Citas ziņas

SIA Elva Baltic auto biznesa risinājumi interesē visu pasauli

, 20.05.2008

Jaunākais izdevums

SIA Elva Baltic speciālisti izstrādājuši kompleksu programmatūras risinājumu auto biznesam – ELVA DMS, par kuru ieinteresējušies dažādu valstu uzņēmēji, ieskaitot Norvēģiju, Meksiku un Japānu.

ELVA DMS ir unikāls ar to, ka tas mūsu valstī ir vienīgais oficiāli starptautiski reģistrētais add-on risinājums auto biznesam uz Microsoft Dynamics NAV bāzes, Db.lv informē SIA Elva Baltic tirdzniecības vadītājs Latvijā Reinis Sparāns.

SIA Elva Baltic speciālistu izstrādātais produkts ELVA DMS ir veidots uz visā pasaulē plaši izmantotās grāmatvedības un biznesa vadības sistēmas Microsoft Dynamics NAV (iepriekšējais nosaukums – Navision) bāzes. ELVA DMS klienti ir auto dīleri, lietoto automobiļu pārdošanas kompānijas, rezerves daļu tirdzniecības un servisa uzņēmumi. Pirmā instalācija Latvijā notika 2004. gadā uzņēmumā Mūsa Motors, šodien to izmanto arī tādu zīmolu pārstāvji kā Mitsubishi, Bentlay, Renault, Volvo, Škoda, Dacia u.c.

Par uzņēmuma risinājuma izstrādāšanu un veiksmīgo ieviešanu tirgū SIA Elva Baltic ir saņēmis Microsoft Zelta sertificētā partnera nosaukumu (Microsoft Gold Certified Partner). Microsoft to piešķir par augstu kompetences līmeni un īpašiem panākumiem Microsoft produktu ieviešanā un šis nosaukums profesionāļu aprindās ir pazīstams visā pasaulē.

SIA Elva Baltic ir viens no vadošajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem Latvijā. Tas specializējies Microsoft programmatūras Microsoft Dynamics NAV (iepriekšējais nosaukums – Navision) ieviešanā un uzturēšanā. Šo programmatūru, jeb grāmatvedības un biznesa vadības risinājumu, plaši izmanto dažādu nozaru uzņēmumi visā pasaulē. Ar to strādā tādi uzņēmumi - Elva Baltic klienti, kā Lidosta Rīga, Spilva, Balticovo, LIDO, Nacionālā Opera, Domenikss, ELVI Grupa, Stendera Ziepju Fabrika un daudzi citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elva Baltic eksportā soļo ar vadības sistēmu transporta nozarei Elva DMS, kas izstrādāta uz Microsoft programmatūras bāzes .

«Esam Microsoft partneri,» saka Jānis Dambergs, SIA Elva Baltic valdes priekšsēdētājs. Uzņēmumam ir trīs pamatdarbības virzieni – Microsoft licenču pārdošana, tehniskais darbs ar licencēm, kuru moduļus Elva Baltic ir tiesīgi uzlabot atbilstoši klientu vajadzībām, kā arī izstrādā jaunus moduļus Microsoft programmatūrai.

Galvenais uzņēmuma eksporta produkts ir Elva DMS. «Tas ir Microsoft sertificēts risinājums uz tā programmatūras bāzes. Tas piedāvā uzņēmuma resursu plānošanas sistēmu auto biznesam. Sākotnēji Micro soft nebija īpašu produktu auto biznesam,» viņš teic. Klientu vidū ir auto dīleri, auto nomas uzņēmumi, servisi u.c. Uzņēmuma izstrādātā transporta nozares vadības sistēma Elva DMS startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2013 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Elva Baltic Austrālijā popularizēs savu produktu Elva DMS

, 22.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar savu risinājumu – Elva DMS, uzņēmums Elva Baltic pošas ceļā uz Austrāliju, lai no 12. līdz 14.maijam piedalītos pasaulē lielākajā informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju izstādē - CeBIT.

Pie tam, kompānija atzīmē, ka Elva Baltic ir vienīgais uzņēmums no Baltijas valstīm, kurš piedalīsies šajā prestižajā izstādē Sidnejā un prezentēs pašu izstrādātu risinājumu.

Elva Baltic produktu – kompleksu grāmatvedības un biznesa vadības risinājumu autobiznesam Elva DMS, jau vairākus gadus lieto tādu zīmolu pārstāvji kā Mitsubishi, Peugeout, Renault, Volvo, Škoda, Dacia, Hyundai u.c.. Tas guvis atzinību visā pasaulē un šobrīd Elva DMS ieviešanai darbojas sertificētas partneru kompānijas Eiropā, Āzijā, Dienvidamerikā un Tālajos Austrumos, kā arī tiek turpinātas sarunas par sadarbības uzsākšanu arī ar ASV uzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Indieši dzenas pēc Latvijas uzņēmuma Elva Baltic tehnoloģijām

Sanita Igaune, speciāli no Losandželosas, 14.07.2011

No kreisās: Elva Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Dambergs, starptautiskās tirdzniecības vadītājs Alvils Tabaks un Elva Baltic Auto biznesa risinājumu izstrādes vadītājs Raimonds Dilsons

Foto: Sanita Igaune, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit no 12 Indijas kompānijām bija gatavas nekavējoties slēgt sadarbības līgumu ar Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu Elva Baltic par IT risinājuma izmantošanu autobiznesa nozarei, ASV informācijas tehnoloģiju Microsoft Worldwide Partner konferencē DB pastāstīja Elva Baltic Starptautiskās tirdzniecības vadītājs Alvils Tabaks, kurš kopā ar uzņēmuma pārstāvjiem divas nedēļas iepriekš Indijā bija ticies ar potenciālajiem sadarbības partneriem.

«Pirmo reizi mums bija ļoti grūti nolemt ar kuru uzņēmumu sākt strādāt,» teica A. Tabaks.

Lielo Indijas uzņēmumu interesi viņš skaidroja ar to, ka salīdzinājumā ar citām valstīm Indijā auto motīvu sfērā katru gadu ir 30% pieaugums. Tāpat jāņem vērā tas, ka Indijas apmēri ir ļoti lieli, piemēram, ja Latvijā auto markai parasti ir viens dīleris, tad Indijā Škodai vien ir ap 4 tūkst. dīleru.

Kopumā starptautiskas izstādes, tostarp Microsoft Worldwide Partner konference, palīdz uzņēmumiem nodibināt starptautiskus kontaktus, ir pārliecināts A. Tabaks, vēršot uzmanību, ka Elva Baltic pa tiešo ar klientiem strādā tikai Baltijas valstīs, bet ārpus tām, uzņēmums strādā tikai ar partneriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas IT uzņēmums tiek klāt auto gigantiem Mercedes un Volkswagen

Sanita Igaune, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elva Baltic vienojies, lai nodrošinātu savam produktam savietojamību ar Mercedes un Volkswagen, šodien raksta Dienas bizness.

Latvijas IT uzņēmums Elva Baltic, kas autobiznesa nozarei ir izstrādājis uzņēmuma resursu un finanšu vadības sistēmu Elva DMS, to ir integrējis ar Mercedes rūpnīcas sistēmām, un šobrīd turpinās integrācijas pilnveidošanas darbs ar Volkswagen. Jāatzīmē, ka Elva DMS ir veidota uz Microsoft Dynamics NAV platformas. «Tas ir liels priekšnosacījums, lai varētu ieiet šajā risinājumu tirgū visā pasaulē, jo tas paver ceļu pie oficiāliem dīleriem un izplatītājiem, kas tirgo konkrētas markas mašīnas,» DB pamatoja Elva Baltic valdes priekšsēdētājs Jānis Dambergs, vēršot uzmanību, ka parasti autorūpnīca rekomendē saviem sadarbības partneriem sistēmas, ar kurām ikdienā var labāk strādāt. «Sākotnēji bija skepse un neticība, ka no mazās Latvijas ir atbraucis neliels uzņēmums un vēlas taisīt saikni ar lielā ražotāja sistēmām. Taču pērn mēs sākām sajust, ka pret mums sāk nopietnāk attiekties, un veidojās sadarbība,» stāsta J. Dambergs. Uzņēmums ir paredzējis vērsties arī LIAA, lai šajā jomā lūgtu valstiska līmeņa palīdzību. «Šobrīd norisinās testi sadarbībā ar Volkswagen grupu, ar tādiem zīmoliem kā Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT un Bentley. Būtiska loma ir tajā, ka ražotājs mūs ir akceptējis kā sistēmu, kura var strādāt ar viņu sistēmām,» turpināja J. Dambergs. Savietojamība nodrošinās to, ka tiem uzņēmumiem, kuri strādā ar Elva Baltic sistēmu, automātiski būs saikne ar rūpnīcas ražošanas sistēmu, līdz ar to uzņēmuma klientiem nebūs jāstrādā divās atsevišķās sistēmās. DMS savietojamība ar Mercedes rūpnīcas sistēmām tika pabeigta 2011. gadā, bet ar Volkswagen - šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Igaunijas elektronikas ražošanas uzņēmums darbiniekus ved pat no Valkas

Signe Knipše, 05.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules tendences industriālās elektronikas ražotājam Enics Elva nāk par labu: meklējot, kur izvietot ražošanu, klientu skats biežāk pievēršas nevis Ķīnai, bet Eiropai.

«Esam izdevīgākā pozīcijā nekā agrāk,» saka Igaunijas elektronikas ražošanas uzņēmuma Enics Elva vadītāja Emeke Sogenbitsa. Enics Elva gan tikai daļēji var saukt par Igaunijas uzņēmumu. Rūpnīca pieder vienai no lielākajām industriālās elektronikas grupām Enics, kurā bez rūpnīcas Elvā ietilpst septiņas citas ražotnes dažādās valstīs divās pasaules daļās.

Enics grupa ir izveidota 2004. gadā, taču tukšā vietā tā nav radusies. Bizness veidots uz elektronikas milža Elcoteq industriālās elektronikas ražošanas nozares bāzes. Līdz ar to Enics «šo un to» ir mantojis no Elcoteq – klientus, kontaktus, arī daļu rūpnīcu un darbiniekus. Elvas pilsētā, kas atrodas 30 km no Tartu, uz Latvijas pusi braucot, dzīvo ap 5–6 tūkstošiem iedzīvotāju. Pašlaik Elva ikdienā vairāk piesaista nevis atpūtniekus, bet cilvēkus, kas strādā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank līzings un What car.lv kopīgi veidotā aptauja liecina, ka Latvijā izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus. Aptuveni 80% potenciālo auto pircēju iegādātos šādus auto. PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Aptaujājot 1443 respondentus, iegūtie rezultāti uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir. Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Kas Jūs šobrīd mudinātu iegādāties auto?

SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi SAGATAVE PĒTĪJUMS: 80 % gadījumos interese ir par mazlietotu auto iegādi

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Elva Baltic izveido partneru tīklu Meksikā

, 16.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elva Baltic, izmantojot Eiropas Struktūrfondu atbalstu, devusies tirdzniecības misijā uz eksotisku zemi – Meksiku. Tālā ceļa mērķis ir popularizēt pašu izstrādāto, starptautiski reģistrēto risinājumu autobiznesam – ELVA DMS, liecina informācija kompānijas mājaslapā.

Meksika pēdējos gados uzrāda visstraujāko saimniecisko izaugsmi Latīņamerikas reģionā. Iedzīvotāju skaita ziņā tā ir otrā, bet pēc teriotorijas - trešā lielākā valsts Latīņamerikā. Bez tam Meksika ieņem piekto vietu naftas ieguvē un ir sestā lielākā naftas eksportētāja pasaulē.

Elva Baltic pārstāvji uzturēšanās laikā Meksikas galvaspilsētā Mehiko - no 12.maija līdz 16.maijam, paredzējuši vairākas Elva DMS prezentācijas un tikšanās ar ieinteresētajiem autobiznesa pārstāvjiem. Potenciālajiem partneriem paredzēts detalizēts apmācības kurss un informācijas apmaiņa par Elva DMS izplatīšanas jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT tirgus kļūst izglītotāks un kompānijas pieredzējušākas

Anda Asere, 05.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā informāciju tehnoloģiju kompānija SIA Elva Baltic augusi par 10%, līdzīga izaugsme tiek gaidīta arī šogad.

«2017. gads bija labs, esam auguši par 10%, attīstot jaunus virzienus,» saka Jānis Dambergs, SIA Elva Baltic valdes priekšsēdētājs. Pērn kompānija visvairāk strādāja ar Microsoft biznesa vadības sistēmu ieviešanu. Uzņēmumam ir gan jauni klienti, gan arī esošie pāriet uz jaunākām sistēmām. «Tas parāda, ka uzņēmumi attīstās un tiem ir līdzekļi, ko investēt. Latvijā ir jūtams izaugsmes vilnis,» viņš spriež. J. Dambergs novērojis, ka tirgus kļūst izglītotāks un IT kompānijas – pieredzējušākas.

Paralēli dažādām Microsoft biznesa risinājumu programmatūrām nozīmīgu lomu SIA Elva Baltic produktu portfelī ieņem dažādi uzņēmuma paša radīti vai adaptēti risinājumi. «Šobrīd topā ir biznesa inteliģences risinājumi. Esam sagatavojuši gatavus rīkus grafiskai, viegli pārskatāmai biznesa analīzei, lai vadītāji bez specifiskām IT zināšanām var redzēt aktuālos datus par biznesu, tostarp pat savos viedtālruņos. Vēl aktuāls ir viss saistībā ar personālu. Cilvēkresursu trūkums daudzās jomās liek uzņēmumiem modernizēt personālvadību. Esam izveidojuši personāla pārvaldības risinājumu, lai maksimāli automatizētu procesus – lai nav jāraksta papīra iesniegumi, lai darbinieki redz visu informāciju par atvaļinājumu, algu u.c. Uzņēmumi šobrīd dara daudz, lai noturētu cilvēkus, un moderni rīki ir viena no tādām lietām,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Auto tirgotāji adaptējas pārmaiņām

Ieva Mārtiņa, Aldis Zelmenis, Db, 12.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki oficiālie jaunu auto dīleri nenolaiž rokas un šobrīd pārkvalificē biznesu, tostarp pārņem no līzinga kompānijām atņemtos auto, lai tos tālāk pārdotu.

Šā gada janvāris apliecināja, ka jauno auto pārdošana Latvijā ir faktiski apstājusies. Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācijas dati liecina, ka janvārī reģistrēti tikai 494 jauni vieglie auto, kas ir par 1 697 auto jeb 77.5 % mazāk nekā janvārī pirms gada. Tomēr Db uzzināja, ka oficiālie jauno auto dīleri nedomā padoties un savus biznesus pārkvalificē, priekšplānā izvirzot lietotu auto pārdošanu.

Pārņem no līzinga

Latvijas lielākās līzinga kompānijas Swedbank Līzings vadītājs Daniils Ruļovs Db pastāstīja, ka pēdējā laikā vairāki autodīleri vērsušies ar piedāvājumu savā paspārnē pārņemt tos attiecīgās markas auto, ko līzinga kompānijas pārņēmu­šas no saviem klientiem, kas vairs nav spējuši atmaksāt līzingu. D. Ruļovs atzina, ka līzinga kompānija šādu piedāvājumu atbalsta un ar dīleriem sadarbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no meklētākajām precēm sludinājumos ir mazlietoti un lietoti auto. Auto tirgus šobrīd ir plašs un potenciālajiem pircējiem ir ērti un pārskatāmi veidi, kā aplūkot un iegādāties auto. Lietotas automašīnas pārdošanas iespējas interneta mājaslapās jeb sludinājuma ievietošana vēl nekad nav bijusi tik vienkārša kā tagad. Kur un kā pārdot auto pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk? Lasi tālāk, lai noskaidrotu!

Auto sludinājumi Latvijā – kur tie atrodami?

Šobrīd lielākā daļa auditorijas un potenciālo pircēju ir atrodami tieši digitālajā vidē. Ja vēlies kaut ko pārdot, tajā skaitā auto, tad internets būtu lieliska vieta, kur to darīt. Auto sludinājumi Latvijā ir pieejami vairākās interneta vietnēs. Piemēram - Andele Mandele speciāli šim nolūkam ir izveidojusi transporta sadaļu ar auto un rezerves daļu pirkšanas un pārdošanas iespējām. Pēc dažādiem parametriem, vēlmēm un vajadzībām, potenciālais pircējs var meklēt sev vēlamo auto, un iegādāties to bez starpniekiem - tieši no pārdevēja. Tieši tik vienkārši! Turpinājumā uzzini, kā ātrāk pārdot savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās krīzes apstākļos, kad sarukusi auto tirdzniecība, arī auto zagļi mainījuši darbības specifiku – papildu auto zādzībām, pievērsušies auto detaļu zādzībām. Proti, pēdējo divu mēnešu laikā strauji pieaugušas BMW 5. sērijas un Mecedes Benz S klases auto sānu skata spoguļu zādzības, tā liecina SIA Autonams dati.

Pērn strauji pieauga jaunu apvidus auto zādzību skaits, savukārt šobrīd, kad ekonomiskās situācijas ietekmē šādus auto ir kļuvis daudz grūtāk realizēt, auto zagļi ir atraduši jaunu veidu, kā gūt papildus ienākumus – dārgu auto daļu zādzības un to realizācija. Eksperti uzskata, ka situācija var tikai pasliktināties, pieaugot šo detaļu pieprasījumam melnajā tirgū. Viens no efektīvākajiem risinājumiem, kā sevi pasargāt no šīm zādzībām, ir auto detaļu marķēšana.

Edvīns Panders, Autonams Pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: "Jauno auto tirdzniecība samazinās, cilvēki vairs nevar atļauties iegādāties jaunu auto, bet remontē jau esošo, tādēļ arī zagļi papildu auto zādzībām sākuši pastiprināti pievērsties jaunai nišai, zogot un realizējot auto detaļas. Protams, arī līdz šim auto detaļu zādzības nebija retums, tomēr šobrīd aktualizējas tieši specifisku un dārgu detaļu zādzības – sānskata spoguļu un distances sensoru. Faktiski zagļi sākuši mākslīgi radīt pieprasījumu savai precei – bez sānskata spoguļiem saprotams braukt nav iespējams, tādēļ nāksies iegādāties jaunus nozagto vietā. Sarunās ar apdrošinātājiem esam secinājuši, ka pašlaik veidojas absurda situācija, kad auto īpašnieki un auto servisi faktiski palīdz zagļiem biznesu vērst plašumā un, paši nezinot, iepērk nozagtos spoguļus. Ja spogulis nav marķēts, tad nav iespējams noteikt tā izcelsmi - vai spogulis ir zagts vai tiešām jauns un pieder pārdevējam."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: SS.LV ir mūsu sabiedrības un ēnu ekonomikas spogulis

Andris Kulbergs, Auto Asociācija, 09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SS.lv domēna slēgšana spilgti atklājusi ļoti lielu Latvijas problēmu - sabiedrība nodokļu nemaksāšanu sāk uztver kā pozitīvu rīcību. Šī iezīme ir ne tikai nepatīkami pārsteidzoša, bet arī ārkārtīgi bīstama.

Publiskā jezga ap ss.lv sākās tādēļ, ka Valsts ieņēmumu dienests (VID) nolēma apturēt SIA Internet darbību, kas ir šī sludinājuma portāla administrētājs. Jā, protams, pirmā reakcija, lasot ziņu virsrakstus, ir gana mulsinoša - VID mēģina parādīt savu varu un pārākumu pār nodokļus maksājošu uzņēmumu.

Pavisam maz ir izskanējis tas, kas notika vēl pirms VID pieņēma šādu lēmumu. Proti, uzņēmumam pusgada garumā informācija ir prasīta dažādās formās, ka tas ir ignorējis pat piespriestos administratīvos sodus. Un kā vārdā? Man nav saprotama šī iespītēšanās, ņemot vērā, ka uzņēmums kā labs nodokļu maksātājs varēja sniegt savu ieguldījumu visaptverošu krāpniecības shēmu apkarošanā un nelikumībās, kas lietotu automašīnu nozarē sasniegusi kulmināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbību sāk jauns interneta medijs www.whatcar.lv.

What Car? ir viens no pasaulē ietekmīgākajiem auto ekspertu medijiem, kas kopš 1972. gada tiek izdots Lielbritānijā un citās pasaules valstīs. Jau vairāk nekā 30 gadu What Car? eksperti piedāvā objektīvu, neatkarīgu ekspertu vērtējumu par jauniem un lietotiem automobiļiem.

What Car? mērķis – palīdzēt pircējiem nopirkt piemērotāko auto par atbilstošāko cenu. Latvijā Whatcar.lv sāk darbību kopā ar diviem partneriem – vadošo līzinga kompāniju Hansa Līzings un apdrošināšanas kompāniju IF Latvia.

Whatcar.lv lasītājiem būs pieejami neatkarīgu ekspertu vērtējumi par vairāk nekā 300 jauniem auto (rudenī saturs tiks papildināts ar ekspertu vērtējumiem par 400 lietotiem automobiļiem), jaunākās auto ziņas un reportāžas no auto notikumiem pasaulē un Latvijā, padomu sadaļa auto pircējiem, unikāli tirgus pētījumi, kā arī lasītāju vērtējumu sadaļa. Sadarbībā ar What Car? televīziju Whatcar.lv lasītājiem būs pieeja vairāk nekā 400 video testu, kā arī video reportāžām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu aizliegums Eiropas lielajās pilsētās ietekmē Latvijas auto tirgu?

BRC Autocentrs, 04.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastiprinoties ierobežojumiem un aizliegumiem iebraukšanai lielākajās Eiropas pilsētās automašīnām ar dīzeļdzinējiem, tie ir ievērojami ietekmējuši kā jaunu tā lietotu dīzeļauto pārdošanas apjomus. Ar dīzeļdzinēju aprīkoto jauno auto tirdzniecība Eiropā samazinās, tāpat kā to cena lietoto auto tirgū. Kā tas ietekmēs auto tirgu Latvijā un vai šī tendence vietējam tirgum ir iespēja vai pamats uztraukumam, centīsimies noskaidrot šajā rakstā!

Dīzeļu ēras noriets Eiropā

Kopš 2015. gada skandalozajiem notikumiem ap Volkswagen AG koncerna manipulācijām ar kaitīgo izmešu rādījumiem to dīzeļautomašīnām, Eiropa ir sākusi ieviest stingrākus ierobežojumus un aizliegumus iebraukšanai lielākajās pilsētās vecāku auto īpašniekiem, sevišķi tiem, kuru auto darbina dīzeļdzinēji. Dažas Eiropas pilsētas, kā piemēram, Londona, dīzeļiem ir ieviesusi ierobežojumus atsevišķās pilsētas zemo izmešu zonās, kamēr citas to iebraukšanu aizliedz teju pilnībā.

Vācija

Vācijas galvaspilsēta Berlīne jau kopš 2018. gada ir ieviesusi noteiktus ierobežojumus – lietoti auto, kuru dīzeļdzinēji neatbilst Euro6 izmešu standartiem tiek izslēgti no iespējas piedalīties satiksmē pilsētas centrā. Šim piemēram sekoja arī citas Vācijas pilsētas – Hamburga, Frankfurte un pat vācu autobūves bastions – Štutgarte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu zādzību skaits samazinās, bet palielinās jaunu spēkratu aizdzīšana.

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā nozagti 932 transportlīdzekļi, kas ir par 108 transportlīdzekļiem mazāk nekā 2012. gadā, kad valstī tika nozagti 1,04 tūkst. braucamo, liecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centra apkopotie dati. Arī Valsts policija atzīmē, ka, skatoties pa gadiem, joprojām ir vērojams automašīnu zādzību skaita samazinājums un tam ir vairāki iemesli. Uz jautājumu, vai tam par iemeslu ir apstāklis, ka policija ir palielinājusi savu darba intensitāti, vai arī zagļiem mazinājusies interese par Latviju, Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Jānis Lazdiņš DB skaidroja, ka var piekrist abiem šiem apgalvojumiem. Tomēr viņš piebilst, ka kopumā valstī arī citu noziegumu skaitam ir tendence samazināties. Apdrošinātāji cītīgi seko līdzi automašīnu zagļu ieražām un tendencēm, jo tas var ietekmēt arī apdrošināšanas cenas un drošības prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu auto tirgū Audi ir viens no pieprasītākajiem auto zīmoliem. Tomēr, kā pirms katra nozīmīga pirkuma un tāda ir arī automašīnu iegāde, nepieciešams pārliecināties par pirkuma kvalitāti. Ko ņemt vērā, iegādājoties Audi zīmola automašīnas?

Vai ir vērts iegādāties Audi?

Audi ir viens no populārākajiem auto zīmoliem pasaulē gan jaunu automašīnu interesentiem, gan lietoto auto tirgū. Audi vēsture sākās 1909. gadā, bet pazīstamā emblēma, kura rotā jebkuru Audi automašīnu - savienoti četri apļi, tika izveidota 1932. gadā, kad apvienojās četri uzņēmumi un tie kopīgi izveidoja vienotu koncernu.

Pirms jebkura auto iegādes, tai skaitā Audi, nepieciešams veikt priekšdarbu un saprast, vai šis auto zīmols kalpos man ilgi, vai tā uzturēšana ir dārga un vai Latvijā ir pieejami sertificēti servisi un vajadzīgās rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru