Tehnoloģijas

Prognozē viesabonēšanas maksu kritumu

Juris Kaža [email protected], 27.06.2005

Jaunākais izdevums

Lielie globālie mobilo sakaru operatori un operatoru alianses sākušas samazināt ārzemju viesabonēšanas tarifus lai noturētu ceļotājus pie «savējiem» un izvairītos no dažādu valstu regulatoru intereses par pārmērīgiem tarifiem, raksta interneta portāls theregister.co.uk. Tas izriet no telekomunikāciju analītiķu kompānijas Informa publicēta pētījuma. Kā galveno piemēru pētījums min pasaules lielāko mobilo sakaru operatoru Vodafone, kas piedāvā vairākus viesabonēšanas plānus savu dažādu valstu meitas uzņēmumu klientiem un t.s. sabiedrotajiem. Jaunākais viesabonēšanas plāns ir Vodafone Passport. Kā izriet no reklāmām Zviedrijas presē, tas piedāvā «zviedru» tarifus par sarunām vairākās Ziemeļeiropas valstīs. Vodafone, kuras sabiedrotā Baltija ir Bite GSM, kopā ar operatoru O2 nonācis regulēšanas iestāžu uzmanībā sakarā ar it kā pārmērīgiem viesabonēšanas tarifim, ko prasa no svešu operatoru klientiem, kas ierodas Lielbritānijā. Vodafone un BiteGSM telefoni ir programmēti, lai automātiski meklētu Vodafone tīklu vai attiecīgo partneri ārzemēs. Šobrīd, ka lēs Informa, aptuveni 207 miljoni no pasaules vairāk nekā 1 miljarda mobilo sakaru lietotājiem gada laikā izmanto viesabonēšanas pakalpojumus, taču 2010. gadā šis skaits sasniegs 850 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Es labāk slēdzu ārā".

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna ES aptauja liecina, ka augstā viesabonēšanas maksa attur eiropiešus no mobilo tālruņu izmantošanas ārzemēs

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta. Par to liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā. Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4-6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu - tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

"Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. "Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis - tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo trauckli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta, liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā, db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. 15 % mobilo tālruņu lietotāju ceļojumā tālruni neņem līdzi vai to pilnīgi izslēdz, bet 21 % ārzemēs izmanto tikai īsziņu (SMS) pakalpojumu.

Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4–6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu – tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

„Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. „Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis – tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo traucēkli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nobalso par lētākiem viesabonēšanas tarifiem

, 24.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien Eiropas Parlaments plenārsēdē Strasbūrā ar ievērojamu balsu vairākumu nobalsoja par ES regulu, kuras mērķis ir būtiski samazināt maksu par mobilā tālruņa lietošanu ārzemēs.

ES regula, kuru Eiropas Komisija ierosināja 2006. gada 12. jūlijā, pagājušajā nedēļā guva ES 27 dalībvalstu pārstāvju plašu atbalstu. Regula stāsies spēkā vēl pirms ES iedzīvotāji dosies vasaras brīvdienās, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa.

„ES patērētājiem un tiem, kuri ceļojumos dodas darba darīšanās, šī ir ļoti laba diena,” teica ES Telekomunikāciju komisāre Viviane Reding. „Rekordīsā laikā — 10 mēnešos — tika panākta politiska vienošanās par ES Viesabonēšanas regulu, pateicoties milzīgam Eiropas Parlamenta atbalstam un Vācijas prezidentūras profesionalitātei sarunu vidutāja lomā. Līdz ar to jau šo šovasar mobilo tālruņu lietotājiem, ceļojot Eiropas Savienībā, mobilo tālruņu viesabonēšanas maksājumi būs krietni zemāki nekā līdz šim. Eiropas iekšējais tirgus beidzot būs tiešām bez liekiem ierobežojumiem — pat attiecībā uz mobilo tālruņu rēķiniem.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesabonēšana: visi mobilo sakaru operatori ir paziņojuši Eiropas Komisijai savus jaunos eirotarifus

, 23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Komisija 2. augustā viesabonēšanas salīdzinošā novērtējuma tīmekļa vietnē publicēja "melno avju" sarakstu, visi mobilo sakaru operatori tagad ir informējuši Komisiju par "eirotarifiem", ko tie piedāvā saviem abonentiem, kā to prasa jaunā ES Viesabonēšanas regula. Visi šie eirotarifi tagad ir apkopoti Komisijas tīmekļa vietnē.

Pirmie rezultāti ir Eiropā viesabonējošiem mobilo sakaru abonentiem labvēlīgi: 23 no 27 ES dalībvalstīm ir vismaz viens mobilo sakaru operators, kas piedāvā zemākus viesabonēšanas tarifus nekā regulā noteiktie.

"Pateicoties ES neatslābstošajam spiedienam, no šodienas patērētāji var pilnībā izvērtēt, kādi jaunie eirotarifi Eiropā tiek piedāvāti mobilo sakaru viesabonēšanai," teica Viviana Redinga, ES telekomunikāciju komisāre. "Es ar prieku varu teikt, ka visi mobilo sakaru operatori tagad izpilda likuma prasības un ka arī tās dažas "melnās avis", kuras mēs minējām pirms trim nedēļām, pa šo laiku ir "atgriezušās ganāmpulkā". Tomēr tas, ka tagad priekšstats ir pilnīgs, nenozīmē to, ka darbs ir paveikts. Komisija kopā ar nacionālajiem telekomunikāciju regulatoriem izskatīs jauno viesabonēšanas piedāvājumu kvalitāti, pārskatāmību un to, cik ērti tie izmantojami patērētājiem. Tas dos iespēju šoruden novērtēt, vai tagad konkurence viesabonēšanas tirgū ir lielāka un vai patērētājiem tiešām ir jāmaksā mazāk."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesabonēšana Eiropas Savienībā pēc 30. jūlija: lielākā daļa mobilo sakaru operatoru ievēro likumu, bet dažas "melnās avis" joprojām apdraud patērētāju ieguvumus

, 02.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēnesi pēc tam, kad stājusies spēkā ES viesabonēšanas regula, lai samazinātu mobilo sakaru tīklu izmantošanas maksu turpat par 70 %, Komisija šodien atklāja tīmekļa vietni, lai salīdzinoši novērtētu, kā mobilo sakaru operatori visās 27 dalībvalstīs piemērojuši jaunos ES noteikumus.

Komisija konstatēja, ka pārliecinošs mobilo sakaru operatoru vairākums ievēro ES regulas prasības, piedāvājot klientiem jauno "eirotarifu" (tarifs, kas nepārsniedz 0,49 euro minūtē par ārzemēs veiktajiem zvaniem, un 0,24 euro - par ienākošajiem zvaniem, bez PVN). Komisija atzīmē, ka daudzi operatori piedāvāja eirotarifu jau jūlija sākumā, tomēr citi operatori nogaidīja līdz pēdējam izpildes termiņam - 30. jūlijam. Daži operatori piedāvā arī cenu, kas zemāka par ES noteikto cenu, vai jaunus viesabonēšanas komplektus. Ir pamats uzskatīt, ka operatori vienmērīgi uzsākuši regulas īstenošanu, tomēr daži nepārskatāmi piedāvājumi apdraud patērētāju iespējas pilnībā izmantot ES jauno noteikumu priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēnesi pēc tam, kad stājusies spēkā Eiropas Savienības viesabonēšanas regula Eiropas Komisija (EK) aptaujājusi 95 mobilo sakaru operatorus par to, kad tie piedāvājuši un ieviesuši eirotarifu, un kāda konkrēti bijusi tā likme. Dažu operatoru piedāvājumi apdraudot patērētāju iespējas pilnībā izmantot jaunos noteikumus, bet Latvijas mobilo sakaru operatori tiek īpaši izcelti, jo tie uz Komisijas anketu nav atbildējuši vispār.

Mēnesi pēc tam, kad stājusies spēkā Eiropas Savienības (ES) viesabonēšanas regula, lai samazinātu mobilo sakaru tīklu izmantošanas maksu turpat par 70%, Komisija šodien atklājusi tīmekļa vietni, lai salīdzinoši novērtētu, kā mobilo sakaru operatori visās 27 dalībvalstīs piemērojuši jaunos ES noteikumus.

Komisija konstatējusi, ka pārliecinošs mobilo sakaru operatoru vairākums ievēro ES regulas prasības, piedāvājot klientiem jauno "eirotarifu" (tarifs, kas nepārsniedz 0,49 euro minūtē par ārzemēs veiktajiem zvaniem, un 0,24 euro - par ienākošajiem zvaniem, bez PVN). Komisija atzīmē, ka daudzi operatori piedāvāja eirotarifu jau jūlija sākumā, tomēr citi operatori nogaidīja līdz pēdējam izpildes termiņam - 30. jūlijam. Daži operatori piedāvā arī cenu, kas zemāka par ES noteikto cenu, vai jaunus viesabonēšanas komplektus. Esot pamats uzskatīt, ka operatori vienmērīgi uzsākuši regulas īstenošanu, tomēr daži nepārskatāmi piedāvājumi apdraudot patērētāju iespējas pilnībā izmantot ES jauno noteikumu priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

No augusta zemāki tarifi viesabonēšanai

, 29.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no augusta, telekomunikāciju kompānijas BITE Latvija klienti varēs veikt starptautiskos zvanus par zemākām cenām 27 Eiropas Savienības (ES) valstīs - šīs izmaiņas ieviestas, atbilstoši ES jaunajai regulai. Minētajā reģionā izejošie zvani kļūs par 46% lētāki, bet ienākošo zvanu cenas samazināsies par 39 %. (Pievienoti arī LMT un Tele2 komentāri.)

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju jaunie samazinātie tarifi tiks piemēroti visiem BITES klientiem automātiski - klientiem nebūs īpaši jāreģistrējas vai jāierodas BITES salonā, lai gūtu iespēju ārzemēs zvanīt par zemākiem tarifiem, lai gan ES jaunā regula ierosina, ka klientiem vispirms būtu jāreģistrējas pie sava operatora, lai izmantotu jaunos tarifus.

Sākot no augusta, visi SIA BITE Latvija klienti, esot 27 ES valstīs, automātiski varēs zvanīt par 0,40 Ls/min (iekļaujot PVN) un saņemt zvanus par 0,19 Ls/min (iekļaujot PVN). Dodoties uz Lietuvu, kompānijas klienti varēs gūt labumu no BITES darbības abās valstīs un arī turpmāk saņemt ienākošos zvanus bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās sms sūtīšanas un mobilo datu pārraides pakalpojumu izmaksas ārzemēs

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņa lietotājiem nākamā gada vasarā par īsziņu sūtīšanu no ārzemēm ES teritorijā būs jāmaksā daudz mazāk.

Eiropas Komisija otrdien, 23. septembrī ierosināja no 2009. gada 1. jūlija samazināt īsziņu viesabonēšanas maksu par 60 %. ES iedzīvotājiem, kas uzturās citās ES valstīs, nevajadzētu maksāt vairāk kā EUR 0.11 par vienu īsziņu, salīdzinot ar pašreizējo pakalpojuma maksu, kas ES vidēji ir EUR 0.29.

Komisija arī vēlas uzlabot pārredzamību attiecībā uz sērfošanu tīmeklī un datu lejupielādēšanu mobilajā telefonā, atrodoties ārzemēs — klientiem, kas pieraduši pie lētākiem datu pārraides pakalpojumiem savā valstī, jābūt labāk pasargātiem pret šokējošiem viesabonēšanas rēķiniem, kas var sasniegt vairākus tūkstošus euro. Priekšlikumi tiks iesniegti Eiropas Parlamentam un Padomei, kuriem tie ir jāapstiprina pirms tie kļūst par tiesību aktiem. ES jau 2007. gada vasarā par 60 % samazināja maksu par zvanu veikšanu un saņemšanu ārzemēs (balss pakalpojumu viesabonēšana).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par viesabonēšanu mobilo sakaru operatoru viedokļi dalās

Sanita Igaune, 67084457, 24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 un Bite Latvija norāda, ka klienti viesabonēšanas iespējas izmanto arvien aktīvāk, bet pretējs viedoklis ir Latvijas Mobilajam telefonam.

«Tele2 viesabonēšanas iespējas izmanto aizvien vairāk klientu,» Db pavēstīja Tele2 mārketinga direktors Jānis Spoģis, paskaidrojot, ka jaunā cenu politika ir būtiski mainījusi Latvijas iedzīvotāju mobilo sakaru pakalpojumu izmantošanas paradumus ārzemēs.

«Pieejamo cenu dēļ aizvien vairāk cilvēki, atrodoties ārzemēs, uz Latviju zvana, nevis sūta īsziņas. Mūsu klienti atzinīgi novērtē un aktīvi izmanto iespēju uz Latviju zvanīt no Lietuvas, Igaunijas un Zviedrijas, jo ienākošie zvani ir bez maksas,» norādīja J.Spoģis. Savukārt Latvijas Mobilais telefons (LMT) būtiskas izmaiņas pakalpojuma izmantošanas intensitātē nav novērojis. «Lietotāju skaits nav palielinājies, pat pretēji - ir nedaudz samazinājies ekonomiskās situācijas dēļ,» Db informēja LMT Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis, piebilstot, ka lietotāji ir samazinājuši izdevumus mobilajiem sakariem, iespējams, tos notērējot citiem mērķiem. «Lai gan Regula nozīmīgi samazināja viesabonēšanas tarifus, pakalpojuma izmantošana nav būtiski pieaugusi. Tomēr lietotāji īpaši novērtē izdevīgos zvanu saņemšanas un atzvanu tarifus,» atzīmēja V.Jalinskis. Arī Bite Latvija klienti, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir sākuši aktīvāk izmantot viesabonēšanas pakalpojumus. «Šī tendence acīmredzami ir novērojama valstīs, kurp Latvijas iedzīvotāji dodas atpūsties vai apmeklē nozīmīgus sporta pasākumus,» Db pastāstīja Bite Latvija Sabiedrisko attiecību menedžere Natalija Rodionova. Arī šovasar, pildot Eiropas Komisijas (EK) Regulu, mobilo sakaru operatori vēl nedaudz ir samazinājuši viesabonēšanas tarifus. Lai novērtētu, kādu ietekmi tas atstās uz klientu paradumiem, operatori norāda, ka to rādīs laiks. «Klientu paradumi nemainās tik ātri, kā mainās cenas. Tāpēc mēs uzskatām, ka viesabonēšanas pakalpojumu izmantošanas palielināšanās tendence saglabāsies un pieaugs,» tā N. Rodionova. Tam piekrīt arī LMT. «Par to vēl ir pāragri spriest. Izmaiņas nebija tik būtiskas, lai jūtami ietekmētu izmantošanu, īpaši pašreizējā ekonomiskajā situācijā,» paskaidroja V.Jalinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2017. gada 15. jūnija stājas spēkā jauna viesabonēšanas sistēma – viesabonē kā mājās princips – ceļo uz ārzemēm un maksā par zvaniem, īsziņām un datu pārraidi par tādām pašām cenām, kā pašmāju mobilo sakaru operators piemēro iekšzemes tarifiem, atgādina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

tas nozīmē, ka operatori vairs nevarēs no lietotājiem iekasēt papildu maksu par viesabonēšanas pakalpojuma sniegšanu. Vienlaikus operatoriem saglabāsies pienākums maksāt vairumtirdzniecības maksu citas valsts operatoram. Lai arī vairumtirdzniecības tarifi šobrīd jau ir ievērojami samazināti, šādas papildu izmaksas joprojām var būt diezgan ievērojamas.Lielākā daļa operatoru šobrīd piedāvā tarifu plānus, kuros iekļautā maksa par datu pārraidi ir mazāka par 7,70 EUR/GB.

Tas nozīmē, ka pietiekami bieži var veidoties situācijas, ka Latvijas operatora izmaksas periodā, kad lietotājs atrodas ārpus Latvijas, pārsniegs ieņēmumus, kurus operators gūst no lietotāja.Vienlaikus kā labs signāls ir Eiropas līmenī pieņemtais lēmums pakāpeniski samazināt vairumtirdzniecības maksu par datu pārraides izmantošanu viesabonēšanā. Paredzēts, ka vairumtirdzniecības maksa turpinās pakāpeniski samazināties, 2022. gada 1. janvārī sasniedzot 2,5 EUR/GB. Šāda vairumtirdzniecības tarifu samazināšana sekmētu arī iekšzemes tarifu samazināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šīs vasaras, lietojot ārzemēs mobilo telefonu, patērētāji Eiropas Savienībā maksāja līdz pat 60 % mazāk. Eiropas mobilo sakaru operatori atbilstīgi plānam veic pāreju uz eirotarifu. Šāds secinājums bija izdarīts 27 valstu sakaru reglamentējošo iestāžu (apvienojušās Eiropas Reglamentējošo iestāžu grupā - ERIG) pētījumā, ko veica sadarbībā ar Eiropas Komisiju.

Mobilo sakaru operatori vairumā gadījumu izpildījuši prasības no 30. jūlija ieviest, piedāvāt un darīt pieejamu eirotarifu (ne vairāk par 49 eirocentiem (bez PVN) par minūti par zvanu no ārzemēm un ne vairāk par 24 eirocentiem (bez PVN) par ārzemēs ienākošajiem zvaniem) visiem saviem viesabonēšanas klientiem. Līdz 30. augustam aptuveni 200 miljoni ES patērētāju jau bija pārgājuši uz eirotarifu. Daudzi sakaru operatori jau pirms likumā paredzētā termiņa eirotarifu bija ieviesuši un aktivizējuši jūlijā vai augustā. ERIG pētījums liecina, ka operatori vairumā gadījumā ir ceļā uz jaunajiem pārskatāmības noteikumiem, kas paredzēti ES viesabonēšanas regulā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vasarā pazemināsies viesabonēšanas maksas

, 22.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. jūlija Eiropas Savienība (ES) ieviesīs maksas griestus īsziņām un mobilo interneta sakaru lietošanai citu dalībvalstu tīklos — šādu likumdošanas priekšlikumu 22.aprīlī Strasbūrā atbalstīja Eiropas Parlaments.

Jaunā regula turpinās viesabonēšanas maksu pazemināšanu, ko ES uzsāka 2007. gadā, sākumā nosakot cenu griestus tikai mobilo telefonu zvaniem.

Šodien pieņemtā regula nenosaka konkrētus tarifus, bet robežas, kurās operatori varēs konkurēt. Maksai par mobilā telefona zvaniem, ko persona veic vai saņem ārzemēs, t.i. atrodoties cita operatora tīklā, noteikti šādi griesti: no šā gada 1. jūlija - ne vairāk kā 0.43 eiro minūtē, neskaitot PVN par izejošajiem zvaniem un 0.19 eiro ienākošajiem zvaniem, bet no 2010. gada 1. jūlija: 0.39 eiro minūtē (bez PVN) par izejošajiem un 0.15 eiro par ienākošajiem zvaniem, savukārt no 2011. gada 1. jūlija: 0.35 eiro minūtē bez PVN par izejošajiem un 0.11 eiro ienākošajiem zvaniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta priekšsēdētājs Hans-Gert Poterings un Vācijas kanclere Angela Merkele šodien Briselē parakstīja regulu par viesabonēšanu publiskajos mobilo sakaru tīklos. Regula, kuras mērķis — samazināt Eiropas Savienībā viesabonēšanas izmaksas, līdz ar to varēs stāties spēkā šā gada 30.jūnijā, ziņo Eiropas Parlamenta Preses dienests.

Pēc tam, kad klients ir pieteicies lētajam Eirotarifam, operatoram ir dots mēnesis laika, lai pārslēgtu klienta telefonu jaunajam tarifam, kā rezultātā vēl mēnesi klients saņems dārgo rēķinu. Tādējādi lielākajai daļai mobilo sakaru lietotāju Eiropas Komisijas izcīnītie tarifi būs pieejami tikai no 1. oktobra.

"Šī ir laba diena 140 miljoniem mobilo telefonu lietotājiem Eiropas Savienībā. Eiropas Parlaments, ES Padome un Eiropas Komisijas rīkojās ātri, izlēmīgi un efektīvi mūsu pilsoņu interesēs. Regula stāsies spēkā rekorda cienīgā laikā, paejot tikai 11 mēnešiem, kopš Eiropas Komisija iesniedza regulas priekšlikumu. Regula par viesabonēšanu stāsies spēkā šīs nedēļas beigās, 30.jūnijā. Sākot ar šo vasaru, mobilo telefonu lietotāji gūs labumu no pastāvīgas viesabonēšanas maksu samazināšanās," teica Eiropas Parlamenta priekšsēdētājs H. G. Poterings.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas mobilo sakaru operatori atgriezušies ganāmpulkā

, 23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Eiropas Komisija (EK) 2. augustā publicēja melno avju sarakstu, visi mobilo sakaru operatori, tai skaitā arī Latvijas, ir informējuši komisiju par "eirotarifiem", ko tie piedāvā saviem abonentiem, kā to prasa jaunā Eiropas Savienības (ES) Viesabonēšanas regula.

Visi šie eirotarifi tagad ir apkopoti EK tīmekļa vietnē. 23 no 27 ES dalībvalstīm ir vismaz viens mobilo sakaru operators, kas piedāvā zemākus viesabonēšanas tarifus nekā regulā noteiktie, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

"Pateicoties ES neatslābstošajam spiedienam, no šodienas patērētāji var pilnībā izvērtēt, kādi jaunie eirotarifi Eiropā tiek piedāvāti mobilo sakaru viesabonēšanai," sacījusi ES telekomunikāciju komisāre Viviana Redinga, piebilstot: "Es ar prieku varu teikt, ka visi mobilo sakaru operatori tagad izpilda likuma prasības un ka arī tās dažas melnās avis, kuras mēs minējām pirms trim nedēļām, pa šo laiku ir atgriezušās ganāmpulkā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Telekomunikāciju uzņēmumi atradīs, kur pelnīt

, 06.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka ar šā gada rudeni Eiropas Savienības dalībvalstīs plānots samazināt mobilo sakaru viesabonēšanas tarifus, ietaupīt telefonu lietotājiem var neizdoties, Db.lv informēja Saeimas ES informācijas centrs.

Šā gada 6. jūnija Saeimas Eiropas lietu komisijas (ELK) sēdē deputāts Dzintars Rasnačs vērsa klātesošo uzmanību uz to, ka atsevišķi lielie Eiropas telekomunikāciju uzņēmumi jau paziņojuši, ka gaidāmos zaudējumus tie varētu kompensēt, paaugstinot cenas citiem mobilo sakaru pakalpojumiem.

Kā norādīja deputāts, telekomunikāciju operatori formāli jaunās ES regulas normas būs izpildījuši un viesabonēšanas tarifi tiks būtiski samazināti, taču telefonu lietotāju rēķini var nesamazināties.

Galīgo lēmumu par mobilo sakaru viesabonēšanas tarifu samazināšanu šā gada 7.jūnijā Luksemburgā pieņems ES valstu telekomunikāciju ministri, deputātus informēja Satiksmes ministrijasvalsts sekretārs Jānis Maršāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesabonēšana kļūs lētāka

, 28.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 30. augusta kļūs lētāk piezvanīt vai saņemt zvanu, ceļojot pa ES. Cenu griesti viesabonēšanas zvaniem (eirotarifs), ko ES ieviesa 2007. gadā, samazināsies no EUR 0.49 līdz EUR 0.46 minūtē (bez PVN) par zvana veikšanu un no EUR 0.24 līdz EUR 0.22 minūtē (bez PVN) par zvana saņemšanu, atrodoties citā ES valstī.

Cenu samazinājumu par viesabonēšanas zvaniem no 30. augusta piemēros visās 27 dalībvalstīs. Pārskatītās likmes dalībvalstīs, kuras neietilpst eiro zonā (Apvienotā Karaliste, Bulgārija, Čehija, Dānija, Igaunija, Latvija, Lietuva, Polija, Rumānija, Slovākija, Ungārija un Zviedrija), aprēķinās, izmantojot eiro maiņas kursu 2008. gada 30. jūlijā. Slovākijā, kura eiro zonai pievienosies nākamajā gadā, šo maiņas kursu piemēros pārejas periodā līdz 2008. gada 31. decembrim. No 2009. gada 1. janvāra Slovākijā piemēros eirotarifu, izmantojot dominējošo eiro maiņas kursu.

Saskaņā ar šobrīd spēkā esošo ES Viesabonēšanas regulu cenas par viesabonēšanas zvaniem pēdējo reizi samazināsies 2009. gada 30. augustā līdz EUR 0.43 minūtē par zvana veikšanu un līdz EUR 0.19 minūtē par zvana saņemšanu, atrodoties citā ES valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības parlaments piekāpies mobilo sakaru nozares lobijam un pretēji Industrijas komitejas lēmumam ļauj operatoriem iekasēt naudu arī par nenotikušām sarunas sekundēm.

Db jau vēstīja (11.03.2008.), ka Eiroparlamenta Industrijas komiteja atbalstīja viedokli, ka runājot arī viesabonēšanas režīmā klientam jāmaksā tikai par iztērētajām sarunas sekundēm.

Tomēr šodien parlaments apstiprinājis regulējumu, kurā noteikts, ka viesabonēšanas režīmā norunājot tikai, piemēram, 15 sekundes, klientam būs jāmaksā par 30 sekunžu sarunu. Tomēr pēc 30 sekunžu sliekšņa samaksa par sarunu tiks aprēķināta par katru norunāto sekundi.

Eiroparlamenta deputāti regulējumā ieviesuši arī jauninājumu, kas mobilo sakaru operatoriem ar nākamā gada jūliju liegs iekasēt papildus samaksu par ienākošā balss pasta ziņām, bet īsziņa ar šā gada 1. jūliju nedrīkstēs maksāt vairāk par 11 eirocentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plānots sašķidrināto gāzi izslēgt no regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidiem

, 19.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija ir izstrādājusi un šodien starpinstitūciju saskaņošanai nodeva grozījumu projektu Ministru kabineta 2001.gada 3.jūlija noteikumos Nr.297 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem"", kuru mērķis ir precizēt sabiedrisko pakalpojumu veidus, kas tiek regulēti valsts līmenī. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts regulējamās nozarēs veic Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Izstrādātie grozījumi paredz samazināt administratīvos šķēršļus komercdarbībā, vienkāršojot jaunu tirgus dalībnieku ienākšanu Latvijas sašķidrinātās gāzes tirgū un veicinot konkurenci, jo no regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidiem tiek izslēgta sašķidrinātās gāzes nozare.

Šāds lēmums pieņemts, jo sašķidrinātā gāze kā kurināmais konkurē ar citiem enerģijas veidiem un sašķidrinātās gāzes tirgū ir izveidojusies pietiekama konkurence starp nozares komersantiem, līdz ar to vairs nav nepieciešama šīs nozares papildu ekonomiskā regulēšana. Arī citās Eiropas Savienības valstīs sašķidrinātās gāzes nozares ekonomiskā regulēšana netiek veikta.

Latvijā sašķidrinātās naftas gāzes uzglabāšanu, fasēšanu (iepildīšanu) un apriti reglamentē Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumi Nr.662 "Akcīzes preču aprites kārtība", kuri nosaka minēto darbību licencēšanu un uzraudzību, ko veic Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvalde. Sašķidrinātās gāzes apritei izvirzītās drošības prasības un prasības sašķidrinātās gāzes kvalitātei ir reglamentētas vairākos tiesību aktos, kuru ievērošanu un uzraudzību, atbilstoši deleģējumam, īsteno Valsts darba inspekcija, Valsts energoinspekcija un Valsts vides dienests.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ES Parlamenta un vēlāk arī ES dalībvalstu sakaru ministru vienošanos par Eirotarifa izveidošanu regulas būs jāievieš 27 ES dalībvalstīm un viesabonēšanas tarifu būs jāsamazina par līdz pat 70%, raksta laikraksts Dienas bizness.

Operatori iepriekš paziņoja, ka līdz ar jaunā Eirotarifa piespiedu ieviešanu tie kopā zaudēšot aptuveni 5 miljardus EUR peļņu, savukārt Latvijā darbojošies mobilo sakaru operatori neuzskata, ka viesabonēšanas tarifu samazināšana varētu ietekmēt uzņēmumu peļņas rādītājus.

Kā raksta laikraksts Dienas bizness, tad ar šā gada vasaras beigām mobilo sakaru operatori no mazumtirdzniecības klienta par minūti izejošā zvana varēs iekasēt 0.49 EUR, bet par ienākošo - 0.24 EUR lielu viesabonēšanas tarifu. Šīm tarifu summām vēl būs jāpieskaita pievienotās vērtības nodoklis (PVN). Savukārt kopš šīs regulas spēkā stāšanās brīža mobilo sakaru operatoriem tiks atvēlēti trīs gadi, lai tarifus samazinātu līdz 0.43EUR par izejošo zvanu un 0.19 EUR par ienākošo zvanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Savienoti e-rēķinu operatoru Telema un Fitek tīkli

Lelde Petrāne, 06.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-rēķinu operatori Fitek un Telema ir vienojušies par stratēģiskām partnerattiecībām, padarot plašāku e-rēķinu pieejamību saviem klientiem. Līdz šim e-rēķinu nosūtīšana tika ierobežota ar darījumu partneriem viena e-rēķinu operatora tīklā. Pēc jaunā viesabonēšanas līguma noslēgšanas abu e-operatoru tīkli tiek savienoti.

«Telema un Fitek klienti tagad var sasniegt tūkstošiem savu partneru visā viesabonēšanas tīklā. Mūsu klientiem nav nepieciešamas papildu IT izstrādes, lai gūtu labumu no jaunā viesabonēšanas līguma, kā arī maksa par dokumentu nosūtīšanu un saņemšanu paliks tāda pati kā līdz šim,» stāsta Fitek Latvija vadītājs Edgars Strazds.

«Lieli uzņēmumi, kas pārstāv dažādas nozares - piemēram, telekomunikācijas, bankas un apdrošināšanas sabiedrības, izmanto šos pakalpojumus, lai nosūtītu e-rēķinus saviem klientiem. Telema klienti tagad varēs automātiski saņemt e-rēķinus savā grāmatvedības programmā, ietaupot laiku un naudu,» skaidro Telema izpilddirektors Hele Hammer.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Grib lētākas mobilās sarunas ārvalstīs

Oskars Prikulis [email protected], 29.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komsija (EK) ar regulu palīdzību varētu piespiest mobilo sakaru operatorus samazināt viesabonēšanas pakalpojumu cenas, kas varētu nozīmēt galu pārmērīgajām cenām par mobilā tālruņa lietošanu ārvalstīs. Ar šādu priekšlikumu klajā nākusi informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Vivijana Redinga, kas tādējādi cer likvidēt «visas nepamatotās viesabonēšanas cenas». EK cenšas panākt, ka iekšējā ES tirgus patērētājiem un darījumu cilvēkiem, kas devušies ceļojumā uz ārvalstīm, tiktu krietni samazināta maksa par sakaru pakalpojumiem un tarifi nepārsniegtu cenu, ko viens operators prasa no cita operatora klienta iekšzemes mobilajos tīklos. Eirokomisāres iniciatīvu atbalsta arī ES valstu regulatori, kas savukārt centīsies nākt klajā ar mehānismu, kā krasi samazināt viesabonēšanas mazumtirdzniecības cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā šī rīta notikumus Ukrainā, “Tele2” uz laiku atceļ viesabonēšanas maksu zvaniem un mobilajam datiem, atrodoties Ukrainā.

Tas nozīmē, ka “Tele2” klienti mobilos sakarus Ukrainā var izmantot bez papildu maksas. Tāpat visiem “Tele2” un “Zelta Zivtiņas” klientiem starptautiskie zvani uz Ukrainu ir bez maksas.

Maksa par viesabonēšanas pakalpojumiem un starptautiskajiem zvaniem uz Ukrainu tiks kompensēta visiem “Tele2” klientiem – gan privātpersonām un biznesa klientiem, gan priekšapmaksas karšu lietotājiem.

“Mēs esam liecinieki notikumiem, kas demokrātiskā un brīvā pasaulē ir neaptverami. Sastopoties ar šiem milzīgajiem izaicinājumiem, palīdzēsim klientiem uzturēt kontaktus ar saviem tuviniekiem,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

“Tele2” kompensāciju par mobilo sakaru izmantošanu Ukrainā un starptautiskajiem zvaniem uz Ukrainu automātiski piemēros mobilo sakaru rēķinam mēneša beigās. “Zelta Zivtiņas” priekšapmaksas karšu lietotājiem tiks aktivizēti bezmaksas sakari Ukrainā un zvaniem uz Ukrainu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Komersanti mēdz nelikumīgi piemērot atsevišķu maksu par skaidras un bezskaidras naudas norēķiniem

Zane Atlāce - Bistere, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi komersanti, pārdodot preces un pakalpojumus, kā arī piedāvājot par tiem norēķināties skaidrā naudā vai izmantojot konkrētus maksājumu instrumentus, tai skaitā norēķinu kartes vai internetbankas, pieprasa papildu maksu, tā secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), veicot tirgus uzraudzību.

Piemēram, situācijā, kad pakalpojuma sniedzējs patērētājam piedāvā iespēju apmaksāt kārtējo rēķinu, no patērētāja papildu rēķinā norādītajai summai, pakalpojuma sniedzējs pieprasa arī «transakcijas maksu», «komisijas maksu» vai tml. par konkrētās internetbankas apmaksas veida izmantošanu.

Līdzīga situācija konstatēta internetveikalos, kur pārdevējs saistībā ar norēķināšanos par preces iegādi, patērētājam pieprasa «pirkuma apstrādes apkalpošanas maksu» vai tml. papildu maksu. Piemēram, norādot, ka «Pie pirkuma summas tiks pieskaitīta apstrādes apkalpošanas maksa 0,99 % apmērā.» Minētā papildu maksa tiek pieprasīta arī gadījumos, kad norēķins tiek veikts, tiešā veidā veicot pirkuma apmaksu pārdevējam un izmantojot skaidras naudas apmaksas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos 4-5 mēnešus Rīgā vērojams dzīvokļu īres maksu samazinājums vidēji par 10%, kurš visvairāk skāris mājokļus ar īres maksu 450 eiro un vairāk mēnesī. Iepriekš, līdz 2014. gada rudenim, īres cenas Rīgas dzīvokļiem vairākus gadus bija stabilas, pat ar pieaugumu 5-7% gadā. Uzņēmums Rent in Riga īres maksu samazinājumu skaidro ar vairākiem faktoriem: izmaiņām termiņuzturēšanas atļauju saņemšanas noteikumos, Latvijas ekonomikas izaugsmes procesu palēnināšanos, kā arī iedzīvotāju nevēlēšanos pārmaksāt par nekvalitatīviem īres mājokļiem.

Sakarā ar izmaiņām termiņuzturēšanas atļauju saņemšanas noteikumos, dzīvokļi, kuru īpašnieki tos nevar pārdot pircējiem no ārvalstīm, nonāk īres tirgū. Tādējādi rodas lielāka konkurence īres tirgū un dzīvokļu īpašnieki ir spiesti samazināt īres maksu.

Kā informē uzņēmuma Rent in Riga valdes loceklis Jānis Lipša, novērots arī, ka kopš 2014. gada rudens dzīvokļu izīrēšanas process arvien biežāk ieilgst, jo izīrētāji pirms īrēšanas sākuma biežāk pārskata un lūdz samazināt īres maksu vai uzlabot izīrējamā dzīvokļa kvalitāti. Arvien biežāk novērojama arī tendence īrniekiem nevēlēties pārmaksāt par nekvalitatīviem īres mājokļiem, kuriem ir novecojusi un nolietota apdare, mēbeles un kuri atrodas nesakoptos, sliktā vizuālā stāvoklī esošos namīpašumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nosaka kārtību dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksas noteikšanai

Vēsma Lēvalde, Db, 10.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar, 9.decembrī, Ministru kabinets apstiprināja Ekonomikas ministrijas sagatavoto Ministru kabineta noteikumu projektu „Kārtība, kādā aprēķināma maksa par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu”.

MK noteikumi paredz kārtību, kādā aprēķina maksu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu. Papildus iepriekš spēkā esošajiem MK noteikumiem, šie noteikumi paredz noteikt arī kārtību, kādā dzīvojamās mājas pārvaldnieks sastāda dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas darbu tāmi, paziņo dzīvokļu īpašniekiem par to maksu, paredzētajām mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas izmaksām, kā arī sagatavo ikgadēju atskaiti par naudas izlietošanu. Šie noteikumi būs piemērojami dzīvojamā mājā, kura nav nodota pārvaldīšanā un dzīvokļu īpašnieki nav lēmuši par pārvaldīšanas un apsaimniekošanas kārtību un maksu.

Noteikumi paredz, ka ikvienā dzīvojamā mājā organizējama zemesgabala sanitārā kopšana un labiekārtošana, mājas tehniskā apkope, remonta darbi, jānodrošina finanšu uzskaite un lietvedība.

Komentāri

Pievienot komentāru