Parex bankas komentārs biznesa portālam Db.lv par krāpnieku centieniem iegūt Parex bankas klientu internetbankas datus.
"Interneta vide visā pasaulē laiku pa laikam tiek pakļauta noziedzīgu pārstāvju mēģinājumiem iegūt vienpusējus labumus nelikumīgā veidā. Tā kā banku sistēmas ir pietiekami drošas, noziedzīgās pasaules pārstāvji cenšas savas nelikumības veikt uz klientu rēķina, un, proti – uzdodoties par banku pārstāvjiem, viņi lūdz klientiem veikt pārskaitījumus uz pilnīgi svešiem kontiem vai arī uzrādīt drošības kodus, lai pēc tam paši varētu operēt ar klientu naudu. Šādiem uzbrukumiem laiku pa laikam ir pakļauti arī Latvijas komercbanku klienti (nesen masu mediji rakstīja par līdzīgiem konstatētiem gadījumiem Hansabankā).
Jūsu portālā publicētajā vēstulē norādītais interneta saits, pateicoties Parex bankas aktīvajai darbībai klientu aizsardzības jomā, jau ir slēgts un klientiem nevajadzētu satraukties par savu līdzekļu drošību. Tajā pat laikā banka lūdz ikvienu klientu būt uzmanīgam un nepieļaut savu Internetbankas pieslēgšanās datu nokļūšanu noziedznieku rokās.
Parex banka pirmā Latvijas tirgū ieviesa augstas drošības pakāpes elektronisko autorizācijas līdzekli Digipass, kura sarežģītākais modelis pilnībā aizsargā klientus no šāda veida uzbrukumiem. Tāpēc drošības nolūkos Parex banka iesaka klientiem vēlreiz apsvērt kodu karšu nomaiņu pret Digipass ierīci.
Lai nepieļautu iespēju saviem klientiem veikt kļūdainas darbības, Parex banka ir veikusi virkni preventīvu darbību sistēmas drošības uzlabošanai. Tā, piemēram, bankas pārstāvji regulāri informē savus klientus par to, ka banka nekad nesūta e-pasta vēstules, kurās lūdz klientam sniegt pieslēgšanās datus: Internetbankas pieslēgšanas vārdu, paroli, kodus, maksājumu karšu numurus, drošības kodus, PIN kodus utml. Šī informācija glabājas bankā, un bankai nav pamata to prasīt no klienta pēc savas iniciatīvas ar e-pasta starpniecību!
Parex banka iesaka klientiem rīkoties šādi:
- Izmantot savu konfidenciālo informāciju tikai tad, kad klients pēc savas iniciatīvas vēlas izmantot Parex Internetbankas pakalpojumu, bet nekādā gadījumā, kad ar klientu sazinās un lūdz to darīt kāda trešā persona, pat ja tas tiek darīts it kā Bankas vārdā.
- Pirms ievadīt pieslēgšanās vārdu un paroli pārbaudīt, vai konkrētās lapas adrese sākas ar https://digi.parex.lv.
- Lapai jābūt aizsargātai ar “zelta atslēdziņu” (ekrāna apakšā pa vidu), un, atverot atslēdziņu, jāparādās informācijai, ka atslēdziņa ir izsniegta Parekss bankai un ir derīga („valid”).
Ja rodas bažas par šaubīgiem e-pasta sūtījumiem, kuros lūgts norādīt klientu Internetbankas lietotājvārdu, paroli vai autorizācijas kodu, banka lūdz neizpildīt prasīto, bet nekavējoties zvanīt uz Parex banku pa diennakts tālruni 67010000."