Jaunākais izdevums

Pasta monopoltermiņa beigu tuvošanās saistīta ar milzu investīcijām tā modernizācijā, savukārt LP darījumi izraisījuši uzraugu uzmanību.

Es pēc savas būtības esmu cilvēks, kam patīk izvirzīt lielus mērķus, un es nespēju izsekot visiem tehniskajiem piedāvājumiem un jauninājumiem, tāpēc Latvijas Pastā (LP) strādā vairāki struktūrvienību vadītāji un daudzi citi padotības darbinieki, kas sakārto visu pa plauktiņiem, bet mūsu lielākā problēma ir tā, ka mums nav daudz laika un iemesls ir 2009. gads, kad beigsies LP monopols, to sarunā ar Db atzīst LP ģenerāldirektors Gints Škodovs.

Kuluāros dzirdēts, ka LP tiek gatavots pārdošanai un par tā iegādi interesējies Somijas pasts. Cik patiesas ir runas par šāda darījuma iespējamību?

Diemžēl man nāksies jūs apbēdināt, jo Somijas pasts negrib LP. Vienkāršāk un lētāk ir ieguldīt dažus desmitus miljonu un izveidot sistēmu no jauna. Iegādājoties mūs, viņi iegādājas arī kaudzi ar problēmām, kuras būs jārisina. Galvenais ir tas, ka LP ir 1000 pasta nodaļas un divas trešdaļas no tām ir nerentablas. LP ir gandrīz 8000 darbinieku. Kāpēc kādam vajadzētu iegādāties problēmas? Viņi apzinās, ka ar mazāk darbiniekiem var nodrošināt labu servisu. Un te mēs atgriežamies pie LP privatizācijas, un valdība ir pret. Veicām LP novērtējumu, un tas trīs gados pieaudzis par 18 milj. Ls (pasta vērtība ir ap 54 milj. Ls - Db). Mums vēl ir iespējas to palielināt līdz 2009. gadam, kad beidzas monopols, kas arī nākotnē ietekmēs LP vērtību. Monopola beigas nozīmē, ka tirgū var ienākt jebkurš, piemēram, Deutsche Post (DP) ar milzu finanšu resursiem, kā rezultātā LP vairs nebūs dzīvotspējīgs. DP apgrozījums ir ap 30 mljrd. EUR gadā. Varu pieminēt arī britu Royal Mail, kuram 2005. gadā peļņa bija 1 milj. GBP dienā, tātad gadā ap pusmiljardu. Nopirkt LP tādām kompānijām ir noskaitīt kapeikas, bet tā vietā, lai iztērētu vairāk nekā 50 milj. Ls, domāju, izvērtējot viņi sapratīs, ka izdevīgāk ir izveidot jaunu sistēmu, investējot vien kādus 10 milj. Ls, toties saņemot iestādi bez problēmām. Vienmēr esmu uzsvēris: ja pie Latvijas valdības atnāk kāds, kurš saka, ka grib nopirkt LP šobrīd, kad vērtība ir tuvu maksimumam, tad tas būtu jādara pēc principa - te ir vērtība, taisa izsoli, kurš sola vairāk, tas arī iegūst.

Un tomēr LP ar darījumiem iepirkumu un nekustamo īpašumu sfērā ir izpelnījies valsts kontrolējošo iestāžu uzmanību. Kādu iznākumu gaidāt no šīm pārbaudēm?

Man par šīm pārbaudēm galva galīgi nesāp. Es vairāk uztraucos par problēmām, kas radās saistībā ar preses piegādi, jo tur mēs esam ziepes sataisījuši, un tās ir jārisina.

Neatbildēts paliek jautājums par KNAB pārbaudi. Medijos izskanējis, ka paši esat gājuši uz KNAB, lai tas veiktu pārbaudi par jūsu darījumu ar zemi Stacijas laukumā.

Tieši tā arī ir. Kāds ir iedomājies, ka zeme tur maksā 26 milj. Ls, bet man neviens par tādu summu nav novērtējis un reāli nācis pirkt! Sarunās ar nekustamo īpašumu speciālistiem esmu saņēmis vērtējumu, un tas diemžēl nepārsniedz 1000 EUR/m2. Un eksperti ir parakstījušies par šo summu, atbildot ar savām zināšanām un sertifikātiem, bet sabiedrība jau dzird to, kurš skaļāk kliedz. Varu taisnoties, ka es nezogu, neviens mani nesadzirdēs, tāpēc arī priecājos, ka nāks un pārbaudīs mūsu darījumus. Par Valsts kontroli runājot, ceru, ka viņi atnāks nevis martā, bet agrāk.

Bet kāpēc Šīna kungs un Delna uzskata, ka LP ir noslēdzis neizdevīgu darījumu un nav guvis maksimālo labumu saistībā ar zemes nomu Stacijas laukumā?

Jāsāk ir no paša sākuma, - kā zeme nonāca LP pamatkapitālā, ko centos izstāstīt raidījumā De Facto, tomēr informācija neizskanēja tā, lai sabiedrība saprastu. Esmu analizējis šo darījumu un saņēmis dažādus viedokļus, un liela daļa uzskata, ka Satiksmes ministrija ieguldījusi zemi LP pamatkapitālā, kas uzņēmumam nav nepieciešama. No otras puses, ministrija jau neko citu neizdarīja, kā ieguldīja zemi, kas atrodas zem pastam piederošās ēkas. Fakts kā tāds, ka bija 150 dažādi zemes gabali, bet uz Stacijas laukuma zemes bija mums piederošā ēka. Ne jau par zemi ir jautājums! Risinājums jāatrod, ko darīt ar ēku, jo tā LP nav nepieciešama. Pirms zemes ieguldīšanas pamatkapitāls bija 1,3 milj. Ls, tagad tas ir 6,5 milj. Ls, no kuriem zeme ir 4,2 milj. Ls. Un būtiskākais ir tas, ka zemi negribu pārdot, jo tā ir nepieciešama, lai īstenotu attīstības programmu, kuras laikā ir paredzēts ieguldīt 43 milj. Ls LP modernizācijā, un šogad mums būs nepieciešami 10 - 15 milj. Ls, nākamgad vēl ap 10 milj. Ls. Sākumā finansējām modernizāciju no uzkrātajiem līdzekļiem, bet visu 43 milj. Ls tomēr nebija, tagad domājam par kredītu. Loģisks jautājums - vai banka man dotu kredītu ar izdevīgiem nosacījumiem, ja mans pamatkapitāls ir 1,3 - 2,3 milj. Ls? Tāpēc man ir nepieciešams, lai pamatkapitāls būtu 6,5 milj. Ls un zeme paliktu LP pašumā, un valde arī pieņēma lēmumu, ka zeme netiek pārdota.

Tomēr Diena, Šīns un Delna uzsver, ka zemes vērtība ir 26 milj. Ls?

Zīmīgi, ka Šīns šogad zemes vērtību samazinājis līdz 12 - 14 milj. Ls, kas izriet no Dienas publikācijām. Satiksmes ministrija pirms zemes ieguldīšanas veica novērtējumu, un vērtētāji pateica, ka tās vērtība ir tikai 4,2 milj. Ls. Ja tā zeme tiešām maksā 26 milj. Ls, tad es atrisinātu visas problēmas ar investīcijām, un man nebūtu jāaizņemas no bankas. Taču, ja es par šo zemi iegūstu tikai 8 milj. Ls, nepieciešamība pēc naudas paliek joprojām, bet banka pret mani izturēsies nievājoši, jo pamatkapitāls ir mazs. Un es tik droši saku: mēs zemi pārvērtējām, bet vairāk par 6,8 milj. Ls neviens nenovērtēja. Jautājums - kuru no variantiem es izvēlos - optimistiskāko vai pesimistiskāko? Es izvēlējos par labu pesimistiskākajam, kuru vērtētājs parakstījis ar savu vārdu. Bet tas ir tikai šķietami pesimistisks. Ilgtermiņā tas uzņēmumam ir izdevīgāk.

Ir izvēlēts pesimistiskākais variants, tomēr LP ir veicis arī citus darījumus ar citiem sev piederošajiem nekustamajiem īpašumiem. Kāpēc tie tiek pārdoti vai iznomāti par ļoti zemu cenu?

Šādam formulējumam es kategoriski nepiekrītu! Par Stacijas laukuma zemes nomu mēs saņemam vienreizēju maksājumu 4 milj. Ls plus katru gadu vēl 200 tūkst., bet zeme jo-projām paliek LP īpašumā. Par citiem darījumiem jārunā vispār kopumā. LP īpašumi dalās divās grupās - vieni pilnībā atbrīvoti, bet otra daļa īpašumu daļēji atbrīvoti. Klasiskais piemērs ir Ventspils pasta ēka, kuru izsolē pārdevām par 0,5 milj. Ls, drīzumā līdzīgu ēku plānojam izsolīt arī Jelgavā, kur ceram iegūt vairāk. Liepājā LP apkalpošana jau ir pārcelta uz citām telpām, bet ēkā joprojām atrodas administrācija un ražošana. Tā nu paliek skaista ēka, par kuru nepārtraukti saņemam pārmetumus no Liepājas domes, ka tā ir nesakopta. Tik demokrātiska attieksme pret nesakoptām ēkām ir tikai Rīgā, citās pilsētās bombardē tik ilgi, kamēr tā tiek sakopta. Liepājas ēka ir kultūrvēsturiskais piemineklis, kas ir jārestaurē, savukārt LP vairs neplāno ieguldīt nekustamajos īpašumos. Tā kā tur joprojām atrodas LP nodaļas, pieņēmām lēmumu ēku iznomāt. Firmai pateicām, ka nākotnē šo ēku izsolīs, bet līdz tam dodam iespēju to nomāt par zemu cenu, pretī prasot investīcijas ēkas sakopšanā. Mani kā ēkas īpašnieku interesē, lai tā būtu sakopta.

Runājot par iepirkumu procedūrām, ko Db nav varējis atrast Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā, piemēram, datorprogramma, kases sistēma utt. Vai tiešām LP veicis tikai 30 iepirkuma procedūras piecos gados?

Varu apgalvot, ka par katru no mūsu iepirkumiem ir bijusi procedūra. Arī par programmatūru un kases sistēmām mums bija sarakstīšanās ar IUB, kas arī ieteica labāko risinājumu, kā veikt iepirkumus. Turklāt programmas pasūtījuma iepirkuma procedūra bija izsludināta ne tikai Latvijā, bet arī ES Oficiālajā Vēstnesī. Es neesmu stulbs, redzu, kāds no valsts uzņēmumu vadītājiem tiek atšauts par to, ka iegādājies ādas mapītes par četrdesmit latiem. Zinu: ja ir nepieciešams atbrīvoties no kāda, arī tas ir iemesls. Neesmu gatavs saviem vadītājiem, padomei un atbildīgajām amatpersonām dot tādus trumpjus, zinot, ka es varu daudz izdarīt, lai uzlabotu LP darbu.

Cik izmaksāja programmatūra un kases sistēma. Vai Db aprēķini ir bijuši pareizi?

Ja runa ir tikai par abonētās preses piegādes programmu, tad tā izmaksāja pāris simtus tūkstošus noteikti. Attiecībā uz preses abonēšanas sistēmu nedomāju, ka Latvijā ir daudz tādu speciālistu, kas šādu programmu ir izstrādājuši, un mūsu gadījumā šo sistēmu sauc EGLE. Tā ir pasta nodaļu darba sistēma, kas ir tikai neliela daļa no visas lielās DATI Exigen Group izstrādātās LP vadības sistēmas. Un tad jāiedziļinās, kas notiek tad, kad atnāk klients un veic preses abonēšanu, jo no EGLE dati nonāk uz lielo sistēmu, kur tas viss iziet konkrētus lokus līdz brīdim, kad pastnieks iesniedz atskaiti, ka attiecīgais preses izdevums ir piegādāts, un tad grāmatvedība veido rēķinu izdevējam. Un, visu kopā ņemot, es nevaru santīms santīmā pateikt, cik izmaksāja preses abonēšanas sistēma visā lielajā sistēmā kopumā.

Tas nozīmē, ka LP veicis pasūtījumu, iztērējot naudas summu pa daļām, un kopējās izmaksas vēl nav aplēstas?

Domāju, ka tās ir robežās starp 500 tūkst. un milj. Ls. Tomēr, ja mēs skaitām iekšā Microsoft Axapta licences, tad sistēma noteikti maksā vairāk. Tomēr tas vēl nav iztērēts, mums vēl ir ļoti daudz darba, lai visa sistēma tiktu ieviesta. Izmaksas atkarīgas no tā, cik cilvēku no DATI Exigen Group vienlaicīgi pie mums strādā, jo sarunu procedūrā runājām par to, cik izmaksā viena cilvēkdiena. Izmaksas ir noteiktas 150 Ls un nav mainījušās. Esmu pārliecināts: tikko lielākais darbs būs pabeigts, tad pie projekta no Exigen strādās viens - divi cilvēki. Viss atkarīgs no tā, cik strauji mēs nomainīsim veco sistēmu pret jauno.

Vai vecā sistēma vairs nespēj veikt nepieciešamos darbus, ka tiek ieviesta jauna vadības sistēma, kases sistēma?

Nē, vecā sistēma ir dzelžaina, un tā joprojām strādā, tomēr tai arī ir savs resurss un mūsu darbība nedaudz ir mainījusies. Tas bija 2004. gads, kad vērsāmies pie IUB, lai noskaidrotu, kā rīkoties ar kases sistēmu, kas bija balstīta uz IBM tipa datoriem, un tajā bija programma, kuru izstrādāja SWH Rīga ap 1992. gadu. Arī grāmatvedības daļu, preses ekspedēšanas centra programmu un citas programmas sastāvdaļas veica SWH. Kā es to zinu? Es tajā laikā strādāju SWH un LP bija mans klients, tādējādi arī nonācu šajā uzņēmumā.

Sarunas laikā nākas secināt, ka LP veicis visas nepieciešamās iepirkuma procedūras, tajā skaitā arī par programmu. Kāpēc par šīm procedūrām nav informācijas IUB mājaslapā?

Jau iepriekš minēju, ka iepriekšējās programmas LP izstrādāja SWH Rīga, kas vēlāk sadalījās. Tomēr vecās sistēmas autortiesības palika kompānijai, ko vēlāk pārņēma DATI, jo cilvēki ir tie paši, varbūt ar nelielām izmaiņām. Gājām uz IUB un skaidrojām, ka šīs sistēmas ieviešana nav iespējama vienā reizē un tam ir nepieciešams laiks un to var izdarīt pa daļām, turklāt iepazīstinājām ar problēmu, ka DATI ir kompānija, kas ir autortiesību turētājs, un viņiem vienīgajiem ir likumīgas tiesības iejaukties šīs programmas pārveidē. Tad arī IUB jautājām, vai ar DATI varam rīkot sarunu procedūru. IUB to atļāva un mēs to arī izsludinājām, definējot, ka tas varētu maksāt 300, 500 tūkst. Ls robežās, tomēr summa ir tikai informatīva rakstura, jo sarunu laikā galvenais temats bija cilvēkdienas izmaksas. Pēc tam konkrēti runājām par citām būtiskām lietām, nosakot prioritātes, atjaunojot un ieviešot jauno sistēmu.

IUB mājaslapā nav informācijas arī par tādiem iepirkumiem kā pašas kases sistēmas. Cik izmaksāja datortehnika, modernizējot kasi?

Pirms mēs sākām darbu pie jaunās kases programmas izstrādes, mēs DATI jautājām, kādas iekārtas ir nepieciešamas. Viņi arī paskaidroja, ka katram kases aparātam ir nepieciešams savs procesors, tāpēc to mēs darījām soli pa solim, sākot ar nelielu daudzumu pasta nodaļu. Un ņemot vērā, ka iepriekšējā sistēma bija balstīta uz IBM, mēs nolēmām mainīt uz šīs kompānijas datoriem.

Gājām pie IUB un skaidrojāmies, ka gribam darīt tā, un viņi skaidri definēja, ka tādā veidā to ir iespējams izdarīt un mēs varot runāt ar IBM pārstāvjiem. IBM pateica, ka viņi paši neko netirgo, bet ir izplatītāji, kas to dara. Veicām cenu aptauju, un pieteicās CHD un Komerccentrs DATI grupa. Izvēle bija par labu pēdējiem, bet darba procesā nonācām līdz specializēto printeru iegādei, ko piegādāja CHD. Tā viena sistēma, kas iegādāta pa daļām, izmaksāja ap trīs tūkstošiem latu katra, un plikie dzelži kopumā izmaksāja ap trīs miljoniem latu.

Vai no šī stāsta es varu arī secināt, ka līdzīga situācija ir ar būvniecības projektiem, ka katrā pasta nodaļā veiktajam remontam apakšā ir iepirkuma procedūra?

Tieši tā. Būvniecības projekti nebija izņēmums, kad veicām saraksti ar IUB. Mums ir tā problēma, ka mēs nevaram izsludināt konkursu par 300 pasta nodaļu remontu vienlaicīgi, iesniedzot uzreiz 300 jaunus projektus. Mēs to varam izdarīt par katru objektu atsevišķi. Tāpēc arī notika sarakste ar IUB, kā rezultātā Latvijas Pasts izsludināja vispārīgu konkursu, kur tika veikta kompāniju atlase, kas varētu veikt noteiktu pasta nodaļu remontu. Izveidojām atklātu procedūru, kur izvēlējāmies interesentus, pieteicās lielie būvnieki Kalnozols Celtniecība, RE&RE, Skonto būve, Remus u.c. Redz, viņi esot arī dzirdējuši, ka LP remontēs pasta nodaļas par 6 milj. Ls. Tad nosaucu aptuvenās plānotās izmaksas uz katru pasta nodaļu, un lielās būvniecības kompānijas no mums atteicās, liekot saprast, ka tas esot zem viņu goda remontēt pasta nodaļu par 8000 Ls. Palika virkne interesentu katrā reģionā. Tad viņu starpā veicām cenu aptauju uz katru objektu atsevišķi, turklāt uz katru pasta nodaļu izsūtījām uzaicinājumu iesniegt cenu piedāvājumu citām kompānijām no konkrētā reģiona, lai nenotiktu aizmugurēja vienošanās.

Tuvojas februāris, kad bs jāsāk piegādāt janvārī abonētie preses izdevumi. Vai kļūme datorprogrammā ir atrisināta un vai uz šo brīdi ir atrisinātas visas problēmas, kas saistītas ar preses piegādi janvārī?

Mums katru dienu no Latvijas Pasts bezmaksas informatīvā tālruņa tiek iesniegtas atskaites par esošo situāciju. Viņi reģistrē visus ienākošos zvanus, kas saistīti ar preses abonēšanas problēmām un sagatavo mums failu, kuru jau mēs varam analizēt. Sūdzības, ka kāds nesaņem konkrētu izdevumu šobrīd ir nedaudz. Mums katru otro dienu ir sapulces, kurās mēs analizējam datus un veicam nepieciešamos uzdevumus, lai februāra mēnesī šāda situācija neatkārtotos. Programmai esam izstrādājuši filtru, kā rezultātā netiek dota iespēja importēt neprecīzus datus. -obrīd ir ap 500 cilvēkiem, kuriem varētu būt problēmas ar preses piegādi un tie galvenokārt ir interneta un redakciju abonenti.

Kuluāros runāja, ka problēmas radušās no Valsts Zemes dienesta iegādātās adrešu datu bāzes dēļ. Kā tad ir ar tām adresēm un kāpēc ir radušās kļūdas?

Mums adrešu datu bāze ir smalkāka nekā Valsts Zemes dienestā. Mums ir papildu informācija, kā pasta indeksi un pastnieku iecirkņi. Mēs tās adreses koriģējām. Arī tur vēl ir kļūdas un mēs tiekam ar tām galā. Tomēr joprojām mums ir problēmas ar to, ka klienti iesniedzot datus norāda neprecīzu pasta indeksu. Tā rezultātā mums rodas situācija, ka pastnieka darba uzdevumā parādās esošais klients, bet pastniekam nav nepieciešamā apjoma preses izdevumu. Un problēma ir tā, ka to, ka adresei ir piesaistīts nepareizs pasta indekss nesaprot datorprogramma un šķirošanas procesā tās avīzes nonāk uz citu pasta nodaļu. Agrāk, kad bija kvītiņu sistēma, šādas problēmas nevarēja rasties, jo katrs pastnieks zināja savas adreses, kam un cik daudz jāpiegādā. Tagad esam atgriezušies pie tā, ka drukājam laukā kvītiņas un nogādājam uz pasta nodaļām, kur pastnieki pārbauda, vai visa sniegtā informācija ir pareiza, ja nav, tad tas tiek sūtīts atpakaļ, lai novērstu kļūdas. -obrīd ir palikušas nelielas astītes, kas ir nulle komats, jo lielākās problēmas atrisinājām pirmajā nedēļā, kad bija lielākais troksnis no medijiem un klientiem, bet šodien varētu būt kādi 500 neprecīzi ieraksti, kas ir neliels apjoms, jo pirmajā nedēļā mēs veicām rediģēšanu, savedot kārtībā vairāk nekā 600 tūkst. adrešu.

Vai kopš 15. janvāra, kad bija pieejamas pretenziju anketas, daudzi klienti ir izmantojuši šo iespēju un pieteikušies kompensācijām?

Pretenzijas tiešām nāk, bet uz šodienu mēs esam tikai pasākuma pusē, jo tās vēl var iesniegt līdz 15. februārim. Ja mēs skatāmies par šo periodu, tad esam saņēmuši vairākus tūkstošus pretenziju anketu. Tagad ir jāskatās vai šo pretenziju skaits tuvojoties termiņa beigām ies strauji uz augšu vai pieaugs pakāpeniski.

Savukārt nupat Latvijas Pastam bija piegādes problēmas un vai tas savā ziņā neietekmēs jaunos abonēšanas rezultātus, piemēram, februārī?

Mani īpaši pārsteidza izdevēju reakcija, jo visi jaunievedumi mums ir izdevējiem. Ir jāsaprot, ka pēdējos gados avīžu abonēšanas rezultāti ir sliktāki, bet cilvēki sākuši iegādāties nedēļas izdevumus. Un to rāda ne tikai mūsu abonēšanas rezultāti, bet arī abonēšanas centrs Diena rezultāts, kad avīzes iet mazumā, bet žurnāli un nedēļas izdevumi arvien palielina savas tirāžas. Un tas ir tieši saistīts ar to, ka cilvēkiem ir manījušies paradumi. Ja kādreiz avīzes iegādājās preses kioskos, tad tagad to dara lielveikalos uz kuru reti, kad iet katru dienu. Tāpēc preses izdevējiem ir ļoti svarīgi abonenti. Ja mēs zinām, ka konkurentiem šie skaitļi iet uz leju, mums, Latvijas pastam, ir jānotur šie rādītāji esošajā līmenī vai vēl labāk, abonentu skaits jāpalielina.

Bet vai kādam nebija izdevīgas Latvijas Pasta problēmas ar preses piegādi un lielā brēka tika sacelta speciāli?

Brēku sacēla tie, kas ar šādu iznesa veidu nemaz nav nodarbojušies un nezina, ka tas process ir gana sarežģīts. Tie, kuri ir būvējuši datubāzes, piegādes sistēmu, lai varētu piedāvāt šādu pakalpojumu, klusēja un traci neveidoja. To dara galvenokārt tie, kas nezina ap ko lieta grozās. Protams, sakāpināti noreaģēja arī jūsu izdevniecība, bet no visiem kopumā, jūs neesat bijuši skaļākie. Jebkuram ir tiesības uz viedokli un sevišķi žurnālistiem, bet izdevējiem no biznesa viedokļa nebūt nav nepieciešama šāda situācija, bet ir jāskaidro, ka 99,7% manu abonentu saņem šo izdevumu un tikai nelielai daļai ir problēmas. Es esmu gatavs ar izdevējiem iet pie katra izdevniecības klienta, kurš, piemēram, izvietojis reklāmu un paskaidrot, ka viss ir kārtībā un problēmas nav tik lielas kā no malas izskatās, jo to klientu apjoms, kas kaut ko nesaņēma nav tik liels.

Vai nebija vienkāršk, ja izdevniecībām tiktu dota iespēja pa tiešo datus ievadīt jaunajā pasta abonēšanas sistēmā?

Domāju, ka tas vispirms būtu bijis sarežģīti pašiem izdevējiem, bet no otras puses, ja dati tiek ievadīti korekti un precīzi, tad nav problēmu. Man pasta indekss ir tikai konkrēts rajons, zem kura slēpjas vairāki pastnieku iecirkņi. -obrīd, kad man iesniedz 8000 datu lai importētu programmā, puse ir precīza un adreses tiek nolasītas, bet atlikušie ir kļūdaini un ar roku ievadāmi. Atšķirībā no decembra, janvārī mums vēl ir nedēļa laika, lai to visu ievadītu un izlabotu. Finālā galvenā doma ir tā, ka mums tas ir jāizdara, ja mums arī nākotnē ir vēlēšanās šo biznesu saglabāt, tāpēc arī investīcijas programmā nekad neesmu nožēlojis. Mēs nevaram pieļaut, ka abonēšana aiziet uz leju, to arī definēju izdevēju asociācijā, skaidri norādot, ka Latvijas Pasta modernizācija pirmkārt ir izdevēju dēļ un otrkārt, tas ir tāpēc, lai mēs saglabātu savu konkurētspēju konkurences apstākļos.

Jā, bet jaunā programma tomēr palaišanas brīdī nenostrādāja un radās problēmas, cieta ne tikai pasta klienti, bet arī izdevniecības, kurām uzbruka klienti. Tad rodas loģisks jautājums, vai šīs jaunās sistēmas ieviešana nenotika pārāk strauji, vai bija pietiekams laiks visu pārbaudīt un notestēt?

Jā, programma pirms palaišanas netika rūpīgi notestēta. Tas ir tāpēc, ka mēs nevarējām paredzēt, ka sistēmai tiks ievadīts tik liels apjoms ar neprecīzu informāciju. Ja vien tās būtu bijušas 100, 200 vai 1000 adreses, domāju, ka nevienam nebūtu bijušas problēmas, jo mums ir pietiekami liels resurss, kas būtu spējīgs izlabot šīs kļūdas. Tagad mēs darbojamies pēc pusautomātiskās sistēmas, kad abonēšana notiek pēc jaunās sistēmas, bet pēc tam tiek veikta uzdevumu izdruka pastniekiem, kas tos izkontrolē un pasaka par atrastajām neprecizitātēm. Un tagad sistēmas ieviešana pilnībā uz automātisko šķirošanas un piegādes procesu notiks sistemātiski pa vienai pasta nodaļai, koriģējot ievadītos datus, adreses un citas lietas. Tikko kārtībā pasta nodaļa, tā laižam jauno sistēmu, un ņemam modernizēt nākamo. Tur arī paies zināms laiks, bet, protams, vēlamies, lai šī sistēma sāktu strādāt ātrāk.

Līdz 2003.gadam Latvijas Pastā bija vērojams straujš abonētās preses kritums, jo liela daļa aizgāja uz abonēšanas centru Diena. LP nebija gatavs konkurencei preses piegādes jomā. Tagad pēc ilgstošas darbošanās, mēs varam priecāties, ka apbonēšana caur pastu pamazām pieaug. Tomēr salīdzinot gadu pret gadu, tai skaitā pieskaitot konkurentu abonentus, varam secināt, ka cilvēki, kas abonē preses izdevumus samazinās, bet tam visam ir arī labā ziņa -- LP spēj noturēt abonentus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljonu latu trūkstošo apgrozāmo līdzekļu problēmu Latvijas Pasts plāno novērst, no bankām aizņemoties 36 miljonus eiro.

Zaudējumi, līdzekļu trūkums, nedienas ar preses piegādēm šā gada sākumā novedis ne vien pie vadošo darbinieku atkāpšanās, bet arī nepieciešamības pēc jaunas uzņēmuma attīstības koncepcijas, kas LP jāiesniedz līdz šodienai Satiksmes ministrijā. G. Škodovs atzina, ka piedāvātā attīstības koncepcija būs Zelta vidusceļš.

Lēš grūtības

Laika stars vecākais konsultants Jānis Pinnis, kurš iepazinās ar LP iepriekšējo gadu pārskatiem, secinājis, ka LP zaudējumi bijuši izmaksu pieauguma dēļ, ko tas nevarēja kompensēt, paceļot pakalpojumu cenas bez atbilstošiem ieguldījumiem pasta infrastruktūrā, kas ļautu celt pievienoto vērtību. J. Pinnis secinājis, ka 2006. gada laikā būtisks kreditoru pieaugums liecina, ka zaudējumi tiek segti no īstermiņa piesaistītā kapitāla, ko veido klientu uzdevumā izmaksājamās summas un pasta norēķinu sistēmas kontos esošie klientu finanšu līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Pasts nolēmis nojaukt ēku Stacijas laukumā 1 un zemi iznomāt SIA Attīstības aģentūra, tā ceturtdien preses konerencē informēja Latvijas Pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs. Atbildot uz jautājumu, vai ir zināmi Attīstības aģentūras plāni attiecībā uz šo zemes gabalu, G. Škodovs Db.lv atzina, ka, iespējams, šajā vietā tikšot būvēta viesnīca.

SIA Attīstības aģentūra īpašnieks esot Skonto Būve.

G. Škodovs informēja, ka līgums ar SIA Attīstības aģentūra esot noslēgts uz 49 gadiem. Viņš Db.lv atzina, ka gadījumā, ja pēc 49 gadiem abas puses vienosies lauzt līgumu, jaunuzceltā būve būšot jānojauc. Būve būtu jānojauc arī gadījumā, ja pēc pāris gadiem Attīstības aģentūra secinātu, ka projekts nes zaudējumus un līgumu lauztu. Šis esot bijis viens no visilgāk apspriestajiem līguma punktiem.

Zeme zem ēkas Stacijas laukumā 1 esot vērtīgākais VAS Latvijas Pasts īpašums. Zeme zem ēkas esot trīs reizes vērtīgāka par pašu ēku - ēkas vērtība esot 1,5 līdz 2 miljoni latu, savukārt zemes - 6 miljoni latu. Sākumā uzņēmumam esot bijusi ideja ēku izīrēt, bet neesot bijis neviena interesenta, jo ēkas tehniskais stāvoklis un tās uzturēšana prasot lielus ieguldījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Škodovs sola kompensācijas Latvijas Pasta klientiem

, 04.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši tāpat kā pagājušajā gadā būs kompensācijas, jo šādu pienākumu mums uzliek patērētāju tiesību aizsardzības likums, šorīt intervijā LNT raidījumam 900 sekundes sacīja Latvijas Pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs.

Uz jautājumu: "Ko darīt cilvēkam, kurš jau mēnesi nesaņem to, par ko viņš ir samaksājis?", G. Škodovs atbildēja:

"Viņam pilnīgi noteikti jāzvana uz mūsu bezmaksas numuru, viņa problēmas tiek reģistrētas un mēs katru dienu ejam cauri visiem šiem numuriem, skatamies, kas ir noticis konkrētā gadījumā un novēršam kļūdas."

Atbildot uz jautājumu: "Vai tas nozīmē, ka šie cilvēki saņems kompensācijas par nesaņemto pastu?", G. Škodovs sacīja:

"Es domāju, ka pilnīgi noteikti - tieši tāpat kā pagājušajā gadā būs kompensācijas, jo to mums uzliek patērētāju tiesību aizsardzības likums. Vienīgais lūgums ir cilvēkiem nezvanīt divreiz, trīsreiz uz bezmaksas numuru, jo, ja vienreiz esat piezvanījis un reģistrējies, tad mēs jau strādājam ar jūsu problēmu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Pasts nākamgad plāno iegādāties divas pasta sūtījumu šķirošanas iekārtas, kuru iegāde un uzstādīšana izmaksās aptuveni 4 miljonus eiro, preses konferencē informēja uzņēmuma ģenerāldirektors Gints Škodovs. 300 pastniekiem šogad piešķirtas automašīnas darba pienākumu veikšanai, nākamgad plānots motorizēt vēl 300 pastniekus un ieviest globālās pozicionēšanas sistēmu.

Nākamgad VAS Latvijas Pasts tikšot ieviesta globālās pozicionēšanas sistēma (GPS), kas ļaušot noteikt pastnieka vai automašīnas atrašanās vietu no attāluma, sekot viņa maršrutam un nepieciešamības gadījumā sniegt palīdzību. Plānotās investīcijas GPS ieviešanā 2007.gadā ir 1,5 miljoni latu. G. Škodovs pastāstīja, ka GPS iekārta tikšot apvienota ar mobilo telefonu, kurā būs ieprogrammēti daži numuri, piemēram, policijas, pasta nodaļas priekšnieka. Telefonu pastnieki varēšot izmantot tikai darba vajadzībām. GPS sistēma ļaušot pasta darbiniekam ieslēgt īpašu funkciju Bīstamā zona. Pēc tās aktivizēšanas tikšot kontrolēts pasta darbinieka atrašanās ilgums šajā zonā - ja tas būšot pārāk ilgs, tad tikšot izsludināta trauksme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neiegūtā summa Latvijas Pasta nesaimnieciskās rīcības rezultātā, iznomājot SIA Attīstībasaģentūra īpašumu Rīgā, Stacijas laukumā 1, ir vēl lielāka - 6.2 milj. Ls.

Tā atkārtotā izmaksu/ieguvumu analīzē secinājusi Valsts kontrole (VK), kas aprēķinus veikusi, piemērojot Satiksmes ministrijas (SM) piedāvāto inflācijas prognozi un veicot aprēķinus saskaņā ar SM izmantoto naudas plūsmas metodi. Db rīcībā esošais VK atzinums liecina, ka Latvijas Pasta (LP) noslēgtais līgums ar Skonto būves līdzīpašniekam Guntim Rāvim piederošo 2004. gadā dibināto SIA Attīstības aģentūra ir par 6.22 milj. Ls neizdevīgāks nekā priekšlikumu konkursā iesniegtais Attīstības aģentūras sākotnējais piedāvājums. Proti, VK izrēķinājusi, ka LP nākotnes ieņēmumi (pēc naudas plūsmas metodes) saskaņā ar noslēgto līgumu ar Attīstības aģentūru būs 25.47 milj. Ls pretēji ieņēmumiem - 31.7 milj. Ls, ko paredzēja Attīstības aģentūras piedāvājums priekšlikumu konkursā. Tādējādi VK atkārtoti vērš uzmanību uz LP noslēgtā darījuma nesaimnieciskumu. Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers Db norādīja, ka nevar komentēt VK paziņojumu, kamēr SM speciālisti nav iepazinušies ar revīziju, tomēr jau šobrīd esot skaidrs, ka «VK aprēķinus veikusi tīri hipotētiski, neiedziļinoties būtībā.» Iepriekš VK aprēķini pierādīja, ka LP noslēgtais līgums bijis par 2.6 milj. Ls neizdevīgāks. Pēc šiem secinājumiem SM nāca klajā ar pārmetumu VK par neprecīziem aprēķiniem. Proti, VK, aprēķinot nomas maksu 49 gadu laika posmam, sareizinājusi 15 tūkst. Ls ar gada mēnešu skaitu un 49 gadiem, kas ir kļūdaini, jo netiek ņemts vērā inflācijas koeficients, bet saskaņā ar līgumu vienu reizi gadā ikmēneša nomas maksa tiek koriģēta atbilstoši patēriņa cenu pārmaiņu indeksam. Iepriekš A. Šlesers norādīja, ka LP ieņēmumi, iznomājot nekustamo īpašumu, ir 22.474 milj. Ls, kas esot par 13.5 milj. Ls vairāk nekā VK veiktajos aprēķinos. Pēc VK un SM «vārdu apmaiņas» lietas izmeklēšanā tika iesaistīta gan prokuratūra, gan KNAB, kas šo lietu izmeklē arvien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai klientiem atvieglotu sūtījumu atmuitošanas un saņemšanas procesu, kas būtiski mainīsies no 2021.gada 1.jūlija, kā arī padarītu to ērtāku un ātrāku, Latvijas Pasts radījis jaunu digitālu risinājumu – lietotni atmuito.pasts.lv, informē uzņēmums.

Tā dažos soļos ļaus izvēlēties atmuitošanas veidu un ar Latvijas Pasta starpniecību vienkārši atmuitot no trešajām valstīm saņemtos sūtījumus, kas saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos turpmāk būs jādeklarē muitā un kam bez izņēmuma tiks piemērots pievienotās vērtības nodoklis.

Jau ziņots, ka ar 1.jūliju jaunā nodokļu piemērošanas sistēma pasta sūtījumiem no trešajām valstīm attieksies uz pasta nozari visā ES, tostarp uz pilnīgi visiem pasta komersantiem Latvijā un to klientiem. Tādējādi izmaiņas skars faktiski katru Latvijas iedzīvotāju, kurš iepērkas trešo valstu interneta veikalos vai saņem sūtījumus no ārpus ES dzīvojošiem draugiem vai radiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas preses izdevēju asociācija (LPIA) vēstulē amatpersonām aicina nepieļaut VAS "Latvijas pasts" novēloti iesniegto un ar nozari nesaskaņoto jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu apstiprināšanu, jo tādā veidā tiktu nodarīti milzīgi zaudējumi preses izdevēju nozarei, teikts vēstulē.

LPIA nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K), kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) un Valsts prezidentam Egilam Levitam saistībā ar valdībā apstiprinātajiem jaunajiem noteikumiem par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī 

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē...

Vēstulē skaidrots, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn novembrī pieņēma lēmumu par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem, un ar to apstiprināja universālā pasta pakalpojuma abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistīto pakalpojumu tarifus no nākamā gada. Tika paredzēts, ka tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi būs 0,48 eiro, bet tarifs par kilogramu - 1,14 eiro.

Pamatojoties uz to Ministru kabinets (MK) sadarbībā ar Kultūras ministriju (KM), Satiksmes ministriju (SM) un LPIA izstrādāja un 14.jūlijā pieņēma noteikumus "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība", kas nosaka procentuālo apmēru, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta.

LPIA vēstulē uzsver, procentuālais apmērs tika izstrādāts, ņemot vērā jau apstiprināto tarifu un MK rīkojumā nostiprināto principu, ka būtiski nodrošināt, ka visiem preses izdevējiem situācija nemainās būtiski, salīdzinot ar to, kāda tā būtu saskaņā ar pašreiz piemērojamo regulējumu. Tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez vai ar papildu atbalstu un mērķi neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Rezultātā tika nonākts pie kompromisa atbalsta ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks 

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas...

"Ignorējot preses piegādes finansēšanas modeļa izstrādes termiņus, kārtību, sarežģītību un neinformējot preses izdevējus, "Latvijas pasts" 19.jūlijā iesniedza SPRK uz apstiprināšanu jaunu, novēlotu tarifa projektu, kura paredzamais pieņemšanas laiks ir 2022.gada septembris un stāšanās spēkā laiks ir 2023.gada 1.janvāris," teikts vēstulē, norādot, ka projektā par vienas preses izdevuma vienības piegādi paredzēts tarifs 0,55 eiro, bet par kilogramu - 1,20 eiro.

LPIA ieskatā tā rezultātā zūd MK apstiprināto noteikumu anotācijā noteiktais tiesiskais pamatojums procentuālajam apmēram, kādu universālā pasta pakalpojumu sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta. Papildus netiek izpildīts MK 2020.gada jūlijā noteiktais mērķis - neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai, kā arī tiek pārkāpts nozarē panāktais kompromisa atbalsts ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

"Šādas situācijas radīšana no "Latvijas pasta" puses ir neizprotama, absurda, nesaimnieciska un kaitnieciska preses izdevēju nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam," teikts vēstulē.

Asociācija skaidro, ka, pirmkārt, "Latvijas pastam" kā vienīgajam abonētās preses piegādes pakalpojuma sniedzējam ir labi zināma preses abonēšanas specifika Latvijā, un ikgadējie līgumi nākamajam gadam ar preses izdevējiem ir jānoslēdz vēlākais līdz augusta beigām, jo nākamā gada abonēšanas kampaņa tiek uzsākta septembra beigās, visu septembri izdevējiem intensīvi strādājot pie abonēšanas kampaņas izstrādes, mārketinga materiālu sagatavošanas. Līguma noslēgšanas brīdī ir jābūt apstiprinātam piegādes tarifam, jo tikai tad preses izdevējs var noteikt preses izdevuma abonēšanas cenu 2023.gadam. Iesniedzot tarifus SPRK 19.jūlijā "Latvijas pasts" labi apzinājās, ka tie nebūs apstiprināti uz līguma noslēgšanas brīdi, līdz ar to apzināti ir apdraudējis visu preses izdevēju abonēšanas kampaņas 2023.gadam, norāda LPIA pārstāvji.

Otrkārt, "Latvijas pasts" un tā kapitāldaļu turētāja Satiksmes ministrija bija aktīvi iesaistīta piegāžu apmaksas sistēmas izstrādē, tāpēc tiem bija labi zināms, ka visa sistēma ir balstīta uz jau apstiprinātajiem tarifiem 2023.gadam. Kā skaidro LPIA, tarifu maiņas gadījumā ir jāmaina piegāžu apmaksas kārtība, jo tā vairs neizpilda savu mērķi - neradīt būtisku ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Turklāt šāda piegāžu apmaksas kārtības maiņa nevar tikt izstrādāta tik īsā laikā, lai būtiski nekaitētu preses nozarei.

"Pārdomu vērta ir "Latvijas pasta" izvēlētā taktika, neinformēt visas iesaistītās puses par vēlmi mainīt tarifus savlaicīgi jau apmaksas sistēmas izstrādes laikā, bet nogaidīt un iesniegt apstiprināšanai jaunos tarifus piecas dienas pēc MK noteikumu pieņemšanas, radot papildu administratīvo slogu un izmaksas valsts pārvaldei, klaji demonstrējot, ka tas neievēro kopējo valsts politiku un apzināti apdraud preses izdevēju nozari," teikts vēstulē, skaidrojot, ka tas rada aizdomas, ka "Latvijas pasts", zinot preses nozares nozīmību un valsts iestāžu ķīlnieka lomu lēmuma pieņemšanai ierobežota laika apstākļos, situāciju izmanto ļaunprātīgi. Kā raksta LPIA vēl neizprotamāk tas ir tāpēc, ka "Latvijas pasta" kā valsts AS uzdevumos ir ne tikai peļņas gūšanas nolūks, bet arī noteiktu valsts funkciju izpilde - šajā gadījumā garantēt stabilu, paredzamu piegāžu pakalpojumu sniegšanu preses piegādātājiem, lai izpildītu valsts prioritāti mediju ilgtspējas nodrošināšanā.

LPIA ieskatā šāda "Latvijas pasta" darbība ir vērtējama kā nesaimnieciska darbība, kas vērsta uz preses nozares iznīcināšanu, kā arī zaudējumu radīšanu pašam uzņēmumam un valsts budžetam kopumā. "Līdz ar to kritiski būtu vērtējams, vai šāds neparedzams valsts uzņēmums, kurš neveicina preses nozares stabilitāti, vispār drīkst sniegt universālā pasta pakalpojumus un saņemt kompensācijas no valsts budžeta," teikts vēstulē, uzsverot, ja ikgadējās abonēšanas kampaņas netiks sāktas ierastajā laikā, gan saīsinātā kampaņas termiņa, gan abonēšanas kampaņas sistēmiskuma izjaukšanas, gan pircēja ieraduma dēļ, preses izdevēji būtiski zaudēs abonementu skaitu, kā rezultātā "Latvijas pasta" piegāžu izdevumi pie samazināta abonementu skaita pieaugs vēl vairāk. Turklāt pieaugs arī citi universālā pasta pakalpojuma izdevumi, jo tie tiek piegādāti kopā ar preses izdevumiem. Savukārt valstij, apzinoties preses nozīmi informācijas nodrošināšanā it īpaši lauku apvidos, nāksies palielināt atbalstu preses nozarei, radot papildu slodzi valsts budžetam.

Asociācija kritiski vērtē arī SM kā atbildīgās nozares ministrijas darbību, jo tieši SM nespēja laicīgi sakārtot piegāžu sistēmu un uzraudzīt "Latvijas pasta" darbības ir būtiski vājinājusi un daļēji iznīcinājusi preses nozari. Šādos apstākļos preses izdevēji nespēj plānot savu darbību ilgtermiņā.

LPIA arī uzsver, ka preses izdevēju vides sakārtotība, stabilitāte un paredzamība, kas nodrošina to daudzveidību un ilgtspēju, ir Latvijas nacionālās drošības jautājums.

Asociācija uzsver, ka tieši preses izdevumu abonēšanai ir visbūtiskākā loma informācijas pieejamībā lauku apvidos, kur nav iespējams viegli to iegādāties, un tieši daudzveidīga mediju vide nodrošina objektīvas informācijas nonākšanu pie ikviena Latvijas iedzīvotāja. Līdz ar to nav izprotama SM un "Latvijas pasta" darbība, kas klaji ignorē valsts prioritātes un rada ilgtermiņa negatīvās sekas Latvijas nacionālajai drošībai.

LPIA norāda, ka jaunais tarifa pieaugums ir dramatisks nozarei, un šāds tarifa pieaugums sākotnēji bija jāizdiskutē ar SM, KM un LPIA.

Vēstulē teikts, ka "Latvijas pasta" jaunais tarifs dubulto nozarē panākto izmaksu pieaugumu preses izdevējiem par preses piegādi. Izstrādājot jauno apmaksas sistēmu, tika nonākts pie kompromisa atbalsta izdevējiem ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu, ar iesniegto jauno tarifu izmaksu pieaugums izdevējiem veidos vairā nekā 20%. Turklāt jaunais tarifu projekts nostāda izdevējus nevienlīdzīgā situācijā un krasākais tarifu pieaugums sagaidāms tieši reģionālajiem laikrakstiem.

LPIA uzsver, ka šāds palielinājums nozarei ir dramatisks, un, ja preses izdevēji visas pieaugošās izmaksas iekļaus preses izdevumu abonementu cenā, tad galapatērētājs vairs nevarēs atļauties abonēt presi. "Informācijas pieejamība sabiedrībā būs kļuvusi par ekskluzīvu preci, kā rezultātā tiks apdraudēta Latvijas informatīvā telpa un drošība," teikts vēstulē.

Asociācija uzsver, ka piegādes tarifiem ir jābūt zināmiem savlaicīgi un attiecīgi ir jāpielāgo atbalsta sistēma izdevējiem, koriģējot procentuālo apmēru, kas tiem ir jāmaksā par preses izdevumu piegādi. Turklāt būtu jānosaka termiņi, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Vēstules noslēgumā LPIA lūdz nepieļaut "Latvijas pasta" jauno, novēloti iesniegto tarifu apstiprināšanu 2023.gadam, kā arī nodrošināt preses piegādes sistēmas paredzamību, kas ir būtisks nosacījums mediju daudzveidībai un ilgtspējai un, ievērojot nozares specifiku, iestrādāt normatīvajos aktos termiņu, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Tāpat asociācija prasa nodrošināt starp visiem partneriem panāktā kompromisa - 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem saglabāšanu. LPIA arī lūdz izvērtēt SM atbildību, ilgstoši nespējot nodrošināt savlaicīgu, ar nozares pārstāvjiem saskaņotu, stabilu un paredzamu preses piegāžu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nespēju uzraudzīt "Latvijas pasta" darbību.

LPIA arī aicina izvērtēt "Latvijas pasta" novēloto un nesaimniecisko darbību, kas vērsta uz zaudējumu radīšanu preses nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam kopumā, kā arī apsvērt, vai uzņēmums, kas ignorē nozares darbības specifiku un nesadarbojas ar nozares pārstāvjiem, drīkst sniegt universālo pasta pakalpojumu un saņemt kompensācijas no valsts budžeta.

Latvijas Pasts pilnībā noraida Latvijas Preses izdevēju asociācijas paustos izteikumus par it kā vienpusēju abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma tarifu izmaiņu virzīšanu apstiprināšanai un ar to saistītajām sekām. Vēl vairāk – Latvijas Pasts pilnībā noliedz spekulācijas par mediju un valsts informatīvās telpas apdraudējumu tarifu maiņas dēļ. Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa.

Latvijas Pasts tarifu izmaiņu projektu ir iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) atbilstoši spēkā esošajam normatīvo aktu regulējumam, pamatojoties uz reālajām piegādes tarifu izmaksām, kas nedrīkst radīt zaudējumus Latvijas Pastam kā valsts uzņēmumam. Lēmumu par tarifiem pieņem SPRK, līdz ar to tas būs izsvērts un pamatots, ņemot vērā visus ietekmējošos faktorus.

Jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu izmaksu aprēķins, tāpat kā citiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem, tiek veidots, ievērojot SPRK tarifu aprēķināšanas metodikas nosacījumus un spēkā esošo normatīvo regulējumu, kas nosaka vienotu piegādes tarifu visā valstī. Līdzīgi kā jebkurā citā nozarē strādājošiem uzņēmumiem, arī Latvijas Pastam 2022.gads nesis būtisku izmaksu pieaugumu.

Krasi augušas gan degvielas un energoresursu, gan darbaspēka izmaksas, liekot atbilstoši plānot arī tarifu izmaiņas abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumam, kuras, par spīti arvien pieaugošajām izmaksām, bija saglabātas nemainīgas kopš 2013. gada. Ja gada pirmajā pusē nekas vēl neliecināja par nepieciešamību plānot šā pakalpojuma tarifa izmaiņas, tieši pēdējos mēnešos tapa skaidrs, ka citas izejas nav.

Vienlaikus jāuzsver – apgalvojums, ka preses izdevējiem piegādes izmaksas dubultosies, neatbilst patiesībai. Paredzamais izmaksu pieaugums izdevējiem, salīdzinot patlaban spēkā esošo tarifu ar to, kas iesniegts izskatīšanai SPRK, ņemot vērā preses izdevumu kompensēšanas mehānismu, ir 8% no kopējām abonēto izdevumu piegādes izmaksām – pārējo kompensēs valsts.

Latvijas Pasta pārstāvji regulāri tiekas ar preses izdevējiem, tajā skaitā Latvijas Preses izdevēju asociāciju, lai pārrunātu aktualitātes, tostarp skaidrojot situāciju ar jauno tarifu aprēķinu un paredzamajām piegādes izmaksām. Atsaucoties uz iepriekšminētajiem aprēķiniem, abonēto preses izdevumu piegādes izmaksas pieaugs par aptuveni 0,01 eiro uz vienību, piemēram, klientiem, kas abonē iknedēļas žurnālus, sadārdzinājums attiecībā uz šāda izdevuma piegādi gada ietvaros varētu veidot 50 centu.

Līdz ar to nav saprotama asociācijas publiskā vēršanās pret Latvijas Pastu, izteikumi par jaunā tarifa radīto apdraudējumu informācijas pieejamības jomā un izplatītā kļūdainā informācija par tarifu pieauguma apmēriem, ko tā norādījusi savā paziņojumā.

Preses izdevēji ir svarīgi Latvijas Pasta sadarbības partneri un klienti, un mēs ļoti augsti vērtējam mūsu sadarbību. Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa. Tādēļ uzņēmums, pārskatot pakalpojumu tarifus, ikreiz prioritāri ņem vērā valsts intereses un vajadzības.

Kā ziņots, valdība 14.jūlijā apstiprināja SM sagatavotos noteikumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.Tajā noteikts abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu no valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem maksā SM.

Tāpat noteikti arī termiņi un kārtība, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējam jāpieprasa samaksu par sniegtajiem abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem un kādā SM jāizmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu un jāuzrauga valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu krīzē nonākušā Latvijas Pasta bijušais vadītājs Gints Škodovs un bijusī izpilddirektore Ieva Rozenberga pirms amatu atstāšanas šā gada februārī algā vidēji mēnesī saņēmuši krietni vairāk nekā pērn, liecina viņu deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestam, šodien, 14.aprīlī, vēsta laikraksts Diena.

G.Škodovs Dienai noliedzis, ka būtu saņēmis kompensāciju par aiziešanu — pametot amatu viņam izmaksāta nauda par "divus gadus neizmantoto atvaļinājumu". G.Škodovs neesot arī parakstījis rīkojumu par kompensāciju I.Rozenbergai un domā, ka viņa tādu nav saņēmusi.

G.Škodovs 2007.gadā no Latvijas Pasta vidēji mēnesī algā saņēma aptuveni 5700 latus, savukārt divos šogad nostrādātajos mēnešos līdz aiziešanai — vidēji aptuveni 8500 latus. I.Rozenbergai šī atšķirība ir krietni izteiktāka — aptuveni 4500 lati vidēji mēnesī pērn un teju 17 300 lati vidēji mēnesī par šogad nostrādāto nedaudz vairāk par pusotru mēnesi, informē Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasts cīnīsies ar zaudējumiem

Līva Melbārzde, Ieva Mārtiņa, 29.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzenoties pēc "pelnoša uzņēmuma statusa", Latvijas Pasts nodalīs zaudējumus nesošās jomas meitasuzņēmumos un cels tarifus.

Lai sasniegtu pelnoša uzņēmuma statusu, Latvijas Pasts atvēlējis 3 gadus - līdz 2010. g. beigām un izstrādājis vairākas stratēģijas, pauda AS Latvijas Pasts ģenerāldirektors Ivars Krauklis. "Pirmkārt, jāatbrīvojas no zaudējumus nesošiem projektiem un vairākus soļus jau esam spēruši - atcēluši apjoma atlaides lielajiem klientiem, paaugstinājuši cenas tādiem pakalpojumiem kā maksājumu iekasēšana, eksprespasts u.c., jo esam stingri apņēmušies nevienu pakalpojumu nepārdot zem tirgus cenas, otrkārt, koncentrēsimies uz pamatbiznesu - vēstuļu, preses un pensiju piegādi, pārējo deleģējot jaundibinātiem meitasuzņēmumiem un, treškārt, optimizēsim preses izdevumu piegādi," tā I. Krauklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) nolēmusi AS "Latvijas Pasts" uzlikt naudas sodu 9300 eiro apmērā par paaugstinātu tarifu piemērošanu pārrobežu pasta sūtījumiem, kas neatbilst SPRK apstiprinātiem universālā pasta (UP) pakalpojumu tarifiem.

No šā gada 30. marta līdz 17. aprīlim AS "Latvijas Pasts" piemērojusi lietotājiem paaugstinātus tarifus pārrobežu pasta sūtījumu piegādei uz Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV).

Lietotājiem, kuri sākot no 30. marta līdz 17. aprīlim ir veikuši pārrobežu pasta sūtījumus par paaugstinātu maksu, ir tiesības atgūt pārmaksāto summu. SPRK aicina lietotājus individuāli vērsties AS "Latvijas Pasts" ar lūgumu atlīdzināt radītos zaudējumus. Plašāk par kārtību, kādā atlīdzināma kompensācija meklējama AS "Latvijas Pasts" mājaslapā.

Neatkarīgi no ārkārtējās situācijas apstākļiem un ierobežojumiem, SPRK ieskatā, AS "Latvijas Pasts" rīcība bijusi neatbilstoša Pasta likuma regulējumam. Jaunu tarifu piemērošana ir iespējama vienīgi iesniedzot SPRK apstiprināšanai UP pakalpojumu tarifu projektu, kas no AS "Latvijas Pasts" puses netika veikts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka VAS Latvijas Pasts, ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli tirgū, diskriminējusi sava meitasuzņēmuma SIA Mailmaster konkurentus.

VAS Latvijas Pasts piemērots naudas sods 12 tūkstošu eiro apmērā.

Uzņēmumi, kas savu klientu vārdā drukā un ievieto aploksnēs vairumā izsūtāmas vēstules, piemēram, rēķinus un dažādus paziņojumus, sadarbojas ar VAS Latvijas Pasts, kas nodrošina sūtījumu piegādi adresātiem. Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka savam meitasuzņēmumam VAS Latvijas Pasts par šādu sūtījumu piegādi ir nodrošinājis ievērojami zemākus tarifus nekā citiem uzņēmumiem, tādējādi nodrošinot konkurences priekšrocības tieši SIA Mailmaster.

Tā Rēzeknes novada pašvaldības iepirkumā par 22 tūkstošu nekustamā īpašuma nodokļa paziņojumu sagatavošanu un piegādi, piedāvājot zemāko cenu, uzvarēja SIA Mailmaster – tai VAS Latvijas Pasts nodrošināja par 89% zemāku tarifu par piegādi nekā citam pretendentam, SIA Drukātava.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» šogad uzsācis 64 jaunu kravas mikroautobusu izmantošanu. Līdz gada beigām plānota vēl 41 tehniski novecojuša mikroautobusa nomaiņa pret jauniem modeļiem, informē uzņēmumā.

«Latvijas Pasts» 2017. gada maijā sāka īstenot pirmo mikroautobusu nomaiņas posmu, kuru pakāpeniski plānots realizēt līdz šī gada beigām, kopumā nodrošinot visu autoparka mikroautobusu atjaunošanu.

«Līdz ar straujo e-komercijas sūtījumu attīstību arvien lielāka nozīme tiek piešķirta sūtījumu piegādes ātrumam. Visā pasaulē sūtījumu piegādes laiks turpina samazināties, tāpēc, sekojot līdz tirgus attīstībai, svarīgi nodrošināt atbilstošu uzņēmuma sniegto pakalpojumu ātrumu, ko veicina gan automobiļu vadītāju darba apstākļu uzlabošana, gan modernāks autoparks,» uzsver Mārcis Vilcāns, «Latvijas Pasta» valdes priekšsēdētājs.

Jaunie mikroautobusi izvēlēti publiska iepirkuma procedūrā, kas paredz četru gadu nomu, izmantojot operatīvā līzinga pakalpojumu. Nomas izmaksas visam periodam ir 1,5 miljoni eiro. Ar jaunajiem auto tiek nomainīti automobiļi, kas sūtījumu piegādei tika ekspluatēti jau kopš 2007. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas pasts finansiālo situāciju dēvē par ārkārtīgi smagu

Db.lv, LETA, 30.01.2024

VAS "Latvijas pasts" pērn investējusi 5,5 miljonus eiro, papildinot autoparku ar 340 jaunām "Toyota Yaris Cross" automašīnām

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plašu rezonansi izraisījušajai ziņai, ka valsts a/s Latvijas pasts slēdz vai maina vairāk nekā 100 nodaļu visā Latvijā, sekojis uzņēmuma vadītājas Beātes Krauzes-Čebotares secinājums, ka "šobrīd "Latvijas pasta" finansiālā situācija ir ārkārtīgi smaga".

To Latvijas pasta vadītāja atzina otrdien intervijā Latvijas Radio. Viņa skaidroja, ka samazinās "Latvijas pasta" ieņēmumi, piemēram, ir apstājusies tranzīta plūsma, kas bija viens no lielajiem "Latvijas pasta" ieņēmumu gūšanas avotiem, tāpat ik gadu būtisks samazinājums ir universālajam pasta pakalpojumam, kas ietver vēstuļu sūtīšanu un preses abonēšanu. Tajā pašā laikā pieaug spiediens palielināt darbiniekiem atalgojumu.

Dienas Biznesa galvenais redaktors un izdevniecības līdzīpašnieks Gatis Madžiņš aizvadītajā nedēļā vērsa uzmanību, ka "pasta pakalpojums nav tikai paciņu un vēstuļu piegāde. Šis pakalpojums ietver arī abonēto preses izdevumu, iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi, turklāt šajā jomā Latvijas pasts ir vienīgais šī pakalpojuma sniedzējs. Proti, ja tiešām raugāmies tikai no uzņēmējdarbības viedokļa, tad Latvijas pasts ir tirgus monopols. Šāda priekšrocība valsts uzņēmumam ir dota, lai pakalpojums tiktu nodrošināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildus motorizētās pasta piegādes projektam Latvijas Pasts ieviesīs GPS sistēmu un liela apjoma naudas pārvadāšanā tiks izsniegti ķīmiskās aizsardzības koferi, šodien 14. maijā preses konferencē pavēstīja Latvijas Pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs.

Bez šiem jauninājumiem Latvijas Pasts plāno uzstādīt rentgena aparātu, kas pārbaudīs izejošos un ienākošos sūtījumus (2006. gadā Latvijas Pasts apstrādāja - 70 milj. vēstules un 1.3 milj. paku sūtījumus), kā arī Latvijas Pasta darbiniekus apgādās ar kabatas izmēra ultraskaņas ierīcēm suņu atbaidīšanai.

"Izpētot ārvalstu pasta uzņēmumu pieredzi drošības jomā aizvadīto gadu laikā, jāsecina, ka Eiropas valstu pasti nesaskaras ar tik augstu noziedzības līmeni, kāds ir Latvijā. Izvērtējot dažādus drošības līdzekļu iedarbīgumu un piemērotību Latvijas apstākļiem, mēs esam izvēlējušies saviem darbiniekiem izsniegt individuālos aizsardzības līdzekļus, kā arī turpināt ieviest motorizēto pasta piegādi un pievērst īpašu uzmanību skaidrās naudas drošībai," preses konferencē uzsvēra Latvijas Pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, Latvijas pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs atstās amatu, atsaucoties uz aģentūru LETA, šodien, 14.februārī, ziņo laikraksts Diena. Šādu informāciju vakar vakarā izplatīja arī raidījums Panorāma.

Oficiāli to ne Satiksmes ministrija (SM), ne Latvijas pasts pagaidām neapstiprina, taču arī nenoliedz.

Škodovs aģentūrai LETA ne apstiprinājis, ne noliedzis, ka ceturtdien varētu paziņot par savu atkāpšanos. "Rīt notiks preses konference, kurā runāsim par pasta problēmām," sacījis Škodovs. "Ar ko tas beigsies - tad jau redzēs."

Kā informēja Panorāma arī satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) vairs neesot apmierināts ar G. Škodova darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Valsts kontrole: Pasts iepriekš izteiktos ieteikumus ieviesis tikai «uz papīra»

Žanete Hāka, 27.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Pievienots Latvijas Pasta komentārs.)

Paraugoties uz 2012.gadā veikto Valsts kontroles (VK) revīziju, kuras laikā tika izvērtēta Satiksmes ministrijas darbība, pārvaldot VAS Latvijas Pasts, un VAS Latvijas Pasts darbības atbilstības normatīvo aktu prasībām un efektivitātes izvērtējumu un sniegtajiem ieteikumiem, jāsecina – problēmas ir tieši tās pašas, norāda VK.

Kopumā vērtējot, iekšējos normatīvos aktus uz papīra LP ir mēģinājis uzlikt, taču līdz to piemērošanai pēc būtības nav ticis. Formālā pieeja tagad ir vainagojusies ar 33 jauniem Valsts kontroles ieteikumiem. Informācija par būtiskākajiem ieteikumiem ir ierobežotas pieejamības – slepenība saistīta ar VK vērtējumu LP pārvaldītajai pasta norēķinu sistēmai, kas satur klientu informāciju, norāda VK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vītols: Pasts paliks lielākais tirgus spēlētājs

Egons Mudulis, 02.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasts ir stratēģisks uzņēmums, ar ko rēķinās. To pierāda situācija janvārī, kad dažviet valstī nebija ne elektrības, ne sakaru, ne siltuma, bet pastu nesa, intervijā Dienas Biznesam skaidro Latvijas pasta valdes priekšēdētājs Aigars Vitols.

Kādu gribētos redzēt Latvijas pastu pēc 5-10 gadiem?

Latvijas pasts (LP) arī pēc 10 gadiem būs lielākais tirgus spēlētājs. Daļai Latvijas teritorijas nav neviena cita piegādātāja, izņemot LP. Ja nu vienīgi mums ekonomika tā uzlabosies, ka visi brauks atpakaļ. Pasta izmaksas ir ļoti atkarīgas no apdzīvotības blīvuma valstī. 2009. gadā viens iedzīvotājs gadā ir samaksājis par universāla pasta pakalpojumiem 88 santīmus. Vidēji pa gadiem šis skaitlis ir zem lata un tas ir ļoti minimāls. Vācijā, kur pasts var ļoti labi attīstīties, ir 260 cilvēki uz km2, bet mums ir tikai 35, tātad līdz Vācijai mums ir ļoti tālu. Taču pasts ir vajadzīgs arī šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas pasts apsver ieiešanu kaimiņvalstu tirgos

LETA, 19.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" apsver ieiešanu kaimiņvalstu tirgos komercsūtījumu segmentā, kā arī kompānijas mērķis ir palielināt komercsūtījumu tirgus daļu Latvijā, intervijā sacīja "Latvijas pasta" jaunā vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa uzsvēra, ka stratēģija izvērst darbību Baltijā "Latvijas pastam" ir tapusi vēl pirms viņas pievienošanās uzņēmumam. Pašlaik tiek vērtēts, vai "Latvijas pasts" kaimiņvalstīs sadarbosies ar kādu no turienes spēlētājiem vai ieies patstāvīgi. Ja "Latvijas pasts" ieies kā patstāvīgs spēlētājs, tiks dibināti arī meitasuzņēmumi kaimiņvalstīs.

"Viennozīmīgi "Latvijas pasta" pakomātiem būtu jābūt visā Baltijā," sacīja jaunā "Latvijas pasta" vadītāja.

Jautāta, vai "Latvijas pasts" jau nav nokavējis ar ieiešanu citu valstu tirgos, viņa atzina, ka īstākais mirklis būtu bijis pirms Covid-19, bet to neviens nevarēja paredzēt.

"Taču, ja skatāmies globāli uz e-komercijas attīstību, tad tas ir augošs segments, paradumi iepirkties internetā ar katru gadu kļūst arvien spēcīgāki un izaugsme noteikti turpināsies. Jautājums ir, kas ir svarīgāk klientam un ar ko būsim labāki par "Omniva" un pārējiem tirgus spēlētājiem. Tās ir lietas, pie kurām mums ir jāstrādā," sacīja Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa nekustamo īpašumu uzņēmums "Latio", kam ir ekskluzīvas tiesības rīkot mutisku izsoli Igaunijas republikas īpašumā esošiem diviem īpašumiem Rīgā. Izsolē tiek piedāvāts nekustamais īpašums un ēka Skolas ielā 13, un zemes gabals komerciālai apbūvei Klusajā centrā Vidus ielā 2. Pieteikšanās izsolei notiek līdz 10.novembrim, mutiska izsole – 16.novembrī.

Oficiāls paziņojums par Skolas ielu 13, LV-1010, Latvijas Republika

Igaunijas Republikas Ārlietu ministrija publicē šādu paziņojumu saskaņā ar Igaunijas valsts īpašumu likuma 58.panta 1.punktu.

Igaunijas Republikas Ārlietu ministrija (turpmāk – Pārdevējs) izsludina šāda nekustamā īpašuma publisku mutisko izsoli:

Nekustamais īpašums un ēka, kas atrodas Latvijas Republikā, Rīgā, Skolas ielā 13, LV-1010 (kadastra numurs 01000200115, kopējā platība 5’832,3 kv.m., zemes gabala platība 1261 kv.m, Valsts nekustamā īpašuma kadastra vienības apzīmējums KV33891 (turpmāk – Nekustamais īpašums). Pārdevēja īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir reģistrētas Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.5812. Izsolāmā Nekustamā īpašuma sākumcena ir 4 500 000 EUR. Izsoles drošības nauda ir 5% no izsoles sākumcenas. Izsoles solis ir 10’000 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 29. septembrī Latvijas Pasta darbinieki Rīgā 15., 24., 57. un 83. pasta nodaļas apkalpošanas teritorijā vairākās adresēs konstatēja, ka virs un pie klientu pastkastītēm atrodas aploksnes ar Lattelecom rēķiniem.

emLattelecom/em klientiem nepiegādā rēķinusemLattelecom/em klientiem nepiegādā rēķinusLatvijas Pasta darbinieki, aplūkojot rēķinu aploksnes, konstatējuši, ka Lattelecom rēķinu piegādi veic SIA Reklāmas pasts, kas nezināmu iemeslu dēļ rēķinus atstājusi ārpus pastkastītēm, nevis ievietojusi tos pastkastītēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Pasts briest konkurencei brīvajā pasta pakalpojumu tirgū

Lelde Petrāne, 28.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts šā gada 20.janvārī ieceltā jaunā valde uzņēmuma rentablas darbības nodrošināšanai plāno reformas Latvijas Pasta procesu, personāla un resursu vadības jomā, kā arī jaunu pakalpojumu ieviešanu un attīstību.

Reformas ļaušot Latvijas Pastam efektīvi konkurēt brīvajā pasta pakalpojumu tirgū, kas Latvijas Republikā saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvu sāks funkcionēt no 2013.gada 1.janvāra.

Būtiskākās izmaiņas procesu vadības jomā skars pakalpojumu sniegšanas struktūru, novēršot dublēšanos, lieku izmaksu veidošanos un attiecīgi – smagnējību lēmumu pieņemšanā un pakalpojumu sniegšanā klientiem. Lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un paaugstinātu klientu servisu, šādas izmaiņas visvairāk nepieciešamas saistībā ar pasta pamatpakalpojumu sniegšanu: klientu apkalpošanu pasta nodaļās un pasta sūtījumu piegādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts kontrole: Latvijas Pasts palaidis vējā naudu

, 08.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot VAS Latvijas Pasts pamatkapitālā valsts nekustamo īpašumu ar kopējo vērtību 5 238 400 lati, Satiksmes ministrija (SM) nav pietiekami izvērtējusi un pamatojusi šī lēmuma nepieciešamību, kā rezultātā īpašumi ieguldīti nelietderīgi, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK). VK ir vēl vairāki iebildumi saistībā ar Latvijas Pasta darbību.

Revīzijā secināts, ka daļa no ieguldītajiem nekustamajiem īpašumiem nebija nepieciešami VAS Latvijas Pasts pamatdarbības veikšanai - tajā skaitā zemes īpašums Rīgā, Stacijas laukumā 1 ar ieguldīšanas vērtību Ls 4 230 000, kas ir 81% no visu ieguldīto zemes īpašumu vērtības.

To, ka šis īpašums nebija nepieciešams Latvijas Pastam pamata funkciju nodrošināšanai apliecina fakts, ka jau trīs mēnešus vēlāk tika pieņemts lēmums atbrīvoties no vērtīgākajiem īpašumiem, norāda VK.

"2005.gada decembrī - 2006.gada maijā VAS Latvijas Pasts sasteigti un nesagatavoti organizēja nekustamā īpašuma Rīgā, Stacijas laukumā 1 izmantošanas "priekšlikumu konkursu", kas tika izbeigts bez rezultāta, nelietderīgi izmantojot Latvijas Pasts finanšu līdzekļus Ls 21 696 apmērā," secināts revīzijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs atkāpies no amata, ziņo Latvijas Radio.

Škodovs paziņojis, ka nolēmis atkāpties, jo uzņemas vainu par situāciju, kāda ir izveidojusies Latvijas Pastā.

Kā galvenās problēmas viņš minēja preses piegādes sajukumu šogad un pērn, kā arī preses piegādes cenas, kuras vajadzētu paaugstināt par 10 – 15%.

Škodovs atlūgumu padomei iesniegs šodien 15:00. Pagaidām viņš atturējās komentēt, kas varētu nākt viņa vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laikrakstu abonēšana - 30 latu vietā 75?

, 24.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intervijā laikrakstam Latvijas Avīze Latvijas Pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs norāda, ka reālās preses piegādes izmaksas ir daudz augstākas par pašreizējām.

Viņš skaidro, ka 2006. gadā Latvijas Pasta zaudējumi no preses abonēšanas un piegādes pakalpojuma bijuši 3,2 miljoni latu.

Škodovs intervijā norāda, ka gadījumā, ja Latvijas Pasts sāktu strādāt pēc brīvā tirgus principiem, lauku regionu iedzīvotājiem abonēšanas maksa varētu paaugstināties par aptuveni 2-2,5 reizēm. Ja patlaban reģionālā avīze maksā aptuveni 30 latus gadā, tad brīvā tirgus režīmā šī cena varētu palielināties līdz 75 latiem.

Eiropas Savienības direktīva monopolu pasta jomā Latvijā ļauj saglabāt līdz 2013. gadam.

Plašāk lasiet Latvijas Avīzes mājas lapā: Pasts pirms valdības lēmuma

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru