Citas ziņas

Rīgas sabiedriskajā transportā ieviesīs 88 veidu viedkartes un viedbiļetes

, 05.02.2009

Jaunākais izdevums

Rīgas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas jaunie noteikumi paredzēs 88 dažādas iespējas norēķināties par braucienu sabiedriskajā transportā pēc jaunās elektronisko norēķinu sistēmas jeb e — talona ieviešanas.

Noteikumos specifikācijas sarakstā minēti visi pieejamie dažādi braucienu veidi ar viedkartēm un viedbiļetēm, kā arī vienreizējām papīra biļetēm dažādām iedzīvotāju grupām un dažādam braucienu skaitam un ilgumam. Tiek saglabāta iespēja maksāt gan par mēnesi, gan 5 dienām, taču būs arī 3 dienu un 24 stundu viedbiļetes, kā arī viedbiļetes 5, 10 un 20 braucieniem. Ja pietuvinot pasažiera rīcībā esošu viedbiļeti vai viedkarti elektroniskajam kartes lasītājam, elektroniskais kartes lasītājs neveiks brauciena autorizāciju, pasažiera pienākums būs nekavējoties izkāpt no sabiedriskā transportlīdzekļa vai iegādāties vienreizējo biļeti un turpināt braucienu. Gadījumā, ja transporta līdzeklis nevarēs turpināt ceļu tehnisku iemeslu dēļ, pie transportlīdzekļa vadītāja būs jāsaņem vienreizēja pārsēšanās biļete, ar kuru varēs turpināt ceļu citā transporta līdzeklī.

Jau ziņots, ka personalizētās viedkartes izsniegs bez maksas. Ja karte tiks nozaudēta vai nolaupīta, par jaunas izgatavošanu jāmaksā 2 lati. ja persona būtiski mainīs ārējo izskatu, karti nāksies mainīt. Tāpat jau ziņots, ka pēc jaunās e—talona sistēmas ieviešanas vairs nebūs iespējams braukt vienā maršrutā ar cita maršruta mēnešbiļeti to sakritības robežās, kas jau izraisījis pasažieru neapmierinātību.

Rīgas domes satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs izteicās, ka noteikumi stāsies spēkā apmēram mēneša laikā. Rīgas satiksmes amatpersonas jau vairākkārt izteikušās, ka dažādām pasažieru kategorijām jauno sistēmu ieviesīs katrai savā datumā, nevis visiem 1. martā. Rīgas satiksme sola 10. februārī rīkot preses konferenci, lai izskaidrotu jaunās sistēmas ieviešanas kārtību.

Noteikumus paredzēts pieņemt domes sēdē 17. februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskā norēķinu sistēma jeb e—talons Rīgas sabiedriskajā transportā tiks ieviesta pakāpeniski, un pilnībā pāreja uz to beigsies 1. maijā.

Pretēji iepriekš apgalvotajam, 1. martā vēl nebūs pieejamas personalizētās un nepersonalizētās viedkartes un viedbiļetes, jo sistēmu sāks ieviest no vienreizējiem braukšanas taloniem, ko var par 50 santīmiem iegādāties pie transportlīdzekļu vadītāja.

Jau ziņots, ka Rīgā no 1. marta sākas pāreja uz jaunu norēķinu sistēmu, iimg src="http://www.db.lv/gfx/movico1.png" / img src="http://www.db.lv/gfx/fotoico1.png" / E-talonu pilnībā ieviesīs no 1. maijaeviešot viedbiļetes konkrētam braucienu skaitam un viedkartes, ko katru mēnesi varēs papildināt un kas darbosies kā līdzšinējās mēnešbiļetes ar fiksētu summu. SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens norādīja, ka no 1. aprīļa varēs lietot viedbiļetes jeb dzeltenās biļetes zināmam braucienu skaitam, bet visām iedzīvotāju kategorijām viedkartes ieviesīs līdz 1. maijam. No 1. aprīļa sistēma darbosies arī autobusos, kuros vairs nebūs konduktoru. Jau drīzumā tiek solīts uzstādīt jauno e—talonu tirdzniecības automātus, kādi Rīgā būs 46, bet jaunās biļetes nopirkt un viedkartes papildināt varēs arī preses kioskos un veikalos, kur transporta talonus pārdeva līdz šim. Studentiem un skolēniem, kas līdz šim drūzmējās pie kasēm, piemēram, Prāgas ielā, vairs nebūs vajadzīgas izglītības iestāžu izsniegtās izziņas, un kartes varēs papildināt ikvienā tirdzniecības vietā, bet no 1. maija arī internetā. SIA Rīgas satiksme meitas uzņēmuma SIA Rīgas karte valdes loceklis Aleksandrs Brandavs jauno sistēmu nosauca par brīnišķīgu un apgalvoja, ka e-talonu validēšana sabiedriskajā transportā nebūšot apgrūtināta pat sastrēgumstundās, turklāt vairākas Rīgas satiksmes amatpersonas mierināja, ka ļoti pārpildītā transportlīdzeklī kontrole iespraukties necentīšoties. Toties, kontrolei iekāpjot, biļešu reģistrēšanas iekārtas tiks bloķētas, un pēdējā brīdī apmaksāt braucienu nebūs iespējams. Pasažieru ērtībai viedkartes nolasīt varēs, tās neizņemot no maka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgi gaidītās un solītās e-biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā tomēr šodien izmantot visur vēl nav iespējams.

Par to Db pārliecinājās arī personīgi, vakar Narvesen veikalā iegādājoties e-biļeti 10 braucieniem, kuru šorīt 4. trolejbusā tomēr nebija iespējams lietot, jo viedkartes nolasošais automāts rādīja uzrakstu, ka e-biļetes nolasīšana atteikta. Darbībā ar e-biļeti ieinteresēti iesaistījās arī citi trolejbusa pasažieri, kas gan paši nebija riskējuši iegādāties jauno Rīgas Satiksmes viedbiļeti, kuras ieviešana tika solīta jau pirms mēneša, bet par 1. aprīļa joku izrādījusies arī šodien.

Ne ar Rīgas Satiksmes (RS), ne Narvesen pārstāvjiem Db pagaidām sazināties neizdevās. Arī RS informatīvais tālrunis šodien tehnisku iemeslu dēļ nedarbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot jauno norēķinu sistēmu jeb e-talonu sabiedriskajā transportā, SIA Rīgas satiksme publiski nodemonstrēja iespēju izgatavot personalizētu e-talonu pāris minūtēs, taču šāda ekstra pieejama tikai dažiem deputātiem reklāmas nolūkos.

Rīgas domes deputāti Andrejs Požarnovs un Imants Rākins (abi TB/LNNK) kļuva par Rīgas sabiedriskā transporta norēķinu sistēmas jeb e-talona reklāmas sejām, jo tieši viņiem žurnālistu klātbūtnē izgatavoja personalizētos e-talonus. Īpaši organizētā pasākumā, reklamējot jaunā klientu centra atvēršanu Rīgas starptautiskajā autoostā, Rīgas domes (RD) Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājam A.Požarnovam un SIA Rīgas satiksme (RS) padomes priekšsēdētājam I.Rākinam pāris minūšu laikā izgatavoja jaunos personalizētos e-talonus. Deputātus uz vietas nofotografēja, pieņēma viņu aizpildītās anketas un turpat uz vietas izgatavoja plastikāta viedkartes. Taču visiem iedzīvotājiem serviss šādā ātrumā nebūs pieejams — aizpildīt anketu un nofotografēties ir iespējams, bet karti izgatavos divu nedēļu laikā un sūtīs pa pastu. Tūkstošiem iedzīvotāju jauno talonu gaida kopš rudens, jo tos gatavojot Francijā. Jau vēstīts, ka e-talona ieviešana izmaksā 14 miljonus latu, bet uzturēšana – 5.5 milj. Ls gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

A. Požarnovs: Ministrija nevēlas ierobežot automašīnu skaitu Vecrīgā

, 27.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Republikas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) noraidījusi Rīgas domes iesniegtos priekšlikumus par transporta līdzekļa skaita ierobežošanu, tādējādi jāsecina, ka ministrija nemaz nevēlas ierobežot auto skaitu Vecrīgā. Šādu uzskatu pauž Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs.

30. oktobrī Rīgas dome RAPLM nosūtīja vēstuli, kurā izteica vairākus priekšlikumus par pasākumiem, kas ļautu samazināt automašīnu skaitu Vecrīgā. Viens no galvenajiem ierosinājumiem bija – maksimāli samazināt atbilstoši Ministru Kabineta 28.06.2005. noteikumiem izsniedzamo bezmaksas viedkaršu skaitu fiziskām personām, ja tām Vecrīgā ir deklarēta dzīvesvieta vai īpašums. Rīgas dome ierosināja ministrijai virzīt izskatīšanai šo noteikumu grozījumus, kuros būtu noteikts, ka vienam dzīvoklim izsniedzamo viedkaršu skaitu varētu ierobežot līdz vienai.

Dome ir saņēmusi ministrijas atbildi, kurā šie priekšlikumi ir noraidīti. RAPLM vēstulē raksta, ka "grozījumi paši par sevi nenodrošina transportlīdzekļu skaita ierobežošanu Vecrīgā", jo fiziskās personas, kurām Ministru Kabinets pašlaik piešķir tiesības iegūt bezmaksas viedkartes, "varēs iegādāties norēķinu vai abonementa viedkartes saskaņā ar Rīgas pilsētas domes noteikto maksu. Tādējādi piedāvātie grozījumi nesasniegšot to ierosināšanas mērķi, un ministrija nesaskata pamatojumu privātpersonu tiesību ierobežošanai."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

E-talonam sarežģīta ieviešanas sistēma

, 12.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā elektronisko norēķinu sistēma Rīgas sabiedriskajā transportā tiks ieviesta visai sarežģīti, jo dažādām iedzīvotāju grupām tā stāsies spēkā atšķirīgos datumos.

No 1. marta, pērkot biļeti pie transporta līdzekļa vadītāja, pasažieri par 50 santīmiem saņems nevis pazīstamo talonu, bet kaut ko līdzīgu kases čekam. Toties jaunā parauga viedbiļetes 5,10, 20 braucieniem, 24 stundām, 3 vai 5 dienām būs pārdošanā no 20. marta, bet sāks darboties 1. aprīlī. Ar šo datumu autobusos vairs nebūs konduktoru. Vēl sarežģītāka ir plastikāta viedkaršu ieviešana. Kā zināms, būs divu veidu viedkartes – personalizētas, kam jāpiesakās iepriekš, iesniedzot fotogrāfiju, un nepersonalizētās, ko varēs iegādāties par 2 latiem, bet gadījumā, ja šo karti pārtrauks lietot, šo naudu kā depozītu varēšot saņemt atpakaļ. Viedkartes katru mēnesi varēs papildināt par tādu pat summu, kā līdz šim, maksājot par mēnešbiļeti. Taču jauno karšu ieviešana tām iedzīvotāju grupām, kam pienākas atlaides, būs atšķirīgos datumos, liecina SIA Rīgas satiksme informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sola atmaksāt nodevu par iebraukšanu Vecrīgā

Vēsma Lēvalde, Db, 26.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikviens Vecrīgas norēķinu viedkartes īpašnieks var atgūt neizlietoto pašvaldības nodevas atlikumu par iebraukšanu Vecrīgā, tostarp šīs viedkartes nodrošinājuma naudu, atgādina Rīgas domes Satiksmes departaments.

Lai varētu atgūt viedkartē iemaksātās naudas summas atlikumu un arīdzan viedkartes nodrošinājuma naudu, norēķinu karšu īpašnieki ir aicināti līdz šā gada 10. februārim vērsties Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Kā ziņots, atbilstoši Pašvaldību lietu ministrijas lēmumam no šā gada 1. janvāra Vecrīgas iebraukšanas kontroles sistēma ir atcelta. Tādejādi iebraukšanai vecpilsētā viedkartes vairs nav nepieciešamas. Norēķinu viedkartes ir tās, kas ir iegādātas un papildinātas ar naudu kādā no tirdzniecības vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

E - talonam jāpiesakās līdz 10. janvārim

Atis Rozentāls, 67504128, 05.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai saņemtu e - talonu braukšanai Rīgas sabiedriskajā transportā līdz norēķinu sistēmas ieviešanai 1. martā, tai jāpiesakās līdz 10. janvārim.

Līdz 2009. gada beigām e - talonam pieteikušies jau 126 tūkstoši iedzīvotāju. SIA Rīgas Satiksme norāda, ka šis skaitlis pat nedaudz pārsniedz cerēto. Tie, kuri nepaspēs pieteikties līdz 10. janvārim, viedkartes saņems vēlāk, bet marta sākumā viņiem būs jāizmanto īslaicīgās maksāšanas viedbiļetes. Tiem iedzīvotājiem, kas izmanto transportu ar atlaidēm, personalizētās viedkartes ir obligātas, atgādina SIA Rīgas Satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Rīgas skolās pieteikšanās e - talonam ir notikusi ļoti veiksmīgi, aktīvi pieteikušies arī pensionāri, taču studentu pagaidām ir krietni mazāk nekā gaidīts. Tiem iedzīvotājiem, kuri saņems personalizēto e-talonu februārī, līdz 1.martam būs jāapmaksā sabiedriskā transporta pakalpojums kādā no līdzšinējām biļešu pārdošanas vietām vai biļešu automātā. E - talons, kurā būs iemaksāta vēlamajam pakalpojuma apjomam atbilstoša naudas summa, iekāpjot sabiedriskā transporta līdzeklī, būs jāpietuvina kartes lasītājam. Šādi pasažieris būs norēķinājies par sabiedrisko transportu. Pieteikšanās vēl turpinās, taču mobilie pieteikšanās punkti gan vairs nestrādā vēsā laika un mazās iedzīvotāju intereses dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pasažieriem, kuri šorīt pirkuši sabiedriskā transporta biļeti pašvaldības SIA Rīgas satiksme pašapkalpošanās biļešu automātos, nepamatoti iekasēta dubulta samaksa - 1,20 eiro, atzina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norādīja, ka pašapkalpošanās automātos, tāpat kā iepriekšpārdošanā, biļetes cenai jābūt 0,60 eiro, taču sistēmā ieviesusies kļūda un šorīt no pasažieriem, kuri biļeti pirkuši automātos, nepamatoti iekasēti 1,20 eiro.

Rīgas satiksme uzsākusi kļūdas novēršanu, lai turpmāk arī pašapkalpošanās automātos biļeti varētu iegādāties par 0,60 eiro. Vienlaikus Zaķis uzsver, ka pie transportlīdzekļa vadītāja biļete pieejama tikai par pilnu cenu pēc jaunā tarifa - 1,20 eiro.

Tie pasažieri, kuri šorīt, pērkot biļeti automātos, pārmaksājuši, var rakstīt Rīgas satiksmei oficiālu iesniegumu ar pieprasījumu atmaksāt pārmaksāto naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

81% pasažieru sabiedriskajā transportā nejūtas pasargāti no zādzībām, un lielāka nedrošības sajūta transportā ir sievietēm, secināts drošības uzņēmuma Grifs AG veiktajā pētījumā.

Ekspertu novērojumi liecina, ka par biežākajiem upuriem sabiedriskajā transportā kļūst cilvēki, kuri nerūpējas par personīgo lietu drošību un neievēro vienkāršus pašaizsardzības paņēmienus.

Pētījums atklāj arī to, ka sievietes sabiedriskajā transportā jūtas daudz neaizsargātākas: 90% sieviešu un 66% vīriešu atzina, ka brauciens sabiedriskajā transportā rada bažas tikt apzagtam.

Drošības eksperti apkopojuši biežāk sniegtos padomus, kas ļauj samazināt apzagšanas risku. Pārvietojoties sabiedriskajā transportā, nedrīkst turēt skaidru naudu viegli pieejamās vietās un seklās virsjaku un bikšu kabatās. Naudu labāk turēt uz kartes vai iekškabatās un garnadžiem grūti pieejamās vietās somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pēc e-talona izveidojusies neliela rinda

Atis Rozentāls, Db, 09.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pieteiktos e –talona personalizētajām viedkartēm ar atlaidi, SIA Rīgas satiksme klientu centrā Brīvības ielā 191 anketas jānogādā līdz 10. janvārim.

Visi klienti, kas būs iesnieguši pieteikšanās anketas un fotogrāfijas līdz 10. janvārim, saņems personalizētās viedkartes braucieniem sabiedriskajā transportā līdz 1. martam, kad Rīgas sabiedriskajā transportā stāsies spēkā jaunā e-talona sistēma.Ja anketas tiks iesniegtas vēlāk, uzņēmums viedkartes izgatavos, taču pēc 1. marta. Db novēroja, ka 9. janvāra pēcpusdienā klientu centrā bija izveidojusies apmēram 10 cilvēku rinda, lielākoties studenti ar jau aizpildītām anketām un pensionāri. Klientus apkalpoja viena darbiniece, kura vairākiem anketu iesniedzējiem aizrādīja, ka fotogrāfijām ir pārāk tumšs fons, tomēr anketas pieņēma. Jau ziņots, ka 1. martā Rīgas autobusos, trolejbusos un tramvajos stājas spēkā jaunā e – talona sistēma, un visām tām pasažieru grupām, kam pienākas atlaides braucienam transportā, jāpasūta personalizētas viedkartes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atmaksās Vecrīgas norēķinu viedkartēs iemaksātās pašvaldības nodevas neizmantoto atlikumu

, 07.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) aicina iedzīvotājus un uzņēmumus, kam norēķinu viedkartēs par iebraukšanu Vecrīgā ir palicis neizlietots naudas atlikums, līdz šā gada 10. februārim vērsties Rīgas domes Satiksmes departamentā, lai Rīgas pašvaldība viedkartē iemaksātās naudas summas atlikumu varētu atmaksāt. Norēķinu viedkartes ir tās, kas ir iegādātas un papildinātas ar naudu kādā no viedkaršu tirdzniecības vietām, informē RDSD.

Kā ziņots, LR Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija neatbalstīja īpaša režīma zonas statusa darbības termiņa pagarināšanu Vecrīgas teritorijai turpmākajiem gadiem. Tā rezultātā Rīgas pašvaldība vairs nav tiesīga regulēt Vecrīgā iebraucošo automašīnu skaitu, nosakot nodevu par iebraukšanu vecpilsētā. Tāpēc no šā gada 1.janvāra pašvaldībai Vecrīgas caurlaižu kontroles sistēma bija jāatceļ, un iebraukšanai Vecrīgā viedkartes vairs nav nepieciešamas.

Iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kas norēķinu viedkartēs iemaksājuši pašvaldības nodevu par iebraukšanu Vecrīgā, bet iemaksāto naudas summu nav izlietojuši līdz 2008. gada 31. decembrim, neizlietoto naudas atlikumu Rīgas dome atmaksās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc draudiem ar Eiropas tiesu Maltā pasažieru šķirošana sabiedriskajā transportā atcelta

Gunta Kursiša, 14.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ārvalstu iedzīvotāji Maltā vairs netiks diskriminēti sabiedriskajā transportā,» ziņo medijs Times of Malta.

Kamēr Rīgā tiek plānots diferencēt braukšanas maksu sabiedriskajā transportā, atkarībā no braucēja dzīvesvietas, Maltā divi tarifi sabiedriskajā transportā atzīti par diskriminējošiem, un tie šajā dienvidvalstī atcelti.

Atteikšanās no «diskriminējošā» tarifa ir paaugstinājusi Maltas pievilcību ārzemnieku acīs, pavēstījis vienādu sabiedriskā transporta tarifu iniciatīvas pārstāvis. «Valsts pavisam noteikti nedarīja sev neko labu ar veco biļešu sistēmu. Jautājums ir plašāks par biļešu cenu – patiesībā tas ir vēstījums, ko mēs nododam ārvalstniekiem, kuri vēlas šeit pārcelties. Pašlaik speram soli pareizajā virzienā,» norādīja viena no iniciatīvas vadītājām Patrīcija Gramma (Patricia Graham).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sabiedriskajā transportā plāno ieviest elektronisko norēķinu sistēmu

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien valdība atbalstīja precizētos Ministru kabineta noteikumu projektus, kas paredz izmaiņas sabiedriskā transporta pasažieru uzskaites un reģistrācijas kārtībā, no 2017. gada pārejot uz elektronisku pasažieru identifikācijas un braucienu apmaksas sistēmu sabiedriskajā transportā – konkrētām pasažieru kategorijām, kas saņem 100% atvieglojumus, vienlaikus lemjot par sistēmas ieviešanas progresa ziņojuma iesniegšanu valdībā līdz 2016. gada 1. aprīlim, informē Pārresoru koordinācijas centrs.

Jaunā sistēma ir attiecināma uz trim pasažieru kategorijām: personām ar I un II grupas invaliditāti, bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kā arī politiski represētajām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem. Minētie pasažieri, kā ierasts, izmantos sabiedrisko transportu bez maksas, bet atšķirībā no esošās sistēmas, kur darbojas 0 biļešu izsniegšana, turpmāk reģistrēs savus braucienus sabiedriskajā transportā ar norēķinu iestādes izsniegtu sīkmaksājumu karti, kuras saņemšana un lietošana būs bezmaksas.

Lai saņemtu sīkmaksājumu karti, kas pildīs elektroniska braukšanas identifikācijas līdzekļa funkciju, minētajiem pasažieriem būs jāatver norēķinu konts norēķinu iestādē. Atvieglojuma saņēmējam kontā nebūs nepieciešams noguldīt nekādu naudas summu, lai brauktu ar sabiedrisko transportu bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.aprīlī, Liepājas pilsētas attīstības komitejā tiks izskatīts saistošo noteikumu projekts, kas nosaka jaunu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, kā arī kārtību, kādā Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā pastāvīgi deklarētie iedzīvotāji var saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saistošo noteikumu projekts nosaka braukšanas maksu Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksu vienam braucienam tiek plānots turpmāk noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro (šobrīd 0,57 eiro), bet, pērkot pie vadītāja – 0,80 eiro (šobrīd 0,70 eiro). Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida (autobuss, tramvajs vai abi transporta veidi), kā arī izmantošanas biežuma (katru dienu, tikai darba dienās vai braukšanai dienas vidū, kad sabiedriskais transports ir mazāk noslogots), tādējādi ļaujot pasažieriem izvēlēties sev piemērotāko biļetes veidu. Tā, piemēram, mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās – 22 eiro vai dienas vidū – 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir izvērtējusi un atzinusi par prettiesiskām vairākas normas Rīgas Domes 19.novembrī izdotajos noteikumos un 17.decembrī izdotajos saistošajos noteikumos «Par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā», un lūgusi pašvaldību precizēt prettiesiskās normas.

Rīgas Domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas šā gada 7.oktobrī pieņēma lēmumu, ka SIA Rīgas satiksme jaunais paaugstinātais tarifs 1,20 eiro apmērā par braucienu var stāties spēkā tikai tad, kad stājušies spēkā saistošie noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem. Ņemot vērā, ka vairākas saistošajos noteikumos iekļautās normas ir prettiesiskas, diskriminējot Latvijas iedzīvotājus pēc to dzīvesvietas, šādi saistošie noteikumi nav stājušies spēkā un, atbilstoši Rīgas Domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas iepriekš pieņemtajam lēmumam, jaunajam paaugstinātajam tarifam arī nebūtu jāstājas spēkā, norāda VARAM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu galvaspilsētās, izņemot Luksemburgu un daļēji Tallinu, tomēr arī algu līmenis tur ir daudz augstāks.

Par to liecina ZAB Varul pētījums. Jārēķinās arī, ka ar sabiedrisko transportu lielākoties nepārvietojas ļoti turīgi cilvēki, bet gan vienkāršo darbu darītāji. Vienlaikus vairākas Eiropas pilsētas motivē ar sabiedrisko transportu doties uz darbu, jo tas ir izdevīgāk nekā braukt ar savu vieglo automašīnu. Arī Rīgas pašvaldība un pašvaldības SIA Rīgas satiksme aicina cilvēkus vairāk izmantot sabiedrisko transportu, kā arī popularizē park&ride principu, bet pagaidām tas nav izdevies īpaši veiksmīgi.

Luksemburga pārsteidz

«Tas, ka valstī ar mazākiem ienākumiem vidēji uz vienu iedzīvotāju būs arī lētākas sabiedriskā transporta biļetes, ir loģiski, un par to liecina arī pētījuma dati. Tiesa, ir daži izņēmumi, piemēram, Luksemburga, kur sabiedriskā transporta gada biļete ir lētāka nekā ar ievērojami mazākiem ienākumiem iztiekošajiem rīdziniekiem,» pētījumā paradoksālo situāciju iezīmē zvērināts advokāts Jānis Zelmenis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portālā Manabalss.lv aptuveni divu nedēļu laikā savākti nepieciešami 10 000 paraksti pret biļešu cenu diferencēšanu Rīgas sabiedriskajā transportā, liecina portālā pieejamā informācija.

Līdz ar to iniciatīvu var iesniegt vērtēšanai parlamentā. Iniciatīvas autore Ieva Brante paskaidroja, ka tuvākajās dienās tiks iesniegta vēstule parlamentā, lai Saeima varētu rīkoties atbilstoši Latvijas iedzīvotāju interesēm, kuri šādi ir pauduši savu nostāju jautājumā par plānotajām izmaiņām biļešu cenās Rīgas sabiedriskajā transporta.

I. Brante uzskata, ka iedzīvotājus nedrīkst dalīt pēc deklarētās dzīvesvietas, turklāt Rīgā kā valsts galvaspilsētā ir koncentrētas dažādi iedzīvotājiem nozīmīgas iestādes - slimnīcas, tiesas, valsts iestādes.

Paraksti tika vākti ar mērķi novērst lielas iedzīvotāju grupas diskrimināciju Rīgā, nosakot vienādu braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā kā rīdziniekiem, tā arī pārējiem pasažieriem, kas dzīves vietu nav deklarējuši Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VARAM: Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā

LETA, 08.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā, - reaģējot uz Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) izteikumiem, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) saskaņojusi Siguldas pašvaldības attiecīgos noteikumus, paziņojusi VARAM.

VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska norāda, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā. Ministrijas eksperti izvērtē noteikumu tiesiskumu, un savu atzinumu par noteikumiem ministrija vēl nav sniegusi. Saskaņā ar normatīvo regulējumu atzinums VARAM ir jāiesniedz līdz šā gada 27.janvārim.

Barševska uzsvēra, ka šādos apstākļos pašlaik vēl nav spēkā Siguldas novada domes saistošie noteikumi, kas noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā Siguldas novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Rīgas domes izdevumi ekonomiskajai darbībai ik gadu aug, 40 – 45% no tiem veido dotācijas Rīgas satiksmei.

Pamatā šī nauda tiek izmantota, lai kompensētu zaudējumus, ko rada pašvaldības ar dāsnu roku piešķirtās atlaides plašām braucēju grupām. Par to liecina DB veiktais pētījums, analizējot Rīgas domes budžetu no 2009. līdz 2014. gadam, kad galvaspilsētā pie varas ir Saskaņas centrs.

Visstraujāk – satiksmei

Lai gan pašvaldība par savām prioritātēm definējusi izglītību un sociālo aizsardzību, kam budžetā arvien pieaug finansējums, visstraujākais pieaugums pēdējo sešu gadu laikā bijis ekonomiskajai darbībai jeb, kā skaidro pašvaldībā, novirzīts, lai nodrošinātu rīdziniekiem un Rīgas viesiem efektīvus un mūsdienu prasībām atbilstošus sabiedriskā transporta pakalpojumus un citus pilsētvidei nozīmīgus pasākumus, piemēram, ceļu infrastruktūru. Proti, 2009. gadā, kad pašvaldību vēlēšanās galvaspilsētā triumfēja Saskaņas centrs, ekonomiskajai darbībai no pamatbudžeta tika izlietoti 129 milj. eiro, pērn – ar pēdējiem gada nogalē veiktajiem grozījumiem pamatbudžeta daļa šim mērķim bija pieaugusi jau līdz 238 milj. eiro. Šā gada budžetā pagaidām paredzēti vairāk nekā 208 milj. eiro, taču sagaidāms, ka līdz ar grozījumiem šī summa mainīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Arī Rīgā nedeklarētie varēs saņemt Rīdzinieka kartes atlaides, ja viņu pašvaldība tās kompensēs

LETA, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta pasažieri, kam nav Rīdzinieka kartes, varēs saņemt Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem no jūlija ieplānotās atlaides ar nosacījumu, ka viņu pārstāvētā pašvaldība noslēgusi pasūtījuma līgumu ar Rīgas pašvaldību, piekrītot kompensēt šo atlaižu starpību, šodien vienojās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti, atbalstot attiecīgus grozījumus domes saistošajos noteikumos.

Ja starp pašvaldībām netiks noslēgts minētais līgums, «laika biļetes» un «slīdošā grafika biļetes» sabiedriskajā transportā, ko plāno ieviest no jūlija, Rīgā nedeklarētajiem izmaksās pat divreiz vairāk.

Pret šiem grozījumiem komitejas sēdē balsoja opozīcijas deputāti.

Minētie grozījumi paredz, ka stundas biļeti ieviesīs ne tikai Rīdzinieka kartes īpašniekiem, bet visiem pasažieriem, tikai Rīdzinieka kartes īpašniekam tā uzreiz maksās 1,15 eiro, bet pārējiem - divreiz vairāk jeb 2,30 eiro. Iecerēts, ka ar šo biļeti varēs transportos pārsēsties neierobežotu skaitu reižu, biļete darbosies līdz pat galapunktam. Līdz ar katru pārsēšanos biļeti vajadzēs validēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas karte trīskāršojusi peļņu

Žanete Hāka, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas uzstādītāja un apkalpotāja SIA Rīgas karte apgrozījums palielinājies par 17,05%, līdz 15,187 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Savukārt peļņa pēc nodokļiem augusi vairāk nekā 3 reizes, sasniedzot 2,149 miljonus eiro.

SIA Rīgas karte ziņo, ka 2013.gadā uzsākusi maksas autostāvvietu teminālu uzlabošanu, ļaujot norēķināties par autostāvvietu izmantošanu ar bankas maksājumu kartēm un e-talona elektronisko maku.

Gada pārskatā arī norādīts, ka 2013.gadā SIA Rīgas karte turpinājusi attīstīt bezkontakta viedkartes arī ārpus sabiedriskā transporta nozares robežām. Tā, piemēram, jau trešo gadu turpināta sadarbība ar Rīgas domes Labklājības departamentu, lai nodrošinātu bezmaksas ēdienu izdales un patversmes pakalpojumu maznodrošinātām personām uzskaites sistēmu, tāpat arī e-talona viedkartes izmantojuši skolēni Alūksnes, Dobeles, Saldus, Ādažu skolās kā identifikācijas kartes pusdienu saņemšanai skolas ēdnīcā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ierobežos satiksmi Rīgas maratona laikā

, 14.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. maijā, kad notiks Nordea Rīgas maratons, tā trases maršrutos tiks ierobežota satiksme.

Rīgas domes izpilddirektora rīkojumā noteikts, ka no 16.maija plkst.17.00 līdz 17.maija plkst.11.00 tiks slēgtas autostāvvietas 11.Novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai.

Policija 17.maijā no pusnakts līdz plkst. 9.00 un no plkst.16.00 līdz 19.00 nepieciešamības gadījumā ierobežos vai slēgs transportlīdzekļu satiksmi Grostonas ielā, posmā no J.Daliņa ielas līdz Mālpils ielai. No plkst.2.00 līdz 9.00 un no plkst. 16.00 līdz 19.00 nepieciešamības gadījumā ierobežos vai slēgs transportlīdzekļu satiksmi barjeru uzstādīšanai un demontēšanai skrējienu maršrutos. No plkst. 6.30 līdz 11.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11.Novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rēzeknē braukšanas maksa būs 35 santīmi

Daiga Ozola, Db, 07.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 15. janvāra pilsētas sabiedriskajā transportā par braukšanas biļeti nāksies maksāt 35 santīmus līdzšinējo 30 santīmu vietā, turklāt – arī pensionāriem.

Nepieciešamību paaugstināt biļešu cenas pasažieru pārvadātājs SIA Dekom skaidro ar pievienotās vērtības nodokļa paaugstināšanos, kā arī valsts līdzfinansējuma un pašvaldības budžeta ieņēmumu samazināšanos.

2009.gadā pensionāriem Rēzeknes pašvaldība nodrošinās iespēju braukt pilsētas sabiedriskajā transportā ar atlaidi, maksājot 20 santīmus, tikai tā saucamajā mazdārziņu sezonas laikā (no 1. maija līdz 31. oktobrim). Tādējādi no 2009. gada 1. janvāra līdz 15. janvārim pensionāriem (arī vecākiem par 75 gadiem) par braukšanu pilsētas sabiedriskajā transportā ir jāmaksā pilna biļetes cena - 30 santīmi. Savukārt no 15. janvāra līdz 1. maijam visi pensionāri par braukšanu pilsētas sabiedriskajā transportā maksās pilnu biļetes cenu – 35 santīmus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru