Aptver arvien plašāku lauku

Mobilie sakari
2017. gada 6. aprīlis 11:28

Lielākie telekomunikāciju uzņēmumi pagājušajā gadā ir turpinājuši audzēt apgrozījumus, liecina uzņēmumu sniegtie dati. Liela nozīme panākumu kaldināšanā ir to spējai palielināt savu klientu interneta lietošanas apjomus, integrēt savā darbībā satura risinājumus, stiprināt elektronikas tirdzniecību, kā arī sadarbībā ar jaunuzņēmumiem ieviest inovatīvus pakalpojumus. Līdz ar televīzijas, interneta, mobilo datu attīstību faktiski telekomunikācijas nozares satuvināšanās vairs nav nekāds pārsteigums vai jaunums, bet gan drīzāk likumsakarība, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lattelecom konsolidētais apgrozījums pērn sasniedzis 193,2 miljonus eiro, straujāko pieaugumu uzrādījusi mazumtirdzniecības joma, apgrozījumam pieaugot par 158%, reklāmas bizness palielinājies par 96%, tāpat būtiski auguši ieņēmumi no lietu interneta (+88%) un datu centra pakalpojumiem (par +23%). Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis teic, ka uzņēmuma prioritātes ir seriālu un filmu lietotnes Shortcut attīstība, lietu interneta projektu īstenošana, tet elektroenerģijas pakalpojums, jaunu un integrētu IKT pakalpojumu piedāvāšana. «Tam papildus attīstām mākoņu un datu centru pakalpojumus, strādājot arī eksporta tirgos. Tāpat analizējam, kā izmantot lieljaudas datus, kādus risinājumus varam piedāvāt mākslīgā intelekta jomā. Šeit jau esam spēruši pirmos soļus, ieviešot risinājumu, kas automātiski analizē video materiālus,» atklāj J. Gulbis.

Latvijas Mobilā telefona (LMT) apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 6%, sasniedzot 190 miljonus eiro, to sekmējusi mobilā interneta popularitāte un lietu interneta risinājumi. LMT prezidents Juris Binde vērtē, ka mobilais internets un uz mobilajiem datiem balstīti pakalpojumi ir virzītājspēks, kas uzskatāmi atspoguļojas gan LMT darbības rezultātos, gan attīstības plānos un prioritātēs.

Pērn Tele2 palielināja apgrozījumu par 5%, sasniedzot vairāk nekā 105 miljonu eiro apgrozījumu. «Esam piesaistījuši vairāk viedtālruņu lietotāju, kā arī palielinājies pēcapmaksas tarifu plānu klientu skaits,» skaidro Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs, arī uz šo gadu raugoties ļoti cerīgi, jo 4G tīkla pārklājums dod papildu stimulu augošajam interneta lietotāju un patēriņa pieaugumam.

Visu rakstu Aptver arvien plašāku lauku lasiet 6. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra