Jaunākais izdevums

Interneta meklētājs Google turpmāk varēs izmantot arī Yahoo interneta meklētāju, lai tur izvietotu reklāmas, par to liecina abu uzņēmumu noslēgtā vienošanās, ziņo BBC News

Vienošanās paredz, ka Google reklāmas parādīsies kopā ar vairākiem Yahoo meklēšanas rezultātiem ASV un Kanādā.

Paziņojums nāca klajā pēc tam, ka Yahoo atzina neveiksmi pārliecināt Microsoft atjaunināt tās piedāvājumu iegādāties interneta uzņēmumu.

Yahoo norāda, ka vienošanās ar Google uzņēmumam gadā varētu ienest līdz pat 800 miljoniem USD (363.2 miljonus latu).

"Šis komerciālais darījums ļaus Yahoo nogādāt lietotājiem krietni atbilstošākas reklāmas un nodrošināt reklāmdevējus un izdevējus ar labākām reklamēšanās tehnoloģijām," sacīja Google valdes loceklis un izpilddirektors Ēriks Šmits (Eric Schmidt).

Plānots, ka abu interneta meklētāju vienošanās ilgs trīs gadus, taču, ja Yahoo izlemtu to pagarināt, tas varētu ilgt pat desmit.

Google vēl norādīja, ka abu interneta meklētāju vienošanās par sadarbību reklamēšanās jomā neprasa regulatoro insitūciju atļauju. Tomēr tiek prognozēts, ka šis darījums izsauks Vašingtonas regulatoru interesi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Atlaista Yahoo priekšniece Kerola Barca

Gunta Kursiša, 07.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu ilga darba no amata atstādināta interneta pakalpojumu sniedzēja Yahoo galvenā izpilddirektore Kerola Barca (Carol Bartz) vēsta pasaules mediji.

Kompānija pavēstījusi, ka lēmumu par K. Barcas atlaišanu pieņēma Yahoo direktoru padome. Turpmāk K. Barcu aizvietos Yahoo finanšu direktors Tims Morss (Tim Morse).

Yahoo sīvākie konkurenti ir Google un Facebook.

Dažas stundas pēc ziņām par K. Barcas atlaišanu kompānijas akciju vērtība bija pieaugusi par 6%.

K. Barca sāka vadīt Yahoo 2009. gada sākumā, nomainot Yahoo līdzdibinātāju Džeriju Jangu (Jery Yang). C-net tehnoloģiju analītiķis Lerijs Medžids (Larry Magid) norādīja, ka K. Barca vadības laikā Yahoo nepiedzīvoja ievērojamas pārmaiņas. «Gan sociālais tīkls Facebook, un pat Google sociālo tīklu attīstības ziņā ir vairākkārtīgi priekšā Yahoo,» norādīja Dž. Jangs. «Yahoo nav paveicis neko tādu, kas palielinātu kompānijas ieņēmumus ilgtermiņā. Yahoo ir lieliski informācijas avoti un ziņas, bet tas nav tas, kas kompānijai nesīs peļņu,» viņš norādījis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Yahoo ķeras pie pārbaudītiem pasākumiem, lai gūtu papildus ienākumus

Jānis Rancāns, 13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam, Yahoo sociālo portālu iesūdzējis tiesā par patentu pārkāpumiem, tādējādi uzbrūkot brīdī, kad kompānija ir visievainojamākā, vēsta Reuters.

Līdzīgu stratēģiju Yahoo piekopusi arī agrāk. 2004. gadā interneta gigants Google deviņas dienas pirms akciju publiskā piedāvājuma piekrita Yahoo rīcībā nodot daļu savu akciju apmaiņā par patentu licencēm.

Yahoo uzsver, ka vēlas no Facebook saņemt licences maksas par patentu izmantošanu un ka citas kompānijas šādiem darījumiem ir piekritušas. «Diemžēl jautājumi, kas saistīti ar Facebook, saglabājas neatrisināti, un mēs esam spiesti vērsties federālajā tiesā,» norāda Yahoo.

Savukārt Facebook atzīst, ka šāda Yahoo rīcība ir bijusi pārsteigums. «Mēs esam vīlušies, ka YahooFacebook ilglaicīgs partneris un kompānija, kura ir daudz ieguvusi no sadrabības ar Facebook, lēmusi par labu tiesvedībai,» norādīja sociālā portāla pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Yahoo par jauno izpilddirektoru izvēlējusies Marisu Maijeri (Marissa Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

M. Maijere bija divdesmitais interneta giganta Google pirmsākumos nolīgtais darbinieks, kā arī pirmā kompānijas inženiere sieviete. M. Maijere vadījusi daudzas Google struktūrvienības un ir viena no Google meklētāja dizaina veidotājiem, vēsta Reuters.

Jaunā Yahoo izpilddirektore pastāstīja, ka bijusi ļoti priecīga un pagodināta, saņemot kompānijas piedāvājumu. Pēdējā gada laikā M. Maijere jau kļuvusi par trešo cilvēku, kas ieņem Yahoo izpilddirektora amatu.

Izskanējušas baumas, ka M. Maijere pieņēmusi Yahoo piedāvājumu tāpēc, ka tikusi atstumta no lēmumu pieņemšanas kompānijā Google, kad par interneta giganta izpilddirektoru kļuva Lerijs Peidžs. Šos pieļāvumus noliedzis Google padomes priekšsēdētājs Ēriks Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta meklētāju tirgus līderim Google ir lielākā uzticība starp saviem lietotājiem, turklāt katru mēnesi Google meklētāja lietotāji biežāk veic meklēšanas internetā nekā Yahoo! un Microsoft tehnoloģiju piekritēji kopā, ziņo BBC.

Izpētes kompānijas comScore dati liecina, ka Google lietotāji katru mēnesi veic vidēji 54.4 meklēšanas, kamēr Yahoo! un Microsoft meklētāju lietotāji veic vidēji 26.9 meklēšanas mēnesī.

Noskaidrots arī, ka kompānijai Google ir lojālākie klienti, kas 70% gadījumu savus meklējumus internetā veic tieši Google piederošās mājas lapās. Tajā pat laikā Yahoo! un Microsoft pieritēju 33% gadījumu veic meklēšanu Yahoo! un Microsoft mājas lapās, turklāt šie cilvēki arī lielā mērā izmanto Google meklētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Yahoo! dibinātājs pamet vadītāja amatu kompānijā

, 20.11.2008

Viens no Yahoo! dibinātājiem un līdzšinējais kompānijas vadītājs Džerijs Jangs (Jerry Yang)

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no interneta kompānijas Yahoo! dibinātājiem Džerijs Jangs (Jerry Yang) nolēmis pamest kompānijas vadītāja krēslu, ziņo Market Watch.

Viens no Yahoo! dibinātājiem un līdzšinējais kompānijas vadītājs Džerijs Jangs (Jerry Yang)Akcionāri ar Yahoo! vadītāja maiņu ir apmierināti, jo bija radusies neuzticība kompānijai pēc tam, kad tā noraidīja Microsoft piedāvājumu pārņemt Yahoo!.

Yahoo! valde norāda, ka Dž. Jangs paliks vadītāja amatā līdz tiks atrast piemērots viņa aizstājējs. Pasaules mediji ziņo, ka atrast piemērotu Yahoo! vadītāju kompānijai būšot ļoti grūti, turklāt pirms tam vēl valdei jāizstrādā skaidra tālākā Yahoo! stratēģija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pēc Yahoo izpilddirektora atkāpšanās palielināsies Third Point ietekme

Gunta Kursiša, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc līdzšinējā kompānijas Yahoo izpilddirektora Skota Tomsona «skaļās» atkāpšanās no amata kompānijas valdē trīs vietas tiks piešķirtas vieniem no Yahoo investoriem Third Point, tādējādi ievērojami palielinot investoru ietekmi Yahoo.

Kompānijas Yahoo līdzšinējais izpilddirektors Skots Tomsons (Scott Thompson) atkāpās no amata svētdien, 13. maijā, sekojot skandālam par viņa falsificēto universitātes diplomu datorzinātnēs. Nepatiesas ziņas par akadēmisko izglītību IT nozarē tika iekļautas arī viņa dzīves gājumā (CV). Tāpat pasaules mediji ziņo, ka viņa atkāpšanu ietekmēja arī pirms neilga laika uzstādītā vairogdziedzera vēža diagnoze. Pēc S. Tomsona atkāpšanās viņa vietā iecelts Ross Levinsons (Ross Levisohn), kompānijas mediju vadītājs.

Jautājumam par S. Tomsona neptieso dzīves gājumu pievērsās Daniels Loebs (Daniel Loeb) – viena no lielākajiem Yahoo investoriem Third Point pārstāvis. Third Point pieder 5,8% Yahoo daļu, un tagad tas būtiski palielinās savu ietekmi kompānijā, turklāt paredzams, ka Third Point turpmāk varēs būtiski ietekmēt uzņēmuma stratēģiju, vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi 18 gadu laikā kopš kompānijas dibināšanas interneta kompānija Yahoo lēmusi par labu logotipa maiņai, vēsta uzņēmuma pārstāvji.

«Mēs vēlējāmies logo, kas paliek uzticīgs mūsu «saknēm», tomēr parāda mūsu produktu evolūciju,» teikts Yahoo paziņojumā.

Lai piesaistītu lielāku uzmanību vizuālajām pārmaiņām, 30 dienu laikā ik dienas Yahoo savā interneta vietnē prezentēja kādu no jaunā logotipa variantiem.

Jaunais logotips ir tikai viena no pārmaiņām, ko piedzīvo Yahoo Inc., kopš par uzņēmuma vadītāju pirms 14 mēnešiem kļuva Marisa Meiere (Maris Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

Kopš M. Meieres ienākšanas kompānijā jau ir «uzposta» Yahoo mājas lapa, e-pasta un Flickr fotogrāfiju dalīšanās pakalpojums, kā arī strādāts pie mobilo telefonu lietotāju piesaistes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Google reklāma: kā noskaidrot reklāmas pozīciju, kura nodrošina lielāko klientu skaitu

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jūs ieguldāt naudu Google meklētāja reklāmā, jums ir svarīgi zināt, kura reklāmas pozīcija nodrošina lielāko konversiju skaitu (konversija = produkta pasūtījums, kupona lejupielāde utt.). Tas, vai jūsu reklāmas ziņojums tiks rādīts augstākā vai zemākā pozīcijā (no 1 līdz 11), atkarīgs no dažādiem faktoriem.

Bieži vien vairums reklāmdevēju tiecas sasniegt pirmo vietu. Bet cik tas ir izdevīgi? Augstāka reklāmas pozīcija arī izmaksā dārgāk. Varbūt nav vērts palielināt izdevumus? Varbūt jātiecas uz otro, trešo vai vēl zemāku reklāmas vietu? Noskaidrojot, kura jūsu reklāmas ziņojuma pozīcija nodrošina lielāko konversiju skaitu, reklāmdevējs var pieņemt pamatotus lēmumus un pieturēties pie saprātīgākas reklāmas stratēģijas, tādējādi ietaupot līdzekļus un palielinot konversiju skaitu.

Šajā rakstā es atklāšu, kā jūs varat noskaidrot, kura reklāmas pozīcija jums nodrošina lielāko konversiju skaitu. Pastāv vairāki veidi, kā analizēt datus. Es pastāstīšu par vienu no tiem. Šim nolūkam jums būs nepieciešams izveidot vienu ne īpaši sarežģītu atskaiti Google Analytics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo valdē turpinās pārmaiņas

Gunta Kursiša, 08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kņada ap Yahoo nenorimst, un šoreiz Yahoo pametis tā vadītājs un trīs citi valdes locekļi, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Plānojiet virzīt produktus ārzemju tirgos? Divi svarīgie momenti, kam jāpievērš uzmanība

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants, 20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kamerā notika seminārs «GOOGLE EKSPORTAM», kur par eksporta iespējām, izmantojot interneta un t.sk. Google meklētāja priekšrocības, stāstīja Didzis Vilcāns (Google Ireland), Dr.Sergejs Volvenkins (iMarketings.lv) un Jānis Birģelis (Infinitum8).

Zemāk minēšu kopsavilkumu no savas prezentācijas. Prezentācijā iekļautais saturs bija 100% praktisks, kam par pamatu tika ņemta informācija no iMarketings Google AdWords un Google Analytics nodaļas ekspertu ikdienas darba ar klientiem, kuri realizē savu produkciju ārzemēs. Prezentācija bija sadalīta divās daļās: pirmā daļā stāstīju par diviem būtiskiem argumentiem, kāpēc Google meklētājs ir atbilstošs reklāmas instruments eksporta noieta veicināšanai un otrā daļā tika akcentēti divi momenti, kam obligāti jāpievērš uzmanība pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos. Pie dāvāju ar šīs informācijas kopsavilkumu iepazīties zemāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Nozog 400 tūkstošus Yahoo paroļu; populārākās - 123456 un password

Jānis Rancāns, 13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeru grupējums D33D Co. uzlauzis interneta vietni Yahoo un publiskojis 400 tūkstošu lietotāju paroles, kā arī citus pieejas datus. Zādzība arī var ietekmēt citu interneta vietņu lietotājus, vēsta Reuters.

Datu speciālisti, pēc publiskotās informācijas analīzes, secinājuši, ka nozagta informācija ne tikai par Yahoo lietotājiem, bet arī par Gmail, AOL, Hotmail, Comcast, MSN, SBC Global, Verizon, BellSouth un Live.com. Tā, piemēram, starp publiskotajiem datiem160 tūkstoši esot Gmail lietotāju paroļu, 55 tūkstoši – Hotmail un 25 tūkstoši – AOL.

Yahoo izplatījusi atvainošanos par notikušo datu zādzību, kas ir kārtējais satricinājums dažādu nedienu nomāktajai kompānijai. Tikmēr eksperti asi kritizējuši Yahoo, norādot, ka tik lielai interneta kompānijai kā Yahoo nepieciešams vairāk uzmanības pievērst datu drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

WSJ: Microsoft un Kanādas pensionāri gatavojas pārņemt Yahoo

Jānis Rancāns, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju gigants Microsoft, privāto investoru uzņēmumi Silver Lake Partners un Canada Pension Plan Investment Board (kas pārvalda Kanādas pensiju plānu), gatavo vairāku miljardu dolāru darījumu, lai pārņemtu tīmekļa kompāniju Yahoo, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Wall Street Journal.

Saskaņā ar laikraksta vēstīto, Microsoft Yahoo pārņemšanai gatavojas atvēlēt vairākus miljardus ASV dolāru, savukārt papildus finansējumu piešķirtu bankas un minētie investīciju uzņēmumi.

Tomēr Microsoft ar saviem partneriem vēl nav nolēmuši par piedāvājuma izteikšanu, un no tā varētu atteikties, ja plāns izrādītos pārāk sarežģīts, laikrakstam stāstīja situācijas pārzinātāji.

Kopumā interesi par Yahoo pārņemšanas darījumu izrādījušas deviņas kompānijas. Kā norāda Wall Street Journal, Yahoo ir ļoti kārdinošs mērķis. Vietnes resursus, kā, piemēram, Yahoo News, Yahoo Finance un Yahoo Sports, katru mēnesi apmeklē aptuveni 700 miljoni cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru