Citas ziņas

Nedēļas nogalē neuzmanīgi rīkojušies ar benzīnu

, 24.09.2007

Jaunākais izdevums

Katastrofu medicīnas centra (KMC) speciālisti nedēļas nogalē cīnījušies par vairāku cilvēku dzīvību, kuri kārtējo reizi bija neuzmanīgi rīkojušies ar benzīnu, liecina centra sniegtā informācija medijiem.

Plašus 36% ķermeņa apdegumus guvis kāds 39 gadus vecs vīrietis, pēc tam, kad neuzmanīgas rīcības rezultātā eksplodēja benzīna kanna un aizdegās viņa apģērbs. Vīrietis guva krūšu kurvja, vēdera, abu augšstilbu apdegumus un tika ievietots Liepājas Reģionālajā slimnīcā. Pēc KMC apdegumu speciālistu konsultācijas un neatliekami veiktas ķirurģiskas manipulācijas, vīrieti KMC speciālistu brigāde pārveda uz Valsts apdegumu centru (VAC), kur VAC mediķi turpina viņa ārstēšanu.

Kā norāda KMC mediķi, vēl traģiskākas sekas bijušas kāda 63 gadus veca vīrieša neapdomīgai rīcība Aizkraukles rajonā. Viņa dzīvība joprojām ir apdraudēta un veselības stāvoklis ir ļoti smags pēc tam, kad alkohola reibumā vīrietis smēķēja cigareti un vienlaikus mēģināja pārliet benzīna kannu. Neapdomīgais vīrietis guvis 45% plašus ķermeņa apdegumus. Turklāt KMC mediķu konsultācijas laikā konstatēts, ka vīrieša veselības stāvoklis ir tik kritisks, ka viņa pārvešana uz citu ārstniecības iestādi, kur varētu veikt specializētu ārstēšanu, nav iespējama, tādēļ mediķi turpina cīnīties par viņu dzīvību Aizkraukles slimnīcā.

Nedēļas nogalē mediķi saskārušies arī ar citām traumām, piemēram, 17 gadus vecs jaunietis nokļuvis Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā pēc tam, kad viņš izkrita pa 3 stāva logu. Arī šī pacienta ārstēšanas saskaņošanai tika lūgta KMC speciālistu konsultācija.

Šajā nedēļas nogalē neiztika arī bez darba traumām, tādēļ KMC sejas-žokļa ķirurga palīdzība bija nepieciešama Gaiļezera slimnīcā, kur nokļuva 46 gadus vecs vīrietis ar augšžokļa un vaiga kaulu lūzumiem, kā arī galvas un sejas sasitumiem. Vīrietis bija guvis darba traumu uz sejas uzkrītot koka plāksnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LatRosTrans brīvas rokas izmantot naftas vadu gāzes transportēšanai, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Ir atcelts Daugavpils tiesas 2010. g. 7. decembra aizliegums SIA LatRosTrans (LRT) pārvietot tehnoloģisko naftu, tā Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas lēmumu saprot uzņēmuma valdes loceklis Igors Stepanovs, kamēr vēl nav saņemts tā pilnais teksts. Intervijā DB viņš stāsta par LRT plāniem attiecībā uz naftas vadu, kā arī atklāj, ka jau iepriekš izsūknētā nafta pērnā gada decembrī pārdota.

Ko nozīmē Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas lēmums?

Pilns tiesas lēmums būs pieejams piektdien. Galvenais ir tas, ka tiesa atcēlusi aizliegumu LRT veikt darbības tehnoloģiskās naftas atsūknēšanai un pārvietošanai, tomēr pieļauju, ka kaut kādi ierobežojumi pastāvēs. Taču nekādu ierobežojumu nav rīkoties ar cauruļvadu un lemt, vai nafta tur paliek vai tiek pārvietota citur.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - TOP 5 automašīnu markas Latvijā

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv datiem, Latvijas automašīnu parkā gan pērn, gan šogad dominē vācijā ražotas automašīnas. Pašlaik valstī vispopulārākās ir Volkswagen (141,5 tūkstoši) markas automašīnas. Pēc tam seko Audi (93,6 tūkstoši), Opel (55,9 tūkstūši) un BMW (46,5 tūkstoši) automašīnas.

Saskaņā ar portāla pārdošanas vadītāja Andra Mālnieka apgalvojumu, Volkswagen markas automašīnas saglabājas populārākās arī citās Baltijas valstīs. Pa Igaunijas ceļiem to brauc 94,9 tūkst., pa Lietuvas ceļiem – 224,6 tūkst.

Ņemot vērā automašīnu modeļus Latvijā, pirmajā gada ceturksnī dominē Volkswagen Golf automašīnas (42,8 tūkst.), otrajā vietā palicis Volkswagen Passat modelis (42,1 tūkst.), trešajā – Audi 80 (27,7 tūkst.). Tālāk seko Audi A6 (22,6 tūkst.), Audi A4 (20,9 tūkst.), Opel Astra (20,4 tūkst.), BMW 3-Series (19,4 tūkst.), BMW 5-Series (17,3 tūkst.), Opel Vectra (12 tūkst.).

Gada laikā Latvijas automašīnu parks ir ne tikai palielinājies, bet arī nedaudz atjauninājies. Pagājušā gada pirmajā ceturksnī tā lielāko daļu veidoja 16-20 gadus senas automašīnas, bet šī gada pirmajā ceturksnī tajā dominē 11-15 gadus seni transporta līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad SIA Latvija Statoil benzīnu piegādās pārsvarā no Norvēģijas, kā arī citām ražotnēm Eiropā ārpus Baltijas. Savukārt Statoil degvielas uzpildes stacijās (DUS) nopērkamā dīzeļdegviela ražota Mažeiķos.

SIA Latvija Statoil degvielas piegādes veic no tā ražotāja, kas piedāvā labāko kompromisu starp cenu, kvalitāti un piegādes nosacījumiem. Informācija par piegāžu alternatīvām tiek apkopota regulāri, no kurām divas galvenās ir ražotne Mažeiķos un lielākā Norvēģijas degvielas ražotne Mongstadā.

Par degvielas izcelsmi var pārliecināties katrs pircējs

Saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošo likumdošanu ikkatrā DUS Latvijā ir jābūt tirdzniecībā esošās degvielas kvalitātes atbilstības sertifikāta, ko izsniegusi verificēta laboratorija, kopijai. Benzīnam un dīzeļdegvielai atsevišķi. Sertifikātā līdztekus kvalitātes apliecinājumam redzama arī degvielas izcelsme. Pircējam ir tiesības apskatīt sertifikāta kopiju, palūdzot to DUS personālam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas degvielas tirgus flagmanis SIA Latvija Statoil atkal pavēstījis, ka šogad benzīnu pārsvarā piegādās no Norvēģijas, kā arī citām ražotnēm Eiropā, kas atrodas ārpus Baltijas.

Pagājušajā gadā Mažeiķi ar zemākām cenām stabili bija izkonkurējuši skandināvu benzīnu, jo vairāk nekā 90% benzīna Latvijā tika ievesti no Lietuvas, ziņoja Db. Eksperti toreiz norādīja, ka šādi dati apliecinot, ka Mažeiķi ir lētākā un tuvākā piegādes vieta. "Mūsu cenu piedāvājums ir daudz labāks nekā citiem piegādātājiem," iepriekš Db norādīja Mažeiķu naftas pārstāvis Jaceks Komars.

Skaidrojot šāda lēmuma pieņemšanu, Latvija Statoil Klientu Piedāvājumu departamenta vadītāja Dace Lodziņa atzīmēja, ka kompānija degvielas piegādes veic no tā ražotāja, kas piedāvā labāko kombināciju starp cenu, kvalitāti un piegādes nosacījumiem. Informācija par piegāžu alternatīvām tiek apkopota regulāri, uzsvēra D. Lodziņa, atzīmējot, ka abas galvenās alternatīvas ir ražotne Mažeiķos un lielākā Norvēģijas degvielas ražotne Mongstadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada decembrī noslēgto pirkuma līguma skaits, salīdzinājumā ar novembri, ir palielinājies par 34 %. Savukārt dzīvokļu reģistrācijas skaits decembrī, salīdzinājumā ar novembri, bija palielinājies gandrīz par divām reizēm, — informē Arco Real Estate.

Aktivitātes iemesls – cilvēku vēlme nokārtot nepabeigtos darbus tieši gada beigās un fakts, ka janvārī tiek palielināta vairākas nodokļa likmes, tostarp arī PVN likme pakalpojumu nozarē, — spriež kompānijas speciālisti.

Gada nogalē steidz reģistrēt īpašumusApkopojot šā gada janvāra tirgus datus, Arco Real Estate konstatē, ka 2009. gada janvārī sērijveida dzīvokļu cenu samazinājuma tempi turpināja pieaugt. Salīdzinot ar pagājušā gada decembri, janvārī tās samazinājās par 8.2 % līdz 858 eiro/m².

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saab reklamē BioPower auto ar spēles palīdzību

, 10.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab 9-3 SportCombi BioPower esot pirmā automašīna, kura iekarojusi mobilo telefonu spēļu lauciņu. Tā ir Saab automašīna, kura darbināma ne tikai ar ierasto benzīnu (95E), bet arī ar bio benzīnu (E85), ko pamatā ražo no graudiem, cukurbietēm, kukurūzas vai citām augu kultūrām, liecina SIA Viking Motors sniegtā informācija.

Spēlētāja uzdevums ir pēc iespējas ātrāk izbraukt trasi ar Saab 9-3 BioPower SportCombi. Spēlei ir trīs dažādi līmeņi – brauciens no vienas pilsētas uz otru, brauciens pa krastmalu un pa apledojušu kalnu ceļu.

Spēles laikā automašīnu var uzpildīt kā ar benzīnu, tā arī bioetanolu. Bet izvēle jāizdara gudri, jo tāpat kā dzīvē, arī šajā spēlē, izvēloties bio benzīnu no savas Saab BioPower automašīnas var iegūt līdz pat 30 procentiem vairāk jaudas, spēles ideju skaidroja Saab pārstāvji Latvijā.

Šobrīd spēle pieejama Saab mājas lapā:

http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/biopower_game.shtml

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā gandrīz 50% gadījumu ir vismaz 11 gadi, lielākā daļa auto darbojas ar dīzeļdegvielas un benzīna dzinēju; nozares eksperti norāda, ka nākotnē lietotāji būs spiesti izvēlēties zaļākus auto.

2021. gada 2. ceturksnī Latvijā reģistrēti 4237 jauni vieglie transportlīdzekļi, no kuriem 2918 darbināmi ar benzīnu, 1066 – ar dīzeli, 149 – ar elektrību, 70 – ar benzīnu un naftas gāzi, 29 – ar elektrību un benzīnu, bet 5 – ar dabasgāzi, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Reģistrēti arī 927 kravas transportlīdzekļi, no kuriem būtiski lielākā daļa jeb 857 auto darbināmi ar dīzeļdegvielu.

Nozares pārstāvji un eksperti DB organizētajā konferencē Enerģētika 2021: konkurētspēja un tirgus stabilitāte ceļā uz klimata mērķu sasniegšanu pauda, ka nākotnē ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto skaits Latvijā varētu sarukt, jo Eiropas Savienības (ES) ambiciozo mērķu dēļ zaļākai būs jākļūst arī transporta nozarei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šā gada 1.aprīli SIA Latvija Statoil tirgos videi draudzīgāku benzīnu – benzīnu, kas nesatur sēru (10 ppm), liecina sniegtā informācija medijiem.

Saskaņā ar sniegto informāciju medijiem SIA Latvija Statoil pilnībā pāriet uz videi draudzīgāku benzīnu. Direktīva, kas Eiropas Savienībā paredz pilnīgu pāreju uz degvielu bez sēra, stāsies spēkā nākamā gada janvārī.

Baiba Rubesa, SIA Latvija Statoil izpilddirektore: ''Runājot par degvielu, bijām pirmie, kas strādā saskaņā ar ES kvalitātes prasībām degvielai, nevis Latvijā spēkā esošajām minimālajām prasībām, pirmie, kas uzsāk biobenzīna E85 mazumtirdzniecību un tagad pirmie, kas pāriet uz benzīnu bez sēra. Bezsēra dīzeļdegvielu tirdzniecībā plānojam ieviest gada otrajā pusē."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 1. janvārī stāsies spēkā paaugstināta akcīzes nodokļa likme degvielai un palielināta obligātā biokomponentes piejaukuma prasība benzīnam, savukārt aprīlī pieaugs obligātā piejaukuma prasība arī dīzeļdegvielai, līdz ar to jārēķinās ar manāmu degvielas cenu pieaugumu.

Pašmāju degvielas tirgotāja "Virši" Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs atgādina, ka, saskaņā ar likumu par akcīzes nodokli, 2020. gadā būs izmaiņas akcīzes nodokļa likmēs, kas paredz būtisku degvielas cenu pieaugumu -- no 1. janvāra akcīzes nodoklis benzīnam palielināsies par 3,3 centiem litrā, dīzeļdegvielai par 4,2 centiem litrā, lauksaimniecības degvielai par 0,6 centiem litrā, bet sašķidrinātai propāna gāzei (LPG) par 4,1 centiem kilogramā. Papildus akcīzes likmi apliek ar PVN 21 % apmērā.

"Akcīzes likmes palielināšana nav vienīgais faktors, kas atstās negatīvu iespaidu uz degvielas cenām tuvākajā nākotnē. Benzīna cenu, kuru redzēsim degvielas uzpildes stacijās jau pirmajā gada dienā, ietekmēs arī grozījumi "Noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu", kas paredz, ka, sākot ar 2020. gada 1. janvāri, 95. markas benzīnu Latvijā būs iespējams realizēt ar ne mazāk kā 9,5 % bioetanola piejaukumu līdzšinējo 5 % vietā. Abu šo faktoru ietekmē 95. markas benzīna cena jaunajā gadā palielināsies aptuveni par 6 centiem," skaidro A. Andrianovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nedēļas nogalē daudz pacientu ar smagiem apdegumiem

, 01.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē vairāki cilvēki guvuši smagus termiskus apdegumus, tādēļ, lai nodrošinātu visatbilstošāko ārstēšanu, lūgta Katastrofu medicīnas centra (KMC) speciālistu palīdzība, liecina KMC sniegtā informācija medijiem.

Kārtējo reizi cilvēki guvuši traumas savas neapdomīgās rīcības dēļ. Tā, piemēram, svētdien 1984. gadā dzimis vīrietis bija nokļuvis Alūksnes slimnīcā ar termisku apdegumu, kas gūts no benzīna tvaikiem – vīrietis izlējis benzīnu un pēc tam neuzmanīgi rīkojies ar sērkociņiem.

Tāpat ar 2. pakāpes ķermeņa apdegumiem Bauskas slimnīcā nokļuvis kāds 1973. gadā dzimis vīrietis. Viņš piesmēķējis gāzes balona tuvumā un balons uzsprādzis.

Abi vīrieši KMC mediķu uzraudzībā pārvesti uz Valsts apdeguma centru (VAC). Tāpat uz VAC piektdien pārvests kāds 1959. gadā dzimis pacients no Madonas slimnīcas, kurš guvis dziļus labās rokas un kājas ķīmiskus un termiskus apdegumus, jo bija aplējies ar karstu tosolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krītot gūst smagas traumas

, 19.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šobrīd Valsts darba inspekcijas rīcībā esošās informācijas laikā no 2008. gada 1.janvāra līdz 18.februārim Latvijas Republikā darba vietās gājuši bojā 9 darbinieki un 23 guvuši smagas traumas, salīdzinoši pērn šajā pašā laikā periodā darbā bija gājuši bojā 5 darbinieki, bet smagas traumas guvuši 44 cilvēki.

Aizvadītajā nedēļā Valsts darba inspekcija ir reģistrējusi un uzsākusi 8 nelaimes gadījumu izmeklēšanu, kuros cietuši vai gājuši bojā šādi darbinieki:

2008.01.29. Rīgā, SIA Alpas un Ko namdaris, neuzmanīgi veicot sastatņu demontāžu, iekrita lifta šahtā no 5. stāva uz 1. stāvā esošo lifta kabīni, kā rezultātā cietušais guvis smagas traumas.

2008.01.10. Rīgā, SIA Būvuzņēmums AMBI būvstrādnieks guvis smagas traumas, nokrītot no 2 stāvu celtnes jumta.

2008.02.04. Preiļu rajona, Līvānos SIA Baltik sistēm autovadītājs – ekspeditors, nostiprinot kravas automašīnai tentu, nokrita un smagi savainoja kreiso augšstilbu.

2008.02.04. Rīgā, SIA Timermanis namdaris nokrita no 1. stāva uz pagrabstāvu caur lifta šahtu un guva smagas traumas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Līgo svētki izmaina apdrošināšanas tirgu

Ieva Mārtiņa, 20.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu no gada Līgo svētkos notiekošo negadījumu raksturs nemainās - nelaimes gadījumu skaits šajā laikā palielinās par 23%, pieaug arī pieteikumi par zādzībām, bet vienlaikus samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits.

2010. gadā par negadījumiem svētkos auto apdrošināšanā (KASKO un OCTA) vidēji dienā tika iesniegti 24 pieteikumi, kas ir divreiz mazāk nekā saņemti atlīdzību pieteikumi par auto negadījumiem ikdienā, liecina apdrošinātāja BTA apkopotie dati. Tam iemesli varētu būt divi: sociālo kampaņu iespaids, kuras aicina autovadītāju nesēsties pie stūres dzērumā un būt īpaši uzmanīgiem uz ceļa, kā arī tas, ka cilvēki izbrauc no pilsētām uz laukiem, kur arī pavada praktiski visas brīvdienas, un, tikai svētkiem beidzoties, sēžas pie auto stūres, lai atgrieztos pilsētās.

BTA atklāj, ka mēneša griezumā, atskaitot četras svētku dienas, kompānijā 2010. gadā ik dienu saņēma vidēji 5,7 apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par nelaimes gadījumiem. Svētku dienās to skaits pieauga līdz 7, uzrādot 23% pieaugumu. Trīs lielākās BTA izmaksātās atlīdzības bija saistītas ar kājas un potītes lūzumu, kā arī smadzeņu satricinājumu. Kopumā par svētku dienās pieteiktajām atlīdzībām BTA klientiem 2010. gadā izmaksāja 4150 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Zemo procentu laikmeta ietekme uz investoru rīcību fiksēta ienesīguma vērtspapīru tirgū

Latvijas Bankas ekonomists Erlands Krongorns, 12.06.2018

Mājsaimniecību un nefinanšu uzņēmumu eiro noguldījumu vidējās svērtās gada procentu likmes jauniem darījumiem Latvijas kredītiestādēs

Avots: Latvijas Banka

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ekonomikas izaugsmes atgriešanos pēdējā laikā arvien vairāk publiskajā telpā parādās debates par centrālo banku noteiktajām procentu likmēm. Jau ilgāku laiku tās ir bijušas rekordzemos līmeņos. Kā tas ietekmējis investorus un kā tie rīkojušies aizvadītajos gados?

Daudz plašāk publiskajā telpā runāts par to, kā zemas procentu likmes veicina ekonomikas aktivitātes pieaugumu, samazinot uzņēmēju un mājsaimniecību procentu maksājumus par kredītiem un sekmējot patēriņu. Tāpat zemas procentu likmes palīdz uzņēmumiem vieglāk un lētāk piekļūt naudas resursiem, kas veicina jaunas investīcijas un ļauj tiem straujāk attīstīties. Ilgā laika periodā mēs visi esam ieguvēji no zemākām procentu likmēm periodā, kad pēc ekonomikas kritumiem nepieciešams veicināt straujāku atkopšanos un izaugsmi, tomēr īsā laika posmā ir arī zaudētāji, un tie ir kapitāla īpašnieki, kas veic ieguldījumus fiksēta ienesīguma vērtspapīru tirgū. Kapitāla īpašnieku zaudējumi veidojas no negūtiem ienākumiem, ko tie varētu gūt, ja procentu likmes būtu augstākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Domājot par nākamo gadu, iedzīvotāji vairs nav tik optimistiski kā iepriekš

Žanete Hāka, 30.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

43% iedzīvotāju paredz, ka viņiem personīgi, bet 26% - ka Latvijai nākamais gads būs labāks par šo gadu, liecina 2016.gada decembrī pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Gada nogalē 17% iedzīvotāju šo gadu Latvijai novērtē kā labāku, 24% uzskata, ka tas ir bijis sliktāks, bet 55% domā, ka tas ir bijis tāds pats kā iepriekšējais.

Šie vērtējumi kopumā ir sliktāki nekā pagājušā gada nogalē iegūtie. Pirms gada pozitīvas atbildes sniedza par 5 procentu punktiem vairāk iedzīvotāju - t.i. 22% iedzīvotāju 2015.gadu Latvijai vērtēja kā labāku par iepriekšējo, bet 15% to vērtēja kā sliktāku, kas ir krietni retāk nekā šī gada nogalē iegūtie 24%.

Vēsturiski vissliktākos aizvadītā gada novērtējumus Latvijas iedzīvotāji pauda 2009.gada nogalē, kad kopumā tikai 4% iedzīvotāju 2009.gadu Latvijai vērtēja kā labāku nekā iepriekšējo, bet 79% - kā sliktāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Akceptē grozījumus normatīvajos aktos saistībā ar 5% obligāto biodegvielas piejaukumu

, 25.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai no šā gada 1.oktobra ieviestu 5% obligāto biodegvielas piejaukumu 95.markas benzīnam un dīzeļdegvielai, Ekonomikas ministrija izstrādājusi un šodien, 25.jūnijā, Ministru kabineta sēdē tika akceptēti grozījumi 2 normatīvajos aktos: grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 26.septembra noteikumos Nr.332 Noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu un grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 18.oktobra noteikumos Nr.772 Noteikumi par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību.

Ekonomikas ministrija uzsver - ieviešot 5% obligāto biodegvielas piejaukumu (pēc tilpuma) 95.markas benzīnam un dīzeļdegvielai, samazināsies importētās degvielas apjoms par biodegvielas apjomu, kas tiks saražots Latvijā.

Izstrādājot grozījumus iepriekšminētajos normatīvajos aktos, EM speciālisti konsultējušies ar biodegvielas ražotājiem, kā arī degvielas tirgotājiem un ražotājiem - Latvijas Degvielas tirgotāju asociāciju, Degvielas tirgotāju un ražotāju savienību, Latvijas biodegvielas un bioenerģiju asociāciju, Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociāciju.

MK noteikumi Nr.332 Noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu nosaka kvalitātes prasības Latvijas tirgū piedāvātajam benzīnam un dīzeļdegvielai, kas paredzēti iekšdedzes dzinēju ar dzirksteles aizdedzi un iekšdedzes dzinēju ar kompresijas aizdedzi darbināšanai, kā arī nosaka tirgus uzraudzības institūcijas, degvielas atbilstības novērtēšanas un tirgus uzraudzības kārtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Simtiem nigēriešu maršē Lagosā - Nigērijas galvenajā biznesa un finanšu centrā, tādējādi protestējot pret degvielas subsīdijas atcelšanu, kas novedis pie benzīna cenu dubultošanās, ziņo BBC.

Streiks sācies no lielāko arodbiedrību mītnes vietām. Arodbiedrības šodien tiekas, lai lemtu par streiku plāniem.

Ziemeļu pilsētā Kano arestēti aptuveni divi desmiti cilvēku, kuri pulcējušies, lai protestētu.

Nigērija ir Āfrikā lielākais naftas ražotājs, bet importē benzīnu.

Gadiem ilgas nepareizas pārvaldības un korupcijas dēļ valsts nespēj rafinēt naftu, iegūstot benzīnu un citus produktus.

Analītiķi norāda, ka daudzi nigērieši lēto benzīnu uzskatīja par vienīgo labumu, ko viņi gūst no valsts naftas bagātības.

Vairākas iepriekšējās valdības mēģinājušas atcelt subsīdiju, bet no šī plāna atteikušās, saskaroties ar plašiem sabiedrības protestiem, un subsīdiju tā vietā samazinājušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nigēriju paralizējis vispārējais streiks pret degvielas subsīdijas atcelšanu, ziņo BBC.

Lielākā daļa veikalu, biroju, skolu un degvielas uzpildes staciju visā valstī streika, ko sasauca arodbiedrības, pirmajā dienā nestrādā.

Tūkstošiem cilvēku pulcējas Lagosā un citās pilsētās, lai protestētu pret subsīdijas atcelšanu, kas rezultējies ar degvielas un transporta izmaksu dubultošanos, kā rezultātā kāpušas arī citas izmaksas.

Prezidents Gudlaks Džonatans (Goodluck Jonathan) akcentē, ka subsīdija nebija ekonomiski ilgtspējīga.

Kā ziņo BBC, Lagosas ielas, kur parasti vērojama rosība, tagad ir kā izmirušas, izņemot policijas patruļas un protestētājus.

Tiek ziņots, ka Logosā nošauts viens protestētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nigērijas arodbiedrības apturējušas streiku, jo prezidents piekritis pēc nedēļu ilgiem sabiedrības protestiem samazināt degvielas izmaksas, ziņo BBC.

Streiks tika sasaukts, jo pēc tam, kad prezidents Gudlaks Džonatans 1. janvārī atcēla degvielas subsīdiju, degvielas cenas vismaz dubultojās, un tam sekoja arī citu cenu kāpums.

Pirmdien prezidents paziņojis, ka atjaunos daļu no šīs subsīdijas.

Nigērija ir Āfrikā lielākais naftas ražotājs, bet importē benzīnu.

Gadiem ilgas nepareizas pārvaldības un korupcijas dēļ valsts nespēj rafinēt naftu, iegūstot benzīnu un citus produktus.

Db.lv jau rakstīja - daudzi nigērieši lēto benzīnu uzskata par vienīgo labumu, ko viņi gūst no valsts naftas bagātības.

Arodbiedrības paziņojušas, ka visi ielu protesti jāatceļ drošības situācijas dēļ. Tomēr policija Lagosā pirmdien bijusi spiesta, pielietot asaru gāzi, lai izkliedētu simtiem protestētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes laikā degvielas zādzībām pievērsušies arī dārgu auto, piemēram, BMW X5 un Porsche Cayenne īpašnieki.

Degvielas zādzību skaits no degvielas uzpildes stacijām ir gandrīz dubultojies, intervijā Dienas biznesam atklāj Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas priekšnieka vietnieks Andrejs Grišins, norādot, ka agrāk šo arodu piekopa vecāku automašīnu īpašnieki, bet tagad arī jaunu, dārgu spēkratu īpašnieki.

«Šajos spēkratos ir ieguldīti milzu līdzekļi. Katru mēnesi cilvēks maksā līzingu, un tagad ir pienācis brīdis, kad, turpinot maksāt, cilvēkiem neatliek naudas benzīnam. Un tad ir gadījumi, kad ar pilnām bākām no degvielas uzpildes stacijām aizbrauc gan BMW X5, gan Porsche Cayenne,» tā A. Grišins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto skaits Latvijā pēdējā gada laikā pieaudzis par 81%, izskan versijas, ka elektromobiļi pilnībā aizstāt ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmās automašīnas Latvijā varētu jau ap 2050. gadu.

Kopumā Latvijā šobrīd reģistrēti vairāk nekā 869 tūkstoši transporta līdzekļu, 68% no tiem darbināmi ar dīzeļdegvielu, 26% – ar benzīnu, bet 0,4% – ar elektrību, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Kopumā Latvijā šobrīd reģistrēti teju četri tūkstoši elektroauto. Visvairāk jeb 1757 elektroauto reģistrēti Rīgā, 312 – Mārupes novadā, bet vēl 251 ar elektrību darbināms auto reģistrēts Jūrmalā.

Nozares pārstāvji prognozē, ka Eiropas Parlamenta un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu panāktā vienošanās, kas paredz, ka no 2035. gada vairs netiks pārdoti jauni automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, tuvāko gadu laikā varētu veicināt būtiskāku elektroauto skaita pieaugumu gan Latvijā, gan arī citās Eiropas valstīs. Ir jārīkojas Ja elektroauto uzlādes tīkls spēs apmierināt visu lietotāju vajadzības, elektromobiļi pilnībā aizstāt ar dīzeļdegvielu un benzīnu darbināmās automašīnas Latvijā varētu jau ap 2050. gadu, prognozē Andris Sivickis, SIA Green Motors izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Strīda rezultāts starp SIA "Jahonts" un kādu pircēju diemžēl beidzies ne tikai ar uzņēmuma iekļaušanu Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotā "melnajā sarakstā", bet arī publisku kaunināšanu un telefoniskiem draudiem "skandālu" izvērst starptautiskā mērogā", norāda SIA "Jahonts" valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Karjukovs.

Uzņēmums vērsies Ekonomikas ministrijā, rosinot diskusiju par PTAC un to pārstāvošās Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas rīcības ētiskumu un uzņēmuma iekļaušanas "melnajā sarakstā" pamatotību.

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, kura, rīkojoties PTAC uzdevumā, ir izplatījusi informāciju par SIA "Jahonts" nonākšanu PTAC "melnajā sarakstā" par to, ka uzņēmums nav izpildījis ieteikuma rakstura lēmumu atmaksāt klientei naudas summu iegādātās preces vērtībā.

"Atzīstu, ka mums ir bijusi strīda situācija ar klienti par iegādāta gredzena bojājumu. Esam piedāvājuši klientei gan dāvanu karti produkta vērtībā 400 eiro, gan arī veikt gredzena labošanu. Diemžēl kliente no mūsu piedāvājumiem atteicās, pieprasot atgriezt naudu. Piekritām tam ar nosacījumu, ka vispirms jāveic neatkarīga ekspertīze gredzenam, lai pārliecinātos, ka šis nav mehānisks bojājums, kas radies klientei gredzenu neuzmanīgi lietojot. Diemžēl pircēja no šīs ekspertīzes ir atteikusies, kā rezultātā strīda risināšanā nonācām strupceļā," pauž V.Karjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts kontrole: Limbažu pilsētas dome nelikumīgi nodevusi privatizācijai nekustamos īpašumus

, 27.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole atklājusi virkni pārkāpumu Limbažu pašvaldības rīcībā ar nekustamajiem īpašumiem, par kuriem ir informēta Ģenerālprokuratūra.

Privatizējot neapbūvētus zemesgabalus, pašvaldība nav ievērojusi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma noteikumus par privatizācijas pieteikumu iesniegšanu un reģistrēšanu un ierobežojumus iegūt īpašumā nomā ar apbūves tiesībām saņemto zemi.

Pašvaldība, pieņemot lēmumus par zemesgabalu nodošanu nomā ar apbūves tiesībām un pēc tam par to pašu zemesgabalu nodošanu privatizācijai, ir rīkojusies pretrunā ar ārējos un pašvaldības pieņemtajos iekšējos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un veikusi prettiesisku pašvaldības īpašuma nodošanu īpašumā privātpersonām par pazeminātu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Valdes atbildība. Vai tiešām pārmērīga?

Helmuts Jauja, komerctiesību jurists, 21.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskajā telpā periodiski uzvirmo diskusijas par to, vai Latvijā uzņēmumu valdes locekļu atbildība ir samērīga. Viedokļi atšķiras diapazonā no «valdes locekļi ne par ko neatbild» līdz «valdes locekļu atbildība ir tik nesamērīgi augsta, ka mums drīz nebūs neviena, kas gribēs uzņemties risku strādāt valdē». Kā tad īsti ir?

Komerclikums lakoniski paredz, ka valdes locekļiem ir jārīkojas kā krietniem un rūpīgiem saimniekiem, pretējā gadījumā ir jāsedz zaudējumi, ja tādi ir radušies valdes rīcības rezultātā. Starptautiskajā praksē valdes locekļi parasti neatbild, ja zaudējumi ir iestājušies biznesa risku dēļ, ja vien valdes locekļi ir rīkojušies labā ticībā, ir rīkojušies ar rūpību, ko no viņiem attiecīgajā situācijā varēja saprātīgi sagaidīt un valdes locekļiem ir bijis pietiekams pamats uzskatīt, ka viņu rīcība ir uzņēmuma interesēs. Tas ir t.s. business judgement rule. Latvijas Komerclikumā šāds formulējums nav atrodams, taču nedz tiesību zinātnieku vidū, nedz tiesu praksē šis princips arī netiek apšaubīts. Vairāk neizpratnes ir jautājumā, vai valdes locekļiem ir jāatbild arī uzņēmuma kreditoru priekšā, t.i. par uzņēmuma nesegtajām saistībām. Latvijas likumos ir paredzēti divi izņēmumi no vispārējā principa, ka valde neatbild par uzņēmuma saistībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija Statoil kā pirmais no degvielas tirgotājiem paaugstinājis 95E markas benzīna cenu virs 70 santīmu atzīmes, kaut pavisam nesen to tirgoja par 67.7 santīmiem litrā.

Dienu iepriekš Statoil benzīntankos 95E benzīns bija par santīmu lētāks, savukārt aizvadītajā nedēļas nogalē, visticamāk, Neste Latvija nedēļas nogales cenu akcijas iespaidā, Latvijas degvielas tirgus flagmanis 95E benzīnu pārdeva par 67.7 santīmiem litrā.

Lukoil Baltija R vadītājs Haims Kogans iepriekš atzina, ka «no degvielas cenas 65% aiziet nodokļos, akcīzei un PVN kopā. Ja benzīns maksā septiņdesmit santīmus, tad 46 aiziet nodokļos, bet 24 ir preces cena un mani ienākumi». «Ja noņemam nost preces cenu, tad mums paliek četri santīmi no litra, un no tiem man ir jāmaksā algas, jāuztur viss uzņēmums un jāgādā peļņā īpašniekam,» teica Lukoil šefs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvasaras dienas ir skaitītas un tās ilgi neturpināsies, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras mājas lapā ievietotā informācija.

Tādēļ mākoņu daudzums ievērojami palielināsies un gaidāms lietus. Vējš iegriezīsies no rietumiem, ziemeļrietumiem un brāzmās pastiprināsies līdz 15-19 m/s, piekrastē līdz 20 m/s.

Gaisa temperatūra šajās dienās pazemināsies – ja naktī tā gaidāma +4...+9°, tad dienā temperatūra nepārsniegs +8...+13°.

Komentāri

Pievienot komentāru