Vairāki mazāki, t.s. virtuālie mobilo sakaru operatori Skandināvija uzskata, ka lielās telekomunikāciju kompānijas pārsteigušās, piedāvājot t.s. trešās paaudzes (3G) mobilos pakalpojumus, kas faktiski nevienam vēl neesot vajadzīgi. Tā raksta zviedru biznesa avīze Dagens industri (DI). Norvēģu virtuālā operatora Chess izpilddirektors Idars Volvīks (Idar Vollvik) izteicies, ka sakarā ar 3G tīklu izbūvi tiek radīta «histērija» par WAP, GPRS, 3G un citām burtu kopām, kas tikai mulsinot lietotājus. «Lietotāji skatās tikai uz cenu un iespējām zvanīt,» sacīja I. Volvīks, kura uzņēmums nomā jaudu no esošiem mobilo sakaru operatoriem, lai to zem savas firmas zīmes pārdotu gala lietotājiem. Līdzīgi t.s. virtuālā operatora darbību Latvijā veica SIA Zetcom, pērkot jaudu no Latvijas mobilā telefona (LMT) un pārdodot savas Amigo priekšapmaksas kartes. Norvēģu telekomunikāciju koncerna Telenor mobilo sakaru uzņēmums Telenor Mobile uzskata, ka lietotājiem neinteresē jaunas tehnoloģijas, tikai laba cena par parastiem zvaniem. «95 % mūsu abonentiem cena ir pats galvenais,» izteicās Telenor Mobile izpilddirektors Pērs Vīderstrēms. I. Volviks uzskata, ka nopietns pieprasījums pēc 3G pakalpojumiem varētu parādīties tikai 2006. gadā, ja ne vēlāk. DI norāda, ka gandrīz visi lielie operatori Zviedrijā, tostarp Latvijā pazīstamie TeliaSonera un Tele2, ir sākuši vai drīzumā sāks piedāvāt 3G pakalpojumus, kam vajadzīgi pilnīgi jauni mobilie telefoni. Zviedru Investor un Honkongas Hutchinson Whampoa piederošais operators 3 (preču zīme ir cipars 3) Zviedrijā tīkla izbūvei iztērējis 13 miljardus kronu (gandrīz 1 miljardu Ls), lai līdz šim iegūtu 30 000 abonentu, raksta DI.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra