Investīcijas informācijas tehnoloģiju (IT) iegādei vai paplašināšanai ir jāveic tāpat kā jebkurš cits projekts, kam gala mērķis ir peļņa vai cits uzskaitāms labums uzņēmuma darbībai. «Pamats IT iegādei nav šādas vai tādas aparatūras (hardware) veiktspēja vai programmatūras ātrdarbība, bet gan izpratne par to, kā būtu jāattīstas pašam pamatbiznesam izejot no klientu vēlmēm un pieprasījuma,» teica HP konsultants Kristiāns Barks (Christian Bark). Labi sagatavots IT sistēmu pircējs neuzņems pārdevēju, lai tas demonstrētu savus «dzelžus» un programmatūras risinājumus. Šis pircējs pārdevējam visai precīzi izstāstīs kādus biznesa procesus tas vēlas uzlabot, kādus rādītājus sasniegt, vai kādus pakalpojumus vēlas izstrādāt, lai apmierinātu konkrētu pieprasījumu, K. Barks sacīja. Are Sjēflots (Are Sjoflot), speciālists no HP meitas uzņēmuma Norvēģijā, teica, ka IT pakalpojumu piemērošanas un kvalitātes nosacīšanas metodika jau izstrādāta pirms daudziem gadiem Lielbritānijā un apkopota vispāratzitā metodiskā krājuma IT Infrastructure Library (ITIL). A. Sjēflots uzsvēra, ka ITIL ir no risinājumu sniedzējiem neatkarīgs metodikas un t.s. labākās prakses (best practices) apkopojums, ko atzīst visas nopietnas IT kompānijas. «Uzskatu, ka šis metodes jālieto jebkuram IT iepircējam, vienalga, vai viņs lems par labu mums, vai IBM, vai Oracle vai kādam citam konkurentam, kas visi labi pazīst ITIL» viņš teica un piebilda.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra