Tehnoloģijas

Uzziņu dienests 1188 sāk sniegt uzziņas SMS formā

, 18.08.2008

Jaunākais izdevums

LattelecomUzziņu dienests 1188 ir izveidojis īpašu pakalpojumu situācijām, kad nepieciešama uzziņa, bet klients nevar runāt pa tālruni vai nevēlas, lai sarunu dzird citi. Sākot ar šodienu, nosūtīt jautājumu un saņemt 1188 uzziņas var arī īsziņas formā. Pakalpojums satura ziņā ir identisks zvanam uz 1188.

Uzziņu dienests 1188 prognozē, ka šāds pakalpojums būs īpaši pieprasīts gan studentu un skolēnu, gan darījumu cilvēku vidū, jo uzziņa būs pieejama, netraucējot citus sabiedriskajās vietās (piemēram, lekcijās, sanāksmēs, transportā u.tt.).

Lai saņemtu SMS uzziņu, nepieciešams nosūtīt savu jautājumu īsziņas formā uz numuru 1188. Jautājumus var uzdod par jebkuru tēmu, saistītu ar uzziņām. Galvenais – sūtot īsziņu, tajā precīzi jānorāda, ko cilvēks vēlas uzzināt. Ieteicams jautājumu uzdot jautājuma formā (piemēram, vai?; kas?; kur?; kad?; cikos? u.tml.).

“Pašreiz apmēram 70% no visiem zvaniem, kurus saņem Uzziņu dienests 1188, tiek veikti no mobilajiem tālruņiem. Taču sabiedriskajās vietās ne vienmēr pastāv iespēja runāt pa tālruni (troksnis uz ielas, teātra izrāde, koncerts u.c.), vai arī cilvēks nevēlas balsī (citiem dzirdot) uzdot savu jautājumu un tā vietā izvēlas diskrētu veidu – rakstīt jautājumu īsziņas formā, lai publiski neizrādītu savu nezināšanu attiecīgajā jomā. Tāpēc svarīgi arī mobilo tālruņu lietotājiem neatkarīgi no apstākļiem nodrošināt iespēju saņemt svarīgu informāciju,” saka Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere.

Klientiem par jautājuma nosūtīšanu nav jāmaksā, jo tarificēta tiek tikai atbilde. Arī gadījumos, kad operators nesniedz atbildi uz jautājumu, bet nosūta precizējošu jautājumu, SMS uzziņai netiks piemērota maksa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Iepazīstina ar vizītes pieteikšanas rīku internetā

Jānis Vēvers, 16.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 šogad svin 20 gadu jubileju, un, lai arī informācijas ieguves metodes divu desmitgažu laikā ir ievērojami mainījušās, pakalpojumu nodrošinošais uzņēmums Lattelecom BPO turpina attīstīties un ir izstrādājis jaunu vizītes reģistrācijas rīku BookNow 1188

Ilgās un veiksmīgās darbības pamatā ir uzņēmuma spēja ātri pielāgoties jauniem apstākļiem. Vēl joprojām uzziņu pieprasījumi zvanot ir ļoti populāri un saņemti 2 milj. reižu gadā, jo cilvēki novērtē uzziņu zvana pievienoto vērtību – visātrāk iegūt visprecīzāko informāciju.

Tajā pašā laikā vairāk nekā puses Latvijas iedzīvotāju rīcībā ir viedtālruņi, kas ļauj jebkurā brīdī sameklēt vajadzīgo informāciju internetā, tādēļ 1188 laikus sāka piedāvāt iespēju saņemt uzziņas interneta vietnē un mobilajā lietotnē. Pērn informācija tīmekļa vietnē www.1188.lv meklēta 12 milj. reižu, mobilajā lapā – vēl 4,5 milj., bet 1188 aplikācija lietota 1 milj. reižu. Rezultātā uzziņu portāls 1188.lv pēc Gemius veiktā pētījuma ierindojas starp 10 apmeklētākajiem portāliem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1188 uzziņu dienesta darbiniekiem nācies atbildēt uz jautājumu, cik maksā zirgs, vai kādu kāju lauzis Rīgas Dinamo vārtsargs Edgars Masaļskis vai, kad sāksies pīļu medību sezona. Atbildes uz šādiem jautājumiem nav atrodamas datu bāzēs. Lai tās sniegtu, operatori izmantojuši personīgās zināšanas.

Katrs desmitais iedzīvotājs 1188 uzziņu dienestā vēlas saņemt atbildes par netradicionālām tēmām, liecina Lattelecom Uzziņu dienesta 1188 secinājumi. Iedzīvotājus, kuri vēlas saņemt informāciju SMS formā, visvairāk interesē uzziņas par biznesu, sabiedrisko transportu un izklaidi.

Jautājums 1188: Kuru kāju lauza Masaļskis? 1188 atlasītie pārsteidzošākie jautājumi, kas atsūtīti ar SMS palīdzību:

• Lūdzu tostu māsīcai kāzās!

• Kā uzcept pankūkas?

• Cik maksā zirgs?

• Kurā datumā sākas pīļu medības?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzziņu dienests 1188 svin 20 gadu jubileju

Dienas Bizness, 19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18.septembrī uzziņu dienests 1188 atzīmējis savu 20 gadu jubileju.

Kā stāsta Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Agnese Paegle: «Ir jāņem vērā, ka cilvēku vajadzības un intereses ir dažādas. Mainoties laikam mainās arī tehnoloģijas un mūsu pakalpojumu klāsts, bet uzziņu pieprasījumi zvanot joprojām ir ļoti populāri.»

1188 operatoriem ikdienā daudzkārt nākas meklēt gan retus priekšmetus, piemēram, rakstāmmašīnas lentas, gan kontaktus cilvēkiem, ar kuriem sakari zuduši vairākus gadus. Pēc atslēgas vārdiem ir meklēts pat dzejolis, turklāt 1188 operators to ne tikai veiksmīgi atradis, bet ar lielu izteiksmi nolasījis.

Palīdzēts tiek arī zvanītāju mazajām atvasēm, gatavojoties bērnu ballītēm un piemeklējot nepieciešamās atrakcijas un aksesuārus. Viens no 1188 klientiem Ziemassvētkos Twitter kontā dalījās ar pateicību: «Paldies Jūsu operatoram, kas 4gadīgajai Martai pastāstīja, ka Salavecis drīz būs un klauvēs pie durvīm :)»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 14. aprīļa ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: "ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

1188, līdzīgi kā papīra avīzes, neizzudīs

Sanita Igaune, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1188 ieņēmumiem pērn 74,1% nodrošināja uzziņu sniegšana telefoniski .

Tā laikrakstam Dienas Bizness norādīja uzziņu dienesta 1188 īpašnieka Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Agnese Paegle.

Uzziņu bizness ir pastāvējis un pastāvēs arī turpmāk. Viens no uzziņu veidiem ir informācijas sniegšana telefoniski, tomēr paralēli pieaug citu kanālu loma, piemēram, īsziņas, interneta, aplikāciju sadaļas nozīme mobilajās ierīcēs. Kopējam 1188 saņemto zvanu skaitam ir tendence pazemināties, neslēpj A. Paegle, tomēr palielinās informācijas meklēšana citos uzņēmuma kanālos, tāpat ir atsevišķas jomas, kur saņemto zvanu skaits pieaug. Piemēram, ārkārtas gadījumos cilvēkam informācija ir nepieciešama ātri un precīzi. Cilvēkam ir aizkritušas durvis automašīnā, un zvanot uz 1188, viņš uzreiz tiek savienots ar kompāniju, kas var palīdzēt. Būtu neticami, ja šādā situācijā cilvēks pats meklētu informāciju internetā, klāstīja A. Paegle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzziņu dienests 1188 veido mobilo tālruņu numuru datu bāzi

, 03.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 ir sācis mobilo tālruņu numuru datu bāzes veidošanu, tādējādi turpmāk ikviens var ievietot savu numuru datu bāzē, gan zvanot uz 1188, gan arī uzziņu dienesta mājaslapā.

Lattelecom Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss Kolosovs Db paskaidroja, ka uzziņu dienesta operators zvanītājam, kas meklēs kādu mobilā numura lietotāju, varēs sniegt kontaktus, vai veikt savienojumu, neizpaužot numuru, vai arī bezmaksas īsziņā atsūtīt informāciju par personu, kura vēlas sazināties ar numura lietotāju.

Uzziņu dienesta 1188 apkopotie dati liecina, ka 70% no visiem 1188 saņemtajiem zvaniem tiek veikti no mobilajiem tālruņiem.

„Uzziņu dienests 1188 garantē, ka šāda datu bāze ir droša un neviens numurs netiks nodots trešajām personām bez tā īpašnieka piekrišanas – katrs varēs pats izvēlēties, kādu informāciju par sevi sniegt, kā arī pieņemt lēmumu, vai kontaktēties ar personu, kura vēlas sazināties,” uzsver Lattelecom BPO valdes priekšsēdētāja Ilze Zoltnere, piebilstot, ka tālruņa numuri tiks izmantoti tikai 1188 uzziņās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienesta 1188 uzziņās otrajā ceturksnī būtiski pieaudzis pieprasījums pēc tūrisma uzziņām - viesu namiem, viesnīcām, ēdināšanas uzņēmumiem, kā arī aktīvas atpūtas piedāvājumiem.

Kopumā Uzziņu dienests 1188 šajā periodā atbildējis uz vairāk nekā 300 tūkstošiem zvanu.

Ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju interesi, Uzziņu dienests 1188 izstrādājis elektronisku un arī mobilajās ierīcēs ērti lietojamu Latvijas apskates objektu karti, kurā atrodami visi ievērojamākie tūrisma galamērķi. Kartē vienkopus apkopoti ievērojamākie tūrisma apskates objekti, kā arī naktsmītnes, kafejnīcas un restorāni, veikali un aktīvās atpūtas sniedzēji.

Otrais ceturksnis jau ierasti 1188 uzziņu dienestam raksturīgs arī ar būtisku pieaugumu satiksmes uzziņās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

1188 un Lursoft paplašina sadarbību

Lelde Petrāne, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzziņu dienests 1188 un Lursoft ir apvienojuši savu pieredzi, papildinot 1188 uzņēmumu uzziņas ar jaunu sadaļu Juridiskā informācija, savukārt Lursoft izziņas – ar 1188 portālā pieejamo uzņēmumu faktisko informāciju.

Uzziņu dienesta 1188 interneta portāla 1188.lv apmeklētāji tagad varēs uzzināt precīzu uzņēmuma nosaukumu, tā aktuālo statusu, reģistrācijas formu un numuru, kā arī juridisko adresi. 1188 Biznesa uzziņu katalogā būs pieejami dati par meklētā uzņēmuma iesniegtajiem gada pārskatiem, iepriekšējiem nosaukumiem un adresēm, kā arī iespēja pārliecināties, vai uzņēmumam ir reģistrēti apgrūtinājumi.

Lursoft lietotāji papildu uzņēmuma juridiskajai informācijai varēs uzzināt arī tā faktisko informāciju, darba laikus un citas uzziņas no 1188 Biznesa uzziņu kataloga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā inovatīvu pakalpojumu - iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: «ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lattelecom BPO atzīts par labāko kontaktu centru Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā

, 20.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO Londonā notikušajā Contact Center World konkursā ir ieguvis galveno balvu nominācijā Labākais kontaktu centrs Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā lielo kontaktu centru kategorijā.

Cīņā par uzvaru Lattelecom BPO apsteidza tādus uzņēmumus kā Vodafone (Spānija), The Listening Company (Lielbritānija) un Samsung Electronics (Itālija) un tagad cīnīsies par Pasaules labākā kontaktu centra nomināciju minētajā kategorijā, Db.lv informē Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Deniss Kolosovs.

Contact Center World konkursa pusfināls notika no 17. līdz 19. jūnijam Londonā. Lielo kontaktu centru (tādu, kuros strādā vairāk kā 250 darbinieki) kategorijā piedalījās arī Lattelecom BPO, kas piedāvā kontaktu centru pakalpojumus vairākiem vadošajiem Latvijas uzņēmumiem, kā arī nodrošina Baltijas populārākā Uzziņu dienesta 1188 darbību. Uzvara nominācijā Labākais kontaktu centrs dod Lattelecom BPO iespēju piedalīties Pasaules kontaktu centru konkursā, kas notiks šā gada nogalē Amerikas Savienotajās Valstīs un kurā tiksies EMEA (Eiropas, Āfrikas un Tuvo austrumu), Amerikas (Ziemeļu un Dienvidu Amerikas) un APAC (Āzija un Klusā okeāna) labākie kontaktu centri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Popularitāti iekaro uzziņu SMS

, 22.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā Latvijas iedzīvotāji vēlējušies saņemt Uzziņu dienesta 1188 uzziņas SMS formā gandrīz 30 tūkstoš reižu. Visvairāk viņus interesēja informācija par satiksmi, izklaidi, kā arī veikalu un uzņēmumu darba laikiem.

Par to Db.lv informēja Lattelecom Sabiedrisko attiecību pārstāvis Deniss Kolosovs. Paralēli 1188 klienti saņem 1188 uzziņas arī citos veidos – 320 tūkstoši cilvēku regulāri apmeklē uzziņu dienesta portālu, savukārt pa tālruni laikposmā no janvāra līdz jūnijam uzziņas sniegtas vairāk nekā 5 milj. reižu.

Pirmajā ceturksnī iedzīvotāji izmantojot SMS, iesūtījuši 11 tūkst. jautājumu, savukārt otrajā ceturksnī – jau 19 tūkst.

Zvanot uz 1188, Latvijas iedzīvotāji pirmajā pusgadā visvairāk interesējušies par biznesa informāciju (uzņēmumu kontaktiem un darba laikiem, īpaši meklējot tuvāko pēc atrašanās vietas) un satiksmes jautājumiem (vilcienu un autobusu kustības grafikiem, Rīgas satiksmes aprīlī ieviesto e-talonu), kā arī pašvaldību vēlēšanām. Tāpat zvanītāji interesējušies par izklaidi un privātpersonu tālruņu numuriem. Savukārt, populārākās nozares, par kurām iedzīvotāji uzdod jautājumus, ir bankas, apdrošināšana, auto evakuatori, autoserviss, taksometri, medicīniskie pakalpojumi, intīmpakalpojumi, kā arī sadzīves tehnikas remonts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Var panākt taisnību Finanšu ministrijā un VID, var!

Jānis Taukačs, Sorainen partneris, Nodokļu prakses grupas vadītājs Baltijā un Baltkrievijā, 01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko saņēmu no klienta pārlaimīgu e-pastu: «nauda kontā!» Bet sākās viss ne tik rožaini, nu jau nedaudz vairāk kā gadu atpakaļ.

Klients toreiz izlasīja mūsu kārtējo nodokļu ziņu izlaidumu (tie visi pieejami: http://www.sorainen.com/index.php?id=16469), kur cita starpā bija minēts par iedzīvotāju ienākuma nodokļa likuma grozījumiem attiecībā uz īpašās kārtības piemērošanu jūrniekiem. Proti, par jūrniekiem, kas strādā uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa, kopš 01.01.2009. var maksāt IIN un sociālo nodokli no 1,5 minimālās algas (no 2,5 virsniekiem).

Šāds apstākļu pavērsiens ļautu klientam, kam ir viena no lielākajām flotēm savā jomā pasaulē, algot arvien vairāk jūrniekus no Latvijas, nevis no Lietuvas, Krievijas vai citurienes, jo arī viņu kvalifikācijas līmenis ir pietiekoši labs. Turklāt, piemērojot šo IIN atvieglojumu, jau līdz šim pārmaksāto IIN un sociālo nodokli varētu atgūt atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komercijas uzņēmumiem ir jābūt uzmanīgiem, lai aizsargātu sevi un savus klientus no iespējamām draudēm. No dažādām pieejamām drošības pasākumiem divu faktoru autentifikācija spēlē būtisku lomu tiešsaistes drošības uzlabošanā. Šajā rakstā mēs izpētīsim SMS mārketinga nozīmi un atbildēsim uz jautājumu; Kas ir divu faktoru autentifikācija, pirms iedziļināties dažādos 2FA aspektos, sākot no definīcijas līdz priekšrocībām un ieviešanas metodēm..

Kāpēc SMS mārketingam ir svarīga loma e-komercijas uzņēmējdarbībā?

Efektīva komunikācija ir jebkuras veiksmīgas e-komercijas uzņēmējdarbības pamats. SMS mārketingam ir būtiska loma klientu sasniegšanā, pasūtījumu atjauninājumu nodrošināšanā un akciju piedāvājumu izveidē. Turklāt SMS mārketinga izmantošana ir lielisks veids, kā ieviest divu faktoru autentifikāciju.

Divu faktoru autentifikācija

2FA ir drošības mehānisms, kas prasa, lai lietotāji sniegtu divus atsevišķus autentifikācijas faktorus, lai pārbaudītu savu identitāti pirms piekļuves pieprasījuma aplikācijai vai sistēmai. Parasti faktori ietilpst trīs kategorijās: kaut ko, ko tu zini (piemēram, paroli), kaut ko, ko tu pārvaldi (piemēram, mobilo ierīci), un kaut ko, kas tu esi (piemēram, biometriskie dati).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzās situācijās lielāku vai mazāku plānu realizēšanai ir nepieciešama nauda. Tomēr dažreiz notiek tā, ka pietrūkst naudas līdzekļu, lai veiksmīgi īstenotu visas ieceres. Tādās situācijās uztraukumam nav pamata, jo vienmēr ir pieejams kāds risinājums. Situācijās, kad nepieciešams naudas aizdevums, sms kredīts var kļūt par labu iespēju kādas konkrētas problēmas risinājumam.

Sms kredīts visbiežāk tiek izsniegts uz īsu laika posmu (ar atmaksas termiņu līdz 30 dienām), tāpēc tas tiek saukts arī par īstermiņa aizdevumu. Lai saņemtu kredītu, ir nepieciešams tikai mobilais tālrunis un bankas konts jebkurā bankā Latvijā. Pirmajai naudas aizdevuma saņemšanai gan būs nepieciešama ātra reģistrācija izvēlētā kredītdevēja mājas lapā, izveidojot savu lietotāja profilu.

Viens no populārākajiem un atzītākajiem naudas aizdevējiem Latvijā ViaSMS piedāvā saviem klientiem ātrāko un ērtāko naudas aizdevuma veidu – sms kredītu. Pirmais kredīta pieteikums ir jāpiesaka no sava profila internetā, savukārt jau ar otro aizņemšanās reizi naudas aizdevumu varēs saņemt, nosūtot tikai vienu īsziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Via Sms Group emitē obligācijas 4 miljonu eiro vērtībā

Žanete Hāka, 18.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebanku kreditēšanas uzņēmums SIA VIA SMS group emitējis obligācijas 4 miljonu eiro vērtībā, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Kopumā tika emitēti 4000 obligāciju ar sākotnējo nominālvērtību 1000 eiro. Obligāciju gada kupona likme ir 13% ar termiņu uz 2 gadiem un pamatsummas atmaksu termiņa beigās 2016. gada 25. augustā. Saskaņā ar emisijas prospektu SIA VIA SMS group ir tiesības emitēt papildus 12 tūkstošus obligāciju (12 miljonus eiro pēc nominālvērtības) līdz 2016. gada 18. augustam. FKTK obligāciju prospekts reģistrēts šī gada 10. decembrī.

No 18.decembra SIA VIA SMS group obligācijas tiek iekļautas Nasdaq Riga Baltijas Parāda vērtspapīru sarakstā, kur tās būs pieejamas brīvai tirdzniecībai.

Pēc uzņēmuma vadības teiktā, obligāciju emisija tika veikta ar mērķi finansēt SIA VIA SMS group grupas uzņēmumus, kas, atbilstoši stratēģijai, aktīvāk izvērsīs privātpersonu kreditēšanu visās valstīs, kur grupa ir pārstāvēta, kā arī ar mērķi pārfinansēt esošos grupas aizņēmumus obligāciju formā, kā arī, lai uzlabotu naudas plūsmu un likviditāti. Tāpat obligāciju emisija palielinās uzņēmuma atpazīstamību regulētajā kapitāla tirgū un institucionālo investoru vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nestandarta situācijā nonākušie nodokļu maksātāji, lūdzot uzziņu nodokļu administrācijā, piesaista uzmanību un pat tiekot sodīti; lai situāciju mainītu, jāmaina VID padotības forma .

Šādi atzinumi skan ne tikai no atsevišķiem nodokļu maksātājiem, bet arī no uzņēmēju organizācijām. «Tas ir nonsenss,» tā uz pārdzīvoto situāciju, kad, izpildot VID uzziņu, kā rīkoties konkrētajā situācijā, uzņēmējs «dabūjis» VID auditu, kas uzņēmuma rīcību kvalificējis kā pārkāpumu, atzina viens no uzņēmējiem.

Publiski gan runāt par VID uzziņu atbilstību tā paša VID auditam uzņēmēji un uzņēmumu vadītāji nevēlējās. Iespējams, tā pamatā ir smalkas nianses, proti, uzņēmējam lūgumā VID, izskaidrojot, kā pareizi rīkoties konkrētajā nestandarta situācijā, ir ne tikai precīzi jāapraksta situācija, bet arī tikpat precīzi saņemtā atbilde jāpiemēro tieši konkrētajai situācijai, nevis citiem līdzīgiem darījumiem. Neliela neprecizitāte vienā no šiem aspektiem mainot būtību, un līdz ar to pastāvot liels risks kļūdīties. Šādā situācijā nonākot ne tikai vietējie nelielie uzņēmēji, bet arī ārvalstu investoru kompānijas, kas strādā Latvijā. Pēc VID datiem, pērn sniegtas 467 uzziņas par tiesībām konkrētajā situācijā, kas ir par 40% vairāk nekā 2011. gadā, kad tikušas izsniegtas 334 uzziņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

SMS mārketings: Nav iespējams neizlasīt

Anda Asere, 19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.

SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā periodā uzņēmuma VIA SMS group AS ir neto apgrozījums sasniedzis 10,5 miljonus eiro, salīdzinot ar to pašu periodu 2017. gadā, ir par 9,7% vairāk, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Lielāko neto apgrozījuma pieaugumu 2018. gada sešos mēnešos nodrošināja Spānija un Zviedrija. EBITDA 2018. gada sešos mēnešos sasniedza 2,251 miljonu eiro, nodrošinot neto peļņu 1,251 miljona eiro apmērā.

Pārskata periodā būtisku izaugsmi piedzīvojis VIA SMS group AS meitas uzņēmums Zviedrijā, neto apgrozījumam pieaugot par 28% gada griezumā. Izaugsmi veicinājusi piedāvāto produktu klāsta optimizācija un pielāgošana klientu vajadzībām. Meitas uzņēmums Polijā, savukārt, piedzīvojis nelielu kritumu neto apgrozījumā. VIA SMS group AS meitas uzņēmums Rumānijā, kas darbību uzsāka š.g. februārī, turpina attīstīt darbību un nostiprināt pozīcijas šajā tirgū, ņemot vērā līdzšinējo veiksmīgo VIA SMS group AS pieredzi citos Eiropas tirgos. Meitas uzņēmums, kas darbojas Latvijā, uzrādījis labus rezultātus, ko veicinājusi jauna produkta ieviešana, kā arī pieaugošais pieprasījums pēc maksājumu kartes ar kredītlīniju SAVA.card.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VIA SMS Group apgrozījums audzis par 22%

Žanete Hāka, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA VIA SMS Group neto apgrozījums sasniedza 16,579 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015. gadu, ir par 22% vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Lielāko neto apgrozījuma pieaugumu 2016. gadā nodrošināja Spānijā operējošais meitas uzņēmums, kur neto apgrozījums pieauga vairāk kā četras reizes. Zviedrijā neto apgrozījums pieauga par 40%, savukārt Čehijā - par 29%, salīdzinot ar neto apgrozījuma datiem uz 2015. gada 31. decembri. VIA SMS Group EBITDA 2016. gadā sasniedza 2 956 312 eiro, nodrošinot neto peļņu 1 004 549 eiro apmērā.

VIA SMS Group neto kredītportfelis 2016.gada 31.decembrī bija 14 651 242 eiro, pārskata periodā tas pieauga par 39%, lielāko kredītportfeļa pieaugumu nodrošināja Spānija, kur kredītportfelis uz 2016. gada 31. decembri, salīdzinājumā ar 2015. gada 31. decembri, pieauga vairāk nekā trīs reizes. Zviedrijas kredītportfelis pieauga vairāk nekā divas reizes, savukārt Latvijā - par 35%.

Komentāri

Pievienot komentāru