Jaunākais izdevums

Kopš septembra, kad tika paziņots par jauno Apple viedpulksteni Apple Watch, pircēju interese pēc tā ir stabili samazinājusies, raksta Business Insider.

Apple informēja, ka jauno viedpulksteni varēs iegādāties 2015.gada sākumā, taču cilvēkiem aizvien nav skaidrības, ko domāt par šo produktu.

Apple analītiķis Dženijs Minsters publicējis 968 iPhone īpašnieku aptaujas rezultātus, kurā viņi atbildēja uz jautājumu, vai ir ieinteresēti iegādāties Apple Watch. Tikai 7% no viņiem decembrī minēja, ka to vēlas. Šis skaitlis kopš 2013. gada septembra samazinās, jo tad interesi par pulksteni izrādīja 10%.

Analītiķis uzskata, ka šie dati uzrāda, ka Apple pirmajā gadā pārdos 10 miljonus viedpulksteņu. Analītiķu vidējais mērķa apjoms ir 12-15 miljoni, taču ir eksperti, kas pārdošanas apjomus paredz 20-30 miljonu apmērā.

Apple gan nav devis īstus iemeslus, lai pircējiem par pulksteni būtu interese, paziņots ir vien tas, ka tā cena būs sākot no 350 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple pirmdien prezentēja savu jauno viedpulksteni Apple Watch, kā arī jaunāko datoru - MacBook.

Daļa informācijas par viedpulksteni tika atklāta jau pērnā gada septembrī, taču pirmdien tika izpaustas sīkākas nianses par jauno ierīci. Apple piedāvās trīs Apple Watch modeļus, no kuriem katrs izgatavots no dažāda materiāla: Watch Sport - no alumīnija, Watch no nerūsējošā tērauda un Watch Edition – no 18 karātu zelta. Katram modelim būs divi izmēri – 1,5 un 1,65 dollas. Tāpat katram no tiem būs iespēja izvēlēties dažādas krāsas un materiāla siksniņas.

Lētākais modelis būs Apple Watch Sport, kura cena būs sākot no 349 dolāriem, bet zelta Apple Watch maksās no 10 tūkstošiem eiro.

Apple Watch būs iespējams rezervēt, sākot no 10. aprīļa, bet tirdzniecība sāksies no 24. aprīļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smart-ID izstrādātājs SK ID Solutions ir pabeidzis darbu pie Smart-ID lietotnes atbalsta ieviešanas Apple Watch viedpulksteņos. Jaunais risinājums nepieprasa atsevišķas lietotnes instalēšanu.

SK ID Solutions, izzinot Smart-ID lietotāju vajadzības, secinājis, ka lietotāji vēlas izmantot Smart-ID sniegtās iespējas arī Apple Watch. Jauno funkciju Apple viedpulksteņa lietotāji varēs izmantot gan lai autentificētos, gan lai elektroniski parakstītos, piemēram, strādājot ar datoru, kad transakciju ir ērtāk veikt ar viedpulksteni, ja viedtālrunis nav pie rokas.

Apple Watch attēlos tikai transakciju plūsmu, piemēram, PIN ievades dialogu, lai Smart-ID lietošanas laikā apstiprinātu darījumu. Funkcionalitāte izslēdz riskus, ka no pulksteņa varētu tikt veiktas izmaiņas lietotāja konta informācijā vai tas tiktu dzēsts. Paaugstinātai drošībai Smart-ID lietotāji Apple Watch viedpulksteņos tiek aicināti uzstādīt arī piekļuves kodu jeb paroli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts, 27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ieviesusi Apple Pay norēķinu iespējas tiešsaistes tirgotājiem visās trīs Baltijas valstīs.

Tagad iepērkoties internetā, pircējiem ir iespēja veikt apmaksu ne tikai ar bankas maksājumu kartēm vai internetbankas risinājumu, bet arī caur e-maku - Apple Pay. Šobrīd šādu iespēju var izmantot visi e-komercijas lietotāji savās Apple ierīcēs, iepērkoties pie tirgotājiem, kuri izmanto Swedbank EveryPay risinājumu.

Kā norāda Valdis Vaišļa, Swedbank Naudas pārvaldības daļas vadītājs: “Pēdējo trīs gadu laikā klientu interese veikt maksājumus caur Apple e-maku ir bijusi ļoti augsta. Maksājumu skaits 2022. gadā pieaudzis 3,5 reizes un sasniedzis 50 miljonus maksājumu. No kopējiem Swedbank apkalpotajiem maksājumiem tirdzniecības vietās, tie jau aizņem 20%. Un īpaši straujš pieaugums novērots tieši pagājušajā gadā, kad ar Apple e-maka starpniecību pārskaitīti 627 miljoni eiro. Tagad ieviestā iespēja arī tirgotājiem ļauj iekļaut Apple Pay savās e-komercijas platformās, kas palīdzēs klientiem vēl vienkāršāk samaksāt par precēm un pakalpojumiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple otrdien pirms iPhone demonstrācijas prezentēja Apple Watch 3.sēriju.

Jaunajam modelim būs iebūvēts mobilo datu atbalsts, un bezvadu savienojums, ko nodrošinās iebūvēta mikroshēma, nozīmē, ka jaunais Apple Watch varēs uzturēt savienojumu pat tad, kad tas nebūs saistīts ar iPhone, kas ir milzīgs solis uz priekšu un padara to par neatkarīgu mobilo ierīci, raksta techcrunch.com.

Jaunākajam Apple Watch modelim ir iebūvēts GPS un jaunajam modelim tiks piedāvātas jauna veida siksniņas. Kā informē uzņēmums, ar Apple Watch turpmāk varēs arī peldēt.

Jaunā modeļa cena būs, sākot no 399 dolāriem, bet versija bez mobilo datu atbalsta maksās, sākot no 329 dolāriem. Modeli būs iespējams rezervēt, sākot no 15.septembra, un jaunais Apple Watch būs pieejams no 22.septembra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kāpēc Apple turpina zaudēt savas pozīcijas?

Tiešsaistes tirdzniecības un investīciju uzņēmuma Saxo Bank akciju stratēģis Pīters Garnrijs, 11.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Saxo Bank finanšu analītiķa domām ir trīs iemesli, kāpēc Apple ir pazaudējis savu sākotnējo ietekmi.

Pirmkārt, jaunu iPhone modeļu parādīšanās tirgū ir bijusi pārāk piesātināta un tas ir noticis pārāk strauji. Minētais ir redzams pārdošanas rādītājos - klienti, kuriem ir iPhone 4 un iPhone 5, ne vienmēr izvēlas pāriet uz iPhone 6 vai gaidāmo iPhone 7. Kā skaidro Garnrijs, jaunākie iPhone modeļi nav nekas revolucionārs, paredzams, ka arī iPhone7 Apple veiks tālruņa programmatūras atjauninājumus, bet nekas iespaidīgs un specifisks nav sagaidāms.

Otrkārt, ekonomiskā situācija Ķīnā šobrīd strauji pasliktinās. Apple ieņēmumi pirmajā ceturksnī ir vien 33% un Saxo Bank eksperts nav vienisprātis ar Apple vadītāju Timu Kuku, ka tā ir tikai pagaidu situācija. Vērtējot Ķīnas pašreizējo ekonomisko attīstību, Saxo Bank uzskata, ka situācija uzņēmējdarbībā tik drīz neuzlabosies. Pie tam konkurentu viedtālruņu programmatūras, kas tiek ražotas Ķīnā un Dienvidkorejā, ir pat labākas nekā pašreizējiem iPhone tālruņiem, kā arī pie pašreizējās Apple kvalitātes, produktu cenas Ķīnas tirgum ir pārāk augstas. Minētie faktori samazina Apple tirgus daļu Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV sūdz tiesā Apple par monopolstāvokļa uzturēšanu viedtelefonu segmentā

LETA/AFP, 22.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Tieslietu ministrija ceturtdien tiesā iesūdzējusi tehnoloģiju kompāniju "Apple", apsūdzot to par nelikumīgu monopolstāvokļa uzturēšanu saviem viedtālruņiem "iPhone".

Šajā apsūdzībā, kuru iesnieguši arī vairāki ASV štati, teikts, ka "Apple" nopelnījis simtiem miljardu dolāru, apgrūtinot patērētājiem iespējas pāriet uz lētākiem viedtelefoniem un ierīcēm.

Šīs lietas pamatā ir "Apple" iespējamas izslēdzošas darbības, kas nosaka stingrus un dažkārt neskaidrus nosacījumus uzņēmumiem un izstrādātājiem, kas vēlas piekļūt 136 miljoniem "iPhone" lietotāju ASV.

Tiesā iesniegtajā sūdzībā norādīts, ka šie noteikumi un lēmumi ir izstrādāti, lai piespiestu "Apple" lietotājus palikt "Apple" ekosistēmā un iegādāties "iPhone".

"Patērētājiem nevajadzētu maksāt augstākas cenas, jo uzņēmumi pārkāpj konkurences likumus," sacīja ģenerālprokurors Meriks Gārlends. "Ja šī situācija nemainīsies, "Apple" tikai turpinās nostiprināt savu monopolu viedtelefonu segmentā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple Inc zaudē savu viedpulksteņu tirgus daļu konkurentam Samsung Electronics, liecina IDC dati.

Tomēr, kā raksta MarketWatch, jaunā Apple Watch 2 laišana tirgū varētu piesaistīt virkni jaunu pircēju.

Šā gada otrajā ceturksnī Apple Watch piegādes apjomi saruka par 55%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu – no 3,6 miljoniem līdz 1,6 miljoniem, tādējādi samazinot Apple tirgus daļu šajā segmentā no 72% līdz 47%.

Tiesa gan, jāatzīmē, ka pērnā gada otrajā ceturksnī Apple Watch debitēja tirgū, tādēļ šos datus ir grūti salīdzināt, skaidro Endpoint Technologies dibinātājs Rodžers Kejs.

Neskatoties uz kritumu, Apple aizvien ir tirgus līderis viedpulksteņu segmentā. Otrajā ceturksnī Samsung, Lenovo Group, LG Electronics un Garmin kopā pārdeva mazāk viedpulksteņu nekā Apple.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmuma Apple akcijas trešdien piedzīvoja straujāko kritumu vairāk nekā mēneša laikā pēc tam, kad analītiķi paziņoja, ka pieprasījums pēc iPhone 8 ir daudz zemāks nekā iepriekšējiem viedtālruņa modeļiem, raksta Bloomberg.

IPhone 8 rezervāciju skaits ASV bija mazāks nekā iPhone 7 un iPhone 6, uzsvēra Rosenblatt Securities analītiķis Huns Žangs, piebilstot, ka pieprasījums Ķīnā ir vēl zemāks. Rezultātā Apple akcijas cena samazinājās par 3,1%, kas ir straujākais kritums kopš 10.augusta.

Akcijas cena vakar sasniedza 155,65 dolārus.

Apple paredz, ka šā gada pēdējā ceturksnī Apple pārdošanas apjomi būs starp 49 un 52 miljardiem dolāru.Trešdienas akcijas cenas kritums samazināja šā gada pieaugumu līdz aptuveni 35%, vērtējumam sasniedzot 805 miljardus dolāru.

FOTO: Apple prezentē jaunos iPhone modeļus

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģijas: Statusa apliecinātājs «ābola» cienītājiem

Jānis Vēvers, speciāli DB, 17.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgi gaidīto Apple Watch viedo pulksteni ir interesanti iepazīt un pētīt, taču komunikācijā tā iespējas ir stipri ierobežotas

Apbrīnojami, pa cik daudziem ceļiem Latvijā nonāk Apple produkti. Izdaudzinātais un daudzu Kalifornijas uzņēmuma fanu ļoti gaidītas viedais pulkstenis pie DB ieradās no draudzīgā mobilo sakaru operatora, kā viņi paši sevi dēvē, kuri apsteiguši konkurentus un jau piedāvā klientiem Watch.

Mums tika pulksteņa kompaktākā Watch Sport versija, kas vairāk piestāvēs sportiska dzīvesveida cienītājiem, nevis darījumu cilvēkiem. Tomēr pamatprincipi abām versijām ir vienādi.

Dizains

Vizuāli futūristiskus brīnumus no Apple neesam sagaidījuši. Dizains ir sportiski klasisks – plata gumijota siksniņa un plaukstas locītavai cieši pieguļošs, kompakts metāla pulkstenis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju milzis Apple otrdien kļuva par pirmo kompāniju, kuras tirgus vērtība pārsniegusi 700 miljardus ASV dolāru (619,63 miljardus eiro), jo tās akciju cena pieauga pēc pozitīvām ziņām par Apple panākumiem viedtālruņu tirgū un drīzumā gaidāmo viedpulksteņa Apple Watch izlaidi.

Apple akciju cena pieauga par 1,9% līdz 122,02 dolāriem (108,01 eiro) gabalā tirgus slēgšanas brīdī, paceļot kompānijas tirgus vērtību līdz 710 miljardiem dolāru (628,5 miljardiem eiro).

Apple vadītājs Tims Kuks, sakot runu Goldman Sachs Tehnoloģiju un interneta konferencē, atzina kompānijas milzu panākumus.

«Mēs esam paņēmuši [mobilo operētājsistēmu] iOS un to pielāgojuši jūsu automobilim, jūsu mājoklim, jūsu veselībai. Tās visas ir tiešām svarīgas jūsu dzīves daļas,» sacīja Kuks.

Viņš informēja, ka Apple pagājušajā gadā guvusi apmēram 50 miljardu dolāru (44,3 miljardu eiro) lielus ienākumus attīstības valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Apple pasākums bija pilnībā paredzams, liecina Business Insider veiktā Volstrītas analītiķu aptauja.

Kaut arī Apple nāca klajā ar vairākiem interesantiem jaunumiem, neviens no tiem nebija tāds, par kuru jau iepriekš netika baumots. Tagad uzņēmums tikai oficiāli apstiprināja iepriekš izskanējušās baumas.

Bank of America Merill Lynch eksperti kompānijas akcijas cenas mērķi noteikuši 130 dolāru līmenī. Viņi norāda, ka, salīdzinot ar citiem gadiem, šogad Ķīna ir starp pirmajām 12 valstīm, uz kurām kompānija piegādās savus tālruņus, kas varētu palīdzēt rezultātu uzlabošanai.

Jeffries analītiķi cenas mērķi samazinājuši no 130 līdz 126 dolāriem. Eksperti uzsver, ka Apple pasākums notika saskaņā ar analītiķu prognozēm. Viņiem paticis Apple Watch, iPad un TV ierīču progress, taču iPhone 6S nav sasniedzis gaidas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Apple ceturkšņa peļņa pieaugusi par 33%

LETA--AFP, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants Apple Inc. šā biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās martā, strādāja ar 13,6 miljardu dolāru (12,5 miljardu eiro) tīro peļņu un tas ir par 33% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts pirmdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kāpumu galvenokārt veicinājis spēcīgais pieprasījums pēc viedtelefoniem iPhone un tirdzniecības apjoma pieaugums Ķīnā.

Apple pārdošanas apjoms kopumā pagājušajā ceturksnī palielinājies par 27% un sasniedzis 58,01 miljardu dolāru.

Biznesa gada otrā ceturkšņa finanšu rezultātos nav iekļauti dati par viedpulksteņu Apple Watch tirdzniecību, taču uzņēmuma vadītājs Tims Kuks norāda, ka patērētāju reakcija bijusi «bezgala pozitīva».

Apple Watch piegādes pagājušajā nedēļā tika sāktas deviņās valstīs.

Reaģējot uz pozitīvajiem finanšu rezultātiem, Apple pirmdien arī paziņoja, ka par 50 miljardiem dolāru - līdz 140 miljardiem dolāru palielina kompānijas akciju atpirkšanas programmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespēju norēķināties ar "Apple Pay" saviem klientiem uzsākusi piedāvāt banka "Citadele," informē "Visa" sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Evita Bille.

"Apple Pay" ir viegli iestatāms, un lietotāji turpinās saņemt tās pašas priekšrocības, ko piedāvā "Citadeles" kredītkartes vai debetkartes.

"Līdz ar bankas Citadele piedāvājumu Baltijas valstīs izmantot "Apple Pay" kombinācijā ar Visa tokenizācijas tehnoloģiju, daudz lielākam skaitam klientu būs piekļuve jauniem, ērtiem un drošiem maksāšanas veidiem," saka Rīka Salminena (Riikka Salminen), Visa Zviedrijas, Somijas un Baltijas valstu reģionālā vadītāja.

"Izmantojot "Apple Pay" un Visa tokenizācijas tehnoloģijas piedāvāto augsto drošības līmeni, tagad ir iespējams maksāt ar iPhone vai "Apple Watch" tieši tāpat kā ar kredītkartēm vai debetkartēm, bet neatklājot savus konta datus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Apple paziņojis datumu, kad notiks iespaidīgākā produktu prezentācija pēdējo gadu laikā

Žanete Hāka, 01.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple paziņojusi, ka jaunos produktus prezentēs 12.septembrī, un tiek gaidīts, ka šī būs iespaidīgākā produktu prezentācija pēdējo gadu laikā, raksta Bloomberg.

Kompānija iecerējusi iepazīstināt ar trim jauniem iPhone modeļiem, Apple TV aprīkojumu, kas palīdzēs uzlabot pārraižu kvalitāti, kā arī jaunu Apple Watch versiju, kas varēs pievienoties LTE datiem.

Šis būs pirmais pasākums, kas notiks Apple Park teritorijā Kalifornijā.

Kā liecina kompānijai tuvu stāvošu personu teiktais, Apple plāno prezentēt iPhone 7 un iPhone 7 Plus pēctečus, kā arī jaunu premium modeli, kas būs izgatavots no nerūsējošā tērauda un stikla. Jaunajā dizainā būs iekļauts OLED ekrāns, 3D sejas atpazīšanas sensors, kas ļaus atbloķēt tālruni, uzlabotas kameras un Home pogas tiks nomainīta ar žestu kontroli.

Iphone ir Apple svarīgākais produkts, kas ģenerē aptuveni trīs ceturtdaļas uzņēmuma pārdošanas apjomu. Šā gada pirmajā ceturksnī kompānijai piederēja gandrīz 15% viedtālruņu tirgus daļas, atpaliekot no Samsung Electronics, kam pieder 23%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu attīstība šobrīd ir ļoti strauja – ik gadu to lietotājiem tiek piedāvāta virkne dažādu inovāciju, un izņēmums nav arī Apple radītais iPhone 8. Vai zini, kā šis telefona modelis var palīdzēt Tavās ikdienas gaitās? Uzzini par to šajā rakstā!

Drošība – pamatu pamats

Šis aspekts gan nav saistīts tikai jaunāko iPhone modeli – drošība ir bijusi Apple prioritāte kopš laika gala. Tā, piemēram, ikviena aplikācija, kas nonākusi aplikāciju veikalā jeb App Store, tiek rūpīgi pārbaudīta, turklāt arī vecākām ierīcēm ilgstoši tiek piedāvāti jaunākie atjauninājumi, kas ir ļoti būtiski no drošības viedokļa. Paaugstinātu drošību sniedz arī biomehānisko datu (pirksta nospiedums vai, iPhone X gadījumā – sejas atpazīšana) izmantošana telefona lietošanai. Šī funkcija turklāt ļauj ne tikai atbloķēt telefonu, bet arī veikt pirkumus App Store un Apple Play. Savukārt tiem, kas uztraucas par šīs sistēmas drošību, jāmin Apple sniegtie dati – pirkstu nospiedumu lasītāja kļūdas procents ir vien 0.002% jeb 1 reize no 50 000, savukārt Face ID kļūdas procents ir vēl zemāks – 0.0001% (1 reize no 1 000 000).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IDC: Viedpulksteņu tirdzniecība trešajā ceturksnī sarukusi par 51,6%

LETA, 25.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē šā gada trešajā ceturksnī pārdoti 2,7 miljoni viedpulksteņu, kas ir par 51,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, ziņo tirgus izpētes kompānija International Data Corp. (IDC).

Kritums galvenokārt tiek skaidrots ar Apple Watch pārdošanas apjoma straujo lejupslīdi pirms jaunākās paaudzes viedpulksteņu nonākšanas tirgū.

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Apple viedpulksteņu tirdzniecība trešajā ceturksnī sarukusi par 71,6%.

IDC analītiķi gan uzsver, ka šis kritums nav tik drūms, kā var šķist, jo liela daļa patērētāju gaidīja jauno "Apple Watch" modeli un paredzētās Android ierīces.

Tomēr, neskatoties uz lejupslīdi, Apple trešajā ceturksnī saglabājis līderpozīcijas viedpulksteņu tirgū ar 1,1 miljonu pārdoto ierīču un 41% tirgus daļu.

Otro vietu ieņem Garmin, kam seko Samsung, liecina IDC dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums "Apple" pirmdien prezentēja jauktas realitātes brilles "Vision Pro", tādējādi iesaistoties konkurences cīņā ar sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmumu "Meta" tirgū, kas šobrīd gan pagaidām piesaista vien videospēļu entuziastus un tehnoloģiju fanus.

Šī jau nodēvēta par nozīmīgāko "Apple" produkta prezentāciju kopš 2015.gada, kad uzņēmums tirgū laida viedpulksteni "Apple Watch".

"Vision Pro" maksās 3499 dolārus un nākamā gada sākumā pagaidām būs pieejamas vien ASV.

Šī ierīce spēs pārslēgties starp virtuālo realitāti un paplašināto realitāti, kas projicē digitālus attēlus, kamēr lietotāji joprojām spēj saskatīt objektus reālajā vidē.

Ierīce būs aprīkota ar 12 kamerām, sešiem mikrofoniem un dažādiem sensoriem, kas ļaus lietotājiem to un dažādas lietotnes kontrolēt tika ar savām acīm un roku žestiem. "Apple" norāda, ka šīs ierīces lietošana neradīs nelabumu un galvassāpes, kā tas iepriekš bijis ar līdzīgām ierīcēm. Tāpat uzņēmums arī izstrādājis tehnoloģiju, lai radītu katra lietotāja trīs dimensiju digitālo versiju, kuru attēlot videokonferenču laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank panākusi vienošanos ar Apple un drīzumā visās Baltijas valstīs Swedbank klientiem būs pieejams Apple Pay, informē bankas pārstāvji.

Tādējādi arī iOS lietotāji Latvijā varēs pilnvērtīgi izmantot bezkontakta maksājumus savās viedierīcēs – iPhone viedtālruņos, iPad planšetdatoros un, protams, arī Apple Watch viedpulksteņos, skaidro bankas pārstāvji.

Db.lv jau rakstīja, ka Apple Pay pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu. Apple Pay ir maksājumu tehnoloģija, kas ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par patentu pārkāpumiem Apple un Broadcom jāmaksā 1,1 miljards dolāru

LETA--AFP, 30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Losandželosas tiesa trešdien izdevusi rīkojumu ASV informācijas tehnoloģiju gigantam "Apple Inc." un Savienoto Valstu mikroshēmu ražotājam "Broadcom" kopumā samaksāt 1,1 miljardu dolāru (999,9 miljonus eiro) Kalifornijas Tehnoloģiju universitātei par četru bezvadu interneta Wi-Fi tehnoloģiju patentu pārkāpumiem.

Tiek uzskatīts, ka šis ir viens no visu laiku vērienīgākajiem tiesa lēmumiem kādā no patentu pārkāpumu lietām.

Tiesas lēmums paredz, ka "Apple" būs universitātei jāsamaksā 837 miljoni dolāru, bet "Broadcom" jāmaksā 270 miljoni dolāru.

Kalifornijas Tehnoloģiju universitāte abus tehnoloģiju gigantus tiesā iesūdzēja 2016.gadā, apgalvojot, ka "Apple" produkti, tostarp viedtelefoni "iPhone", planšetdatori "iPad" un viedpulksteņi "Apple Watch" izmanto "Broadcom" ražotas komponentes, kas pārkāpj universitātes patentus saistībā ar bezvadu datu pārraidi.

"Apple" un "Broadcom" norādījuši, ka plāno iesniegt apelāciju pret šo tiesas lēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" mājaslapā ievieš apmaksas veikšanas iespēju ar "Apple Pay", informē "airBaltic" pārstāvji.

Tādējādi "airBaltic" turpina realizēt savu apņemšanos klientiem nodrošināt dažādas maksāšanas iespējas.

"Apple Pay" ir "Apple Inc." izstrādāts mobilo maksājumu pakalpojums, kas lietotājiem ļauj veikt maksājumus klātienē, "iOS" lietotnēs un internetā. Tas ierīcēs "iPhone", "Apple Watch", "iPad" un "Mac" tiek atbalstīts, izmantojot interneta pārlūkprogrammas "Safari", "Chrome", "Edge" un "Firefox".

"airBaltic" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 54,219 miljoniem eiro.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple gatavojas laist tirgū savu AirPower bezvadu lādētāju, raksta MacOtakara.

AirPower ir Apple bezvadu lādētājs – ovālas formas paklājiņš, uz kura pietiek vietas, lai novietotu iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus vai Apple Watch un tos uzlādētu. Lādētājs darbojas bez vadiem un var uzlādēt trīs ierīces vienlaicīgi.

Tāpat tiek prognozēts, ka Apple tirgū laidīs otrās paaudzes AirPods austiņas. MacOtakara neziņo par konkrētu datumu, taču informē, ka AirPower varētu to laist tirgū martā. Pagaidām nav pieejama informācija par cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" klientiem visā Baltijā un Zviedrijā ir pieejams "Apple Pay", liecina informācija bankas aplikācijā.

Tiesa, pirmajās stundās pēc šī paziņojuma novērotas tehniskas problēmas ar karšu pievienošanu viedtālruņa virtuālajam makam. "Priecājamies par lielo interesi, šobrīd vēl veicam pēdējos testus pirms oficiālā paziņojuma visiem klientiem. Paldies par aktīvo testēšanu, tas tiešām palīdz mūsu komandai ieviest šo jaunumu visā Baltijā un Zviedrijā," sociālajos tīklos skaidro banka.

Līdz ar to arī iOS lietotāji Latvijā var pilnvērtīgi izmantot bezkontakta maksājumus savās viedierīcēs – iPhone viedtālruņos, iPad planšetdatoros un, protams, arī Apple Watch viedpulksteņos.

Apple Pay pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu. Apple Pay ir maksājumu tehnoloģija, kas ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Business Insider publicējis video, kurā redzams ziņkārīgo tehnoloģiju fanu eksperiments - Apple Watch sadursme ar zemi.

Eksperimenta rezultāti skatāmi video.

Savukārt, citi interesenti ielūkojušies, kas «lācītim vēderā» - izjauktu Apple Watch skatiet fotogrāfijās raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru