Tuvākajos gados, vismaz ASV, uzņēmēji pat savos kantoros vairs nelietos «parastos» telefonus, prognozē žurnāla Business Week tehnoloģiju komentētājs Stīvens Vaildstroms (Stephen Wildstrom). S. Vaildstroms raksta, ka parastos fiksētās telefonijas pakalpojumus turpmāk arvien biežāk sniegs kā pastāvīga platjoslas interneta pieslēguma vienu no funkcijām. Tas nozīmē, ka liela daļa uzņēmēju iekšējo, vietējo un pat starptautisko sarunu notiks pa internetu, izmantojot t.s. balss internetā (voice over internet protocoljeb VOIP) tehnoloģiju. S. Vaildstroms norāda, ka balss sarunas internetā strauji sasniegušas parasto telefonsarunu kvalitāti. Pirms nedaudz gadiem šī tehnoloģija izpaudās tikai «sabļaušanās» iespējās starp diviem internetam pieslēgtiem datoriem. Tagad, kā raksta Business Week komentētājs, ir iespējams iegādāties parasta izskata telefonu, kas dod signālu «gatavs izsaukumam» (dial tone) un zvana, kad saņem sarunu no interneta. Šādas interneta telefona abonementa maksas ir zemākas, nekā par parastu telefona abonementu. S. Vaildstrems par interneta telefonu ar neierobežotām vietējām un iekšzemes tālsarunām un balss pastkastīti maksā 35 $ mēnesi, kas ir 15 $ mazāk, nekā maksā līdzīgi pakalpojumi no «parastās» telefonijas kompānijas Verizon. S. Vaildstroms norāda, ka pie šāda izmaksu līmeņa, VOIP pieslēgumi kļūst pievilcīgi arī privātpersonām. Uzņēmēji turklāt var ar VOIP savienot visas savas firmas filiāles, pat dažādās pasaules malās, maksājot tikai par interneta pieslēgumu un attiecīgo programmatūru. Business Week komentētājs gan brīdina, ka VOIP pieslēgumi parasti «nobrūk», ja uzņēmuma kantorim pārtrauc elektrības piegādi. Parastie telefona tīkli šādos apstākļos turpina darboties ar savu autonomo barošanu, un nelaimi cietušajiem ir iespējams kaut vai sveču gaismā piezvanīt avārijas dienestam.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra