Programmatūra

Pirmo reizi Latvijā notiks datorikas olimpiāde

Lelde Petrāne, 05.05.2016

Jaunākais izdevums

Sestdien, 14. maijā, norisināsies Latvijas 1. atklātās datorikas olimpiādes 2. kārta, kurā 100 skolēni, kuri 1. kārtā ieguvuši visvairāk punktu, sacentīsies āķīgu algoritmu risināšanā programmēšanas valodā Scratch.

Olimpiāde notiek divās vecuma grupās – 4.-6. klašu un 7.-9. klašu skolēniem. Pasākumu organizē Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) studenti sadarbībā ar programmēšanas skolotājiem un LU Datorikas fakultāti.

«Līdz ar tehnoloģiju attīstību un arī jaunā mācību priekšmeta Datorika ieviešanu skolās, bērnu un jauniešu interese par programmēšanu palielinās, tāpēc olimpiādes organizatori vēlas piedāvāt skolēniem iespēju apliecināt savas zināšanas un sacensties ar vienaudžiem, izmantojot Scratch programmēšanas valodu,» par olimpiādi stāsta galvenais organizators, LU PPMF students Raivis Ieviņš.

«Tā ir viena no pasaulē populārākajām vizuālās programmēšanas valodām, kuras lietotāju skaits mērāms desmitos miljonu. Scratch ir īpaši piemērota bērniem, jo ir intuitīva un viegli uztverama. Vizuālā programmēšana nozīmē - lai radītu programmu, kods nav jāraksta teksta veidā, bet to veido no jau gataviem posmiem, kurus savieno vajadzīgajā secībā.»

Olimpiādes 1. kārta norisinājās aprīlī. Skolēniem bija jāatrisina atbilstošās vecuma grupas uzdevums un jāiesūta pieteikums dalībai 2. kārtā.

Olimpiādes 2. kārta būs sestdien, 14. maijā, no pulksten 10.30 līdz 15.30, LU galvenajā ēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Televīzijas kanālā "Tava klase" programmēšanas nodarbībās "Learn IT" sasniedz arī tos skolēnus, kuri nekad nav programmējuši.

Programmēšanas nodarbību "Learn IT" līdzdibinātāja Linda Sinka divas reizes nedēļā vada programmēšanas stundas jaunajā televīzijā kanālā "Tava klase" trešās līdz sestās klases skolēniem.

"Prieks redzēt, ka bērni seko līdzi mācību saturam un šādi varam sasniegt skolēnus visā Latvijā. Programmēšanas platformā "Scratch" redzam, ka bērni veido savus projektus pēc Lindas paraugiem, dalās ar tiem un apgūst pamatus. Par to mums liels prieks. Daudzi no viņiem savu profilu šajā platformā izveidojuši tieši tagad, kad sākās projekts "Tava klase", līdz ar to mums ir izdevies sasniegt tos skolēnus, kuri nekad nav mēģinājuši programmēt," saka Elīna Ingelande, "Learn IT" līdzdibinātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaujas mašīnas formā veidotais "DJI RoboMaster S1" piedāvā savdabīgu veidu, kā ieinteresēt bērnus programmēšanā un robotu konstruēšanā

Robotizācijai aptverot aizvien jaunas dzīves sfēras, tālredzīgākās nacionālās valstis steidz gatavot rītdienas speciālistu maiņu. Cilvēkus, kuri pratīs izgatavot, apmācīt un apieties ar robotiem. Dažviet jau bērnudārzā tiek piedāvātas robotikas un pirmo soļu programmēšanā nodarbības, un arī tehnoloģiju kompānijas dod savu artavu kopīgajā lietā.

Ar bezpilota lidaparātiem pasaules mēroga atpazīstamību ieguvusī kompānija "DJI" pērn savu produktu klāstu papildināja ar neparastu konstruktoru "RoboMaster S1". Tas palīdz dažādu vecumu interesentiem apgūt prasmes robotu būvēšanā un vadīšanā ar ieprogrammētām komandām, un delverīgus zēnus piesaista ar spēju doties tanku kaujās.

Komentāri

Pievienot komentāru