Aptuveni simts dažadu mediju un telekomunikāciju uzņēmumu pārstāviji no Ziemeļvalstīm un Baltijas 3. novembrī Viļņā pulcējās uz konferenci, lai spriestu par t.s. mobilo mediju nākotnes tendencēm. Ar šo jēdzienu saprotams viss no zvanu toņiem un īsziņām pievienojamiem attēliem līdz pat apjomīgiem informatīvajiem un izklaides portāliem un mobilo televīziju (Latvijā to jau piedāvā Latvijas mobilais telefons/LMT). Vairāki runātāji kongresa pirmā dienā uzsvēra, ka dažāda veida mazmaksas pakalpojumi ieņems arvien lielāku daļu mobilo sakaru operatoru ieņēmumu, it sevišķi asas konkurences apstākļos pamatpakalpojumu (balss un parasto īsziņu) tirgū. Kopēja tēma pirmās konferences dienas prezentācijās bija biznesa modeļu daudzveidības un partnerības neizbēgamība un riski, ko operatori uzņemas, runātājprāt, maldīgi cenzdamies visu darīt paši ar t.s. portāliem «iežogotos dārzos.» Nozarē plaši pazīstamais dāņu analītiķis Džons Strands (John Strand) pat teica, ka operatoriem jāpārtop par dažādu mobilo pakalpojumu iepirkšanās centriem, kas uztur daudz un dažādu partneru pakalpojumus - dziesmu lejuppārlādi jauniešiem, filmu treileri filmu cienītājiem, pat priekšapmaksas t.s. virtuālā operatora pakalpojumi sievietēm, etniskām grupām, pat seksuālām minoritātēm. Šāda sadalīšanās savukārt padara vienkāršāku un precīzāku citu pakalpojumu piedāvāšanu pareizam tirgus segmentam – piem., turku avīžu saturu pārdot saiknē ar «virtuālu» operatoru, kas apkalpo Vācijā dzīvojošos turkus un arī piedāvā zemus tarifus zvaniem uz Turciju un starp Eiropas valstīm ar lielām turku kopienām. No Latvijas konferencē piedalās LMT, mobilās izklaides kompānijas Inpoc, Lattelekom meitas uzņēmuma C1 un Latvijas neatkarīgās televīzjas (LNT) pārstāvji (menedžeri, ne žurnālisti). Konference turpinās 4. novembrī ar nozares pārstāvju prezentācijām, noslēdzoties ar paneļdiskusiju par mobilo mediju aktuālām problēmām - autortiesībām, erotiska satura ierobežošana, u.c.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra