Dienas Bizness

  • 23 ceturtdiena,
    marts

    Mirdza, Žanete, Žanna

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8627

    USD: 1.0786

Sakaru tehnoloģijas

Sociālie tīkli atstāj «pēdas»  9

Lai cik piesardzīgi cilvēks lietotu sociālos tīklus, tie tik un tā atstāj «pēdas», kuras, prasmīgi meklējot un analizējot, var izmantot reklāmas novirzīšanas nolūkos, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Ar sociālo tīklu un interneta mediju palīdzību var uzzināt gandrīz jebkādu informāciju par potenciālo uzņēmuma mērķauditoriju, taču tā ne vienmēr būs pieejama publiski un bez maksas. Ja kompānija ir precīzi definējusi savu mērķauditoriju, tad var uzzināt padziļinātus datus par sava profila sekotājiem un pēc tam tos sekmīgi likt lietā.

«Mēs aģentūrā papildus publiski pieejamiem datiem, protams, izmantojam arī citus informācijas avotus par sociālo tīklu lietotājiem, piemēram, Gemius, TNS vai Wave. Kritēriji, pēc kādiem tiek atlasīta informācija, var būt ļoti dažādi. Tas ir atkarīgs no avota, kurā meklē, kā arī mērķa, kādam dati nepieciešami, bet populārākie ir demogrāfiskie rādītāji, intereses, uzvedība, dzīvesveids, izglītība un bieži arī mobilo ierīču lietošanas paradumi,» stāsta Inspired Digital vadītāja Ance Prince. Iegūto informāciju var izmantot, lai radītu lietotājam interesantu saturu, lai precīzi novirzītu sociālo tīklu reklāmas, paturot prātā līdzsvaru starp auditorijas plašumu, šaurumu un segmentāciju.

Sociālajos tīklos iegūtie dati ļauj vairāk izprast mērķauditorijas vērtības un pielāgot šos datus komunikācijas stratēģijā, lai uzņēmums sasniegtu savus biznesa mērķus. «Piemēram, Facebook analītikas rīkā var redzēt ne tikai to, kāds ir sekotāju vecums, dzimums, dzīvesvieta, dzimtā valoda, attiecību statuss, bet, izmantojot reklāmas rīku, konkrētas mērķauditorijas intereses – vai tas ir bizness, sports, ēdiens, mūzika, māksla, tehnoloģijas u.c. Varam redzēt arī tendences, kad tieši sekotāji visvairāk ir tiešsaistē,» skaidro digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 satura nodaļas vadītāja Elīna Jurkāne.

Visu rakstu Zem sociālo tīklu lupas lasiet 20. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Saistītie raksti

Komentāri

  • maska

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 12:28

    +5 -1

    Šis ir maksas raksts. Punkts.

  • Aija

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 12:30

    +0 -0

    Kādā sakarā?

  • Aija

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 12:30

    +0 -0

    maksas raksts? Kur tu to saredzi?

  • maska

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 12:40

    +2 -1

    Tas jau fakts ka tam ir jāizskatās ka bezmaksas viedokļa rakstam, bet tā nav. Kālab tiek uzklausīts tikai vienas reklāmas aģentūras viedoklis? Aijiņ, tas ir standarts, kā Rīgā uzdarojas aģentūras, lai savus pakalpojumus reklamētu. Un man nekas nav pretī, vajag tikai db redakcijai norādīt atsauci uz to.

  • Aija

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 12:53

    +0 -0

    Es izlasīju avīzē visu rakstu un tur bija vismaz četri vai peici avoti. Īsti neatceros cik, bet vairāki. Līdz ar to man aizdomas par šo materiālu kā reklāmas rakstu nav. Jāskatās tālāk un jālasa vairāk. Ne tikai portālu, bet arī avīzi.

  • Ieva

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 17:29

    +0 -0

    Rakstā ir norādīti vismaz 4 eksperti - katrs no cita uzņēmuma. Domā, viņi "sametās", jo katrs atsevišķi nevarēja atļauties publikāciju db.lv? :D šis noteikti NAV maksas raksts.

  • kantortrusis

    pirms 3 dienām, 2017.03.20 20:17

    +1 -1

    Katram sevis cienošam datorlietotājam jābūt uzstādītam brauzera papildinājumam NoScript, kas uzrāda attiecīgajā mājaslapā esošos skaitītājus un citus 'analītikas rīkus' un dod iespēju šos privātuma izspiegotājus atslēgt. Komplektā ar Adblock Plus interneta lietošana vairs netracina.

    • trusene bez biksītēm

      pirms 2 dienām, 2017.03.21 17:10

      +0 -0

      Pielabošu - Adblock Plus vietā izmantojam uBlock origin un uMatrix.

  • Mikus

    pirms dienas, 2017.03.22 15:34

    +0 -0

    nav gan laikam analītika, bet kas tas par monstru - newrelic.com, kas teju katrai otrai lapai ir must have un bez tā nestrādā?

Reklāma