Tehnoloģijas

„Sakaru pasaule” kļuvis par pirmo žurnālu Latvijā, kura raksti pilnībā lasāmi mobilajos telefonos

Ainars Sedlenieks [email protected], 23.04.2004

Jaunākais izdevums

Digitālās Ekonomikas Attīstības Centrā (DEAC) informē,ka Šonedēļ izstādē Baltic IT&T tiiek demonstrēta žurnāla „Sakaru pasaule” WAP versija un Latvijā modernākais uzņēmumu katalogs. „Sakaru pasaule” kļuvis par pirmo žurnālu Latvijā, kura raksti pilnībā lasāmi mobilajos telefonos. Tas būs pieejams Mobilajā portālā Oto (b class="red">wap.oto.lv ). Žurnāla WAP versijā iekļautas vairākas WAP vidē jaunas iespējas. Žurnāla rakstus būs iespējams izlasīt pilnībā pāršķirot lappuses gluži kā „īstajā” žurnālā. Telefonos ar krāsainiem ekrāniem būs iespējams aplūkot bildes. Darbosies arī divpakāpju meklēšanas sistēma – pēc atslēgas vārdiem būs iespējams atrast gan atsevišķus rakstus, gan konkrētas vietas rakstos. Mobilais uzņēmumu katalogs Oto ir visu Latvijas uzņēmumu katalogs, kas brīvi pieejams internetā un jebkurā mobilajā telefonā, kas pieslēgts WAP tīklam. Šis katalogs ir veidots uz Kontaktu centra 118 informācijas bāzes un piedāvā vairākus jaunievedumus, kas ļauj uzņēmējiem sniegt aktuālāku un kvalitatīvāku informāciju par sevi, kā arī nodrošina lietotājiem iespēju šo informāciju saņemt visērtākajā formā. Selfservice, jeb pašapkalpošanās ļauj uzņēmējiem papildināt un mainīt informāciju pašiem - bez starpniekiem. Tiklīdz aktuālākā informācija ir ievadīta, tā kļūst pieejama kataloga lietotājiem. Bez tam uzņēmumu varēs katalogā atrast, ievadot ikvienu atslēgas vārdu, kas sastopams brīvi ievadītajā tekstā. Tas nozīmē, ka uzņēmēji var informēt klientus par atlaidēm, akcijām, darba laikiem, jaunākajiem servisiem vai sniegt jebkuru citu aktuālāko informāciju. Viņiem atliek tikai ievadīt paroli, saņemot pieeju SelfService sadaļai. Tajā ievadītā informācija ir pieejama arī interneta meklētāja Siets.lv lietotājiem un kontaktu centra 118 operatoriem. Tātad katalogs pieejams trīs dažādos veidos – mobilajos telefonos, internetā un tālruņu uzziņu dienestā. Mobilajos telefonos katalogs pieejams gluži kā personisko numuru saraksts. Atliek tikai atrast attiecīgo uzņēmumu un nospiest pogu „zvanīt”. Rīgā darbojas arī DEAC izstrādātā LBS, jeb „Meklēt tuvāko” tehnoloģija. Tas nozīmē, ka, ievadot savu adresi, lietotājs uzņēmumus var sakārtot sākot ar tai tuvāko. Piemēram, uzrakstot „Aptieka” un Pērnavas 43, katalogs kā pirmo uzrādīs to aptieku, kas atrodas tuvāk, kā arī norādīs precīzu attālumu līdz tai. Gan internetā, gan telefonā atrasto objektu atrašanās vietu var aplūkot uz kartes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu lietotājiem, kurus biedē doma neatgriezeniski pazaudēt savas sakaru ierīces, ir iespēja izmantot slepenu programmatūru, kas saucas PhoneBAK. Tā informē pazaudētā vai nozagtā tālruņa īpašnieku ikreiz, kad kāds tālrunī aktivizē svešu SIM karti. (Latvijas mobilo operatoru un SIA Promoteus viedoklis par PhoneBAK)

Programmatūru PhoneBAK no šā gada janvāra ir pieejama visiem Baltijas iedzīvotājiem, un to nodrošina SIA Promoteus.

Iepriekš ieinstalēta mobilajā tālrunī, PhoneBAK programmatūra analizē ievietoto SIM karti, un atpazīstot to kā svešu, uz ieprogrammētu tālruņa numuru izsūta slepenu SMS ar zagļa tālruņa numuru un neatpazīstamās SIM kartes identifikācijas numuru (IMSI).

1. Sazināties ar zagli un mēģināt atgūt telefonu;

2. Vērsties policijā ar zagļa tālruņa numuru un IMSI

Uz doto brīdi PhoneBAK darbojas ar Windows Mobile aprīkotajos mobilajos plaukstdatoros un ar Symbian S60 operāciju sistēmu aprīkotajos mobilajos tālruņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK: Latvijā mobilā interneta lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir izvērtējusi mobilā interneta pakalpojuma kvalitāti Latvijā.

Izvērtējot veiktos interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus Bite Latvija, LMT, Tele2 un Telekom Baltija mobilajos elektronisko sakaru tīklos, SPRK secina, ka kopumā interneta kvalitāte Latvijā atbilst noteiktajām kvalitātes prasībām. Latvijā mobilā interneta ātruma ziņā vērojama nozīmīga izaugsme, tomēr lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumos SPRK nosaka tādus parametrus kā pieslēguma ātrums (lejupielādes un augšupielādes), latentums, trīce un pakešu zuduma koeficients.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus SPRK veic, izmantojot interneta pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēmu, kas nodrošina pakalpojuma kvalitātes novērtējumu posmā starp pieslēguma punktu un Latvijas interneta apmaiņas punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora Bite dati.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Viber, Skype un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs Bites tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijas uzņēmēji vieni no kūtrākajiem ES interneta izmantošanā telefonos

Gunta Kursiša, 13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji ir vieni no kūtrākajiem ES interneta izmantošanā mobilajos telefonos – šogad tādu pakalpojumu izmantojuši 23% Latvijas uzņēmēju, liecina ES statistikas biroja Eurostat apkopotie dati par šā gada pirmo mēnesi.

Zemi interneta izmantošanas rādītāji mobilajās ierīcēs ir arī Rumānijā, kur šo pakalpojumu izmantojuši 15%, un Polijā (24%). Savukārt Igaunija, salīdzinot ar pērno gadu, pieredzējusi uzņēmēju, kas izmanto internetu telefonā, skaita pieaugumu - no 9% pērn līdz 48% šogad. Strauji internetu mobilajos telefonos atbalstošo uzņēmēju skaits ir pieaudzis arī Vācijā (no 22% līdz 57%), Francijā (no 28% līdz 60%) un Grieķijā (no 6% līdz 38%).

Savukārt visvairāk uzņēmēju, kas mobilajos telefonos izmanto internetu, ir Somijā (77%), Zviedrijā (67%) un Austrijā (65%).

Salīdzinot ar pērno gadu, Eiropas Savienībā (ES) krietni pieaudzis to uzņēmēju skaits, kas izmantojuši intrnetu mobilajās ierīcēs. Šogad internetu telefonā izmantojuši 47% 27 ES valstu uzņēmēji iepretim 27% pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vēlas paātrināt platjoslas elektronisko sakaru tīklu attīstību

Žanete Hāka, 26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts informatīvais ziņojums, kurā iekļauti veicamie pasākumi administratīvā sloga samazināšanai elektronisko sakaru tīkla komersantiem platjoslas elektronisko sakaru tīklu attīstībai, informē Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Viens no informatīvajā ziņojumā apskatāmajiem jautājumiem ir saistīts ar servitūta par labu publiskajiem elektronisko sakaru tīklu operatoriem nodibināšanas nosacījumiem. Elektronisko sakaru komersanta servitūta tiesības šobrīd regulē Elektronisko sakaru likums, kas nosaka, kapubliskā elektronisko sakaru tīkla operatoram ir nekustamā īpašuma servitūta tiesības publisko elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai un elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai un servitūta tiesības realizē, savstarpēji vienojoties ar nekustamā īpašuma īpašnieku. Ja puses nevar vienoties, servitūtu nodibina ar tiesas spriedumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aptauja: 65% cilvēku veic pirkumus žurnālu un avīžu reklāmas mudināti

Sanita Igaune, 18.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāma drukātajā presē – žurnālos un avīzēs ir bijusi drīzāk noderīga jeb noderīga 72% Latvijas iedzīvotāju, 65% atzīst, ka reklāma žurnālos un avīzēs mudinājusi veikt preces, produkta vai pakalpojuma pirkumu, secināts TNS Latvia pētījumā.

Savukārt reklāma televīzijā ir bijusi drīzāk noderīga un noderīga 54% Latvijas iedzīvotāju.

Lielākai daļai jeb 90% no žurnālu lasītāju patīk, ka reklāmu žurnālos lasītājs var izpētīt sev vēlamā laikā un vietā. Katrs otrais žurnālu lasītāju arī atzīst, ka reklāmu žurnālos viņi mēdz pārskatīt atkārtoti.

«Žurnāliem cilvēki uzticas, tāpēc uzticas arī tajos ievietotajai reklāmai ,jo nereti visai konkrēti saista produktu ar mediju, kas to piedāvā. Reklāma žurnālos tiek ievērota vairāk un izpētīta pamatīgāk, jo reti kuru žurnālu izšķirsta vienreiz un noliek malā,» skaidro izdevniecības Dienas Žurnāli galvenā redaktore un direktore Inga Gorbunova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasara periodā kaut vienu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 96% aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais preses auditorijas pētījums.

Aptaujas periodā no 2008. gada 4. februāra līdz 2008. gada 27. aprīlim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 5,6 drukātos preses izdevumus.

TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka Pavasaris 2008 periodā, salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Ziema 2008, ir palielinājies lasītāju skaits atsevišķās žurnālu kategorijās. Jaunākie dati liecina, ka vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Ziema 2008 periodā - 39 %). Par 3 procentpunktiem ir palielinājies arī divnedēļu žurnālu lasītāju īpatsvars – no 17 % ziemas periodā līdz 20 % pavasara periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Uzņēmumi: Lēmums par nelegālo elektronisko sakaru tīklu likvidāciju nav RNP kompetencē

LETA, 11.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) uzņēmumi nav apmierināti, ka pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) pieņēmis lēmumu par nelegālo un neaktīvo elektronisko sakaru tīklu likvidāciju dzīvojamajās mājās, jo RNP nav tādu pilnvaru, pauda aptaujātajās kompānijās.

SIA "Baltcom" komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Jekaterina Ivanova uzsvēra, ka "Baltcom" atbalsta telekomunikāciju tīklu sakārtošanu atbilstoši regulējuma prasībām un vienmēr reaģē uz attiecīgo organizāciju pieprasījumiem, kā arī uzskata, ka pašreiz nav nekāda pamata "Baltcom" infrastruktūras demontāžai.

Ivanova atzina, ka "Baltcom" pārstāvji ir pārsteigti par šādu iniciatīvu no RNP puses, jo, pēc Ivanovas teiktā, RNP nav normatīvos paredzētu pilnvaru konstatēt elektronisko sakaru tīkla ierīkošanas likumību un pieņemt lēmumus par to demontāžu. "Līdz ar to šāda RNP rīcība bez atbilstošu iestāžu lēmuma un saskaņošanas ar elektronisko sakaru tīkla īpašnieku ir prettiesiska un var tikt vērtēta kā administratīvais pārkāpums vai noziedzīgs nodarījums, kas izpaužas kā sveša īpašuma apzināta bojāšana," sacīja "Baltcom" pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Lūdz valdībai un SM noteikt prasības mobilo sakaru nepārtrauktības nodrošināšanai

LETA, 06.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Nacionālās drošības komisija lūdz valdību noteikt prasības mobilo sakaru nepārtrauktības nodrošināšanai, svētdien vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Oktobra sākumā Latvijā plosījās stipra vētra. Lūza koki, tukstošiem mājsaimniecību uz ilgāku laiku palika bez elektrības. Saulkrasti bija viena no vietām pie jūras, kas nakti no septītā uz astoto oktobri piedzīvoja pamatīgus postījumus. Vēl nākamās dienas vidū apkārtnē 4000 mājsaimniecības bija bez elektrības. Līdztekus elektrības zudumam pārtrūka arī mobilie sakari.

Pagājušajā nedēļā Saeimas nacionālā drošības komisija, klātesot arī drošības dienestiem un Satiksmes ministrijai (SM), secinājusi, ka "Elektronisko sakaru likums" un Ministru kabineta noteikumi nenosaka, cik ilgu laiku pēc elektrības pazušanas mobilo sakaru operatoriem būtu ar uzlādes baterijām vai ģeneratoriem jāspēj nodrošināt sakarus. Pašos lielākajos un būtiskākajos sakaru torņos ģeneratori esot, tomēr vairums bāzes staciju ir aprīkotas ar akumulatoriem, kas torņiem ļauj autonomi darboties vien dažas stundas. Oktobrī vētra un elektrības zudums bija krietni ilgāks. Tāpēc sakarus šīs bāzes stacijas nevarēja nodrošināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Likumdošanas nepilnību dēļ apgrūtināta vairāku LEC sakaru objektu likumīga nodošana ekspluatācijā

Būvkompānija LEC (Latvijas Energoceltnieks) ir iesniegusi pretenzijas vēstuli Valsts būvinspekcijā par nepilnīgi veiktajiem grozījumiem Elektronisko sakaru likumā, kas apgrūtina sakaru būvju nodošanu ekspluatācijā.

Šī gada augustā būvkompānijai LEC, saskaņā ar noslēgtajiem sadarbības līgumiem, ir jānodod ekspluatācijā optiskās līnijas trasi 70 km garumā Jēkabpils un Daugavpils rajonos, tomēr tas nav izdarīts: divas atbildīgās institūcijas – pašvaldību būvvaldes un Elektronisko sakaru direkcija – joprojām nav spējušas vienoties, kuras kompetencē ir sakaru objektu nodošana ekspluatācijā. Kamēr atbildīgās institūcijas skaidrojas, uzņēmējiem nākas atrasties piespiedu dīkstāvē un uzņemties pilnu atbildību pasūtītāja priekšā par termiņā nenodotiem projektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mediju grupa Tops svin savu 10 gadu jubileju.

, 07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Mediju grupa Tops (MGT) tika izveidota 1997. gada septembrī.

Šobrīd MGT ir profesionāla izdevniecība, kas ik mēnesi izdod deviņus dažādus žurnālus: Una, Dārza Pasaule, Veselība, Agro Tops, Dari Pats, Mūsmājas, Ilustrētā Zinātne, Delai Sam un Leģendas.

" Mediju grupa Tops savu darbību sāka 1997. gada septembrī, izdodot žurnālu Agro Tops, kas šodien ir lielākais profesionālais lauksaimniecības žurnāls Latvijā.

" 1999. gada decembrī tika uzsākts nākamais projekts: žurnāls Dārza Pasaule, kas šodien ir populārākais dārzu žurnāls Latvijā.

" 2000. gadā Mediju grupa Tops pārņēma žurnāla "Sveiks un Vesels" izdevējtiesības un izveidoja žurnālu Veselība, kas raksta par veselīgu uzturu, fitnesu un ķermeņa kopšanu un iedvesmo pozitīvam, aktīvam dzīvesveidam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Regulators izsludina publisko konsultāciju par noteikumu projektu elektronisko sakaru nozarē

Žanete Hāka, 22.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai optimizētu procesu, kādā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) informē elektronisko sakaru komersantus par konstatēto atkārtoto vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu un brīdina par sekām, kādas sagaidāmas, ja konstatētais atkārtotais vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpums netiks novērsts, regulators ir sagatavojis lēmuma projektu Vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu novēršanas noteikumi elektronisko sakaru nozarē.

Lai aicinātu komersantus izteikt viedokli un priekšlikumus par noteikumu projektu, regulators izsludina publisko konsultāciju. Priekšlikumus par noteikumu projektu elektronisko sakaru komersanti aicināti izteikt līdz 22. janvārim.

Noteikumu projektā ir paredzēts, ja elektronisko sakaru komersants nenovērš gada laikā izdarītu līdzīgu vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumu, SPRK nosūta vēstuli (nevis pieņem lēmumu), kurā norāda šo pārkāpumu, nosaka termiņu, līdz kuram ir jānovērš šis pārkāpums un brīdina elektronisko sakaru komersantu, ja tas nenovērsīs šo pārkāpumu, Regulators var elektronisko sakaru komersantam uz laiku līdz pieciem gadiem pārtraukt elektronisko sakaru komersanta darbību elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā un elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanā, atņemot elektronisko sakaru komersantam tiesības sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un nodrošināt elektronisko sakaru tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pārmaiņas ePrivātumā attiecas arī uz personīgo tiešsaistes komunikāciju

Anna Vladimirova-Krjukova - Zvērinātu advokātu biroja COBALT juriste, sertificēta datu aizsardzības speciāliste, 08.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispārīgās datu aizsardzības regulas (VDAR) piemērošanas uzsākšanu izraisītā vētra ir pierimusi. Lai gan VDAR ieviešanas pasākumi turpinās, Latvijā periodiski atceras arī par ePrivātumu un šajā jomā solīto jauno Eiropas Savienības (ES) regulu.

Galvenokārt par plānoto ePrivātuma regulu interesējas sīkdatņu izmantošanas un tiešā mārketinga dēļ. Tomēr, neskatoties uz to, ka jaunā regula vēl nav pieņemta, ePrivātuma jomā ir jaunumi, kas var ietekmēt atsevišķus digitālo pakalpojumu sniedzējus.

Šobrīd ePrivātuma jautājumi ES ir atrunāti Direktīvā 2002/58 (ePrivātuma direktīva), kura ir integrēta dalībvalstu normatīvajos aktos, piemēram, Latvijas Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā. Būtisks ir ePrivātuma direktīvas piemērošanas ietvars: elektronisko sakaru nozare un attiecīgi elektronisko sakaru pakalpojumi. Cita ES Direktīva 2002/21 (pamatdirektīva elektronisko sakaru nozarei) definē elektronisko sakaru pakalpojumus šādi: pakalpojums, ko parasti nodrošina par atlīdzību un kas pilnīgi vai galvenokārt sastāv no signālu pārraidīšanas elektronisko komunikāciju tīklos, ietverot telekomunikāciju pakalpojumus un pārraidīšanas pakalpojumus tīklos, ko izmanto apraidei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom ir jāpieņem stratēģisks lēmums par darbību mobilo sakaru tirgū, jo savādāk kompānija zaudētu konkurētspēju un vērtību.To Db pauda Lattelecom valdes priekšsēdētājs Nils Melngailis. "Tas ir stratēģiskas dabas lēmums, kas jāapspriež ar akcionāriem," N. Melngailis teica. Viņš nevēlējās komentēt, kā Lattelecom varētu tikt pie mobilajiem sakariem, jo to risinās pēc lēmuma pieņemšanas.

Nozarē uzskata, ka tas izdarāms, dibinot t.s. virtuālo mobilo operatoru kāda esoša mobilā operatora tīklā, pērkot esošu mobilo operatoru vai arī gaidot brīdi, kad piedāvās jaunu mobilo sakaru licenci, un cerot to iegūt. Satiksmes ministrijas (SM) Sakaru departamenta direktors Raimonds Bergmanis Db teica, ka šobrīd neesot radiofrekvenču resursu, ko pārdot jaunam operatoram. Tele2 direktors Petrs Kirdeika (Petras Kirdeika) Db teica, ka nevarot nopietni komentēt Lattelecom lēmumu, kas vēl neesot pieņemts. Tomēr viņš uzskata, ka Lattelecom ir stiprs zīmols, kas, piem., palīdzētu tam ienākt virtuālo operatoru tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada beigām mobilo sakaru operators BITE 4G+ tīkla paplašināšanā plāno investēt 1,272 miljonus eiro un aprīkot ar šo tehnoloģiju vairāk nekā 60 bāzes staciju, informē uzņēmumā.

Pašlaik ar šo jaudīgo tehnoloģiju aprīkotas jau 43 bāzes stacijas 23 pilsētās, pastāstīja BITES pārstāvis Aleksandrs Beļajevs.

“Pēdējos gados interneta patēriņš mobilajos telefonos īpaši strauji pieaug reģionos, tāpēc ir ļoti svarīgi sabalansēt mobilā tīkla attīstību gan Rīgā, gan arī reģionālajās pilsētās, tostarp - mazpilsētās, pielāgojot tehnoloģijas nemitīgi augošajām klientu prasībām un uzlabojot viņu mobilo sakaru lietošanas pieredzi. Tieši 4G+ palīdz paplašināt tīkla kapacitāti, tādējādi nodrošinot ātru un stabilu mobilo internetu vietās, kur tas tiek patērēts arvien vairāk un vairāk,” norāda A. Beļajevs.

Šogad BITE ar 4G+ internetu ir aprīkojusi 43 bāzes stacijas Alūksnē, Apē, Cēsīs, Daugavpilī, Ikšķilē, Jelgavā, Jūrmalā, Ķegumā, Kuldīgā, Lielvārdē, Liepājā, Limbažos, Ludzā, Mazsalacā, Rēzeknē, Rīgā, Rūjienā, Salacgrīvā, Skrīveros, Talsos, Tukumā, Valmierā un Ventspilī. Tuvākā mēneša laikā plānots šo apjomu dubultot, nodrošinot šīs tehnoloģijas pieejamību arī Dobeles, Jēkabpils, Jelgavas, Kandavas, Ludzas un citu pilsētu iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais preses lasītāju skaits šajā rudenī, salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu Vasara 2006 ir saglabājies līdzšinējā līmenī, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006.

Arī jaunākā pētījuma Rudens 2006 dati liecina, ka 96 % no aptaujātajiem respondentiem 2006. gada rudenī ir lasījuši vismaz vienu no 286 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem.

Aplūkojot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu grupām, kopumā Latvijā būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu nav novērojamas. Dati liecina, ka visā Latvijā šajā periodā vismaz vienu dienas laikrakstu dienā lasīja vidēji 47 % Latvijas iedzīvotāju. Puse jeb 50 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā, 43 % - vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā. Neliels lasīšanas samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu ir vērojams dienas laikrakstu pielikumiem. Rudenī kaut vienu dienas laikraksta pielikumu nedēļā izlasīja 31 % Latvijas iedzīvotāju. Kā norāda TNS Latvia preses un Interneta projektu vadītāja Elīna Krūze, tad arī šā gada rudens periodā tirgū turpinājās jau iepriekš novērotā tendence laikrakstu pielikumus turpmāk izdot žurnālu formā un kategorijā, kas arī izskaidro lasīšanas rādītāju samazināšanos pielikumu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iedzīvotāji retāk sūdzas par elektronisko sakaru pakalpojumiem

Dienas Bizness, 07.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apkopojusi informāciju par aizvadītajā gadā iesniegtajām iedzīvotāju sūdzībām elektronisko sakaru jomā. 2014.gadā gadā SPRK saņēma un sniedza atbildes uz 59 sūdzībām. Salīdzinot ar 2013.gadu, sūdzību skaits ir samazinājies par 23% jeb par 18 sūdzībām, informŗ SPRK pārstāve Ieva Bethere.

Vairākās sūdzībās ir pretenzijas par vairākiem komersantiem, tādējādi 59 iesniegtajās sūdzībās kopā ir 70 pretenzijas par komersantiem.

2014.gadā Regulators saņēma sūdzības par tādiem regulējamiem elektronisko sakaru pakalpojumiem (pakalpojumi) kā balss telefonijas pakalpojumi publiskajos fiksētajos elektronisko sakaru tīklos (2), balss telefonijas pakalpojumi publiskajos mobilajos elektronisko sakaru tīklos (40), televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumi publiskajos elektronisko sakaru tīklos (5), publiskā interneta piekļuves pakalpojumi (14), kā arī īsziņu pakalpojumi (2).

Kopumā ņemot, par visiem minētajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem Regulators aizvadītajā gadā ir saņēmis mazāk sūdzību, nekā 2013.gadā, izņemot par balss telefonijas pakalpojumiem publiskajos mobilajos elektronisko sakaru tīklos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Tele2 tīkla testēšanā iesaistījušies vairāk nekā 80 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju

Db.lv, 26.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies mobilo sakaru operatora «Tele2» 4G mobilā tīkla jaudas tests, kurā piedalījās vairāk nekā 80 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, izmantojot iespēju aktīvi lietot neierobežotu internetu mobilajās ierīcēs bez papildu maksas, informē Tele2.

Tīkla testa laikā interneta patēriņš mobilajos telefonos palielinājās par vairāk nekā 30%, kas «Tele2» tīkla darbību neietekmēja. Testa laikā tika arī identificētas atsevišķas vietas, kur nepieciešams vairāk stiprināt tīkla kapacitāti.

«Šāda tipa tīkla infrastruktūras testēšana, aktīvi iesaistot Latvijas iedzīvotājus, mums ir svarīga, lai identificētu tās vietas Latvijā, kur mūsu klienti visvairāk izmanto mobilo internetu, un attiecīgi palielinātu tīkla kapacitāti šajās vietās. Jau nākamgad plānojam uzbūvēt vēl vismaz 80 jaunas 4G bāzes stacijas visā Latvijas teritorijā. Jāatzīmē, ka katrs ieguldījums esošās infrastruktūras attīstībā tuvina mūs 5G ieviešanai Latvijā,» stāsta «Tele2» tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lursoft uzņēmumu topā triumfē pats Lursoft

, 01.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lursoft izveidojis Uzņēmējsabiedrību Publicitātes indeksu, kurā pirmo vietu ieņem uzņēmums Lursoft IT.

Tomēr, visticamāk, ka lielākajā daļā gadījumu raksti ir nevis par Lursoft kā uzņēmumu, bet atsauces uz tā datu bāzi.

Lursoft TOP 10 Uzņēmējsabiedrības

Vieta Uzņēmums Indekss

1. Lursoft IT (raksti) 454

2. Diena, Akciju sabiedrība (raksti) 403

3. LATVIJAS TELEVĪZIJA, Valsts bezpeļņas SIA (raksti) 348

4. SEB Latvijas Unibanka, Akciju sabiedrība (raksti) 267

5. HANSABANKA, Akciju sabiedrība (raksti) 249

6. Latvenergo, VAS (raksti) 247

7. Lattelecom, SIA (raksti) 200

8. LATVIJAS NEATKARĪGĀ TELEVĪZIJA, Akciju sabiedrība (raksti) 193

9. Latvijas Pasts (raksti) 186

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Iegulda 200 tūkstošus vietējā IT uzņēmumā

, 21.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo investīciju nacionālās programmas Riska kapitāla finansējums ietvaros veicis ZGI fonds, ieguldot 200 000 latu vietējā informācijas tehnoloģiju uzņēmuma SIA SmartImage Solutions (SIS) pamatkapitālā, biznesa portālu Db.lv informēja SIA Zaļās gaismas investīcijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Rikšis. Šis ir pirmais no projektiem, ko sākts realizēt ar Latvijas valsts un ES atbalstu.

Ieguldījuma līgums parakstīts piektdien, 16. februārī. Saskaņā ar to ZGI fonds ieguvis 30% SIS kapitāla daļu.

"Mēs arī savā turpmākajā darbībā vēlētos galvenokārt ieguldīt gan jauno tehnoloģiju komercializācijā, gan veselības aprūpē. Aicinām pieteikties inovatīvus risinājumus un uzņēmumus, kas orientējas uz strauju augsmi. Ar ieguldījumiem kapitālā atbalstām, piemēram, jaunu produktu izstrādi un ieviešanu tirgū, uzņēmumu tehnoloģisko modernizāciju, kā arī jaunu noieta tirgu apgūšanu," skaidro M. Rikšis.

SmartImage Solutions (SIS) ir Latvijas [kapitāla] uzņēmums, ko pērn izveidojuši IT nozares profesionāļi, kas Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūtā nodarbojas ar zinātniskām izstrādnēm jauno tehnoloģiju laukā. Uzņēmumu dibinājuši datorzinātņu maģistrs Pēteris Ručevskis, matemātikas zinātņu doktors un LU asociētais profesors Paulis Ķikusts un datorzinātņu doktors Kārlis Freivalds.

Komentāri

Pievienot komentāru