Jaunākais izdevums

Amerikas rietumos iznīkuši 60% no medus bišu populācijas, savukārt ASV austrumos pazuduši 70% medus bišu. Zinātnieku grupa izvirzījusi teoriju, ka to izraisījis radiācijas starojums no mobilajiem telefoniem, ziņo Independent.

Zinātnieki uzskata, ka radiācijas starojums, ko rada mobilie telefoni un citas hi-tech ierīces, radot traucējumus bišu navigācijas sistēmā un bites, kuras stropā nodarbojas ar medu vākšanu un augu apputeksnēšanu, vairs nevarot atrast ceļu mājup un iet bojā. Tā kā pārējais bišu strops nevar iztikt bez darba bitēm, iznīkst viss strops.

Šī sērga izplatījusies ne tikai ASV, bet nu jau arī vairākās Eiropas valstīs, tai skaitā Vācijā, Šveicē, Spānijā, Portugālē un Grieķijā. Pēdējās sūdzības nākušas no Lielbritānijas, kur vairākiem bišu audzētājiem iznīkuši bišu stropi.

Tā kā lielākajai daļai pasaules augu nepieciešama apputeksnēšana, apdraudētas ir ne tikai bišu populācija, bet arī pasaules auggopība.

Latvijas Biškopības biedrības priekšsēdētājs Armands Krauze Db.lv pastāstīja, ka Latvijā bišu iznīkšana neesot novērota, tieši otrādi - bites ļoti veiksmīgi esot pārcietušas ziemu.

A. Krauze šaubās, ka pie bišu iznīkšanas ASV vainojami mobilie telefoni. Viņš uzskata, ka pie vainas varētu būt jaunās paaudzes pesticīdi, kas var nonākt bišu organism, vai ķimikālijas, kuras ir indīgas ne tikai kukaiņiem, kas mēdz apsēst ražu, bet arī bitēm.

Vēl Krauze uzsvēra, ka ASV lielākais zaudējums būšot nevis bišu medus, bet gan apputeksnēšanas darbi, kurus veic bites. Neskatoties uz to, ka ASV lielāko daļu apputeksnēšanas darbus jau veic mākslīgi, zaudējumi būšot mērojami miljardos USD.

Pašlaik ASV notiek izpētes darbs, lai pilnībā izskaidrotu, kapēc iet bojā bites.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sudraba spožajam pievienojas maģiski melnais un zelta elegantais - LG piedāvā jaunos LG Shine "Titanium Black" un "Gold" mobilos telefonus

, 20.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 20. septembris - Pateicoties LG Black Label elegantās stila sērijas otrā modeļa LG Shine pārsteidzošajiem pārdošanas apjomu panākumiem, LG Electronics piedāvā jaunus LG Shine mobilos telefonus - "Titanium Black" un "Gold". Šie telefoni no sava priekšteča ir mantojuši visas tehniskās specifikācijas, savukārt "sudraboto mētelīti" nomainījušas titāna melna un luksus zelta "žaketes".

Jaunie LG Shine "Titanium Black " un "Gold " mobilie telefoni ir stilīgi un tiem ir augstākās klases tehniskās specifikācijas. Ietekmējoties no modernisma, LG Shine "Titanium Black" mobilais telefons ir rūpīgi pārdomāts un izsmalcināts. Ar jauno LG Shine "Titanium Black", kas ir vēl elegantāks nekā sudraba krāsas telefons, mirdzēt var gan vīrieši, gan sievietes. Savukārt "Gold" telefons savu krāsu un veidolu ieguvis ietekmējoties no dabas, tādējādi arī ziedu motīvs atklāj telefona jūtīgumu.

Tie cilvēki, kam iepatikās jau pirmais sudrabotais LG Shine, būs patīkami pārsteigti par jaunajiem telefoniem un vēlēsies tos iegūt, tādējādi tas vēlreiz apliecinās, ka LG ir viens no stilu līderiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BITES grupa paziņo, ka ir paplašināta tās valde. No 2007. gada 2. maija BITES grupas valdei pievienosies BITES grupas Juridiskās nodaļas vadītāja Aida Bičūniene un BITES grupas Cilvēkresursu nodaļas vadītāja Ingrida Elijošūte, Db.lv informēja sabiedrisko attiecību aģentūras Nords Porter Novelli korporatīvo un marketinga komunikāciju nodaļas vadītāja Daiga Holma.

2. maijā kompānijā darbu sāks Kenets Kempbels, kurš kļūs par BITES grupas ģenerāldirektoru un valdes priekšsēdētāju. Džeimss Dž. Džeksons, pašreizējais valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs, turpmāk darbosies Uzraudzības padomē, bet Martins Amtofts-Kristensens, ģenerāldirektora vietas izpildītājs, arī turpmāk būs finanšu direktors un valdes loceklis.

No 2007. gada 2. maija BITES grupas valdē ietilps:

Pauļus Dambrausks BITES grupas valdes loceklis/ direktors darbā ar privātajiem klientiem

Darjus Montvila BITES grupas valdes loceklis/ direktors darbā ar biznesa klientiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BITE Latvija klienti varēs pāradresēt zvanus arī tālruņa nozaudēšanas gadījumā

, 30.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju kompānijas BITE Latvija klienti turpmāk var pāradresēt zvanus uz citu tālruņa numuru pat tad, ja tobrīd viņu pašu mobilais tālrunis nav sasniedzams - ja tas ir pazudis, atstāts citā vietā vai tā akumulators ir izlādējies. Klientam tikai jāpiezvana uz kompānijas Klientu apkalpošanas nodaļas tālruni un jānorāda, uz kādu numuru pāradresēt ienākošos zvanus. Šo iespēju nodrošina jauns pakalpojums "Zvanu pāradresācija", kas tiek piedāvāts BITES klientiem Latvijā un Lietuvā.

"Mēs esam gandarīti, ka varam saviem klientiem piedāvāt šādu ērtu pakalpojumu. Ikvienam ir gadījusies situācija, kad akumulators ir izlādējies vai tālrunis pazūd un tāpēc nav iespējams saņemt būtiskus tālruņa zvanus. Sākot no šī brīža, tie var tikt pāradresēti uz drauga vai kolēģa tālruņa numuru", stāsta Kaspars Buls, reģionālās tirdzniecības vadītājs.

Lai aktivizētu zvanu pāradresāciju, klientam jāpiezvana uz BITES Klientu apkalpošanas nodaļas numuru 1601 vai +371 25850110 (no citiem tīkliem) un jānorāda tālruņa numurs, uz kuru pāradresēt zvanus. Zvanus iespējams pāradresēt uz jebkura operatora fiksētā vai mobilā tīkla numuru valsts iekšienē. Lai pakalpojumu atceltu, vēlreiz jāsazinās ar BITES Klientu apkalpošanas nodaļu vai arī manuāli tālrunī jāveic zvanu pāradresācijas funkcijas atcelšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašā Jelgavas centrā top pirmais Latvijas urbānais jumta bišu dārzs ārpus Rīgas, par ko vienojusies Jelgavas poliklīnika ar Latvijas Biškopības biedrību.

Sadarbības ietvaros mediķi un biškopji vienojušies pievērst sabiedrības uzmanību ekoloģijas nozīmei cilvēku veselības saglabāšanā un bišu svarīgajai lomai pārtikas ražošanas nodrošināšanā, apputeksnējot vairāk nekā 80% pārtikas kultūraugu. Sākoties liepziedu nektāra ievākšanas sezonai, uz Jelgavas poliklīnikas jumta izvietotas pirmās trīs bišu saimes, kas nākotnē pāraugs veselā bišu dārzā. Ikdienas rūpes par bišu saimēm uzņēmies Jelgavas novada Vircavas biškopis Nauris Bērziņš.

“Iedvesmojamies no bišu nemitīgā čakluma, kas raksturīgs arī mediķiem, kā arī vēlamies pievērst jelgavnieku uzmanību tīrajai videi mūsu pilsētā, jo bites ir izvēlīgas dāmas. Tīra vide ir nozīmīga arī mūsu veselībai. Turklāt, urbānā biškopība ir viens no zaļās domāšanas indikatoriem, veids, kā vēl vairāk ļaujam dabai “ienākt” pilsētā un pilsētai – dabā. Tādējādi neviļus savu darbinieku saimi esam palielinājuši par aptuveni 100 tūkstošiem čaklu darbinieču, bet esam noskaņoti bišu saimju skaitu vēl palielināt, kad pabeigsim realizēt poliklīnikas nākamās attīstības ieceri – saules paneļu uzstādīšanu, lai ražotu elektrību pašu vajadzībām,” stāsta Kintija Barloti, Jelgavas poliklīnikas valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Atkal «salamājušies» mobilo sakaru operatori Bite un ZetCom

Nozare.lv, 22.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējo reizi sastrīdējušies mobilo sakaru operatori Bite Latvija un Latvijas Mobilā telefona (LMT) meitas uzņēmums ZetCom, kura zīmols ir Amigo, izriet no abu pušu paziņojumiem medijiem.

Bite Latvija ziņo, ka savu klientu sūdzības par it kā maldinošiem zvaniem no personām, kas uzdevušās par Bites pārstāvjiem, bet faktiski klientiem piedāvājušas līgumus par Amigo pakalpojumiem, nodevusi tālāk Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC). Cik noprotams, klientiem zvanīts it kā par jauniem Bites tarifu plāniem, bet pēc tam piedāvātas līgumattiecības ar Amigo.

«Esam iesnieguši klientu sūdzības PTAC šo situāciju izskatīšanai. Esam par godīgu konkurenci un ceram, ka PTAC objektīvi izvērtēs klientu iesniegumus, lai šāda maldinoša rīcība pret klientu interesēm tiktu izbeigta un konkurence telekomunikācija nozarē tiktu veikta atbilstoši ētikas un likumu normām,» pārliecināta ir Bites klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Bite Latvija vadītāju Kasparu Bulu

Lelde Petrāne, 21.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild mobilo sakaru operatora Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pirmkārt, cilvēcīga komunikācija ir mūsu biznesa stūrakmens, mūsu filozofija. Tādēļ laiku pa laikam mēdzam klientiem sūtīt ar roku rakstītas kartītes, nu un tad, ka ārā 21.gadsimts. Tā ir personīgāk.

Otrkārt, esam ļoti mērķtiecīgi – ja ko nolemjam un apsolām, tad to arī darām. Piemēram, mēs esam solījuši klientiem, ka mērķtiecīgi attīstīsim 5G tīklu. Zinu, daudzi teiks – ko jūs runājat par 5G, ja 4G nav vēl visur. Un taisnība ir, tāpēc neatkarīgi no 5G, lielākā daļa mūsu resursu šobrīd tiek virzīta jaudīga, ātra 4G un 4G++ tīkla attīstībai. Nevis, lai kartē atzīmētu, ka mums šādi tīkli ir, bet, lai šie tīkli tiešām ir tādi, kādus mēs tos paši gribētu ikdienā – stabili, jaudīgi, droši! Tas ir tas, ar ko mēs mostamies un ar ko ejam gulēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Bišu stropi uz Rīgas namu jumtiem - potenciāls urbānajai dravniecībai

Kristīne Stepiņa, 02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bites apdzīvo daudzas Eiropas galvaspilsētas, arī Rīgā stropu uz namu jumtiem pamazām kļūst vairāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Urbānā dravniecība ir populāra daudzviet pasaulē – arī lielajās pilsētās ir iespējams iegūt kvalitatīvu medu, turklāt bites veic vērtīgu darbu, apputeksnējot parku kokus un ziedus. Bites labi jūtas pie Zviedrijas Karalistes vēstniecības Latvijā, Latvijas Televīzijas ēkas u.c. Šovasar medu iegūs arī no bitēm, kas mājo uz Rīgas Latviešu biedrības (RLB) ēkas jumta. Ņemot vērā labvēlīgos klimatiskos apstākļus, tiek gaidīta laba raža.

«Latvijā bites pilsētā nav jaunums, ir vairākas vietas, kur bišu stropi ir izvietoti uz māju jumtiem vai pagalmos. Šāda pieredze Latvijā ir no pagājušā gadsimta 60.–70. gadiem. Proti, kad skolēni gāja vasaras brīvlaikā, tad bišu stropus veda uz Rīgu, izvietojot tos, piemēram, sporta laukumos. Taču Latvijā par bitēm pilsētā korekti ir runāt tikai Rīgas kontekstā un, iespējams, arī Daugavpilī, jo pārējās Latvijas pilsētās bites divu kilometru rādiusā var sasniegt laukus,» norāda Latvijas Biškopības biedrības (LBB) padomes priekšsēdētājs, vadošais pētnieks Juris Šteiselis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņdesmitajos gados, kad mobilajos telefonos parādījās pirmās spēles, daudziem pat telefona vēl nebija. Laika gaitā attīstījās ne tikai telefoni un to pieejamība, bet arī spēles tajos. Kurš gan neatceras leģendāro čūsku jeb Snake spēli! Arī tā pārdzīvoja vairākas izmaiņas, no melnbaltas spēles pārtapot par 3D versiju. Tagad viedie telefoni, kas atbalsta apjomīgas 3D spēles, nevienu nepārsteigs, pie tam, lielāka daļa no mūsdienu spēlēm tiek izstrādātas spēlēšanai tieši mobilajos telefonos.

Ņemot vērā, ka telefoni ir aprīkoti ar samērā nelielu ekrāna diagonāli, ja salīdzinām, piemēram, ar datora monitoru, spēļu viedtālruņa izvēles pamatkritēriji ir procesora veiktspēja, operatīvā atmiņa un vadības vieglums. Runājot par veiktspēju, mūsdienu spēlēm pieņemamo līmeni demonstrē platformas, kas 3DMark etalonos grafiskajos testos iegūst vismaz 2 tūkstošus punktu. Uz šiem skaitļiem nav iespējams viennozīmīgi paļauties, tomēr neviens vēl nav izdomājis objektīvāku metodi 3D veiktspējas pārbaudei.

Ar RAM apjomu ir vieglāk – jau 6 gigabaiti RAM atmiņas ļauj neuztraukties par kešatmiņas aizkavēšanos, un vienīgā problēma ar ko var saskarties telefoni un to lietotāji var būt vietas trūkums pašu lietojumprogrammu instalēšanai. Izvēloties labāko viedtālruni spēlēšanai, labāk dot priekšroku modeļiem ar vismaz 128 GB iekšējas atmiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BITE Latvija ieņēmumi palielinājušies gandrīz trīs reizes

, 25.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā ceturksnī BITES grupas, kas ir viena no lielākām telekomunikāciju grupām Baltijas valstīs un sastāv no Bitė Lietuva un BITE Latvija, ieņēmumi sasniedza 46,8 miljonus eiro un salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn pieauga par 17,2 procentiem. Tajā pašā periodā grupas BITES grupas EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) sasniedza 8,3 miljonus eiro un palielinājās par 40 procentiem salīdzinājumā ar pagājušā gada rezultātiem.

Telekomunikāciju kompānijas BITE Latvija ieņēmumi 2007. gada pirmajā ceturksnī sasniedza 2,3 miljonus latus (3,3 miljonus eiro) un, salīdzinot ar 2006. gada pirmo ceturksni, pieauga 2,8 reizes. Tajā pašā laikā klientu skaits BITES tīklā sasniedza 222 tūkstošus, ieskaitot pakalpojumu sniedzēju klientus; 127,8 tūksoši no tiem ir aktīvie klienti, neieskaitot pakalpojumu sniedzēju klientus, kuru skaits pieauga četras reizes salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn.

"Mēs turpināsim investēt operatora darbības attīstībā Latvijā. Mēs esam būtiski progresējuši tīkla paplašināšanā un kvalitātes uzlabošanā, un mūsu prioritāte ir investīcijas turpmākā izplatībā un klientu apkalpošanā. Mūsu 3G/HSDPA tīkla pieejamība septiņās lielākās Latvijas pilsētās ir tikai viens no mūsu uzņēmuma apņemšanas pieradījumiem," sacīja BITES grupas ģenerāldirektors Kenets Kempbels. Kompānijas investīcijas tīkla, tirdzniecības tīkla un pakalpojumu klāsta paplašināšanā ietekmēja uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas), kas 2007. gada pirmajā ceturknsī bija negatīva, sastādot mīnus 3,7 miljonus eiro (2,6 miljonus latus).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

BITES klienti varēs pāradresēt zvanus arī mobilā nozaudēšanas gadījumā

, 30.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju kompānijas BITE Latvija klienti turpmāk var pāradresēt zvanus uz citu tālruņa numuru pat tad, ja tobrīd viņu pašu mobilais tālrunis nav sasniedzams - ja tas ir pazudis, atstāts citā vietā vai tā akumulators ir izlādējies, liecina BITE Latvija sniegtā informācija.

Klientam jāpiezvana uz kompānijas Klientu apkalpošanas nodaļas tālruni un jānorāda, uz kādu numuru pāradresēt ienākošos zvanus. Šo iespēju nodrošina jauns pakalpojums Zvanu pāradresācija, kas tiek piedāvāts BITES klientiem Latvijā un Lietuvā.

Lai aktivizētu zvanu pāradresāciju, klientam jāpiezvana uz BITES Klientu apkalpošanas nodaļas numuru 1601 vai +371 25850110 (no citiem tīkliem) un jānorāda tālruņa numurs, uz kuru pāradresēt zvanus. Zvanus iespējams pāradresēt uz jebkura operatora fiksētā vai mobilā tīkla numuru valsts iekšienē. Lai pakalpojumu atceltu, vēlreiz jāsazinās ar BITES Klientu apkalpošanas nodaļu vai arī manuāli tālrunī jāveic zvanu pāradresācijas funkcijas atcelšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «BITE Latvija» noslēdzis «Stream Networks» un tā meitasuzņmēmuma «LATNET Serviss» iegādes darījumu, ko apstiprinājusi Konkurences padome (KP). Abi uzņēmumi turpmāk darbosies «BITES grupā», informēja BITES vadītājs Latvijā Kaspars Buls.

Pēc Bula sacītā, noslēdzot darījumu, uzņēmumi sāks meklēt sinerģijas, kā efektīvi apvienot abu uzņēmumu stiprās puses, proti, BITES spēku - mobilās tehnoloģijas un tīklu - ar «Stream Networks» un «LATNET Serviss» inženieru pieredzi.

«Apvienošanās noritēs pakāpeniski. Pirmajā posmā «Stream Networks» un «Latnet Serviss» kompetences tiks izmantotas, lai uzlabotu BITES biznesa klientu pieredzi, savukārt «Stream Networks» un «Latnet Serviss» klientiem kļūs pieejami BITES pakalpojumi. Otrajā posmā ķersimies klāt jaunu produktu un pakalpojumu izstrādei, ko piedāvāsim abu uzņēmumu klientiem, tai skaitā turpināsim attīstīt «One IT» zīmolu un tā produktus,» skaidroja Buls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Duda: Polijas teritoriju, visticamāk, trāpījusi Ukrainas zenītraķete

LETA--AFP, 16.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas prezidents Andžejs Duda trešdien paziņojis, ka visticamāk, ciematu pierobežā ar Ukrainu dienu iepriekš trāpījusi ukraiņu zenītraķete.

"Pilnīgi nekas neliecina, ka tas būtu bijis apzināts uzbrukums Polijai (..). Ļoti ticami, ka tā bija raķete, kuru izmantojusi pretraķešu aizsardzības sistēma, tas ir, to lietojuši Ukrainas aizsardzības spēki," žurnālistiem atzina Duda.

Kā ziņots, otrdien, kad Krievija atkal pakļāva Ukrainu masīvai raķešu apšaudei, Polijas teritorijā arī nokrita raķete, nogalinot divus cilvēkus, un sākotnēji izskanēja ziņas, ka tā ir viena no krievu raidītajām raķetēm.

"Krievijā ražota raķete nokrita, nogalinot divus Polijas Republikas pilsoņus," trešdienas rītā paziņoja Polijas Ārlietu ministrijas preses sekretārs LukašsJasina. Viņš piebilda, ka Krievijas vēstnieks Polijā ir izsaukts uz Ārlietu ministriju sniegt "tūlītējus detalizētus paskaidrojumus".

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

BITES tīklu izmantos interneta pakalpojumu nodrošināšanai lidojumos virs Baltijas valstīm

Lelde Petrāne, 18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators BITE ir kļuvis par Eiropas Aviācijas tīkls (EAT) virszemes tīkla partneri Baltijas valstīs – izmantojot BITES un citu partneru tīkla infrastruktūru, EAT nodrošinās Starptautiskās aviācijas grupas – «British Airways», «Iberia», «Aer Lingus» un «Vueling» – aviosabiedrību pasažieriem lidojumos virs Eiropas, tostarp Baltijas valstīm, ātrgaitas bezvadu internetu, pastāstīja BITES vadītājs Kaspars Buls.

Vienošanās paredz, ka šī pakalpojuma nodrošināšanai Latvijā un Lietuvā tiks izmantota BITES tīkla infrastruktūra, bet Igaunijā – tās partnera, telekomunikāciju uzņēmuma «Elisa Eeesti», tīkla infrastruktūra.

EAT projektu īsteno globālo mobilo satelīta komunikāciju pakalpojumu sniedzējs «Inmarsat» un telekomunikāciju sabiedrība «Deutsche Telekom», ar kuru BITE ir parakstījusi ilgtermiņa sadarbības līgumu par datu pārraides pakalpojumu sniegšanu Baltijas valstīs. Šim mērķim tiks izmantots integrēts satelīta un virszemes tīkls, ko veido aptuveni 300 LTE bāzes stacijas Eiropā, tostarp Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Tādējādi BITES datu pārraides tīklam kā EAT tīkla sastāvdaļai būs būtiska loma interneta nodrošināšanā pasažieriem, kuri lido pāri Baltijas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora Bite dati.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Viber, Skype un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs Bites tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Lauku bizness: Salda peļņa ar miljons darbiniecēm

Inita Šteinberga, speciāli DB, 06.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Atbrauc uz dravu sakreņķējies, ieskaties stropā, un sliktās domas kā nebijušas, saime ar savu rosību pārņem visu prātu,» teic zemnieku saimniecības Dorītes īpašnieks Jānis Sulutaurs.

Daugmales Jāņa bišu medus – ar šādu nosaukumu tiek tirgots Dorītēs ievāktais saldums.

Jānis Sulutaurs ar biškopību nodarbojas jau vairāk nekā 30 gadu un ir viens no nedaudzajiem Latvijā, kuriem biškopība ir pamatnodarbošanās. Patlaban viņa aprūpē ir ap 350 bišu saimju. Bites izvietotas vairākās novietnēs.

«Esmu profesionāls biškopis, un tā ir mana pamatnodarbošanās, kas ļauj dzīvot un uzturēt ģimeni,» teic Jānis. «Galvenais, lai svarīgākajām lietām pietiek. Un mums pietiek. Ja daudz naudas paliek pāri, cilvēki kļūst dīvaini, arī tā ir atkarība.»

Pēc profesijas koktēlnieks, Jānis ar biškopību sācis nodarboties patikšanas pēc un uzskata, ka galvenais, kas, bites kopjot, vajadzīgs – radošums. Pie katras saimes stāvot, katru reizi jāizdomā kas jauns, nekas neatkārtojas. Nākas samierināties arī ar šī darba specifiku – nekad nevar paredzēt darba dienas garumu, sezonā brīvdienu nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz universālveikala “Stockmann” jumta izvietotās septiņas bišu saimes šovasar sarūpējušas vairāk nekā 200 kilogramu liepziedu medus, no kā daļu plānots nodot tirdzniecībā, bet daļu – dāvināt klientiem.

Aizvadītajā nedēļas nogalē bites pārvestas uz jaunu mītnes vietu meža masīvā starp Baldoni, Tomi un Vecumniekiem, kur tām paredzēts pārziemot.

Rīgas Latviešu biedrības «jumta bites» ievākušas 65,6 kilogramus medus 

Rīgas Latviešu biedrības (RLB) nama «jumta bites» nepilnu trīs nedēļu laikā (no...

“Mežs kā bišu pārziemošanas vieta izvēlēta, jo tajā ir klusāka vide, un to miegs netiks tramdīts ar pilsētas troksni, kas nozīmē lielāku iespēju, ka bitēm izdosies veiksmīgi pārziemot, sagaidot nākamo sezonu. Turklāt jau laikus pārvedot bites uz mežu, tām tiek dota iespēja ievākt papildu medu no drīzumā ziedošajiem sila viršiem,” teic bišu aprūpētājs un saimnieks Jānis Šnikvalds.

Kā atzīmē biškopis, tad uz “Stockmann” jumta mītošās bites ir īpašas pasugas – Rietumeiropas tumšās medus bites, kas Latvijā ir retums.

“Rīgā ir vairākas vietas, kur bišu stropi tiek izvietoti ik sezonu. Par vienu no šādām vietām jau tradicionāli kļuvis arī universālveikala “Stockmann” jumts. Tas ir veids, kā varam iesaistīties dabas daudzveidības saglabāšanā, sniedzot savu pienesumu ilgtspējīgākas un zaļākas vides radīšanā mūsu pilsētniekiem. Turklāt uz “Stockmann” jumta ievākatais medus jau kļuvis par iemīļotu klientu produktu, un no šī gada rudens tas atkal būs pieejams universālveikala sortimentā,” teic universālveikala “Stockmann” direktore Dace Goldmane.

Bišu stropi uz universālveikala “Stockmann” jumta pirmo reizi tika izvietoti 2019. gada vasarā, un no bitēm iegūtais medus nonāca tirdzniecībā, kā arī kā dāvana tika pasniegts universālveikala darbiniekiem. Plānots, ka bites uz universālveikala jumta mitināsies arī turpmākos gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Bite Latvija peļņa palielinājusies par 17%

Žanete Hāka, 29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada trešajā ceturksnī Bite Latvija EBITDA jeb peļņa pirms procentiem, nodokļiem un amortizācijas, pieaugusi par 17%, salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn, un sasniegusi 4 miljonus eiro, informē kompānijas pārstāve Kristīne Tjarve.

Bite Latvija attīstības rādītājus ietekmējusi 4G tīkla ieviešana, kas veicinājusi klientu mobilo datu patēriņu ne tikai mobilajos tālruņos, bet arī planšetēs un datoros. 2015.gada trešajā ceturksnī Bites klientu datu bāze pieaugusi par 5,4%.

Noslēdzot 2015.gada trešo finanšu ceturksni, salīdzinājumā ar tādu pašu laika posmu 2014.gadā, ir pieaudzis Bites klientu skaits, sasniedzot 528 tūkstošus klientu un ļaujot palielināt tirgus daļu no 19,1% līdz 20%. Ieņēmumu apjoms ir kāpis par 18%, sasniedzot 18,1 miljonus eiro. Bites apgrozījums no pakalpojumiem pieaudzis par 12%, sasniedzot 8,9 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar biškopību var nodarboties ne vien laukos, bet arī Rīgā, piemēram, Mežaparkā un Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā, kur to dara Baltu dravas bitenieks Jānis Šnikvalds

Kādu laiku Jānis Šnikvalds dzīvoja savrupā ēkā Mežaparkā. Hobija līmenī viņš vēlējās nodarboties ar biškopību, pagalmā turēt dažus stropus. Sākotnēji mājas saimniece to atļāva, bet tad, kad stropi jau bija klāt, viņa pārdomājusi, un Jānim nācās izlemt, ko ar tiem iesākt. Ar Mežaparka apsaimniekotāja SIA Rīgas meži atļauju Jānis vienojās turēt bites Mežaparkā – netālu no Dziesmu svētku lielās estrādes. «Sapratu, ka Mežaparkā un pilsētā kopumā pie labiem laika apstākļiem varam iegūt lielu daudzumu un augstas kvalitātes medu. Pirmajā gadā, kad sāku darboties, man bija mute vaļā, ka īsā laika periodā pilsētā var ievākt tik gardu liepziedu medu,» saka Jānis. Tas viņu pamudināja meklēt iespējas attīstīties un nodarboties ar biškopību plašākā mērogā. Viņš nolēma piedalīties projektu konkursā Brigāde un bija viens no tiem, kam piešķirts finansējums idejas attīstībai. «Šis ir vairāk kultūrā balstīts projekts – stropi ir izdekorēti ar latvju zīmēm, vienam ir lodziņi, pa kuriem publika var vērot bišu darba procesu. Ar Brigādes finansējumu bija iespēja atsperties, palielināt apgriezienus. Ir pagājuši divi gadi un esmu sasniedzis to, cik sākotnēji biju iecerējis. Negribas apstāties,» stāsta Jānis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BITES klienti varēs ietaupīt laiku un naudu, maksājot par autostāvvietu Rīgā

, 21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BITES klienti tagad var izmantot savus mobilos tālruņus, lai samaksātu par autostāvvietas pakalpojumiem Rīgā. To paredz līgums, kuru noslēgusi telekomunikāciju kompānija "BITE Latvija" un SIA "CiTYCREDiT". Pakalpojums ir pieejams autostāvvietās, kur darbojas "CiTYCREDiT", un šobrīd tās ir RP SIA "Rīgas satiksme" un SIA "EuroPark Latvia" autostāvvietas.

SIA "BITE Latvija" reģionālās mazumtirdzniecības vadītājs Kaspars Buls stāsta: "Mums prieks, ka varam piedāvāt klientiem jaunus un izdevīgus pakalpojumus. Šis jaunais pakalpojums, kuru mēs sākam piedāvāt, Rīgas iedzīvotāju un viesu vidū noteikti kļūs populārs. Tam ir daudz priekšrocību, nodrošinot, ka auto novietošana stāvvietā kļūst ērtāka un vienkāršāka - klientam nav nepieciešama skaidra nauda, lai samaksātu par autostāvvietu, un tas ļauj taupīt laiku. Turklāt klientam nebūs jāpārmaksā - tā kā pakalpojuma izmantošanu iespējams pārtraukt jebkurā brīdī, maksa par to tiks aprēķināta ar minūtes precizitāti."

Šī mobilā pakalpojuma izmantošana ir ļoti vienkārša. BITES individuālie klienti var atvērt vai papildināt savu kontu, izmantojot "CiTYCREDiT" interneta mājas lapu www.citycredit.lv, kā arī iegādājoties priekšapmaksas kartes "Narvesen" un "PlusPunkts" kioskos. "CiTYCREDiT" bezmaksas uzlīmes, kas jāielīmē automašīnas priekšējā logā, ir pieejamas visos BITES salonos, kā arī "Narvesen" un "PlusPunkts" kioskos. Lai aktivētu automašīnas novietošanu stāvvietā, jānosūta SMS ar tekstu START atstarpe AUTO NUMURS atstarpe TARIFU ZONA (Piemērs: START AA1111 A). Lai auto novietošanu izbeigtu, jānosūta SMS ar tekstu STOP atstarpe AUTO NUMURS (Piemērs: STOP AA1111).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LMT piederošais mobilo sakaru nodrošinātājs SIA ZetCOM, kas tirgū pazīstams ar mobilo sakaru sarunu karti Amigo, savā radošajā konceptā izmantojis sajaucami līdzīgus tēlus, kas sākotnēji bija izmantoti Bites komunikācijā, secinājusi Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) Ētikas padome, liecina publiskotais lēmums.

Ētikas padome konstatējusi, ka pārkāpti vairāki Ētikas kodeksa punkti – 6.3. punkts, kas nosaka, ka aizliegts izmantot cita reklāmas profesionāļa radītās reklāmas idejas vai koncepcijas, punkts 7.1.4., kas nosaka reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticību reklāmas nozarei un reklāmai kā informācijas avotam, kā arī nedrīkst negatīvi ietekmēt nozares reputāciju, un punkts 7.2.5., kas nosaka, ka reklāma nedrīkst būt sajaucami līdzīga ar citu.

Padome norāda, ka Ētikas kodekss ir saistošs visām personām, kas atzīstamas par reklāmas profesionāļiem un ir pievienojušās kodeksam. Savukārt attiecībā uz reklāmas profesionāļiem, kas kodeksam nav pievienojušies – ir tikai rekomendējošs raksturs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņu popularitāte pēdējo gadu laikā ir strauji augusi, piesaistot lielu patērētāju uzmanību visā pasaulē. Kādi tad ir galvenie iemesli, kāpēc viedpulksteņi ir kļuvuši tik populāri un kādas funkcijas tie piedāvā, kas šo popularitāti ceļ (populārākie apkopoti šeit).

Viedpulksteņi vairāk ir noderīgi rīki veselības uzraudzībai, saziņai un informācijas saņemšanai nekā vienkārši aksesuārs. Lietotnēm bagātie viedpulksteņi sniedz plašas iespējas uzlabot savas dzīves kvalitāti.

Viedpulksteņu pieprasījuma dinamika

Pēdējo gadu laikā viedpulksteņu pieprasījums ir strauji pieaudzis, un arvien vairāk cilvēku izvēlas šīs modernās ierīces kā savu ikdienas aksesuāru. Ja agrāk pulksteņi tika izmantoti galvenokārt laika uzzināšanai un kā stila aksesuārs, tad tagad viedpulksteņi spēj piedāvāt daudz plašākas funkcijas. Piemēram, tie var uzraudzīt nēsātāja pulsu un dažādus fizisko aktivitāšu datus, veikt un saņemt zvanus vai pat nosūtīt paziņojumus no sociālajiem tīkliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilais telefons jau sen ir zaudējis savu sākotnējo funkciju - saziņas līdzeklis. Attīstoties tehnoloģijām, tas ir kļuvis par nenovērtējamu ikdienas palīgu un tam ir plaša spektra noderīgas funkcijas un iespējas. Šeit dažas no tām!

Informācijas pieejamība 24/7

Lai arī nav veselīgi nepārtraukti būt uz informācijas aprites viļņa, mobilais telefons dod iespēju piekļūt plašam informācijas avotu klāstam. Tas nodrošina pieejamību intereneta ziņu portāliem, to var izmantot izziņas procesos, apmeklējot dažādas informācijas krātuves, var lasīt grāmatas u.c.

Līdzeklis jaunu prasmju un zināšanu apguvei

Ir daudzas popularitāti ieguvušas aplikācijas, kas piedāvā iespēju apgūt dažādas prasmes. Piemēram, valodu apguves aplikācija Duolingo. Dažāda klāsta kursi zinātnes, mākslas, tehnoloģiju u.c. jomās atrodamas tādās aplikācijās kā Coursera, Udemy. Savukārt Skillshare ir vairāk vērsts uz radošo prasmju attīstīšanu - dizainu, mākslu, rakstīšanu u.c. iPhone lietotāji var lejupielādēt dažādas lietojumprogrammas tikai no Apple App Store - no izglītības sfēras līdz radošuma attīstīšanai un izklaidei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novecojoši mobilie telefoni sākt kļūt par problēmu, jo cilvēki cenšas iegādāties arvien jaunus mobilos telefonus nedomājot, kas notiek ar iepriekšējo telefonu, ziņo Techdigest.

Techdigest akcentē, ka šo problēmu ir grūti novērst, jo mobilo telefonu ražotāji aģitē to, ka mobilie telefoni ir jāmaina ik gadu.

Kompānijas Nokia veiktais pētījums 13 valstīs, kurā piedalījās 6 500 cilvēku, atklāja, ka puse aptaujāto cilvēku nemaz nezināja, ka ir iespējams pārstrādāt vecos mobilos telefonus. Pētījums arī atklāja, ka vidēji katram cilvēkam mājās ir 5 mobilie telefoni, un viens no divdesmit telefoniem tiek izmests miskastē, bet pārējie vienkārši mētājas mājās.

Nokia ir nolēmusi uzlabot cilvēku informētību saistībā ar telefonu pārstrādi. "Ja katrs no trīs miljardiem cilvēku, kuriem pieder mobilais telefons, atnestu kaut vai vienu telefonu atpakaļ, mēs spētu savākt 240 000 tonnas izejmateriālu un samazināt siltumnīcas efektu. Jāatzīmē, ka no vecajiem telefoniem ir iespējams pārstrādāt līdz pat 80%," uzsver Nokia pārstāvis Markus Terho.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators BITE izveidojis jauna veida klientu apkalpošanas centru ar nosaukumu BITES Jauno tehnoloģiju parks. Tā izveidē investēti 130 000 eiro.

Klientu apkalpošanas centra kopējā platība ir 150 m2. Līdz ar to tas ir četras reizes lielāks nekā vidēji BITES klientu apkalpošanas centriem. Piedāvājumā iekļautas aptuveni 100 dažādas ierīces.

«Esam paplašinājuši ierasto klientu apkalpošanas centru standartu. Tā ir plaša un interaktīva vide, kas ļauj iepazīt jaunākās tehnoloģijas, izmēģināt un gūt personīgo pieredzi pirms lēmuma pieņemšanas par to iegādi. Mūsu mērķis ir iedrošināt iedzīvotājus izmantot jaunās tehnoloģijas, gan izskaidrojot to praktisko pielietojumu, gan arī uzskatāmi nodemonstrējot darbības principus,» skaidro BITES vadītājs Kaspars Buls.

Jauno tehnoloģiju parks atrodas Rīgā, tirdzniecības centra Riga Plaza telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators BITE uzsācis ieviest tīklā mazjaudas platjoslas tehnoloģiju standarta risinājumu Narrowband Internet of Things (NB-IoT), tā liekot pamatus pirmajam lietu interneta tīklam Latvijā. Uzsākti arī pirmie tehnoloģijas testi sadarbībā ar uzņēmumu «Teliko».

Lai gan lietu interneta attīstība tiek cieši saistīta ar 5G tehnoloģiju, jau šobrīd ir pieejamas ierīces, kas spēj apmainīties ar informāciju savā starpā, sniedzot priekšrocības saviem lietotājiem, piemēram, viedie gāzes un ūdens skaitītāji, atkritumu konteineri u.tml. To skaits nepārtraukti palielinās, uzsver mobilo sakaru operators. Jaunākās ekspertu prognozes liecinot, ka līdz 2025.gadam pasaules tirgū būs pieejami vairāk nekā 75 miljardi savienoto ierīču.

«Ikdienā redzam, ka arī savienoto ierīču lietojums strauji palielinās – BITES tīklā šādās ierīcēs aktīvi tiek izmantota jau katra sestā SIM karte. Lieliski apzināmies, ka pilnvērtīgai šo ierīču darbības nodrošināšanai nākotnē būs nepieciešama ne vien lielāka datu pārraides jauda, bet arī bezvadu tīkls, kas atbalsta to darbību. Tāpēc sadarbībā ar mūsu stratēģisko partneri tīkla attīstībā – tehnoloģiju gigantu «Huawei» – esam sākuši aprīkot BITES tīklu ar NB-IoT risinājumu, tā sperot soli pretī viedpilsētu idejas īstenošanai,» norāda BITES vadītājs Kaspars Buls.

Komentāri

Pievienot komentāru