Tehnoloģijas

Pasaulē ievērojami pieaudzis pārdoto mobilo telefonu skaits

Aivars Mackevics [email protected], 09.09.2004

Jaunākais izdevums

Šī gada otrajā ceturksnī visā pasaulē tika pārdoti 156,4 miljoni mobilo telefonu, kas ir par 35% vairāk, nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Visu mobilo telefonu ražotāju pārdoto telefonu skaits ir ievērojami pieaudzis. Tirgus līderu sarakstā nekas nav mainījies – pirmajā vietā pasaulē joprojām ir Nokia (ar 29,7% tirgus daļām – samazinājums par 5,9%), tad seko Motorola, Samsung, Siemens, Sony Ericsson un LG. Analītiķi prognozē, ka 2004. gadā kopējais pārdoto telefonu skaits sasniegs 620 miljoni Ja pieprasījums turpinās pieaugt, tad varētu tikt sasniegta 650 miljonu robeža, kas ražotājos varētu izraisīt vēlmi palielināt ražošanas apjomus. 2005. gadā tas varētu nest zaudējumus, ja tirgus piesātinājums sāks spiest uz cenām. Lielo pieprasījuma pieaugumu ir ietekmējuši dažādi faktori. Piemēram, ir pienācis brīdis, kad cilvēki, kas savus pirmos mobilos telefonus iegādājās 2000./2001. gadā, vēlas tos nomainīt uz jaunākiem, modernākiem modeļiem. Īpaši ir pieaudzis mobilo telefonu tirgus Latīņamerikā, galvenokārt Brazīlijā un Meksikā. Tirgus līderis Nokia apturējis savas tirgus daļas samazināšanos, samazinot telefonu cenas un tādējādi palielinot apgrozījumu par 20%. Motorola izmantojis Nokia vājumu, un palielinājis savu tirgus daļu līdz 15,8%. Uzņēmums ir palaidis tirgū vairākus jaunus modeļus, kas īpaši atsaucīgi tika uzņemti Ziemeļamerikā. Arī Dienvidkorejas uzņēmuma Samsung Electronics dārgu, ekstravaganta dizaina telefonu stratēģija beidzot atmaksājās. Uzņēmums palielināja savu tirgus daļu līdz 12,1%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu lietotājiem, kurus biedē doma neatgriezeniski pazaudēt savas sakaru ierīces, ir iespēja izmantot slepenu programmatūru, kas saucas PhoneBAK. Tā informē pazaudētā vai nozagtā tālruņa īpašnieku ikreiz, kad kāds tālrunī aktivizē svešu SIM karti. (Latvijas mobilo operatoru un SIA Promoteus viedoklis par PhoneBAK)

Programmatūru PhoneBAK no šā gada janvāra ir pieejama visiem Baltijas iedzīvotājiem, un to nodrošina SIA Promoteus.

Iepriekš ieinstalēta mobilajā tālrunī, PhoneBAK programmatūra analizē ievietoto SIM karti, un atpazīstot to kā svešu, uz ieprogrammētu tālruņa numuru izsūta slepenu SMS ar zagļa tālruņa numuru un neatpazīstamās SIM kartes identifikācijas numuru (IMSI).

1. Sazināties ar zagli un mēģināt atgūt telefonu;

2. Vērsties policijā ar zagļa tālruņa numuru un IMSI

Uz doto brīdi PhoneBAK darbojas ar Windows Mobile aprīkotajos mobilajos plaukstdatoros un ar Symbian S60 operāciju sistēmu aprīkotajos mobilajos tālruņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā no 19. līdz 30. novembrim Latvijas Zaļais punkts un tā sadarbības partneri SIA Pērkons un Dēli un SIA TOPO CENTRS aicina Latvijas iedzīvotājus nodot nolietotus mobilos telefonus otrreizējai pārstrādei. Akcijas mērķis ir izveidot efektīvu sistēmu nolietoto mobilo telefonu savākšanai no iedzīvotājiem.

Akcijas ietvaros 23 Latvijas pilsētās 45 mobilo telefonu tirdzniecības vietās būs izvietoti īpaši spainīši nolietoto mobilo telefonu un to aksesuāru savākšanai. Nododot pārstrādei neizjauktu mobilo telefonu un aizpildot speciālu anketu, iedzīvotāji piedalīsies izlozē. Akcijas beigās katrā no tirdzniecības vietām izlozēs dāvanu karti 50 Ls vērtībā, ar kuru sešu mēnešu laikā varēs iepirkties attiecīgajā veikalā.

Latvijas Mobilo telefonu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, SIA Pērkons un Dēli valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Ločmelis: „Ja netiks risināti jautājumi par nolietoto mobilo tālruņu nodošanas iespējām, mēs, mobilo tālruņu tirgotāji, zināmā mērā būsim līdzvainīgi dabas un apkārtējās vides vēl lielākā piesārņošanā. Un kur visērtāk būtu iedzīvotājiem savus nolietotos tālruņus nodot? Laikam jau to tirdzniecības vietās! Tāpēc aizvien vairāk mobilo tālruņu tirgotāju pievienojas kustībai, ko īsumā varētu raksturot - dzīvosim zaļi! Ja Tev ir nolietots mobilais tālrunis – sāc arī dzīvot zaļi un nodod to!”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopota informācija par desmit pasaulē lielākajiem auto tirgiem un to izaugsmes prognozēm.

1. Ķīna

2011.gada pārdošanas prognoze: 17,7 miljoni

2010.gadā pārdoto transportlīdzekļu skaits: 17,2 miljoni

Paredzamā izaugsme: 3%

Ķīna padarīja sevi par pasaulē lielāko auto tirgu 2009.gadā, kad transportlīdzekļu pārdošanas apjomi palielinājās par 46% pret iepriekšējo gadu. 2010.gadā auto pārdošanas apjomi pieauga vēl par 32%, palīdzot Ķīnai nostiprināt pārsvaru pār ASV.

Ķīnas valdība ir aicinājusi ārvalstu autoražotājus veidot kopuzņēmumus un dalīties tehnoloģijās ar vietējiem uzņēmumiem. Tas rezultējies daudzos pašmāju zīmolos, piemēram, Geely, Chery un Dongfang.

Populārākais transportlīdzeklis valstī 2010.gadā bija Wuling Sunshine - tika pārdoti vairāk nekā 750 000 šādu automašīnu. Šo modeli ražo GM, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) un Wuling Automobile kopuzņēmums un tas tiek pārdots par aptuveni 5000 ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to, ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati. Uzņēmuma dati arī rāda, ka par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.

Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir "Samsung", "Huawei" un "iPhone", taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī "Nokia" un "Xiaomi", kas gūst arvien lielāku popularitāti.

"Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu," saka "Tele2" mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.

"Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar "Huawei" pozīcijām tirgū," viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta, liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā, db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. 15 % mobilo tālruņu lietotāju ceļojumā tālruni neņem līdzi vai to pilnīgi izslēdz, bet 21 % ārzemēs izmanto tikai īsziņu (SMS) pakalpojumu.

Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4–6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu – tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

„Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. „Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis – tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo traucēkli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Es labāk slēdzu ārā".

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna ES aptauja liecina, ka augstā viesabonēšanas maksa attur eiropiešus no mobilo tālruņu izmantošanas ārzemēs

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta. Par to liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā. Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4-6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu - tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

"Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. "Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis - tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo trauckli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eirobarometrs: vai bērni Eiropā ir pietiekami piesardzīgi, saskaroties ar tiešsaistes radītajiem riskiem?

, 10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai vecāki var justies droši par savu trīspadsmitgadīgo meitu, kad viņa sērfo internetā? Vai viņi ir pārliecināti, ka vienpadsmitgadīgā dēla saruna pa mobilo telefonu ir droša? Komisijas Eiropas mērogā rīkotajā bērnu aptaujā tika pētīts, kā bērni izmanto jaunos saziņas līdzekļus.

Aptaujas rezultāti liecina, ka interneta un mobilo telefonu lietošana Eiropas jaunajai paaudzei ir kļuvusi gandrīz par pašsaprotamu parādību. Kopumā bērni apzinās arī riskus, kas saistīti ar interneta un mobilo telefonu lietošanu. Tomēr, saskaroties ar problēmām tiešsaistē, nepilngadīgie tikai kā galējo līdzekli lūdz pieaugušā palīdzību.

"Šī ir pirmā aptauja, kurā bērniem visā Eiropā ir tiešā veidā jautāts, kā viņi izmanto tiešsaistes tehnoloģijas, cik lielā mērā viņi izmanto internetu izklaides un mācību vajadzībām un kā viņi rīkojas riska situācijās", saka Viviāna Redinga, Eiropas Komisijas informācijas sabiedrības un saziņas līdzekļu komisāre. "Ir iepriecinoši redzēt, ka Eiropas jaunieši tik pārliecinoši apgūst digitālās tehnoloģijas. Spēja aktīvi izmantot jaunos saziņas līdzekļus ir svarīga uz zināšanām balstītas sabiedrības izveidei Eiropā. Tai pat laikā aptaujas rezultāti norāda, ka Eiropā nepieciešama uz problēmu paredzēšanu vērsta izglītība tiešsaistes saziņas līdzekļu jomā. Mums jāturpina informēt sabiedrību, īpaši vecākus, par jauno saziņas līdzekļu radītajām iespējām un riskiem. Ja runa ir par mūsu bērnu drošību, mēs nedrīkstam būt bezrūpīgi."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Savāks vecos mobilos

, 09.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Zaļais punkts (LZP) sadarbībā ar Latvijas Mobilo Telefonu (LMT) sākot ar šī gada 9. maiju trīsdesmit divās mobilo telefonu tirdzniecības vietās visā Latvijā uzsāks nolietoto mobilo telefonu savākšanu, Db.lv informēja Latvijas Zaļā punkta sabiedrisko attiecību speciāliste Solveiga Ķīkule.

Daudzas elektriskās un elektroniskās preces satur cilvēkam un videi kaitīgas vielas, tāpēc visas Latvijas tirgū novietotās elektropreces kopš 2005. gada 13. augusta tiek marķētas ar īpašu simbolu - pārsvītrotu konteineru, kas norāda, ka šo preci nedrīkst izmest kopā ar sadzīves atkritumiem", skaidro LZP valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs.

Sadarbības projekta pamatā ir Eiropas Savienības Direktīva 2002/96/EK Par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem, kas nosaka, ka iedzīvotājiem ir jānodrošina iespēja bez maksas nodot nolietotās elektropreces. Šis nosacījums attiecas uz jebkurām ar elektrību vai baterijām darbināmām elektriskajām vai elektroniskajām precēm, kas ir fizisko personu īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu ražotājs Motorola gada laikā zaudējis vairāk nekā 7% lielu daļu pasaules mobilo telefonu tirgū, līdz ar ko otram lielākajam mobilo telefonu ražotājam draud savas pozīcijas zaudēšana kompānijai Samsung, kura savu tirgus daļu palielinājusi par 2,2%, ziņo Bloomberg.

Pasaules lielākā mobilo telefonu ražotāja Nokia tirgus daļa pēc pārdoto telefonu daudzuma šā gada otrā ceturkšņa beigās bija 36,9%, kas ir par 3,2% vairāk nekā pērn šajā laikā.

Otra lielākā mobilo telefonu ražotāja Motorola tirgus daļa šā gada otrajā ceturksnī samazinājusies par 7,3%, salīdzinot ar 2006. gada otro ceturksni, kad kompānijai bija 21,9% liela tirgus daļa. Tagad Motorola aizņem 14,6% no pasaules mobilo telefonu tirgus.

Samsung savu tirgus daļu šā gada otrajā ceturksnī palielinājis līdz 13,4%, kas ir par 2,2% vairāk nekā pērn šajā laika posmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liela daļa pirkumu aizvien notiek skaidrā naudā

Anda Asere, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti cilvēki atsakās no pirkuma, ja par to nav iespējams norēķināties ar maksājumu karti, taču joprojām liela daļa darījumu notiek skaidrā naudā

66% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka elektronisko norēķinu trūkums tiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma, liecina Swedbank veiktais pētījums. Savukārt vairāk nekā 70% analizēto uzņēmumu pēc karšu norēķinu ieviešanas uzlabojušies peļņas rādītāji un pieaudzis apgrozījums.

Maksājumi pieaug

2015. gadā Latvijā par 8% pieauga bezskaidras naudas darījumu skaits, liecina Bigbank un Banku augstskolas pētījums. Tas saskan ar kopējo tendenci pasaulē, kur katru gadu vērojams pieaugums vidēji par 5%. Pētījums parāda, ka patērētāji, izvēloties savas finanses pārvaldīt elektroniski, meklē ērtākus risinājumus, kā to īstenot, kas ne vienmēr ir tradicionālo banku piedāvātās maksājumu kartes vai internetbanku pārskaitījumi – alternatīvi bezskaidras naudas norēķini kopumā veido jau ap 10% no visa bezskaidras naudas operāciju apjoma. «Tagad, kad digitalizācijas procesi un tehnoloģiju ieplūšana finanšu jomā ir straujāka nekā jebkad iepriekš, mazām, specializētām finanšu institūcijām ir vienkāršāk pielāgoties mainīgajam klientu pieprasījumam. Par to liecina arī mobilo maksājumu risinājumu augstais pieprasījums,» uzsver Artis Bērziņš, Bigbank Latvijas filiāles vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo telefonu tirgus pērn kopumā ir samazinājies par 5-15%, un sagaidāms, ka arī šogad tirdzniecības kritums turpināsies, šodien raksta laikraksts Dienas bizness.

Turklāt būtiskas izmaiņas ir notikušas tieši atsevišķu kategoriju mobilo telefonu tirdzniecībā. Piemēram, telefoni, kas tiek pārdoti t.s. brīvajā tirdzniecībā bez jebkādām saistībām ar operatoru, kritums pērn lēšams līdz pat 20 - 25 %, tai pat laikā t.s. subsidēto telefonu pārdošana ir samazinājusies tikai par 5 - 10 %. Tiesa, iespējams, ka atsevišķiem operatoriem subsidēto tālruņu tirdzniecība ir pieaugusi. "Tieši subsidētie telefoni ir kļuvuši par galveno preču kategoriju starp mobilajiem telefoniem un veido vismaz 70% no visu pārdoto telefonu skaita," norādīja U. Priedītis. Latvijas Mobilā telefona dīlerim DT Mobile, piekrīt arī operators Tele2. "Telekomunikāciju tirgus Latvijā attīstās un savstarpējā cīņa starp operatoriem palīdz klientiem izvēlēties labāko piedāvājumu – tas attiecas gan uz tarifu, gan arī izdevīgu mobilo telefonu iegādes piedāvājumu. Pēdējos gados un arī šobrīd skaidri vērojama tendence, ka cilvēki vairāk izvēlas subsidētos telefonus un šis pārsvars sasniedz gandrīz 80%," Db paskaidroja Tele2 mārketinga direktors Jānis Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cīņā ar mobilo tālruņu zādzībām policijai rokas sasietas

Miks Stroža [email protected], 26.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nespējot vienoties par optimālajiem risinājumiem cīņā ar t.s. melno mobilo telefonu tirgu, šogad zagto un nolaupīto tālruņu skaits var pārsniegt 9 tūkst. robežu. Šādu prognozi Db izteica Valsts policijas Informācijas analīzes pārvaldes priekšnieks Jānis Alups. Policijai lielākās problēmas mobilo telefonu zādzību apkarošanā rada neveiksmīgā sadarbība ar mobilo sakaru operatoriem. Jau pirms gada operatoriem izteikts priekšlikums, kā situāciju risināt, taču vienošanos nav izdevies panākt. Pievēršot uzmanību šai problēmai, tiesībsargi nule vērsušies arī Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijā. «Mūsu rokas ir sasietas,» skaidroja J. Alups. Cilvēki lielākoties nezina tālruņa identifikācijas datus (IMEI kodu), tādēļ kratīšanās, izņemot lielu skaitu telefonu, tikpat kā neiespējami ir noskaidrot to īpašniekus. «Izņemot telefonus pārbaudēm, bieži nevaram noskaidrot to izcelsmi, un zagtā prece iet brīvā apritē. Paralēli oficiālo dīleru tirgotajiem legālajiem telefoniem darbojas melnais zagto telefonu tirgus,» norādīja J. Alups. Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centra Meklējamo objektu uzskaites nodaļas priekšnieka vietnieks Jānis Buliņš atzīmēja, ka visbiežāk informācija, ko policijas iestādē sniedz cietušais, ir nepilnīga — ar to nepietiek, lai sekmīgi veiktu izmeklēšanu. Aizturot personu aizdomās par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu ar, visticamāk, zagtu mobilo telefonu, var veidoties absurda situācija. Ja persona neatzīstas, ka telefonu nozagusi, bet teic, ka tālrunis atrasts, policijas rīcībā nav informācijas par konkrētā telefona identifikācijas numuru un ja neviens uz «atrasto» mantu nepiesakās, tad saskaņā ar likumu atrastā manta jānodod «atradējam». Lai risinātu problēmu, pagājušā gada aprīlī mobilo sakaru operatoriem nosūtīts piedāvājumu noslēgt līgumus un uzsākt datu apmaiņu nozagto un nolaupīto telefonu IMEI kodu noteikšanai. «Pieņemot iesniegumu par zagtu telefonu, Informācijas centra uzturētajā datu bāzē ievadot nozagtā telefona numuru, pāris minūšu laikā mēs varētu noskaidrot tālruni identificējošos datus,» atzina J. Alups. Līdz ar to pastāvētu iespēja automātiski bloķēt zagtā telefona darbību tīklā un, atrodot telefonu, identificēt personu, kurai tas nozagts. Operatori uzskata, ka šis nebūs efektīvs solis.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Electronics kļuvis par lielāko mobilo telefonu tirgotāju ASV pēc tirgus daļas, apsteidzot iepriekšējo tirgus līderi Motorola. Tā norāda ASV neatkarīgā konsultāciju kompānija Strategy Analytics.

Samsung tirgus daļa ASV palielinājās līdz 22.4%. Motorola tirgus daļa ASV ir 21.1%, savukārt trešais lielākais mobilo telefonu tirgotājs ASV ir LG Electronics ar 20.5% tirgus daļu.

Tāpat pirmajā sešiniekā ir Research in Motion, kas ražo Blackberry mobilos telefonus un Apple, kas ražo iPhone.

Taču neskatoties uz to, Somijas kompānija Nokia, kuras tirgus daļa ASV ir 8.4%, globāli ir pārdevusi visvairāk mobilo telefonu. Nokia savu biznesu vairāk koncentrē uz attīstības valstu tirgiem.

Neskatoties uz globālo krīzi ASV mobilo telefonu tirgus šī gada trešajā ceturksnī audzis par 6.2%, savukārt globālais tirgus trešajā ceturksnī audzis par 5.4%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn realizēti aptuveni 500 tūkstoši mobilo tālruņu, otrdien ziņo laikraksts Dienas bizness.

Tas ir 9% pieaugums, salīdzinot ar 2009. gadu, kad tirgus apjoms tika lēsts 460 tūkst. mobilo telefonu apmērā, liecina tirgus pētījumu kompānijas GfK dati.

Pērn Tele2 pārdoto mobilo tālruņu skaits, salīdzinot ar 2009. gadu, pieauga aptuveni par 5%, DB informē Tele2 Priekšapmaksas un pēcapmaksas produktu tirdzniecības vadītājs Madars Liepiņš. Pērn pēdējos desmit mēnešos tālruņu pārdošanas apjomi sāka pakāpeniski pieaugt, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgo periodu. «Neliels pieaugums vērojams arī šogad,» atzīmē M. Liepiņš. Savukārt Bite Latvija pērn pārdevusi par 49% vairāk tālruņu nekā 2009.gadā. Subsidētie tālruņi Latvijas tirgū ieņem lielāko daļu no kopējo tālruņu pārdošanas apjomiem. Pēc LMT dīlera DT Mobile datiem, mazcenas telefonu īpatsvars kopējā telefonu «grozā» ir ap 70%. Tele2 klienti mobilo tālruni vidēji lieto divus gadus, kas lielākoties skaidrojams ar to, ka subsidēto jeb mazcenas tālruņu līgumu termiņš ir divi gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada laikā mobilo telefonu lietotāju abonentu skaits sasniegs 4 miljardus, ar šādu paziņojumu klajā nāca Starptautiskā Telekomunikāciju savienība (STS), ziņo Vedomosti.

STS uzsver, ka tas nenozīmē, ka trīs ceturtdaļas pasaules iedzīvotāju lietos mobilos telefonus. 4 miljardi - tas ir darbojošos SIM karšu skaits, kāds tiks sasniegts šā gada laikā, jo daudziem cilvēkiem ir vairāk nekā viena SIM karte.

Vislielākais mobilo telefonu tirgus ir Ķīna, tur jau ir vairāk nekā 600 miljoni abonentu.

STS norāda, ka pēdējo gadu laikā ievērojami uzlabojies mobilo telefonu sakaru pārklājums, ja 2000. gadā tas bija tikai 12%, tad 2008. gadā tas jau ir sasniedzis 61%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus izpētes firmas Gartner dati liecina, ka 2007. gada laikā pasaulē tika pārdoti vairāk nekā 1,15 miljardi mobilo telefonu, kas ir par 16% vairāk nekā pirms gada, kad pasaulē tika pārdoti 990,9 miljoni mobilo telefonu, liecina informācija mājaslapā C-Net.

Lielā mērā mobilo telefonu tirdzniecības apjomus pērn ietekmēja attīstības valstu lielais pieprasījums. Gartner speciāliste mobilo ierīču tirgū Karolina Milanesi norāda, ka lielu daļu no mobilo telefonu tirgus pieauguma nodrošināja attīstības valstis, kur ievērojams daudzums cilvēku iegādājās savus pirmos telefonus.

Attīstītajās valstīs cilvēki savukārt maina savus esošos mobilos telefonus pret jauniem, ar dažādām ekstrām aprīkotiem mobilajiem telefoniem.

Tirgus līderis joprojām ir Nokia, kura 2007. gada ceturtajā ceturksnī sasniedza 40% no pasaules mobilo telefonu tirgus. Pērn Nokia pārdeva apmēram 435 miljonus mobilo telefonu. Tirgus daļu 2007. gadā palielināja arī kompānijas LG, Samsung un Sony Ericsson. Motorola tirgus daļa 2007. gada laikā ir noslīdējusi līdz 12%. 2007. gada ceturtajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2006. gadā, Motorola pārdošanas apjomi samazinājās par 38%

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas automašīnu tirgus: Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu

Dienas Bizness, 02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu. tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu, norāda automašīnu transporta sludinājumu portāla Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Volkswagen markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu Toyota un Nissan. Pēdējās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Pēc A. Mālnieka teiktā, otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas.

«Pirms gada Nissan automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa-jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū,» situāciju komentē A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban sešiem no katriem desmit pasaules iedzīvotājiem ir mobilā telefona pieslēgums. Pēdējo sešu gadu laikā kopējais skaits pieslēgumu ir palielinājies no 1 miljarda 2002. gadā līdz 4.1. miljardam 2008. gada beigās, ziņo Associated Press.

Ir vērojams, ka stabili pieaug mobilo telefonu pieslēgumu skaits attīstības valstīs, kur savu attīstību koncentrē arī lielie mobilo telefonu ražotāji, piemēram, Nokia. 2002. gadā attīstības valstīs bija mazāk nekā puse no kopējā mobilo sakaru izmantotāju skaita. 2008. gada beigās teju divas trešdaļas mobilo sakaru izmantotāju atrodas tieši attīstības valstīs, liecina ANO ziņojums.

Interneta lietotāju skaits pasaulē pēdējo sešu gadu laikā ir vairāk nekā dubultojies. Tiek lēsts, ka pērn internetu izmantoja aptuveni 23% pasaules iedzīvotāju. 2002. gadā tie bija 11%. Nabadzīgās valstis gan šajā sfērā stipri atpaliek. Āfrikā 2007. gadā internetu lietoja tikai katrs divdesmitais kontinenta iedzīvotājs, liecina jaunākie pieejamie dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.

Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.

Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru