Tehnoloģijas

\"Vietējā pieslēguma +\" abonenti arī turpmāk var izmantot savu tālruni gandrīz visā Eiropā

Ainars Sedlenieks [email protected], 30.09.2003

Jaunākais izdevums

Latvijas mobilais telefons arī turpmāk "Vietējā pieslēguma +" abonentiem ļaus zvanīt un izmantot savu tālruni gandrīz visās Eiropas valstīs. Šāda iespēja pirmo reizi tika ieviesta pavasarī un bija paredzēts, ka tā darbosies tikai līdz 1.oktobrim, taču ņemot vērā milzīgo klientu interesi tika nolemts to pagarināt uz nenoteiktu termiņu. Izmanto mobilo tālruni ar šada veida pieslēgumu var: Albānijā, Andorā, Austrijā, Beļģijā, Bosnijā un Hercegovinā, Bulgārijā, Čehijā, Dānijā, Džersijas karalistē, Farēru salās, Francijā, Gērnsijā, Gibraltārā, Grieķijā, Horvātijā, Igaunijā, Īrijā, Islandē, Itālijā, Kiprā, Kosovā, Lielbritānijā, Lietuvā, Lihtenšteinā, Luksemburgā, Maķedonijā, Maltā, Melnkalnē, Menas salā, Monako, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Rumānijā, Sanmarīno, Serbijā, Slovākijā, Slovēnijā, Somijā, Spānijā, Šveicē, Ungārijā, Vācijā, Vatikānā, Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobila Telefona (LMT) prezidents Juris Binde vakar (15. novembrī) sveica miljono klientu.

Par LMT miljono klientu kļuvusi rīdziniece Ira Homenko. Viņa ir studente un a/s Hansabankas darbiniece.

Ira Homenko kā miljonais klients saņem 1 000 000 sekundes sarunām LMT tīklā. Mobilā telefona lietotājam, kurš runā pa telefonu vienu stundu mēnesī, ar šo sarunu apjomu pietiktu gandrīz 24 gadiem.

Sveikt Iru Homenko bija arī ieradušies tādas slavenības kā: Latvijas futbola komandas kapteinis Vitālijs Astafjevs, basketbola komandas Barons/LMT spēlētājs Armands Šķēle, LMT rallija komandas sportists Andis Neikšāns, kino režisors Jānis Streičs un Dejo ar zvaigzni finālists Valdis Škutāns, kas ar Iru nodejoja vienu deju.

Kā LMT tika pie miljonā klienta:

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši.com apkopotās Jāņu svinību vietas pasaulē

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija

Grez-Doiceau

Jāņu svinēšana Grez-Doiceau

23.jūnijā no 20:00 uz kopīgu Jāņu svinēšanu pļavā pie Grez-Doiceau visus aicina Latviešu biedrība Beļģijā ar LR pastāvīgās pārstāvniecības NATO atbalstu un Latvijas Kultūras koledžas līdzdalību.

20:00-21:00 Līgotāju sagaidīšana, vainagu vīšana, siera un medalus darīšana, Līgo tērpu skate, rotaļas bērniem.

21:00-22:30 Jāņu tēva un mātes godināšana, vakarēšana, sadziedāšanās un apdziedāšanās.

22:30-2:30 Jāņuguns aizdegšana, dejas un rotaļas pie ugunskura.

2:30-3:30 teatralizēta spēle un papardes zieda meklēšana.

3:30-4:00 saullēkta sagaidīšana

Vakarēšanas laikā būs Latvijas alus un uzkodas, beļģu sieru galds (par atsevišķu samaksu: 6 EUR) un pašu cienasts (pēc ieskatiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu lietotājiem, kurus biedē doma neatgriezeniski pazaudēt savas sakaru ierīces, ir iespēja izmantot slepenu programmatūru, kas saucas PhoneBAK. Tā informē pazaudētā vai nozagtā tālruņa īpašnieku ikreiz, kad kāds tālrunī aktivizē svešu SIM karti. (Latvijas mobilo operatoru un SIA Promoteus viedoklis par PhoneBAK)

Programmatūru PhoneBAK no šā gada janvāra ir pieejama visiem Baltijas iedzīvotājiem, un to nodrošina SIA Promoteus.

Iepriekš ieinstalēta mobilajā tālrunī, PhoneBAK programmatūra analizē ievietoto SIM karti, un atpazīstot to kā svešu, uz ieprogrammētu tālruņa numuru izsūta slepenu SMS ar zagļa tālruņa numuru un neatpazīstamās SIM kartes identifikācijas numuru (IMSI).

1. Sazināties ar zagli un mēģināt atgūt telefonu;

2. Vērsties policijā ar zagļa tālruņa numuru un IMSI

Uz doto brīdi PhoneBAK darbojas ar Windows Mobile aprīkotajos mobilajos plaukstdatoros un ar Symbian S60 operāciju sistēmu aprīkotajos mobilajos tālruņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB bankas klienti var norēķināties arī ar mobilo tālruni

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas klienti, kuriem ir tālrunis ar Android operētājsistēmu, par pirkumiem un pakalpojumiem tagad var norēķināties arī ar savu mobilo tālruni, informē bankā.

Ar mobilo tālruni var veikt maksājumus līdz 150 eiro Latvijā un ārzemēs - tirdzniecības vietās, kurās pieejami bezkontakta norēķini.

Lai norēķiniem varētu izmantot viedtālruni, vispirms SEB bankas mobilajā lietotnē jāizveido bankas kartes digitālā versija. Jaunā funkcija pieejama visām Mastercard norēķinu kartēm un kredītkartēm, ieskaitot tās, kurām nav bezkontakta norēķinu funkcija. Lai aktivizētu karti mobilajā tālrunī, tam ir nepieciešama NFC (near field communication) bezvadu datu pārraides tehnoloģija.

"Klientu vēlme ikdienas bankas pakalpojumiem un norēķiniem izmantot digitālos un mobilos kanālus arvien pieaug, tāpēc esam gandarīti, ka varam spert nākamo soli digitālajā attīstībā un mūsu klientiem Latvijā un Igaunijā piedāvāt iespēju norēķināties ar savu mobilo tālruni. Klienti, kuri jauno iespēju jau ir izmēģinājuši, visvairāk novērtē tās ērtumu. Nenoliedzami mūsu ikdienas paradumi mainās - arvien mazāk līdzi ikdienā nēsājam maku, taču vairumam mobilais tālrunis vienmēr ir rokas stiepiena attālumā. Līdz ar to, aktivizējot bankas karti mobilajā tālrunī, arī finanses vienmēr būs rokas stiepiena attālumā. Jāuzsver, ka maksājumu veikšana ar mobilo tālruni vēl ir testa režīmā, tāpēc aicinām klientus to izmēģināt, novērtēt un ziņot mums, ja ir vērojamas kādas nepilnības un nepieciešami uzlabojumi," uzsver SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviests jauns tālruņa numurs - 8303, uz kuru turpmāk varēs zvanīt pacienti, lai pieteiktos valsts apmaksātu "Covid-19" analīžu veikšanai, informē Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD).

Uz šo tālruni jāzvana tiem cilvēkiem, kuri ir atgriezušies no ārzemēm un kuriem 14 dienu laikā pēc atgriešanās ir parādījušies viegli saslimšanas simptomi (paaugstināta temperatūra, klepus, rīkles iekaisums), kā arī Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologu noteiktajām kontaktpersonām, kuras atrodas karantīnā un kurām 14 dienu laikā ir parādījušies saslimšanas simptomi.

Tāpat kā līdz šim, uz ārkārtas tālruni 113 jāzvana tajos gadījumos, kad slimības simptomi ir smagi (ļoti augsta temperatūra, elpas trūkums).

Tālruņa darbību nodrošinās NMPD.

Atsevišķs tālruņa numurs ieviests, lai nenoslogotu NMPD ārkārtas tālruni 113 un novērstu risku, ka to nevar sazvanīt cilvēki dzīvībai kritiskās situācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot esošo tirgus situāciju, Bite Latvija ir nolēmusi tuvākajā laikā iPhone 3G tālruņus Latvijas tirgū nepiedāvāt, raksta laikraksts Dienas bizness.

«Šis ir biznesa lēmums. Mēs piedāvājam mūsu klientiem unikālus BlackBerry risinājumus, kas ir jau kļuvuši populāri mūsu biznesa klientu vidū,» Db pastāstīja BiteLatvija Sabiedrisko attiecību menedžere Natalija Rodionova, atgādinot, ka Bite Latvija iepriekš bija paziņojusi, ka operators testē iPhone un izskata iespēju to piedāvāt Latvijā. Savukārt mobilo sakaru operators Tele2 ir iecerējis klientus pārsteigt ar citu tālruni, kas būšot līdzvērtīgs iPhone. «Pastāv iespēja, ka Tele2 tuvākajā laikā saviem klientiem piedāvās līdzvērtīgu tālruni iPhone, ja redzēs, ka klientiem rodas nepieciešamība pēc tā. Ja tā būs, tad uzreiz sekos piedāvājums,» atklāja Tele2 Sabiedrisko attiecību konsultante Elija Krauze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka uzsāk klientu attālināto identificēšanu ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru

Lelde Petrāne, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir ieviesusi jaunu iespēju – klientu attālināto identificēšanu pa tālruni ar Smart-ID aplikācijas vai kodu kalkulatora palīdzību. Tagad klienti, kas sazinās ar banku pa tālruni un vēlas iegūt ar savām finansēm saistīto informāciju, var apliecināt savu identitāti attālināti, ievadot viedtālrunī nepieciešamos datus.

«Līdz šim vienīgā iespēja klientiem identificēties, sazinoties ar banku pa tālruni, bija nosaukt savu paroli, ko klients izvēlējies, atverot savu kontu. Taču daudzos gadījumos ar to ir problēmas, jo klienti šo paroli mēdz piemirst. Tādēļ viedtālruņu aplikācija Smart-ID ir alternatīva, kas ļauj klientiem identificēties ērti – viedtālrunī ievadot savu personas kodu un Smart-ID PIN1 kodu. Savukārt tie, kas izmanto kodu kalkulatoru jeb Digipass, tagad arī var izmantot šo ierīci, lai identificētos attālināti,» skaidro SEB bankas Klientu centra vadītāja Inga Šeninga.

Sazvanot bankas Klientu centru, klients (gan privātpersona, gan juridiskā persona) var identificēties ar Smart-ID aplikāciju, izvēloties attiecīgo tālruņa klaviatūras taustiņu, līdzīgi tam, kā klienti parasti izvēlas sarunas tēmu. To izdarot, klienta viedtālrunī tiks aktivizēts Smart-ID, aicinot ievadīt savu personas kodu un PIN1 kodu. Pēc to ievadīšanas klients tiks savienots ar bankas konsultantu, kas varēs atbildēt uz klienta jautājumiem un sniegt nepieciešamo atbalstu. Līdzīgi identificēties pa tālruni varēs arī kodu kalkulatoru lietotāji – izvēloties iespēju autorizēties ar Digipass, klientiem būs jāievada personas kods un kods no kalkulatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vai internets izkonkurēs uzziņas pa tālruni?

, 02.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd visā pasaulē, tai skaitā arī Latvijā, uzziņu dienesti izjūt asu konkurenci ar interneta meklētājiem. Tomēr Lattelecom BPO Biznesa programmu vadītājs Dāks Klāve uzskata, ka interneta tehnoloģijas vēl ilgi nespēs pilnībā izkonkurēt uzziņu saņemšanu pa tālruni.

„Uzziņu dienestiem Eiropā, neskatoties uz milzīgo konkurenci ar interneta meklētājiem, tādiem kā Google un Yahoo, aktīvāk jāiesaistās interneta apgūšanā, piedāvājot unikālu un strukturētu saturu,” pārliecināts Uzziņu pakalpojumu sniedzēju asociācijas (Association for the Directory Information Industry – EIDQ) priekšsēdētājs Deivs Šovs (Dave Shaw). Šāds secinājums radās pēc ikgadējās EIDQ konferences, kuru šogad Rīgā no 29. līdz 31. oktobrim rīkoja Lattelecom grupas uzņēmums Lattelecom BPO un Uzziņu dienests 1188, informēja Lattelecom pārstāvis Deniss Kolosovs.

Ikgadējās EIDQ konferences nosaukums šogad bija Directory Assistance in a Web World un tā veltīta tādām aktualitātēm kā uzziņu pakalpojumu attīstība internetā, mobilajos tālruņos un citās elektroniskajās ierīcēs. D. Šovs uzvēra, ka jau daudzus gadus dienesti piedāvā saviem klientiem maksas informāciju pa tālruni, taču tagad nepieciešams konkurēt ar informācijas iegūšanu pasaules tīmeklī, kur „klients vairs nemaksā par informāciju, tāpēc ir jāmeklē jauni veidi, kā gūt peļņu”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Vīrieši nespēj likt mierā savu tālruni, liecina eksperiments

Lelde Petrāne, 27.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad jūs gaidāt draugu, kolēģi vai pat pieņemšanu pie ārsta, kā jūs domājat, cik daudz laika paiet, līdz jūs sākat pārbaudīt tālruni — divas minūtes? Trīs? Vircburgas un Notingemas Trentas universitātes pēc Kaspersky Lab pasūtījuma veiktais eksperiments atklāja, ka vidēji pagāja 44 sekundes, pirms dalībnieki, kas vieni paši ir atstāti uzgaidāmajā telpā, ķērās pie viedtālruņa. Vīrieši pat neizturēja pusi no šī laika, nogaidot vidēji tikai 21 sekundi salīdzinājumā ar sieviešu 57 sekundēm.

Lai vairāk iedziļinātos mūsu draudzīgajās attiecībās ar digitālajām ierīcēm, pēc desmit minūtēm dalībniekiem tika uzdots jautājums, kā viņiem šķiet, cik daudz laika pagāja, pirms viņi sniedzās pēc tālruņa. Vairums atbildēja, ka divas trīs minūtes, uzsverot ievērojamo neatbilstību starp uztveri un faktisko rīcību.

Komentējot šos rezultātus, Jenss Binders no Notingemas Trentas universitātes sacīja: «Eksperiments parāda, ka ļaudis ir daudz vairāk pieķērušies šim ierīcēm nekā paši apzinās un par otro dabu ir kļuvusi pievēršanās savam viedtālrunim, kad esam atstāti vienatnē ar to. Mēs vairs vienkārši negaidām. Mūsu viedierīču tūlītējā informācijas un mijiedarbības piegāde padara tās daudz lielākā mērā par digitālo kompanjonu un saikni ar ārpasauli, nevis tehnoloģiju kopumu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmuma Evelatus miniatūro tālruni var paņemt līdzi, ja kabatā nepietiek vietas viedtelefonam

Pagājušās desmitgades pirmajā pusē mobilo telefonu evolūcija bija uzņēmusi kursu uz pēc iespējas mazāku izmēru. Jo mazāks tālrunis bija kabatā, jo respektablāks šķita tā nēsātājs. Ražotāji šajā «bruņošanās sacensībā» aizdzīvojās līdz diezgan absurdiem izmēriem – tik niecīgiem, ka dažos Nokia un Siemens modeļos ciparnīcas pogas varēja nospiest vien ar mazāko pirkstu vai pat bija jāņem talkā pildspalvas gals.

Nez, kur šī virzība būtu aizvedusi, ja vien lielāku lomu neiegūtu krāsains ekrāns, kas drīz vien kļuva skārienjutīgs, aizsākot pilnīgi pretēju tendenci. Kad jau šķita, ka sīkie telefoni ir zuduši nebūtībā uz mūžiem, vietējais mobilo telefonu izplatītājs Evelatus šoruden prezentēja savu jaunāko modeli Mini, kas modina atmiņā pusotru desmitgadi tālu pagātni. Tirgotājs to pozicionē kā lētu izvēli bērniem vai kā džinsu bikšu mazajā sānu kabatā ieliekamu rezerves ierīci viedtelefonu īpašniekiem. Taču vai tādam vispār ir vieta mūsdienu cilvēka ikdienā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PTAC kļūs pieejamāks

Madara Laicāne, Db, 16.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 19. janvāri Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) būs jauna bezmaksas informācijas tālruņa līnija un izmaiņas reģionālā uzraudzībā.

Jaunais numurs, kur patērētāji varēs griezties pēc palīdzības, būs 80004505, Db informēja PTAC komunikāciju un patērētāju informēšanas daļas vadītāja Sanita Gertmane. Šī PTAC patērētāju informēšanas bezmaksas tālruņa līnija ļaušot nodrošināt labāku un kvalitatīvāku patērētāju informēšanu par savām tiesībām, šo pakalpojumu padarot pieejamāku.

Pašlaik PTAC pa tālruni gadā sniedz gandrīz 20 000 konsultāciju, tomēr, kā tehniskie dati rādot, pašlaik konsultāciju tālruni var sazvanīt tikai aptuveni trešdaļa klientu, kas vēlas saņemt konsultāciju, jo ierobežoto resursu dēļ pa tālruni konsultē tikai viens cilvēks.

No šī gada 19. janvāra PTAC ir atteicies no tirgus uzraudzības veikšanas visas reģionālajās pārvaldēs (Liepājā, Daugavpilī un Ventspilī), Daugavpils reģionālo pārvaldi pārveidojot par PTAC zvanu centru, kas turpmāk nodarbosies tikai ar konsultēšanas pakalpojumiem, tādējādi vienlaicīgi konsultācijas sniegs trīs darbinieki un konsultācijas pa tālruni kļūs pieejamākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VISA būs jauns logo un kartes dizains

Ieva Mārtiņa [email protected], 16.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā maksājumu karšu kompānja VISA attīsta zīmolu, piešķirot tam jaunu identitāti un struktūru. Šīs izmaiņas attiecas uz zili, balti zeltīto VISA logo, kā arī kartes dizainu. Kartes ar jauno zīmola identitāti būs pieejamas jau šā gada beigās. “Pēdējo gadu laikā mūsu biznesa pakalpojumu sfēra ir strauji paplašinājusies. Līdz šim mūsu zīmols lietotājiem ir asociējies tikai ar klientu kredītkartēm. Šodien debeta un priekšapmaksas produkti, biznesa maksājumu risinājumi, to apstrāde un autentifikācijas sistēmas ir svarīga mūsu biznesa sastāvdaļa,“ norāda Kristofers Rodrigess (Christopher Rodrigues), VISA International prezidents un galvenā amatpersona (Chief Executive Officer). “Mums jāattīsta zīmola izmantošanas veids, lai ļautu patērētājiem un tirgotājiem atšķirt dažādus VISA produktus un pakalpojumus, vienlaikus turpinot uzticēties VISA veikt ērtus un drošus maksājumus visā pasaulē. Mēs izmantojam šo iespēju atsvaidzināt zīmolu, lai nodrošinātu tā mūsdienīgumu un atbilstību klienta prasībām.” Uzlabotais zīmols ļaus efektīvāk lietot jaunākās tehnoloģijas un tādus maksājumu kanālus kā Internets, mobilie telefoni un plaukstas tehnoloģijas. Plaši pazīstamā VISA dūjas hologramma kartes priekšpusē tiks pārvietota uz kartes aizmuguri un integrēta magnētiskajā līnijā, ļaujot lielāku kartes priekšpuses daļu izmantot izdevēja jauniem dizainiem vai citai informācijai. Šis jauninājums apvienojumā ar mikroshēmu (chip) un PIN tehnoloģiju sniegs papildu drošību Eiropas karšu īpašniekiem, kas dodas uz valstīm, kuras vēl nav pārņēmušas šīs tehnoloģijas. Ar vairāk nekā 1 miljardu kartēm visā pasaulē, kuras pieņem vairāk nekā 22 miljonu vietās, VISA plāno pakāpenisku pāreju uz jauno izskatu. Jaunās zīmola vadlīnijas jūnijā būs pieejamas VISA biedru bankām un karšu ražotājiem, tomēr faktiskās izmaiņas kartē notiks nākamo trīs gadu laikā. 2005. gada beigās bankas varēs sākt izdot jaunās kartes ar uzlaboto dizainu un formātu. Lai skaidrotu izmaiņas, VISA strādās ar biedru bankām, tirgotājiem, piegādātājiem un likumu uzraudzības iestādēm. Zīmola izmaiņas tiek veiktas pēc 18 mēnešu darba un balstās uz pētījumu, kurā tika aptaujāti vairāk nekā 7000 klientu, tirgotāju un banku izpēti 16 pasaules valstīs. Pēdējo 30 gadu laikā VISA ir kļuvusi par vienu no pasaules uzticamākajiem zīmoliem. Papildus kartēm VISA logo atrodams arī veikalu skatlogos, Internetā, pasta brošūrās, mobilajos telefonos, TV reklāmās un lielākajos sponsorētajos notikumos visā pasaulē. Logo struktūra uzskatāmi atspoguļo kā organizācijas dažādie zīmoli viens otru papildina. Jaunais, mūzdienīgais VISA zīmols apvieno visus VISA piedāvātos pakalpojumus un produkus ar atjaunināto zīmolu (VISA Gold, VISA Business, Verified by VISA, utt). Jaunajā dizainā tiks izmantoti tādi atpazīstamie elementi kā VISA vārds, baltā, zilā un zelta krāsas, kā arī slīpais raksts. Plānotās izmaiņas: - Burts V vārdā VISA tiks izgaismots ar zelta nokrāsu; - Logo būs lielāks un labāk saskatāms, jo pētījums norāda, ka klienti vēlas redzēt VISA vārdu, nevis tikai zīmi; - Karodziņi, kuri lietoti kā robežlīnijas, netiks lietoti. - VISA Electron tiks piemērota jaunā VISA logo izmaiņas gan uz kartes, gan POS; - Eiropā “V” tiks lietots atsevišķi savienojumā ar citu zīmolu, piemēram, kā VPAY (biznesa maksājumi), kas norādīs atšķirīgās maksāšanas iespējas. VISA ir pasaulē vadošā norēķinu preču zīme, ar vairāk nekā 1,1 miljardu karšu. Karšu tirdzniecības apjoms gadā sasniedz 2,6 triljonus Eiro. VISA kartes tiek pieņemtas vairāk nekā 150 valstīs. VISA ir līderis globālajā maksājumu industrijā, kas piedāvā mūsdienīgus norēķinu produktus un tehnoloģijas saviem 21 000 biedriem – finansu institūcijām un karšu īpašniekem. Eiropā pašlaik tiek lietotas vairāk nekā 268 miljons VISA karšu, ar kurām no 2003.gada septembra līdz 2004. gada septembrim veiktie norēķini sasniedz 920 miljardi Eiro. Plašāka informācija www.visaeurope.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar S Pen irbuli pazīstamā Samsung viedtelefonu sērija Note savā 10.jubilejā pircējiem sarūpējusi iespaidīgu trīs fotokameru bloku.

Jau desmito gadu pēc kārtas rudens cēlienu tehnoloģiju pasaulē iezvana Dienvidkorejas uzņēmuma Samsung prezentācija, kurā potenciālajiem pircējiem un vienkārši interesentiem tiek izrādīts kārtējais Galaxy Note modelis. Jā, augusta sākumā izrādītais Note 20 pārstāv jau desmito šīs sērijas paaudzi.

Tāpat kā priekšgājēji, arī jaunākais veikums iemieso āziešu pragmatisko un konservatīvo pieeju biznesam – sniegt klientiem viņu iecienīto produktu, ik gadu to nedaudz pilnveidojot. Tas vienlaikus arī nozīmē, ka vienas sērijas ietvaros radikālas izmaiņas nav gaidāmas, lai cik ļoti to vēlētos atsevišķi tehnoloģiju baumotāji, kuri gada sākumā spekulēja par Note un atlokāmā Fold sēriju saplūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: Ģimenes uzņēmumi Eiropā un Baltijas valstīs uzņem apgriezienus

Dienas Bizness, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmumi visā Eiropā un tostarp arī Baltijas valstīs kopumā ļoti optimistiski raugās nākotnē. Pozitīvu pārliecību savās nākotnes prognozēs Eiropā vidēji pauž 75% ģimenes uzņēmumu, savukārt Baltijas valstīs tikai nedaudz mazāk – 74% ģimenes biznesu pārstāvju, liecina jaunākais starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG Eiropas ģimenes uzņēmumu pētījums European Family Business Barometer 2015.

Pētījums parāda, ka iepriekšējā gada laikā 68% Baltijas valstu ģimenes uzņēmumu ir izdevies palielināt apgrozījumu (Eiropā vidēji – 58%), 53% ir palielinājuši darbinieku skaitu (Eiropā – 46%), bet 56% ir izdevies palielināt savu darbību ārvalstīs (Eiropā – 58%). Barometrs uzrāda vispārēju pārliecinātību dažāda lieluma uzņēmumos, tomēr nedaudz mazāks optimisms ir novērojams mazākos ģimenes uzņēmumos (kuru apgrozījums nepārsniedz 10 miljonus eiro): kamēr mazo uzņēmumu vidū pozitīvs skats nākotnē ir 66%, lielo uzņēmumu vidū nākotnē pozitīvi raugās pat 81%.

Lai arī kopumā ģimenes uzņēmumu darbības rādītāji un to skats nākotnē ir pozitīvs, tomēr vairākas tendences var sagādāt tiem grūtības un jaunus izaicinājumus. Attiecībā uz lielākajiem nākotnes izaicinājumiem nedaudz atšķiras Baltijas un Eiropas respondentu atbildes. Baltijas valstīs kā lielākais izaicinājums tiek minētas pieaugošās darba spēka izmaksas (Baltijā – 44%, Eiropā vidēji – 26%), kas tuvākajā nākotnē var kļūt par lielāko apgrūtinājumu vietējiem ģimenes uzņēmumiem. Savukārt Eiropā kopumā kā lielākais izaicinājums dominē konkurences pieaugums (Eiropā – 37%, Baltijā – 26%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei šā gada flagmaņa «vieglā» versija ir kā radīta visiem tiem, kuri par tālruni nevēlas maksāt teju tūkstoti eiro

Iekārojamāko viedtelefonu sēriju «vieglo» versiju radīšana kļuvusi par diezgan populāru pēdējo gadu tendenci. Ar tiem ražotāji dod iespēju pragmatiskākajiem patērētājiem dzīvot ar domu, ka viņi tikuši pie flagmaņa, kas gan bieži vien pārmantojis tikai vārdu un dažas raksturīgākas iezīmes, taču neko vairāk. Toties vieglā versija ir teju uz pusi lētāka. Šajā lauciņā roku iesituši arī Huawei, kas šogad līdz ar jauno P10 laida klajā arī P10 Lite. Palūkosimies, cik plaša plaisa šķir šos abus modeļus.

Dizains

P10 Lite āriene ir pavisam klasiska un vienkārša. Skatoties ar acīm, tas nekādas īpašās emocijas neizraisa un pavisam noteikti nerosina vēlēšanos par katru cenu tālruni iegādāties. Sajūtas uz labo pusi mainās, paņemot tālruni rokās. Noslīpētā metāla līste starp divām aizsargstikla plāksnēm ne vien padara korpusu stingru, bet arī sūta smadzenēm signālu, ka šeit ir darīšana ar respektablu iekārtu, nevis kādu lētas plastmasas veidojumu. Individualitāti tālrunim piešķir vīles virsmas reljefs uz ieslēgšanas pogas, taču kopumā ierīce stipri atgādina Huawei otra zīmola Honor tālruņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ziemassvētkos bērnus satrauc vecāku šķiršanās un vienaldzība

, 28.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku brīvdienās - no 22.decembra līdz 26.decembrim - uz Bērnu un pusaudžu uzticības tālruni 8006008 saņemti 3276 bērnu zvani. No šiem zvaniem 198 gadījumos bērniem sniegtas psiholoģiskās konsultācijas, liecina sniegtā informācija medijiem.

Tālrunis Ziemassvētku brīvdienās darbojās visu diennakti, pateicoties Lattelecom sniegtajam atbalstam, informēja Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Uzticības tālruņa nodrošināšanas departamenta p.i. Inese Muceniece.

Analizējot kopējo saņemto zvanu skaitu, secināts, ka bērni visbiežāk saskārušies ar dažādām emocionālām problēmām - bezspēcību (57), aizvainojumu (47), bailēm (31), dusmām (31). Viņus visvairāk satrauc vienaudžu attiecību problēmas - partnerattiecības (47), attiecības skolā ar vienaudžiem (34), attiecības ar vecākiem (28). Tāpat arī bērni stāsta par piedzīvoto vardarbību ģimenē no vecāku puses (fiziskā - 11, emocionālā - 5), kā arī izglītības iestādē (fiziskā - 2, emocionālā - 10).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilais tālrunis pārņem biroja fiksētā tālruņa funkcijas

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avaya risinājums sniedz darbiniekiem iespēju zvanīt no saviem mobilajiem tālruņiem darbavietā, izmantojot iekšējo pieslēgumu un aizmirstot par mobilo telekomunikāciju izmaksām.

Šodien uzņēmums Avaya visā pasaulē, tostarp Latvijā, piedāvā patērētāju uzmanībai jaunu risinājumu, kas ļauj sazvanīt Nokia Eseries biznesa ierīču īpašniekus pa vienu numuru un izmantot uzlabotas biznesa telefonijas iespējas ceļojumu laikā gan privātā Wi-Fi tīklā, gan publiskajos mobilajos tīklos.

Darbinieki, kuri pamet uzņēmuma ēku (parastu Wi-Fi tīklu) un dodas uz ārēju zonu (mobilā savienojuma zonu) vai atgriežas uzņēmuma ēkā, var izmantot dubultrežīma saziņas līdzekli un pāradresēt telefona zvanus, izmantojot tikai vienu mobilo ierīci ar VoIP funkciju. Tas ļauj darbiniekiem ne tikai izmantot visas biroja fiksētā tālruņa priekšrocības, bet arī ietaupīt laiku un telefona sarunu izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LMT \"Vietējais pieslēgums\" tagad starptautisks

Ainars Sedlenieks [email protected], 06.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mobilā telefona Vietējā pieslēguma, Piezvani man! un Uzraksti man ! abonenti tagad var veikt izejošos zvanus no Latvijas uz ārvalstīm, kā arī izmantot savu mobilo tālruni Igaunijā EMT tīklā un Lietuvā Omnitel tīklā! Šāda informācija atrodama uzņēmuma mājas lapā www.lmt.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honor 8 sola tādas pašas iespējas kā dārgie flagmaņi, taču maksā uz pusi mazāk

Līdz ar jaunā mācību gada sākumu Latvijas pircēju vērtējumam ir nodots jaunu un drosmīgu cilvēku auditorijai paredzētais viedtelefons ar plašākai publikai neko neizsakošu nosaukumu – Honor 8. Lai arī zīmols ir salīdzinoši jauns, aiz tā stāv lielais un mobilo ierīču ražošanā pieredzējušais Ķīnas tehnoloģiju uzņēmums Huawei, kas izveidojis meitasuzņēmumu Honor.

Tālrunis iecerēts kā jauniem cilvēkiem pieejama alternatīvu dārgajiem lielo ražotāju flagmaņiem, ņemot vērā viņiem būtiskās prasības. Pēc ražotāju domām, jaunieši vēlas skaistu, jaudīgu tālruni ar labu fotokameru, kas maksā uz pusi mazāk kā šā brīža labākie modeļi. Vai tiešām ķīniešiem izdevies tādu radīt?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung šā gada flagmaņa Galaxy S8+ prāvais ekrāns ar noliektām malām aizņem gandrīz visu tālruņa fasādi

Divus gadus ļāvis lietotājiem aprast ar bezmalu telefoniem, labāko sēriju Galaxy S piedāvājot parastā un Edge versijā, šogad Samsung spēris soli tālāk. Astotās paaudzes korejiešu darinājumā S8 klasiskā versija ir izskausta un tālrunis pieejams vienā vienīgā izskatā – ar nolocītu ekrānu, kas «plūst pāri» korpusa sānu malām.

Toties pircēji var izvēlēties divus dažādus izmērus – S8 ar 5,8 collu ekrānu un S8+ ar 6,2 collu. DB izvēle šoreiz krita uz lielāko modeli.

Dizains

Ieraugot tehniskajā aprakstā ekrāna izmēru raksturojošo skaitli 6,2 collas, prātā iezogas klusas bažas, ka atkal darīšana ar nepraktisku monstru. Taču patiesībā viss izrādās citādi. Tā kā Infinity Display klāj 84 procentus no visa korpusa fasādes laukuma, Samsung izdevies radīt negaidīti kompaktu ierīci. S8+ ir tikai vienu milimetru garāks par Apple iPhone 7 Plus, taču par veseliem 4,5 milimetriem šaurāks. Lai saprastu atšķirību, «ābola» plašākajā korpusā mājo par 0,7 collām jeb aptuveni diviem centimetriem pa diagonāli mazāks ekrāns. Tiesa, Samsung displeja ietilpināšanai piegājuši radoši, izvēloties neparastu 18,5:9 malu attiecību. Tā rezultātā ekrāns izskatās diezgan izstiepts, taču ikdienas lietošanā tas pārliekas grūtības nesagādā. 173 gramus smagās ierīces ekrāna tālāko malu ar īkšķi var aizsniegt bez piepūles, bet līdz augšmalai gan neaizstiepties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Privātums kā trauksmes zvans. Whatsapp sāga

Elīna Girne, vadošā juriste datu tehnoloģijas uzņēmumā SQUALIO, 29.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau kādu brīdi katrs no mums laiku pa laikam saņem ziņu no kāda telefonā ierakstīta kontakta – Sveiks! Es nepiekrītu WhatsApp jaunajai datu apstrādes politikai, tāpēc turpmāk to nelietošu. Mani var sastapt Viber, Skype, Telegram…

Šai ziņas monētai ir divas puses – cilvēki ir sākuši uztraukties par savu privātumu, taču nākas secināt, ka uztraukums pagaidām nav jēgpilns.

Personas dati

Personas dati ir jēdziens, kas pēdējā laikā lietots pār mēru – vietā un nevietā. Piekritīsiet, ka esam no šī temata noguruši. Tomēr personas datu un privātuma temats atgriežas mūsu dienaskārtībā atkal un atkal – caur dažādām sabiedrības vajadzībām, procesiem un aktualitātēm. Cilvēki iebilst, ka viņu datus apstrādā medicīnas personāls vai darba devējs, tajā pašā laikā personīgajā digitālajā vidē lejupielādē arvien jaunas aplikācijas un piekrīt aplikāciju izstrādātāju līguma un datu privātuma noteikumiem, tos pat nelasot. Nebūs pārspīlēts teikt, ka katrs no mums ir lejupielādējis tālruņa aparātā neskaitāmas aplikācijas, kamēr atradis to, vienīgo, kas der mūs interesējošajam nolūkam. Kad mērķis sasniegts, par visām tālrunī ielādētajām aplikācijām jau ir piemirsies, kur nu vēl atcerēties, ka katru no tām nepieciešams izdzēst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta ( VID) šī gada piecos mēnešos veikto preventīvo un represīvo pasākumu cīņā ar algu izmaksām aploksnēs rezultātā darba ņēmēju skaits valstī pieaudzis par 3087 darba ņēmējiem, kā rezultātā valsts budžetā papildus iekasēti gandrīz divi miljoni latu, tai skaitā 1.2 miljoni latu valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas un 0.7 miljoni latu iedzīvotāju ienākuma nodoklis, Db.lv informē VID.

„Cīņa ar algu izmaksām aploksnēs ir viena no dienesta darba prioritātēm. Veikto gan preventīvo, gan represīvo pasākumu rezultātā mums izdodas gan papildināt valsts ieņēmumus, gan arī pakāpeniski veicināt godīgu konkurenci uzņēmējdarbībā. Tomēr ne mazāk svarīga ir arī sabiedrības izglītošana, un tieši šī iemesla dēļ dienests šogad īstenoja sociāli izglītojošu kampaņu, raisot plašas diskusijas sabiedrībā par aplokšņu algu tēmu un aicinot iedzīvotājus apzināties sekas, kas rodas, saņemot algu aploksnē. Iedzīvotāju pietiekami lielā atsaucība, sniedzot informāciju dienestam par aplokšņu algu izmaksas gadījumiem uz uzticības tālruni liecina par iedzīvotāju vēlmi cīnīties par savām sociālām garantijām. Protams, kampaņas laikā izskanēja arī komentāri par it kā nodokļu maksāšanas bezjēdzību, tomēr vēlos atzīmēt – VID uzdevums ir kontrolēt, lai ikviens nodokļu maksātājs ievērotu nodokļu normatīvos aktus un līdz ar to VID tāpat kā līdz šim arī turpmāk aktīvi veiks gan preventīvos, gan represīvos pasākumus, lai veicinātu aplokšņu algu izskaušanu un godprātīgu nodokļu maksāšanu,” norāda VID ģenerāldirektors Dzintars Jakāns.

Komentāri

Pievienot komentāru