Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv turpina apkopot uzņēmumu atbildes par to, kā un kam radusies ideja par to nosaukumu. Uzzini, kā radušies uzņēmumu Laima, Triāls, Zaļās gaismas investīcijas, RBSSKALS, Grindeks, LANGO, Citrus Solutions, ELVI un Rietumu banka nosaukumi.

Jautājumi:

1. Kad un kādā veidā radies Jūsu uzņēmuma nosaukums (ideja) un kurš ir tā autors?

2. Ko, ņemot vērā pieredzi biznesā, Jūs ieteiktu topošajiem uzņēmējiem, izvēloties sava uzņēmuma nosaukumu?

Laima pārstāvis Ingars Rudzītis:

1. 1870. gadā vācu uzņēmējs Teodors Rigerts Rīgā nodibināja pirmo saldumu fabriku, kuru nosauca savā vārdā. Pēc Latvijas Republikas nodibināšanas, uzņēmums 1925. gadā mainīja nosaukumu uz AS Laima. Vārda izvēlei varētu būt divi pamatojumi. Protams, ka tas ir ļoti latvisks, folklorā balstīts vārds, kas jaunajā Latvijas valstī bija daudz piemērotāks. Vienlaikus, tas saistīts ar to, ka šokolāde mūsu smadzenēs aktivizē hormonus, kas rada laimes un labsajūtas sajūtu.

Zaļās gaismas investīcijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Rikšis:

1. Mūsu uzņēmuma nosaukums Zaļās gaismas investīcijas radies pašu uzņēmuma īpašnieku ilgstošu diskusiju rezultātā. Galvenais, ko mēs vēlējāmies - ar savu nosaukumu atšķirties no tiem Latvijas riska kapitāla fondiem, kas savos nosaukumos izmanto angļu izcelsmes vārdus.

2. Nosaukumu var gan izdomāt, gan nosapņot, gan nopirkt no tā, kas ir izdomājis kaut ko atbilstošu un ļoti labu. Viena ieteikuma man nav. Varbūt, vienīgi, vajadzētu izvairīties no dibinātāju vārdu un uzvārdu burtu kombinēšanas.

Triāls pārstāve Kristīne Seņkāne:

1. SIA Triāls uzņēmuma nosaukums radies 1993. gadā. Uzņēmuma nosaukuma autors ir Ludvigs Tribockis, kas kopā ar vēl divie uzņēmējiem 1993. gadā dibināja gaļas pārstrādes uzņēmumu SIA Triāls. Vārdam Triāls piemīt arī simboliska nozīme, proti, tas simbolizēja:

- faktu, ka uzņēmumu ir dibinājuši trīs uzņēmēji;

- trīscīņu biznesa vidē.

2. Topošajiem uzņēmējiem sava uzņēmuma nosaukumu es ieteiktu veidot oriģinālu, skanīgu, atmiņā paliekošu un pieturēties pie fakta "jo īsāk, jo labāk", protams nevajadzētu pārspīlēt, tādējādi veidojot uzņēmuma nasaukumu tikai no diviem burtiem. Taču galvenais, uzņēmuma nosaukuma izveidē, ir radīt to atšķirīgu no citiem līdzīgu preču un pakalpojumu piedāvātājiem. Šo faktu nosaka arī Komerlikums, kas paredz, ka komersanta firmai (nosaukumam) ir skaidri un noteikti jāatšķiras no citām komercreģistrā jau ierakstītām vai ierakstīšanai pieteiktām firmām, Un, ka, veidojot komersanta nosaukumu, ir jāvadās pēc principa, ka nosaukums nedrīkst būt sajaucami līdzīgs ar citu nosaukumu, t.i., nosaukumam jābūt tādam, lai trešās personas to nevarētu sajaukt ar kādu citu nosaukumu. Protams, pie uzņēmuma nosaukuma veidošanas ir paralēli jādomā par to, kā potenciālais uzņēmuma nosaukums spēs komunicēt ar sabiedrību, uzņmuma preču vai pakalpojumu patērētāju, kā tas darbosies sakaņā ar uzņēmuma darbības sfēru, kā to būs iespējams vizualizēt, veidojot uzņēmuma zīmolu un vienoto korportīvo stilu.

RBSSKALS pārstāve Antra Viļuma:

1. Uzņēmuma nosaukums RBSSKALS radās 1999. gadā, apvienojoties diviem uzņēmumiem – RBS Projekts un Skals-Solid. Veidojot jauno uzņēmumu, no katra uzņēmuma nosaukuma tika paņemts viens vārds.

2. Radot uzņēmuma nosaukumu, vajadzētu tam veltīt pietiekoši lielu uzmanību un izanalizēt to no visiem aspektiem – lietošana mutiski un rakstiski, asociācijas latviešu valodā un citās valodās, tāpat rakstības noteikumi un normas, lai nosaukums kalpotu uzņēmumam un būtu viegli lietojams. Piemēram, mūsu gadījumā, apvienojot divus uzņēmumus tika paņemts pa vienam vārdam, paredzot, ka abus vārdus rakstīs ar lielajiem burtiem. Taču latviešu valodas normatīvi reglamentē, ka vārdam ar nozīmi tikai pirmo burtu raksta lielo. Tāpēc daudzviet parādījās nevis RBS SKALS, bet RBS Skals vai pat RBS skals. Lai no šādām variācijām izvairītos no 2007. gada veiktas izmaiņas un reģistrēts nosaukums vienā vārdā RBSSKALS.

Grindeks pārstāve Solvita Ulmane:

1. Mūsu uzņēmuma nosaukums Grindeks izveidots 1991.gadā, apvienojot farmācijas nozares pamatlicēja Latvijā Dāvida Hieronīma Grindeļa uzvārda pirmo zilbi ar burtu savienojumu "eks", kas apliecina uzņēmuma centienus ar eksperimentu palīdzību radīt zāles eksportam. Autors - ciešs mūsu sadarbības partneris - akadēmiķis Jānis Stradiņš.

2. Uzņēmuma nosaukumam jābūt labskanīgam, lai tas ātri paliek patērētāju atmiņā. Tā kā mūsdienās lielākā daļa uzņēmumu savu produkciju eksportē, svarīgi izvērtēt, lai nosaukums būtu saprotams un universāli izmantojams arī starptautiskā tirgū.

LANGO pārstāve Jolanta Gaudieša:

1. Uzņēmuma nosaukums radies, apvienojot uzņēmuma dibinātāju vārdu pirmos burtus! Tas atbilst arī izvirzītajiem kritērijiem – ir skanīgs un viegli uztverams, nerada asociācijas ar citu nozari vai jomu un nav tulkojams nedz Latvijā, nedz citās valstīs un tāds nav tajā laikā bijis reģistrēts Patentu valdē.

2. Ņemot vērā mūsu pieredzi biznesā, nosaukuma izvēlē iesakm ievērot sekojošus nosacījumus:

1) Vai izdomātais nosaukums, arī tam līdzīgs, nav reģistrts Patentu valdē;

2) Svarīgi, lai nosaukums atainotu to, kādā nozarē uzņēmums darbosies. Lai nosaukums jau veidotu asociācijas ar attiecīgo uzņēmuma darbības sfēru.

3) Lai nosaukums būtu viegli izrunājams, viegli paliekošs atmiņā;

4) Lai nosaukums neveido asociācijas ar citu jomu un nav tulkojams un interpretējams rupji, vai negatīvi;

5) Ja plānots produkciju eksportēt, jāprlūko vai nosaukums ir viegli uztverams un izrunājums attiecīgajā valodā, neveido asociācijas vai nav tulkojams negatīvi.

Citrus Solutions Valdes priekšsēdētājs Rinalds Sproģis:

1. Tirgū, kurā mēs darbojamies (komunikāciju infrastruktūras būvniecība) starp konkurentiem bija ļoti tehniski un vienmuļi uzņēmumu nosaukumi un to logotipi kā arī vizuālā identitāte. Mēs sapratām, ka tirgum ir nepieciešams kas oriģināls un spožs. Tā radās zaļais Citrus Solutions, starp visiem iespējamajiem nosaukumiem šis nosaukums sasaucās ar to, ko vēlamies darīt - veidot jaunu, sparīgu kolektīvu, radīt jaunus inovatīvus risinājumus. Citrus Solutions nosaukums rada interesi, rada pozitīvus un interesantus starpgadījumus, jo liela daļa auditorijas to uztver kā kompāniju, kas nodarbojas ar augļu vairumtirdzniecību. Taču tas ir vienmēr labs iemesls pārrunāt ar klientu vai jebkuru citu interesantu, ar ko tad mūsu kompānija nodarbojas. Citrusi ir plaši izmantoti un pazīstami gandrīz ikvienam - to izplatības lauks, gluži tāpat kā komunikācijas, nosedz teju ikvienu pasaules nostūri. Turklāt, gandrīz visās indoeiropiešu cilmes valodās "citrus" tiek lietots vienādā rakstībā.

ELVI grupa Valdes priekšsēdētājs Jānis Čerņavskis:

1. Elvi nosaukums radās konsultējoties ar ārvalstu mārketinga speciālistiem, kā arī aptaujājot Latvijas iedzīvotājus. Kopumā tika izskatīti daždi nosaukuma varianti, bet tieši Elvi tika atzīts par piemērotāko, jo šim vārdam sabiedrībā bija vispozitīvākās asociācijas. Nosaukuma priekšrocība ir tā, ka to var viegli izrunāt gan latviešu, gan krievu valodā, līdz ar to aptverot visplašāko mērķauditoriju. Attīstot Elvi franšīzes veikalu tīklu ārvalstīs, nosaukums būtu piemērots arī citām Baltijas valstm.

Rietumu bankas pārstāvis Sergejs Grodņikovs:

1. Nosaukums Rietumu Banka radies, dibinot banku 1992. pavasarī, un tā autori ir bankas akcionāri. Tas nebija vienīgais nosaukuma variants, tomēr uzskatām, ka ir izdarīta pareizā izvēle. Nosaukums atspoguļo bankas rietumniecisko darbības stilu, kas tai bija raksturīgs kopš paša darbības sākuma un saglabājās arī tagad. Starp bankas dibinātājiem bija cilvēki ar pieredzi banku darbībā ASV un Eiropā. Pašlaik Rietumu Bankai arī ir gan akcionāri, gan menedžmenta darbinieki no Rietumiem, - tāpēc varētu teikt, ka bankas nosaukums aizvien saglabā savu būtību un aktualitāti.

2. Uzņēmuma nosaukums, protams, nav noteicošs faktors biznesā un pats par sevi negarantē panākumus, tajā pat laikā būtu vērts atcerēties jūrnieku teicienu "kā kuģi nosauksi, tā tas arī peldēs". Nosaukumam vajadzētu labi skanēt, būt viegli izrunjamam un atpazīstamam un jāatbilst darbības specifikai. Jebkurā gadījumā, mūsuprāt, nosaukuma izvēle ir individuāls un radošs process, kurā kaut kādas "zinātniskas metodes" labu rezultātu negarantē. Mēs ieteiktu sekot savai intuīcijai un skaidrajam saprātam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā ekspertu komisija nobalsojusi par filmu, kas pārstāvēs Latviju ikgadējā sacensībā par nomināciju ASV Kinoakadēmijas balvai Oskars kategorijā Labākā ārzemju filma / Best Foreign Language Film. No astoņām vērtēšanai pieteiktajām filmām eksperti gandrīz vienprātīgi izvēlējās Latvijas dokumentālā kino klasiķa Ivara Selecka darbu Turpinājums, kas tapis studijā Mistrus Media un atbalstīts Nacionālā Kino centra programmā Latvijas filmas Latvijas simtgadei, informē Nacionālais Kino centrs.

Uz nomināciju šajā kategorijā atbilstoši ASV Kinoakadēmijas balvas nolikumam, var pretendēt pilnmetrāžas filma, kas pirmizrādi savā valstī piedzīvojusi laika periodā no 2017. gada 1. oktobra līdz 2018. gada 30. septembrim, ir vismaz nedēļu pabijusi kinoteātru repertuārā un tās pamatvaloda nav angļu valoda; ASV Kinoakadēmijas biedru vērtējumam šajā kategorijā var pieteikt arī pilnmetrāžas dokumentālo filmu vai pilnmetrāžas animāciju.

Šogad Oskara sacensības kritērijiem atbilst vairāk nekā 10 Latvijas filmu un komisijas izvērtēšanai producenti pieteica astoņas pilnmetrāžas. Četras no pieteiktajām ir Simtgades filmas – Madaras Dišleres Paradīze ’89, Ivara Selecka Turpinājums, Ināras Kolmanes Bille un brāļu Ābeļu Baltu ciltis –, kopīgā konkurencē nonāca arī Oskara Rupenheita Kriminālās ekselences fonds, Aigara Graubas Nameja gredzens, Jāņa Norda spēlfilma Ar putām uz lūpām un Latvijā filmēta krievu režisora Sergeja Ļivņeva spēlfilma Van Gogi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apgāds ARKA laidis klajā Rodžera Fišera un Viljama Juri grāmatu Nokļūt līdz JĀ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sākusi administratīvo lietvedību par Pirmā Baltijas kanāla (PBK) 4.oktobra raidījumu «Cilvēks un likums».

Kā pēc padomes sēdes teica NEPLP vadītājs Ainārs Dimants, raidījumā saskatāmi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma pārkāpumi. Konkrēti, iespējams, pārkāpts likuma 24.pants, kas nosaka, ka elektroniskie plašsaziņas līdzekļi nodrošina, lai fakti un notikumi raidījumos tiktu atspoguļoti godīgi, objektīvi, veicinot viedokļu apmaiņu un atbilstu vispārpieņemtajiem žurnālistikas un ētikas principiem.

Par minētā likuma pārkāpumu paredzēts administratīvais naudas sods līdz 1500 latiem.

Tiks arī izvērtēts, vai minētais raidījums satur krimināltiesiska pārkāpuma pazīmes. NEPLP trīs dienu laikā pieprasīs paskaidrojumus no PBK.

Kā ziņots, šodien NEPLP vērtēja situāciju, kāda izveidojusies pēc PBK pārraides «Cilvēks un likums», kurā pausta nicinoša attieksme pret Lietuvas brīvības cīņām un 1991. gada 13. janvāra traģiskajiem notikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TM: Vārdu un uzvārdu varēs mainīt no 15 gadu vecuma

, 01.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien valdība akceptēja vārda, uzvārda un tautības maiņas likumu, kurš paredz, ka persona varēs mainīt savu vārdu, uzvārdu un tautību jau sasniedzot 15 gadu vecumu, Db.lv informēja Tieslietu ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece Vineta Sprugaine.

Likumprojektu izstrādājuši Tieslietu ministrijas speciālisti, jo pašlaik spēkā esošajā likumā par vārda uzvārda un tautības ieraksta maiņu ietvertais regulējums nav pietiekams.

Pašlaik likums nosaka, ka vārdu, uzvārdu un tautības ierakstu drīkst mainīt persona, kas sasniegusi 16 gadu vecumu, bet personu apliecinošu dokumentu likums nosaka, ka pase personai jāsaņem pēc 15 gadu vecuma sasniegšanas. Līdz ar to personai, kas likumā noteiktajā kārtībā īsteno savas tiesības un pienākumus, pēc vārda, uzvārda vai tautības ieraksta maiņas atļaujas saņemšanas nepieciešams atkārtoti vērsties Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālā nodaļā jaunas pases saņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā interviju ar Latvijas Universitātes Matemātikas un Informātikas institūta Tīkla risinājumu daļas vadītāja vietnieci Katrīnu Sataki. Uzzini, kādas izmaiņas gaidāmas domēnu reģistrācijā Latvijā, kā arī kuri varētu būt Latvijā un citur pasaulē vērtīgākie domēni.

Autore: Lelde Petrāne, Db.lv žurnāliste

Cik .lv domēni pašlaik ir reģistrēti Latvijā?

Pagājušā gada janvārī kopējais aktīvo .lv domēnu skaits bija 25 861. Gada laikā aktīvo domēnu skaits palielinājās par 8 100 domēniem, taču gandrīz 4 500 domēnu īpašnieki nepagarināja reģistrāciju. Gada pēdējos mēnešos vidēji mēnesī tika reģistrēts par 330 domēniem vairāk nekā gada sākumā. Aktīvākie reģistrācijas mēneši bija marts un oktobris, kad mēnesī tika pieteikti vairāk kā 1 300 domēni. Šogad mums jau ir pirmais rekords - janvārī reģistrācijai tika pieteikti vairāk kā 1 600 domēni. Tomēr jāņem vērā, ka, kā liecina pieredze, ne visi no šiem domēniem turpmāk tiks lietoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zvaigze ABC izdotā Adama Lešinska grāmata «Apple noslēpumi» atklāj noslēpumainās taktikas, sistēmas un līderu stratēģijas, kas ļāva Stīvam Džobsam un viņa uzņēmumam gūt vienu komerciālu uzvaru pēc otras un radīt milzīgu Apple sekotāju pulku. Autors vairākus gadus, ir pētījis šo noslēpumaino uzņēmumu, kas tagad ļauj lasītājam redzēt, kas notiek aiz Apple slēgtajām durvīm. Balstoties uz neskaitāmām intervijām, šī grāmata piedāvā ekskluzīvu, jaunu informāciju: kāpēc Apple uzņēmumā strādā tik radoši cilvēki un kāda ir tā cena, kā uzņēmums sadarbojās ar citām organizācijām, kā Apple turpina biznesu pēc Stīva Džobsa nāves. Lai arī grāmata «Apple noslēpumi» ir dziļš pētījums par vienu unikālu uzņēmumu (un tā iekšējo ekosistēmu, investoriem, darbiniekiem un konkurentiem), ikviens, kas vēlas piešķirt savam uzņēmumam, karjerai vai radošajam darbam nedaudz Apple mirdzuma, gūs vērtīgas mācību stundas par uzņēmuma vadību, produktu dizainu un mārketingu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Gribat uzzināt, kā patstāvīgi virzīt savu biznesu Internetā? Apmeklējiet Softikom Interneta mārketinga konferenci!

, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konferences programmu aplūkot http://softikom.lv

31.oktobrī Rīgā norisināsies ikgadējā Softikom Interneta mārketinga konference. No daudziem citiem šīs jomas pasākumiem tā atšķiras ar maksimālu praktiskumu. Visi konferences lektori sniedz Latvijas ekonomikas apstākļos pielietojamas zināšanas.

Apmeklējot konferenci, Jūs iegūsiet vairums ideju sava biznesa virzīšanai Internetā. Sapratīsiet virzīšanas paņēmienus un izmaksas, uzzināsiet konteksta reklāmas un SEO virzīšanas pamatus, iemācīsieties izmērīt Interneta kampaņu atdevi, uzzināsiet vienkāršus virzīšanas paņēmienus sociālajos tīklos un sapratīsiet, kā padarīt savu mājas lapu efektīvāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konferences programmu aplūkot http://softikom.lv

31.oktobrī Rīgā norisināsies ikgadējā Softikom Interneta mārketinga konference. No daudziem citiem šīs jomas pasākumiem tā atšķiras ar maksimālu praktiskumu. Visi konferences lektori sniedz Latvijas ekonomikas apstākļos pielietojamas zināšanas.

Apmeklējot konferenci, Jūs iegūsiet vairums ideju sava biznesa virzīšanai Internetā. Sapratīsiet virzīšanas paņēmienus un izmaksas, uzzināsiet konteksta reklāmas un SEO virzīšanas pamatus, iemācīsieties izmērīt Interneta kampaņu atdevi, uzzināsiet vienkāršus virzīšanas paņēmienus sociālajos tīklos un sapratīsiet, kā padarīt savu mājas lapu efektīvāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kino Rīga demonstrēs Jauniešu un ģimenes Eiropas filmu programmu

, 29.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot piecgadi kopš Latvija kļuva par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībvalsti, kino Rīga no 1. līdz 3. maijam tiks demonstrēta īpašā Jauniešu un ģimenes Eiropas filmu programma, kurā iekļautas 5 filmas no Beļģijas, Vācijas, Spānijas, Zviedrijas un Dānijas.

Katra filma tiks demonstrēta tikai 1 seansā.

Spāņu melodrāmas Sirds noslēpumi (Secretos del corazón) īpašumā ir vairākas Spānijas nacionālās kino balvas Goya Award, Blue Angel Award balva Berlīnes filmu festivālā, kā arī Oskara balvas nominācija par labāko ārzemju filmu. Deviņgadīgo Havi vilina noslēpumi – māja, kuras pagrabā dzirdamas nezināmas balsis, istaba, kas vienmēr ir aizslēgta. Cik reālas ir zēna atklāsmes? Varbūt tās ir viņa bērnišķīgās pasaules fantāzijas? Filmas seanss 3. maijā plkst. 19:00.

Jaunos skatītājus ieintriģēs arī jautājums, vai deviņgadīgā Andreasa vecāki patiešām varētu būt citplanētieši, kas vēlas pakļaut sev Zemi un kļūt par līderiem? Izmeklēšanu šajā lietā veiks puikas klases biedri. Kā ir patiesībā, varēs redzēt Beļģijas piedzīvojumu filmā Zinātniskā fantastika (Science Fiction). Filmas seanss 2. maijā plkst. 17:00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izbeidz BAS tiesiskās aizsardzības procesu

LETA, 15.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesa 8.novembrī izbeigusi SIA Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) tiesiskās aizsardzības procesu, liecina ieraksts Maksātnespējas reģistrā.

Uzņēmuma pārstāvis zvērināts advokāts Uldis Šneibahs nav vēlējies konkretizēt, kāpēc process tika izbeigts, tādējādi neko plašāk nekomentējot.

Iepriekš tiesa apturēja tiesvedību BAS maksātnespējas procesa lietā, jo tiesā bija ierosināts uzņēmuma tiesiskās aizsardzības process. Ar maksātnespējas pieteikumiem vērsās SIA Mateks, SIA Finanšu restrukturizācijas risinājumi un Railtown Export Limited.

Kā ziņots, Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā tiek skatīta kādreizējā airBaltic vadītāja Bertolta Flika prasība pret jaunajiem BAS valdes locekļiem, likvidējamo AS Latvijas Krājbanka, bankas maksātnespējas administratoru KPMG Baltics un bankas meitasuzņēmumu Atlantijas biroji. Prasības priekšmets ir valdījuma traucējuma pārtraukšana, kā arī paziņojumu par komercķīlas tiesību izlietošanu atzīšana par spēkā neesošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas domes prezidijs

, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sēde Nr.103

13.09.2007.

Plkst.15.00

Prezidija sēžu zālē

Darba Kārtība:

1. Rīgas pašvaldības policijas ziņojums par situāciju pilsētā

2. Par ārvalstu komandējumiem

3. Par līdzekļu piešķiršanu divu deviņstāvu dzīvojamo māju Rīgā, Detlava Brantkalna ielā bez numura, projektēšanas darbiem

4. Par grozījumu Rīgas domes 16.11.2004. lēmumā Nr.3663 "Par likvidējamā Rīgas domes Rīgas Kurzemes rajona pašvaldības uzņēmuma "Kurzemes nami" mantu un saistībām"

5. Par Rīgas festivālu mērķprogrammai iesniegto 2008.gada projektu vērtēšanas komisijas izveidi

6. Par Rīgas pašvaldības aģentūras "Rīgas mājoklis" darbības un attīstības stratēģijas 2008.-2012.gadam apstiprināšanu

7. Par Rīgas pilsētas pašvaldības dzīvokļa īpašuma - neizīrēta dzīvokļa Nr.4 Rīgā, Maskavas ielā 104, un dzīvokļa īpašumā ietilpstošo kopīpašuma domājamo daļu no daudzdzīvokļu mājas un zemesgabala atsavināšanu

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vārdu un uzvārdu varēs mainīt no 15 gadu vecuma

, 27.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 27.septembrī, Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts Vārda, uzvārda un tautības maiņas likums, ko izstrādājuši Tieslietu ministrijas speciālisti.

Kā teikts likumprojekta anotācijā, jaunā likuma mērķis ir noteikt ir nodrošināt tiesisku pamatu personas vārda, uzvārda un tautības maiņai, Db.lv informēja Tieslietu ministrija.

Šobrīd spēkā esošajā likumā Par vārda uzvārda un tautības ieraksta maiņu ietvertais regulējums nav pietiekams, jo paplašinājies to personu loks, kas vēlas kļūt par šī likuma subjektiem.

Likumprojekts paredz, ka vārdu vai uzvārdu varēs mainīt, ja tas apgrūtinās personas iekļaušanos sabiedrībā, persona vēlēsies dzimšanas reģistrā ierakstītajam vārdam pievienot otru vārdu vai pievienot savam uzvārdam otra laulātā uzvārdu, kā arī gadījumos, kad personai mainīts dzimums. Vārdu vai uzvārdu varēs mainīt arī tad, ja persona vēlēsies iegūt savu dzimtas uzvārdu tiešā augšupējā līnijā, savu dzimto vai pirmslaulības uzvārdu, kā arī nepilngadīgas personas tēvs vai māte būs tiesāta par tīša, smaga nozieguma izdarīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ostapenko oficiāli piesaka kā Aļonu; Latvijā vārdu maina arvien vairāk cilvēku

Dienas Bizness, 11.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tenisa zvaigzne Aļona Ostapenko pirmdien pirms Vimbldonas tenisa čempionāta sieviešu vienspēļu turnīra ceturtās kārtas spēles pirmoreiz oficiāli pieteikta kā Aļona nevis Jeļena, vēsta aģentūra LETA.

Kā zināms jau iepriekš, tenisistei pasē ir rakstīts vārds Jeļena, tomēr gan ģimene un draugi, gan arī lielākā daļa Latvijas mediju viņu sauc par Aļonu. Pagājušajā nedēļas nogalē Ostapenko «dubulto identitāti» plašā publikācijā skaidroja arī respektablais amerikāņu laikraksts The New York Times, atgādinot, ka uz Francijas atklātā čempionāta uzvarētāju kausa iegravēts «J.Ostapenko».

Pieminēta epizode no Roland Garros turnīra ceturtdaļfināla spēles, kad kāds līdzjutējs no Latvijas sācis skandēt «A-ļo-na!», bet tribīnēs valdījis neizpratnes pilns klusums.

Ostapenko māte Jeļena Jakovļeva laikrakstam norādīja, ka ģimenē jau sākumā bija nolemts saukt meitu par Aļonu, kas ir ukraiņu vārds, bet tādu tolaik neesot varēts rakstīt dokumentos, jo nav latviešu vārdu kalendārā. Latvijas Institūta pārstāve Paula Prauliņa laikrakstam gan norādījusi, ka nav bijuši ierobežojumi vārda Aļona izmantošanā, piebilstot, ka vainīgs, visticamāk, varētu būt kāds pārpratums, kad ticis reģistrēts meitenes vārds. «Vārdi kalendārā ierakstīt tikai tāpēc, lai zinātu, kad svinēt vārda dienu vai arī palīdzībā izvēlēties bērnam vārdu. Latvieši var bērniem dot tādu vārdu, kādu vēlas. Vieni izvēlas tradicionālos, citi izdomā jaunus,» publikācijā skaidrojusi Prauliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Var uzzināt sava vārda skaidrojumu

, 12.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde piedāvā iespēju ikvienam interesentam pārvaldes mājaslapā uzzināt savu vārdamāsu un vārdabrāļu skaitu, kā arī sava vārda skaidrojumu.

Mājaslapā meklēšanas lauciņā ievadot vārdu un noklikšķinot (nospiežot) uz vārda Meklēt, uzzināsiet, cik personu ar šādu vārdu ir reģistrētas Latvijas Iedzīvotāju reģistrā.

Ja personai ir divi vārdi, var uzzināt, kādās kombinācijās šis vārds ir lietots ar citiem personvārdiem

Iespējams arī uzzināt Gunnara Treimaņa novērojumus par šī vārda nēsātāju rakstura īpašībām, kas apkopoti Juvetas 2002.gadā izdotajā grāmatā Vārdu noslēpumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijā tika rādīta reklāma par parastu meiteni, kas negaidot atklāj, ka ir apprecējusies ar pazīstamo Holivudas aktieri Džordžu Klūniju, kurš vēlas ar viņu dzīvot Saulkrastos. Jaunajā DNB bankas reklāmā pāris ir devies atpūtā uz saulainajām un siltajām Karību salām, kur viņus sagaida jauni piedzīvojumi.

Oriģinālās DNB reklāmas, kas atgādina, ka dažiem veicas, bet citiem nepieciešams krāt naudu, turpinājums tapis Karību salās. Arī šoreiz klips atgādina, ka dažiem veicas, bet citiem nepieciešams rīkoties - reklāmas klipā jaunās aktiera dzīvesbiedres veiksme turpinās, kad viņa skaisti zeltainu smilšu pludmalē nejauši atrod sen noslēptu dārgumu lādi.

DNB gan sola, ka novembrī gaidāms nākamais klipa turpinājums, kur pazīstamais aktieris atkal apliecinās, ka orientējas Latvijas aktualitātēs.

Iepriekšējās reklāmas oriģināls, kas radīts pirms gada, tika veidots Norvēģijā, proti, Dž. Klūnijs skandināvu auditorijai atzinās, ka vēlas dzīvot Lillestrumā, Norvēģijā. Savukārt Latvijā viņš savai sievai atzina, ka meklē māju Saulkrastos, pats ierunājot reklāmai nepieciešamos tekstus un pieminot Saulkrastus. Tāpat aktieris atklāja, ka viņš patiešām zina, kur atrodas Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktrise Sāra Džesika Pārkere (Sarah Jessica Parker) apstiprinājusi runas, ka šogad uz ekrāniem iznākušās filmas Sex And The City: The Movie (Sekss un lielpilsēta) turpinājumus tiks uzņemts jau tuvākajā laikā, ziņo Los Angeles Times.

Paredzēts, ka jaunās filmas uzņemšana sāksies šā gada vasarā, bet 2010. gadā tā varētu iznākt uz ekrāniem.

Filmas scenārija autors un režisors Maikls Patriks Kings pagaidām vēl nav izdomājis, kādi notikumi varētu risināties filmas turpinājumā.

Visu galveno lomu atveidotāju līgumos ir iekļauts punkts par filmas turpinājumu, jo producenti grib no finansiāli ļoti veiksmīgās kinolentes izveidot veselu filmu ciklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Domēnutiesības.lv

Edvīns Draba, Mārtiņa Bunkus advokātu biroja jurists, 12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados domēnu vārdu nozīme komercdarbībā ir ievērojami pieaugusi, līdz ar to tiesības uz domēnu vārdu izmantošanu ne tikai praktiskā, bet juridiskā izpratnē dažādiem ražotājiem, tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem kļūst arvien aktuālākas, ko pierāda nesen izskanējusī informācija par strīdu saistībā ar tiesībām uz domēnu «draugiem.lv».

Ja sākotnēji domēnu vārdi tika radīti, lai vienkāršotu sarežģīto mājas lapu, e-pasta adrešu, FTP serveru un citu tīmekļa objektu identificēšanu «ierindas» lietotājam ērtā un saprotamā veidā, tad šodien tie arvien biežāk tiek izmantoti kā pilnvērtīgi biznesa komponenti. Tie apzīmē ne tikai vietni, kur rodama informācija par uzņēmumu, bet bieži arī tiek izmantoti uzņēmumu nosaukumos vai preču zīmēs, veidojot daļu uzņēmuma nemantisko aktīvu.

Fakts, ko vairākums no mums nezina, - domēna vārds tomēr nav īpašuma tiesību objekts, un, to reģistrējot, mēs iegūstam tikai tiesības šo vārdu lietot. Tai pašā laikā nodot domēna vārdu par maksu lietošanā citai personai ir iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments secinājis, ka biedrībai Sabiedrība par vārda brīvību ir tieša saikne ar Tautas partiju un tās 9. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņu. Arī nodibinājuma PA SAULEI izdevumi par LPP/LC apvienības un tās biedru reklāmām ir pieskaitāmi minētās partiju apvienības priekšvēlēšanu izdevumiem.

Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments atzinis, ka 9. Saeimas vēlēšanu norisē kopumā netika pārkāpti brīvu un vienlīdzīgu vēlēšanu principi, Db.lv informēja Augstākās tiesas preses sekretāre Ilze Eida. Administratīvo lietu departaments uzskata, ka vēlētājiem priekšvēlēšanu laikā bijusi iespēja veidot savu politisko gribu, jo viņiem bija pieejama informācija par politisko organizāciju iespējamajiem finanšu pārkāpumiem priekšvēlēšanu aģitāciju laikā.

Partijas Jaunie demokrāti, Mūsu zeme, Tēvzemes savienība un politiskā organizācija Sociālā Taisnīguma partija Augstākajā tiesā iesniedza pieteikumus, pēc būtības pārsūdzot 9. Saeimas vēlēšanu rezultātus ar mērķi panākt, lai tos atceļ. Viņuprāt vēlēšanu norisē tika pārkāpts brīvības un vienlīdzīguma princips saistībā ar politisko organizāciju (partiju) vēlšanu izdevumiem un aģitāciju, un Latvijas valsts neveica nekādus pasākumus vienlīdzgu un demokrātisku vēlēšanu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas juridiskās personas to īpašnieku vai vadītāju vajadzībām šogad iegādājušās fantastiski daudz jaunu ekskluzīvu un luksus auto.

Šim nolūkam iztērēti vismaz 20 miljoni eiro. Turklāt vienlīdz naski uz dārgo rotaļlietu iegādi ir bijuši kā Latvijas miljonāru sarakstā atrodami ļaudis, tā cilvēki, kuri šim nolūkam tērējuši vēl nemaz nenopelnītus līdzekļus, - rāda Baltic Screen apkopotie dati un veiktie aprēķini par 2006. gadā Latvijā juridisko personu iegādātajiem un pirmoreiz reģistrētajiem luksusauto.

Pieprasījums pieaug

2005. gadā līdz rudenim Latvijā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti trīs desmiti pilnīgi jaunu Porsche Cayenne auto, savukārt 2006. gadā līdz 1. decembrim bija jau 67 reģistrēti šādi 2006. gada izlaiduma luksusauto, kuru cena var sniegties līdz 80 000 un vairāk eiro. 2005. gadā šajā periodā netika reģistrēts neviens jauns Ferrari, 2006. gadā - 2; 2005. gadā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti 5 jauni Bentley markas auto, 2006. gadā - jau 16.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komitejas 99.sēde

, 07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10.09.2007.

plkst.10.00

511.kab.

Darba kārtība

1. Par Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā esošā un zemesgrāmatā uz Rīgas pilsētas pašvaldības vārda nostiprinātā zemes gabala Rīgā, Emmas ielā 6, nodošanu īpašumā dzīvojamās mājas Rīgā, Emmas ielā 6, privatizēto objektu īpašniekiem

2. Par Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā esošā un zemesgrāmatā uz Rīgas pilsētas pašvaldības vārda nostiprinātā zemes gabala Rīgā, Emmas ielā 8, nodošanu īpašumā dzīvojamās mājas Rīgā, Emmas ielā 8, privatizēto objektu īpašniekiem

3. Par Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā esošā un zemesgrāmatā uz Rīgas pilsētas pašvaldības vārda nostiprinātā zemes gabala Rīgā, Emmas ielā 10A, nodošanu īpašumā dzīvojamās mājas Rīgā, Emmas ielā 10A, privatizēto objektu īpašniekiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Izdevīgā tiesvedības vilcināšana

Mārtiņš Mežinskis, Zvērināts advokāts advokātu birojā Red, 09.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskusijas par tiesu sistēmas efektivitāti un lietu izskatīšanas ātrumu nerimst jau kopš Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanas. Tomēr tiesu noslogotība un lielais izskatāmo lietu daudzums ir tikai viena medaļas puse. Izmantojot Civilprocesa likuma dotās iespējas, civiltiesisko strīdu izskatīšanu tiesā nereti apzināti vilcina viena no strīdā iesaistītajām pusēm. Kā piemēru minēšu ASV ārzonas uzņēmuma Menard Port LLC darbības skaļu rezonansi guvušajā tiesvedībā pret Nordic Partners grupas uzņēmumiem.

Kopš Menard Port LLC prasības iesniegšanas Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā drīz būs pagājis gads, tomēr līdz lietas skatīšanai pēc būtības tiesa vēl nav tikusi. Teju gada garumā risinājušās peripetijas ap prasības nodrošinājuma piemērošanu vairāk kā divdesmit ar minēto lietu nesaistītiem NP grupas uzņēmumiem un tā atcelšanu, tomēr kārtējās tiesai iesniegtās Menard Port LLC prasības draud kļūt par to klupšanas akmeni, kas tiesvedībai var likt ievilkties neprognozējamā garumā. Tiesvedības «ievilkšanas» shēma īsumā izskatās šādi: 2014. gada 29. septembrī Menard Port LLC iesniedza prasības pieteikuma grozījumus un papildinājumus, prasot vairāk kā 5 miljonu eiro lielo prasījuma summu palielināt vēl par vairāk kā 2,7 miljoniem eiro. Ņemot vērā, ka daļai atbildētāju lietā prasības nodrošinājums ir atcelts, Menard Port LLC 21. oktobrī iesniedz pieteikumu par prasības nodrošinājuma apmēra grozīšanu, to solidāri sadalot starp četriem atbildētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar tirdzniecības kompleksa Spice direktori Ivetu Lāci

Lelde Petrāne, 08.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. «Daudzi šodien populāri veikali nākuši caur Spici, tādēļ mums vienmēr ir no citiem centriem atšķirīgs piedāvājums,» ir pārliecināta vadītāja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk Spicei raksturīgie izaicinošie, vērienīgie attīstības projekti, nemitīgā attīstība un iespēja savu pieredzi pielietot plašāk. Konsultēju mūsu mātes uzņēmuma tirdzniecības centrus arī Igaunijā un Lietuvā, tādējādi gūstot starptautiska darba pieredzi. Strādājot Spicē, varu likt lietā savu turpat 15 gadu pieredzi tirdzniecības centru biznesā, mārketinga zināšanas un intuīciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Motivācijas brīnumrecepte. Un nauda te vairs nav pirmajā vietā

Monday.lv, 09.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas raksturo iedvesmojošu darbavietu? Tādu, kurā cilvēki grib strādāt un grib to darīt ļoti labi? Vai ir recepte, kā par tādu kļūt? Monday ciemojās trīs Latvijas uzņēmumos, lai atrastu laimīgas darbavietas recepti un izjustu iedvesmojošo atmosfēru klātienē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms Jaunā gada izsludinātajā Gada vārda, nevārda, spārnotā teiciena un šoreiz arī Gada savārstījuma meklēšanā jau saņemti vairāki simti ieteikumu. Uz Gada vārda titulu jau otro gadu pretendē arī "Cūkmens".

Par to Db.lv informēja Latviešu biedrības Latviešu valodas attīstības kopas koordinatore Maija Sinka.

Šogad īpaši populāra esot polītiskā, sabiedriskā un filozofiskā tematika. Visvairāk kandidātu izvirzīts uz Gada spārnotā teiciena un Gada nevārda nosaukumu.

Gada vārda, nevārda un spārnotā teiciena meklēšana, ko rīko Rīgas Latviešu biedrības Latviešu valodas attīstības kopa sadarbībā ar Latvijas Rakstnieku savienību un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju, notiek jau ceturto gadu. Šoreiz tiek meklēts arī Gada savārstījums – nesakarīgākais nopietni domātais teikums vai vārdkopa.

Ieteikumus šim konkursam ar attiecīgu norādi vēl var iesūtīt līdz pirmdienai, 2007. gada 15. janvārim, rakstot Rīgas Latviešu biedrības Latviešu valodas attīstības kopai Merķeļa ielā 13, Rīga, LV-1050, vai uz elektroniskā pasta adresi [email protected].

Komentāri

Pievienot komentāru