Ražošana

Zīmolu atdarināšana var pieaugt

Sandra Dieziņa, 25.08.2004

Jaunākais izdevums

Zīmolu atdarināšanas gadījumi pēc iestājas Eiropas Savienībā var pieaugt un sevišķi liels drauds ir no tā saucamajām trešajām valstīm. To Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas rīkotajam semināram Pārtikas produktu zīmolu attīstības tendences Latvijā veltītajā preses konferencē vakar atzina zvērinātu advokātu biroja Baltmane&Bitāns zvērināts advokāts Agris Bitāns, kas specializējies intelektuālā īpašuma aizsardzības jautājumos. Viņš atzīmē, ka nav arī izslēgti zīmolu viltojumu gadījumi Eiropā, taču lielāka bīstamība esot ar trešajās valstīs, piemēram Krievijā un Ķīnā ražotajām akcīzes precēm un apģērbu, kuriem jārod noiets, tāpēc viltojumi varot parādīties biežāk. Stāstot par savu pieredzi cīņā ar viltojumiem, viena no aktīvākajiem savu zīmolu aizstāvjiem, Latvijā lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams (LB) mārketinga direktore Inese Eglīte uzsvēra, ka šogad Patentu valdē iesniegtas jau astoņas pretenzijas, bet tiesā – trīs prasības. Sava intelektuālā īpašuma aizsardzībai LB algo intelektualā īpašuma konsultantu, kura uzdevums ir ikdienā sekot līdzi alkoholisko dzērienu tirgum un vērot, vai netiek pārkāptas uzņēmuma īpašumtiesības. «Tirgus ir stabilizējies un asāka kļūst konkurence gan legāliem, gan nelegāliem veidiem. Kopējot vārdiskās un grafiskās preču zīmes jeb uzsēžoties uzņēmumam uz astes, tiek maldināts gan patērētājs, gan uzņēmums zaudē pelņu, bet zīmols – pievienoto vērtību,» uzsvēra I. Eglīte, aicinot ražotājus nebaidīties cīnīties pret zīmolu atdarinātājiem. LB savas tiesības ir aizstāvējis gan tiesā, gan arī panācis vienošanos ar pārkāpējiem sarunu ceļā. Pēdējais strīds ir beidzies tikai šā gada jūnija beigās, kad LB un SIA Jaunalko panācis izlīgumu strīdā par preču zīmes Stoli piederību. Savukārt patlaban uzsākts process pret SIA Veta, jo tās ražotā Upeņu balzama zīmols esot ļoti līdzīgs LB ražotajam Rīgas Melnā balzama zīmolam. Patlaban Latvijā par savu zīmolu aizstāvību galvenokārt iestājas lieli uzņēmumi, kas ir sapratuši un novērtējuši šā intelektuālā īpašumu nozīmību savā darbībā. Taču, lai izsargātos no viltojumiem, arī citi ražotāji tiek aicināti rūpēties par savam preču zīmēm un zīmoliem, tos reģistrējot gan Patentu valdē, gan ES attiecīgajās institūcijās, kur to var reģistrēt gan kā Eiropas Kopienas preču zīmi, gan katrā valstī atsevišķi, taču tad jārēķinās ar lielākām izmaksām un laika patēriņu. Gan A. Bitāns, gan uzņēmēji norāda, ka rūpes par savu zīmolu aizsardzību nav lēts process, jo esot jāmaksā valsts nodeva, jāatalgo jurisa darbs un ja lieta ir sarežģītāka, tad jāpieaicina patentpilnvarotais utt. A. Bitāns arī piebilda, ka aptuveni 90 % gadījumu no tiesā iesniegtajām prasībām ir vērstas par labu prasītājam. Patlaban Rīgas apgabaltiesā intelektuālā īpašuma jautājumos esot specializējušies divi tiesneši. Db jau ziņoja, ka Latvijā lielākais piena pārstrādes a/s Rīgas piena kombināts (RPK) šīs vasaras sākumā informēja par vairākiem gadījumiem, kad tika aizskartas uzņēmumam piederošo zīmolu īpašumtiesības. Patlaban RPK turpina sarunas ar strīdā iesaistītajām pusēm par iespējamā izlīguma panākšanu, jo uzskata, ka tiesvedība varot izvērties par ilgstošu un ekonomiski neizdevīgu procesu abām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noskaidroti Latvijā un Baltijā mīlētākie zīmoli

Nozare.lv, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, informē zīmolu topa veidotāji DDB Consulting.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Nokia, trešajā - Skype. Topa ceturtajā vietā ierindojies zīmols Swedbank, piektajā - Maxima, sestajā - Facebook, septītajā - TV3.

Baltijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz YouTube, Raffaello un Fairy, kas attiecīgi ierindojās astotajā, devītajā un desmitajā vietā.

Zīmols Google ir arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta augšgalā. Arī pagājušajā gadā Google bija šī topa pirmajā vietā.

Salīdzinājumā ar pagājušo gadu savas pozīcijas Latvijas mīlētāko zīmolu topā nav mainījis arī Inbox, kas ierindojas otrajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pakāpeniski paaugstinās akcīzes nodokļa likmi alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām, tabakas aizstājējproduktiem, kā arī atsevišķiem naftas produktiem, kurus izmanto speciālajās ekonomiskajās zonās (SEZ) un brīvostās.

To paredz grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli", kas iekļauti 2024.gada budžeta likumprojektu pakotnē.

Kā aģentūra LETA informēja Finanšu ministrijā, no 2024.gada 1.marta par cigarešu paciņu (20 cigaretēm) cena varētu pieaugt par 0,49 eiro, par 40 gramiem smēķējamās tabakas cena varētu pieaugt par 0,67 eiro un par cigāriem/cigarillām (10 gabali) cena varētu pieaugt par 0,46 eiro.

Tāpat par karsējamās tabakas paciņu (20 gabaliem) cena varētu pieaugt par 0,21 eiro, par e-šķidruma iepakojuma vienību divi mililitri ("Salt") cena varētu pieaugt par 0,10 eiro, savukārt par iepakojuma vienību 10 mililitri cena varētu pieaugt par 0,48 eiro. Par nikotīna spilventiņiem iepakojuma 14 gramu vienību cena varētu pieaugt par 0,30 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas paaugstinās akcīzes nodokļa likmi alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām, tabakas aizstājējproduktiem.

Kā aģentūra LETA informēja Finanšu ministrijā, no 1.marta par cigarešu paciņu (20 cigaretēm) cena varētu pieaugt par 0,49 eiro, par 40 gramiem smēķējamās tabakas cena varētu pieaugt par 0,67 eiro un par cigāriem/cigarillām (10 gabali) cena varētu pieaugt par 0,46 eiro.

Tāpat par karsējamās tabakas paciņu (20 gabaliem) cena varētu pieaugt par 0,21 eiro, par e-šķidruma iepakojuma vienību divi mililitri ("Salt") cena varētu pieaugt par 0,10 eiro, savukārt par iepakojuma vienību 10 mililitri cena varētu pieaugt par 0,48 eiro. Par nikotīna spilventiņiem iepakojuma 14 gramu vienību cena varētu pieaugt par 0,30 eiro.

Savukārt par alkoholiskajiem dzērieniem par vien litru stiprā alkoholiskā dzēriena (degvīns, brendijs u.tml. ar spirta saturu 40%) cena varētu pieaugt par 0,67 eiro, sidra ar alkohola saturu līdz 6% cena varētu pieaugt par 0,07 eiro, vīna vai raudzētā dzēriena virs 6% cena varētu pieaugt par 0,13 eiro un starpproduktu (vermuti) līdz 15% cena varētu pieaugt par 0,13 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas «mīlētākie» zīmoli - Google, Inbox un Nokia

LETA, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots mīlētāko zīmolu topa veidotāja, aģentūras DDB Latvija veidotā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Inbox, trešajā - Nokia. Topa ceturtajā vietā ir Skype, piektajā vietā ir ierindojies zīmols Draugiem.lv, sestajā - Swedbank, septītajā - Maxima, astotajā - Rimi, devītajā - zīmols Laima. Latvijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz zīmols Provansas Francis.

Zīmols Google Latvijas mīlētāko zīmolu top10 pirmajā vietā ir ierindojies jau ceturto gadu.

Vēl bez Latvijas top10 šodien tika nosaukti arī par labākajiem atzītie zīmoli sešās kategorijās - unikālākais zīmols, kvalitatīvākais zīmols, izdevīgākais zīmols, augošākais zīmols, zīmols ar potenciālu, ietekmīgākais zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas Piena kombināts iebilst pret zīmolu atdarinājumiem

Sandra Dieziņa, 14.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais piena pārstrādes uzņēmums a/s Rīgas Piena kombināts (RPK) iebilst pret divu savas produkcijas iepakojumu atdarinājumiem. RPK vadība uzskata, ka a/s Tukuma piens ražotā Lauku piens ar tauku saturu 3,8 % iepakojums esot ļoti līdzīgs RPK ražotajam Lauku pienam ar preču zīmi Rasa, tāpēc patērētājs viegli varot sajaukt šos produktus. Zīmola atdarināšana vērojama arī saldējuma ražošanā. Lai gan RPK patentējis zīmoluVēsma saldējuma ražošanā un neviens cits aukstā salduma ražotājs to nedrīkstot izmantot, patlaban pēc Daugavpils saldējuma fabrikas pasūtījuma SIA Margota ražo saldējumu Vēsma Plus. Radušos konfliktsituāciju RPK cer atrisināt savstarpējās sarunās ar ražotājiem. Piektdien RPK patentpilnvarotā agentūra jau nosūtījusi brīdinājuma vēstuli gan Margotai, gan Daugavpils saldējuma fabrikai, kā arī RPK līdzīgu brīdinājuma vēstuli gatavo Tukuma pienam. Ja pārkāpumi netikšot novērsti, RPK gatavs vērsties arī tiesībsargājošajās institūcijās, lai šo problēmu atrisinātu. «Tie ir ļoti rupji mūsu zīmolu pakaļdarinājumi. Šādā veidā nenoliedzami mazākiem uzņēmumiem ir vieglāk iekarot tirgū. Taču vislielākā zaudējuma sajūta rodas tieši pircējam, kas stāv pie veikala plaukta un izvēlas preci. Domājot, ka pērk Rasu vai saldējumu Vēsma, viņš iegādājas produktu, ko nemaz nav vēlējies. Pieļauju, ka augot konkurencei vietējā tirgū šādas situācijas kļūs arvien biežākas un īpaši cietīs tie uzņēmumi, kuri ir izveidojuši spēcīgus, patērētāju iecienītus zīmolus,» skaidro RPK ģenerāldirektors Jānis Skvarnovičs. Lai izveidotu spēcīgu zīmolu ir nepieciešami gan lieli cilvēku intelekta, gan arī lieli finanšu līdzekļu ieguldījumi mārketingā, taču uzņēmumi, kas rada pakaļdarinājumus, zināmā mērā piesavinās svešus panākumus, viņš piebilda. Piektdien Db neizdevās sanemt komentārus no a/s Tukuma piens. Savukārt SIA Margota direktors Atis Riekstiņš skaidroja, ka viņi tikai izpildot Daugavpils saldējuma rūpnīcas pasūtījumu un daugavpilieši esot preču zīmju turētājs un atbildot par šo zīmolu. A. Riekstiņš jau brīdinājis Daugavpils saldējuma fabriku par iespējamām problēmām ar šo zīmolu. Taču oficiālā vēstulē Daugavpils ražotājs norādījis, ka Patentu valdē iesniegts pieteikums par zīmola Vēsma Plus reģistrāciju un iekams notiekot lietas izskatīšana, saldējuma fabrikai neesot pamata pārtraukt šī produkta ražošanu, teica A. Riekstiņš. Jāpiebilst, ka līdz šim Latvijā jau bijuši vairāki līdzīgi gadījumi ar mēģinājumiem atdarināt iepakojumu. Savulaik Db jau ziņoja par SIA Ratiko iebildumiem par Limbažu maizes iepakojuma atdarināšanu. Tāpat Db rakstīja par Nestles neapmierinātību ar SIA Baltic Polis Indijā ražotajiem produktiem, kur kafijas iepakojums praktiski ne ar ko neatšķīrās no visā pasaule atpazīstamās Nestle produkcijas (Db, 21.05.).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots kompāniju DDB Consulting, Gfk Custom Research Baltic, PHD Latvia un Kapitāls kopīgi veidotajā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Otrs mīlētākais zīmols Latvijā ir Inbox, bet trešais - Swedbank. Top10 ceturto vietu ieņem Youtube, piekto - Rimi, sestajā vietā ierindojas Facebook, septītajā - Lattelecom, astotajā vietā ir Skype, devītajā vietā Maxima, bet Top10 noslēdz Depo.

Par 2015.gada unikālāko zīmolu atzīts Rīgas Melnais balzams, kvalitatīvākā zīmola statusā ir Nike, savukārt kā izdevīgākais zīmols ir noteikts Supernetto.

Žurnāla Kapitāls īpašā balva - Straujāk augošākais zīmols - tika piešķirta Statoil, pētījumu aģentūras GfK speciālbalvu - Zīmols ar potenciālu - ieguva Latvijas Televīzijas 1.kanāls, bet PHD Latvija drosmīgākā zīmola statuss tika piešķirts Amoralle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu zīmolu eksperts Eds Vils intervijā laikrakstam Diena stāsta par zīmolu spēku un kā tos var izmantoto valstis, arī Latvija.

Latvijā viesojaties saistībā ar šobrīd notiekošajiem Britu nedēļas pasākumiem. Kā jums šķiet, vai valstīm nepieciešams savs zīmols? Piemēram, Latvija ilgstoši tādu meklē. Par tādu mēģināja kļūt sauklis «Zeme, kas dzied».

Valsts ir ļoti komplekss un sarežģīts veidojums - tā ir daba, cilvēki, kultūras mantojums, tradīcijas, ekonomika. Tā ka valstij ir daudz iespēju radīt savu zīmolu un uzvesties atbilstoši tam. Piemēram, Lielbritānijas iedzīvotāji zina samērā maz par Latviju, ja nu vienīgi kaut ko Eirovīzijas kontekstā. Līdz ar to jums ir lieliska iespēja šo tukšumu aizpildīt ar savu stāstu, savu zīmolu. Radīt īsceļu cilvēkiem, kuriem nav laika iedziļināties, veidot priekšstatu par valsts personību, tās vērtībām, to, par ko tā iestājas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pieaug «firmas» elektronikas viltojumi

Juris Kaža [email protected], 17.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji pieaug t.s. firmas (pazīstamu zīmolu) elektronikas viltošana, raksta portāls Wired News. Wired News atsaucās uz auditorfirmas KPMG starptautisku pētījumu, kas liecina – katra desmitā augsto tehnoloģiju prece var būt lēts viltojums, ko ražojis pilnīgi cits, nevis pazīstamā firma. Pētījumā norādīts, ka sarežģītas elektronikas (piem. videospēļu ierīces Sony PlayStation) atdarināšana ir relatīvi jauna parādība dažādu preču pirātisma «biznesā». Somas, apģērbus (Prada markas drēbes, kas faktiski ir prastas «lupatas») pat kompaktdiskus un DVD filmas «kreisie uzņēmēji» ražo jau sen, norāda Wired News. Jaunāko laiku elektronikas viltojumu ražošana prasa samērā lielas pūles, jo precei ir vismaz sākotnēji jādarbojas it kā precei ar īsto zīmolu. Uzskata, ka krāpnieciskā ražošana galvenokārt notiek Ķīnā un, ka aizdomīgās preces parasti piedāvā internetā par pārspīlēti pazeminātām cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptiekas zīmola ierindošanās Mīlētāko zīmolu topa galvgalī ir īstens novērtējums farmaceita darbam. Ar strauju lēcienu no 92. uz 39. vietu Mīlētāko zīmolu topā Mēness aptieka 2018. gadā ir atzīta par Latvijas farmācijas nozares Mīlētāko zīmolu. Līdztekus priekam par panākto tas apliecina, cik sabiedrībā vajadzīgi un augstu tiek novērtēti aptiekā sniegtie pakalpojumi.

Latvijas mīlētāko zīmolu topa pamatā ir pētījums, kas tiek veikts pēc starptautiski radītas un vietēji adaptētas DDB Brand Capital zīmolu izpētes metodoloģijas, ko pielieto 30 pasaules valstīs. Nokļūšana šajā topā ikvienam uzņēmumam ir nozīmīgs patērētāju viedokļa barometrs, kas ļauj objektīvi novērtēt līdzšinējo darbu un izdarīt secinājumus, attīstot nākotnes stratēģiju.

Lielisks darba novērtējums

„Uzņēmumam, kas aizvien strādājis ar galveno mērķi dažādot savus pakalpojumus, pilnveidot apkalpošanas kvalitāti un kļūt par īstenu palīgu savam klientiem, nokļūšana Mīlētāko zīmolu topa augstajā vietā ir labākais darba novērtējums. Tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizos akcentus, un ir stimuls iesākto turpināt,” atzīst AS „Sentor Farm aptiekas” valdes loceklis un mazumtirdzniecības direktors Ivo Velde. Fakts, ka esam mīlētākais zīmols Latvijas farmācijas nozarē, apliecina mūsu darba virziena pareizību,” viņš atzīst, akcentējot, ka pirmkārt augstā pozīcija Mīlētāko zīmolu topā ir paldies katram farmaceitam, katras aptiekas vadītājam un uzņēmuma vadības komandai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otro gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu Latvijā atzīts Google. Otrajā vietā šogad ierindojies zīmols Inbox.lv, bet trešajā vietā - Maxima.

Uz ceturto vietu šogad noslīdējis zīmols Nokia, savukārt piektajā vietā ierindojies zīmols Laima, kas pērn atradās 12.pozīcijā. Sestais mīlētākais zīmols šogad ir Rimi, septītais - Swedbank, astotais - Draugiem.lv, paziņoja Latvijas mīlētāko zīmolu topa veidotāji - reklāmas aģentūra DDB, žurnāls Kapitāls un pētījumu aģentūra TNS Latvia.

Devītajā vietā ierindojies vēl viens topa desmitnieka jaunpienācējs - TV3, bet desmitais mīlētākais zīmols šogad ir Latvijas Mobilais telefons.

2010.gadā Latvijas mīlētākie zīmoli bija Google, Nokia, Inbox, Visa, Swedbank, Maxima, Rimi, Draugiem.lv, Latvijas Mobilais telefons un Depo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsā laikā Baltkrievija no mūsu sadarbības partnera kļuvusi par krīzes un draudu avotu Latvijai, raksta laikraksts Diena. Rakstu sērijā tas ļaus ieskatīties, kā Baltkrievijas biznesa, kriminālā un politiskā vide mijiedarbojas un ietekmē nevien norises Baltkrievijas iekšienē, bet arī Latviju un citas Austrumeiropas un Centrāleiropas valstis.

Baltkrievijas Republikā saražotās tabakas produkcijas apjoms, pēc virknes ekspertu vērtējuma, vismaz divas reizes pārsniedz tās iekšējo patēriņu. Tas rada ideālus priekšnoteikumus gan oficiālajam tabakas izstrādājumu eksportam, gan arī to nelegālai izvešanai pāri robežai.

Raksts krievu valodā lasāms šeit: /uploads/manual/2022/01/20220117-0718-baltkrievijas-kontrabandas-vesture3-rus.pdf

XXI gadsimta pirmās desmitgades sākumā kļuva skaidri ieraugāms faktors, kas sekmēja līdz tam īpašu starptautisku ievērību neguvušu tabakas ražotāju, kā arī tabakas izstrādājumu kontrabandas strauju izaugsmi: lai kā par savu garšu tiktu nievātas zemākās kategorijas cigaretes, izrādījies, ka tieši tās pēdējās desmitgades laikā kļuvušas par īstu zelta āderi. Jo zemāka cena un akcīze nekā citās valstīs, jo tās izdevīgāk vest pāri robežām. Kontrabandas cigaretes no Baltkrievijas turpina plūst Rietumu virzienā. Eiropā ienākumi no nelegālās produkcijas ir ļoti augsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pēc Milānas kraha Ozols gandarījumu rod Magnetic Latvia zīmolā

Jānis Goldbergs, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia Rīgas lidostā ir jau gadu. Tas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktora Andra Ozola EXPO redzējums un reizē jautājums par kopēju Latvijas zīmolu

2018. gada februārī LIAA direktors A. Ozols telpas atklāšanā sacīja: «Lidostā tagad ir savs EXPO, vieta, kur sevi parādīt!» A. Ozolam desmit gadus tā arī neizdevās iegūt kontroli par EXPO izstāžu rīkošanu un Rīgas lidostā bija iespēja radīt savu zīmolu Magnetic Latvia. Stāsts par Biznesa informācijas centru Magnetic Latvia vienlaikus ir arī stāsts par cīņu, kurā A. Ozols visādām metodēm pierāda, ka viņam ir taisnība.

Pēc starptautiskā kraha

A. Ozola paziņojums pērn uzrunā medijiem bija ievērības cienīgs un nebija gluži kļūmīga amatpersonas pārteikšanās. Tas izriet gan no LIAA un aģentūras direktora iepriekšējās darbības, gan no zīmola Magnetic Latvia veidošanas pirmsākumiem. Sauklis Magnetic Latvia savu augšupeju sāka 2015. gadā, kad Eksporta forumā LIAA amatpersonas ar īpašu skubu sāka lielīt iestādes lomu eksporta veicināšanā, pārstāvniecības Pekinā, Šanhajā, Singapūrā un citviet Āzijā, kā arī sāka virzīt ideju, ka tas viss būtu liekams zem viena zīmola – Magnetic Latvia. Vēlāk, 2017. gadā, sekoja ieteikums zīmolu lietot arī citām valsts iestādēm, pašvaldībām un uzņēmumiem kā kopēju Latvijas zīmolu. Vienlaikus 2015. gads Latvijas vēsturē iezīmējas arī ar to, ka valdība nolēma valsts paviljonu EXPO izstādē Milānā neuzstādīt. Tobrīd sabiedrībā virsroku uz brīdi guva viedoklis, ka piedalīšanās starptautiskajās EXPO izstādēs ir jāpārtrauc, ka tas ir novecojis un sevi izsmēlis projekts un Latvijai ir vajadzīgs kas cits, savs un tepat. Par to liecina daudz ierakstu sociālajos tīklos. 2017. gadā apstākļi mainījās un Astanā, Kazahstānā, notika mazais EXPO. Latvija par spīti tam, ka valsts finansējuma nebija, izstādē piedalījās. Tieši togad A. Ozols un LIAA ierosināja zīmolu Magnetic Latvia piedēvēt praktiski visam Latvijā radītajam, visam, kas mums ir labs. To apstiprina arī LIAA interneta portāls Labs of Latvia, kurā šā gada februārī tika palaists zīmols Magnetic Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Google noturējis Latvijā mīlētākā zīmola pozīcijas, Airdog kronē par drosmīgāko

Dienas Bizness, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google un Inbox jau vairākus gadus pēc kārtas ir spējuši noturēt līderpozīcijas Latvijas Mīlētāko zīmolu topā, savukārt topa augstajā 3.vietā šogad ierindojusies pārtikas veikalu ķēde Rimi, informē Latvijā Mīlētāko zīmolu topa projekta vadītāja Kristīne Liniņa.

Tālāk seko Laima, Draugiem.lv, Maxima, Skype, Swedbank, Depo un Top10 noslēdz Nokia.

Par 2014. gada Unikālāko zīmolu atzīts uzņēmums Lāči, Kvalitatīvākā zīmola statusu nemainīgi saglabā Nike, savukārt kā Izdevīgākais zīmols ir noteikts Supernetto.

«Šajā gadā spilgti iezīmējas tas, ka cilvēki vairāk izvēlas krāt pieredzi, nevis preces. Tādējādi zīmoliem ir jāspēj ieinteresēt savus klientus ar uzrunājošiem stāstiem, nevis pašslavinājumiem. Uz to norāda arī fakts, ka gandrīz visiem zīmoliem ir samazinājies lojālo klientu skaits. Tikai 19 no 355 Latvijas Mīlētāko zīmolu topā iekļautajiem zīmoliem ir izdevies audzēt lojālo klientu skaitu,» uz šī gada tendencēm norāda DDB Latvija Stratēģiskais direktors Edgars Pētersons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas Modes zīmolu apvienība ver vaļā savu veikalu

Gunta Kursiša, 18.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien durvis vaļā vēris jauns pašmāju zīmolu veikals 8 Rooms, kurā pārstāvēta liela daļa Latvijas dizaina zīmolu - BUG, PAIYA, RIPA, Be Carousell, QooQoo, Cinnamons atelier, MARE&ROLS, One Wolf, Red Salt, Līva Šteina, Nina, Alexandra Westfal un Anita Sondore.

Līdztekus veikalam, kas tiek pozicionēts arī kā «šovrūms», telpās atradīsies arī Latvijas Modes Zīmolu Apvienības birojs. Zīmolu apvienība izveidota šā gada 18. oktobrī kā sabiedriska organizācija, kuras galvenais uzdevums ir «apvienot Latvijas modes zīmolus un kopīgiem spēkiem veicināt to labklājību profesionālās un sabiedriskās darbības ietvaros, kā arī sekmēt modes nozares speciālistu kvalifikācijas celšanu».

Indra Salceviča, zīmola RED Salt modes māksliniece, iepriekš pauda, ka Latvijas zīmolu apvienošanās ir «pirmais solis Latvijas modes izaugsmes veicināšanā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē vadošo zīmolu TOP 10

Dienas Bizness, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē vadošo zīmolu reitinga pirmajās vietās ierindojas ASV zīmoli, savukārt strauju izaugsmi piedzīvo Āzijas zīmoli, apliecinot, ka Eiropas uzņēmumiem jārēķinās ar nopietnu konkurenci. Šādu tendenci parāda nesen publiskotais ikgadējais pasaules vadošo zīmolu reitings BrandZ, ko veido pētījumu kompānija Millward Brown, otrdien raksta laikraksts Diena.

Šis reitings jeb faktiski prognoze par paredzamo zīmola ieguldījumu uzņēmumu gada peļņā tiek veidots jau desmito gadu pēc kārtas un tiek uzskatīts par autoritatīvāko pasaulē, jo īpaši tāpēc, ka ļauj sekot izmaiņām patērētāju izvēlē.

Saraksta pirmajā vietā atrodas korporācija Apple, kura pērn bija zaudējusi pirmo vietu konkurentam Google. Tomēr 2014. gadā zīmola Apple vērtība atbilstoši reitinga veidotāju aprēķiniem palielinājusies par 67% līdz 246,99 miljardiem dolāru ( 220,17 miljardi eiro), kamēr Google, kas noslīdējis uz otro vietu, kļuvis dārgāks tikai par 9% un novērtēts 173,65 miljardu dolāru apmērā. Trešajā vietā atrodas korporācija Microsoft, kuras zīmola vērtība pieaugusi par 28% – līdz 115,5 miljardiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā iecienītāko zīmolu TOP 10

Monta Glumane, 01.06.2018

Tālāk galerijā: Latvijā desmit iecienītākie zīmoli. 10.vieta - Tele2

Foto: SCANPIX SWEDEN/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā - Facebook, bet Igaunijā - Kalev. Latvijā neviens no pašmāju zīmoliem nav iekļuvis TOP 10. Lielākoties reģionālie un globālie zīmoli ieņem vadošās topa pozīcijas arī Igaunijā un Lietuvā.

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pētījumu uzņēmumu grupā Kantar.

Pēdējos četrus gadus pirmo vietu Latvijas topā ieņem Swedbank, bet Laima, kas ļoti ilgu laiku turējās otrajā vai trešajā vietā, šoreiz TOP 10 nav iekļuvusi. Atšķirībā no kaimiņvalstīm Latvijas topā ir vairāki tehnoloģiju zīmoli – piemēram, Samsung, Apple un Audi. Tāpat Latvijas iedzīvotāji augsti novērtējuši arī zīmolu Neste, kamēr citviet Baltijā neviens degvielas tirdzniecības uzņēmums zīmolu TOP10 nav iekļuvis.

Iecienītāko zīmolu TOP 10 visās trijās Baltijas valstīs ierindojušies tādi globāli zīmoli kā YouTube, Google un Swedbank, kā arī veikalu tīkls Maxima. Vietējie zīmoli topā lielākoties nav iekļuvuši, izņēmums ir vienīgi Igaunija, kurā pirmo vietu ieņem saldumu ražotājs Kalev, tam seko globālais zīmols YouTube, bet jau nākamie ir sabiedriskā raidorganizācija ERR un vietējais mazumtirdzniecības tīkls Selver. Savukārt septītā vieta atvēlēta Farmi Piimatööstus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Finanšu noziegumu apkarošanā nepieciešama cieša nozares sadarbība un sabiedrības izglītošana

Bruno Puriņš, “Salv” Latvijas filiāles vadītājs, 22.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien pieaugošā ģeopolitiskā spriedze un straujā mākslīgā intelekta risinājumu attīstība radījusi ne mazums izaicinājumu finanšu sektoram, ar kiberuzbrukumiem un jaunām krāpniecības shēmām pārbaudot nozares digitālo noturību.

Lai neiekristu krāpnieku nagos, svarīga ir gan sabiedrības finanšu pratības, gan nozares sadarbības veicināšana, sekmējot savlaicīgāku noziegumu draudu identificēšanu un efektīvāku trešo pušu risku pārvaldību.

Ja agrāk viens no izplatītākajiem finanšu krāpniecības veidiem bija nelikumīga bankas kartes datu iegūšana, šodien arvien biežāk dzirdam par gadījumiem, kad pats lietotājs autorizē maksājumu no sava bankas konta vai iesaistās darījumos ar turīgiem prinčiem no Āfrikas, kuri sola lielu bagātību. Tāpat daļa noziegumu saistīta ar sankcijām, kas pēc 2014. gadā Krievijas sāktās agresijas Ukrainā un šobrīd kara ietekmē mainās ļoti bieži un ātri. Daļa cilvēku darījumus ar sankcionētām pusēm veic neapzināti, bet netrūkst arī darboņu, kuri to dara ar konkrētu mērķi, kā rezultātā iesaistītā banka vai cita finanšu iestāde var saņemt sodu vairāku miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

GIVEN ekspansijai izvēlas obligāciju emisiju

Jānis Goldbergs, 30.03.2023

Grenardi un GIVEN uzņēmumu līdzīpašniece un arī produktu veidotāja Alīna Spriņģe.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GIVEN ir juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīkls, kuru dibināja uzņēmuma Grenardi īpašnieki Ainārs un Alīna Spriņģi, pēdējos gados uzsācis pamatīgu paplašināšanos visās Baltijas valstīs. Lai sasniegtu paplašināšanās mērķus, veikta obligāciju emisija ar Signet Bank atbalstu.

Par to arī Dienas Biznesa jautājumi Grenardi un GIVEN uzņēmumu līdzīpašniecei un arī produktu veidotājai Alīnai Spriņģei.

Pastāstiet, lūdzu, uzņēmuma izveidošanās stāstu: sākumā Grenardi, pēc tam GIVEN?

Grenardi sākās jau 2000. gadā, kad tika izveidots viens neliels veikaliņš Mežciemā. Pirmsākumā šo veikalu mans vīrs Ainārs Spriņģis izveidoja savai mammai Lilijai, un tas vairāk raksturojams kā hobija pasākums Lilijai, nevis kā nopietna tirdzniecības tīkla izveides iecere. Viņa ar šo veikalu darbojās gadus četrus, līdz brīdim, kad Ainārs, būdams pieredzējis uzņēmējs, saprata, ka šajā nozarē slēpjas labs biznesa potenciāls. Līdztekus viņam radās iespēja ieguldīt privātus līdzekļus uzņēmuma attīstībā. Laika gaitā Grenardi attīstījās par veikalu tīklu ar vairāk nekā 20 veikaliem Baltijā, un uzņēmuma portfolio bija vairāki pasaulē atzīti itāļu zīmoli un teicama reputācija savā nozarē. Taču 2017. gadā menedžmentam šķietami pietrūka nākotnes skatījuma un no finanšu puses bija redzams, ka uzņēmuma attīstība sāk stagnēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Robins Huds ir atgriezies

, 07.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Dienvidāfrikas policijas sniegto informāciju to samulsinājis mūsdienu «Robins Huds», kurš naudu, ko nozadzis no lielas savrupmājas, izdāļājis kalpotājiem, kas šajā mājā strādāja, vēsta BBC.

Viņš no mājas, kurā ir 56 istabas, seifa paņēmis dārgus juvelierizstrādājumus un 50 000 rendu (nedaudz vairāk nekā 6 tūkstoši ASV dolāru), kā arī šaujamieroci.

Tad, kad vīrietis jau gatavojies bēgt, viņš pajautājis personālam, vai viņiem ir nepieciešama nauda, un atstājis 10 000 rendu.

Turklāt vīrietis nozieguma brīdī bija uzvilcis drēbes, ko viņš nesen bija nozadzis no šīs mājas. Pirms divām nedēļām mājā ielauzās vīrietis, kura vienīgais guvums bija daži apģērba gabali.

Otrajā laupīšanas reizē vīrietis vienu no mājas iemītniekiem saņēmis gūstā un, piedraudot ar ieroci, licis viņam izrādīt visas istabas. Pārējos cilvēkus, kas atradušies mājā, viņš ieslodzījis virtuvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stendera ziepju fabrika apkaros negodīgos konkurentus

Elīna Circene, 21.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stendera ziepju fabrika ceturtdien, 21. aprīlī, sniegs prasību Konkurences padomē, jo uzskata, ka tirgū rodas arvien vairāk vannas kosmētikas tirgotāju, kuru darbībā saskatāmas negodīgas konkurences pazīmes. Konkurējošie uzņēmumi atdarina Stendera ziepju fabrikas likumīgi lietotas atšķirības zīmes, tādējādi maldinot pircējus attiecībā uz tirgus dalībnieka identitāti. Par negodīgu konkurenci uzskatāma arī ārējā izskata, marķējuma un iepakojuma atdarināšana, kas maldina pircējus attiecībā uz preces izcelsmi. «Līdz šim Stendera ziepju fabrika negodīgās konkurences faktam ir pievērsusi maz uzmanības, jo negodīgi konkurējošo uzņēmumu darbība būtiski neietekmē uzņēmuma finansiālos rādītājus. Lēmums veltīt spēkus šīs problēmas publiskošanai nāca lēni un grūti, taču tā pamatā ir vēlme pasargāt mūsu pircēju no vilšanās,» uzņēmuma lēmumu komentē Stendera ziepju fabrikas ārējo sakaru vadītāja Inese Apse-Apsīte. SIA Stendera Ziepju fabrika darbības pamatvirziens ir vannas kosmētikas ražošana un tirdzniecība. Fabrikas produkcija tiek ražota Latvijā, Rīgā, no dabīgām augu valsts izejvielām. Nepilnu 3 gadu laikā uzņēmums no vienas tirdzniecības vietas Rīgā ir izaudzis līdz 20 tirdzniecības vietām Latvijā un 47 veikaliem ārvalstīs. SIA Stendera Ziepju fabrika savu darbību sāka 2001.gadā. Uzņēmuma dibinātāji ir Jānis un Zane Bērziņi. Uzņēmuma kapitāls ir 100% vietējas izcelsmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojoties vietējiem mazumtirdzniecības veikalu tīklu uzņēmumiem, kas līdz šim pārstāvēja zīmolu «top!», dibināta SIA «Latvian Retail Management», ko turpmāk atpazīs kā zīmolu «Citro»

Par mazumtirgotāju tīkla, kas pagaidām darbojas pārsvarā Ziemeļkurzemē un Latgalē, Latvian Retail Management (LRM) dibinātājiem ir AS Diāna, SIA Gabriēla un SIA LEKON. Vienotu mērķu vadīti, uzņēmumu valdes locekļi jauno apvienību dibināja 2019.gada sākumā. Akciju sabiedrība Diāna un SIA Gabriēla bijušas ilggadējas top! zīmola pārstāves, AS Diāna esot arī vienai no mazumtirgotāju savienības dibinātājām. Lai arī uzņēmumi ir attīstījušies un daudz ieguvuši, darbojoties top! zīmola paspārnē, šodien šī sistēma kļuvi smagnējāka gan lēmumu pieņemšanā, gan ātrumā un šajā gadījumā arī funkciju sadalē, secina SIA Latvian Retail Management (LRM) valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir noslēgusi kafijas tirgus uzraudzību, kuras ietvaros analizēja konkurences situāciju un pārbaudīja, vai tirgū nepastāv uzņēmumu darbībai vai patērētāju interesēm kaitējoši konkurences kropļojumi. Uzraudzības gaitā KP nekonstatēja pazīmes, kas varētu liecināt par konkurences tiesību pārkāpumiem, informē KP.

Lielāko daļu kafijas Latvijā importē, tomēr ir arī uzņēmumi, kopskaitā 12, kas kafiju ražo. Kopumā aptuveni 3-4% no kafijas, ko iegādājas Latvijas patērētāji, ir ražota šeit. Lielākais kafijas ražotājs Latvijā ir SIA Melnā kafija, kam seko SIA Emerald Baltic un SIA ALTUS.

Uzņēmumiem, kas vēlas uzsākt kafijas ražošanu, ir vajadzīgas lielas investīcijas, piemēram, ražošanas iekārtu iegādei un telpu iekārtošanai. Tāpat tiem jāspēj konkurēt ar jau esošajiem ražotājiem, kas sasnieguši tādu mēroga ekonomiju, kas ļauj piedāvāt savu produkciju gan Latvijas patērētājiem, gan to eksportēt. Ir nepieciešami arī starptautiski sertifikāti saražotajai produkcijai atsevišķiem noieta tirgiem, kā arī jārēķinās ar valūtas kursa svārstībām, iepērkot kafiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tuvojas Mīlētāko zīmolu tops 2008 noslēgums

, 22.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 4. gadu pēc kārtas Latvijā noskaidroti 50 mīlētākie zīmoli. Šogad tiks apbalvoti Top 10 zīmoli un zīmoli, kas ir vadošie piecās tēla novērtējuma kategorijās (kvalitāte, vadošums, enerģija, unikalitāte un izdevīgums). Īpašu balvu saņems arī visstraujāk kāpušais zīmols.

Latvijā Mīlētāko zīmolu topā ir notikušas interesantas izmaiņas. No 2007. gada Top 10 izkrituši 2 zīmoli, to vietā viens jauns un viens atgriezies no 2006. gada Top 10. Piektā daļa no Top 50 ir nomainījusies. Trīs zīmoli pacēlušies par vairāk nekā 30 pozīcijām un gada laikā par pusi palielinājuši savu mīlētāju skaitu. Lielākais kāpums – no 113. uz 36. vietu. Mārketinga konferences Predicts 2008 dalībnieki pirmajā trijniekā prognozē tādu zīmolus kā draugiem.lv, Hansabanka un Laima. Savas prognozes varat izteikt diena.lv Biznesa sadaļā, Db.lv informē Kristaps Menniks, Nords Event Communications projektu menedžeris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zaļāko zīmolu Latvijā iedzīvotāji nemainīgi atzinuši AS “Latvijas Valsts meži”, kam seko “Silvanols” un TOP3 jaunpienācējs “Madara”, liecina pētījuma “Brand Capital” ietvaros veiktās aptaujas rezultāti.

Tikmēr Baltijas kopējā vērtējumā zaļākie zīmoli ir “Madara”, “The Body Shop” un “Ikea”, pilnībā nomainot pērnā gada uzvarētāju trijnieku. Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau astoto gadu, apkopojot sabiedrības priekšstatus par zīmolu draudzīgumu videi.

“Kā rāda aptaujas rezultāti Latvijā, šobrīd sabiedrības apziņā zaļa domāšana iet rokrokā ar rūpēm par veselību un labsajūtu, ko apliecina “zaļāko” zīmolu TOP 10 iekļuvušo uzņēmumu darbības jomas. Līdz ar līderi “Latvijas Valsts meži” topā ir vairāki skaistumkopšanas nozares zīmoli – “Madara”, “Stenders” un “The Body Shop”, farmācijas zīmoli “Silvanols”, “Grindex” un “Olainfarm”, dzeramā ūdens ražotājs “Venden”, kā arī sadzīves ķīmijas, ķermeņa kopšanas, augu barības un dezinfekcijas līdzekļu ražotājs “Seal” un mēbeļu un mājlietu milzis “IKEA”. Nemainīga tendence – zīmolu “zaļuma” vērtējumā joprojām esam patrioti un dodam priekšroku pašmāju uzņēmumiem,” komentē “Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pasaulēs vērtīgāko zīmolu Ikgadējā kompānijas Millward Brown Optimor pētījumā jau atkal atzīts interneta pārlūks Google, kura vērtība tiek lēsta 100 miljardu ASV dolāru apmērā.

Pētījuma autori norāda, ka pasaules ekonomiskai krīzei nav izdevies būtiski ietekmēt zīmolu vērtību un TOP 100 vērtīgāko zīmolu vērtība sasniegusi 2 triljonus ASV dolāru – aptuveni tikpat daudz cik pērnajā pētījumā. «Klienti esošajās problēmās vaino kompāniju vadītājus un līderus, nevis zīmolus,» norāda Millward Brown izpilddirektore Joana Sedona (Joanna Seddon).

Tiesa, salīdzinot ar citiem gadiem, vērtīgāko zīmolu topā bijušas daudz krasākas izmaiņas – krīzes ietekmē savu zīmolu vērtību zaudējuši autoražotāji – piemēram Volkswagen, Chevrolet un Ford. Tāpat zīmolu vērtība kritusies finanšu gigantiem AXA, AIG un Merrill Lynch, kuru vietas ieņēmuši tādi zīmoli kā Pampers un Nintendo.

Komentāri

Pievienot komentāru