Tehnoloģijas

Tilts Communications: mierizlīgums nebūs

Juris Kaža [email protected], 10.09.2002

Jaunākais izdevums

Šobrīd nav pamata ticēt, ka drīzumā tiks izlīgts arbitrāžas strīds starp Sonera un Latvijas valsti sakarā ar Lattelekom monopoltermiņa saīsināsanu. Sonera meitas uzņēmuma Tilts Communications (TC) valdes priekšsēdētājs Kristers Nīkops (Christer Nykopp) sarunā ar Db teica, ka šobrīd nav pamata domāt, ka strīds drīzumā tikšot izlīgts. TC pieder 49 % daļu Lattelekom un kompānija 2000. gada augustā vērsās arbitrāžas tiesā, prasot kompensāciju par Lattelekom monopola termiņa īsināšanu uz 2003. gada 1. janvāri no 2013. gada. «Pēdējas sarunas ar valdību mums bija gada sākumā un tad arī nekāds mierizlīgums nesanāca,» K. Nīkops sacīja. «Mēs, protams, vēlētos, lai šī lieta tiktu izlīgta, bet mums neizdevās to panākt sarunu ceļā» viņs teica. K. Nīkops par «žurnālistu minējumiem» nosauca ziņas Latvijas presē it kā vēl pašreizējās valdības laikā tikšot parakstīts mierizlīgums abu pušu starpā. Presē izplatītā versijā apgalvots, ka abas puses lietu izbeigšot atsaucot savas prasības un bez jebkādiem nosacījumiem par Sonera daļēji piederošā Latvijas mobilā telefona (LMT) un Lattelekom daļu pārdošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastmarku blokā attēlots Kandavas tilts, kas ir vecākais laukakmeņu tilts Latvijā. Kandavas tilts uzcelts 1873. gadā un tas savieno veco un jauno Kandavu.

Arī uz pirmās dienas aploksnes un speciālā zīmoga attēlots tilts no dažādiem skatu punktiem. Pirmās dienas aploksni un speciālo zīmogu rotā uzraksts Kandavas tilts. Pastmarkas tirāža ir 30 000 eksemplāru, tā drukāta Austrijas tipogrāfijā OSD. Pastmarkas nomināls – 1 lats. Pastmarku bloka autors ir mākslinieks Ludis Danilāns, Db.lv informē Inese Kreicberga, VAS Latvijas Pasts Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja.

Sērija Latvijas tilti tiek izdota kopš 2002. gada, un šis jau ir septītais pastmarku bloks šajā sērijā. Līdz šim sērijā Latvijas tilti iekļauti šādi tilti – seno ķieģeļu tilts pār Ventu, tilts pār Gauju Siguldā, dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, viadukts Altonavas ielā Rīgā, mūra tilts pār Raunu, dzelzceļa tilts pār Aivieksti un tilts pār Kandavu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem

Zane Atlāce - Bistere, 16.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi nedēļas nogalē pilsētā gaidāmi būtiski satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 18. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala, informē Rīgas domē.

No 18. maija plkst. 20.00 līdz 21. maija plkst. 6.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm un operatīvo transportu). Tostarp apstāties un stāvēt šajā posmā transportlīdzekļiem būs aizliegts jau no 17. maija plkst. 20.00.

19. maijā no plkst. 9.30. līdz plkst. 11.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi Ģimeņu skrējiena laikā, kurš notiks pa maršrutu: 11.novembra krastmala–Eksporta iela–Muitas iela–Citadeles iela–Krišjāņa Valdemāra iela–Vanšu tilts–apgriešanās pretī Ķīpsalas ielai–Vanšu tilts–Krišjāņa Valdemāra iela–Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris–Brīvības iela–Brīvības pieminekļa laukums (apgriešanās)–Kaļķu iela–11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Siemens izveido filiāli Latvijā

, 06.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunizveidotais uzņēmums Siemens Enterprise Communications Oy izveidojis filiāli arī Latvijā, biznesa portālu Db.lv informēja Siemens mārketinga menedžere Vita Gerharde. Siemens Enterprise Communications darbības pārveidošana, veidojot jaunu uzņēmumu, ir pašreizējās Siemens telekomunikāciju jomā notiekošās pārstrukturēšanas daļa.

2006. gada 1.decembrī Somijā uzsāka darbību jaunizveidotais uzņēmums Siemens Enterprise Communications Oy, kas ir atbildīgs par Siemens uzņēmumu datu un telekomunikāciju tīklu risinājumiem Somijā un Baltijā. Kompānijas produkti un pakalpojumi ietver VoIP (Voice over IP) risinājumus, HiPath balss komunikāciju sistēmas, kontaktu centrus, sasniedzamības un klātbūtnes risinājumus, kā arī uzņēmumu WLAN (Wireless LAN) tīklus. Par šīs pilnībā Siemens piederošās kompānijas izpilddirektoru ir iecelts Timo Nikki. Uzņēmumā strādās 60 darbinieki un tam būs filiāles Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

1. decembri uzsāka darbu arī Siemens Enterprise Communications Oy Latvijas filiāle. Tajā pilnībā tika iekļauta Siemens SIA Enterprise Communications nodaļa. Visi darbinieki, kuri līdz šim strādāja šinī Siemens SIA nodaļā, turpinās darbu jaunās Siemens kompānijas Latvijas filiālē. Latvijas filiāles vadītājs būs līdzšinējais Siemens SIA Enterprise Communications nodaļas vadītājs Tarass Popovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāk darbību Siemens Enterprise Communications Oy Latvijas filiāle

, 06.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada 1.decembrī Somijā uzsāka darbību jaunizveidotais uzņēmums Siemens Enterprise Communications Oy. Tas būs atbildīgs par Siemens uzņēmumu datu un telekomunikāciju tīklu risinājumiem Somijā un Baltijā. Kompānijas produkti un pakalpojumi ietver VoIP (Voice over IP) risinājumus, HiPath balss komunikāciju sistēmas, kontaktu centrus, sasniedzamības un klātbūtnes risinājumus, kā arī uzņēmumu WLAN (Wireless LAN) tīklus. Par šīs pilnībā Siemens piederošās kompānijas izpilddirektoru ir iecelts Timo Nikki. Uzņēmumā strādās 60 darbinieki un tam būs filiāles Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Ar š.g. 1. decembri uzsāka darbu arī Siemens Enterprise Communications Oy Latvijas filiāle. Tajā pilnībā tika iekļauta Siemens SIA Enterprise Communications nodaļa. Visi darbinieki, kuri līdz šim strādāja šinī Siemens SIA nodaļā, turpinās darbu jaunās Siemens kompānijas Latvijas filiālē. Latvijas filiāles vadītājs būs līdzšinējais Siemens SIA Enterprise Communications nodaļas vadītājs Tarass Popovs.

Siemens Enterprise Communications Oy ir starptautiskā Siemens Enterprise Communications GmbH & Co. KG uzņēmuma daļa. Šī uzņēmuma gada apgrozījums ir vairāk nekā trīs miljardi eiro un tas ir darba devējs 17 000 cilvēkiem. Kompānija darbojas gandrīz 70 pasaules valstīs. Siemens Enterprise Communications darbības pārveidošana, veidojot jaunu uzņēmumu, ir pašreizējās Siemens telekomunikāciju jomā notiekošās pārstrukturēšanas daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši valsts svētkos Rīgā braukšanai atklāts jaunbūvētais un kritizētais Dienvidu tilts, kura būvniecībā ieguldīti 135 miljoni latu.

Dienvidu tilts ir vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus. Tā uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem - Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu - nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Dienvidu tilts ir objekts, kurš sabiedrībā izpelnījies visasāko kritiku, jo, lai arī būvnieki apgalvo, ka tilts ir drošs, redzamie ieliekumi uz tilta nevieš pārliecību sabiedrībā par tā kvalitāti, turklāt daļa cilvēku uzskata, ka tiltam ir jābūt ne tikai drošam, bet arī vizuāli pievilcīgam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi, sestdien un svētdien, 14. un 15. maijā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 13. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala. Rīgas dome aicina iedzīvotājus ar izpratni attiekties pret nepieciešamajiem satiksmes ierobežojumiem un nedēļas nogalē laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus pilsētas centrā.

No 13. maija plkst. 20.00 līdz 15. maija plkst. 24.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm).

14. maijā no plkst.15.00 līdz 16.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi RIMI bērnu dienas Ģimeņu skrējiena maršrutā: 11.novembra krastmala – Eksporta iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala.

15. maijā no plkst. 7.30 līdz 16.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme maratona maršrutos:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā pilsētā ieviesīs ievērojamus satiksmes ierobežojumus

Dienas Bizness, 12.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi, sestdien un svētdien, 16. un 17. maijā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 15. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala. Rīgas dome aicina iedzīvotājus ar izpratni attiekties pret nepieciešamajiem satiksmes ierobežojumiem un nedēļas nogalē laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus pilsētas centrā.

No 15. maija plkst. 20.00 līdz 17. maija plkst. 24.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm).

17. maijā no plkst. 7.30 līdz 14.45 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme maratona maršrutos:

Maratona skrējiens: 11. novembra krastmala (starts) – Eksporta iela – Hanzas iela – Pulkveža Brieža iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts –Ķīpsalas iela – Zvejnieku iela – Enkura iela – Ogļu iela – Balasta dambis –Matrožu iela – Zvejnieku iela – Ķīpsalas iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – apgriešanās pie Slokas ielas – Vanšu tilts – Krišjāņa Valdemāra iela –Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – apgriešanās pie Stabu ielas – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala – Krasta iela –apgriešanās pie Ogres ielas – Krasta iela – 11.novembra krastmala – Eksporta iela – Hanzas iela – Skanstes iela – Zirņu iela – Vesetas iela – Mālpils iela – Skanstes iela – Hanzas iela – Pulkveža Brieža iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – Ķīpsalas iela – Zvejnieku iela – Enkura iela – Ogļu iela –Balasta dambis–Matrožu iela – Zvejnieku iela – Ķīpsalas iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – apgriešanās pie Slokas ielas – Vanšu tilts – Krišjāņa Valdemāra iela – Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – apgriešanās pie Stabu ielas – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Rekonstruēts galvenais Latvijas Zelta rudens tūrisma objekts

Rūta Cinīte, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas atklāts atjaunotais tilts pār Gauju Siguldā, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

«Šo tiltu droši varam saukt par galveno Latvijas Zelta rudens tūrisma objektu – tas savieno trīs vēsturiskas un skaistas vietas – Siguldu, Turaidu un Krimuldu, un varētu būt arī viens no visvairāk fotografētajiem tiltiem Latvijā», norāda a Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Fotoattēlus var aplūkot raksta galerijā!

Tilts pār Gauju atrodas uz reģionālās nozīmes ceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) (10,7. km) un pērn tika uzsākta tilta rekonstrukcija. Tam ir izbūvēta jauna hidroizolācija un ieklāts jauns asfalta segums. Tiltam ir paplašinātas ietves. Latvijas Valsts ceļi atzīmē, ka iepriekš tās bija vienu metru platas, tagad - 2,5 m, lai tās būtu ērti izmantojamas invalīdiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, bet tilta galos zem tilta izbūvētas gājēju pārejas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) vadītāja vietnieks Jānis Brazovskis nu kļuvis par kandidātu uz Lattelecom padomes locekļa amatu. Latvijas pusi telekomunikāciju uzņēmumā nu pārstāvēs Jānis Brazovskis, Džastins Bankrofts un līdzšinējie padomes locekļi - Gatis Kokins un Jānis Grēviņš.

Atbilstoši iepriekš panāktajai vienošanās a/s Tilts Communications A/S (Tilts) par SIA Lattelecom (Lattelecom) padomes locekļu skaita samazināšanu Nomināciju komiteja darbam Lattelecom padomē ir rekomendējusi apstiprināt 4 padomes locekļus līdzšinējo 6 vietā. Līdz ar to padomes locekļu skaits tiks samazināts no 11 līdz 7. Latvijas pusi padomē turpmāk pārstāvēs 4, bet Tilts 3 padomes locekļi. Lēmumu par padomes locekļu iecelšanu amatā vēl jāpieņem uzņēmuma dalībnieku sapulcei.

Nomināciju komiteja veica Lattelecom padomes kandidātu kompetenču izvērtēšanu un vienojās, ka esošo padomes locekļu Gata Kokina un Jāņa Grēviņa kompetence tehnoloģiju un uzņēmumu pārvaldības jomā būtu jāpapildina, piesaistot speciālistus ar padziļinātām zināšanām finanšu pārraudzībā. Nomināciju komiteja vērsās pie 9 nozaru organizācijām ar lūgumu nominēt kandidātus ar finanšu vadības pieredzi. Izvērtējot nozaru organizāciju ieteiktos kandidātus, kā labākos finanšu jomas speciālistus darbam Lattelecom padomē Nomināciju komiteja atzina Jāni Brazovski un Džastinu Bankroftu (Justin Bancroft).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Oskara Kalpaka tiltam ir svarīga loma transporta kustības nodrošināšanā ikdienā, kā arī bagāta vēsture. Tas ir vienīgais šāda veida izgriežamais tilts Latvijā un visās Baltijas valstīs.

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

Kara flotes bāzei bija nepieciešama osta, tāpēc tika rakts kanāls. Visa Karosta jeb imperatora Aleksandra III osta tika uzbūvēta vien 16 gadu laikā. Tika izrakts kanāls un bija nepieciešams tilts, kas varētu nodrošināt piegādes satiksmi pa sauszemi uz Karostu, kā arī tajā pat laikā varētu notikt kuģu kustība - tātad tilts bija jābūvē atverams. «Inženieri domāja, vai to būvēt paceļamu vai izgriežamu. Tika nolemts būvēt izgriežamu, jo, ja tilts būtu paceļams, tad vējš to lauztu. Atlases konkursā uzvarēja tas uzņēmējs, inženieris, būvnieks, kas varēja objektu uzbūvēt par valstij visizdevīgāko naudu,» biznesa portālam db.lv stāsta vēsturnieks Juris Raķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22. augustā pasta centrā Sakta Rīgā notiks jaunā pastmarku bloka Dienvidu tilts pirmās dienas zīmogošana, informē Latvijas pasts.

Pastmarku blokā attēlots Dienvidu tilts, kas atrodas Rīgā un atklāts 2008. gada 17. novembrī.

Pastmarka ar nominālvērtību Ls 1.00 ir izgatavota 50 tūkstošos eksemplāru tipogrāfijā Baltic Banknote (Latvija). Pastmarku bloka mākslinieciskais autors ir Ludis Danilāns.

Sērija Latvijas tilti tiek izdota kopš 2002. gada, un šis ir jau astotais pastmarku bloks šajā sērijā. Līdz šim sērijā Latvijas tilti iekļauti šādi tilti – ķieģeļu tilts pār Ventu Kuldīgā, tilts pār Gauju Siguldā, dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, viadukts Altonavas ielā Rīgā, mūra tilts pār Raunu, dzelzceļa tilts pār Aivieksti, tilts pār Abavu Kandavā un Dienvidu tilts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas novadā pār Vircavas upi uzbūvēts koka tilts 60 tonnu smagai slodzei, informē novada pašvaldībā.

Autotransporta tilts uzcelts ceļā Šalkas-Upmaļi-Vircava, tas projektēts un ražots SIA "Zaza Timber".

Jaunais tilts izgatavots no koka, un tam ir asfaltbetona segums. Tilts veidots bez starpbalstiem, lai uzlabotu upes caurplūdi, kā arī mazinātu ledus sastrēgumu un upes sanesumu veidošanos. Tilta garums ir 23,4 metri, laidums ir 16 metri, platums 7,9 metri. Tilts paredzēts 60 tonnu smagai slodzei, un tā paredzētais ekspluatācijas laiks ir vismaz 100 gadi.

IKTK, Rodentia un Igate Būve izveido jaunu zīmolu un maina nosaukumus 

Koncentrējot darbību uz eksporta tirgu, trīs Latvijas uzņēmumi - IKTK, Rodentia, Igate...

Tilta pārbūvē pilnībā demontēts līdzšinējais autotransporta tilts un izbūvēts jauns tilts. Krasta balsts veidots no monolītā dzelzsbetona pāļiem ar diametru 880 milimetri un garumu 9 metri labajā krastā un 11 metri kreisajā krastā. Galvenos projektēšanas darbus veica SIA "Zaza Timber" būvinženieri Rainers Daugava, Pēteris Supe un Mareks Gindra.

"Šis tilts ir īpašs ar to, kas tas ir lielākais autotransportam paredzētais saspriegtas līmētas koksnes siju plātnes tilts Latvijā, turklāt vienīgais šāda tipa tilts ar asfaltbetona segumu. Lai arī Skandināvijā šādus tiltus projektē un būvē jau 30 gadus, Latvijā pieredze ar šāda veida tiltiem ir minimāla. Tāpēc arī informāciju par mezgliem, spriegojošo sistēmu, barjerām, asfaltbetona segumu, apmaļu, balstu projektēšanai, detalizāciju un izbūvi pārsvarā ieguvām no publikācijām, rokasgrāmatām un projektiem Norvēģijā un Zviedrijā. Arī atsevišķi elementi, hidroizolācija un barjeras, kas paredzētas tieši šādiem tiltiem, tika īpaši piemeklētas, un bija pieejamas tikai Skandināvijā," komentē SIA "Zaza Timber" tiltu būvinženieris Rainers Daugava.

Rūpnīcai "Zaza Timber Production" šāda tipa tilta koka konstrukcijas ir sestais projekts, kam izgatavotas sijas saspriegtu līmētu koksnes siju plātnei. Iepriekšējie pieci ražošanas projekti bija tiltiem Skandināvijā.

Tiltu būvēja SIA "Rīgas tilti", projektētājs un autoruzraugs SIA "Zaza Timber Engineering", bet koka konstrukciju ražotājs - SIA "Zaza Timber Production".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve, informē pilnsabiedrība BERERIX.

Turpinot Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi, būvniecību veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutche Bahn. Tilta būvniecības darbi sākti ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā, pavasarī būvēs pirmo balstu ūdenī.

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī tilta balstiem, neradot jaunus ierobežojumus Daugavas kuģojamībai.

“Tilta būvniecība ir nākamais nozīmīgais izbūves posms Rīgas centra savienošanai ar lidostu, kuru jāsāk, lai Rail Baltica nodrošinātu pasažieru pārvadājumus 2030. gadā. Esošā dzelzceļa tilta kapacitāte nodrošināt pasažieru un kravu plūsmas ir tuvu maksimumam, un nepieciešams jauns tilts,“ skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Tilta būvprojekts ir lielisks apliecinājums inženieru spējai atrisināt vissarežģītākos uzdevumus – apvienot dzelzceļa infrastruktūrai nepieciešamās slodzes un izturību ar UNESCO vēsturiskā centra prasībām.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Piespiež valdību atslepenot dokumentus

Māris Ķirsons [email protected], 08.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi dokumenti, kuri saistīti ar Latvijas valsts un Dānijā reģistrēto konsorcija Tilts Communication jumta līgumu, starptautisko arbitrāžas tiesas procesu, kā arī pats mierizlīgums tiks atslepenoti.Tā nolemts ārkārtās valdības sēdē. Tāpēc valdība visām iesaistītajām institūcijām uzdeva deklasificēt — noņemt konfidencialitātes statusu visiem materiāliem, kas saistīti ar starptautisko arbitrāžas tiesas procesu par fiksētā telekomunikāciju operatora monopoltermiņa SIA Lattelekom monopoltermiņa saīsināšanu starp SIA Lattelekom akcionāriem - Latvijas valsti un Ziemeļvalstu telekomunikāciju koncernu TeliaSonera, uzsvēra tieslietu ministrs Aivars Aksenoks. Jāatgādina, ka konsorcijs Tilts Communication tika izveidots, lai iegūtu tiesības iegādāties 49 % Latvijas fiksētā telekomunikāciju operatora akciju – sākotnēji pederēja Lielbritānijas Cable & Wireless un Somijas Telekom Finland vēlāk Sonera, pašlaik TeliaSonera, kā arī International Finance Corporation. Viņš uzsvēra, ka valdība ir atbalstījusi vienošanos ar TeliaSonera un citām šajā procesā iesaistītajām pusēm par to, ka publiski pieejams kļūs arī pagājušajā nedēļā parakstītais mierizlīgums, taču tas notikšot tikai tad, kad Latvijas valdība no strīdā iesaistītajām pusēm būšot saņēmusi rakstveida piekrišanu. Ministrs atgādināja, ka tas nav tikai Latvijas valsts un TeliaSonera, bet gan sešu — Latvijas valsts, SIA Lattelekom, TeliaSonera, Cable & Wireless, Tilts Communication parakstīts mierizlīgums. A. Aksenoks norādīja, ka mutiski šāda vienošanās panākta un tāpēc viņš prognozēja, ka publiski šie dokumenti atklātībā tiks nodoti jau šīs nedēļas sākumā. «Ir vajadzīga citu mierizlīgumā iesaistīto pušu piekrišana, ka šis dokuments būs publiski pieejams, jo konfidencialitāte ir iestrādāta šī līguma tekstā,» norāda A. Aksenoks. Viņš uzsver: «Bez saņemtā apstiprinājuma nevaram riskēt ar publiskošanu». Ministrs atzina, ka valdība par tiesvedības dokumentu publiskošanu lēmusi piektdien, nevis kārtējā sēdē otrdien, jo sabiedrībai ir liela interese par šo jautājumu un arī Ministru kabinets vēlas šo informāciju sniegt, lai interesenti varētu pārliecināties, ka tajā nav nekādu zemūdens akmeņu, ne arī kādi citu sabiedrībai nepieņemami nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Strīds par Lattelekom jāizšķir jaunajai valdībai

Juris Kaža [email protected], 08.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs pieļauj, ka, pretēji agrāk teiktam, arbitrāžas strīds par Lattelekom monopolu netiks izlīgts aizejošās valdības laikā. Tā A. Gorbunovs caur savu preses padomnieku Didzi Jonovu komentēja ekonomikas ministra A. Kalvīša vakardien teikto, ka mierizlīgums ar somu Sonera netikšot panākts šīs valdības laikā. Kā ziņo aģentūra LETA, A. Kalvītis teicis, ka procesi, kas saistīti ar arbitrāžas strīdu esot tik sarežģīti un komplicēti, ka ar tiem saistītus lēmumus nevarot pieņemt neilgā laikā, tādēļ par mierizlīgumu jālemj jaunajai valdībai. A Gorbunovs nesen intervijā Db (24.09.) izteicās, ka mierizlīgums ar Lattelekom ārvalstu īpašnieku Tilts Communications (TC, 100 % pieder Sonera), kam pieder 49 % Lattelekom, var tikt parakstīts šīs valdības laikā. Ministra teikto varēja saprast kā mājienu, ka mierizlīgumu parakstīs pirms 5. oktobra Saeimas vēlēšanām, jo pēc vēlēšanām valdībai jebkurā gadījumā formāli vairs nebūtu politiskā atbalsta. Pašreizējā valdība varētu palikt pie varas kā pārejas valdība, augstākais, dažas nedēļas. «Ministram interesē, ar kādiem argumentiem A. Kalvītis pamato secinājumu, ka nebūs mierizlīgums šis valdības laikā. Vienlaikus viņam ir skaidrs, ka bez vienprātības valdībā mierizlīgumu nevar parakstīt,» D. Jonovs sacīja. A. Kalvīša preses sekretārs Gints Lipsbergs Db teica, ka neesot pat pieņemts formāls valdības lēmums par sarunu ar TC atsākšanu. Arī ja to izdarītu, visticamāk, neatliktu laika šis sarunas pāris nedēļu laikā pabeigt. Turklāt aizejošai valdībai nepienāktos steigā noslēgt mierizlīgumu, par kuru varētu būt sabiedriskas un politiskas debates.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Raubiško: Viļņiem ir jābūt!

Katrīna Iļjinska, 670884437, 03.11.2008

«Diskusijas par tilta locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv,» tā Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādēļ Dienvidu tilts pēc slogošanas ir viļņains, un vai tas iespaidos drošību, skaidro tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Kāpēc tilts izskatās viļņains?

Tam vilnim tur ir jābūt! Ir divi viļņi, kas bija pirms slogošanas un pēc. Starp 2. un 3.balstu, kā arī starp 5. un 6. balstu. Tie ir konstruktīvi viļņi, kas izveidojās, spriegojot trotuārus, lai pārnestu slodzes no vantīm uz visu tilta šķērsgriezumu. Saspriedzot trotuārus, spriegumam uzkrājoties ir panākts ieliekums, kurš redzams. Tas nekad neizzudīs un tāds paliks, un nekas tam nenotiks.

Vai, liecoties tiltam, nevar rasties plaisas un palielināties viļņi uz tilta?

Eiropas standarti nosaka, ka plaisas var būt 0.3 mm. Ja plaisas ievērojami pārsniedz šo līmeni, tad notiek betona sabrukšana, nekādas paliekošas deformācijas nav - tas nozīmē, ka ielieces lielākas nevar būt. Tilts nelocīsies kā ķirzaka. Tas nedaudz lieksies, taču tas būs simetriski, jo vantis ir fleksiblas, un tās nolaiž laidumu vienādi. Diskusijas par locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv. Citas versijas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PR kompāniju Topa virsotnē - Mediju tilts

Andris Zeļenkovs [email protected], 27.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakaņā ar "Db" apkopoto informāciju, ko sniegusi Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) un LSAKA neietilpstošās kompānijas, pēc neto apgrozījuma lielākā Latvijas sabiedrisko attiecību kompānija ir "Mediju tilts". Kā "db.lv" jau rakstīja "Mediju tilts" neto apgrozījums 2004.gadā bijis 812 tūkstoši latu. Arī Topos, kas veidoti pēc kopējā apgrozījuma un ieņēmumiem (revenue), "Mediju tilts" ieņem 1.pozīciju. "Mediju tilts" neietilpst LSAKA, un LSAKA neuzņemas atbildību par "Mediju tilts" finanšu rādītāju korektumu. Atsevišķi sabiedrisko attiecību un reklāmas nozares speciālisti apstrīd "Mediju tilts" datu korektumu, norādot, ka "Mediju tilts" sniegto pakalpojumu vidū ir arī reklāma un producēšana. Sarunā ar "Db" kompānijas "Mediju tilts" pārstāvis Filips Rajevskis apgalvoja, ka SIA "Mediju tilts" neto apgrozījumā neesot līdzekļu, kas paredzēti klientu reklāmas laika un/vai vietas pirkšanai medijos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mierizlīgums Lattelekom lietā iespējams drīz

Dace Preisa, 24.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arbitrāžas procesā pret Latvijas valsti par Lattelekom monopola saīsināšanu jau šīs valdības laikā varētu tikt parakstīts mierizlīgums, Db teica satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs. «Latvijas puses pozīcija tiesā ir nostiprinājusies par labu Latvijai, pateicoties advokātu darbam un, protams, pateicoties reālai Latvijas puses situācijai šajā strīdā,» saka A. Gorbunovs, piebilstot, ka mierizlīgums ir vienlīdz izdevīgs kā Latvijas pusei, tā Sonera un Tlits Communication. Pēc A. Gorbunova teiktā, mierizlīgums var tikt parakstīts pie pamatnosacījuma, ka puses neizvirza nekādas pretenzijas. Tilts Communications (TC), kam pieder 49 % Lattelekom, valdes priekšsēdētājs Kristers Nīkops (Christer Nykopp) ar interesi noklausījās A. Gorbunova teiktā pārstāstu. Viņš teica, ka šobrīd viņam neesot informācija, kas liecinātu par to, ka Latvija būtu gatava parakstīt mierizlīgumu ar 100 % Sonera piederošo TC. A. Gorbunova piezīmi, ka mierizlīgumu varētu panākt, «pie pamatnosacījuma, ka puses neizvirza pretenzijas» K. Nīkops neformālā sarunā komentēja, sakot: «Ja es būtu diplomāts, sacītu, ka ministrs ir devis mājienu.» Taču TC valdes priekšsēdētājs nevēlējās teikt, vai šāds piedāvājums, kas prasītu TC atteikties no prasības par kompensāciju 87.6 miljonu $ apmērā, viņa pusei būtu pieņemams. Savukārt Latvijas valsts, atsakoties no savām pretenzijām, atsauktu pretprasību gandrīz 600 miljonu $ apjomā. A. Gorbunovs uzsver, ka ir gatavs kritikai, kura radīsies pēc mierizlīguma parakstīšanas, par to, ka nav panākti pietiekami labi noteiktumi, taču izlīgumam jābūt ar saturu, kas ievēro abu pušu intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienvidu tilts izmaksās ap 600 miljoniem latu

Ieva Mārtiņa, Atis Rozentāls, Katrīna Iļjinska, 29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta pirmo divu kārtu izmaksas varētu sasniegt ap 570 milj. Ls, tomēr projekta virzītāji nepiekrīt to dēvēt par "zelta tiltu".

Uz jautājumu, vai Dienvidu tiltu var dēvēt par vienu no pasaulē dārgākajiem tiltiem, gan tilta būvnieki, gan RD pārstāvji atbildēja kategorisku "nē". Viņi norādīja, ka, rēķinot uz vienu kvadrātmetru, citi mazāki tilti Latvijā varētu pat izmaksāt dārgāk.

"Absurds! Nekādā gadījumā! Atliek cilvēkam iestāstīt, ka tas ir dārgi un viņš arī saka - Ķīnā ir lētāk!," komentējot nesen publiskoto anonīmo būvinženieru pētījumu par Dienvidu tilta izmaksām, izsaucās G.Rāvis. "Mēs to saucam par lielāko Latvijas inženiertehnisko būvi, līdz ar to naudietilpīgākā," tā viņš. Būvnieku pārstāvis uzskata, ka ažiotāžu izraisa fakts, ka Latvijā neesam pieraduši pie objektiem ar tik lielām izmaksām. Gan E. Raubiško, gan G.Rāvis uzskata, ka nav taisnība uzskatam, ka Dienvidu tilta vietā pirmo būvēt vajadzēja Ziemeļu šķērsojumu. "Diez vai Latvijas valsts līdzekļi un iespējas ļaus šo projektu īstenot, pat ar publisko un privāto partnerību un pat ar Eiropas naudu," skepsi neslēpa G.Rāvis. Līdzīgās domās ir arī T.Laizāns: "Ja paanalizētu, varbūt Murjāņu tilts iznāks dārgāks, rēķinot uz vienu m2. Tiek piesaukts arī Dubaijas tilts, kas it kā būšot lētāks nekā mūsējais. Esmu runājis ar šī tilta projektētāju, kurš teica, ka 1 m2 izmaksas sasniedz 7000 eiro un vairāk. Ar Ķīnu arī sarežģīti salīdzināt, tur darbaspēka izmaksas ir krietni zemākas."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karostas jeb Oskara Kalpaka tilts ir vienīgais izgriežamais tilts Latvijā. Pa stundai dažādos diennakts laikos autovadītājiem ir iespēja pārdomāt un gaidīt vai arī mest astoņu kilometru līkumu, lai no Karostas aizbrauktu līdz Liepājas centram, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Karostas tilts ir projektēts pēc franču inženiera Aleksandra Gistava Eifeļa skices. Tas ir tas pats Eifelis, ar kura gādību 1889. gadā Parīzē uzslēja metālkonstrukcijas torni, kurā šobrīd sapņo uzbraukt katrs tūrists. Karostas tilts ir celts 1906. gadā un savā ziņā nes Parīzes brīvības garu. Krievu impērijas armija Pirmajā pasaules karā uzspridzināja vienu tā pusi. To atjaunoja pēc kara, bet jau 1926. gadā tajā ietriecās norvēģu tvaikonis Narne. Rekonstrukcija sākās tūdaļ. Tilts atkal tika sabombardēts Otrā pasaules kara laikā un atkal atjaunots. Visbeidzot jau vairākkārt bojātajā tilta Karostas puses balstā ietriecās ar Gruzijas karogu peldošais kuģis Anna. Tas notika 2006. gadā. Rekonstrukcija ilga vairākus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pārbūves svinīgi atklāts tilts pār Gauju Rāmniekos uz vietējā autoceļa Dukuri-Rāmnieki (V330) (4,2. km), informē VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Šovasar uz vietējā autoceļa Dukuri-Rāmnieki (V330) Kreisā krasta posmā no Niniera ezera līdz pagriezienam uz Pušklaipiem (1,88.-3,75. km) ieklāts vienkārtas asfalta seguma izmēģinājuma posms. Jauno tehnoloģiju LVC Autoceļu kompetences centra speciālistiem būs iespēja vērtēt salīdzinājumā ar divkārtu virsmas apstrādi identiskos apstākļos Gaujas labajā krastā, kur 1,4 km posmā otrpus tiltam šovasar ieklāta divkārtu virsmas apstrāde.

VSIA Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis: "LVC gan secīgi realizē projektus, kas iezīmēti divās valsts ceļu attīstības stratēģijās, gan rūpējās par tiltu drošību. Valsts tiltu programmā katru gadu tiek atjaunoti vai pārbūvēti līdz pat 20 tiltiem, kas ir būtisks priekšnosacījums ne tikai mobilitātei, bet arī drošībai. Šis ir būtisks objekts valsts ceļu tīklā, ceļš savieno Gaujas abus krastus, Valmieras un Cēsu novadus. Esmu pārliecināts, ka šis būs viens no posmiem, ko cēsinieki izmantos ikdienā, pārvietojoties Vaidavas un Valmieras virzienā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunpilī atklāts pārbūvētais tilts pār Bikstupi. Tilts atrodas uz vietējā autoceļa Annenieki-Jaunpils (V1457) un tas ir vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts visā valsts ceļu tīklā, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

«Tilts ir izbūvēts vēsturiskajā vietā, līdzās Jaunpils pilij, un tā konstrukcija un ārējais izskats ir izvēlēts atbilstošs šai vietai. Šādas konstrukcijas tilts, protams, izmaksā dārgāk, nekā vienkārša dzelzsbetona plātne, taču tam klāt nāk pievienotā vērtība, ko tas nes apkārtnei kā inženiertehniska būve,» sacīja VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Tilta būvdarbu ietvaros pilnībā tika nojaukts vecais pagājušā gadsimta 60.gados izbūvētais un savu laiku nokalpojušais tilts, kas bija vienkārša dzelzsbetona plātne. Tiltam ir izbūvēti jauni krasta balsti, pāļi, līmētas koka sijas un dzelzsbetona plātne. Koka sijas ar dzelzsbetona plātni ir sajūgtas vienotā konstrukcijā. Valsts autoceļu tīklā tas ir vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts. Sijas izgatavotas no Sibīrijas lapegles, kas ir izturīgākais un piemērotākais koks šādām konstrukcijām un ceļu uz Jaunpili mērojis no Čukotkas Krievijas Tālajos austrumos. Drošības barjeras ir metāla un koka apvienojums un nākušas no Itālijas. Mūsu pašu kalēju izgatavotas ir norobežojošās metāla ķēdes pie akmens stabiem tilta pieejās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar fotoradaru atrašanās vietām - Darbību uzsāk 23 stacionārie radari

Elīna Pankovska, 24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija parakstījusi pieņemšanas – nodošanas aktu par 23 stacionāro fotoradaru pieņemšanu. Policija ir pārbaudījusi visus 23 Vitronic Baltica un partneri izbūvēto stacionāro iekārtu ietvarus, pašas mērierīces, kā arī pakalpojuma kvalitāti, kas atzīta par atbilstošu. Līdz ar to fotoradari uzsāk savu darbību gan Rīgā, gan ārpus tās.

Pirms stacionārajiem fotoradariem atbilstoši Valsts standartam ir izvietota arī ceļazīme nr. 846. (Fotoradari), informē policija. Savukārt Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis nosūtījis privātajam partnerim otro brīdinājumu, kas turpina janvārī iesākto līguma laušanas procedūru. Tas paredz, ka divu mēnešu laikā komersantam jānovērš trūkumi un jāizpilda līgumsaistības.

Saskaņā ar līgumu Vitronic Baltica un partneriem jāpiegādā un jāuzstāda kopumā 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari, un jānodrošina 30 pārvietojamo iekārtu darbība. Jau ziņots, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktajās pārbaudēs par fotoradaru ieviešanas, uzstādīšanas un apkalpošanas konkursu pārkāpumi netika konstatēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

MMS Communications Latvia jauna vadība - Edmunds Grigarovičs pēc 7 gadiem atgriezies Latvijā

Lelde Petrāne, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais reklāmas aģentūru tīkls Leo Burnett Worldwide paziņojis par Edmunda Grigaroviča iecelšanu MMS Communications Latvia izpilddirektora amatā.

E. Grigarovičs, līdz šim reklāmas aģentūras Leo Burnett Almaty izpilddirektors Kazahstānā, savu karjeru reklāmas nozarē sāka 1997. gadā, bet starptautiskajā reklāmas aģentūru tīklā Leo Burnett strādā kopš 2000. gada, kļūstot par aģentūras Leo Burnett Riga projektu direktoru. Latvijā strādājis ar tādiem reklāmdevējiem kā Philip Morris, Aizkraukles banka, Rietumu banka, Peugeot u.c.

Tuvāko nedēļu laikā, kad paredzēts pārejas posms, E. Grigarovičs pildīs kā MMS Communications Latvia izpilddirektora, tā Leo Burnett Almaty izpilddirektora pienākumus.

Vladimirs Tkačovs, Leo Burnett Eastern Europe direktoru padomes priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors, norādīja: «Edmunds atgriežas Rīgā laikā, kas nav vienkāršs Eiropas reklāmas tirgum. Šodien visvērtīgākā ir līdzsvarota pieeja reklāmas investīcijām. Reklāmdevēji pieprasa īpašu efektivitāti kā radošajos, tā mediju risinājumos.»

Komentāri

Pievienot komentāru