Mobilais telefons jau šobrīd pārtop maksāšanas līdzeklī, un bankas kas tam nepielāgosies, var piedzīvot nepatīkamus pārsteigumus -- tā uzskata informācijas tehnoloģiju kompānijas Hewlett Packard (HP) speciālists. ērs Vesterbaka (Per Vesterbacka), Somijas HP nodaļas pārstāvis, kas globāli atbild par t.s. mobilās bankas pakalpojumu risinājumu stratēģiju, brīdināja, ka bankas visai tuvā nākotnē var zaudēt savu statusu kā galvēnās maksājumu pakalpojumu sniedzējas. Tas var notikt, pieaugot iespējām norēķināties ar mobilām sakaru ierīcēm un mobilo sakaru pakalpojumu sniedzējiem iegūstot lietotāju uzticību kā drošiem maksājumu izpildītājiem, skaidroja P. Vesterbaka. Viņš teica, ka, no lietotāja viedokļa, bankas izmanto maksājumu veikšanai tādēļ, ka tās ir t.s. uzticamās partneres (trusted partners). Taču, ja kāds mobilo sakaru operators, ieviešot maksājumu pakalpojumu (piem., nelielus pirkumus pieskaita telefona rēķinam), iegūs šādu uzticību, tam arvien vairāk piemitīs bankas loma. «Protams, bankas ir parasti pakļautas stingrai regulēšanai un uzraudzībai. Mobilo sakaru operatoriem nav zināšanu un pieredzes, piem., ar kredītu un riska pārvaldīšanu, kādas ir bankām, taču galu galā nekas neliedz šādam operatoram iegūt bankas licenci. Ja tradicionālās bankas nebūs modras, cita veida uzņēmumi aprīs to pusdienas (will eat their lunch),» P. Vesterbaka sacīja. Vienlaikus jaunāko tehnoloģiju pavērtās iespējas sākušas arī mainīt banku biznesa būtību, vismaz attiecībā uz privātpersonu apkalpošanu, viņš teica. «Ir jāsaprot, ka cilvēki nevēlas nodarboties ar bankošanos, tas ir, rēķinu maksāšanu, naudas pārskaitīšanu un visu to, ko dara ieejot bankā vai nu fiziski, vai caur internetu. Cilvēki nākotnē pieprasīs pakalpojumu, kas automātiski nomaksās kārtējos rēķinus un veiks iepriekš definētas darbības,» P. Vesterbaka teica. Šim nolūkam mobilo telefonu izmantos, lai saņemtu informāciju par notikušo vai lai apstiprinātu nestandarta transakcijas (piem., lielus maksājumus).