Tehnoloģijas

Piedāvā Priekšapmaksas internetu

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Telekomunikāciju operators TRIATEL sācis piedāvāt Priekšapmaksas internetu, Db.lv infromēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante Zane Puķe.

Priekšapmaksas internetam ir bezvadu pieslēgums, kuram nav regulāras abonēšanas maksas. Priekšapmaksas internets klientam ļauj plānot internetā pavadāmo laiku, kā arī samaksas apmēru, neslēdzot līgumus un nesaņemot rēķinus.

Priekšapmaksas interneta komplektā ietilpst modems Axesstel D-450, reģistrācijas karte, pieslēgšanās instrukcija un datu pārraides lietošanas noteikumi.

Iegādājoties modemu, klients saņem iespēju pirmos trīs mēnešus internetu lietot bezmaksas. Pakalpojuma pieslēgšanu klients varot izdarīt pats.

Lai lietotu pakalpojumu, klients savu kontu var papildināt veicot bankas definēto maksājumu uz TRIATEL norēķinu kontu, norādot modema pieslēguma kodu vai nopērkot papildināšanas karti Klientu apkalpošanas centros un pie dīleriem visā Latvijā.

Šobrīd TRIATEL ātrgaitas bezvadu interneta tīkls ir pieejams Rīgas rajonā un vairāk kā 30 reģionos visā Latvijā (informāciju skatīt TRIATEL mājas lapā.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” informē, ka saskaņā ar “NielsenIQ” mazumtirdzniecības mērījumu indeksa datiem pēdējā gada laikā mobilo sakaru priekšapmaksas karšu kopējais tirgus Latvijā pēdējā gada laikā ir krities par 7,5%, vērtējot kopējo pārdoto priekšapmaksu karšu skaitu.

Būtiskākā ietekme uz šo segmentu ir Covid-19 izraisītajai pandēmijai, kas spēcīgi ietekmējusi tūrisma industriju un iedzīvotāju paradumus. Tieši tūristi iepriekš bija tie, kuri aktīvi izmantoja priekšapmaksas kartes, viesojoties Latvijā.

Pārliecinoši lielākā priekšapmaksas tirgus daļa saskaņā ar “NielsenIQ” datiem ir “Zelta Zivtiņa” zīmolam – 63,4%. Turklāt “Zelta Zivtiņa” zīmols, kas pieder mobilo sakaru uzņēmumam “Tele2”, ir vienīgais, kas spējis palielināt savu tirgus daļu priekšapmaksas karšu starta komplektu segmentā par 4,7% pēdējo 12 mēnešu laikā.

“Jau vairākus gadus ir vērojams, ka priekšapmaksas karšu tirgus stagnē. Raugoties ilgtermiņā, galvenais iemesls ir iedzīvotāju paradumu maiņa, kā arī mobilo sakaru lomas pieaugums cilvēku ikdienā. Proti, šobrīd cilvēki pamatā izvēlas lietot mobilos sakarus pēcapmaksā, kas ļauj veikt zvanus un lietot mobilo internetu atbilstoši izvēlētajam plānam, nesatraucoties par kartes termiņa vai limita beigām,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki internetu arvien biežāk lieto viedtālrunī, kas pielej eļļu diskusiju ugunī par to, vai mobilais internets spēj aizstāt fiksēto, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Fiksētā interneta piedāvātāji norāda, ka mobilais internets ir papildu, nevis pamatizvēle, savukārt mobilā interneta nodrošinātāji uzsver, ka tas stāv plecu pie pleca tradicionālajam internetam, un ir daļa klientu, kuri fiksētā pieslēguma vietā izvēlas mobilo. Tiesa, ieraudzīt objektīvu ainu pašlaik ir faktiski neiespējami – konkurences apstākļos uzņēmumi datus atklāj skopi.

Ar mobilo nepietiek

«Cilvēkiem ir svarīga piekļuve informācijai un savām lietojumprogrammām neatkarīgi no izmantotās ierīces vai interneta pieslēguma veida. Līdz ar mobilo internetu patērētājiem parādās vairāk izvēles iespēju interneta pakalpojumiem, bet fiksētā interneta lietošanas apjomu tas neietekmē – mobilais internets vairāk ir papildu iespēja, nevis pamatizvēle. Tas ir ērts, piemēram, esot ceļā. Tomēr, atgriežoties mājās vai citur, kur ir fiksētais internets, cilvēks parasti arī savu mobilo ierīci pārslēdz uz fiksēto internetu, jo tas parasti ir ātrāks, stabilāks un lētāks. Mobilais internets ir alternatīva arī tādos gadījumos, kad fiksēto internetu ierīkot nav iespējams vai arī tas ir ļoti dārgi. Tad jārēķinās ar mobilā interneta pakalpojuma augstāku cenu kopumā un, iespējams, kādiem apjoma limitiem,» saka Elizabete Podinska, Baltcom mārketinga vadītāja. Pēc viņas teiktā, mobilais internets vismaz šobrīd ir ievērojami dārgāks un, ņemot vērā tehnoloģiju attīstībai un tīkla pārklājuma izveidošanai nepieciešamās milzīgās investīcijas, mobilā interneta pakalpojumu cenu samazinājums tuvākajā laikā esot maz ticams. Pieredze liecinot, ka aktīvāko tehnoloģiju lietotāju vēlmes pēc datu pārraides un darbības ātruma vienmēr pārsniedzot tehnoloģiju sniegtās iespējas neatkarīgi no tā, cik ātri tās attīstās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TRIATEL piedāvā - Priekšapmaksas internetu

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Latvijas iedzīvotāji varētu ikvienā vietā piekļūt pie interneta, telekomunikāciju operators TRIATEL piedāvā jaunu pakalpojumu Latvijā - Priekšapmaksas internetu.

Priekšapmaksas internetam ir bezvadu pieslēgums, iespēja piekļūt internetam ikvienā vietā, pilnīga klienta konfidencialitāte, vienkārša un ērta konta papildināšana, bet galvenais - nav regulāras abonēšanas maksas.

Priekšapmaksas internets klientam ļauj individuāli plānot internetā pavadāmo laiku, kā arī samaksas apmēru, neslēdzot līgumus un nesaņemot rēķinus.

Priekšapmaksas interneta komplektā ietilpst modems Axesstel D-450, reģistrācijas karte, pieslēgšanās instrukcija un datu pārraides lietošanas noteikumi.

Iegādājoties modemu, klients saņem iespēju pirmos trīs mēnešus internetu lietot bezmaksas. Pakalpojums ir viegli pieslēdzams - nepieciešams iegādāties modēmu, pieslēgt to pie datora un aktivizēt savu pieslēgumu internetā. Klients to var izdarīt pats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Ziema 2007 rezultāti liecina, ka Internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 44% jeb 803 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji 15 līdz 74 gadu vecumā.

Regulārāk - pēdējo 7 dienu laikā Internetu ir lietojuši 39% Latvijas iedzīvotāji. Salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, kopumā Interneta lietotāju skaits ir palicis līdzšinējais.

Analizējot Interneta lietošanas vietas, strauji ir pieaugusi Interneta lietošana mājās. Ja Rudens 2006 pētījuma periodā Internetu mājās lietoja 56%, tad periodā Ziema 2007 mājas kā Interneta lietošanas vietu bija nosaukuši 69% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, kas pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši Internetu. TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze skaidro, ka šāda tendence izskaidrojama ar to, ka pēdējā ceturksnī strauji pieaudzis Interneta pieslēgumu skaits mājsaimniecībās. Jaunākie dati liecina, ka 36% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir pieejams Interneta pieslēgums mājās (Rudens 2006 – 27 % ).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA ZetCOM valdes priekšsēdētājs Egils Trumpe nevēlas atklāt ne to, kura uzņēmuma - LMT vai ZetCom - iniciatīva bijusi apvienoties, ne to, kādēļ vispār pieņemts lēmums par apvienošanos, ne to, kāda bijusi darījuma summa. E. Trumpe tikai akcentēja - klientiem apvienošanās nesīs labumu.

Vēloties iegūt komentāru saistībā ar izplatīto paziņojumu par uzņēmumu LMT un ZetCom apvienošanos, Db.lv sazvanījās ar E. Trumpi. Atbildot uz jautājumu, kādēļ tika pieņemts lēmums apvienoties ar LMT, E. Trumpe pēc minstināšanās tikai sacīja, ka par piemēru esot ņemta Dānijas pieredze, kur noticis līdzīgs konsolidācijas process. Uz jautājumu, kāda bijusi darījuma summa, E. Trumpe atbildēja, ka par to viņš runāt negribot. Viņš nevēloties arī atklāt, kura uzņēmuma - LMT vai ZetCom - iniciatīva bijusi apvienošanās.

Vaicāts, kā uzņēmumu apvienošanās ietekmēs klientus, E. Trumpe norādīja, ka klienti var gaidīt labākus piedāvājumus un tehniskos risinājumus. Ar labākiem piedāvājumiem esot jāsaprot tarifi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Visbiežāk iedzīvotāji internetu lieto, lai saņemtu vai nosūtītu e- pastu

Žanete Hāka, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada sākumā Latvijā 78,5 % iedzīvotāju vecumā no 16-74 gadiem regulāri (vismaz reizi nedēļā) lietoja internetu, liecina CSP aptaujas dati. Kopš 2010. gada šis rādītājs ir pieaudzis par 16 procentpunktiem, bet salīdzinot ar pagājušo gadu – par 1,5 procentpunktiem.

Būtiski atšķiras interneta lietotāju īpatsvars dažādās vecuma grupās. Ja vecumā no 16 līdz 44 gadiem gandrīz katrs jeb 96 % iedzīvotāju regulāri lieto internetu, tad 45-64 gadu vecumā tādu ir 71,3 %, savukārt vecumā no 65 līdz 74 gadiem tikai katrs trešais iedzīvotājs (35,5 %) vismaz reizi nedēļā lieto internetu.

2017. gada sākumā 70,2 % interneta lietotāju izmantoja mobilās ierīces, lai piekļūtu internetam ārpus mājām vai darba. Populārākā ierīce bija mobilais telefons, ko šim nolūkam izmantoja 64,2 % interneta lietotāju, bet 26,5 % piekļūšanai internetam ārpus mājām vai darba lietoja portatīvo datoru.

Iedzīvotāji internetu izmanto dažādām aktivitātēm. Visbiežāk to lieto, lai saņemtu vai nosūtītu e- pastu (85,5 % no iedzīvotājiem, kuri lietojuši internetu pēdējo 3 mēnešu laikā), kā arī ziņu portālu, avīžu un žurnālu lasīšanai tiešsaistē (83,6 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LMT nopērk Amigo un Hallo! 

, 04.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gada 31.maijā notikusi apvienošanās, kuras rezultātā 100% SIA ZetCOM daļu ir pārgājušas SIA Latvijas Mobilais Telefons īpašumā, Db.lv informēja SIA ZetCOM pārstāve Elīna Timermane. SIA ZetCOM piedāvā mobilo sakaru priekšapmaksas kartes AMIGO un Hallo!.

Arī turpmāk ZetCOM turpinās darboties kā atsevišķa juridiska persona.

2007. gada 25. maijā Konkurences padome ir atļāvusi SIA ZetCOM un SIA Latvijas Mobilais Telefons apvienošanos.

ZetCOM valdes priekšsēdētājs Egils Trumpe, komentējot darījumu, medijiem izplatītajā paziņojumā norāda: "Pēc apvienošanās ZetCOM darbības mērķi un stratēģija nemainīsies. Kompānija turpinās piedāvāt mobilo sakaru priekšapmaksas kartes AMIGO un Hallo!, un mobilo sakaru sniegšanai tāpat kā līdz šim tiks izmantots LMT tīkls. Prognozēju, ka ZetCOM apvienošanās tuvākajā laikā nenesīs krasas izmaiņas priekšapmaksas sarunu karšu tirgū, tomēr nedaudz varētu mainīties tirgus daļu procentuālais sadalījums."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji 89,8 % jeb 1 miljons 391 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lietojuši internetu pēdējo 3 mēnešu laikā, kas ir par 1,8 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gada pavasarī šajā vecuma grupā, liecina jaunākie "Kantar Latvia Digital" pētījuma rezultāti.

Šā gada pavasara periodā vidēji 87 % jeb 1 miljons 347 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā internetu lieto regulāri – katru dienu, un regulāro interneta lietotāju skaits ir pieaudzis par 3 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2019. gada pavasara periodu.

Regulāro interneta lietotāju īpatsvars visvairāk ir pieaudzis šādās demogrāfiskās grupās: vecumā no 50 līdz 59 gadiem, sieviešu un lauku iedzīvotāju vidū vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Šā gada pavasarī 87% sieviešu vecumā no 16 līdz 74 gadiem lietojušas internetu katru dienu, un tas ir par 6 procentpunktiem vairāk nekā 2019.gada pavasarī. Ikdienā vismaz reizi dienā lietojuši internetu 87% iedzīvotāju vecuma grupā no 50 līdz 74 gadiem, kas ir par 7 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gada pavasara periodā. Savukārt 83% lauku teritoriju iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem lietojuši internetu katru dienu, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2019. gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar mediju aģentūras Media House un pētījumu kompānijas Gemius veikto pētījumu, 61% Latvijas interneta lietotāju interneta pakalpojumus izmanto katru dienu. Divas trešdaļas respondentu internetu izmanto jau divus un vairāk gadus, viena trešdaļa daļa internetu sākusi izmantot pēdējo divu gadu laikā, informē Media House valdes loceklis Juris Liepiņš un Gemius Baltic pārstāvis Lauris Lietavietis.

Media House valdes loceklis Juris Liepiņš apgalvo, ka pētījums pierāda, ka strauji pieaug to cilvēku skaits, kas internetu lieto mājās. Rezultāti rāda, ka gandrīz visiem interneta lietotājiem Latvijā šobrīd ir mājās datori (90%). No tiem 92% ir arī mājas interneta pieslēgums.

Salīdzinoši pirms diviem gadiem mājās dators bija 50% interneta lietotāju, savukārt internets tikai 60% mājas datoru īpašniekiem.

Gemius Baltic pārstāvis Lauris Lietavietis stāsta, ka, salīdzinot šos datus ar identiskiem pētījumiem, kas veikti citās valstīs, acīmredzams ir fakts, ka Latvijā un Lietuvā ir vairāk izteikti aktīvi interneta lietotāji. Piemēram, Čehijā un Ukrainā internetu katru dienu izmanto tikai attiecīgi 40% un 31% no visiem interneta lietotājiem, kamēr Latvijā tie ir 61%, bet Lietuvā 69%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

35 % portatīvo datoru lietotāji pēdējā pusgada laikā ir izmantojuši bezvadu internetu publiskās piekļuves vietās

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Vasara 2007 rezultātus.

Interneta auditorijas pētījuma 2007.gada vasaras perioda dati liecina, ka pēdējo 6 mēnešu laikā internetu ir lietojuši 47 % no Latvijas iedzīvotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā. 41 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir izmantojuši internetu regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā.

Aplūkojot interneta lietošanu dažādās mērķa grupās, redzams, ka internetu joprojām aktīvāk izmanto 15 līdz 19 gadus veci Latvijas iedzīvotāji, no kuriem 92 % ir lietojuši internetu pēdējā pusgada laikā. Analizējot interneta auditoriju pēc nodarbošanās, studentu un skolēnu vidū interneta lietošana ir sasniegusi 96 %. Savukārt, no strādājošajiem Latvijas iedzīvotājiem internetu pēdējā pusgada laikā ir lietojuši vairāk nekā puse jeb 54 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008 rezultātus.

Interneta auditorijas pavasara pētījuma perioda dati liecina, ka vidēji 53 % jeb 952 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši internetu. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā – tīmekli ir izmantojuši vidēji 49 % jeb 877 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā, Db.lv informē TNS mārketinga vadītāja Laura Briča.

Regulāro interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem. Šajā vecumā grupā internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši vidēji 69 %, kas ir par 18 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada – 2007. gada pavasarī. Jāatzīmē, ka interneta izmantošana pēdējā gada laikā ir pieaugusi ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju vidū - +6 procentpunkti, salīdzinot ar 2007. gada pavasari. Pētījuma rezultāti liecina, ka regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir izlīdzinājies starp galvaspilsētu un pārējām Latvijas pilsētām. Gan Rīgā, gan pārējās Latvijas pilsētās pēdējo 7 dienu laikā internetu ir izmantojuši vidēji 51 % iedzīvotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pirmajā pusgadā 72 % no visiem veiktajiem darījumiem norēķinos tiek izmantota priekšapmaksa vai daļēja priekšapmaksa, liecina kredītpiedziņas kompānijas Creditreform veiktais pētījums.

Pagājušajā gadā tajā paša laika posmā tādu norēķinu kārtību izmantoja 55 % gadījumos.

2008.gada pirmajā pusgadā 45 % no aptaujātajiem uzņēmumiem preču un pakalpojumu pārdošanu veica ar dažādu termiņu pēcapmaksas noteikumiem, tad šogad situācija krasi izmainījusies. Šī gada pirmajā pusgadā ar pēcapmaksas nosacījumiem vairs savas preces un pakalpojumus pārdeva tikai 28 % aptaujātie uzņēmumi. Tādējādi, baidoties no maksājumu kavējumu vai vispār nesamaksāšanas riska, atliktie maksājumi darījumos nokritušies par 17 procentpunktiem. Turklāt ievērojami īsāki kļuvuši arī pēcapmaksas vidējie termiņi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

eSIM lietotāju skaits telefonos gada laikā palielinājies par 61%, bet viedpulksteņos – par 22%, liecina daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apkopotie dati.

Kā informē “Tele2”, lai arī eSIM lietotāju skaits aug, tas kopumā vēl ir salīdzinoši neliels, jo ne visās ierīcēs pieejams eSIM un ir nepieciešams laiks, lai vecās ierīces tiktu pakāpeniski aizstātas ar jaunām, kas atbalsta šo pakalpojumu.

Šobrīd eSIM pakalpojums ir pieejams gan “Tele2” priekšapmaksas klientiem, gan pēcapmaksas klientiem, kuri izmanto “Zelta Zivtiņa” pēcapmaksas karti.

“Ja raugāmies, piemēram, uz eSIM pakalpojumu priekšapmaksas karšu klientiem, būtisks ieguvums ir iespēja daudz ātrāk un ērtāk pieslēgt mobilo sakaru pakalpojumus, kā arī elastīgi mainīt tarifu plānus atbilstoši personīgajām vajadzībām. Šis pakalpojums ir ļoti piemērots arī tūristiem, kuri eSIM var iegādāties jau pirms ierašanās Latvijā, turklāt vienlaicīgi telefonā var izmantot gan priekšapmaksas eSIM, gan nepieciešamības gadījumā arī savu pastāvīgo pieslēgumu,” stāsta “Tele2 komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Par agru norakstīt tradicionālos informācijas kanālus un pakalpojumus

Ieva Strode, tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra „SKDS” sociālo un politisko projektu direktore, 02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērojot pēdējā laika plašsaziņas līdzekļos izplatītās ziņas, nākas secināt, ka, no vienas puses, iedzīvotāji visādā veidā tiek mudināti izmantot e-pakalpojumus – gan solot papildu ērtības un ietaupītu laiku, gan samazinot iespējas nokārtot lietas citādāk (piemēram, paaugstinot samaksu par darījumiem skaidrā naudā). Un te nu jācitē nesen publiskotā DNB Latvijas barometra pētījuma dati, kuri liecina, ka 23% aptaujāto vispār nelieto internetu. Jāpiebilst, ka vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem internetu nelietojot 22% aptaujāto, bet vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem – vairāk nekā puse aptaujāto jeb 55%.

Tas, ka tik liela un aktīva sabiedrības grupa nelieto internetu, nozīmē to, ka ir pāragri atteikties no tradicionālajiem informācijas kanāliem un arī pakalpojumiem. Turklāt, arī analizējot citus šī pētījuma rādītājus, jāsecina, ka gados vecākā iedzīvotāju grupa darbā ar internetu jūtas samērā nedroši. Piemēram, no tiem, kuri ir vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem un izmanto internetu, 48% aptaujāto atzina, ka jūtas vāji informēti par krāpšanas veidiem internetā. Tiesa, minētās vecuma grupas pārstāvji biežāk nekā citu vecuma grupu aptaujātie norādīja, ka nav kļuvuši par krāpšanas upuri internetā. Te gan jāpiebilst, ka arī tie, kuri šajā grupā izmanto internetu, dara to mazāk intensīvi nekā gados jaunāki respondenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Internetā sērfo gandrīz visi Latvijas tīņi

, 24.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta lietotāju īpatsvars 15 – 19 gadu vecu jauniešu vidū tuvojas simts procentiem, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia dati. Vērojama arī tendence, ka arvien samazinās interneta lietotāju īpatsvara starpība starp Rīgu un pārējām Latvijas pilsētām

Pavasara perioda jaunākie pētījuma dati liecina, ka 48 % no Latvijas iedzīvotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā ir lietojuši internetu pēdējo sešu mēnešu laikā. 43 % aptaujāto respondentu atzina, ka internetu ir lietojuši regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā.

Analizējot interneta lietošanu vecuma grupās, konstatēts, ka interneta lietotāju īpatsvars 15 – 19 gadu vecu jauniešu vidū tuvojas simts procentiem. 2007. gada pavasarī pēdējo sešu mēnešu laikā internetu ir lietojuši 97 % jauniešu šajā vecuma grupā. Salīdzinoši strauji pieaug interneta patērētāju īpatsvars vecumā no 20 līdz 39 gadiem. Pavasaris 2007 perodā 20 līdz 29 gadu vecuma grupā internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 77 %, Ziema 2007 periodā – 70 %. 30 līdz 39 gadu vecuma grupā 64 % (55 % - Ziema 2007 ) no aptaujātajiem respondentiem ir izmantojuši internetu pēdējā pusgada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LMT klientu izmantotais datu apjoms ārvalstīs ir trīskāršojies

Sanita Igaune, 03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilais telefons un fotoaparāts ir ierīces, ko visbiežāk savā ceļasomā liek Latvijas iedzīvotāji. Dodoties ārpus valsts, mobilo telefonu līdzi ņem 96%, bet foto kameru – 82% Latvijas Mobilā Telefona (LMT) aptaujas dalībnieku. Katrs otrais ceļojuma laikā ir izmantojis internetu mobilajā telefonā. Pēdējā pusgada laikā LMT klientu izmantotais datu apjoms ārvalstīs ir trīskāršojies.

Vairāk nekā 300 tūkst. LMT klientu internetu tālrunī lieto ik dienu, arī atrodoties ārvalstīs, norāda LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis.

Internetu mobilajā telefonā ceļojuma laikā ir lietojuši 45% respondentu. Teju katrs ceturtais jeb 23% respondents ārvalstīs internetu tālrunī izmantojis e-pasta lasīšanai un navigācijai. Retāk jeb 17% aptaujas dalībnieku ceļojumu laikā internetu mobilajā tālrunī lietojuši, lai sērfotu sociālajos tīklos, bet 15% to darījuši darba vajadzībām un 12% aktuālo ziņu lasīšanai.

15% aptaujāto norāda, ka noteikti izmantos mobilo internetu sava ceļojuma laikā, 26% to plāno darīt, ja būs pieejams bezmaksas WiFi, bet 25% – ja būs nepieciešamība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

34% rīdzinieku iepērkas internetā

, 28.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gadā ikdienas dzīvē vai darba vajadzībām datoru izmantoja 61% Rīgas iedzīvotāju, savukārt internetu lietoja 58% rīdzinieku, kas ir augstāks radītājs nekā iepriekšējos gados, liecina Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centra un SKDS veiktais pētījums. 2004. un 2005. gadā datoru izmantoja attiecīgi 56% un 57% Rīgā dzīvojošo, savukārt internetu lietoja 48% un 51% respondentu, Db.lv informēja Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centra sabiedrisko attiecību konsultants Gunārs Klēģers.

Pētījuma mērķis bija noskaidrot iedzīvotāju paradumus datora un interneta lietošanā, kā arī izpētīt viņu iespējas un vēlmes attiecībā uz informācijas saņemšanu par Rīgas pašvaldību un elektronisko pakalpojumu izmantošanu. Pētījuma rezultāti tiks ņemti vērā, plānojot un izstrādājot e-pakalpojumus un citus e-risinājumus, kas paredzēti Rīgas iedzīvotājiem.

Datora un interneta izmantošanas paradumi

Analizējot datus par datora un interneta izmantošanas paradumiem, pētījumā konstatēts, ka galvenie interneta izmantošanas nolūki bijuši dažāda veida informācijas meklēšana darbam, mācībām (to atzinuši 55% respondentu), dažādu dienas notikumu, jaunumu uzzināšana (55%), elektroniskā pasta un īsziņu nosūtīšana (51%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairāk kā puse uzņēmumu internetu izmanto saziņai ar valsts iestādēm

Vēsma Lēvalde, Db, 19.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008.gada laikā internetu sadarbībai ar valsts un pašvaldību iestādēm lietoja 62% uzņēmumu, kas ir par 8 procentpunktiem vairāk kā 2007.gadā.

58% no visiem uzņēmumiem internetu izmantoja informācijas iegūšanai, 56% - veidlapu lejuplādēšanai, bet katrs otrais uzņēmums to lietoja aizpildīto veidlapu iesniegšanai (50%). 40% uzņēmumu internetu izmantoja pilnai elektroniskai sadarbībai ar valsts un pašvaldību iestādēm. Savukārt katrs desmitais uzņēmums internetu lietoja piedāvājumu iesniegšanai elektroniskajā iepirkumu sistēmā (e-iepirkumi) (9.5%).

2009. gada janvārī 93% uzņēmumu savā darbībā lietoja datoru, bet internetu - 86%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes 2009.gada sākumā veiktā apsekojuma rezultāti.

2009. gada janvārī uzņēmumu īpatsvars, kuriem bija mājas lapa, sasniedza 42%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Bite: Aizvien vairāk iedzīvotāju fiksēto internetu aizstāj ar mobilo

, 05.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji aizvien vairāk fiksēto interneta pieslēgumu aizstāj ar mobilo internetu, lai varētu arī ārpus darbavietas vai mājās elastīgi izmantot interneta pakalpojumus, liecina mobilā sakaru operatora Bite Latvija sniegtie dati.

Bites grupas sabiedrisko attiecību vadītāja Natalja Rodionova Db paskaidroja, ka šī tendence ir īpaši aktuāla attiecībā uz brīvā laika pavadīšanu un darba lietu kārtošanu pēc darbalaika, jo visintensīvāk mobilais internets tiek lietots vakara stundās no plkst. 21:00 līdz 23:00.

Bite Latvija arī informē, ka gada laikā Bites mobilā interneta lietotāju skaits pieaudzis četras reizes. Turklāt ir vērojama interesanta sakarība, ka Jūrmalas reģionā mobilā interneta lietotāju skaits strauji pieaug vasaras sezonā.

Bite Latvija informācija liecina, ka mobilo internetu Vodafone Mobile Connect izmanto plašs Latvijas iedzīvotāju spektrs. Jaunākais reģistrētais Bites mobilā interneta lietotājs ir 17 gadus vecs, savukārt, vecākajam ir 81 gads. Šeit gan jānorāda, ka gados jauno lietotāju skaits var variēt, jo mobilo internetu, tāpat kā fiksēto, izmantojot īpašu modemu, var lietot visi ģimenes locekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas iedzīvotājiem vairs nepietiek tikai ar vienu datoru

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien lielākam skaitam Latvijas iedzīvotāju mājās ir pieejami divu veidu datori, liecina TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma 2007.gada vasaras perioda dati.

Pēdējo 6 mēnešu laikā internetu ir lietojuši 47% no Latvijas iedzīvotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā.

Aplūkojot interneta lietošanu dažādās mērķa grupās, redzams, ka internetu joprojām aktīvāk izmanto 15 līdz 19 gadus veci Latvijas iedzīvotāji, no kuriem 92% ir lietojuši internetu pēdējā pusgada laikā. Analizējot interneta auditoriju pēc nodarbošanās, studentu un skolēnu vidū interneta lietošana ir sasniegusi 96%. Savukārt no strādājošajiem Latvijas iedzīvotājiem internetu pēdējā pusgada laikā ir lietojusi vairāk nekā puse jeb 54%.

70% no pēdējo sešu mēnešu interneta lietotājiem internetu ir lietojuši arī mājās. Šā gada vasaras periodā, salīdzinot ar pagājušā gada vasaru, ir dubultojies to iedzīvotāju skaits (no 4% 2006. gada vasarā uz 8% 2007. gada vasarā), kam mājās ir pieejams portatīvais dators. Pieaugot portatīvo datoru izplatībai, popularitāti pārnēsājamo datoru īpašnieku vidū iegūst bezvadu interneta (WiFi) lietošana publiskās vietās. 35% no pārnēsājamo datoru īpašniekiem pēdējā pusgada laikā ir izmantojuši bezvadu internetu publiskās piekļuves vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijā to cilvēku īpatsvars, kas nekad nav lietojuši internetu, veidoja gandrīz trešdaļu jeb 28,9%, liecina Eiropas Komisijas (EK) apkopotie dati saistībā ar Digitālās programmas Eiropai (Digital Agenda for Europe) izpildi.

Dati attiecas uz 16 līdz 74 gadus veciem iedzīvotājiem.

Tie liecina, ka vidēji Eiropas Savienības (ES) valstīs šādu cilvēku īpatsvars pērn sasniedza 26,3%. Lietuvā šādu cilvēku īpatsvars bija lielāks nekā Latvijā - 35,5%, savukārt Igaunijā tas bija mazāks - 22,2%.

Dati, kas ietver arī ES neiekļautās Eiropas valstis, liecina, ka sliktākā situācija pērn bijusi Turcijā, kur nekad internetu nelietojušo cilvēku īpatsvars sasniedza 58,4%, savukārt labākā situācija bija Īslandē, kur tādu bija tikai 4,9%.

Salīdzinot ar 2009.gadu, Latvijā pērn nedaudz samazinājies šādu cilvēku skaits - 2009.gada dati liecina, ka internetu nekad nav lietojuši 31,5% iedzīvotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Internets pieejams 53% mājsaimniecību

Madara Laicāne, Db, 27.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada pirmajā ceturksnī internets bija pieejams katrai otrai mājsaimniecībai (53%), liecina Centrālās statistikas pārvaldes veiktā apsekojuma par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu mājsaimniecībās rezultāti.

Savukārt vismaz reizi internetu ir lietojuši 66% no visiem Latvijas iedzīvotājiem, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2007. gada pirmajos trijos mēnešos. Statistiskajos reģionos interneta pieslēgums mājsaimniecībās visvairāk bija Rīgā - 60% un Pierīgā - 58%, bet vismazāk – Vidzemē - 44% un Latgalē - 40%.

Lai piekļūtu internetam, mājsaimniecībās visvairāk tika izmantots galda dators (42%). Ievērojami palielinājies mājsaimniecību skaits, kurās interneta piekļuvei izmantots portatīvais dators (16%), kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā 2007. gada pirmajos trijos mēnešos. Mobilo tālruni interneta piekļuvei izmantoja 20% no visām mājsaimniecībām. Platjoslas pieslēgumu lietoja 75% no mājsaimniecībām ar interneta pieslēgumu, kas veido 12 procentpunktu pieaugumu, salīdzinot ar 2007. gada pirmajiem trīs mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bite piedāvā mobilo internetu bez jebkādām saistībām

, 04.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmums Bite Latvija prezentē Latvijas mobilā interneta tirgū – priekšapmaksas internetu Vodafone Mobile Connect, Db.lv informēja Bite Latvija sabiedrisko attiecību menedžere Natalja Rodionova.

Vodafone Mobile Connect ir viegli izmantojams mobilā interneta risinājums, kas ļauj maksāt tikai par to laiku, ko klients reāli ir izmantojis, lietojot mobilo internetu visur, kur un kad vēlas – bez ilgstošām līgumattiecībām un saistībām.

"Mums Bitē ir svarīgi piedāvāt saviem klientiem svaigus risinājumus ar pievienoto vērtību, kas atbilstu gan klientu vajadzībām, gan tirgus apstākļiem. Mēs redzam, ka ir ļoti daudz cilvēku, kam internets ir nepieciešams tikai laiku pa laikam, papildus regulārajam pieslēgumam. Tāpat ir daudz cilvēku, kas nevēlas uzņemties ilgstošas saistības. Šis jaunais pakalpojums spēj sniegt tieši to, ko viņi vēlas. Priekšapmaksas mobilais internets Vodafone Mobile Connect ir labs risinājums arī tiem, kas vēlas iepazīties ar mobilā interneta iespējām un priekšrocībām." sacīja Marija Koroļova, Bite Latvija mārketinga vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru