Tehnoloģijas

Novērtē reklāmu interneta laikrakstos

Aivars Mackevics [email protected], 29.08.2005

Jaunākais izdevums

Tradicionālajiem laikrakstiem pēdējo gadu laikā bijusi iespēja arvien vairāk gūt no pārliecinoši augošā interneta reklāmas tirgus. E-komercijas pētījumu uzņēmums eMarketer lēš, ka reklāmas ASV laikrakstu interneta versijās gadā nes vairāk kā miljardu ASV dolāru lielu peļņu, summējot visu laikrakstu guvumu kopā, bet 2008. gadā kopējā ASV laikrakstu peļņa no laikrakstu interneta versijās pārdotajiem reklāmas laukumiem jau pārsniegs divus miljardus ASV dolāru. eMarketer rēķina, ka 2004. gadā interneta reklāmas izdevumi sastādīja 3,6% no kopējiem reklāmas izdevumiem ASV. Šogad izdevumu īpatsvars par interneta reklāmu varētu pieaugt līdz 4,6% un 2009. gadā sasniegt jau 7,5%. Paredzams, ka peļņa par laikrakstu interneta versijās pārdotajiem reklāmas laukumiem turpmākajos gados turpinās pieaugt. 2004. gadā peļņas procentuālais pieeaugums attiecībā pret iepriekšējo gadu bija 38%, 2005. gadā tas varētu sastādīt 36% attiecībā pret 2004. gadu, 2006. gadā tie varētu būt +23%, 2007. gadā +16%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā attiecībā pret 2007. gadu reklāmas apjomi Latvijas biznesa laikrakstos pēc bruto cenas pieauguši par 3.5%, liecina TNS Latvia sniegtā informācija.

«Saskaņā ar TNS Reklāmu reģistra datiem, šis pieaugums ir 3,5%, kas uztverams kā biznesa laikrakstu stabilitātes rādītājs,» stāsta TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters. «Šī tendence ir pozitīvi vērtējama, ņemot vērā augsto inflācijas līmeni valstī. Līdz ar to var secināt, ka reklāmdevēji paļaujas uz šo izdevumu mērķauditoriju arī ekonomikas lejupslīdes apstākļos.»

Izdevniecības Dienas bizness reklāmas daļas vadītājs Juris Rožkalns piekrīt, ka reklāmas apjoma pieaugums biznesa laikrakstos skaidrojams ar stabilitāti. «Pēdējos gadus ir audzis laikraksta Dienas bizness abonentu skaits, kas šogad nostabilizējies virs 10 tūkstošiem. Patreizējā ekonomiskajā situācijā tirgū notiek ievērojamas izmaiņas, un līdz ar to uzņēmumu vadošo darbinieku pieprasījums pēc profesionālas biznesa informācijas pieaug gan laikrakstā, gan internetā. Līdz ar to reklāmas apjomi palielinās, pateicoties laikraksta auditorijas stabilitātei,» tā J. Rožkalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Septembrī pieaudzis TV reklāmu skaits

Elīna Pankovska, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, TV reklāmu skaits palielinājies par 20%, savukārt sponsorreklāmu skaits palielinājies par 2 %.

Kopumā septembrī TNS Latvia Reklāmu reģistrs televīzijā ir reģistrējis 93,3 tūkst. reklāmu un 16,66 tūkst. sponsorreklāmu gadījumus.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka TV reklāmu skaits septembrī ir pieaudzis negaidīti strauji. Pagājušais gads gan bija īpašs ar to, ka septembrī tika noraidīts mazāk reklāmu nekā augustā, šogad atkal ir novērojama ierastā tendence TV reklāmu skaitam pieaugt pēc vasaras sezonas noslēguma.

Šī gada septembrī, salīdzinot ar pagājušā gada septembri, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais pieaugums ir bijis rīta stundās no plkst. 7 līdz 9, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 41%. Prime Time laikā no 18 līdz 24 reklāmu skaits ir pieaudzis par 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Martā samazinājies TV reklāmu skaits

Raivis Spalvēns, Dienas bizness, 09.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits šī gada martā salīdzinājumā ar pērnā gada martu ir samazinājies par 30 %, vēsta mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs martā televīzijā ir reģistrējis 63 tūkstošus reklāmas un 18 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 30 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 17 %.

Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 46 %. Vismazākais reklāmu skaita kritums salīdzinot 2008. gada un 2009. gada martu ir bijis no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad reklāmu skaits samazinājies par 25 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada martā ir pieaudzis no 25.8 līdz 27.8 sekundēm.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka martā tāpat kā februārī lielākā daļa reklāmu (47 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada martā, salīdzinot ar šī gada februāri, ir par 2 % lielāks, turpretī no plkst. 18:00 līdz 24:00 tas ir samazinājies no 44 % februārī līdz 42 % martā. Par vienu procentu pieaudzis arī nakts laikā (00:00 līdz 7:00) izvietoto reklāmu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmu skaits televīzijā pieaug

Jānis Lasmanis, 12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā oktobrī, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, televīzijā strauji – līdz pat 33 % - pieaudzis reklāmu skaits, liecina sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie dati.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijā ir reģistrējis 98 901 reklāmu un 22 434 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %, savukārt sponsorreklāmu skaits palielinājies par 17 %. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, oktobris ir pirmais mēnesis šogad, kad novērojams lielāks sponsorreklāmu nevis reklāmas klipu skaita pieaugums. Šī situācija skaidrojama ar rudens TV šovu sezonas sākumu, kas tradicionāli piesaista lielu sponsoru interesi.

Šī gada oktobrī, salīdzinot ar 2009. gada oktobri, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums tāpat kā septembrī ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 33 %. Vismazāk pieaudzis dienas laikā no 9:00 līdz 18:00 izvietoto reklāmu skaits – tikai par 12 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī TV reklāmu skaits ir samazinājies par 22 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 10 %, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais pētījums.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis aptuveni 71 tūkstoti reklāmas un aptuveni 21.8 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī reklāmu skaita samazinājums ir ievērojami krities. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 31 %.

Vismazākais reklāmu skaita kritums, salīdzinot 2008. gada un 2009. gada aprīli, ir bijis laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00 (Prime Time), kad reklāmu skaits samazinājies par 16 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada aprīlī ir samazinājies no 26.40 līdz 26.28 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

7 kļūdas, veidojot reklāmu Google (AdWords) meklētājā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.

1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi

Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Internets un kino iekaro reklāmas tirgu

, 12.03.2007

No kreisās: Radio Skonto programmu direktors Valdis Melderis un A/S Delfi reklāmas daļas vadītājs Egmonts Gržibovskis

Foto: Ritvars Bīders, Db.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12. martā viesnīcā Monica Centrum Hotels Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) iepazīstināja presi ar Latvijas mediju reklāmas tirgu datiem par 2006. gadu. LRA dati liecina, ka reklāmdevēji aizvien biežāk izmanto iespēju ievietot reklāmu internetā un kinoteātros pirms seansa sākuma.

Mēdiju reklāmas tirgus 2006. gadā sasniedzis 76, 01 miljonu latu, kas ir 24,8 % pieaugums, salīdzinot ar 2005. gadu.

Reklāma kino 2006. gadā nopelnījusi 453 000 latu, kas ir par 84,2 % vairāk nekā 2005. gadā. Patreiz kino reklāma sastāda 0,6 % no kopējā mediju reklāmas tirgus Latvijā. SIA Forum Cinemas pārstāvis Reinis Amoliņš paskaidroja, ka tas esot skaidrojams ar skatītāju skaita pieaugumu un veiksmīgo 2006. gada kino programmu.

Internets ir ceļā uz statusu - tradicionālais medijs. 2006. gadā turpinājās iepriekš novērotā tendence, ka apjomi šajā jomā gandrīz dubultojas. 2006. gadā ienākumi par reklāmu ievietošanu internetā ir palielinājušies par 93,5 % (3 263 000 latu). A/S Delfi Reklāmas daļas vadītājs Egmonts Gržibovskis uzskata, ka šāda strauja izaugsme rada vairākas problēmas - augstu reklāmas piesātinājumu un reklāmu cenu pieaugumu. Lai saglabātu līdzšinējos tempus, šīm problēmām esot jāpievērš īpaša vērība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmisīgā cīņa par pašvaldību un Eiroparlamenta deputātu krēsliem daudzām partijām izvērtusies ievērojami dārgāka nekā pirms tam gūtie ienākumi vēlēšanu izdevumiem.

Līdere ir pirms vēlēšanām agresīvu reklāmas kampaņu izvērsusī TB/LNNK, kurai pat 346.3 tūkst. Ls iztērēšana sevis slavināšanai nav līdzējusi iekļūt kārotajā Rīgas domē, kur nu vēl saglabāt mēra krēslu. Tikai 3.3 % galvaspilsētas iedzīvotāju balsoja par tēvzemiešiem. Arī cīņā par Eiropas Parlamentu TB/LNNK ieguva tikai vienu deputāta vietu, kas tika partijas līderim Robertam Zīlem, pretstatā četrām 2004. gadā notikušajās vēlēšanās.

Apvienības kopējie izdevumi vēlēšanām (jāuzrāda visi izdevumi no 7. februāra līdz vēlēšanu dienai, kā to paredz Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums bija 406.7 tūkst. Ls, kas par 213.3 tūkst. Ls pārsniedz tai pat laikā gūtos ienākumus. Pat ņemot vērā līdz 7. februārim gūtos ziedojumus (45 tūkst. Ls), naudas atlikumu kontā (56.9 tūkst. Ls) un rezerves fonda atlikumu pērnā gada beigās (52,3 tūkst. Ls), ar to nav gana, lai segtu izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV reklāmu skaits jūnijā audzis par 23%

Gunta Kursiša, 05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, TV reklāmu gadījumu skaits pieaudzis par 28%, bet sponsorreklāmu skaits mazinājies par 7%, kopumā minētajā periodā gada griezumā nodoršinot 23% pieaugumu.

Jūnijā televīzijā reģistrēti vairāk nekā 147 tūkst. reklāmu un vairāk nekā 15 tūkst. sponsorreklāmu (visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem), saskaņā ar TNS Reklāmu reģistru.

Pretēji ierastajam, šā gada jūnijā TV raidīts vairāk reklāmu nekā maijā, bet sponsorreklāmu apjoma samazināšanās nav ļāvusi pārspēt kopējo reklāmu gadījumu skaitu, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Jūnijā lielākā daļa reklāmu (46,5%) tiek noraidītas «dienas» laikā (no 9:00-18:00). Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no «rīta» (7:00-9:00) uz «nakts» (00:00-07:00) periodu. Naktī novērojams arī straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūniju - par 58%, analizējis TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pārtrauc reklāmu skaita kritumu televīzijā

, 09.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī televīzijā reģistrēti 58.8 tūkstoši reklāmu un 14.6 tūkstoši sponsorreklāmu. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 40 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir samazinājies par 7 %, liecina TNS Latvia dati.

Kopš 2009. gada vidus novērojama tendence mazināties TV reklāmu skaita kritumam, bet šī gada janvārī redzams ļoti straujš reklāmu skaita pieaugums salīdzinot ar 2009. gada janvāri.

Lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 48 %. Salīdzinoši mazāks pieaugums redzams rīta periodā no 7:00-9:00, kad reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %. Naktī raidīto reklāmu īpatsvars ir pieaudzis par 0,3 procentpunktiem uz rīta stundu rēķina un sasniedz 4,9 % no visu diennaktī noraidīto reklāmu skaita.

Visbiežāk TV reklamētā nozare 2010. gada janvārī bija mājsaimniecības higiēna, kurā novērojams ļoti liels reklāmu skaita pieaugums - par 246 %, salīdzinot ar 2009. gada janvāri. Mobilo sakaru nozare atvirzījusies uz 3. vietu ar reklāmu skaita pieaugumu 4 % apmērā. Vislielākais reklāmu skaita pieaugums - par 346 %, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, redzams finansu institūciju un pakalpojumu nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Palielinājies TV reklāmas apjoms

Elīna Pankovska, 07.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 11% ir pieaudzis TV reklāmu skaits, savukārt sponsorreklāmu skaits samazinājies par 2%.

Kopumā TNS Latvia Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir reģistrējis 85,86 tūkst. reklāmu un 14,29 tūkst. sponsorreklāmu.

Augustā pirmo reizi kopš marta TV visbiežāk reklamētā nozare atkal ir mobilie sakari. Iepriekšējo mēnešu populārākā auksto dzērienu nozare gan atkāpusies tikai vienu vietu zemāk. Zīmīgi arī tas, ka trijās no piecām reklamētākajām nozarēm šogad, reklāmu skaits ir samazinājies salīdzinot ar pagājušā gada augustu.

Tas liecina, ka kopējo pieaugumu TV reklāmu skaitā nodrošina nevis lielāko reklāmdevēju aktivitāte, bet gan vispārējs tirgus kāpums. Mobilo sakaru nozare visticamāk atgriežas pirmajā vietā uz ilgāku laiku, bet aukstie dzērieni tiks reklamēti mazāk, sākoties rudens periodam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Septembrī neierasti straujš TV reklāmu apjoma pieaugums

Jānis Rancāns, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī, salīdzinot ar attiecīgu posmu pirms gada, ievērojami pieaudzis TV reklāmu skaits. Oktobrī reklāmas apjomi TV varētu sasniegt visu laiku augstāko atzīmi.

TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā reģistrējis 136,9 tūkstošus reklāmu un 15,1 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 51%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 11%, kopumā nodrošinot 41% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Kā norādīja TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, šāds TV reklāmas apjoma pieaugums ir neierasti straujš. Kopējais reklāmu skaits - aptuveni 152 tūkstoši ir lielākais jebkad Latvijā septembrī noraidītais, apsteidzot 2007. gada septembri, kad TV tika noraidīti 125,7 tūkstoši reklāmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Februārī reklāma TV samazinājusies par 29%

Raivis Spalvēns, Db, 13.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, televīzijas reklāmu skaits ir samazinājies par 29 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 25 %, ziņo mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs februāra mēnesī televīzijā ir reģistrējis 56 751 reklāmas un 17 487 sponsorreklāmas gadījumus. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis nakts laikā no plkst. 00:00 līdz 07:00 – par 44 %, savukārt mazākais kritums novērojams laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 20 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada februārī ir pieaudzis no 27.21 līdz 27.41 sekundei.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka februārī lielākā daļa reklāmu (46 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Gan dienas laikā, gan rīta stundās no plkst. 07:00 līdz 09:00 izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada februārī, salīdzinot ar šī gada janvāri, ir par 1 % mazāks, turpretī laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00 tas ir pieaudzis no 42 % janvārī līdz 44 % februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BANKROTI draud arī e-veikaliem

Sanita Igaune, Oskars Prikulis, Db, 05.02.2009

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu, liela daļa mazo interneta veikalu, visticamāk, uz laiku darbību pārtrauks, bet lielie nozares dalībnieki apvienosies.

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.Tā Db pastāstīja Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Plešs, vēršot uzmanību, ka pašreizējā ekonomiskā situācija «atsijās» daudzus interneta veikalus, kam nav pieredzes un resursu. Apvienošanās iespēju izskata viens no lielākajiem interneta veikaliem Latvijā Xnet. «Pašlaik izskatām iespēju piedāvāt tiem mūsu konkurentiem, kuri vēl nav uz bankrota sliekšņa, apvienoties ar Xnet, jo mēs šobrīd strādājam ar vienu no modernākajām sistēmām Latvijā un mums ir sakārtoti procesi, lai mēs spētu ar esošām izmaksām apkalpot vismaz trīs reizes vairāk pasūtījumu nekā šobrīd. Attiecīgi apvienojoties būtu iespēja šādiem veikaliem izdzīvot šajā grūtajā periodā,» tā e-veikala komercdirektors Mārtiņš Švāns. E-komercija nav izņēmums, un ekonomiskā situācija ietekmē arī interneta veikalu nozari Latvijā, Db norādīja aptaujātie nozares eksperti. Turklāt tāpat kā citās sfērās, arī šajā šogad ir pieļaujami interneta veikalu bankroti. «Arī līdz šim ik pa brīdim ir bankrotējis kāds interneta veikals. Šis gads, protams, nebūs izņēmums un bankrotu skaits varētu pat palielināties. Riska grupā jāuzsver tie, kas ņēmuši kredītus neapdomīgai attīstībai vai saistību nomaksai,» Db atzīmēja interneta veikala Neoshop vadītājs Ints Trifanovs. Kopumā interneta veikalu nozare Latvijā ir vērtējama vairāku desmitu miljonu latu apmērā, norāda LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Katrs piektais interneta lietotājs Latvijā gatavs maksāt par saturu bez reklāmām

Lelde Petrāne, 18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visbiežāk reklāmu bloķētājus lieto mājas datoros, visretāk – planšetdatoros, noskaidrots interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā Latvijas interneta lietotāju aptaujā. Savukārt, ja saturs reklāmu bloķēšanas dēļ nebūtu pieejams, aptuveni puse aptaujāto reklāmas bloķētāju atslēgtu, kamēr pārējie meklētu citu saturu.

Aptaujā noskaidrots, ka 47 procenti interneta lietotāju lieto reklāmu bloķētājus (adblock) uz vismaz vienas ierīces, no kuras pārlūko internetu. No tiem 78 procenti reklāmu bloķētāju lieto uz mājas datora, 47 procenti – uz darba datora, 37 procenti – uz mobilā telefona, bet 16 procenti – uz planšetdatora. Vairāk nekā puse aptaujāto vīriešu lieto reklāmu bloķētājus uz darba datoriem, kamēr tikai 43 procenti sieviešu izvēlas bloķēt reklāmas šajās ierīcēs.

Vaicāti, kāpēc izmanto reklāmu bloķētājus, 80 procenti respondentu norāda, ka reklāmas internetā ir pārāk uzmācīgas, 61 procents – ka to ir pārāk daudz, 58 procenti – ka reklāmu saturs viņus neinteresē, bet 4 procenti aptaujāto nosauc citus iemeslus. Interneta lietotāji atklāj, ka, viņuprāt, reklāmas aizsedz ekrānu, tās ir pārāk traucējošas un uzkrītošas, novērš uzmanību, palēnina ierīču veiktspēju vai to saturs, kā arī izpildījums nešķiet pievilcīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ZenithOptimedia: internets apdraud pārējos medijus

, 11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.

Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.

Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums

Žanete Hāka, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 152 tūkstošus reklāmu un 16,7 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus, informēja TNS pārstāvji.

Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 29%, bet sponsorreklāmu skaits par 22%, kopumā nodrošinot 28% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums. Vislielāko pieaugumu nodrošinājusi zāļu nozare, gandrīz visi reklāmdevēji kāpinājuši reklāmu apjomu, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka septembrī, turpinoties jau augustā novērotajai tendencei, mazāks reklāmu skaita īpatsvars fiksēts Prime Time (18.00-24.00) laikā. Pieaugusi no rīta (7.00-9.00) un pa dienu (9.00-18.00) izvietoto reklāmu daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TP un LPP kopā pārtērējušas 665 tūkstošus latu

Voldemārs Oliņš [email protected], 05.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar PROVIDUS projekta "Atklāti par 9. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas finansēm" datiem, Tautas partija līdz 2006. gada 1. oktobrim priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojumus bija pārkāpusi par 423 143 LVL. Savukārt Latvijas Pirmā partija par 241 849 LVL. Šie pārkāpumi radušies, reklāmu izvietojot gan pašām politiskajām partijām, gan to kampaņas rīkotāju izveidotām juridiskām personām. Biedrība "Sabiedrība par vārda brīvību", kas izveidota, lai dotu iespēju Tautas partijai reklamēties lielākā apjomā nekā pieļauts Partiju finansēšanas likumā, izvietojot 11 stundas un 18 minūtes ilgu Tautas partiju slavinošu politisko reklāmu, kopā iztērējusi 506 583 LVL. Savukārt Tautas partija savā vārdā izvietojusi reklāmu par 195 613 LVL. Kopsummā partija reklāmas tēriņos sasniegusi LVL 702 196 LVL un par 423 143 LVL pārkāpusi Partiju finansēšanas likumā noteiktos priekšvēlēšanu kampaņas izdevumu ierobežojumus. Tādejādi TP atļautos kampaņas izdevumus (279 053 LVL) pārtērējusi 2,5 reizes. Savukārt nodibinājums "Pa saulei", kas izveidots, lai dotu iespēju Latvijas Pirmās partijas un Latvijas ceļa apvienībai reklamēties lielākā apjomā nekā pieļauts Partiju finansēšanas likumā, izvietojot 4 stundas un 36 minūtes ilgu LPP/LC slavinošu politisko reklāmu, iztērējis 309 365 LVL. LPP/LC savā vārdā izvietojusi reklāmu par 54 344 LVL, partijas priekšsēdētājs A. Šlesers par 84 033 LVL, mediju uzņēmumi Shark media un Creative media services kopā 61 557 LVL dārgu LPP/LC slavinošu reklāmu, LPP – 11 603 LVL vērtu reklāmu. Kopsummā LPP/LC reklāmai iztērēti 520 902 LVL. Tādā veidā LPP/LPP Partiju finansēšanas likumā noteiktos kampaņas izdevumu ierobežojumus pārtērējusi gandrīz divas reizes (1,8 reizi). Šādā veidā divas no valdošajām partijām – TP un LPP ir iznīcinājušas partiju finansēšanas likumā noteikto kampaņas izdevumu ierobežojumu jēgu. Šie ierobežojumi tika ieviesti 2004. gadā, lai padarītu partijas mazāk atkarīgas no to sponsoriem un nostiprinātu Satversmē noteikto vienlīdzīgo vēlēšanu principu. Trešajā vietā tēriņu ziņā ir ZZS, kas kopsummā reklamēta par 199 759 LVL. Savā vārdā tā izvietojusi 107 910 LVL dārgu reklāmu, tomēr kopējā izdevumu summā ieskaitīti tās premjera kandidāta A. Lemberga politiskajai reklāmai iztērētie 80 086 LVL un Media Planning Group ZZS reklāmai iztērētie 11 763 LVL. ZZS reklāmas izdevumu "griestus" vēl nav sasniegusi. Ceturtajā vietā reklāmas tēriņu ziņā ir LSDSP, kas politisko reklāmu izvietojusi par 151 084 LVL, tai seko Saskaņas Centrs, kas iztērējis 127 901 LV, TB/LNNK ar 107 314 LVL lieliem tēriņiem un Jaunais laiks, kas reklāmas izvietošanai iztērējis 72 530 LVL. PROVIDUS uzskaita tikai tās izmaksas, kas partijām vai ar tām saistītām personām rodas par reklāmas izvietošanu medijos. Ārpus uzskaites paliek tādi izdevumi kā vides reklāmas, kampaņas sagatavošanas, reklāmu filmēšanas, honorāru un citi izdevumi. Pamatojoties uz šo, PROVIDUS ir pamats uzskatīt, ka TP un LPP/LC priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojuma pārkāpums faktiski varētu būt vēl lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmu skaits televīzijā aug divreiz straujāk

Dienas Bizness, 16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TNS Reklāmu reģistrs martā televīzijā (TV) ir reģistrējis 119 608 reklāmas un 22 369 sponsorreklāmas gadījumus, līdz ar ko pagājušajā mēnesī TV reklāmas gadījumu skaits ir audzis par 23%, bet sponsorreklāmu skaits - par 24%, kopumā nodrošinot 23% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Šī gada martā novērojams neierasti straujš reklāmas apjoma kāpums, kas ir gandrīz divas reizes lielāks nekā, salīdzinot 2011. gadu ar 2010. gadu, datus skaidro TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka martā citi diennakts laiki ir zaudējuši reklāmu apjomu par labu nakts periodam (0:00-7:00). Naktī izvietoto reklāmu īpatsvars pieaudzis par 0,5 procentpunktiem. Neskatoties uz izvietoto reklāmu īpatsvara samazinājumu, lielākais pieaugums pēc reklāmu skaita fiksēts rīta stundās (7:00-9:00), kad TV noraidīts par 53% vairāk reklāmu nekā šajā diennakts laikā 2011. gada martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā TV pārraidīts par 0,2% mazāk reklāmu

Lelde Petrāne, 09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada augustu. TNS Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir fiksējis 132 056 reklāmas un 14 271 sponsorreklāmas gadījumu. Augustā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 0,1%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 3%, kopumā radot kritumu par 0,2%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka augustā, kā ierasts, ir turpinājies vasaras TV reklāmu skaita kritums, salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem. Neparasti, ka kopumā fiksēta tik neliela atšķirība starp 2013. gada un 2014. gada augustu. Lielāko pieaugumu nodrošinājuši alkoholisko dzērienu nozares reklāmdevēji, bet mazumtirdzniecības nozarē novērojams lielākais kritums.

Augustā visreklamētākā nozare bijusi mājsaimniecības higiēna ar 5% kāpumu pret 2013. gadu. Mazumtirdzniecība, lai arī samazinoties reklāmu skaitam par 21%, ieņem 2. pozīciju reklamētāko nozaru topā. Telekomunikāciju nozare ieņem 3. vietu topā ar līdzīgu izvietoto reklāmu skaitu kā gadu iepriekš. Mobilo sakaru nozares reklāmdevēji samazinājuši savu reklāmu skaitu par 12% un ieņem 4. vietu. TOP5 noslēdz alkoholisko dzērienu nozare ar ievērojamu 51% pieaugumu pret 2013. gada augustu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Policija izstrādājusi ieteikumus, kā justies droši internetā

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija izstrādājusi ieteikumus e-pasta korespondences un interneta vides drošībai.

"Interneta vide mūsdienās piedāvā dažādas iespējas saņemt pakalpojumus, kā arī brīvi sazināties ar citām personām. Ņemot vērā interneta pieslēgumu popularitāti, komersanti arvien paplašina savu internetā piedāvāto pakalpojumu klāstu.

Izmantojot interneta vidi dažādu darbību veikšanai, ir jāņem vērā šīs vides specifiskās īpatnības – parasti šajā vidē komersanti interneta resursu ietvaros savus klientus nodala pēc atsevišķu lietotāju principa. Parasti lietotājs iegūst tiesības piekļūt savam kontam (profilam) un pakalpojumiem ievadot kādu konkrētu tikai sev zināmu lietotājvārdu un paroli, tomēr, citreiz aizsardzība tiek papildināta izmantojot numurētu pieejas kodu kartes, kodu kalkulatorus, vienreiz izmantojamos kodus, kā tas ir internetbanku gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Darbinieku novērtēšana - atskaites punkts izaugsmei

Veronika Viļuma, speciāli DB, 10.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personāla novērtēšanas mērķi var būt dažādi – piemērotākā kandidāta atlase vai darbinieka līdzšinējās darbības izvērtēšana, kas ļauj lemt par patieso atbilstību esošajam amatam un izveidot redzējumu par turpmāko darbību uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Televīzijā reklāmu raida mazāk

Elīna Circene, 30.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20. līdz 26. martam reklāmas apjomi televīzijā ir samazinājušies, liecina mediju pētnieku TNS Latvia dati. Reklāmas ilgums ir sarucis līdz 488987 sek (iepriekšējā nedēļā — 490755 sek). Laikrakstos reklāmu skaits gan ir pieaudzis, taču apjomi sarukuši — no 20. līdz 26. martam reklāma laikrakstos aizņēma 330920 cm2 (iepriekšējā nedēļā — 353293 cm2). Lielākais reklāmdevējs televīzijā (pēc reklāmas laika sek) no 20. līdz 26. martam bija Studio Moderna, bet laikrakstos (pēc cm2)— Hewlett Packard. Reklamētākā produktu marka televīzijā minētajā laikā bija Colgate, bet laikrakstos — Hewlett Packard.

Komentāri

Pievienot komentāru