Šā gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu periodu pirms tam, sadzīves elektropreču apgrozījums Latvijas tirgū pieaudzis par 10,14%. Tirgus vērtība sasniegusi 46,68 miljonus latu, kas ir par 4,3 miljoniem latu vairāk nekā gadu iepriekš.

Šādus rezultātus atklāj pētījumu kompānijas GfK Retail and Technology Baltic veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats. Kompānijas analītiķi norāda, ka 2013. gada rezultāti daļēji apstiprina ekonomikas un patērētāju pirktspējas nostabilizēšanos un šobrīd jau var runāt par tirgus atgūšanos un regulāru apjomu augšanu.

Vislielāko izaugsmi (par 29,64%) sasniegusi mazā sadzīves tehnika, 18,14% kāpums vērojams telekomunikāciju segmentā, lielā sadzīves tehnikas grupa pieaugusi par 12,46%, savukārt informāciju tehnoloģijas – par 11,03%. Tikmēr kritumu 4,04% apmērā piedzīvojusi foto grupa, bet tikai 0,65% pieaugums sadzīves elektronikai uzskatāms par neveiksmi šim segmentam.

GfK norāda, ka lielu daļu Latvijas elektropreču tirgus veido sadzīves elektrotehnika. Televizoru tirgus daļa vien, pēc pārdošanas vērtības rādītājiem, sasniedz 91,24% no visas sadzīves elektrotehnikas grupas. Pārējās šī segmenta apakšgrupas (mājas kinozāles, DVD atskaņotāji, videokameras, GPS un pārnēsājamie atskaņotāji), salīdzinot 2013. gada 2. ceturksni ar attiecīgo periodu pērn, uzrādījušas ievērojamu apgrozījuma samazināšanos.

Mazās sadzīves tehnikas segmentā pozitīvu pieaugumu uzrādījušas visas sektora produktu grupas - kafijas automāti, gludekļi, skuvekļi un putekļu sūcēji. Vērtības ziņā gandrīz pusi no visas grupas apgrozījuma veido tieši putekļu sūcēji – 0,84 milj. latu. Līdzīgi kā mazās, tā arī lielās sadzīves tehnikas segments otrajā ceturksnī ir spējis uzrādīt pozitīvu izaugsmi gan pārdoto vienību, gan vērtības rādītāju ziņā. Pārdoto vienību skaita ziņā ledusskapji ir izteikti lielās sadzīves tehnikas grupas līderi, augot par 13,18%.

Otrais ceturksnis ļoti veiksmīgs bijis telekomunikāciju segmentam, norāda GfK. Samazinājies gan vienkāršo mobilo telefonu pārdoto vienību skaits (par 34,26%), bet ievērojami palielinājies pārdoto viedtālruņu skaits (par 46,11%). Tāpat GfK tirgus pārskats atklāj, ka vidējā viedtālruņa cena kļūst zemāka - samazinājums attiecībā pret aizvadītā gada otro ceturksni ir 3,9%. Kopumā šā gada otrajā ceturksnī vieftālruņi veidoja 56% no kopējā pārdoto telefonu skait. Dominējošā operētājsistēmas izvēle viedtālruņiem ir Android.

Visstraujāk augošais segments Latvijas tirgū gada otrajā ceturksnī bijis planšetdatori. Planšetdatoru vērtības pieaugums šā gada ceturksnī pret pērnā gada attiecīgo periodu veido 93%. Planšetdatori kopā ar viedtālruņiem šobrīd ir patērētāju pieprasītākie produkti, kas tagad un tuvākajā nākotnē turpinās virzīt tehnikas tirgu.

Planšetdatoru segmentam raksturīgs konkurences pieaugums un krietni lētāku zīmolu ienākšana Latvijas tirgū, kas šīs ierīces padara daudz pieejamākas patērētājiem. Vidējā planšetdatora cena ir nokritusies par gandrīz 30%, salīdzinot ar aizvadītā gada otro ceturksni, kas šo produktu padara pieejamu vēl plašākam patērētāju lokam.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra