Tehnoloģisku risinājumu ieviešana ražošanas sektorā tika uzsākta jau pagājušajā gadsimtā un turpinās vēl šodien, taču mūsdienās ar vien vairāk uzņēmumu Latvijā, kas sniedz dažādus pakalpojumus, procesu pārvaldību nodrošina ar tehnoloģiju palīdzību. Viens no šādiem uzņēmumiem ir arī klientu attiecību vadības pakalpojumu sniedzējs «Transcom«, kas pievērsies personāla vadības procesu digitalizācijai, tādējādi īstenojot mērķi – vadītāji 70 % laika var veltīt darbam ar savu komandu.

«Pateicoties atsevišķu procesu digitalizācijai, esam ietaupījuši laiku un resursus, ko varam veltīt komunikācijai un sadarbībai ar darbiniekiem. Efektivizējot darbinieku novērtēšanas procesus, esam ieviesuši digitālus rīkus, kas apkopo darbinieku paveikto un sniedz pārskatu par progresu. Tas ļauj vadītājiem uzreiz runāt ar darbinieku par attīstības un nākotnes karjeras iespējām, jo nav jāvelta papildu laiks datu analīzei. Pateicoties novērtēšanas procesu digitalizēšanai mums ir izdevies īstenot izvirzīto mērķi – tagad komandu vadītāji var 70 % sava darba laika pavadīt tiešā darbā ar komandu,» atklāj Līga Millere, «Transcom» personāla vadītāja Baltijā.

«Tāpat, runājot par procesu digitalizēšanu personāla vadības jomā, esam veiksmīgi ieviesuši mobilo aplikāciju, kas ļauj darbiniekiem ērtā veidā iepazīties ar savu darba grafiku un veikt izmaiņas tajā. Esam ieviesuši darba līgumu parakstīšanu elektroniski, kas ļauj ietaupīt ne tikai personāla speciālista, bet arī jaunā darbinieka laiku, efektivizēt administratīvos procesus, kā arī samazināt papīra patēriņu. Tagad, kad, nu, jau gandrīz gadu sistēma veiksmīgi darbojas, plānojam par iespējām organizēt citu svarīgu dokumentu parakstīšanu elektroniski,« stāsta Millere.

Arī darbinieku atlases process pakāpeniski tiek pārcelts uz īpašu digitālu platformu, kas padara atlases procesu efektīvāku, neizslēdzot personisko kontaktu un kandidāta personības izvērtēšanu individuālās tikšanās laikā. Līdz šī gada beigām uzņēmums plāno pilnībā ieviest jaunu un atraktīvu uzņēmuma karjeras portālu (gan vietējām, gan starptautiskām vakancēm), kas integrēts visos «Transcom» darba sludinājumos. Portālā kandidāti varēs iepazīties ar visām vakancēm, karjeras stāstiem, izmantot čata funkciju un citas iespējas, lai gūtu priekšstatu par uzņēmumu un darba pienākumiem digitālā vidē.

«Savukārt, runājot par klientu apkalpošanu, arvien biežāk saskaramies ar to, ka līdz ar tradicionālu apkalpošanu pa telefonu vai e-pastu, ir jānodrošina arī pakalpojums ar sociālo mediju un čatu starpniecību. Mums kā klientu attiecību vadības pakalpojumu sniedzējam ir jāpiedāvā visu šo kanālu pārvaldību, kombinējot tradicionālos un digitālos klientu apkalpošanas veidus tā, lai radītu visefektīvāko un visērtāko klientu servisu,» pauž L.Millere.

Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta līdzdibinātājs un Organizācijas attīstības centra «Spring Valley» izpilddirektors Jānis Gredzens papildina: «Šobrīd uzņēmumos Latvijā tehnoloģiju attīstība notiek, taču, iespējams, ne tik strauji kā vajadzētu,».

Pēc viņa teiktā, vairumā gadījumu tā ir mērķtiecīga uzņēmumu vadības izvēle, izvērtējot to atbilstību uzņēmuma vajadzībām un iespējām uzlabot darbības efektivitāti. Ļoti svarīgs ir izmaksu un ieguvumu izvērtējums. «Sākotnēji dažādas tehnoloģiskās inovācijas tika ieviestas ražošanas uzņēmumos, lai aizstātu cilvēku roku darbu. Taču tā kā šobrīd procesu digitalizācijā ļoti svarīgs aspekts ir klienta (gan iekšējā, gan ārējā) vajadzības, kā arī uzņēmumu efektivitāte un konkurētspēja, tad šobrīd Latvijā digitalizācija visvairāk skar pakalpojumu uzņēmumus, kur tehnoloģiskā attīstība ir spektrā no pakalpojumu procesu digitalizācijas līdz pat mākslīgā intelekta izmantošanai, lai sniegtu pakalpojumus klientiem. Pasaulē mākslīgā intelekta izmantošana atsevišķās pakalpojumu sniegšanas jomās notiek un jācer, ka arī Latvijā tā nav tāla nākotne,» norāda Gredzens.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra