Lielie globālie mobilo sakaru operatori un operatoru alianses sākušas samazināt ārzemju viesabonēšanas tarifus lai noturētu ceļotājus pie «savējiem» un izvairītos no dažādu valstu regulatoru intereses par pārmērīgiem tarifiem, raksta interneta portāls theregister.co.uk. Tas izriet no telekomunikāciju analītiķu kompānijas Informa publicēta pētījuma. Kā galveno piemēru pētījums min pasaules lielāko mobilo sakaru operatoru Vodafone, kas piedāvā vairākus viesabonēšanas plānus savu dažādu valstu meitas uzņēmumu klientiem un t.s. sabiedrotajiem. Jaunākais viesabonēšanas plāns ir Vodafone Passport. Kā izriet no reklāmām Zviedrijas presē, tas piedāvā «zviedru» tarifus par sarunām vairākās Ziemeļeiropas valstīs. Vodafone, kuras sabiedrotā Baltija ir Bite GSM, kopā ar operatoru O2 nonācis regulēšanas iestāžu uzmanībā sakarā ar it kā pārmērīgiem viesabonēšanas tarifim, ko prasa no svešu operatoru klientiem, kas ierodas Lielbritānijā. Vodafone un BiteGSM telefoni ir programmēti, lai automātiski meklētu Vodafone tīklu vai attiecīgo partneri ārzemēs. Šobrīd, ka lēs Informa, aptuveni 207 miljoni no pasaules vairāk nekā 1 miljarda mobilo sakaru lietotājiem gada laikā izmanto viesabonēšanas pakalpojumus, taču 2010. gadā šis skaits sasniegs 850 miljonus.