Mazais bizness

Mana pieredze: Ideja par mazu tumbiņu pāraug biznesā ar lielu potenciālu

Anda Asere, 18.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Babbit and Friends piedāvā mūzikas atskaņošanas iekārtu, kuras vadībai tiek izmantotas kartītes vai rotaļlietas, kurās ir iestrādāts čips.

Babbit ir mūzikas atskaņotājs, kas iecerēts kā centrālā ierīce bērnu istabā, no kuras skan mūzika. «Tai esam radījuši saturu. Bērns klausās kvalitatīvu mūziku. Kopā ar profesionāļiem esam izveidojuši mūzikas sarakstu, kas kā varavīksne sadalīts pa tematiem un krāsām. Mūzika ir sagrupēta plašā spektrā sistematizētā un saprotamā veidā,» saka Aleksandrs Roga, SIA Babbit and Friends īpašnieks.

Mūzikas iekārta vadāma ar kartiņām. Komplektā ir septiņas reiz septiņas kartiņas – 49 mūzikas saraksti un aptuveni 1200 dziesmu. Bērns var izvēlēties noskaņojumam atbilstošu karti, uzlikt uz iekārtas, un tā atskaņos atbilstošā saraksta mūziku no straumēšanas platformas Spotify. Papildus jāmaksā par Spotify abonementu. «Skaidrs, ka tad, ja gribam plašu mūzikas spektru, nav iespējams sapirkt tik daudz disku. Mūzikas straumēšana ir vienīgais mūsdienīgais risinājums,» spriež Aleksandrs. Uzņēmumam ir noslēgts izstrādātāja līgums ar Spotify. Process ir bijis diezgan sarežģīts, jo Spotify ir liela kompānija ar sarežģītu, ilgu lēmumu pieņemšanu.

Iespējams kartiņas iegādāties arī atsevišķi, tādējādi veidojot individuālus mūzikas sarakstus. Pieejamas arī uzlīmes, ko var pielikt jebkurai bērnu mantai, tādējādi visu bērnistabu var pārvērst par pultīm mūzikas atskaņošanai. «Pieaugušajiem tā ir normāla stereo sistēma, ko var vadīt no telefona, planšetdatora un Spotify programmas jebkurā datorā,» skaidro Aleksandrs.

Saskata potenciālu

Ideja par šādu ierīci viņam radās, ievērojot bērnu interesi par mūziku. Aleksandrs sievai bija uzdāvinājis senu gramofonu kopā ar rūpīgi atlasītu plašu kolekciju. Kādudien, atnākot mājās, ieraudzījuši, ka visa kolekcija ir uz grīdas un daļa no tās sabradāta – no vairākiem desmitiem plašu palikušas vien dažas. «Sapratām, ka bērniem interesē mūzika, nopirkām CD iekārtu ar diskiem un pēc kāda laika secinājām, ka tie «raustās», ir noskrāpēti un mūzika neskan. Mēģināju atrast risinājumu. Tā radās Babbit. Sākumā likās, ka tas būs viegli – kas tur liels uztaisīt skandiņu? Dažu nedēļu laikā uztaisīju korpusu, saliku to, bet sapratu – ja gribam iet pasaules tirgū, nevaram to darīt ar pusgatavu vai nekvalitatīvu produktu. Nevaram ņemt darbā cilvēkus, viņus mācīt, pirkt iekārtas, tas būs amatierisms. Gandrīz visās jomās izvēlējāmies strādāt tikai ar profesionāļiem – prototipa ražotājiem, dizaineriem, mūzikas apstrādi, korpusa izstrādi. Tās ir izmaksas, līdz ar to projekts no idejas par mazu tumbiņu pārauga par tādu biznesu, kur saskatām lielu potenciālu,» viņš stāsta. Šobrīd uzņēmumam ir industriālais prototips.

Visu rakstu lasiet 18. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīts eksporta atbalsta kustības “The Red Jackets” organizētais Eksporta izcilības forums, kura laikā, valsts augstākajām amatpersonām klātesot, jau ceturto reizi tika paziņoti pašmāju daudzsološākie jaunie eksportētāji.

Šogad svinīgā apbalvošanas ceremonija norisinājās Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju foruma PLEIF ietvaros, kura mērķis ir veicināt Latvijas ekonomisko izaugsmi un inovāciju, stiprinot sadarbību starp dažādās uzņēmējdarbības nozarēs strādājošiem profesionāļiem Latvijā un pasaulē. Kā galvenā foruma tēma šogad tika izvirzīta Latvijas stratēģiskā komunikācija un radošo talantu potenciāls.

No visiem titulam “The Red Jackets” un “Rising Stars” izvirzītajiem pretendentiem žūrijas komisija rūpīgā atlasē izvēlējās 10 Latvijas vadošos eksporta zīmolus un 10 uzlecošās eksporta zvaigznes, kas pievienojas līdzšinējiem 100 pašmāju eksporta izcilniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru