Gandrīz puse visu viedtālruņu, kas pēdējos mēnešu laikā pārdoti Eiropas tirgū, bijuši Dienvidkorejas kompānijas Samsung ražoti.

Savukārt Android operētājsistēma bija 70% no visiem gada pirmajos trīs mēnešos pārdotajiem viedtālruņiem, raksta Financial Times. Aizvadītā gada attiecīgajā laika posmā šis īpatsvars bija 61% apmērā. Tikmēr Apple iPhone tādā pašā laika posmā konterolējusi mazāk nekā piekto daļu Eiropas viedtālruņu tirgus, bet Microsoft – aptuveni 7%.

Tomēr ar šādu  izaugsmi Google Android nevar lepoties citviet pasaulē. ASV, piemēram, Android gada laikā nav guvis īpašus pasākumus un operētājsistēmai joprojām pieder aptuveni puse no valsts tirgus.

Analītiķi norāda, ka Apple ASV izdodas piebremzēt Android ekspansiju, jo kompānijai ir noslēgti ekskluzīvi izplatīšanas līgumi ar vietējiem komunikāciju operatoriem. Tā, piemēram, T-Mobile, kas «ir viens no mazākajiem no četriem lielajiem ASV operatoriem, ir iespējas palīdzēt Apple paplašināt tirgus daļu ASV par 28%, ja visi operatora klienti izvēlētos Apple».

Ieskrieties Eiropā uzsākusi Microsoft, kuras tirgus segments gada laikā palielinājies gandrīz uz pusi. ASV tirgus īpatsvara kāpums bijis zems – tikai 0,9% apmētā, bet Austrālijā, savukārt, tas pat samazinājās.

Vissliktākajās pozīcijās nokļuvis Kanādas BlackBerry, kura Eiropas tirgus daļa gada pirmajos trijos mēnešos samazinājusies no 7% līdz 2,5%. ASV BlackBerry šobrīd kontrolē tikai vienu procentu tirgus.

BlackBerry parūpējies ar pārsteigumu – biznesa gada pirmo ceturksni noslēdzot ar zaudējumiem, pretēji analītiķu gaidītajai peļņai. BlackBerry biznesa gada pirmajā ceturksnī strādāja ar 84 miljonu ASV dolāru tīrajiem zaudējumiem.

Gadu iepriekš BlackBerry attiecīgā periodā strādāja ar 518 miljonu eiro zaudējumiem. 
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra