Programmatūra

Anglijā dzīvojošās latvietes veidotā dzeramnaudu aplikācija Tipit cīnās par iespēju prezentēt idejas Ričardam Brensonam

LETA, 21.04.2015

Jaunākais izdevums

Jaunuzņēmums Tipit, kas klientiem piedāvā dzeramnaudu aplikāciju Tipit, izvēlēts daudznozaru konglomerāta Virgin rīkotā konkursa Pitch to Rich divās kategorijās - Jaunuzņēmums un Jaunās lietas, pastāstīja viena no uzņēmuma dibinātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.

Jaunuzņēmumu kategorijas uzvarētājs iegūs reklāmas budžetu telekomunikāciju uzņēmumā Virgin Media 210 000 eiro (150 000 mārciņu) apmērā, savukārt Jauno lietu kategorijas uzvarētājs iegūs naudas balvu 70 000 eiro (50 000 mārciņu) vērtībā.

Kā stāsta Kalniņa, pirmajā raundā publika balsojot noskaidros labākos 50 projektus katrā kategorijā, kuri jūnijā dosies uz Londonu prezentēt savas idejas Virgin īpašniekam Brensonam un viņa komandai. Tālāk Virgin izvēlēsies labākos desmit projektus katrā kategorijā, par kuriem atkal vajadzēs balsot publikai, tādā veidā noskaidrojot konkursa galīgos uzvarētājus.

Konkursa pirmā kārta norisinās līdz 5.maijam, un nobalsot par Tipit aplikāciju iespējams virginmediabusiness.co.uk/pitch-to-rich/start-up/tipit.

Gada laikā Kalniņa kopā ar sadarbības partneri Lī Hazlhērstu investējuši vairāk nekā 40 000 eiro (30 000 mārciņu) dzeramnaudas lietotnes Tipit idejas izstrādei, dizainam un tehniskā prototipa veidošanai. Visas izmaksas, kas pagaidām ir saistītas ar Tipit, ir segtas no Kalniņas ienākumiem, strādājot digitālajā aģentūrā It’s digital baby un par pasniedzēju universitātē University College of Football Business (UCFB).

Tā kā idejas īstenošanai nepieciešams liels finansiāls atspēriens, tika sākta kolektīvās finansēšanas kampaņa vietnē Indiegogo.com, kas noslēdzās pieticīgi, tomēr iegūtā publicitāte ļāva projektu turpināt.

Indiegogo.com kampaņas mērķis bija savākt apmēram 70 000 eiro (50 000 mārciņu), kas ļautu sākt reālus produkta izmēģinājumus un reklāmas kampaņu, tomēr kopā savākti aptuveni 3000 eiro (2000 mārciņu).

«Indiegogo.com kampaņa nesavāca plānotos līdzekļus, bet tā nesusi mums sasniegumus citos aspektos - esam veicinājuši publicitāti Anglijā, Latvijā un ASV, kas ir ļoti svarīgi jebkuram uzņēmumam, bet jo īpaši iesācējuzņēmumiem,» stāsta Kalniņa. «Tikai tāpēc vien, ka kampaņa bija publiska, mūs ir uzrunājuši cilvēki no dažādām pasaules malām, paužot atbalstu idejai. Kampaņas rezultātā esam sākuši neformālas sarunas ar vienu no lielākajām globālajām sabiedrisko attiecību kompānijām Webwer Shandwick par potenciālo atbalstu. Viņiem ļoti patīk ideja un tas, ka kampaņa jau izpelnījusies nelielu publicitāti.»

Tāpat sāktas sarunas ar Mančesteras biznesa atbalsta grupu par potenciālajiem veidiem, kā nostabilizēt intelektuālo īpašumu, piesaistīt fondus un privātos investorus.

Tipit ir mobilā aplikācija, ar kuras palīdzību klienti varēs pārskaitīt dzeramnaudu konkrētam darbiniekam vai, ja restorāns izmanto kopēju dzeramnaudu politiku, klienti varēs precīzi redzēt - cik un kurš no apkalpojošā personāla saņems daļu dzeramnaudas. Mobilā sistēma pārskaitīs naudu saņēmēju kontā, tādējādi mazinot risku, ka naudu saņems kāds cits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Dzeramnaudu lietotne Tipit nepārvar Virgin konkursa pirmo kārtu

LETA, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzeramnaudu aplikācija Tipit, kā arī digitālā aģentūra it's digital, Baby! nav pārvarējusi Virgin rīkotā konkursa Pitch to Rich pirmo kārtu, kas ļautu savas idejas prezentēt Ričardam Brensonam, pastāstīja viena no uzņēmuma dibinātājām, Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa.

Kā vēsta konkursa mājaslapa virginmediabusiness.co.uk/pitch-to-rich, nedz kategorijā Jaunuzņēmums izvirzītais Tipit, nedz kategorijā Jaunās lietas izvirzītais it's digital, Baby! publikas balsojumā nav iekļuvis labāko piecdesmitniekā, kas bija priekšnoteikums, lai nokļūtu konkursa otrajā kārtā.

Tikmēr neoficiālajā līderu tabulā vietnē voomleaders.co.uk redzams, ka aplikācija Tipit ar 374 balsīm finišēja 122.vietā, kamēr projektam, kas noslēdza labāko piecdesmitnieku, bija 870 balsis.

Savukārt it's digital, Baby! finišēja 116.vietā ar 221 balsi, kamēr 50.vietā esošajam projektam ir 529 balsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvijas iedzīvotāji pērn ASV akciju tirgū visvairāk pirkuši Apple akcijas

Db.lv, 27.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas iedzīvotāji tiešsaistes akciju tirdzniecības platformā "freedom24.com" visbiežāk iegādājušies tehnoloģiju uzņēmuma "Apple" akcijas.

Privāto investoru uzmanības lokā ir bijušas arī uzņēmumu "Virgin Galactic" un "Ford Motor" akcijas, kas popularitātes ziņā attiecīgi ierindojas otrajā un trešajā vietā starp pirktākajām akcijām.

Akciju tirdzniecības platforma "freedom24.com" eiropiešiem piedāvā tiešu piekļuvi Amerikas akciju tirgum un ir vienīgais "Nasdaq" biržā kotētais Eiropas brokeris.

Desmit uzņēmumu akcijas, kuras visvairāk 2021.gadā iegādājušies Latvijas privātie investori, bija "Apple", "Virgin Galactic", "Ford Motor", "Tesla", "Pfizer", "Palantir Technologies", "PayPal", AMD, "Roku" un "Coca-Cola".

Savukārt visvairāk Latvijas iedzīvotāji ir pārdevuši "Activision Blizzard", "Spirit AeroSystems", "Apple", "Ford Motor", "Salesforce", "Pfizer", "Bed Bath & Beyond", "Meta Platforms", "Virgin Galactic" un "Inovio Pharmaceuticals" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Jauns Virgin Galactic kosmosa kuģis varētu būt gatavs līdz nākamajam gadam

LETA--REUTERS, 03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauns uzņēmuma Virgin Galactic kosmosa kuģis lidojumiem kosmosā būs gatavs līdz nākamajam gadam, paziņojis Ričarda Brensona kompānijas Virgin Galactic vadītājs Džordžs Vaitsaids.

Paziņojums sekojis pēc pagājušajā nedēļā notikušās kosmosa kuģa katastrofas un satraukumiem par izmantoto tehnoloģiju drošību.

Laikrakstam The Financial Times viņš pastāstīja, ka kosmosa kuģa SpaceShipTwo degvielas sistēma piektdien veiktajā testa lidojumā virs Kalifornijas esot kārtīgi pārbaudīta. Viens no pilotiem katastrofā gāja bojā, bet otrs nopietni ievainots.

Vaitsaids apstiprināja, ka otra Virgin Galactic kosmosa kuģa būve esot pusceļā. Viņš arī norādīja, ka esot optimistiski noskaņots, neraugoties uz tikko sākto katastrofas izmeklēšanu, kas aizņemšot apmēram gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Virgin Galactic kļūs par pirmo akciju biržā kotēto kosmosa tūrisma projektu

LETA, 09.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardiera Ričarda Brensona uzņēmums «Virgin Galactic» kļūs par pirmo akciju biržā kotēto kosmosa tūrisma projektu, pateicoties Ņujorkā bāzētas kompānijas investīcijām aptuveni 800 miljonu dolāru (713,3 miljonu eiro) apmērā, otrdien ziņo laikraksts «Wall Street Journal».

Kompānija «Social Capital Hedosophia Holdings Corp.» iegūs 49% «Virgin Galactic» akciju, atsaucoties uz šo situāciju labi pārzinošiem informācijas avotiem, raksta «Wall Street Journal».

Uzņēmuma akcijas tiks kotētas Ņujorkas fondu biržā.

Šīs investīcijas nodrošinās iespēju Brensonam finansēt «Virgin Galactic» līdz tam brīdim, kad tā kosmosa kuģi būs gatavi komerciāli darboties un kļūt rentabli, norāda laikraksts.

«Virgin Galactic» komentārus šajā jautājumā šobrīd nesniedz.

Tiek uzskatīts, ka Brensons šajā projektā kopš 2004.gada jau investējis vairāk nekā miljardu dolāru.

«Virgin Galactic» pēdējo testa lidojumu veica februārī, kad tā kosmosa kuģis sasniedza augstumu virs 88 kilometriem

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardiera Ričarda Brensona uzņēmuma "Virgin Galactic" kosmosa kuģis ceturtdien veica pirmo komerciālo lidojumu.

Tā pasažieri bija Itālijas gaisa spēku virsnieki pulkvedis Valters Villadei un pulkvežleitnants Andželo Landolfi, kā arī Itālijas Nacionālās pētniecības padomes inženieris Pantaleone Karluči. Viņi dažu bezsvara stāvokļa minūšu laikā veica mikrogravitācijas eksperimentus.

"Virgin Galactic" divu fizelāžu lidmašīna ar diviem pilotiem, zem kuras bija piestiprināts nelielais kosmosa kuģis "Unity", kurā bija divi piloti, trīs pasažieri un instruktors, pacēlās no kosmodroma "Spaceport America" ASV Ņūmeksikas štatā.

No lidmašīnas tika palaists kosmosa kuģis, kurš sasniedza 85 kilometru augstumu un dažas minūtes pavadīja uz kosmosa robežas, kad tajā esošie cilvēki varēja piedzīvot bezsvara stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ričards Brensons plāno nākamā gada sākumā doties kosmosā

LETA--AFP, 04.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardieris Ričards Brensons plāno nākamā gada sākumā doties kosmosā ar sava uzņēmuma "Virgin Galactic" kosmosa kuģi, kļūstot par tā pirmo pasažieri, paziņojis uzņēmums.

"Virgin Galactic" ir vairākkārt pārcēlis pirmā tūristu lidojuma datumu. Uzņēmums paziņojis, ka lidojumu rezervējuši jau 600 cilvēku, kuriem tas katram izmaksājis 250 000 ASV dolāru.

"Virgin Galactic" pirmdien paziņoja, ka rudenī plāno veikt divus pilotējamus izmēģinājuma lidojumus, un, ja tie būs veiksmīgi, Brensons, cerams, varēs doties kosmosā jau nākamā gada pirmajā ceturksnī.

Pēc negadījuma izmēģinājuma lidojumā 2014.gadā, kad gāja bojā pilots, "Virgin Galactic" programma tūristu nogādāšanai kosmosā saskārusies ar vēl vairākiem nopietniem šķēršļiem.

Brensona lidojums varētu beidzot pavērt ceļu komerciālo kosmosa lidojumu sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardieris Ričards Brensons iecerējis doties kosmosā jau šomēnes, un, ja viņa plāni īstenosies, tas notiks vairākas dienas pirms interneta tirdzniecības lieluzņēmuma "Amazon" dibinātāja Džefa Bezosa lidojuma izplatījumā.

Brensona kosmosa lidojumu uzņēmuma "Virgin Galactic" ceturtdien izplatītajā paziņojumā teikts, ka 70 gadus vecā miljardiera pirmais lidojums kosmosā notiks jau 11.jūlijā, ja to nekavēs laikapstākļi vai neradīsies tehniskas problēmas.

"Virgin Galactic" izmanto lidmašīnu, kas sasniedz lielu augstumu, un tad no tās tiek palaists neliels kosmosa kuģis ar cilvēkiem, kas dažas minūtes pavada virs Kārmāna līnijas - robežas starp Zemes atmosfēru un kosmisko telpu.

Brensona nolūks ir, izmantojot "Virgin Galactic", piedāvāt iespēju par samaksu doties kosmosā. Pēc Brensona lidojuma paredzēti vēl divi izmēģinājuma lidojumi, bet regulārus komerciālus lidojumus plānots sākt nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardieris Ričards Brensons svētdien devās savā pirmajā kosmosa lidojumā, kura laikā vairākas minūtes pavadīja bezsvara stāvoklī, bet pēc tam atgriezās uz Zemes.

Brensona uzņēmuma "Virgin Galactic" divu fizelāžu lidmašīna ar diviem pilotiem, zem kuras bija piestiprināts nelielais kosmosa kuģis "Unity 22", kurā bija divi piloti un četri pasažieri, viņu vidū arī 70 gadus vecais Brensons, pacēlās no kosmodroma "Spaceport America" ASV Ņūmeksikas štatā apmēram plkst. 17.40 pēc Latvijas laika.. Nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ starts notika vairāk nekā pusotru stundu pēc paredzētā laika.

Kad lidmašīna bija sasniegusi aptuveni 15 kilometru augstumu, no tās tika palaists kosmosa kuģis, kurš dažas minūtes pavadīja uz kosmosa robežas un tajā esošie cilvēki varēja piedzīvot bezsvara stāvokli.

Pēc tam kosmosa kuģis sekmīgi atgriezās kosmodromā Ņūmeksikā. Nolaišanās notika apmēram plkst. 18.40 pēc Latvijas kaija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Printify piesaista 45 miljonus dolāru

Db.lv, 09.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju pasūtījuma apdrukas uzņēmums Printify ir veiksmīgi piesaistījis investīcijas 45 miljonu dolāru apmērā A sērijas investīciju posmā, ko vadīja riska kapitāla uzņēmums Index Ventures, piedaloties H&M Group, Virgin Group, kā arī vairākiem tehnoloģiju un izklaides nozares eņģeļu investoriem.

Uzņēmums plāno izmantot finansējumu noieta tirgus paplašināšanai visā pasaulē.

“Mūsu tirgus ir visā pasaulē, bet mūsu galvenā mītne vienmēr ir bijusi Latvijā - šeit strādā arī lielāka daļa no mūsu nu jau 500 cilvēku lielās starptautiskās komandas. Mēs lepojamies būt daļa no Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas, tieši tāpēc arī izvēlējāmies būt pirmais jaunuuzņēmums Latvijā, kas saviem darbiniekiem piedāvā akciju opcijas. Mums ir svarīgi, lai komanda būtu daļa no uzņēmuma panākumiem, jo mūsu sasniegumu pamatā ir komandas kopdarbs,” saka Printify dibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans.

“Mūsu misija ir veidot platformu, kas nemitīgi attīstās un ļauj ikvienam sākt e-komercijas uzņēmējdarbību ar pēc iespējas mazākām investīcijām un risku. Printify misija ir pārveidot e-komerciju no masveida ražošanas uz ražošanu pēc pieprasījuma, un plānojam turpināt savu straujo izaugsmi, ieejot jaunos tirgos un investējot komandā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija "Virgin Australia" gatavojas tiesā iesniegt maksātnespējas pieteikumu, un tā ir līdz šim lielākā lidsabiedrība, kas kļuvusi par koronavīrusa krīzes upuri, ziņo informācijas avoti.

Finanšu grūtībās nonākusī aviosabiedrība bija Austrālijas valdībai lūgusi aizdevumu 1,4 miljardu Austrālijas dolāru (819 miljonu eiro) apmērā, lai spētu turpināt darbību, taču valdība atteikusies uzņēmumu glābt.

Informācijas avoti norāda, ka tālākajā procesā "Virgin Australia" tiks noteikti administratori, lai censtos atrast aviosabiedrībai pircēju un risinātu attiecības ar kreditoriem.

Lidsabiedrība oficiālu paziņojumu vēl nav publiskojusi.

"Virgin Australia" parādsaistības pārsniegušas piecus miljardus dolāru.

Lidsabiedrība ar grūtībām bija saskārusies vēl pirms šīs krīzes, pērn ciešot 71,2 miljonu dolāru pirmsnodokļu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas vēlas gūt kosmosa sniegtās priekšrocības

Uzņēmumi un investori vienmēr ir kādu jaunu iespēju meklējumos, un lielas ambīcijas saistās ne tikai ar lietām, kas atrodamas uz mūsu zemeslodes. Šajā ziņā daži cer, ka jaunu grūdienu korporatīvajai videi un visai pasaules ekonomikai kopumā sniegs kosmosa iespēju apgūšana. Jāņem gan vērā, ka šajā ziņā vismaz pagaidām investīcijas ir visai riskantas, jo daudzas kompānijas ir savā šādu ieguldījumu sākuma posmā un nav izkristalizējušies kādi nozīmīgākie ieguvēji.

Kosmosa iespēju apgūšanā gan iesaistījušies vairāki mūsdienās pašu populārāko tehnoloģiju kompāniju vadītāji, kas, pēc daudzu ekspertu uzskatiem, šajā jomā novedis pie ātrākajām pārmaiņām desmitiem gadu laikā. Piemēram, Tesla dibinātājs Elons Musks īsteno projektu SpaceX, kas strauji kļuvis par vadošo spēlētāju komerciālo satelītu palaišanas tirgū un šajā ziņā pārspējis Eiropas konkurentu Arianespace. Tesla vadītāja tālāks mērķis ir kolonizēt Marsu, ziņo finanšu portāls Barron’s. Tāpat, piemēram, Amazon.com vadītājs Džefs Bezoss īsteno projektu Blue Horizon, kas arī grib iesaistīties satelītu palaišanas tirgū un galu galā no zemes uz kosmosu pārvest smago rūpniecību. Amazon.com šefs norāda, ka zemes orbītā būs pieejams milzīgs apjoms saules enerģijas. Tāpat ilggadējs kosmosa entuziasts ir arī, piemēram, Virgin Group vadītājs Ričards Brensons, kas grib šajā virzienā atvērt komerciālas tūrisma līnijas. Līdzīgas ambīcijas ir arī Microsoft līdzdibinātājam Polam Alenam. Tiek ziņots, ka, piemēram, tāda kompānija kā OneWeb (to balsta tādu uzņēmumu kā Virgin Group, Qualcomm un SoftBank Group finansējums) saņēmusi regulatoru apstiprinājumu par 720 satelītu palaišanu, ko tā plāno sākt darīt nākamajā gadā. Uzņēmuma mērķis ir piedāvāt lētu, ātru internetu visā pasaulē. Savukārt jau pieminētā SpaceX projekta ietvaros cerēts zemes orbītā līdz 2024. gadam palaist vēl 4 tūkst. mazu satelītu. Līdzīgi grandiozi projekti ir jau pieminētajam Džefam Bezosam, kurš norādījis, ka viņa biznesa modelis ir – katru gadu pārdot Amazon.com akcijas aptuveni miljarda vērtībā un šo summu ieguldīt savā kosmosa iespēju apgūšanas Blue Origin projektā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju un stārtapu konference TechChill Baltics atgriežas 2016. gada 11. februārī, līdzi nesot iedvesmojošus pieredzes stāstus. Konferences galvenās tēmas ir biznesa attīstība, mārketings un investīciju piesaiste.

«Šogad svinam 5 gadu jubileju - TechChill, kas ir viens no svarīgākajiem Ziemeļeiropas stārtapu pasākumiem, sagaida pārmaiņas - jauna norises vieta, koncertzāle Godvil, ir tikai viens no jaunumiem,» norāda Egita Poļanska, TechHub Riga vadītāja. Arī šogad konferences apmeklētāju vidū tiek gaidīti nozares līderi, stārtapi, investori, studenti, tehnoloģiju entuziasti un mediji no reģiona, Austrumeiropas un ASV.

TechChill Baltics 2016 sagaida vairāk nekā 400 apmeklētāju, kam būs iespēja dzirdēt iedvesmojošus pieredzes stāstus un saņemt padomus, kā pilnveidot biznesu.

Pirmo reizi Baltijā ar stāstu viesosies Ross Kingslends, Inception Growth vadītājs un Virgin StartUp biznesa mentors. Savas karjeras laikā Ross veidojis komunikācijas stratēģijas tādiem klientiem kā Lamborghini un Virgin, savukārt kopā ar komandu, apvienojot zināšanas par biznesa psiholoģiju, iedvesmu un motivāciju, palīdzējis attīstīt biznesu Sainsbury’s, NHS, City Of Aberdeen, Ernst & Young un citiem. Konferencē uzstāsies arī viena no pazīstamākajām jaunajām Norvēģijas uzņēmējām Silje Vallestade, kuras vadītais un vairākas balvas saņēmušais stārtaps Bipper izstrādā mobilās drošības lietotni bSafe. Turklāt, piedaloties dažādās ar uzņēmējdarbību saistītās aktivitātēs un uzstājoties kā lektore, Silje 2011.gadā ir nosaukta par Norvēģijas gada uzņēmēju-sievieti, savukārt 2013.gadā Pasaules Ekonomikas forumā viņai piešķirta Jaunā Globālā Līdera atzinība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Prezentē tērpu kolekciju Virgin Galactic kosmosa tūristiem

Žanete Hāka, 17.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Under Armour prezentējusi tērpu kolekciju, ar kādiem Virgin Galactic pasažieri dosies kosmosā.

Par tērpiem speciāli nebūs jāmaksā, un tie iekļauti biļetes cenā. Tērpu komplektā būs iekļauts speciāli izgatavots tērps, uz kura uzšūts ceļotāja vārds un pārstāvošās valsts karogs, treniņtērps, kurpes un žakete. Šī, pēc Under Armour un Virgin paziņojumā teiktā, ir pirmā šāda veida kolekcija, kas radīta tieši privātajiem astronautiem.

Kopējā biļetes cena 90 minūšu braucienam kosmosā būs 250 tūkstoši dolāri un plānots, ka lidojumi tiks uzsākti nākamajā gadā. Līdz augustam braucienam pieteikušies vairāk nekā 600 ceļotāji.

Galerijā augstāk - ieskats jaunajā tērpu kolekcijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads pārtikas izejvielu cenu izmaiņu ziņā ir bijis dažāds. Ir vairākas izejvielas, kuru cena preču biržā kopš janvāra palielinājusies, piemēram, kakao, Arabica kafijas pupas un cukurs. Savukārt kviešu, sojas pupiņu un kukurūzas piegāžu līgumu cena, ja salīdzina ar šā gada sākumā vērojamo līmeni, ASV preču biržā daudz mainījusies nav.

Ir arī tādas pārtikas izejvielas, kuru cena preču biržā visai strauji planējusi zemāk. Viena no tām ir olīveļļa. Pieejamā informācija liecina, ka Spānijā augstas klases olīveļļas (Extra Virgin) vērtība šogad sarukusi aptuveni par ceturto daļu un Itālijā - gandrīz par trešo daļu. Pamatā šajā tirgū turpinās 2018. gadā uzņemtais kurss. Iespējams, šādām tendencēm kādā brīdī vajadzētu atbalsoties cenrāžos mūsu veikalos.

Spānijā šogad bijusi laba olīvu raža, kas nozīmējis, ka pasaulē pārskatāmā periodā netiek paredzēts to iztrūkums. Tāpat zināma loma uz tendencēm šajā tirgū bijusi tirdzniecības kariņiem. ASV ir lielākā olīvu importētāja pasaulē, un oktobrī šīs valsts prezidents Donalds Tramps paziņoja par 25% papildu tarifu olīvām, kas uz šo valsti ceļo no Spānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Virgin Atlantic vadīts konsorcijs iegādāsies Lielbritānijas zemo cenu aviokompāniju Flybe

LETA, 11.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas aviokompānijas «Virgin Atlantic Airways» vadīts konsorcijs piektdien paziņoja, ka iegādāsies britu zemo cenu lidsabiedrību «Flybe», par to samaksājot 2,2 miljonus sterliņu mārciņu (2,4 miljonus eiro).

Konsorcijs, kurā vēl ietilpst infrastruktūras uzņēmums «Stobart» un investīciju kompānija «Cyrus Capital Partners», norāda, ka darījumu īstenos to izveidots kopuzņēmums «Connect Airways».

«Connect Airways» arī iegādāsies «Stobart Group» reģionālo lidsabiedrību un lidmašīnu nomas biznesu «Stobart Air», kas tiks apvienots ar «Flybe».

«Cyrus Capital Partners» piederēs 40% jaunā uzņēmuma akciju ar kontrolējošajām balsstiesībām, bet «Virgin Atlantic» un «Stobart» piederēs 30% katram.

«Flybe» novembrī paziņoja, ka meklē lidsabiedrībai pircējus, ņemot vērā pašreizējos izaicinājumus aviobiznesā.

«Flybe» ir plašs maršrutu tīkls, kas aptver lidostas Lielbritānijā un citās Eiropas valstīs. Aviokompānijas flotē ir vairāk nekā 70 lidmašīnas, un vairāk nekā 50 no tām ir turbopropelleru lidmašīnas «Bombardier Dash 8» ar 78 pasažieru vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība Ryanair apsver iespēju mainīt savu darbības stratēģiju un kļūt par «pasažieru piegādātāju» citām aviosabiedrībām, kas piedāvā tālākus reisus.

Ryanair Holdings Plc patlaban veic pārrunas ar International Airlines Group, Virgin Atlantic Airways Ltd., Norwegian Air Shuttle ASA un Portugāles TAP.

Kompānija iecerējusi savus tuvos reisus savienot ar tālākiem reisiem, kurus veic citas aviosabiedrības, piegādājot pasažierus uz savienojošajām lidostām, no kurām operē šie partneri, otrdien apstiprināja Ryanair preses sekretārs Robins Kielijs. Pirmdien par to aģentūrai Reuters bija izteicies Rynair ģenerāldirektors Maikls O'Līrijs.

Iepriekš viņš šādu sadarbību ar citām aviosabiedrībām noraidīja, skaidrojot, ka tas nesaskanētu ar Ryanair centieniem pēc iespējas mazāk pavadīt laiku lidostās starp reisiem, kas ir svarīgi zemo ceno aviosabiedrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kalifornijas kompānija The Gateway Foundation paziņojusi par plāniem kosmosā palaist kruīza kuģa veida viesnīcu Von Braun Station, raksta CNN Travel.

Plānots, ka viesnīca pacelsies gaisā līdz 2025.gadam, bet līdz 2027.gadam tā būs pabeigta tiktāl, lai ar to varētu ceļot tūristi.

Saskaņā ar kompānijas teikto, stacija būs veidota no 24 moduļiem un balstīsies uz rotējošu pamatni. Gateway Foundation vecākais dizaina arhitekts Tims Alatorre sacījis, ka rotējošā pamatne veidos mākslīgu gravitāti.

Viesnīcā būšot silti numuri ar paklājiem, moderns dizains un bārs, tāpat tiks piedāvātas dažādas atpūtas iespējas. «Cilvēki vēlēsies doties šajā ekskursijā un pamēģināt to, jo tas ir kas jauns, ko neviens nav darījis iepriekš,» uzskata Alatorre. «Taču Gateway Foundation kopējais mērķis ir radīt kosmosa kultūru, kur cilvēki dodas kosmosā, dzīvo, strādā kosmosā un tur vēlas pavadīt laiku. Un mēs uzskatām, ka pēc tā būs pieprasījums,» viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz miljons austrāliešu varēs par puscenu lidot uz brīvdienu mērķiem dzimtenē saskaņā ar valdības plānu, kas paredz veicināt tūrismu apstākļos, kad Covid-19 pandēmijas dēļ slēgtas robežas neļauj Austrāliju apmeklēt ārvalstu tūristiem.

Austrālijas premjerministrs Skots Morisons ceturtdien paziņoja, ka valdība iztērēs 1,2 miljardus Austrālijas dolāru (780 miljonus eiro), lai subsidētu 800 000 lidojumu uz rajoniem ārpus lielpilsētām, kuri ir "ļoti atkarīgi no starptautiskajiem tūristiem".

Lidojumi par puscenu tiks piedāvāti, lai pamudinātu austrāliešus apmeklēt tādas populāras vietas kā Lielais Barjerrifs, Uluru klints un Goldkosta, kā arī 10 mazāk zināmas brīvdienu pavadīšanas vietas.

Austrālija ir faktiski nošķirta no pārējās pasaules, kopš tā pērnā gada martā slēdza savu robežu jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ, un vēl nav paziņojusi, kad valsts tiks atkal atvērta ārzemniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules tautsaimniecības saguršana liek domāt par mazāku izejvielu patēriņu. Tas pēdējā laikā palīdzējis sarukt daudzu izejvielu cenai, kas savukārt palīdz nomierināties inflācijai. Tiesa gan, ne visam cena sarūk.

Piemēram, tiem, kuri, gatavojot ēdienu, ir ieraduši lietot olīveļļu, visticamāk, to nāksies iegādāties par vēl augstāku cenu. Neapstrādātas augstākā labuma Extra Virgin olīveļļas cena šobrīd ir visaugstākā vismaz kopš 1990. gada jeb brīža, kad Starptautiskais Valūtas fonds apkopo šādus datus.

Aprīlī olīveļļas cena bija pieaugusi līdz 6270 ASV dolāriem par tonnu, kas bija par 46% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Savukārt kopš 2020. gada aprīļa olīveļļas cena ir palielinājusies par 125%. Sausums Spānijā Vienmēr liela ietekme uz pārtikas izejvielu cenu ir laika apstākļiem noteicošajos to audzēšanas reģionos. Ja šie apstākļi ir slikti, tad kādas pārtikas izejvielas raža var būt mazāka un nekvalitatīvāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Problēmas uzņēmumā risina spēlējoties ar Lego klučiem

Linda Zalāne, 23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēlējoties ar Lego klučiem, uzņēmuma darbinieki tiek mudināti apkopot domas un ģenerēt jaunas idejas

Dāņu rotaļlietu ražotājs Lego® (Lego Group), mainoties bērnu rotaļāšanās paradumiem, pievērsies pieaugušajiem, kuriem ar spēles elementu palīdzību ļauj risināt problēmas kā profesionālajā darbā, tā privātajā sfērā. «Lego® Serious Play® (LSP) ir metode, kas palīdz komunicēt, formulēt un sakārtot domas un idejas, lai pieņemtu stratēģiskus lēmumus un risinātu problēmas uzņēmumos, komandas darbā, kā arī individuālajā personības attīstības jomā. Metode ir balstīta uz plašiem pētījumiem uzņēmējdarbības, attīstības, psiholoģijas un jaunu iemaņu un zināšanu gūšanas jomā,» stāsta LSP metodes moderatore, sertificēta trenere Linda Kimeiša, kura par to uzzināja, strādājot pie zinātniska kosmosa projekta, jo šādu metodi izmanto situācijās, kad ir grūti pieņemt lēmumus un nepieciešams panākt, lai visa procesā iesaistītā komanda saprot, par ko ir stāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic ir saņēmusi ISPY 2016 zelta medaļu par apkalpošanas kvalitāti lidojuma laikā, informē aviosabiedrībā.

ISPY (Inflight Sales Person of the Year) sacensības ik gadu norisinās Lielbritānijā, pulcējot daudzas starptautiski atzītas aviokompānijas.

airBaltic apkalpes locekļi Anna Stola un Mihails Iņutins saņēma zelta medaļu ISPY 2016 kategorijā Pārdošana kā serviss (Sales as a Service). Sacensībās piedalījās starptautiski atzītas aviokompānijas, to skaitā, Air Canada, Air Asia, Finnair, Hongkong Airlines, Singapore Airlines, Virgin Atlantic Airways, Vueling, Wizzair un citas. Šogad ISPY svinēja 15 gadu pastāvēšanas jubileju, un, kā jau katru gadu, aviokompānijas tika aicinātas konkursam pieteikt savus labākos apkalpes locekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trīs gadus ilgušā olīveļļas cenas pieauguma tuvākajā nākotnē tās varētu doties pretējā virzienā, raksta Bloomberg.

Pasaulē lielākais olīveļļas piegādātājs Deoleo SA paziņojis, ka 2017./2018.gada sezonā olīveļļas ražošanas apjomi varētu palielināties, tādējādi samazinot šīs izejvielas cenas. Tas varētu palīdzēt kompānijai audzēt pārdošanas apjomus.

Paredzams, ka šajā gadā ražas apjomi palielināsies par 12%, neskatoties uz to, ka lielākais olīveļļas ražotājs Spānija jau trešo gadu cīnās ar sausumu. «Tas cenas spiedīs uz leju, ļaujot tirgum gūt atelpu,» teicis Deoleo vadītājs Pieluidži Tosato.

Spānijas pilsētā Jaenā, kas uzskatāma par olīveļlas tirdzniecības centru, extra-virgin kvalitātes olīveļļas cena pēdējos trīs gadus ir turējusies virs 3 eiro par kilogramu. 2014.gadā cena bija zem 2 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas izcelsmes globālā pasūtījuma drukas platforma “Printify” tagad sniedz saviem tirgotājiem iespēju piedāvāt klientiem arī pēc pasūtījuma fasētas patēriņa preces, piemēram, ādas kopšanas līdzekļus un uztura bagātinātājus, informēja uzņēmuma izpilddirektore Anastasija Oļeiņika.

“Printify” mērķis ir sniegt finansiālu un karjeras brīvību e-komercijas uzņēmējiem jebkurā vietā pasaulē, un pēc pasūtījuma fasētas patēriņa preces ir vēl viens veids, kā nodrošināt iespēju vairāk nekā 10 miljoniem partneru piedāvāt arvien jaunas preces saviem klientiem.

“Mūsu kopiena jau ilgstoši lūgusi papildināt sortimentu ar tādām jaunām kategorijām kā uztura bagātinātāji un ādas kopšanas līdzekļi. Tirgotāji saskata lielas iespējas, un tādēļ mūsu komanda ir cītīgi strādājusi, lai viņiem tās nodrošinātu. Es ar nepacietību gaidu jaunus pārdošanas rekordus,” saka“Printify” izpilddirektore Anastasija Oļeiņika.

Sava kosmētikas zīmola izstrāde var prasīt 6-12 mēnešus un 25 tūkstošu dolāru ieguldījumu. “"Printify" to piedāvā paveikt piecu minūšu laikā un bez investīcijām. Globālais e-komercijas bizness, kurā preces tiek nosūtītas pircējam bez pārdevēja tiešas iesaistes (dropshipping), 2022. gadā bija 225 miljardus dolāru vērts, taču tikai 2,6 % no tā veidoja kosmētikas un veselības produkti. “Printify” saskata lielu potenciālu piedāvāt savas platformas lietotājiem arī šīs kategorijas produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publicējam padomu, kuru devis Ričards Brensons, angļu biznesa magnāts, multimiljardieris un investors, Virgin Group izveidotājs un īpašnieks. Lai Jums veiksmīga diena!

«Kā izturaties pret saviem darbiniekiem, tā viņi izturēsies pret jūsu klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: 20 drošākās aviokompānijas pasaulē

Zane Atlāce - Bistere, 26.05.2016

Air New Zealand
AirlineRatings.com šo kompāniju par drošāko nosaucis jau trešo gadu pēc kārtas. Air New Zealand nav cietusi nekādus būtiskus incidentus pēdējo pāris gadu desmitos.

Foto: Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz daudzajām traģēdijām, gaisa satiksme joprojām ir viens no drošākajiem transporta veidiem. Saskaņā ar Austrālijas patērētāju aviācijas datiem, pērn pasaules aviokompānijas 34 miljonos lidojumu pārvadājušas 3,6 miljardus pasažieru, atsaucoties uz AirlineRatings.com vēsta Business Insider.

Izvērtējot 407 aviopārvadātājus visā pasaulē, AirlineRatings.com apkopojis 20 drošākās aviosabiedrības, kas vērtētas gan pēc reputācijas, gan avāriju un mirstības datiem u.c. parametriem.

Zemo cenu pārvadātāji, piemēram, JetBlue, Virgin America, EasyJet netika vērtēti, jo tika uzskatīti par atsevišķu rangu.

Komentāri

Pievienot komentāru