Rīgas dome taupības režīma laikā šķiežas ar naudu, formālu iemeslu dēļ konkursā par Vairoga ielas satiksmes pārvada turpinājuma būvniecību noraidot piedāvājumu, kas bija par vairāk nekā 6 milj. Ls lētāks par uzvarējušo.
SIA Merks šos pašus darbus bija apņēmies veikt par 16 milj. Ls, taču Rīgas domes Satiksmes departaments, kas ir būvdarbu pasūtītājs, šo piedāvājumu vispār nav izskatījis.
Vairogu – Gaujas ielas satiksmes pārvada būvniecības izmaksas Rīgas domes Satiksmes departamenta investīciju plānā tika lēstas mazākas nekā konkursa uzvarētāja piedāvājumā minētās - divu gadu laikā tam bija iecerēts atvēlēt 19 milj. Ls.
"Saskaņā ar likumdošanā noteikto konkursa piedāvājumu izskatīšanas kārtību, piedāvājumi, kuriem nav iesniegti visi likumdošanā un konkursa nolikumā pieprasītie dokumenti, tiek noraidīti jau pirms tehniskā un finanšu piedāvājuma izskatīšanas," Db informēja Satiksmes departamenta Sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Prauliņa.
Merks konkursa rezultātus neapstrīdēs, jo formāli pašvaldība rīkojusies pareizi. "Likumā ir ierakstīts maģiskais vārdiņš var". Tā uz Db jautājumu, vai pasūtītājs var prasīt no konkursa pretendenta papildu informāciju, atbildēja Iepirkumu uzraudzības biroja vadītājs Andrejs Tiknuss. Tas nozīmē, ka pasūtītājs situācijās, kad informācija ir neskaidra, var lūgt to precizēt, taču viņam nav pienākuma to darīt.
Būvdarbu veicējam būs jāizbūvē Vairoga ielas un Gaujas ielas divu līmeņu šķērsojums. Plānots, ka tiks izbūvēts pilnīgi jauns satiksmes pārvads pār Gaujas ielu, kas sāksies pie šobrīd esošā Vairoga ielas satiksmes pārvada un pieslēgsies pie jaunizbūvētā Austrumu maģistrāles posma no Gaujas ielas līdz Meža prospektam.
Saskaņā ar būvprojektu būvdarbu veicējam būs jāizbūvē gan jauni balsti un pārvada konstrukcija, gan jāveic Gaujas - Ķīšezera ielas posma rekonstrukcija, paplašinot maģistrāli līdz četrām braukšanas joslām. Būvdarbu veicējam zem jaunā pārvada būs jāmaina arī tramvaja sliežu ceļi un tramvaja kontakttīkli, kā arī jāizbūvē pasažieru platformas tramvaja pieturvietās.