Tehnoloģijas

OKarti var atjaunot ar īsziņas palīdzību

Jānis Linde, 07.08.2003

Jaunākais izdevums

No šī gada augusta ikviens OKartes lietotājs vai LMT abonents, kurš ir arī Hansabankas Mobilās bankas klients, var papildināt savu vai citas personas OKarti ar vienas īsziņas palīdzību. OKartes klienti var sākt lietot šo iespēju uzreiz, nosūtot īsziņu uz kodu 9310101. LMT abonentiem un OKartes lietotājiem, kuri vēlas papildināt kāda cita OKarti, drošības nolūkos iepriekš jānorāda tie OKartes numuri, kurus būs iespējams papildināt. Jaunā iespēja ļauj droši un ātri apmaksāt, piemēram, bērnu vai vecāku OKartes tēriņus. Mobilajā bankā OKarti var papildināt, norādot summu bez santīmiem – no 1 līdz 10 latiem. Ja OKarti papildina no 3 līdz 10 latiem, kartes kontā tiek ieskaitīts arī bonuss no 12 līdz 60 santīmiem, ņemot vērā papildināto summu. OKartes kontu var papildināt arī no OKartes mājas lapas, Hansabankas bankomātos, Hansabankas internetbankā vai izmantojot Mobilās bankas maksājumu veikšanas iespējas. Ja iegādāta atjaunošanas karte, OKarti var uzlādēt, zvanot uz apkalpošanas sistēmas tālruni, nosūtot īsziņu vai OKartes mājas lapā. OKartes lietotāji var bez maksas lietot numura noteicēju, zvanu pāradresāciju un līdzsavienojumu. Reģistrējoties pieejama arī balss pastkastīte un vairākas citas ērtības. OKarte ir LMT priekšapmaksas karte, kas tika ieviesta 2000. gada novembrī. Šī gada 15. jūlijā LMT bija 538 640 klienti, kas ir 23.16% Latvijas iedzīvotāju. Ievērojama daļa LMT klientu izmanto tieši OKarti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) vadītājs Juris Binde televīzijas intervijā centās noliegt spam īsziņu (sms) par tarifu plāna Brīvība izplatīšanu, apgalvojums, ka lietotāji paši izsūtīja šīs īsziņas neiztur kritiku, DB norāda Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

(Papildināts ar LMT viedokli - 7. rindkopa)

«Pirmkārt, vairāk nekā 210 tūkst. lietotājiem īsziņas izsūtot tās nebūtu identiskas, un otrkārt, mums ir aizdomas, ka vēsturiskā operatora mājas lapu nemaz tik daudz klientu dienā neapmeklēja, cik bija izsūtītas īsziņas. Esam pārliecināti ka Datu valsts inspekcija šo gadījumu izmeklēs objektīvi un dos slēdzienu jau tuvākajā laikā,» uzsvēra V. Vancovičs.

Līdzīgu viedokli pauž Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks, kurš norāda, ka J. Bindes paziņotais, ka LMT neizsūtīja spam sms un tās izsūtīja cilvēki no LMT mājas lapas, nav patiess.

Teksts izsūtītās sms bija vienāds, tādējādi, saskaņā ar LMT teikto, tas nozīmētu to, ka vairāki desmiti tūkstoši apmeklēja LMT mājas lapu un nolēma uzrakstīt identiskas sms, kuras nosūtīt citiem, neizpratnē jautā F. Renčaks, norādot, ka ir vairāk nekā skaidrs, ka tās bija mārketinga, nevis sms no vienas personas otrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 un Bite: klientu sms saturam mums piekļuves nav un nedrīkst būt

Sanita Igaune, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Protams, ka klientu sms saturam mums piekļuves nav un nemaz nedrīkst būt. Mēs runājam par klientiem un darbiniekiem, kas paši pie mums ir vērsušies,» Db norādīja Bite Latvija Sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņa atzīmēja, ka klientu sms saņemšanas laiks par Latvijas Mobilais telefons (LMT) tarifu plānu Brīvība sakrīt, tad secinājumi ir nepārprotami.

«Gan mūsu darbinieki, gan arī mūsu klienti vērsās pie mums ar jautājumu kāpēc LMT viņus spamo ar savām reklāmām, turklāt vēl uzdodas par «draugu». Šo klientu un darbinieku saņemtās īsziņas bija pilnīgi identiskas. Un arī dienas, kad cilvēki bija saņēmuši šīs īsziņas pilnībā sakrīt ar īsziņu tūkstošiem, kas konkrētajā laikā tika sūtītas uz Bites tīklu no LMT. Šādu reklāmas īsziņu sūtīšana bez cilvēku piekrišanas ir pretlikumīga,» skaidroja L. Grafa.

Arī Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs DB apliecināja, ka Tele2 ir saņēmis klientu sūdzības par vienveidīgu spamu, kā arī pusei Tele2 darbinieku ir sūtītas identiskas reklāmas īsziņas, tādēļ arī operators izdara secinājumus par vienādu spam sms tekstu sūtīšanu. «Tele2 sms saturs nav pieejams, varam tikai noteikt, cik klientu ir saņēmuši īsziņas no konkrēta avota,» tā V. Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Ergo: klienti pagaidām nav gatavi apdrošināt ceļojumus ar īsziņas palīdzību

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums klientu Latvijā vēl nav gatavi iegādāties ceļojuma apdrošināšanu ar īsziņas starpniecību, tomēr ņemot vērā straujo tehnoloģiju un telekomunikāciju attīstību, šādas apdrošināšanas iespējas attīstības potenciāls nākotnē vērtējams kā augsts.

Tā liecina apdrošinātāja Ergo novērojumi trīs gadus ilgajā laika posmā kopš kompānija Latvijas tirgū ieviesa apdrošināšanas pakalpojumu, piedāvājot iegādāties ceļojuma apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Kompānija norāda, ka patlaban klienti izvēlas ceļojumu apdrošināt, izmantojot tiešsaistes pakalpojumus, jo šāds veids esot ērtāks, tomēr nākotnē populāra kļūs arī ceļojumu apdrošināšana ar īsziņas palīdzību. Ergo norāda, ka pēdējo gadu laikā arī apdrošinātāji izveidojuši dažādus e-risinājumus klientu ērtībām: e-polišu pārdošana, e-atlīdzību pieteikšana utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB Unibanka piedāvā kļūt par Studenta Bankas klientiem

Velta Dzene [email protected], 30.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Unibanka jau septīto gadu vidusskolēniem un studentiem piedāvā kļūt par Studenta Bankas klientiem. Šogad Studenta Bankas piedāvājumu klāsts ir papildināts - studenti un vidusskolēni, kuri pieteiksies Studenta Bankas komplektam, varēs laimēt ceļojumu uz Amsterdamu, bez maksas iegūt Okarti un ielūgumu uz RE:LOAD mūzikas pasākumu Mežaparkā. Studenta Bankas komplektā ir VISA Electron debetkarte, Ibanka, SMS banka, starptautiskā apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, dalība pensiju sistēmas 2. līmenī un atlaižu karte izdevīgākiem pirkumiem un pakalpojumiem vairāk kā 100 000 vietās Latvijā un Eiropā. Atlaižu karte jau šobrīd nodrošina atlaides Studenta Bankas un Euro26 apvienotajā atlaižu tīklā vairāk 700 tirdzniecības vietās Latvijā. Arī šogad pirmie 10 000 Studenta Bankas jaunie klienti savā īpašumā bez maksas iegūs OKarti 3 latu vērtībā. Pirmā Studenta Bankas aktivitāte, uz kuru tiek aicināti Rīgas skolēnus un jauniešus, ir 1. septembra lielākais pasākums „Zem viena jumta”, kas tiek realizēts kopā ar aktīvākajiem Rīgas Skolēnu domes pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabanka sadarbībā ar LMT piedāvā OKartes papildināšanu ar īsziņas palīdzību

Inguna Šķepaste [email protected], 05.08.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Hansabanka sadarbībā ar Latvijas Mobilo Telefonu (LMT) piedāvā visiem OKartes klientiem priekšapmaksas kartes papildināšanu ar īsziņas palīdzību. Jauno pakalpojumu var izmantot no augusta sākuma. Lai izmantotu jauno pakalpojumu, klientam jābūt kontam Hansabankā un Mobilās bankas lietotājam. Ar īsziņas palīdzību Hansabankas klientiem ir iespējams papildināt gan savu, gan citu OKartes kontu. Vienas dienas laikā OKarti var papildināt līdz pat 5 reizēm. Minimālā papildināšanas summa ir viens lats, bet maksimālā — 10 lati. Hansabanka sadarbībā ar LMT piedāvā arī OKartes papildināšanu caur internetbanku hanza.net, izmantojot Mobilās bankas maksājumu veikšanas iespējas, kā arī no Hansabankas bankas automātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

LNT raidījuma 900 sekundes aptaujātie mobilo sakaru operatori komentējot to, kāpēc latviski rakstīta īsziņa ir mazāk ietilpīga, sniedza atšķirīgas versijas.

«Ja tie ir latīņu burti – tie ir 160 simboli, bet ja jūs rakstāt ar garuma vai mīkstinājuma zīmēm vai krievu valodā, tad jūs varat sastādīt arī vienu teikumu no kādiem 10 simboliem, bet īsziņas aizies divas,» sacīja BITE Latvija uzziņu dienestā. Savukārt Tele 2 uzziņās skaidroja, ka garumzīme ir atsevišķs simbols, kas tiek sūtīts papildus. Tas gan nenozīmējot, ka nākies uzreiz dubultā maksāt – ja īsziņa ir īsa un, ja simboli kopā nepārsniedz 160 (vienā īsziņa ietilpstošu simbolu skaits), tad esot viena īsziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lauksaimniekus informēs ar īsziņu palīdzību

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemkopības ministrija ar 24. aprīli atjauno pērn lauksaimniekiem, lauku iedzīvotājiem un citiem interesentiem piedāvāto pakalpojumu - informēšanu par notiekošo lauksaimniecības, mežsaimniecības un zivsaimniecības nozarēs ar mobilā tālruņa īsziņu palīdzību, Db.lv informēja ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas

vadītājas vietniece Solveiga Lazovska.

"Sākot ar 24.aprīli Zemkopības ministrija ikvienam interesentam atkal piedāvā nosūtīt informāciju par lauksaimniecības aktualitātēm uz mobilo tālruni SMS formātā. Tāpat kā pērn, arī šogad Zemkopības ministrijas sūtītajās īsziņās lauksaimnieki un lauku iedzīvotāji varēs saņemt visu svarīgo informāciju par Eiropas Savienības un Latvijas valsts budžeta atbalsta maksājumiem lauksaimniekiem un lauku uzņēmējiem, tai skaitā atgādinājumus par pieteikšanās termiņiem uz šiem maksājumiem. Tāpat Zemkopības ministrijas sūtītajās īsziņās uz mobilajiem tālruņiem būs arī cita informācija par būtiskāko lauksaimniecības, mežsaimniecības un zivsaimniecības sektorā," informē zemkopības ministrs Mārtiņš Roze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Katram lauksaimniekam ir iespēja saņemt nepieciešamo informāciju īsziņas veidā vai pa tālruni

, 15.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar katru gadu Zemkopības ministrija (ZM) ievieš aizvien jaunas iespējas un risinājumus, lai katrs lauksaimnieks vienkārši un operatīvi var saņemt sev nepieciešamo, aktuālo un nozīmīgo informāciju.

Izmantojot ministrijas piedāvāto pakalpojumu, lauksaimnieki savā mobilajā telefonā īsziņas veidā var saņemt aktuālo un nepieciešamo informāciju lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un zivsaimniecībā. Turklāt katru trešdienu no pulksten 9.00 līdz 10.00 interesentiem ir iespēja zvanīt uz "karsto tālruni" 7027010 un uzdot jautājumus zemkopības ministram Mārtiņam Rozem. Šajā trešdienas rītu stundā ministrs atbild uz visiem zvanītāju jautājumiem un uzklausa lauksaimnieku pārdomas. Tāpat katru dienu darbojas ZM "karstais tālrunis" 7027010. Uz interesentu uzdotajiem jautājumiem atbildes sagatavo ministrijas speciālisti divu darba dienu laikā.

Šogad uz ZM "karsto telefonu" ir saņemti jau aptuveni 500 jautājumu par dažādām nozarē aktuālām tēmām. Visvairāk lauksaimniekus un lauku iedzīvotājus šogad ir interesējuši valsts un Eiropas Savienības atbalsta saņemšanas nosacījumi, esošā tirgus situācija lauksaimnieciskās produkcijas ražošanā, informācija par netradicionālu lauksaimniecības veidu attīstību. Tāpat lauksaimnieki vēlējas uzzināt ieteikumus latvāņu iznīcināšanā, lauksaimniecības zemes uzlabošanā, kredītu atmaksas iespējām nozarē un citus specifiskus jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Trešdaļa bankas automātu piemēroti sarunu priekšapmaksas servisa reģistrācijai

Valters Paiders [email protected], 29.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šīs nedēļas ir ievērojami palielinājies to bankas automātu skaits, kuros bez maksas iespējams veikt reģistrāciju mobilo sakaru pakalpojuma Zelta zivtiņa kredīta papildināšanai ar Zelta īsziņas starpniecību.

Tagad visi Latvijas bankās izdoto norēķinu karšu lietotāji reģistrāciju šim pakalpojumam var veikt gandrīz 300 SEB Unibankas un Parex bankas banku automātos. BankServissZelta īsziņas tehniskā risinājuma nodrošinātājs, vienojoties ar abām minētajām bankām, ir veicis pakalpojumam nepieciešamos tehnoloģiskos papildinājumus. Līdz ar to turpmāk pakalpojumu reģistrācijai banku automātos vairs nebūs nekādu ierobežojumu atkarībā no norēķinu kartes piederības tai vai citai Latvijas bankai.

Zelta īsziņa ir vienkārši un ērti pielietojama iespēja papildināt sarunu kredītu, no sava mobilā telefona nosūtot atbilstoša formāta īsziņu uz numuru 688. Atjaunošanas īsziņas nosūtīšana ir bezmaksas pakalpojums. Operācija norisinās 10 minūšu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lai ierobežotu telemārketinga aktivitātes, Indija uzliek ierobežojumu īsziņām

Lelde Petrāne, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telesakaru regulators Indijā uzlicis ierobežojumu īsziņu skaitam, ko var nosūtīt no mobilā tālruņa, ziņo BBC.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem neviens nedrīkstēs nosūtīt vairāk nekā 100 īsziņas dienā, informējušas amatpersonas.

Paredzams, ka šis lēmums būs liels atvieglojums miljoniem mobilo telefonu lietotāju, kuri saskaras ar desmitiem negribētu īsziņu katru dienu.

Indija ir vairākkārt mēģinājusi iegrožot telemārketinga firmas, kas «bombardē» mobilo telefonu lietotājus ar saviem vēstījumiem, taču visi līdzšinējie mēģinājumi izrādījušies nesekmīgi.

Patlaban iespējams reģistrēt tālruņu numurus valsts mēroga tā sauktajā nezvanīšanas sarakstā.

Decembrī Indija paziņoja par plāniem uzlikt smagākus sodus telemārketinga firmām, kuras tomēr zvanīja vai sūtīja īsziņas tiem, kuri reģistrējušies šajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID īsziņu pakalpojums - pieprasīts

, 14.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājis pusgads, kopš ikviens Latvijas vai Lietuvas iedzīvotājs, kuram ir mobilais tālrunis un kuru interesē aktuālā informācija par automašīnu rindām pie Latvijas un Krievijas robežas, var to saņemt īsziņas veidā. Autopārvadātāju un loģistikas speciālistu ikdienas darbā noderīga ir ne vien informācija par transportlīdzekļu, kas gaida rindā izbraukšanai uz Krieviju pirms Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, skaitu, bet arī aptuveno gaidīšanas ilgumu, norāda Valsts ieņēmumu dienests.

Uzzināt par transportlīdzekļu rindām iespējams, no sava mobilā tālruņa uz numuru 157 nosūtot pieprasījuma īsziņu – vārdu BORDER. Atbildes īsziņa tiek nosūtīta dažu sekunžu laikā.

No šī gada 13.jūnija, kad tika radīta iespēja pa mobilo tālruni iegūt minēto informāciju, līdz 13.decembrim (ieskaitot) ir saņemtas 15 294 informācijas pieprasījuma īsziņas.

Šomēnes informāciju par transportlīdzekļu rindām īsziņu veidā diennaktī pieprasījuši vidēji 90 interesenti. Diennaktī saņemto pieprasījuma īsziņu skaits pakalpojuma pieejamības laikā ir būtiski pieaudzis: jūnijā – tika saņemtas vidēji 65 īsziņas, oktobrī - vidēji 103 īsziņas. Turklāt nepārtraukti pieaug no Lietuvas saņemto īsziņu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 13.jūnija, Valsts ieņēmumu dienests (VID) ikvienam interesentam piedāvā jaunu pakalpojumu - informācijas sniegšanu ar teksta īsziņu starpniecību par transportlīdzekļu skaitu rindās uz Latvijas – Krievijas robežas Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktos, informē VID komunikāciju daļa.

Lai saņemtu informāciju par to, cik automašīnu gaida rindā pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem, interesentiem jānosūta pieprasījuma īsziņa ar tekstu BORDER uz īso numuru 157. Apmēram 30 sekunžu laikā pēc pieprasījuma īsziņas saņemšanas klientam uz mobilo telefonu tiks nosūtīta atbilde, kurā būs norādīts informācijas aktualizēšanas datums un laiks, automašīnu skaits abos muitas kontroles punktos, kā arī aptuvenais gaidīšanas laiks rindā.

Atbildes īsziņas teksts izskatīsies šādi: Info 13.06.2007. 8:00 Terehovas MKP – 740 (~44 h); Grebnevas MKP – 470 (~53 h).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Binde: LMT spam īsziņas uz citiem tīkliem nesūta

Dienas Bizness, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais telefons (LMT) nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele 2 klientiem, norāda LMT prezidents Juris Binde, skaidrojot, ka tarifu plāns Brīvība ir tik populārs, ka, iespējams, šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti.

Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Binde sacīja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.

Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Krāpnieki izmanto Angry Birds, lai viedtālruņus pārvērstu par «spama» ierīci

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki sākuši izmantot bezmaksas spēles, ieskaitot Angry Birds, lai Android viedtālruņus pārvērstu par surogātpasta izsūtīšanas ierīcēm. Programmatūras, kas izsūtīja surogātpastu, kods bija apslēpts daudzās populārās spēlēs.

Pēc spēles uzstādīšanas kods tika aktivizēts un programmatūra sazinājās ar kādu interneta serveri, kurš uzturēja tālruņu numuru datubāzi, un sāka sūtīt surogātpastu, vēsta BBC. Medijs norāda, ka noziedznieki izmantojuši arī tādas populāras spēles kā Angry Birds Space, Need for Speed Most Wanted u. c.

Vispirms noziedznieki centušies izveidot surogātpasta izplatīšanas tīklu, cilvēkiem izsūtot tūkstošiem ziņojumu, kas piedāvājuši populāru Android spēļu bezmaksas versijas, noskaidrojusi interneta drošības kompānija Cloudmark.

Inficētās bezmaksas spēļu kopijas bijušas izvietotas uz servera Ķīnā un nav bijušas pieejamas oficiālajā Google Play tiešsaistes veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši, izmantojot Angry Birds popularitāti, izkrāpj tūkstošus

Ritvars Bīders, 24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādai latviešu firmai piespriests 50 tūkstoš britu mārciņu liels sods pēc tam, kad atklājies šī firma bija izstrādājusi populāru lietojumprogrammu – Angry Birds, Cut The Rope, Assassin’s Creed – viltojumus, ar kuru palīdzību tika izkrāpta nauda no šo viltojumu lietotājiem Lielbritānijā.

Lietojumprogrammu viltojumi bija pieejami Google izstrādātajā Android tirgū (Google Play), kur tie lietotājiem tika pasniegti kā bezmaksas produkti ar atpazīstamiem nosaukumiem, ieskaitot populāro spēli Angry Birds, vēsta BBC.

Kad lietotājs lejupielādē programmatūru un mēģina to palaist, tā šķietami nedarbojas, tajā pat laikā uz konkrētā lietotāja tālruni tiek nosūtītas trīs paaugstinātas maksas īsziņas – katra piecu britu mārciņu apmērā. Šādas īsziņas tiek saņemtas ikreiz, kad lietotājs cenšas atvērt šķietami neejošo lietojumprogrammu. Turklāt īsziņas lietotājs neredz, tāpēc nepatīkamais pārsteigums atklājas vien brīdī, kad tiek saņemts kārtējais rēķins no operatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izbeigta lata devalvācijas īsziņu krimināllieta

, 10.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krimināllieta par kaitnieku, kurš ar mobilā telefona "masveida" īsziņu palīdzību aicinājis latus mainīt pret citu valūtu, beigusies ne ar ko, šodien, 10.decembrī, ziņo Latvijas Avīze.

"Kriminālprocess "sakarā ar to, ka nodarījumā nav noziedzīga nodarījuma sastāva", drošības policijā izbeigts jau šī gada 19. jūnijā. Taču vēl oktobrī (četrus mēnešus pēc lēmuma par kriminālprocesa izbeigšanu!) drošības policijas priekšnieks Jānis Reiniks izteicās, ka šajā lietā iespējami jaunumi, par kuriem sabiedrība "drīzumā" tiks informēta," norāda Latvijas Avīze.

Kriminālprocesa pamatā ir Ringolda (vārds mainīts) saviem paziņām izsūtītās – iespējams, alkohola reibumā – apmēram 20 īsziņas.

Pret Ringoldu bija ierosināts kriminālprocess par kaitniecību – tas ir, "par darbību, kas vērsta uz finanšu sistēmas, rūpniecības, transporta, lauksaimniecības, tirdzniecības vai citu tautsaimniecības nozaru, kā arī iestāžu vai organizāciju darbības graušanu nolūkā kaitēt Latvijas Republikai".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

CSDD informācija ir pieejama arī TRIATEL mobilā tīkla abonentiem

, 21.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārraudzībā esošā informācija par transportlīdzekļu un to vadītāju reģistru kļūst pieejama arī TRIATEL mobilā tīkla abonentiem. No 22. marta TRIATEL klientiem būs iespējams, nosūtot īsziņu, saņemt datus par konkrētu autovadītāju vai transportlīdzekli. Līdz šim šādu informāciju varēja saņemt LMT un TELE2 abonenti.

Nosūtot īsziņu uz TRIATEL servera kodu 25800852 (atbildes informācija maksā Ls 0,59),

norādot īsziņas tekstā personas kodu, atstarpi un:

" VA (Piemēram: 01016011111 VA), var uzzināt, vai konkrētai personai ir derīga vadītāja apliecība un kādas kategorijas transportlīdzekļus drīkst vadīt;

" SP (Piemēram: 01016011111 SP), var uzzināt, vai konkrētai personai ir pārkāpumu uzskaites punkti, precizēt, cik un par kādiem pārkāpumiem;

" NS (Piemēram: 01016011111 NS), var uzzināt, vai konkrētai personai ir neapmaksāts sods par Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu un neapmaksātā soda summu.

" V (Piemēram: 01016011111 V), lai saņemtu paskaidrojumus.

Nosūtot īsziņu ar transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numuru (Piemēram, AA4545), var uzzināt informāciju par automobiļa:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no pierastākajām mobilo telefonu funkcijām ir iespēja saņemt un nosūtīt īsziņas, kuru telefoni īpašnieki ir izmantojuši jau aptuveni 15 gadus, taču tagad šis tik ierastais saziņas veids ir saskāries ar plašu konkurentu spektru, kas var novest pie īsziņas ēras beigām.

Pieaugošā viedtālruņu, 3G tīklu un dažādu lietojumprogrammu popularitāte var likt īsziņām trīs līdz piecu gadu laikā zaudēt «izdzīvošanas cīņā», raksta portāls The Next Web. Tomēr līdz šim šādas alternatīvas ir fragmentāras un īsziņām ir vairākas priekšrocības – tās ir piesaistītas noteiktam telefona numuram un nav svarīgi kāds tīkls tiek izmantots.

Plašu popularitāti ir ieguvušas dažādas viedtālruņu lietojumprogrammas, kas ļauj lietotājiem savā starpā apmainīties ar teksta ziņojumiem bez maksas. Vienīgais, kas ir nepieciešams – neliela summa, lai to iegādātos, kā arī datu pieslēgums. Šāda komunikācijas veida popularitāti pierādīja nemieri Londonā, kuros grautiņu dalībnieki izmantoja Blackberry Messenger, lai koordinētu savas darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati, krāpnieku darbības apmērs šī gada janvārī bijis īpaši augsts – no Latvijas iedzīvotājiem mēģināts izkrāpt teju 3 miljonus eiro.

No tiem izdevies novērst krāpšanu 1,4 miljonu eiro apmērā, savukārt 1,5 miljonus eiro atgūt nav bijis iespējams un cilvēki pašiem apstiprinot krāpnieciskos maksājumus, krāpnieki piekļuvuši līdzekļiem. Asociācija, Latvijas Banka, Valsts ieņēmumu dienests (VID) un CERT.LV brīdina – martā un aprīlī iedzīvotājiem jābūt īpaši vērīgiem un uzmanīgiem, jo prognozējama vēl lielāka krāpnieku aktivitāte kibertelpā.

Finanšu nozares asociācijas padomniece Laima Letiņa stāsta: “Redzam, ka janvārī atkal ļoti aktīvi ir uzdarbojušies telefonkrāpnieki, kuri zvana un sūta īsziņas, uzdodoties par kādas valsts iestādes darbiniekiem un cenšoties iebiedēt iedzīvotājus, tādējādi izkrāpjot ievērojamus naudas apmērus. Tieši telefonkrāpšanas gadījumus bankām novērst ir visgrūtāk, jo bieži vien iedzīvotāji labprātīgi nosauc savus bankas piekļuves datus, steigā apstiprina maksājumus. Šādos brīžos banku iespējas atgriezt naudu kļūst minimālas, tāpēc redzam, - lai krāpniecības apmēri mazinātos, ir nepieciešama lielāka iedzīvotāju modrība un kritiskā domāšana situācijās, kam un kāpēc tiek nodota piekļuve savai naudai, kā arī, protams, mobilo operatoru iesaiste noziedznieku identificēšanai.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Priedaines caurlaižu punkta izvietotas pirmās automātiskās iebraukšanas nodevas samaksas kontroles izmēģinājuma sistēmas, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Kūrortpilsēta tuvāko gadu laikā plāno ieviest pilnībā automatizētu iebraukšanas nodevas kontroli. Šobrīd iebraukšanas maksas kontroli nodrošina pašvaldības policija iebraukšanas posteņos un pilsētā.

Pilotprojekta ietvaros Priedainē uzstāda iekārtas un tehniskos risinājumus, kas automātiski kontrolēs iebraukšanas nodevas samaksu. Četri uzņēmumi – SIA BISS, SIA Komerccentrs DATI grupa, SIA ITC Traffic un SIA KleinTech Services – iebraukšanas punktā Priedainē izvieto videonovērošanas un numuru atpazīšanas kameras. Pilotprojekta nākamajā posmā plānots pārbaudīt iespējas automātiski kontrolēt iebraukšanas nodevas samaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uzziņu dienests 1188 sāk sniegt uzziņas SMS formā

, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LattelecomUzziņu dienests 1188 ir izveidojis īpašu pakalpojumu situācijām, kad nepieciešama uzziņa, bet klients nevar runāt pa tālruni vai nevēlas, lai sarunu dzird citi. Sākot ar šodienu, nosūtīt jautājumu un saņemt 1188 uzziņas var arī īsziņas formā. Pakalpojums satura ziņā ir identisks zvanam uz 1188.

Uzziņu dienests 1188 prognozē, ka šāds pakalpojums būs īpaši pieprasīts gan studentu un skolēnu, gan darījumu cilvēku vidū, jo uzziņa būs pieejama, netraucējot citus sabiedriskajās vietās (piemēram, lekcijās, sanāksmēs, transportā u.tt.).

Lai saņemtu SMS uzziņu, nepieciešams nosūtīt savu jautājumu īsziņas formā uz numuru 1188. Jautājumus var uzdod par jebkuru tēmu, saistītu ar uzziņām. Galvenais – sūtot īsziņu, tajā precīzi jānorāda, ko cilvēks vēlas uzzināt. Ieteicams jautājumu uzdot jautājuma formā (piemēram, vai?; kas?; kur?; kad?; cikos? u.tml.).

“Pašreiz apmēram 70% no visiem zvaniem, kurus saņem Uzziņu dienests 1188, tiek veikti no mobilajiem tālruņiem. Taču sabiedriskajās vietās ne vienmēr pastāv iespēja runāt pa tālruni (troksnis uz ielas, teātra izrāde, koncerts u.c.), vai arī cilvēks nevēlas balsī (citiem dzirdot) uzdot savu jautājumu un tā vietā izvēlas diskrētu veidu – rakstīt jautājumu īsziņas formā, lai publiski neizrādītu savu nezināšanu attiecīgajā jomā. Tāpēc svarīgi arī mobilo tālruņu lietotājiem neatkarīgi no apstākļiem nodrošināt iespēju saņemt svarīgu informāciju,” saka Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

SMS mārketings: Nav iespējams neizlasīt

Anda Asere, 19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.

SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Telekomunikāciju asociācija par dārgajām sms latviešu valodā: arī 70 zīmes ir daudz

Dienas Bizness, 02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teorētiski varētu uzrakstīt arī tādu kodu, kas būtu ekskluzīvi piemērots latviešu valodai, taču īsziņu ietilpības jautājumu vispār nav vērts cilāt, jo arī 70 zīmes vienai īsziņas ir daudz.

Šādu uzskatu laikrakstam Neatkarīgā paudis Latvijas Telekomunikāciju asociācijas vadītājs Jānis Leils, sakot: «Jo kas tad ir īsziņa? Tas ir īss ziņojums.»

Db.lv jau ziņoja, ka īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

Pēc valodas lietošanas ekspertu domām, šis korektai latviešu valodai piemērotais ierobežojums netieši veicina valodas noplicināšanu. Latviešu valodas aģentūras lingviste Mairita Purviņa skaidro: «Vienai mazai zīmītei latviešu valodā ir būtiska satura nozīme. Kaza un kāzas nav viens un tas pats. Tas ir absurds, ka par dzimtās valodas lietošanu mums ir jāpiemaksā!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

SMS no datora turpmāk varēs sūtīt, neatverot internetu

Ainars Sedlenieks [email protected], 25.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā SMS sūtīšanas programma – Otosms.exe ļauj sūtīt īsziņas tieši no datora, neatverot internetu. Programma ir piesaistīta lietotāja mobilajam telefonam, līdz ar to adresāts ziņu saņem kā no konkrētā telefona sūtītu. Ielādējot programmu, uz datora ekrāna parādās ikona, uz kuras uzklikšķinot, atveras SMS sūtīšanas logs. Tajā uzreiz var ievadīt telefona numuru un īsziņas tekstu neierobežotā garumā. Rakstot tekstu, kas garāks kā standarta īsziņa, programma automātiski to sadala. Programma ļauj izveidot savu kontaktu grāmatiņu un, lai sūtītu SMS, atliek ierakstīt tikai adresāta vārdu un programma automātiski piedāvā nosūtīt ziņu konkrētam cilvēkam, vai gadījumā, ja ar līdzīgiem vārdiem piereģistrētas vairākas personas, izvēlēties no atrastajiem īsto. Šīs programmas galvenais trumpis ir lietotāja laika ekonomija, jo īsziņas sūtīšana ir ļoti ērta un aizņem mazāk laika, nekā to darot no interneta vai arī mobilā telefona, turklāt īsziņa sasniedz adresātu pāris sekunžu laikā, neatkarīgi no tā kāda operatora pakalpojumus viņš izmanto. Lai saņemtu ziņu, adresātam nav nepieciešams aktivizēt īsziņu saņemšanu no interneta. Bez tam pilnībā ir izslēgta spama, jeb surogātpasta sūtīšana, izmantojot, šo programmu. Programma bez maksas pieejama interneta portālā www.oto.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru