Citas ziņas

Satelīttelevīzijas skatītāju skaits pieaug

, 01.12.2006

Jaunākais izdevums

Saskaņā ar ikgadējo SES SIRIUS pasūtīto tirgus pētījumu, satelīttelevīzijas skatītāju skaits Latvijā pēdējo četru gadu laikā pieaudzis par 60%, Db.lv informēja SES SIRIUS AB Viceprezidente mārketinga un komunikāciju jautājumos Anna-Karin Modigh.

Pētījuma laikā tika apsekotas 790 000 mājsaimniecības jeb tās mājsaimniecības, kurās ir vismaz viens televizors (SES ASTRA Baltic Satellite Monitor 2006. g. dati),

Pētījuma dati rāda, ka televīzijas signālu ar kabeļa palīdzību uztver turpat 50% (390 000 mājsaimniecību), ar satelīta palīdzību 10% (80 000 mājsaimniecību), savukārt analogo televīziju skatās - 40% (320 000 mājsaimniecību).

Arvien vairāk pieaug satelīttelevīzijas popularitāte; šobrīd lielākais satelīttelevīzijas nodrošinātājs ir Viasat, kurš visus kanālus raida, izmantojot satelītoparatora SES SIRIUS satelītus un kura pakalpojumi ir pieejami visās Baltijas valstīs.

Kopumā, summējot datus visās trīs Baltijas valstīs, satelīttelevīzijas lietotāju skaits ir pieaudzis gandrīz par 67%. Ja vērtē televīzijas signāla uztveršanas veidus ( kopumā apsekotas 2,86 milj. mājsaimniecības), tiek iegūti sekojoši dati: skatīties televīziju, izmantojot satelītu, Baltijā izvēlas 9% (250 000 no visām mājsaimniecībām), izmantojot kabeli - 41% (1 100 000 mājsaimniecību), izmantojot analogo televīziju - 50% (1 320 000 mājsaimniecību).

Igaunijā šie rādītāji ir sekojoši: 50% (270 000 mājsaimniecību) skatās kabeļtelevīziju, 10% (50 000) - satelīttelevīziju un 40% (220 000) - analogo televīziju.

Lietuvā - 33% (440 000 mājsaimniecību) izvēlas kabeļtelevīziju, 8% (110 000) - satelīttelevīziju, 59% (790 000) - analogo televīziju. Lietuvā pēdējo četru gadu laikā satelīttelevīzijas lietotāju skaits pieaudzis par 120%.

Vērtējot satelītu atpazīstamību, SES SIRIUS ir vadošais satelītoperators reģionā, par ko liecina augstā atpazīstamība respondentu vidū. 38% respondentu no 5 540 000 aptaujātajiem Baltijas valstu iedzīvotājiem vecumā virs 15 gadiem zina vai vismaz ir dzirdējuši par SIRIUS satelītiem. Savukārt starp tiem respondentiem, kuriem ir pieejama satelīttelevīzija, SIRIUS satelītu atpazīstamība sasniedza 65%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmo reizi izstrādāts datu algoritms, kas ļauj noteikt konkrēto TV skatītāju interesējošo saturu un precīzi "nomērķēt" reklāmu uz reklāmdevēju interesējošo mērķauditoriju

Kopā ar internetu izaugušās paaudzes jau pieradušas pie personalizētajām reklāmām globālajā tīmeklī. Atliek tikai pameklēt informāciju par vienu vai otru lietu, lai nākamajās nedēļās meklētie produkti un tiem līdzīgie viens pēc otra paši "uzmeklētu" potenciālo pircēju. Televīzija šajā ziņā ilgstoši bijis neapgūts lauciņš, kur visi skatītāji joprojām vēro vienādas reklāmas. Pieaugušajiem rāda bērnu rotaļlietas, pusaudžiem – autiņbiksītes un bērniem –

izdevīgākos piedāvājumus pārtikas veikalā. Taču tas drīzumā varētu mainīties. Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" sadarbībā ar Latvijas Universitātes pētniekiem izstrādājuši un nupat prezentējuši inovatīvu datu algoritmu, kas ļaus reklāmdevējiem ne vien piemeklēt konkrētas mērķauditorijas uzrunāšanai piemērotāko laiku, TV kanālu un raidījumu, bet arī rādīt to mājās, ko redzēs īstais skatītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Mežaparka estrādes pirmā posma rekonstrukcijas izmaksas palielinājušās līdz 23 miljoniem eiro

LETA, 05.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežaparka Lielās estrādes pirmā posma rekonstrukcija izmaksās palielinājušās līdz 23 miljonus eiro un skatītāju vietu skaits palielināsies līdz 30 000, Mežaparka lielās estrādes pārbūves projekta pirmā rekonstrukcijas posma būvprojekta prezentācijā sacīja projekta autori Austris Mailītis un Juris Poga.

Mailītis kopā ar Pogu šodien prezentēja pirmā posma būvprojektu, ko paredzēts realizēt līdz 2018.gada Vispārējiem latviešu Dziesmu un deju svētkiem.

Poga pastāstīja, ka plānots estrādes rekonstrukciju sākt vasaras sākumā.

Estrādes pirmā posma izbūve izmaksās 23 176 157 eiro. No tiem 43% finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22% skatītāju lauka aprīkojumam, 25% piebraucamajiem ceļiem un 10% ārējiem inženiertīkliem.

Iepriekš pirmās daļas būvdarbu izmaksas bija paredzētas līdz 18 miljoniem eiro, tātad plānotās izmaksas ir palielinājušās par pieciem miljoniem eiro.

Jautāts, kāpēc Mežaparka estrādes rekonstrukcijas pirmās kārtas finansējums ir palielinājies, Poga stāstīja, ka sākotnējās projekta aplēses tika rēķinātas pēc 2009.gadā izstrādātā skiču projekta. Tomēr 2013.gadā stājās spēkā jauns lokālplānojums, kas nosaka, ka Mežaparka teritorija vairs nav mežs, kuru nedrīkst apbūvēt, bet gan apbūvējama teritorija. Minētā iemesla dēļ būvprojektā tika palielināta skatītāju lauka kapacitāte vairāk nekā par 30%, savukārt Mežaparka estrādes teritorija tiks palielināta pat par 60%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 2,4 miljonus eiro,turpinās būvdarbi pie Rojas brīvdabas estrādes izveides - vasaras koncertzāle, kas atradīsies dažu metru attālumā no jūras krasta, novēroja biznesa portāls Db.lv.

Estrādes atklāšana plānota šā gada 29.jūnijā.

Projektā paredzēts uzbūvēt jaunu brīvdabas estrādi ar 1000 skatītāju vietām, autostāvvietas un gājēju celiņa posmu gar Ostas ielu, inženiertīklus un labiekārtot teritoriju.

Brīvdabas estrādes jaunbūves garenass orientēta gruntsgabala ziemeļu – dienvidu virzienā tā, lai skatītāju amfiteātris būtu vērsts ar skatu uz jūru. Estrāde tiek veidota kā atvērta tipa būve ar jumta segumu visā tās garumā. Jumts veidots kā stilizēts ūdens vilnis no skatuves daļas līdz skatītāju amfiteātrim. Jumta nesošā konstrukcija būs telpiska metāla kopņu konstrukcija, kas balstīta uz monolītu dzelzsbetona joslu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā maksas televīzijas tirgus šogad palielināsies līdz 80%

Sanita Igaune, 31.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Eiropas Komisijas ziņojumu par elektroniskās komunikācijas tirgus attīstību Eiropas Savienības valstīs, telekomunikāciju uzņēmums IZZI prognozē, ka kopējais maksas TV tirgus šogad Latvijā palielināsies līdz 80%.

Pēc EK datiem – pērn jūlijā kabeļtelevīzijas daļa Latvijas televīzijas tirgū bija 46,3%, analogās virszemes apraides – 26,8%, bet satelīttelevīzijas – 13,9%. Savukārt IP TV daļa tirgū bija 4,1%, bet digitālās virszemes televīzijas – 0,4%.

«EK ziņojuma dati liecina, ka Latvijā, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, ir bijis lielākais kabeļtelevīzijas īpatsvars citu TV apraides veidu starpā, savukārt Igaunijā visattīstītākā IP TV. Viennozīmīgi ir skaidrs, ka analogās apraides atslēgšana veiks noteiktas korekcijas, tomēr prognozējām, ka šogad kopējais maksas televīzijas tirgus 2010. gadā palielināsies līdz vismaz 80%,» ir pārliecināta IZZI attīstības direktore Sandra Kraujiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LNT skatītāju reitings

, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 29. augustā, uzsākot jauno sezonu LNT, laikā, kad norisinājās jautrības humoristiskajā sezonas atklāšanas šovā Paldies Dievam piektdiena klāt LNT ir skatījušies 508 900 skatītāju vecumā no 4 gadiem (Reach TNS Latvia), savukārt sestdienas vakarā, 30. augustā jaunā un aizraujošā šova Latvijas Princese laikā LNT ir skatījušies 447 900 skatītāju (Reach TNS Latvia), bet dienu pēc tam, svētdien, kad noritēja krāšņā muzikālā šova Zvaigžņu lietus 2 pirmais raidījums kanālu LNT skatījās 621 300 skatītāju (Reach TNS Latvia).

Uzsākot jauno sezonu LNT ir palielinājis un nostiprinājis mērķauditorijas grupu vecumā no 15 – 50 gadiem, kas ir arī reklāmdevēju interesējoša mērķa grupa. Pēc TNS Latvia datiem, šova Paldies Dievam piektdiena klāt laikā, LNT ir skatījušies 246 100 (Reach) skatītāju vecumā no 15 – 50 gadiem, šova Latvijas Princese laikā LNT ir skatījušies 190 500 (Reach) skatītāju vecumā no 15 – 50 gadiem, bet šova Zvaigžņu lietus 2 laikā LNT skatījās 308 500 skatītāju vecumā no 15 – 50 gadiem, Db.lv informē Ingūna Lūriņa

LNT pašreklāmas nodaļas vadītāja.

Kopumā izvērtējot nedēļas rezultātus (25.08 – 31.08), pēc TNS Latvia datiem, vidējais LNT Share rādītājs starp komerctelevīzijām, vecuma grupā no 15 – 50, sasniedza 30%, kas nozīmē, ka 30% no skatītājiem vecuma grupā no 15 – 50 gadiem, kas šajā nedēļā skatījās televizoru, izvēlējās skatīties kanālu LNT.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Madona "atvēzējusies" vērienīgam estrādes projektam

Zane Atlāce - Bistere, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madonā 10.februārī noslēdzas publiskā apspriešana vērienīgai estrādes būvniecības iecerei Egļu ielā. Objekta izmaksas tiek lēstas 3,27 miljonu eiro apmērā.

Ēkas pamatforma veidota kā gliemežvāks. Estrādes jaunbūvē paredzēts izveidot vienlīmeņa skatuves daļu 10-15 deju kolektīviem, kā arī iespējams izvietot kora podestus dziedāšanai vismaz 1000 dalībniekiem un kombinējot tos ar mobilo skatuvi. Ziemas laikā vienlīmeņa skatuves daļa izmatojama kā slidotava - hokeja laukums ar iebūvētu, vai uzklājamu saldēšanas iekārtu grīdā.

Aizskatuvē - ēkas trīsstāvu apjomā izvietotas tehniskās telpas, mākslinieku ģērbtuves un palīgtelpas, liecina ieceres publiskās apspriešanas materiāli.

Kā vertikālā komunikācija aizskatuvē izmantotas divas izolētas kāpņu telpas, kas ļauj nokļūt arī skatuves stacionārajā balkonā. Atbilstoši optimālām akustiskajām prasībām skatītāju zona pārbūvēta, izliecot to sfēriski. Skatītāju augšējās rindas iecerēts tuvināt skatuvei, tādā veidā radot priekšnosacījumus ērtai būvapjoma izveidei pazemē, ko plānots izmantot publiskām labierīcībām. Virs tām veidota jauna ieeja estrādes apmeklētājiem no rietumu puses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināts - FOTO: Mežaparka Lielās estrādes pārbūve

Dienas Bizness, 29.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežaparka Lielās estrādes pārbūves darbi pat apsteidz plānoto darba grafiku, ceturtdien pārliecinājās Rīgas domes vadība, būvnieki, kā arī Dziesmu un deju svētku pārstāvji, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

«Šodien, klātienē novērojot paveikto, pārliecinājos, ka Dziesmu un deju svētku rīkotājiem un dalībniekiem nākamajā gadā būs iespēja sarīkot grandiozus svētkus mums visiem,» atzīst Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks piebilstot, ka pusotra mēneša laikā atsevišķās būvdarbu pozīcijās ir pat izdarīts daudz vairāk nekā sākotnēji plānots.

Šobrīd skatītāju zonā ir iedzīti 1300 pāļi. Kopumā šajā daļā ir paredzēts zemē iedzīt 2196 pāļus. Sākotnēji šos darbus bija plānots pabeigt augusta vidū, tomēr visu pāļu iedzīšanas darbus pabeigs līdz 15. jūlijam. «Neskatoties uz darba spēka problēmām, ar kādām šobrīd saskaras būvniecības nozare, šajā objektā ikdienu ir nodarbināti gandrīz 150 strādnieki,» informēja Rīgas domes Pilsētas īpašuma komitejas priekšsēdētājs Oļegs Burovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Zemāka cena ir galvenais faktors televīzijas operatora izvēlē

Lelde Petrāne, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies aptauja, kuras ietvaros Konkurences padome (KP) noskaidroja piecu specializēto kanālu atpazīstamību, pieejamību un to savstarpējo aizvietojamību. Papildus KP uzzināja patērētāju televīzijas operatora izvēles kritērijus, priekšrocības un paradumus.

KP lietas par iespējamu dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu izpētes ietvaros saskārās ar grūtībām noteikt televīzijas programmu savstarpējo aizvietojamību, jo izvēli par programmām neizdara skatītāji, bet gan televīzijas operatori, piedāvājot tiem programmas nevis atsevišķi, bet pakas ietvaros. Televīzijas operatori, iegādājoties televīzijas programmas vairumtirdzniecības tirgū, neatspoguļo patiesās skatītāju vēlmes un pieprasījumu pēc tām, skaidro padome.

Ar aptaujas palīdzību KP pētīja, vai konkurence starp piecām specializētajām televīzijas programmām (Eurosport, Eurosport2, Discovery, Animal Planet, TLC) ir žanra ietvaros vai starp žanriem. Tāpat KP noskaidroja skatītāju priekšrocības un iespējamo rīcību, ja konkrētās programmas tiem kļūtu nepieejamas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TV3 vadība ir pieņēmusi lēmumu par televīzijas kanāla TV3 iziešanu no bezmaksas virszemes apraides. Šādu soli televīzijas operators Lattelecom jau paspējis nodēvēt par «cinisms pret savu skatītāju». Tikmēr LNT tuvākajā laikā sasauks padomes ārkārtas sēdi, lai lemtu par tālāko rīcību.

Iesniegums Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē tiks iesniegts tuvāko nedēļu laikā.

Tādējādi televīzijas kanāla TV3 translācija virszemes ciparu apraidē no 2012. gada 1. janvāra turpināsies kā maksas pakalpojums.

TV3 ģenerāldirektore Baiba Zūzena norāda, ka aptuveni 90% LV skatītāju šis lēmums neietekmēs, jo tie jau šobrīd skatās maksas televīziju, izmantojot, piemēram, kabeļu vai satelīttelevīzijas operatoru sniegtos pakalpojumus.

Reaģējot uz TV3 lēmumu, Lattlecom, kas 2010. gadā noslēdza līgumu ar TV3 par bezmaksas apraidi, kurš ir spēkā līdz 2013. gada beigām, pauž cerību uz raidorganizācijas saprātīgu rīcību un aktīvu atbildīgo valsts institūciju iesaistīšanos, lai nebūt jācieš skatītāju visneaizsargātākajai daļai – iedzīvotājiem, kuri var atļauties skatīties tikai bezmaksas kanālus. Saskaņā ar pētījumiem, šobrīd bezmaksas televīziju skatās 15% mājsaimniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pieaug satelītlietotāju skaits

Vēsma Lēvalde, Db, 28.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satelīttelevīziju šobrīd Baltijā skatās vairāk nekā 1.6 miljoni mājsaimniecību no kopumā esošajām 2.8 miljoniem mājsaimniecību, paziņojusi SES ASTRA kompānija SES SIRIUS.

230 tūkstoši mājsaimniecību izmanto tiešo satelītoperatora SIRIUS pieslēgumu un 1.4 miljoni mājsaimniecību - pastarpināto pieslēgumu ar kabeļtelevīzijas pieslēgumu (visas kabeļa mājsaimniecības). Līdz ar to kopš pagājušā gada satelīttelevīzijas mājsaimniecību skaits Baltijā palielinājies par 62%.

2008. gadā SIRIUS digitālās satelīttelevīzijas mājsaimniecību skaits Baltijas valstīs palielinājās par 80 tūkstošiem mājsaimniecību, kopumā sasniedzot 230 tūkstošus.

Latvijā šobrīd 30% no kopumā esošajām 890 tūkstošiem televīzijas mājsaimniecību ir digitālas. Digitāla TV tirgū satelīts ir vadošā digitālā infrastruktūra ar 49% tirgus daļu no visām digitālās TV mājsaimniecībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltcom plāno VIASAT TV programmas - TV1000 un TV1000 Russkoje Kino - aizstāt ar līdzvērtīgām vai pat labākām tematiskajām programmām.

Baltcom informē, ka tuvojoties TV programmu izplatīšanas līguma termiņa beigām, Baltkom saņēmis VIASAT priekšlikumu, kas paredz VIASAT piedāvātās TV programmas turpmāk vairs neizplatīt analogajā kabeļtelevīzijas apraidē.

Baltkom līdz šim nav panācis arī vienošanos par atsevišķu TV programmu pārraidi digitālajā formātā, jo VIASAT TV programmu komplektam noteiktā maksa ievērojami pārsniedz līdzšinējos apmērus un Baltkom klientiem, visticamāk, nebūs pievilcīga.

Izmaiņas VIASAT satura izplatīšanas stratēģijā skars arī Baltkom digitālās TV klientus, kuri bez jau minētajiem kanāliem vairs neredzēs arī VIASAT Explorer. VIASAT piedāvātās TV programmas par papildu samaksu, ko noteiks VIASAT, būs pieejamas tikai Baltkom digitālajā TV atsevišķa bloka abonentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar tendenciozo nostāju, ar kādu televīzijas kanāls TV3 Latvija atspoguļo digitālās televīzijas ieviešanas projekta norisi un vienlaicīgi izvirzītajām pretenzijām attiecībā uz kanāla retranslācijas tiesībām kabeļtīklos, Baltkom norobežojas no šīs televīzijas sabiedrības un turpmāk nesniegs nekādus komentārus kanāla pārstāvjiem.

Pašreiz ir visi iemesli uzskatīt, ka TV3 aktivitātes kopumā ir vērstas uz to, lai visiem spēkiem pretdarbotos Latvijas nacionālajām interesēm attiecībā uz televīzijas apraides formāta maiņu. Papildus nomelnojošiem sižetiem, par kuriem pret TV3 ir uzsākta tiesvedība, šis kanāls izvirzījis prasības pret Baltkom, draudot aizliegt tālāku TV3 translāciju kabeļtīklos, Db.lv informēja Baltkom preses sekretārs Lauris Kļaviņš.

„Šī TV3 nostāja ir vērtējama kā šantāža un mēs tai nepakļausimies. Turpmāk TV3 komentāri netiks sniegti un šī kanāla pārstāvji netiks aicināti piedalīties Baltkom preses pasākumos”, norāda Baltkom valdes priekšsēdētājs Pēteris Šmidre. „Mēs kategoriski iestājamies pret šāda veida diktatūru no ārzemju televīzijas kanāla puses, kas, slēpjoties aiz sabiedrības interešu aizstāvja maskas, klaji lobē noteiktas ārzemju biznesa intereses un visiem spēkiem kavē Latvijas sabiedriskās televīzijas apraides attīstību.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lattelecom noslēdz sadarbības līgumu ar Viasat

Sanita Igaune, 10.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs Lattelecom ir noslēdzis vienošanos ar digitālās satelīttelevīzijas kompāniju Viasat. Tādējādi Lattelecom interaktīvās TV skatītājiem būs pieejami jauni TV kanāli: TV1000, TV1000 Action, TV1000 Russkoje Kino,TV1000 Premium, Viasat Sport Baltic un Viasat Golf.

«Latvijā Viasat nodrošina ne tikai satelīttelevīzijas pakalpojumus, bet arī strādā pie pašproducēto kanālu izplatīšanas citiem maksas televīzijas operatoriem,» atzīmē Viasat Latvia vadītāja Ilze Zoltnere.

Db jau rakstīja (17.01.2011), ka bijusī Lattelecom BPO izpilddirektore Ilze Zoltnere vadīs Viasat Latvia.

Viasat komandai I. Zoltnere pievienojas pēc gandrīz trīs gadu izpilddirektores amata ieņemšanas Lattelecom meitasuzņēmumā Lattelecom BPO, kas sniedz klientu apkalpošanas risinājumus un biznesa procesu ārpakalpojumus.

Jāatzīmē, ka iepriekš, kad Viasat Latvia vadītājs bija Valts Ermansons, publiskā telpā Lattelecom ar Viasat apmainījās ar diezgan asiem viedokļiem. Tomēr, kad I. Zoltnere kļuva par Viasat Latvia vadītāju, attiecības uzņēmumu vidū ir uzlabojušās. Viasat šobrīd sīvo konkurentu Lattelecom vairāk redz kā sadarbības partneri, DB intervijā teica I. Zoltnere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltkom: digitālās TV projekta pretinieki aktivizējas

Dienas Bizness, 22.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tuvojoties digitālās televīzijas apraides ieviešanai, ir vērojama šī projekta pretinieku aktivizēšanās, liekot lietā dažādus demagoģiskus paņēmienus ar mērķi dezinformēt sabiedrību un nomelnot projekta iniciatoru – telekomunikāciju kompāniju Baltkom, kas jau pašlaik veic raidīšanu testa režīmā un izteikusi gatavību bez valsts līdzekļu piesaistīšanas īsā laikā ieviest digitālo televīziju visā Latvijā," teikts Baltkom izplatītajā informācijā medijiem.

"Šajā situācijā Baltkom vēlas vērst uzmanību uz kritikas autoru patiesajiem nolūkiem, kas ir tālu no konstruktīvām, uz jaunā apraides formāta ieviešanu vērstām darbībām.

Jāatgādina, ka līdz digitālās apraides ieviešanai visā Latvijas teritorijā digitālās televīzijas pakalpojumus faktiski piedāvā tikai viens pakalpojumu sniedzējs – Skandināvijas korporācijā MTG Group ietilpstošais satelīttelevīzijas operators VIASAT, kuru cieši atbalsta šajā uzņēmumu grupā ietilpstošais televīzijas kanāls TV3.

Slēpjoties aiz konkurences veicināšanas un vienlīdzīgu nosacījumu lozungiem, patiesībā šie uzņēmumi turpina realizēt savus centienus par katru cenu kavēt jauna, ar satelīttelevīzijas apraidi konkurējoša apraides veida ienākšanu Latvijā. Turklāt šīs destruktīvās intereses tiek realizētas, izplatot kompāniju Baltkom nomelnojošu kampaņu un izvēršot apvainojumus negodīgā darbībā. Šeit būtu vietā norādīt uz vēl pagājušajā nedēļā Lietuvas plašsaziņas līdzekļos izskanējušo informāciju par kaimiņvalsts TV3 un Tango TV programmu direktora atlaišanu saistībā ar koruptīvām darbībām. Jāsecina, ka mediju grupas aktivitātes cīņā par Latvijas tirgu nesakņojas caurspīdīgā un nevainojamā biznesa ētikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lūdz NRTP un PTAC izvērtēt, vai LNT naktīs nemaldina skatītājus

Sanita Igaune, 26.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LEKA, IZZI, Baltkom un Viasat 26.martā ir nosūtījuši vēstuli NRTP un PTAC, kurā lūdz izvērtēt, vai telekompānija LNT, iespējams, izmantojot slīdošo informāciju, kabeļtelevīzijas un satelīttelevīzijas skatītājus naktīs nemaldina par ciparu TV.

Uzņēmumiem un asociācijai ir iebildumi par slīdošās informācijas tekstu: «Uzmanību skatītājiem! Turpmāk LNT naktīs laika posmā no plkst. 01:00 - 06.00 nebūs redzams analogajā apraidē, bet būs redzams Lattelecom ciparu televīzijas apraides tīklā.»

Ieraksts fiksēts otrdien, 23. martā plkst. 00:03, tomēr līdzīgi paziņojumi tiek pārraidīti arī citus vakarus.

Tā kā kabeļtelevīzijas un satelīttelevīzijas operatori LNT programmas pārraides nodrošina 24 stundas diennaktī, uzņēmumi un asociācija lūdz izvērtēt, vai šie skatītāji ar šādu informāciju netiek maldināti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pasaulē populārāko seriālu 2008. gadā kļuvis ASV veidotā drāma Doktors Hauss (Doctor House), kurā galveno lomu atveido Lielbritānijas aktieris Hjū Laurijs (Hugh Laurie), ziņo AFP.

Reitingu aģentūras Eurodata TV Worldwide informācija liecina, ka pērn seriāls pie televizora ekrāniem visā pasaulē pulcējis 81.8 miljonu skatītāju. Tas ir krietni lielāks skatītāju skaits nekā spēja savākt 2006. un 2007. gada pasaulē skatītākais seriāls CSI: Las Vegas.

Aģentūras dati apkopoti no 66 pasaules valstīm. Doktors Hauss ne vien pārspējis visus drāmas seriālus, bet pēc skatītāju skaita apsteidzis jebkuru pasaules televīzijas kanālos raidīto seriālu.

Kategorijā skatītākā televīzijas komēdija uzvarējis seriāls Bīstamās mājsaimnieces (Desperate Housewives), kas pērn pievilinājušas 65.3 miljonus skatītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē Losandželosā beidzās viens no svarīgākajiem gada notikumiem Holivudā - ASV Kinoakadēmijas balvas pasniegšanas ceremonija. Televīzijas reitingi šogad ir nokritušies līdz rekordzemai atzīmei, ziņo Calendarlive.com.

Spriežot pēc Nielsen Media Reserch datiem, trīsarpus stundas garais šovs pie televizoru ekrāniem sapulcējis tikai 32 miljonus skatītāju, kas ir par 21% mazāk nekā pagājušajā gadā. Pētījums arī parāda, ka šī gada šovu skatījušies vismazākais cilvēku skaits pēdējo 20 gadu laikā. Iepriekšējais antirekords piederēja 2003. gada Oskara pasniegšanas ceremonijai - to noskatījās 33 miljoni skatītāju.

Gadā, kad filma Titāniks ieguva neskaitāmus Oskarus, Oskaru pasniegšanu noskatījās 55,2 miljoni skatītāju.

Savukārt amerikāņu futbola finālu (SuperBowl) noskatījušies 97,4 miljoni skatītāju. Oskars ir arī zaudējis dziedāšanas šovam AmericanIdol, kuru noskatījās 33,5 miljoni skatītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VIASAT Latvija piecu gadu darbības rezultāti Latvijā

, 08.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007.gada 8.marts. Lielākais digitālās TV pakalpojumu nodrošinātājs Latvijā - VIASAT Latvija 8. martā atzīmē savu piekto dzimšanas dienu. Piecos darbības gados VIASAT Latvija ir ieņēmis stabilu vietu Latvijas telekomunikāciju tirgū un kļuvis par līderi digitālās televīzijas apraides jomā. Savu darbību kompānija Latvijā uzsāka 2002.gadā, nodrošinot iedzīvotajiem digitālo TV caur satelītu (Sirius). Šobrīd VIASAT Latvija ir guvis ievērojamus panākumus, sasniedzot 37 908 mājsaimniecības.

Piecos darbības gados VIASAT ir izveidojis efektīvi funkcionējošu infrastruktūru, nodrošinot vienlīdz kvalitatīvus TV pakalpojumus visā Latvijas teritorijā. Pateicoties uzņēmuma vietējās pārstāvniecības izveidei 2004. gadā, un piesaistot sadarbības partnerus tehnisko risinājumu nodrošināšanai, VIASAT ir digitālās televīzijas apraides līderis Latvijā. Šajā laikā VIASAT ir sasniedzis 37 908 mājsaimniecības, īpašu lietotāju skaita kāpumu piedzīvojot kopš 2004. gada.

Raivo Rosts, VIASAT Latvija vadītājs: "Uzņēmums ir mērķtiecīgi strādājis, lai nodrošinātu pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Pateicoties modernu pakalpojumu un tehnoloģiju ieviešanai, pēdējo divu gadu laikā uzņēmuma abonentu skaits ir pieaudzis par 150%."

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LEKA: LNT un TV3 lobē ieceri, lai varētu prasīt naudu par retranslēšanu

Sanita Igaune, 20.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kabeļtelevīzijas industrija kategoriski iebilst pret LNT un TV3 šobrīd aktīvi lobēto ieceri ar likuma palīdzību pieprasīt naudu no iedzīvotājiem par abu šo kanālu skatīšanos, Db uzsver Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls.

«Ja TV3 vai LNT vēlas kļūt par maksas kanāliem un iekasēt naudu no katra skatītāja, tā ir viņu kā privātu komercuzņēmumu izvēle, taču pieprasīt, lai šādas tiesības iekasēt naudu no skatītāja tiktu noteiktas likumā, vienlaikus saglabājot iespēju uztvert programmas bez maksas no virszemes televīzijas, ir vai nu pilnīga neizpratne par kabeļtelevīzijas darbības principiem vai ļoti stipra nekaunība,» pauž I. Muuls, uzskatot, ka šobrīd raidorganizācijas savas finanšu problēmas caur kabeļoperatoriem vēlas novelt uz sabiedrības un skatītāju pleciem, kas nav pieņemami.

Pēc LEKA domām, arguments, ka šādā veidā tiks saglabāta nacionālā informatīvā telpa, vispār neiztur kritiku, jo, kanāliem sākot prasīt naudu no skatītāja, to pieejamība būtiski samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavā svinīgi tiks iebūvēts pamatakmens Zemgales Olimpiskajam centram, kura būvniecību veiks būkompānija LEC (Latvijas energoceltnieks). Paredzēts, ka Zemgales Olimpiskais centrs, kura teritorijā būs starptautiskajām prasībām atbilstošs futbola laukums ar 1500 skatītāju vietām, kā arī daudzfunckionāla sporta halle ar vairāk kā 2000 skatītāju vietām tribīnēs, kļūs par lielāko sporta kompleksu Zemgales reģionā.

picturegallery.ccb16d1d-dc3d-4e37-b736-7a702dec9e65

Kopš šī gada marta jau veikti būvlaukuma sagatavošanas darbi un tuvākajā laikā tiks uzsākta pamatu būvniecība. Zemgales Olimpiskā centra būvniecība tiek īstenota pēc Jelgavas pilsētas Domes un Latvijas Olimpiskās komitejas pasūtījuma.

Pēteris Dzirkals, būvkompānijas LEC valdes priekšsēdētājs: „Man ir prieks, ka Latvijā vēl viens reģions pakāpeniski kļūst par nozīmīgu un ekonomiski aktīvu centru. Topošais Zemgales Olimpiskais centrs ir viens no piemēriem, kā iespējams palielināt pilsētas konkurētspēju, attīstīt notikumu daudzveidību un sekmēt tūristu skaita pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirovīzijas fināls, kas šogad norisinājās Maskavā, Eiropā piesaistījis rekordlielu skaitu televīzijas skatītāju – 122 miljonus. Saskaņā ar Eiropas Raidorganizāciju savienības datiem tas pārsniedzis vidējo Eirovīzijas skatītāju skaitu teju divas reizes, raksta Lenta.ru.

2008. gada Eirovīzijas finālu noskatījās 105 miljoni televīzijas skatītāju.

Eirovīzijas finālā šogad piedalījās mākslinieki no 25 valstīm. Par uzvarētāju šogad kļuva Norvēģijas pārstāvis Aleksandrs Ribaks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Parakstīts Mežaparka Lielās estrādes pārbūves līgums

Zane Atlāce - Bistere, 20.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Mežaparka Lielās estrādes skatuves ceturtdien, 20.aprīlī, tika parakstīts līgums par estrādes pārbūvi, kas paredz skatītāju zonas un estrādes pielāgošanu 2018. gada XXVI Vispārējiem latviešu Dziesmu un XVI Deju svētkiem, informē Rīgas dome.

Pārbūves līgumu Rīgas domes vārdā parakstīja Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs, SIA RERE Būve valdes priekšsēdētājs Valdis Koks, AS LNK Industries valdes loceklis Jevgenijs Locovs un Davids Lipkins. Plānots, ka pirmā posma rekonstrukcijas darbi tiks nodoti ekspluatācijā 2018. gada 18. jūnijā.

Mežaparka Lielās estrādes pārbūve tiks īstenota, ievērojot 2013. gadā Rīgas pašvaldībā apstiprināto kultūras un atpūtas parka Mežaparks lokālplānojumu. Ja šobrīd esošā svētku estrādes teritorijas platība ir 91 997 kvadrātmetri, tad 2018.gadā pēc pārbūves tā tiks palielināta līdz 146 430 kvadrātmetriem.

Paralēli estrādes izbūves darbiem, tiks izbūvēta svētku nodrošināšanai nepieciešamā infrastruktūra – elektroapgādes, ūdensapgādes, kanalizācijas un lietus novadīšanas tīkli Ostas prospektā un Atpūtas alejā; Jančevska prospektā līdz zaļajam teātrim; helikoptera nosēšanās laukums ārkārtas gadījumiem; jauns piebraucamais ceļš no Viestura prospekta līdz esošiem dalībnieku autobusu stāvlaukumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperts: Pēc aiziešanas no Lattelecom interaktīvās televīzijas TV3 varētu zaudēt ap 20% auditorijas

NOZARE.LV, 08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc kanāla TV3 aiziešanas no Lattelecom interaktīvās televīzijas īstermiņā TV3 varētu zaudēt ap 20% auditorijas, savukārt ilgtermiņā tie varētu būt 10%, prognozē pētījumu kompānijas TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.

Viņš norāda, ka būšot arī daļa nelojālo skatītāju, kas neskatīsies TV3 arī pēc tam, kad tas atkal būs redzams Lattelecom interaktīvajā televīzijā. «Taču absolūtus ieguvējus es neredzu nevienā no pusēm, ne Lattelecom, ne TV3, ne skatītāju,» norāda Traubergs.

Prognozējot, kā varētu mainīties TV3 reitingi, ir jāņem vērā vairāki faktori, kas varētu ietekmēt skatīšanās paradumus.

Pirmkārt, tie būšot visi tehniskie faktori. Proti, Lattelecom interaktīvās televīzijas skatītājiem kanāla TV3 vietā ir redzams kanāls Fox, kas noteikti iegūs papildu auditoriju. Tāpat arī pamata pakā ir iekļauts kanāls Fox Life.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas lēmums liek Latvijas elektronisko sakaru sniedzējam Lattelecom pārtraukt TV3 retranslāciju Lattelecom interneta televīzijā. Lattelecom norāda, ka šī ir kārtējā TV3 nerēķināšanās ar skatītāju interesēm, tikmēr TV3 Latvia ir gandarīta par tiesas lēmumu un paļaujas, ka tas tiks izpildīts bez kavēšanās.

TV3 maijā brīdināja Lattelecom, ka programmas TV3 patvaļīga iekļaušana jaunajā maksas TV pakalpojumā interneta televīzijā ir nelikumīga. Tā kā retranslācija netika pārtraukta, TV3 vērsās tiesā.

TV3 skaidro, ka vietnē www.lattelecom.tv kanāls TV3 ir pieejams par maksu, kas tiek iekasēta no lietotājiem.

«Tā nav juridiska sīkumainība. Mums steidzami jānovērš iemesls tiesvedībām par autortiesību pār-kāpumiem. Jaunu tehnoloģiju izmantošana nenozīmē, ka tajās var brīvi demonstrēt intelektuālu īpašumu. Esam ieinteresēti lai mūs skatās pēc iespējas vairāk skatītāju sev visērtākajā veidā, bet vispirms jāsakārto autortiesības. Zināmāks piemērs autortiesību pārkāpumiem ir, kad privāti lietotāji savam videoklipam, piemēram, Youtube izmanto mūziku bez atļaujas. Tomēr šajā gadījumā pārkāpējs ir liela valstij piederoša kompānija, kura vēl par to pamanās iekasēt maksu no skatītāja,» norāda TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena.

Komentāri

Pievienot komentāru