziņojis par ienākumu un izdevumu balansa sasniegšanu

To kompānija sasniegusi pērn decembrī, kas noticis pēc 2,5 gadu darbības. Revolut apgalvo, ka līdzīgiem finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem tādu rezultātu sasniegšanai parasti nepieciešami aptuveni pieci gadi.

«Lai arī priecājamies, ka mūsu uzņēmējdarbības modelis darbojas, peļņa šobrīd nav mūsu prioritāte. Pašlaik kompānijas svarīgākais uzdevums ir izplatīšanās pēc iespējas vairāk pasaules valstīs, kuru starpā tuvākajos plānos ir ASV, Singapūra un Austrālija,» saka Andris Bičeika (Andrius Bičeika), Revolut Baltijas reģiona vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Revolut Latvijā jau septiņi tūkstoši lietotāju

Anda Asere, 16.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēneša laikā britu finanšu tehnoloģiju uzņēmums Revolut lietotāju skaitu Latvijā palielinājis no pieciem līdz septiņiem tūkstošiem

«Pēc ziņām par to, ka Revolut uzsāk darbu Latvijā, lietotāju skaits vienā mēnesī pieaudzis no 5000 līdz teju 7000. Šobrīd Rīga ir trešais lielākais Revolut tirgus Baltijā pēc Viļņas un Kauņas. Pirmajās divās nedēļās vidējais pieaugums bija virs 300%,» saka Ieva Elvīra Kazakevičjūte (Ieva Elvyra Kazakevičiūtė), Revolut sabiedrisko attiecību vadītāja.

Vidējais lietotāju vecums Latvijā esot līdzīgs kā citos tirgos – vairums lietotāju ir vecumā no 26 līdz 35 gadiem, bet visiecienītākais šis pakalpojums ir 29 gadus vecu cilvēku vidū. Lielākā daļa transakciju tiek veiktas Latvijā, kas parāda to, ka pakalpojums tiek lietots ikdienā. Otra valsts, kur Latvijas iedzīvotāji visvairāk lieto Revolut, ir ASV. «Mēs ceram, ka mūsu jaunais ierīču apdrošināšanas plāns, ko nesen uzsākām piedāvāt, palielinās lietotāju skaitu,» teic I. E. Kazakevičjūte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lattelecom paaugstinājis interneta cenas

, 15.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom mājas lapā publicētā informācija liecina, ka no 1. jūnija paaugstinātas vairāku Lattelecom pakalpojumu abonēšanas cenas.

Cenu paaugstinājums gan attiecas tikai uz jaunajiem klientiem, esošajiem klientiem cenas mainīsies tikai pēc esošā ilgtermiņa līguma beigām.

Abonēšanas cena (mēnesī):
līdz 01.06.2007.no 01.06.2007. vai pēc ilgtermiņa līguma termiņa beigām
Pilsētas internetsLs 6,99Ls 9,00
Mājas DSLLs 11,99Ls 15,16
Profesionālais DSLLs 11,99Ls 15,16
Mājas komplekts 1 ar ilgtermiņa līgumuLs 13,90Ls 14,90
Mājas komplekts 1 bez ilgtermiņa līgumaLs 14,90Ls 14,90
Mājas komplekts 2 ar ilgtermiņa līgumuLs 16,90Ls 18,90
Mājas komplekts 2 bez ilgtermiņa līgumaLs 18,90Ls 18,90

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Gatis Lazda ir vērsies ar iesniegumu Ģenerālprokuratūrā, norādot, ka AS “Sadales tīkls”, piemērojot jaunos tarifus, iekasē no galalietotājiem maksu par tādas pieslēguma jaudas uzturēšanu, ko uzņēmums patiesībā nemaz nenodrošina.

Līdz ar to “Sadales tīkls”, iespējams, noziedzīgā ceļā gūst virspeļņu, un ir jāvērtē šīs rīcības atbilstība Krimināllikuma 177. panta “Krāpšana” otrajā un trešajā daļā norādītajam noziedzīga nodarījuma sastāvam, teikts presei izplatītajā paziņojumā.

Uzņēmēja ieskatā nepieciešams arī izvērtēt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) amatpersonu rīcību atbilstoši Krimināllikuma 319. panta “Valsts amatpersonas bezdarbība” pirmajā un trešajā daļā norādītajam noziedzīgā nodarījuma sastāvam. 2023. gada 1. jūlijā stājās spēkā jaunie “Sadales tīkla” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifi, kas mājsaimniecībām ievērojami sadārdzināja elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma izmantošanu. Jūlija rēķinā ir ieviesta jauna komponente – maksa par jaudas uzturēšanu (MJU). Iepriekš “Sadales tīkla” elektroenerģijas pakalpojumu tarifos tāda nebija iekļauta. Tā ir tarifa fiksētā daļa par jaudas uzturēšanu, ko ietekmē pieslēguma fāžu (F) skaits, pieslēguma slodze ampēros (A) un patērēto kilovatstundu apjoms (kWh).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā var diriģēt komfortu? Gudrās mājas

SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis, 20.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Termins gudrās mājas zināms jau daudzus gadus. Tomēr pirmsākumos tas šķita vidusmēra cilvēkiem tāls, dārgs un šķietami nesasniedzams tehnoloģisks jauninājums, ko lietoja vai nu turīgi cilvēki, vai tehnoloģiju entuziasti. Bet laiks ir gājis uz priekšu, un lietas ir mainījušās. Tagad par gudrajām mājām var runāt ne vien ekskluzīvās villās Nicā, bet arī Madonā, Skultē un Limbažos – gan privātmājā, gan divistabu dzīvoklī. Kas ir gudrās mājas, un ko par tām būtu vērts zināt ikvienam mūsdienīgam cilvēkam?

Uzreiz jāmin, ka ir divu veidu gudrās mājas. Viens veids ir tās, kuru risinājumos uzsvars likts uz taupīšanu. Tie ir risinājumi, kas ļauj ietaupīt enerģiju, veikt patērētās enerģijas uzskaiti, analīzi un, vadoties pēc tā, veikt optimizāciju, kā arī papildus nodrošina klimata komfortu un ļauj vadīt, kontrolēt apgaismojumu, gaisa temperatūru utt. Šādus risinājumus mēs vairāk saprotam kā Building Managment Systems (BMS) jeb ēku vadības sistēmu. Tie ir risinājumi maksimāli efektīvai ēku ekspluatācijai un energoresursu ekonomijai un ietver vairāku inženiertehnisko sistēmu integrāciju. Tātad – tas ir veids, kā ēkas lietotāju dzīvi padarīt komfortablu un apsaimniekotājiem ļaut efektīvi un ekonomiski pārvaldīt ēkas. Šo sistēmu uzstāda galvenokārt lielākās ēkās – komercobjektos, birojos, skolās utt., un tā jau šobrīd ir gana populāra pasaulē un Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītajam jautājumu un atbilžu sociālajam tīklam Ask.fm mēnesī ir 37 miljoni unikālo apmeklētāju. Tādējādi latviešu radītais Ask.fm ir pamatīgi apsteidzis ASV konkurentu Formspring, kuram mēnesī ir 19 – 20 miljoni unikālo apmeklētāju, vēsta IT medijs techcrunch.com.

Tomēr ASV sociālais tīkls joprojām ir vadībā ar reģistrēto lietotāju skaitu. Formspring reģistrējušies 29,5 miljoni lietotāju, bet Ask.fm – astoņi miljoni. Tomēr Ask.fm katru dienu reģistrējas 60 tūkstoši jaunu lietotāju.

Ask.fm ir jautājumu un atbilžu sociālais tīkls, kur ikviens var pajautāt jebko kādam citam. Ask.fm ir pielāgots 25 valodās, bet vislielākais tā lietotāju skaits ir Argentīnā, Krievijā, Ukrainā, Saūda Arābijā, Turcijā un Spānijā.

Lai gan populārs ārvalstīs, Ask.fm lietotāju skaits Latvijā pašlaik ir ļoti stabils, iepriekš sarunā ar DB atzina Ask.fm mākslinieks Klāvs Sinka. «Iespējams, tas saistīts ar to, ka pagaidām auditorija šeit ir samērā jauna. Piemēram, Latvijā Ask.fm lielākoties izmanto jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, Krievijā 17-19 gadu veci jaunieši, savukārt Saūda Arābijā tie ir 19 līdz 21 gadu veci cilvēki,» pieļāva Ask.fm pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Elektroenerģijas pakalpojumu nozarē joprojām ir virkne trūkumu, kas jānovērš

Žanete Hāka, 15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar 2013. gadu, elektroenerģijas piegādes kvalitāte Latvijā vairākos parametros ir uzlabojusies, tomēr Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) konstatējusi vairākus trūkumus, kas jānovērš, un apzinājusi vairākus rādītājus, kas jāuzlabo, lai elektroenerģijas kvalitāte atbilstu noteiktam kvalitātes standartam, informē SPRK.

Aizvadītajā gadā SPRK apsekoja 42 elektroapgādes objektus, kā arī veica 52 sprieguma parametru mērījumus, prioritāri izvēloties zemsprieguma tīklu vietas ar potenciāli kritisku sprieguma kvalitāti. Elektroenerģijas sadales pakalpojumu kvalitāti SPRK vērtēja pēc vairākiem kritērijiem - elektroapgādes drošums, sprieguma un elektroapgādes kvalitāte, kā arī komerciālā kvalitāte.

Elektroapgādes drošums ir atkarīgs no elektroenerģijas apgādes pārtraukumiem un sprieguma iekritumiem. Lietotāji sagaida augstu elektroapgādes drošumu par iespējami mazāku tarifu, mazu sprieguma pārtraukumu skaitu un pēc iespējas īsāku pārtraukumu laiku. Līdz ar to sistēmas operatoru uzdevums ir samazināt šos pārtraukumus ar pēc iespējas mazākām investīcijām. Mūsdienu sadales tīklu monopolstāvokļa situācijā SPRK loma ir kontrolēt šo procesu, lai sistēmas operators nodrošinātu lietotāju elektroapgādes drošumu par ekonomiski pamatotām izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lattelecom platjoslas interneta pieslēgumu skaits pieaudzis par 22%

Sanita Igaune, Db, 16.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektronisko sakaru sniedzēja Lattelecom pastāvīgā platjoslas interneta pieslēgumu skaits Latvijā šā gada pirmajos 11 mēnešos, salīdzinot ar 2007.gada attiecīgo laika periodu, ir pieaudzis par 22% un sasniedzis 180.3 tūkstošus, liecina Lattelecom apkopotā statistika.

Vislielākais pieaugums reģistrēts Jēkabpils rajonā, kur Lattelecom platjoslas interneta lietotāju skaits šajā laikā pieaudzis par 37%. Saskaņā ar statistikas datiem, īpaši oktobrī un novembrī interneta pieslēgumu skaita pieaugumu sekmēja iedzīvotāju vēlme pieslēgt Lattelecom Televīziju.

Visvairāk Lattelecom pastāvīgā interneta pieslēgumu šī gada 30.novembrī bija Rīgā, Rīgas rajonā un Jūrmalā – 82.3 tūkstoši, kas ir par 21% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt reģionos visvairāk Lattelecom platjoslas interneta lietotāju pašlaik ir Jelgavas pilsētā un rajonā, kur pieslēgumu skaits gandrīz sasniedzis 11 tūkstošus, kam seko Daugavpils un Liepājas rajons ar attiecīgi 9 tūkstošiem un 8.6 tūkstošiem pieslēgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lattelecom pastāvīgā interneta lietotāju skaits pieaudzis par 23%

, 16.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom pastāvīgā interneta lietotāju skaits Latvijā šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2007. gada attiecīgo laika periodu, pieaudzis par 23% un sasniedzis 168.7 tūkstošus, liecina Lattelecom apkopotā statistika.

Visvairāk Lattelecom pastāvīgā interneta pieslēgumu pašlaik ir Rīgā, Rīgas rajonā un Jūrmalā – 77,8 tūkstoši -, kas ir par 23% vairāk nekā gadu iepriekš. Būtisks interneta pieslēgumu skaita pieaugums vērojams arī ārpus Rīgas rajona, kur pieslēgumu skaits gada laikā pieaudzis par 19%. No reģioniem vislielākais lietotāju skaita pieaugums bija Jēkabpils un Talsu rajonā, kur interneta pieslēgumu skaits palielinājies par 31%. Savukārt reģionos visvairāk Lattelecom pastāvīgā interneta lietotāju pašlaik ir Jelgavas pilsētā un rajonā, kur pieslēgumu skaits pārsniedz desmit tūkstošus, kam seko Daugavpils un Liepājas rajons.

"Pozitīvi vērtējams tas, ka jau vairākus gadus pēc kārtas dinamiski pieaug Lattelecom interneta pieslēgumu skaits ārpus Rīgas rajona. To ietekmē gan datoru pieejamības, gan interneta satura kvalitātes un sniegto iespēju palielināšanās, gan arī veiktie pakalpojumu uzlabojumi, piemēram, Lattelecom TV ieviešana un piedāvājums internetu ierīkot pašu spēkiem, līdz ar to ietaupot naudas līdzekļus," norāda Kerli Gabriloviča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Internetu joprojām visbiežāk pārlūko datoros, telefoni - tuvojas

Lelde Petrāne, 07.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā vidējais interneta lietotāju skaits Latvijā no visām platformām kopā (t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem) pieaudzis par 8 000 lietotājiem, sasniedzot 1 429 000 lietotājus jeb Real Users, liecina "gemiusAudience" dati.

Vidēji mēnesī Latvijā 1 234 000 lietotāji interneta pārlūkošanai izmantojuši datorus,1 045 000 – mobilos telefonus, bet 125 000 internetu lietojuši savos planšetdatoros.

53 procenti no visiem interneta lietotājiem Latvijā ir sievietes, bet 47 procenti – vīrieši.

Salīdzinot datus par interneta lietotāju skaita tendencēm pēdējo piecu gadu laikā, "gemiusAudience" dati rāda, ka turpina samazināties gados jauno interneta lietotāju skaits no datoriem. Tikmēr turpina pieaugt interneta lietotāju skaits vecumā pēc 55 gadiem, kas internetu pārlūko no datoriem – ja 2009. gadā šajā vecuma grupā 119 000 lietotāju lietoja internetu no datoriem, tad 2019. gadā šiem parametriem atbilda jau 260 000 Real Users.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedtālruņi ir 12% Latvijas iedzīvotāju

Gunta Kursiša, 30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņus lieto jau 12% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pieaugot šo mobilo ierīču lietotāju skaitam, mainās arī iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi, noskaidrots aģentūras TNS pētījumā TNS Latvia Digital.

Jau šobrīd to interneta lietotāju vidū, kuru īpašumā ir viedtālrunis, vispopulārākā ierīce interneta izmantošanai ir viedtālrunis (81% gadījumu) savukārt, «parasto» mobilo telefonu lietotāju vidū joprojām vispopulārākais interneta piekļuves veids ir, izmantojot galda datoru (74% gadījumu), norāda TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena.

Pētījuma rezultāti liecina, ka internetu 2012. gada pavasarī pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 212 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada atbilstošajā periodā. Pieaudzis ir arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars - ja 2011. gada pavasarī pēdējo septiņu dienu laikā internetu bija izmantojuši 63% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tad 2012. gada pavasarī tie jau ir 67%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa mājsaimniecību, kuras elektroenerģijas līgumus slēgušas laikā, kad cenas bija augstas, ir nofiksējušas šo cenu līmeni ilgākam periodam un cenu samazinājuma ietekmi biržā uz maksājumiem nekādā veidā neizjūt, informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Saskaņā ar SPRK otrā ceturkšņa datiem juridisko lietotāju vidū cenu fiksēt izvēlējušies 49% lietotāju, bet mājsaimniecību vidū tie ir 86% - fiksētas cenas līgumi un universālais pakalpojums.

Saskaņā ar SPRK datiem šī gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar pirmo ceturksni, fiksētas cenas līgumu īpatsvars mājsaimniecību segmentā nedaudz pieaudzis par diviem procentpunktiem, sasniedzot 69%, bet juridisko lietotāju segmentā - samazinājies par trīs procentpunktiem, sasniedzot 49%.

Tikmēr mainīgas jeb biržas cenas līgumu īpatsvars pieaudzis par diviem procentpunktiem līdz 14% mājsaimniecību segmentā un par trīs procentpunktiem līdz 51% juridisko lietotāju segmentā. Savukārt universālā pakalpojuma īpatsvars mājsaimniecību vidū samazinājās par četriem procentpunktiem līdz 17%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Andelemandele.lv jauni rekordi

Anda Asere, 06.05.2020

Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā laikā cilvēki ar jaunu sparu nododas mājas kārtošanai un aug interese pārdot sev vairs nevajadzīgās lietas.

"Pirmajās divās nedēļās pēc ārkārtējā stāvokļa izziņošanu valstī portāla apmeklētāju un ievietoto "pērļu" daudzums kritās pat līdz 30%. Cilvēkiem bija jāpierod pie reālās situācijas - mājmācība, darbs no mājām utt. Taču šobrīd situācija ir būtiski mainījusies un portālā katru dienu aug ievietoto "pērļu" daudzums un 12. aprīlī tas sasniedza rekordlielu skaitu - 5200 preces," stāsta Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Martā portālu apmeklēja 176 tūkstoši unikālo lietotāju, no kuriem 95,6% ir no Latvijas, 2,6% no ASV un pārējie no Eiropas. 92% apmeklētāju ir sievietes, bet no kopējā reģistrēto lietotāju skaita, kas ir 151,6 tūkstoši, 94% ir sievietes. 36,1 tūkstotis reģistrēto lietotāju pēdējā mēneša laikā ir ienākuši portālā. Jaunu reģistrēto lietotāju skaits dienā pieaudzis par 35%. Februārī jauno reģistrēto lietotāju skaits bija 2738, martā 2737, aprīlī - 3403.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Arvien vairāk banku klienti «pārvietojas uz internetu»

Ieva Mārtiņa, 05.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, sarūkot banku filāļu skaitam, vienlaikus pieaudzis to bankas klientu skaits, kas izmanto internetbanku. Visvairāk internetbankas lietotāju skaits pieaudzis Swedbank, bet vissstraujāk filiāles sarukušas SEB bankai.

Latvijas komercbanku asociācijas dati liecina, ka internetbankas lietotāju skaits šogad jūnija beigās sasniedza 1,415 miljonus, kas ir par 30 tūkstošiem lietotāju jeb 2,2% vairāk nekā šā gada sākumā. Tikmēr filiāļu skaits sešu mēnešu laikā sarucis par 35 vienībām jeb 8,6%, sasniedzot 371 filiāli jūnija beigās.

Lielākais internetbankas lietotāju skaits ir Swedbank - šogad jūnija beigās tie bija 784,2 tūkstoši bankas klienti, kas turklāt ir par 22 tūkstošiem lietotāju jeb 2,85% vairāk nekā nekā gada sākumā. Kopējais bankas aktīvo klientu skats Swedbank šā gada vidū bija 933,7 tūkstoši, kas ir par 6,7 tūkstošiem aktīvu klientu vairāk nekā gada sākumā. Bankai jūnija beigās bija 54 filiāles – tik pat, cik šā gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Gmail kļuvis par pasaulē lielāko e-pasta pakalpojumu

Jānis Rancāns, 29.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta giganta Google e-pasta pakalpojuma Gmail aktīvo lietotāju skaits sasniedzis 425 miljonus, informē kompānija. Tas nozīmē, ka Gmail apsteidzis Microsoft Hotmail un kļuvis par pasaulē lielāko e-pasta pakalpojumu.

Vēl šā gada janvārī Gmail izmantojuši 350 miljoni lietotāju, bet piecu mēnešu laikā to skaits pieaudzis par 75 miljoniem.

Google arī norāda, ka pašlaik Gmail izmantojot 45 ASV valsts iestādes, bet kompānijas produkti tiek aktīvi lietoti 65 no 100 lielākajām universitātēm, kā arī tos izmanto pieci miljoni dažādu kompāniju.

Tomēr Google e-pasta pakalpojumam esot mazāk unikālo lietotāju un šajā aspektā Gmail atpaliekot no Hotmail un Yahoo e-pasta, aprēķinājusi interneta analītiķu kompānija comScore.

Savukārt aptuveni pirms gada dienas gaismu ieraudzījušajam Google sociālajam tīklam Google+ esot 250 miljoni lietotāju, un lielākā daļa no tiem Google+ piekļūst izmantojot mobilās ierīces, kā, piemēram, planšetdatorus un viedtālruņus. Vairāk nekā puse no Google+ lietotājiem (150 miljoni) esot aktīvi. Savukārt vidējais Google+ lietotājs sociālajā tīklā pavada 12 minūtes, norāda kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas

Lelde Petrāne, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Rīgā ir pasaulē otrais lielākais Waze lietotāju skaits

LETA, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā autovadītāju iecienītās aplikācijas Waze lietotāju skaits ir pasaulē otrais lielākais pēc Parīzes, aģentūra LETA apliecināja Waze līdzdibinātājs Uri Levina.

Pēc viņa teiktā, aplikācija Latvijā lejuplādēta pusmiljonu reižu.

Sākotnēji Waze esot labi veicies tikai Izraēlā, un kompānija 2010.gadā teju gadu esot stagnējusi ar ļoti nelielu lietotāju skaita pieaugumu, bet pēcāk, sasniedzot kritisko masu, lietotāju skaits esot sācis augt atsevišķās Eiropas pilsētās, arī Rīgā. Lietotāju skaita pieaugumu globāli Levins skaidro ar uzlabotu algoritmu, kas ļāva ātrāk izveidot lietojamas ceļu kartes.

Uz jautājumu, kāpēc Rīgā Waze ir veicies tik labi, Levinam uzreiz skaidras atbildes nebija, jo viņa kompānija parasti nekādu tirgus izpēti un mārketinga aktivitātes jaunajos tirgos neveic. Viņš pieļāva, ka par labu Waze izplatībai varēja nospēlēt tas, ka Rīga ir salīdzinoši neliela pilsēta un daudzi par aplikāciju uzzinājuši mutvārdu ceļā. Līdzīgu efektu viņš esot pieredzējis arī citās ziemeļu valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespēja sasniegt plašāku cilvēku loku, vienkārša lietošana un mazāk gar acīm ņirbošu reklāmu - galvenie iemesli, kādēļ pēdējā pusgada laikā divkāršojies to Latvijas interneta lietotāju skaits, kuri uzgriezuši muguru neapšaubāmajam pašmāju socializācijas portālu flagmanim draugiem.lv un pievērsušies nepilnu pusmiljardu pasaules iedzīvotāju aptverošajam Facebook, raksta laikraksts Diena.

Facebook.com sniegtā informācija liecina, ka patlaban šajā sociālajā portālā reģistrējušies 130 tūkstoši lietotāju no Latvijas, kas ir divreiz vairāk nekā gada sākumā. Salīdzinājumam, draugiem.lv ir 750-800 tūkstoši aktīvo lietotāju, kas esot tuvu kopējam Latvijas interneta lietotāju skaitam, apgalvo portāla radošais direktors Guntars Meluškāns.

«Vienīgais iemesls, kāpēc reģistrējos atpakaļ draugos bija cilvēki, kuri joprojām nav reģistrējušies Facebook,» neregulāru iegriešanos pašmāju portālā paskaidro IT speciālists Tonijs Gorodničenko, kurš draugiem.lv esot kopš pašiem pirmsākumiem, kad portālā vēl nebija pat 10 tūkstoši lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru