Tehnoloģijas

Virtuālais killers pieņem pasūtījumus

Ainars Sedlenieks [email protected], 11.06.2004

Jaunākais izdevums

Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv Kaspersky Lab informē, ka Krievijas hakeri piedāvā jaunu pakalpojumu: par noteiktu maksu droši "uzkārt" konkurenta web-saitu. Spams ar šādu piedāvājumu ir pienācis uz laikraksta "Vedomosti" elektronisko adresi. Pakalpojumu cenu lapā ir teikts, ka saita izvešana no ierindas uz sešām stundām maksās 60 dolārus, bet uz diennakti - 150 dolāru (droši vien, vairumtirdzniecības atlaide). Lai to veiktu, datornoziedznieki izmanto sen zināmo DDoS-uzbrukumu (Distributed Denial of Service) tehnoloģiju. Kaut kādā veidā uzlaužot vairākus tūkstošus svešus datorus, hakeris tos piespiež vienlaicīgi sūtīt pieprasījumus uz saitu, kuru nepieciešams "nogāzt". Lai cik arī labi nebūtu organizēta saita aizsardzība, kādā noteiktā brīdī drošības sistēma pārstāj tikt galā ar milzīgo trafiku un rezultātā atsaka pieeju visiem bez izņēmuma. Bet piespiest strādāt uz sevi ne pie kā nevainīgu godīgu pilsoņu datorus var, piemēram, ar vīrusu palīdzību. Kam ir izdevīga saita uzkāršana, saprotams: ja, teiksim, bankas klients pusi dienas caur Tīklu bez panākumiem mēģina noformēt tranzakciju, viņam noteikti radīsies doma savu naudu ieguldīt kādā citā finansu iestādē. Tā, ka nelabvēļi no šādas avārijas var gūt diezgan lielu labumu. "Vedomosti" korespondents ziņkārības pēc kontaktējās ar hakeri, kurš atsūtīja vēstuli un painteresējās, cik maksās, piemēram, microsoft.com un kremlin.ru "novākšana". Pēc noslēpumainā kibernoziedznieka domām, kurš izmantoja vārdu DoZ, nogāzt Bila Geitsa lolojumu var pavisam vienkārši, taču pēc tam viņš noteikti tiks noķerts, un prasīja par šo pakalpojumu 80 tūkstošus dolāru. Nezin kāpēc Krievijas Federācijas prezidenta serveri viņš novērtēja daudz lētāk - pavisam 2 tūkstoši dolāru. Taču tiesībsargājošie dienesti uzskata, ka uzlauzējs DoZ īstenībā ir parasts krāpnieks. Viņš nemaz netaisās uzlauzt Microsoft saitu, bet tikai izspiež naudu no lētticīgiem vientiešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Color Expert-Storch LV" izstrādātais virtuālais asistents jeb čatbots ļauj klientam veikalā čata veidā saņemt konsultāciju par to, kāda ota vai rullis būs piemērotākais izvēlētajai krāsai.

Šobrīd testa režīmā kompānija ir startējusi "Būvniecības ABC" veikalos Rīgā un jau šomēnes iecerēts būt Lietuvas, Latvijas un Igaunijas veikalos, vēlāk – Krievijā, Somijā, Ukrainā un Kaukāza valstīs. Šogad iecerēts virtuālo asistentu ieviest vienpadsmit valstīs. "Izskatīsim iespēju to ieviest arī pārējās valstīs, kurās strādājam – Rietumeiropā un Skandināvijā. Šobrīd esam vienojušies ar lielākajiem krāsu ražotājiem, kas pieejami "dari pats" tipa veikalos – "Caparol", "Akzo Nobel", "Rīgas laku un krāsu rūpnīca". Nākamie soļi ir audzēt krāsu zīmolu skaitu, kas ir pieejami virtuālajā asistentā," teic Rolands Černišovs, SIA "Color Expert-Storch LV" mārketinga un sortimenta nodaļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Sadales tīkls" ir izveidojusi jaunu klientu pašapkalpošanās e-vides rīku – virtuālo asistentu Valtu. Tas funkcionē 24/7 un atbild uz jautājumiem par "Sadales tīkla" pakalpojumiem arī ārpus uzņēmuma darba laika, brīvdienās un svētku dienās, informē uzņēmums.

Virtuālais asistents atbild uz jautājumiem par klientiem svarīgākajiem tematiem – jaunu elektrības pieslēgumu, patērētās enerģijas uzskaiti un norēķiniem, projektu un darbu saskaņošanu, energoapgādes pārtraukumiem, klientu portālu e-st.lv, digitālo karti u.c. Valts ir apguvis jau vairāk nekā 6000 iespējamo klientu jautājumu un atbilžu, un ar katru sarunu turpina mācīties un attīstīties, gan paplašinot tematu loku, gan atbildot uz jautājumiem vēl precīzāk. Šobrīd Valts ir pieejams vietnē www.sadalestikls.lv, bet nākotnē – arī citās "Sadales tīkla" platformās.

"Jau šobrīd 100% "Sadales tīkla" pakalpojumu ir pieejami e-vidē. Valts klientiem pieejams tieši tagad, kad virtuālie asistenti ir pierādījuši savu funkcionalitāti un efektivitāti. Mūsu klienti pārsvarā meklē informāciju, piesaka un saņem pakalpojumus uzņēmuma digitālajās platformās – kopumā e-vidē klienti veic 97% darbību. Viņu pieredze jebkurā saskarsmē ar uzņēmumu ir svarīga, un virtuālais asistents Valts būtiski atbalstīs klientu vajadzību saņemt atbildi uzreiz. Virtuālais asistents ikdienā sekmēs klientu pašapkalpošanos, savukārt "Sadales tīkla" darbinieki spēs vairāk atbalstīt ar padomu un nodrošināt speciālistu konsultācijas, radot lielāku pievienoto vērtību mūsu klientiem," skaidro "Sadales tīkla" valdes locekle Baiba Priedīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Turpmāk portāla Latvija.lv lietotājiem palīdzēs virtuālais asistents Ēriks

Db.lv, 14.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 14.oktobra Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla Latvija.lv apmeklētājiem palīgā nāk virtuālais asistents Ēriks, informē Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA).

Ar virtuālā asistenta palīdzību portāla apmeklētājiem būs iespēja uzdot jautājumus un saņemt atbildes par dažādiem e-pakalpojumiem un dzīves situācijām.

VRAA norāda, ka virtuālais asistents nodrošinās iedzīvotājiem ērtu un mūsdienīgu iespēju atrast publiskās pārvaldes portālā Latvija.lv meklēto e-pakalpojumu sociālajā, nodarbinātības, veselības, uzņēmējdarbības, izglītības un citās jomās. Dialoga formā virtuālais palīgs Ēriks palīdzēs atrast informāciju par konkrētu interesējošo e-pakalpojumu, atbildēs uz jautājumiem, kā arī vienkāršas sarakstes veidā paskaidros lietotājam e-pakalpojuma saņemšanas procesa gaitu.

Virtuālā asistenta zināšanu pamatā ir portāla lietotāju visbiežāk uzdotie jautājumi un atbildes. Tā galvenais uzdevums, balstoties uz dažādām dzīves situācijām, ir atrast lietotājiem piemērotāko e-pakalpojumu. Virtuālais asistents palīdzēs jautājumos, kas saistīti ar e-adresi, kā arī sniegs padomus, kā izmantot portāla Latvija.lv dzīves situāciju aprakstus. Virtuālā asistenta palīdzība būs pieejama nepārtraukti, līdz ar to Latvija.lv lietotājs varēs komunicēt sev ērtā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai mazākuma dalībnieki var paļauties uz Komerclikuma dalībnieku sapulces savlaicīgu sasaukšanu un norisi regulējošām normām?

Andra Rubene, partnere, zvērināta advokāte Tark Grunte Sutkiene; Raivis Znotiņš, jurists, Tark Grunte Sutkiene, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc dalībniekiem nepieciešams sadarboties kapitālsabiedrībās?

Stabilas un veiksmīgi darbojošās sabiedrības izveidei ir nepieciešama laba biznesa ideja, cilvēki, kas šo ideju spētu realizēt dzīvē, un finanšu ieguldījumi izmaksu segšanai. Ne vienmēr vienam cilvēkam, kuram ir labas idejas, pašam ir pietiekami finanšu līdzekļi vai spējas, lai šīs idejas realizētu dzīvē, un savukārt cilvēkiem ar plašām finanšu iespējām reizēm pietrūkst labas biznesa idejas. Tāpēc nereti sabiedrības izveidošanai savus spēkus apvieno vairāki cilvēki, un dažkārt arī tādi, kas raksturā un dzīves uzskatos ir ļoti atšķirīgi.

Vai mazākuma dalībniekiem ir būtiski apzināties reālo pieejamo aizsardzību iespējamo domstarpību gadījumā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3D animācijas filmas Šreks ceturtā daļa (Shrek Forever After) Amerikas kinoteātros trešo nedēļu pēc kārtas atrodas pirmajā vietā kases ieņēmumu ziņā.

Otra pelnošākā filma ASV bijusi Get Him To The Greek, kas nedēļas nogalē nopelnījusi 17,4 miljonus ASV dolāru, bet trešā filma Killers ar 16,1 miljonu ASV dolāru lielu peļņu.

Desmit pelnošākās filmas ASV

Vieta
Filma
Nedēļas nogale
Kopā
1.
Shrek Forever After
25.3 milj. USD
183.0 milj. USD
2.
Get Him to the Greek
17.4 milj. USD
17.4 milj. USD
3.
Killers
16.1 milj. USD
16.1 milj. USD
4.
Prince of Persia: The Sands of Time
13.9 milj. USD
59.5 milj. USD
5.
Sex and the City 2
12.7 milj. USD
73.4 milj. USD
6.
Marmaduke
11.3 milj. USD
11.3 milj. USD
7.
Iron Man 2
7.8 milj. USD
291.3 milj. USD
8.
Splice
7.5 milj. USD
7.5 milj. USD
9.
Robin Hood
5.1 milj. USD
94.3 milj. USD
10.
Letters to Juliet
3.0 milj. USD
43.3 milj. USD

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Virtuālais viesmīlis restorānos

Anda Asere, Db, 04.02.2009

«Uzņēmējiem interese par šo produktu ir, jo sevišķi tagad, kad visi vēlas samazināt izmaksas. Tādā ziņā šis ir izdevīgs brīdis,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs.

FOTO: ELĪNA KURSĪTE, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Touch IT strādā pie virtuālā viesmīļa, kas ir ierīce ēdienu un dzērienu pasūtīšanai restorānos, raksta laikraksts Dienas bizness.

«Uzņēmējiem interese par šo produktu ir, jo sevišķi tagad, kad visi vēlas samazināt izmaksas. Tādā ziņā šis ir izdevīgs brīdis,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs. Touch IT ir virtuālais viesmīlis. «Mēs to tagad saucam par touch menu. Tās ir ierīces, kas ātrās apkalpošanas un zemākas klases restorānos tiek izvietotas uz galdiem, un paši klienti var apskatīties un pasūtīt ēdienus un dzērienus, samazinot viesmīļa staigāšanas laiku un reizes no vidēji divpadsmit līdz divām,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs. Virtuālais viesmīlis uzņēmumiem esot interesants ne vien no izmaksu optimizācijas, bet arī no mārketinga viedokļa. Šī projekta izveidē apvienojušies trīs uzņēmumi, jo katram esot jādara tas, ko dara vislabāk: SIA One Baltics, kas nodarbojas ar biznesa konsultācijām, SIA Micro dators, kas nodarbojas ar mazu plaukstdatoru izstrādi, un SIA ITH Group, kas nodarbojas ar programmatūras izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

No klientu apkalpošanas līdz mājasdarbu risināšanai. Uz ko vēl spējīgi čatboti?

Db.lv, 11.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālais asistents vai klientu apkalpošanas speciālists? Svarīgākā ir problēmjautājumu risināšanas kvalitāte, ne tas, vai atbildes sniedz robots vai reāls cilvēks. Tomēr ir būtiski zināt, ko ņemt vērā, lai “saruna ar robotu” būtu izdevusies, īpaši, ja komunikācijas tēma skar finanšu informāciju, kurai nekādā gadījumā nebūtu jānonāk pie trešajām pusēm.

Septembra izskaņā “4finance” rīkoja tiešsaistes diskusiju par klientu servisa nākotni, kur viens no sarunas tematiem bija robotizācija, procesu automatizācija un tas, kā tās ietekmē klientu apkalpošanas kvalitāti. Sabiedrībā aizvien valda vairāki mīti par čatbotiem, tāpēc par to izmantošanu klientu apkalpošanas kvalitātes pilnveidē komentē “4finance” personāla daļas vadītāja Kristīne Isajeva.

Mīts – čatbots spēj atbildēt tikai uz vienkāršiem jautājumiem

Sarakstes, kurās atbildes sniedz virtuālais palīgs, tiek monitorētas jeb uzraudzītas. Ir gadījumi, kad cilvēki izmanto virtuālo asistentu kā palīgu ikdienas situācijās. Tehnoloģija šodien ir tik ļoti attīstīta, ka spēj risināt kompleksus jautājumus, nesekojot standartizētam algoritmam. Viens no interesantiem piemēriem, ar kuru dalās “4finance” personāla daļas vadītāja, ir par kāda cilvēka uzdoto jautājumu, kas, kā izrādījās, bija matemātikas uzdevums, ar kuru čatbots tika galā teicami. Ir bijuši gadījumi, kad čatbots tiek izmantots kā iepazīšanās rīks, lai atrastu savu otru pusīti, kas vien apliecina to, ka virtuālais sarakstes partneris spēj atpazīt dažādas situācijas un uz tām reaģēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FinTech nozarei Latvijā ir lielas perspektīvas, bet jārīkojas bez vilcināšanās

Db.lv, 20.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

FinTech nozarei Latvijā ir lielas perspektīvas, ko apliecināja arī nesen notikušais forums, ko rīkoja Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), un starp dalībniekiem bija arī LPB Bank, pastāstīja LPB Bank Pārdošanas un reģionālās attīstības departamenta vadītājs Staņislavs Siņakovičs.

“Esam gandarīti, ka mūsu regulators kopā ar LIAA sarīkoja šādu pasākumu – tas ir pozitīvs signāls tirgum un potenciālajiem investoriem, kas vēl tikai domā par ienākšanu Latvijā un licences saņemšanu, tāpat arī tiem uzņēmumiem, kam trūkst informācijas par norisēm mūsu valstī. FinTech nozares attīstība būs prioritāte tuvākajos gados; forumā izskanēja doma, ka nākamgad plānots ieviest licencēšanu virtuālajām valūtām, kas šobrīd ir uzmanības centrā arī pasaulē,” uzsvēra S. Siņakovičs.

Foruma ietvaros ar saviem pieredzes stāstiem dalījās vairāki uzņēmumi, un diskusiju dalībnieki sprieda par plašu nozarei aktuālo jautājumu loku: par Latvijā sasniegto un darāmo FinTech jomā, par valsts, regulējuma un finansējuma piesaistes lomu FinTech attīstībā, par inovatīvām tehnoloģijām finanšu nozarē un citiem aktuāliem tematiem. Atzīts, ka FinTech nozares attīstībai Latvijā ir liels potenciāls un daudz priekšrocību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Uzņēmumu reģistrs atklāj pirmo publiskās pārvaldes virtuālo asistentu Latvijā

Monta Glumane, 13.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistra virtuālais asistents – UNA darbosies Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē, kā arī tuvākajā laikā būs pieejams Facebook messenger vietnē. Virtuālā asistenta mērķis ir sniegt klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par jaunu komersantu, uzņēmumu un organizāciju reģistrēšanu, kā arī likvidēšanu un dokumentu virzības statusu, informē Uzņēmumu reģistrs.

«Virtuālais asistents UNA ir iestādes komandas darbs, kas veidots, lai klientiem būtu iespējams sazināties ar iestādi par biežāk uzdotajiem jautājumiem sev ērtā laikā. UNA ir efektīvs komunikācijas rīks un publiskās pārvaldes pakalpojumos Latvijā inovatīvs risinājums klientu apkalpošanas jomā, kas nepārtraukti apgūst jaunas zināšanas par klientiem interesējošām tēmām,» norāda Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere.

Darbs pie Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveides uzsākts 2017.gada nogalē, kad tika pieņemts lēmums pilotprojekta ietvaros, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģijas, radīt rīku, kas ir palīgs Uzņēmumu reģistra klientiem. Arī virtuālā asistenta vārdam UNA ir simboliska nozīme – Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mākslīgā intelekta virtuālā asistenta ieviešanā Baltijā DPD Latvija investē 40 000 eiro

Db.lv, 25.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums DPD Latvija ieviesis mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Didzi un atklājis pašapkalpošanās vietni myDPD privātpersonām.

Līdz ar papildus digitālo rīku ieviešanu tiks veicināta efektīvāka un operatīvāka klientu apkalpošana tiešsaistē, tādējādi atvieglojot klientu apkalpošanas zvanu centra noslodzi. Mākslīgā intelekta virtuālā asistenta izstrādē un vienotā ieviešanā Baltijas valstīs ieguldīti 40 000 eiro.

“Ieviešot virtuālo asistentu un pašapkalpošanās portālu, mēs varam nodrošināt efektīvāku klientu apkalpošanu 24h diennaktī. Turklāt klientiem ir iespēja arī pašiem sekot līdzi sava sūtījuma izpildes statusam vai manīt piegādes nosacījumus, kā arī saņemt ātras atbildes uz interesējošiem jautājumiem. Līdz ar virtuālā asistenta ieviešanu, būtiski tiks atslogots arī klientu apkalpošanas zvanu centrs, jo lielu daļu jautājumu būs iespējams atrisināt ar mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Didzi, kas vienlaikus var apkalpot vairākus klientus. Esmu pārliecināts, ka pakalpojumu digitalizācija un mākslīgā intelekta risinājumi, ir būtiska priekšrocība, kas mums ļaus ātrāk un klientiem ērtākā veidā nodrošināt informāciju par sūtījumu piegādes statusu un izpildi,” norāda DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada janvārī testa režīmā sāk darboties Valsts ieņēmumu dienesta (VID) virtuālais asistents Toms, informē Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Toma uzdevums būs atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem. Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties.

Tādēļ publiskās testēšanas periodā līdz pat 2020. gada 14. janvārim iedzīvotāji varēs ne tikai sazināties ar Tomu par nodokļu tēmām, bet arī sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi [email protected].

Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu Tilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TheMonetizr palīdz mobilo spēļu izstrādātājiem pelnīt naudu ar produktiem, kas apdrukāti ar spēles tematiku, tostarp telefona vāciņiem, krekliem, cepurītēm

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Mums ir programmatūra, kas ļauj spēļu izstrādātājiem ielikt savās spēlēs mūsu kodu, kas spēlētājiem dod iespēju iegādāties kādu no produktiem brīdī, kad lietotājs ir sasniedzis kādu konkrētu spēles līmeni. Tā ir iespēja iegādāties produktu lētāk nekā citiem vai iegūt iespēju nopirkt kaut ko, kas nav pieejams citiem,» stāsta Mārtiņš Bratuškins, TheMonetizr (Monetization Solutions Inc.) līdzīpašnieks. Tie ir īpaši produkti cilvēkiem, kas ir pietiekami lojāli spēlei. TheMonerizr saviem klientiem iesaka sākt piedāvāt īpašos produktus tiem, kuri spēlē pavadījuši vismaz stundu. Tad var sākt piedāvāt uzlīmītes, piespraudītes un citus lētākus produktus, bet, jo lojālāki ir lietotāji, jo vērtīgāki produkti tiek piedāvāti. «Nākotnē gribam būt starpnieks starp lielajiem zīmoliem – ne tikai spēļu – un mobilajās ierīcēs aktīvo auditoriju. Mēs varam līdzdarboties jebkurā mobilajā pieredzē, kur sasniedz kādu rezultātu,» saka Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22. augustā Arēna Rīga amfiteātrī, notiks īslandiešu grupas Sigur Rós koncerts! Viņi ieguvuši slavu kā lieliska koncertgrupa, bet viņu mūzika tiek raksturota kā ambients, eksperimentāls un avangardisks postroks, db.lv informēja koncertu aģentūra Positivus Music pāstāve Dace Baltābola.

Abu slavenāko īslandiešu mākslinieku - Sigur Rós un Bjorkas - koncerti ir visnopietnākie pretendenti tam, lai tiktu uzskatīti par gada labākajiem koncertiem Latvijā.

Biļetes uz Sigur Rós koncertu tirdzniecībā nonāks piektdien, 30.maijā, bet www.positivus.com reģistrētajiem lietotājiem biļetes būs pieejamas jau no otrdienas, 27.maija. Biļetes nopērkamas Biļešu Servisa kasēs visā Latvijā un internetā www.bilesuserviss.lv. Pirmo 1000 biļešu cena būs Ls 20, bet vēlāk biļetes kļūs dārgākas un maksās Ls 25. Sēdvietu cenas - Ls 25, Ls 30 un Ls 40.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sabiedrotie debesīs

, 29.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūnijs

Rīga, 2007.gada 29. jūnijs - ASV vēstniece Latvijā Ketrīna Toda Beilija ar prieku uzaicina apmeklētājus aplūkot divas A-10 kaujas lidmašīnas un kravas lidmašīnu C-130 Rīgas Starptautiskajā lidostā 30.jūnijā no 14:00 līdz 16:00. Visiem interesentiem lūdzam ierasties C terminālā (jaunā lidostas daļa), no kurienes caur drošības pārbaudi dosieties tālāk uz lidmašīnu apskati.

1. jūlijs

Nākamajā dienā, 1.jūlijā, trīs lidmašīnas pārlidos pāri Daugavai (Rīgā) un Jūrmalas pludmalei plkst. 16:45. Lidmašīnas būs redzamas Jūrmalā, visā pludmalē, savukārt Rīgā - virs Daugavas.

Šos pasākumus ASV vēstniecība Latvijā organizē sadarbībā ar Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju kā NATO sadarbības partneri. Lidmašīnas Latvijā ieradīsies no Gaisa spēku 81. eskadriļas Vācijā. A-10 kaujas lidmašīnas Thunderbolt (zibens bultas) tiek izmantotas kā triecienlidmašīnas Irākā un Afganistānā. A-10 lidmašīnas lieto tikai ASV Gaisa spēki, un šī būs pirmā reize, kad tās redzēsim Latvijā. Savukārt, kravas lidmašīnas C-130 galvenokārt izmanto kravu pārvadāšanai. C-130 lidmašīnām ir arī papildus funkcijas aizsardzības, izpētes un glābšanas operācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sašaujot četrus cilvēkus, negribēja nogalināt, tikai "pārmācīt"

, 07.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesai nodota krimināllieta par četru cilvēku (tostarp divu bērnu) sašaušanu, par ko apsūdzēts Movsars Isajevs. M. Isajevs apgalvojot, ka nevienu nav gribējis nogalināt, bet tikai ''pārmācīt'', šodien, 7.decembrī, ziņo Latvijas Avīze.

2007. gada 18. janvāra vakarā Rīgā, Anniņmuižas ielā, notika slepkavības mēģinājums, kas gan beidzās bez cilvēku upuriem, tomēr cieta četri cilvēki. Atentāta mērķis bija Konstantīns Stecjuks, kurš kriminālajā vidē pazīstams kā Kola.

"Mercedes Benz S500 todien Konstantīns Stecjuks atradās kopā ar savu civilsievu un diviem miesassargiem. Viņš bija ieradies pēc savām 9 un 3 gadus vecajām meitām, kuras tobrīd mājās pieskatīja aukle. Kad viņa izveda meitas ārā, vecākā iesēdās mašīnā, bet trīsgadīgo meiteni K. Stecjuks paņēma rokās. Tobrīd ap stūri iznira cilvēks ar automātu rokās un vienā kārtā izšāva pirmo aptveri. Šāvieni ievainoja pašu K. Stecjuku, viņa civilsievu un abas meitas. Miesassargi atklāja pretuguni, un M. Isajevs bija spiests gulties zemē. Viņš nepaguva pārlādēt ieroci, kad pie viņa pieskrēja miesassargi un ar kāju paspēra triecienšauteni projām. Killers turpat tika aizturēts," notikumus apraksta Latvijas Avīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Grafiķes sāk biznesu un plāno likt mākslu uz krekla

Anda Asere, 12.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grafiķes Sabīne Vekmane un Katrīna Sauškina sietspiedi izmantojušas savu māksliniecisko ieceru realizēšanai; šobrīd tā kļuvusi par viņu biznesa pamatu.

«Luste ir atvērtā sietspiedes darbnīca – ja tev gribas kaut ko izdrukāt un esi izdomājis, ka sietspiede būs īstais risinājums, var piezvanīt mums un sarunāt randiņu. Mēs pateiksim, vai ideja ir īstenojama, un apmācīsim, kas un kā jādara, un ļausim pašam strādāt,» skaidro Katrīna Sauškina, SIA Darbnīca Luste īpašniece. Viņas kolēģe Sabīne Vekmane piebilst, ka Luste no citiem līdzīga profila uzņēmumiem atšķiroties ar sietspiedes tehnikas apmācību, – citās darbnīcās to nepiedāvā.

Bieži vien uzņēmēji dažādus knifus cenšas paturēt pie sevi, konkurentiem tos neatklāt. Sabīne teic, ka viņas neko jaunu nav atklājušas – šī metode ir radusies Ķīnā jau piektajā gadsmitā. «Latvijā ir daudzas sietspiedes darbnīcas, kas izpilda pasūtījumus, bet ir maz tādu, kas pieejamas cilvēkiem. Mēs esam specifiskas arī ar to, ka izpildām nestandarta pasūtījumus, piemēram, lielformāta darbus,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Juriste: UR nav jābūt izmeklēšanas iestādei

LETA, 27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistra (UR) kompetencē nav izmeklēšanas un ekspertīzes veikšana par komersantu lēmumu pieņemšanas apstākļiem un iesniegto dokumentu autentiskumu, jo UR nav izmeklēšanas iestāde un tādai tam nav jābūt, uzskata advokātu biroja AmberLaw advokāte un partnere Inese Lazdupe.

Kā ziņots, pēdējās nedēļās atkal saasinājusies situācija AS Ventbunkers meitasuzņēmuma Latvijas naftas tranzīts akcionāru starpā, kad savstarpēji konkurējoši akcionāru grupējumi noturējuši katrs savu kompānijas akcionāru sapulci un UR ar nedēļas nogales atstarpi, 20.un 23.janvārī, reģistrējis divas izmaiņas šī uzņēmuma valdē un padomē.

Lazdupe sacīja, ka nekomentēs konkrēto situāciju, jo nav zināmi lietas faktiskie apstākļi un lietas dokumentiem, taču akcentēja, ka likuma norma, kas paredz UR pienākumu reģistrēt pieteiktās izmaiņas uzņēmumā, ja iesniegtie dokumenti atbilst likumā noteiktajām prasībām, nav uzskatāma par likuma trūkumu, jo UR nav izmeklēšanas iestāde, un tādai tai nav jābūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Virtuālajā tirgū iepērkas vairāk

Anda Asere, 20.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn virtuālais zemnieku tirgus Svaigi.lv apgrozījis 172 tūkstošus eiro un šogad plānots 250 tūksotšu eiro apgrozījums

«Gada pirmajos divos ceturkšņos esam sasnieguši 25% pieaugumu, salīdzinājumā ar to pašu periodu aizvadītajā gadā. Līdz gada beigām plānojam aptuveni 250 tūkstošus eiro apgrozījumu,» saka Elīna Novada, Svaigi.lv līdzdibinātāja. Viņas biznesa partnere un otra uzņēmuma īpašniece Diāna Dzindule norāda, ka izaugsmes iemesls saistīts ar būtiskiem soļiem dažādos virzienos. Salīdzinot ar pagājušo gadu, uzņēmums ir ieviesis vēl vienu Tirgus dienu. Tāpat ir paplašināts piegādes reģions, kurā tiek nodrošinātas piegādes pircējiem. Uzklausot pircēju vajadzības, ievērojami papildināts sortiments ar citzemju augļiem, dārzeņiem, zaļumiem, kā arī ar produktiem, kas netiek audzēti vai ražoti Latvijā. «Turpinām darbu, lai piedāvātu pircējiem arvien plašākā sortimentā produktus, kas tiem nepieciešami ikdienai un svētkiem,» saka D. Dzindule. Šobrīd uzņēmumā strādā 18 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Bankas: e-parakstam ir nepilnības, tomēr tam ir potenciāls

Sanita Igaune, 19.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Virtuālais e-paraksts ir labs tehnoloģiskais risinājums, taču šobrīd tas ir izmantojams ar ierobežotu funkcionalitāti un, visticamāk, šie ierobežojumi tiks saglabāti, lai nodrošinātu nepieciešamos drošības aspektus. Tāpat LVRTC nepieciešams veikt visas nepieciešamās juridiskās darbības, kas saistītas ar e-paraksta sertificēšanu,» tā virtuālo e-parakstu vērtē SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere, otrdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«LVRTC ieviestais virtuālais e-paraksts ir inovācija šāda veida informācijas tehnoloģiju jomā Eiropā, un tam ir plašas izaugsmes iespējas. Būtiskākā priekšrocība ir tas, ka šim parakstam nav nepieciešama ne e-paraksta karte, ne karšu lasītājs vai cits papildu aprīkojums. Līdz ar to no lietotāja viedokļa tas ir daudz ērtāks un pieejamāks arī izmaksu ziņā. Mēs šobrīd kopā ar LVRTC risinām arī jautājumus par jaunā e-paraksta izmantošanas iespējām bankas Citadele pakalpojumu saņemšanai,» DB norāda bankas Citadele Uzņēmumu apkalpošanas direkcijas projektu vadītājs Igors Žmogins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Plānots, ka samazināsies starpsavienojuma tarifi arī mobilajos tīklos

Sanita Igaune, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) uzsāk konsultācijas ar tirgus dalībniekiem par savienojumu pabeigšanas jeb starpsavienojumu tarifu griestu noteikšanu arī visos mobilajos balss telefonijas tīklos.

Līdz šim savienojumu pabeigšanas tarifi mobilajos tīklos tika regulēti tikai lielākajiem tirgus dalībniekiem – Latvijas Mobilais telefons (LMT), Tele2 un Bite Latvija, kuriem noteikts pienākums tuvināt tarifus izmaksām.

Situācija mobilo sakaru tirgū, pēc SPRK novērojumiem, pēdējos gados ir mainījusies, tajā ienākot mobilajiem virtuālajiem operatoriem. «Ir arī tādi mobilie virtuālie operatori, kuri ir noteikuši pārmērīgi augstu savienojuma pabeigšanas tarifu, tādējādi negatīvi ietekmējot konkurences apstākļus tirgū,» DB skaidro SPRK sabiedrisko attiecību pārstāve Daiga Reihmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Četri piemēri, kā mākslīgais intelekts ietekmēs banku darbu Latvijā

Mārtiņš Bērziņš, bankas Citadele Digitālās pieredzes attīstības daļas vadītājs, 20.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku sektors ir starp nozarēm, kurās digitālie risinājumi attīstās visstraujāk, un arī mākslīgā intelekta klātbūtne nav stāsts par nākotni, bet gan iespēja, kuru bankas izmanto Latvijas iedzīvotāju apkalpošanai jau šobrīd. Kuros ikdienas banku pakalpojumos sastopamies ar mākslīgo intelektu, un kā tas palīdzēs bankām nākotnē?

Mākslīgais intelekts Latvijas banku sistēmā tiek izmantots jau tagad – sevis identificēšana ar pašportretu un finanšu krāpšanas gadījumu novēršana ir tikai pāris piemēri no funkcionalitātes, ko sniedz modernās tehnoloģijas. Pieaugot mākslīgā intelekta pielietojumam, jau drīzumā bankas to varētu izmantot risku pārvaldībā, iekšējo procesu optimizēšanā, sankciju monitoringā, kā arī personalizētu piedāvājumu sagatavošanā.

Aizdomīgu transakciju monitorings un krāpšanas gadījumu novēršana

Mākslīgais intelekts tiek sekmīgi izmantots cīņā ar finanšu krāpniekiem – tas palīdz analizēt iedzīvotāju pirkumu paradumus un izveidot klienta profilu, kas vēlāk tiek izmantots, lai novērstu krāpšanas gadījumus. Piemēram, ja krāpnieks ir ieguvis jūsu bankas kartes datus un tos izmanto pieprasot digitālo maksājumu, mākslīgais intelekts spēs identificēt to kā netipisku maksājumu, kas neatbilst jūsu paradumiem – tādejādi mazinot krāpšanas gadījumu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) rīkotās 13. gadskārtējās konferences laikā pasniegtas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju gada balvas Platīna pele 2011.

Platīna peli kategorijā «E-pārvalde un e-pakalpojumi» saņēma VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centra virtuālais projekts «Drošs virtuālais elektroniskais paraksts». Kategorijā «E-biznesa risinājumi un pakalpojumi uzņēmumiem” balvu ieguva uzņēmuma ZZ dats īstenotais projekts «E-biznesa platforma – CMA un eDrošības risinājumi», kas rūpējas par vienotu pieeju tiešsaistes maksājumu un autentifikācijas veikšanai.

Nominācijā «Labākais IT vadītājs/ IT projektu vadītājs» par gada laureātu kļuvis Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras IT departamenta vadītājs Valdis Supe. Savukārt labākās e-pašvaldības godu nopelnījis Jelgavas pašvaldības projekts «Pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC)».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas latviešu uzņēmējus aicina uz otro virtuālo tikšanos

Db.lv, 16.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notiks otrā Eiropas latviešu uzņēmēju virtuālā tikšanās, kurā atkal aicināts piedalīties ikviens Latvijas izcelsmes uzņēmējs un vienkārši uzņēmīgs, radošs cilvēks vai savas jomas profesionālis.

Pasākuma mērķis ir uzņēmēju sadarbības tīkla veidošana visas Eiropas mērogā. Pirmā saslēgšanās janvārī radīja tik lielu interesi, ka virtuālās platformas kapacitāte izrādījās par mazu, lai aptvertu visus interesentus. Tika nolemts šādas tikšanās organizēt regulāri, apmēram reizi divos mēnešos.

Eiropas latviešu uzņēmējus aicina tikties pirmajā virtuālajā saietā 

Šonedēļ notiks pirmā Eiropas latviešu uzņēmēju virtuālā tikšanās. Tajā aicināts piedalīties...

Otrais virtuālais saiets notiks 18. martā. Tīklošanos rīko "Ekonomiskā Sadarbība un Investīcijas Latvijai" (#esiLV), kas veidota kā ārvalstīs darbojošos Latvijas izcelsmes uzņēmēju un nozares profesionāļu un organizāciju kopiena pieredzes apmaiņai un biznesa partnerību veidošanai. Līdzīgi kā iepriekšējā reizē, dalībniekiem būs iespēja īsumā prezentēt sevi, savu piedāvāto produktu vai pakalpojumu un pastāstīt, kādu sadarbību šobrīd meklē.

Katrai virtuālās tikšanās reizei ieplānota arī kāda noderīga informācija saistībā ar uzņēmējdarbību, šoreiz virstēma – digitālais mārketings, galvenā lektore būs Katrīne Zane Geidmane, klientu piesaistes kampaņu un satura veidotāja, “LinkedIn” un zīmola stāstniecības konsultante ar plašu starptautisku pieredzi.

“Digitālajam mārketingam un tā iespējām nav robežu,” uzsver Katrīne Zane Geidmane. Viņa piebilst, ka daudzi nemaz nezina un neizmanto visas visas funkcijas un iespējas, kā arī nereti neiedomājas par neierastākiem digitālā mārketinga kanāliem: “Jāņem vērā, ka mūsdienās viss mainās neprātīgi strauji, arī sociālo tīklu auditorijas. Ir arvien vairāk cilvēku, kas izvēlas vispār vairs nebūt sociālajos tīklos, bet šī auditorija sasniedzama citādā ceļā. Pamatā vienmēr ir stratēģijas jautājums – kādai auditorijai gribam pavēstīt par savu produktu vai pakalpojumu, ko varam piedāvāt, ko vēlamies iegūt.”

Ar pieredzi un profesionāliem ieteikumiem dalīsies arī citas Latvijā un ārvalstīs dzīvojošas savas jomas profesionāles. Par digitālā mārketinga nozīmību sava uzņēmuma attīstībā stāstīs Dace Gaile, “All Thing Decor Ltd.” īpašniece Lielbritānijā – pirms četriem gadiem viņa sāka savu biznesu hobija līmenī, ieguldot vien pusotru mārciņu, bet nu tas ir globāls uzņēmums, labi zināms un atzīts Lielbritānijā.

Ar savu pieredzi dalīsies arī Latvijas uzņēmuma “Stila lampas” īpašniece Dagnija Meldere, kura savulaik pašmācības ceļā apguvusi iespējas, ko sniedz sociālie tīkli. Profesionāļa skatījumu sniegs starptautiska līmeņa mārketinga un zīmolvedības speciāliste Zane Vērdiņa, savukārt tekstu autore un komunikācijas speciāliste Zane Pudule dalīsies ar praktiskiem ieteikumiem un neparastākiem knifiem sociālo tīklu satura veidošanā.

Organizatori atzīst – kaut klātesamības sajūtu, tiekoties reāli, nekas nevar aizstāt, tomēr arī virtuāliem saietiem ir savi plusi – tajos var piedalīties ikviens jebkurā pasaules malā bez liekiem laika un naudas tēriņiem. Un, lai arī uzsvars tiek likts uz Eiropas latviešu uzņēmēju tīkla izveidošanu, daudzi no viņiem sadarbojas vai vēlas sadarboties arī ar Latvijas pārstāvjiem, tāpēc tīklošanās pasākumā aicināti piedalīties arī Latvijas uzņēmēji.

Pasākums notiks 18. martā plkst. 20.00 pēc Latvijas laika, dalība tajā ir bez maksas, pieteikties iespējams šeit. Video varēs noskatīties arī Eiropas latviešu apvienības (ELA) un #esiLV kanālos platformā “Youtube”, kā arī noklausīties #esiLV podkāstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" un valodas tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" izstrādājuši virtuālo asistentu jeb covidbotu, kas ļaus iegūt drošu un ticamu informāciju par Covid-19.

Covidbots sniedz atbildes uz biežākajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, nodrošinot vieglu pieeju uzticamai un operatīvai informācijai, nepārtraukti turpinot mācīties un apgūt jaunākās tēmas. Virtuālais asistents pieejams vietnē covidbots.lv, un ikviena valsts vai pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to savā mājaslapā.

Jaunā virtuālā asistenta mērķis - būt uzticamam palīgam iedzīvotājiem, kas apjukuši informācijas plūsmā un vēlas vienuviet saņemt pārbaudītu informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar jaunā koronavīrusa izplatību Latvijā.

Šobrīd virtuālais asistents prot izskaidrot Covid-19 vīrusa simptomus, paskaidrot, kā rīkoties dažādās ar to saistītās situācijās, kā arī norādīt svarīgākos tālruņu numurus un to, kur iestāžu mājaslapās atrodama aktuālākā informācija. Ir pieejami arī jaunākie statistikas dati par veiktajiem izmeklējumiem un saslimušo skaitu. Covidbots strādās visu diennakti un spēs sniegt atbildes vienlaikus daudziem lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru