Sociālais portāls Twitter, veicot savu akciju sākotnējo publisko piedāvājumu, plāno iegūt vienu miljardu ASV dolāru, liecina kompānijas iesniegtie dokumenti ASV regulatoriem.

Twitter arī atklājis, ka sociālajam portālam mēnesī ir vairāk nekā 218 miljoni lietotāju un ka dienas laikā tiek izsūtīti aptuveni 500 miljoni «tvītu». Gada pirmajos sešos mēnešos Twitter strādājusi ar zaudējumiem 69 miljonu ASV dolāru apmērā un apgrozījumu 254 miljonu ASV dolāru apmērā. Lielāko daļu ienākumu Twitter nodrošinājis ar reklāmas pakalpojumu palīdzību. 

Gaidāms, ka sociālā portāla Twitter debija biržā būs lielākā, kuru veikusi kāda ASV Silīcija ielejas kompānija kopš Facebook iziešanas vērtspapīru tirgos 2012. gadā. Analītiķi pauduši uzskatu, ka Twitter akciju sākotnējais publiskais piedāvājums būs sekmīgs.

«Sociālie mediji patlaban ir «karsti»,» sarunā ar BBC izteicies interneta analītiķis Lū Kerners (Lou Kerner). «Twitter atrodas šī tirgus pašā priekšpusē un daudz iegūs no tirgus entuziasma attiecībā pret dažādiem sociāliem medijiem,» klāstīja speciālists.

Šā gada pirmajā pusē aptuveni 65% no Twitter reklāmas ienākumiem tika gūti mobilo ierīču vidē. Vairāk  nekā 75% Twitter lietotāju šajā periodā sociālajam portālam piekļuvuši izmantojot mobilās ierīces. «Izskatās, ka Twitter plāno attīstīt šo jomu un saprot, ka, lai izveidotu sekmīgu pakalpojumu, nepieciešams radīt kaut ko tādu, kas cilvēkiem patīk un kam viņi ir gatavi veltīt savu laiku,» norādījis Forrester analītiķis Zaharijs Reiss – Daviss.

Twitter plāni debitēt biržā izskanējuši jau iepriekš. Kompānija savas akcijas biržā kotēt vēlas ar apzīmējumu TWTR, bet vēl nav atklājusi kuru biržu – Nasdaq vai Ņujorkas biržu – izvēlēsies.

Db.lv jau vēstīja, ka daži analītiķi pieļauj - IPO saistāms ar uzņēmuma plāniem par turpmāku izaugsmi, kā arī tā vēlmi atalgot investorus, kuri ir ieguldījuši kompānijā vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra