Tirdzniecība un pakalpojumi

300 tūkstošus latus iegulda Spirits & Wine lielveikalā

Sandra Dieziņa, 27.04.2012

Jaunākais izdevums

Viens no vadošajiem alkohola tirgotājiem SIA Riga Spirits & Wine Outlet Latvijā maija sākumā tirdzniecības centrā Spice Home atvērs specializētu alkoholisko dzērienu lielveikalu Spirits & Wine.

Šis būs otrais šī zīmola veikals Rīgā. Jaunā koncepta veikala izveidē Spice Home investēti gandrīz 300 tūkstoši latu. Līdz ar veikala atvēršanu SIA Riga Spirits & Wine Outlet radīs 12 jaunas darba vietas, kopā uzņēmumā nodarbinot 27 cilvēkus. 1151 kvadrātmetrus plašajā veikalā uzmanība tiks pievērsta sortimenta pārskatāmībai un informācijai par produktiem. Jaunatvērtajā veikalā būs plašākais alkohola sortiments Latvijā, sola kompānija.

SIA Riga Spirits & Wine Outlet valdes priekšsēdētājs Andris Lūkins komentē: «Atverot jauno veikalu Spice Home, mūsu mērķis ir izveidot funkcionālu, loģisku, viegli saprotamu un pārskatāmu veikalu, kas iegūtu modernākā, kvalitatīvākā un plašākā alkohola veikala statusu Baltijā. Sagaidām veiksmīgus rezultātus, jo jau 2011. gadā pēc piegādātāju datiem iekļuvām starp TOP 5 uzņēmumiem alkohola pārdošanas ziņā Latvijā. Jāņem vērā, ka tikām salīdzināti ar lielajiem pārtikas tirdzniecības tīkliem, bet mēs šādus rezultātu sasniedzām ar vienu tirdzniecības vietu.» Stāstot par jaunām tendencēm tirgū, A. Lūkins norāda: «Spirits & Wine ir līderis tā dēvētajā BIB jeb bag in box (vīns kastē) vīnu tirdzniecībā Latvijā. Piemēram, Skandināvijā šo vīnu tirdzniecība sastāda virs 70% no visa pārdotā vīna apjoma. Šāda tendence parādās arī Latvijā, un nepamatotais aizspriedums, ka vīns šajos iepakojumos ir sliktas kvalitātes, sāk lēnām izzust.»

Pirmā veikala Riga Spirits & Wine Outlet apgrozījums 2010. gadā sasniedza 1 712 955 latus, 2011. gadā pieaugot līdz 2 635 009 latiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Spirits&Wine veiksmes pamatā uzticami partneri, saliedēta komanda un kvalitāte

Sadarbības materiāls, 19.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Spirits&Wine dibināts 2009. gadā, kad durvis apmeklētājiem vēra pirmais Spirits&Wine outleta veikals Rīgā. Jau kopš dibināšanas uzņēmuma mērķis ir piedāvāt klientiem plašāko labākās kvalitātes zīmolu alkoholisko dzērienu klāstu par zemāko cenu. Izmantojot laika gaitā gūtās zināšanas, sekojot mērķiem un ievērojot augstus standartus, 13 gadu laikā uzņēmums Spirits&Wine ir atvēris 9 modernus veikalus un attīstījis interneta veikalu www.spiritsandwine.lv, kļūstot par vienu no veiksmīgākajām kompānijām alkohola segmentā Latvijā. Kā uzņēmumam veicies un ar kādiem izaicinājumiem nācies saskarties šajā laikā, stāsta Spirits&Wine valdes priekšsēdētājs Andris Lūkins.

13 gadu uzņēmumam, kas darbojas alkohola segmentā, – tas ir daudz vai maz?

Manuprāt, 13 gadi ir ļoti daudz! Šo gadu laikā esam piedzīvojuši patiešām daudz pārmaiņu – gan attiecībā uz klientu iepirkšanās paradumiem, gan paša uzņēmuma attīstībā.

Kādi bija uzņēmuma darbības pirmsākumi – ar kādiem izaicinājumiem nācās saskarties toreiz?

Jāatzīst, ka pats sākums bija viena liela avantūra! Viss bija jāsāk praktiski no nulles. Arī tirgus situācija Latvijā toreiz šajā segmentā bija pilnīgi cita: alkoholu varēja iegādāties parastajos veikalos, degvielas uzpildes stacijā un nelielos specializētos veikaliņos, turklāt vietējā produkcija bija ievērojami lētāka par importa precēm. Šo formātu mainījām, atverot alkohola veikalu ar plašu importa preču sortimentu par daudz zemākām cenām. Toreiz izaicinājumu bija tiešām daudz – es pat teiktu, viss bija izaicinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Alkohola tirgotāja Riga Spirits & Wine Outlet apgrozījums pērn audzis par 53%

Gunta Kursiša, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgotājs Riga Spirits & Wine Outlet 2011. gadā apgrozīja 2,635 milj. Ls, kas ir 53,8% pieaugums, salīdzinot ar 2010. gadu, liecina informācija Lursoft.

Uzņēmuma rentabiltāte 2011. gadā bija 0,52%, kas, salīdzinot ar 2010. gadu, ir nedaudz samazinājusies. Rentablitātes kritums saistīts ar jaunā termināla atvēršanu saistītajiem remontdarbiem, teikts Riga Spirits & Wine Outlet vadības ziņojumā.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdza ar 13,9 tūkst. Ls peļņu iepretim 55,5 tūkst. Ls peļņai 2010. gadā.

Uzņēmums dibināts 2009. gadā, un pirmais Riga Spirits & Wine Outlet atrodas Andrejsalā, un šā gada maijā durvis vaļā vēra arī otrs veikals tirdzniecības centrā Spice Home.

Riga Spirits & Wine Outlet ir divi īpašnieki: SIA Aila Tours vienīgais īpašnieks Andris Lūkins, kuram pieder 25% uzņēmuma kapitāla daļu, un otrs īpašnieks ir Kiprā reģistrēts uzņēmums Rodoza Trading Limited, kam pieder 75% Riga Spirits & Wine Outlet kapitāldaļu. Riga Spirits & Wine Outlet valdes priekšsēdētājs ir A. Lūkins. Valdes locekļa amatu ieņem Gints Caune un Dainis Šulcs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Alkohola patērētāji kļuvuši prasīgāki un izglītotāki

Monta Glumane, 02.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Specializētais alkoholisko dzērienu lielveikals Spirits&Wine desmit gadu laikā paplašinājies un nostabilizējies Rīgā, turpina izglītot gan darbiniekus, gan klientus un plāno modernizēties

Šā gada maijā apritēs desmit gadu, kopš Latvijas tirgū darbojas specializētais alkoholisko dzērienu lielveikals Spirits&Wine. Uzņēmuma līdzīpašnieks Andris Lūkins laikrakstam Dienas Bizness stāsta, ka aizvadītais laiks ir bijis ļoti spraigs un gadu gaitā daudz kas ir mainījies. Alkoholisko dzērienu tirdzniecību uzņēmums uzsāka ar aptuveni 400 kvadrātmetru lielu veikalu Andrejsalā, kura piedāvājumā bija ap 500 produktu. Šobrīd Rīgā kopumā ir četri Spirits&Wine veikali, lielākais no tiem sasniedz aptuveni 1200 kvadrātmetru, un tā piedāvājumā ir 5500 līdz 6000 produktu. Uzņēmuma veikali šobrīd atrodas tikai galvaspilsētā. «Liepājā veikala vairs nav, un tā bija vienīgā vieta ārpus Rīgas, kurā tika atvērts Spirits&Wine veikals. Mainījās nekustamā īpašuma īpašnieks, kurā atradās veikals, notika pārbūves, un mēs nolēmām tur vairs nepalikt. Protams, meklējam arī citu vietu, kur Liepājā varētu atvērt veikalu, bet pagaidām telpu ziņā neko interesantu un piemērotu neesam atraduši. Es domāju, ka Liepāja mums kā biznesa vieta bija gana interesanta. Domāju – varam sagaidīt, ka kaut kad Liepājā atkal tiks atvērts veikals,» paredz A.Lūkins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Baltijas restorānu vīna kartēm piešķirs zvaigznes

Linda Zalāne, 09.03.2018

Raimonds Tomsons 2017.gada Riga Wine & Champagne laikā, uzstādot esošo Baltijas sabrage rekordu. Šogad viņš plāno labot savu rezultātu un sasniegt Ginesa rekordu.

Foto: Renārs Koris

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien pirmo reizi notiek Baltijas vīna saiets Baltic Wine Forum, kura mērķis ir kopā pulcēt Baltijas vadošo restorānu īpašniekus, vīnziņus, HoReCa nozares pārstāvjus un viedokļu līderus, lai veicinātu pieredzes un ideju apmaiņu, kā arī stimulētu nozares izaugsmi.

«Vadošo Latvijas un Baltijas restorānu vīna kartes pirmoreiz atklātā konkursā vērtējam, lai noskaidrotu restorānus, bārus un viesnīcas ar labāko vīna piedāvājumu, lai piesaistītu publikas uzmanību vietām ar pārdomātu, uz klientiem vērstu vīna piedāvājumu, stimulētu vīna apkalpošanas kultūras veidošanos, kā arī uzsvērtu vīna un vīnziņu nozīmi restorānu atraktivitātes un rentabilitātes celšanā,» stāsta Riga Wine & Champagne dibinātājs un organizators Aigars Nords. Konkurss Baltic Wine Forum tiek rīkots šampanieša festivāla Riga Wine & Champagne ietvaros, kas noslēgsies šo sestdien ar Audi Burbuļu parādi, kas pirmo reizi notiks Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā ar Baltijā vērienīgāko šampaniešu degustāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riga Spirits & Wine Outlet audzē apgrozījumu un izkļūst no zaudējumiem

Žanete Hāka, 08.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu vairumtirgotājs SIA Riga Spirits & Wine Outlet neto apgrozījums pērn sasniedza 8,704 miljonus eiro, liecina Luroft dati.

Salīdzinot ar 2013. gadu, kad tā apgrozījums bija 7,453 miljoni eiro, pērn tas palielinājās par aptuveni 14%. Tāpat uzņēmums pagājušajā gadā veiksmīgi izkļuvis no zaudējumiem, kas tam bija radušies iepriekšējā pārskata gadā. Pērn Riga Spirits & Wine Outlet peļņa bija mērojama ar 106,697 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas.

Riga Spirits & Wine Outlet pērn aktīvi strādāja, realizējot zīmola popularizēšanu un jaunu klientu piesaistes pasākumus, izmantojot interneta un mediju sniegtās iespējas.

Riga Spirits & Wine Outlet vadība savā ziņojumā norāda, ka uzņēmums arī turpmāk plāno nodarboties ar mazumtirdzniecību un paplašināt savu darbību. Kā arī uzņēmums plāno turpināt darbu pie vairumtirdzniecības apjoma palielināšanas. Riga Spirits & Wine Outlet šogad plāno popularizēt uzņēmuma preces ar sociālo tīklu un interneta resursu palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riga Spirits&Wine Outlet apgrozījums audzis par 55%

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā alkoholisko dzērienu tirgotāja SIA Riga Spirits&Wine Outlet apgrozījums palielinājies par 55%, sasniedzot četrus miljonus latu, tomēr, salīdzinot ar 2011. gadu, pērn samazinājusies uzņēmuma peļņa, liecina Lursoft dati.

2012. gadā SIA Riga Spirits&Wine Outlet nopelnīja 4,39 tūkst. Ls iepretim 13,9 tūkst. Ls peļņai 2011. gadā.

Aizvadītajā gadā alkoholisko dzērienu tirgotājs atvēris jaunu dzērienu veikalu, un šogad plānota vēl viena veikala atvēršana.

SIA Riga Spirits&Wine Outlet dibināts 2009. gadā un pieder Kiprā reģistrētajam Rodoza Trading Limited (75,00%) un Andrim Lūkinam (25,00%). Saskaņā ar Lursoft datiem, A. Lūkins ir arī SIA Aila Tours īpašnieks. Tiesa gan, uzņēmums kopš dibināšanas brīža 2005. gadā līdz šim brīdim nav iesniedzis nevienu pārskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Veiktas izmaiņas Riga Spirits & Wine Outlet dalībnieku sastāvā

Lelde Petrāne, 29.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas dalībnieku sarakstā piedzīvojusi 2009.gadā dibinātā SIA Riga Spirits & Wine Outlet, ziņo Klientu Portfeļa monitorings.

Tāpat kā līdz šim, arī turpmāk 25% uzņēmuma kapitāldaļu turētājs būs Andris Lūkins, savukārt atlikušās daļas savā starpā vienlīdzīgi sadalīs Gints Caune, Oļegs Lūkins un Dainis Šulcs. Iepriekš 75% SIA Riga Spirits & Wine Outlet daļu piederēja Kiprā reģistrētajam RODOZA TRADING LIMITED.

SIA Riga Spirits & Wine Outlet savu darbību uzsāka 2009.gadā, atverot pirmo outlet tipa veikalu Andrejsalā. Laika gaitā uzņēmums ir paplašinājies, un patlaban tam pieder tirdzniecības vietas arī tirdzniecības centrā Spice un Liepājā.

Lursoft pieejamie dati rāda, ka 2014.gadā tirgotāja apgrozījums auga līdz 8,704 milj.EUR, savukārt peļņa palielinājās līdz 106,697 tūkst.EUR. Nodokļu maksājumos valsts budžetā SIA Riga Spirits & Wine Outlet pērn samaksājis 336,1 tūkst.EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākts tirgotāja SIA "Elkor Food & Wine" maksātnespējas process, liecina Maksātnespējas reģistrā pieejamā informācija.

Rīgas pilsētas tiesa uzņēmuma maksātnespējas procesu pasludinājusi 15.februārī, par procesa administratoru ieceļot Jāni Ābiku.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Elkor Food & Wine" 2022.gadā strādāja ar 606 362 eiro apgrozījumu un 123 157 eiro zaudējumiem. Uzņēmums ar zaudējumiem strādā kopš 2018.gada.

Patlaban "Elkor Food & Wine" ir reģistrēta viena aktīva struktūrvienība-veikals.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Elkor Food & Wine" kopš pagājušā gada oktobra ir pati savu kapitāldaļu turētāja. Pirms tam uzņēmums piederēja Andrejam Vlasovam, bet vēl pirms tam - Ilzei Laurānei (iepriekš Popova). "Elkor Food & Wine" pamatkapitāls ir 31 240 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riga Spirits & Wine Outlet palielina apgrozījumu par 28%

Gunta Kursiša, 14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgotājs SIA Riga Spirits & Wine Outlet pērn, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, uzaudzējis apgrozījumu par 28% līdz 7,4 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Arī 2012. gadā, salīdzinot ar 2011. gadu, uzņēmuma apgrozījums būtiski pieauga – par 55%.

Tiesa gan, pērnais gads tika noslēgts ar zaudējumiem 123 tūkstošu eiro apmērā iepretim peļņai 6,25 tūkstošu eiro, kas uzņēmumam bija 2012. gadā. 2011. gadā SIA Riga Spirits & Wine Outlet nopelnīja19,78 tūkstošus eiro.

SIA Riga Spirits & Wine Outlet reģistrēta 2009. gadā un pieder Andrim Lūkinam (25%) un Rodoza trading limited (75%), kas reģistrēta Kiprā. Patlaban uzņēmuma tīklā darbojas četri veikali, no kuriem trīs Rīgā, bet viens – Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Amber Beverage Group» ir panākusi vienošanos ar «Think Spirits Australia» akcionāriem par uzņēmuma lielākās daļas iegūšanu – gaidāms, ka šis process tiks pabeigts 2018. gada maijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Uzņēmums «Amber Beverage Group» (ABG) paziņojis, ka gan Patriks Borgs (Patrick Borg), «Thinks Spirits» dibinātājs un izpilddirektors, gan viņa komanda turpinās darbu uzņēmumā un nav paredzamas nekādas operatīvas izmaiņas.

«Mēs esam ļoti apmierināti, ka Patriks un viņa komanda pievienojas ABG. Esmu pārliecināts, ka «Thinks Spirits» pievienošanās sniegs mums vēl lielāku jaudu zīmolu globālās platformas attīstīšanā,» komentē Sīmurs Fereira, ABG valdes priekšsēdētājs.

«Mūsu uzņēmumiem ir līdzīgas vērtības, uzskatām, ka partnerība dos iespēju piekļūt citiem grupas zīmoliem, ļaujot arī turpmāk stiprināt mūsu portfolio un komandu gan esošo, gan jauno preču zīmju īpašnieku labā,» stāsta Patriks Borgs, «Think Spirits» izpilddirektors un dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas balzams (LB) ražotie dzērieni saņēmuši zelta un sudraba medaļas vienā no prestižākajiem dzērienu nozares konkursiem ASV - Wine & Spirits Wholesalers of America, informē AS Latvijas balzams un Amber Beverage Group komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Ar dubultzeltu no ASV atgriezies degvīns Moskovskaya, savukārt pagājušajā gadā radītie zīmoli Cosmopolitan Diva un Amber Gold saņēmuši sudraba medaļas tā saukto «slēgto» degustāciju vērtējumā, ko veica 25 eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā valdības pieņemtos grozījumus, kas nosaka aizliegumu tirgot alkoholu nedēļas nogalēs, specializētais alkoholisko dzērienu lielveikals "Spirits&Wine" plāno palielināt darbinieku skaitu.

"Darbiniekus, kas bija ieplānoti nedēļas nogalēs, novirzīsim uz darba dienām, lai ātrāk apkalpotu pircējus un palīdzētu sapakot iepirkumu maisus. Papildus tam plānojam, ka ierobežojumu dēļ palielināsies interneta veikala pasūtījumu skaits. Arī šai struktūrvienībai palielināsim darbinieku skaitu, lai spētu laikā apkalpot visu pircēju vajadzības," komentē "Spirits&Wine" līdzīpašnieks Andris Lūkins.

Nedēļas nogalēs aizliedz alkohola tirdzniecību 

Ārkārtējās situācijas laikā nedēļas nogalēs veikalos būs aizliegta alkohola tirdzniecība,...

Viņš norāda, ka nedēļas nogaļu iztrūkums (8 dienas decembrī) teorētiski varētu samazināt mēneša apgrozījumu par 20%-25%, bet uzņēmums pieļauj varbūtību, ka darba dienās apgrozījums varētu kāpt 20-25%.

Ierobežojumi varētu veicināt alkohola patēriņu 

Valdības pieņemtie grozījumi par aizliegumu tirgot alkoholu nedēļas nogalēs varētu veicināt alkohola...

"Darbinieku skaits ierobežojumu dēļ tikai palielināsies, jo pieņemsim papildus darbiniekus, kas palīdzēs iepakot maisiņus, lai paātrinātu pircēju kustību un mazināto to uzturēšanās laiku veikalā. Kā arī palielināsim komplektētāju un kurjeru skaitu interneta veikalam, jo plānojam būtisku interneta veikalu pasūtījumu pieaugumu," komentē A.Lūkins.

Uzņēmums pozitīvi vērtē un respektē valdības lēmumu un norāda, ka ir ieinteresēti Covid-19 izplatības ierobežošanā un apturēšanā.

Savukārt zīmols "AlkOutlet" jauno ierobežojumu dēļ pārplāno darba grafikus, taču uzņēmums norāda, ka šādi īslaicīgi ierobežojumi nekādā veidā neietekmēs atalgojumu vai darba vietu skaitu veikalos. Darbinieku atalgojums tiek rēķināts, ņemot vērā stundas likmi un nostrādāto stundu skaitu.

"Ņemot vērā esošo epidemioloģisko situāciju un Covid-19 infekcijas izplatības līmeni, valdības centieni ierobežot personu plūsmu veikalos ir saprotami. Vienlaikus gan jāteic, ka līdzšinējie pārdošanas dati un vērojumi "AlkOutlet" veikalos apliecina - dzērienu tirdzniecības vietās cilvēku masveida pulcēšanās līdz šim nav tikusi novērota. Pat vissaspringtākajos tirdzniecības brīžos esam varējuši bez problēmām nodrošināt gan vienai personai nepieciešamo telpas platību, gan ievērot citas drošās iepirkšanās prasības. Tāpat dzērienu veikali nav vietas, kur cilvēki nāk kopā ar ģimenēm un pavada daudz laika, bezmērķīgi klīstot, kā tas ir cita tipa tirdzniecības vietās. Taču, ņemot vērā, ka alkoholisko dzērienu tirdzniecības ierobežojumi parasti ir saistāmi ar zināmu devu populisma un šis ir produkts, kura tirdzniecības aizliegumi daļai sabiedrības vienmēr izraisa sajūsmu, šādu lēmumu varējām sagaidīt. Ceram, ka tirdzniecības ierobežojumi neveicinās nelegālu alkohola izplatību un esam gatavi atbildīgi strādāt atļauto normu ietvaros, lai arī šīs krīzes apstākļos nodrošinātu legālu dzērienu apriti un akcīzes nodokļa ieņēmumus valsts kasē," komentē zīmola "AlkOutlet" pārstāvis Gints Lazdiņš.

Ņemot vērā, ka lielāko daļu no "AlkOutlet" veikalu sortimenta veido tieši alkoholiskie dzērieni, uzņēmums paredz, ka "AlkOutlet" veikali brīvdienās un svētku dienās būs slēgti. Lai izkliedētu cilvēku plūsmu, daļa veikalu darbadienās tiks atvērti ātrāk, tādējādi ļaujot pircējiem brīvāk izvēlēties sev ērtāko veikala apmeklējuma laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams ieguvis 8 medaļas Ķīnā notiekošajā starptautiskajā dzērienu konkursā China Wine & Spirits Awards Best Value 2014.

Kā norāda uzņēmumā, tas AS Latvijas balzams ļaus veiksmīgāk īstenot savus eksporta plānus Āzijas tirgū.

Dubultzeltu ieguvuši divi dzērieni - Rīgas Melnais balzams un Rīgas Melnais balzams Element; zelta medaļu - Moka kafijas liķieris oriģinālais un Moka ar lazdu riekstu garšu. Ar sudraba medaļu novērtēti - Moka ar ķiršu garšu un Moka ar trifeļu garšu, kā arī Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu. Bronza tikusi degvīnam Riga Black Vodka.

AS Latvijas balzams Ķīnu definējis kā vienu no stratēģiski nozīmīgākajiem eksporta tirgiem tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums «Vivid Tech» radījis un ieviesis jaunu tehnoloģisku inovāciju mazumtirdzniecības nozarē - interaktīvas cenu zīmes ar skārienjutīgu displeju.

Pirmās 50 cenu zīmes jau ir uzstādītas veikalā «Spirits and Wine», bet jūnijā interaktīvās cenu zīmes būs pieejamas jau visos četros šajos veikalos Rīgā. Interaktīvās cenu zīmes sniedz informāciju par preces cenu, kā arī ļauj klientam iepazīties ar dzēriena garšas buķetes niansēm, receptēm, stāstu par dzēriena tapšanu un tā pirmsākumiem, kā arī ar konkrētās preces atlikumu veikalā.

«Vivid Tech» pārstāvis Andris Lūkins atklāj, ka šāda ideja radusies jau pirms vairākiem gadiem, bet izstrādes process ildzis aptuveni trīs gadus: «Nekur pasaulē mazumtirdzniecības jomā nav sastopams kas tāds. Jā, ir veikali, kuros papīra cenu zīmes aizstāj digitālas lentas, bet neko vairāk kā informāciju par preces cenu tās nesniedz.» Veikals «Spirits and Wine» ir pirmais, kurš šo tehnoloģiju ievieš mazumtirdzniecības nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Vai par 2,99 eiro Latvijā var nopirkt labu vīnu?

Monta Glumane, 26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs ļoti bieži pārdodam vīnu, kas ir labs un nemaksā daudz. Cilvēks domā: «Kā es varu pirkt vīnu par 2,99 vai 3,45 eiro? Tas nevarētu būt labs vīns!» Taču ne vienmēr tā ir,» biznesa portālam db.lv apgalvo alkoholisko dzērienu veikalu tīkla Spirits&Wine līdzīpašnieks Andris Lūkins.

Spirits&Wine līdzīpašnieks atzīst, ka dažkārt lētāks vīns ir garšīgāks nekā dārgais. «Jāeksperimentē. Ne vienmēr būs tā, ka nopirksi vīnu par 20 eiro, un tas šķitīs tā vērts,» viņš teic.

«Pirkt dārgu vīnu ir nākamā līmeņa izaicinājums. Sākumā nepieciešams apgūt pamatus par vīnu kā tādu un tad kāpt uz augšu. Es domāju, ka reti kurš var sajust dārga vīna garšas nianses,» spriež A. Lūkins.

Viņaprāt, jautājums, kā izvēlēties vīnu, ir sarežģīts un nav vienā teikumā atbildāms.

«Es domāju, ka sākotnēji būtu labi palasīt pašus pamatus par vīnu. Kas ir sarkanvīns, baltvīns, rozā vīns, jo vīnogas, vīnogu maisījumi un reģioni ir ļoti dažādi. Domāju, ka tā viennozīmīgi pateikt, kā izvēlēties labu vīnu, ir ļoti grūti, jo dažādās situācijās vīns garšo atšķirīgi. Esam dzirdējuši daudz stāstu, kad ārzemēs tiek nogaršots fantastisks vīns, tādēļ tas tiek nopirkts un atvests uz mājām. Taču te garšo pilnīgi citādāk. Domāju, ka ir jāuzdrošinās un jāeksperimentē,» teic A.Lūkins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izmeklēšanas eksperiments Zolitūdes traģēdijas krimināllietā varētu notikt martā; būvniecībā iesaistītie jau noalgojuši advokātus

LETA, 15.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zolitūdes traģēdijas krimināllietā izmeklēšanas eksperiments sagruvušajā Maxima lielveikalā varētu notikt marta otrajā pusē, savukārt ekspertīzes pirmie secinājumi varētu būt vasarā, šodien Saeimas Pieprasījumu komisijā atzina Kriminālpolicijas priekšnieks Andrejs Grišins. Viņš arī sacījis - naivi cerēt, ka lielveikala būvniecībā iesaistītās personas sadarbosies ar izmeklēšanu.

Viņš pastāstīja, ka patlaban nolīgtā būvfirma veic sagruvušā lielveikala konstrukciju nostiprināšanu, lai policisti kopā ar ekspertiem varētu pilnvērtīgi turpināt vākt pierādījumus.

Izmeklēšanas eksperimentā speciālisti pētīs lielveikala nesalūzušo kopņu slodzi un tāpat tiks pētīta nepārlūzušo betona plākšņu izturība.

«Lielveikalā ir palikušas pāris kopnes, kas ir analoģiskas tām kopnēm un konstrukcijām, kas sabruka. Lielveikala projektēšanas laikā tām nebija paredzēta noslogošana. Līdz ar to tiks radīta droša vide, lai eksperti varētu salikt zinātnisko tehniku un imitēt un mērīt to slodzi, pie kuras kopnes pārlūzīs. Pēc tam notiks pārējās darbības, piemēram, nesabojāto konstrukciju noņemšana. Ir palikušas arī veselas betona plāksnes, jo daļa no tām traģēdijas brīdī pārlūza. Speciālisti ar šīm plāksnēm eksperimentēs un pētīs ugunsizturību un mitrumizturību,» norādīja Grišins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG Electronics (LG) prezentējis jaunāko hibrīda viedtālruni, kas izstrādāts īpaši tai lietotāju paaudzei, kura ir vairāk pieradusi pie atveramo tālruņu korpusa dizaina.

Jaunais LG Wine Smart debiju atsevišķās valstīs piedzīvos šomēnes, tostarp Francijā, Itālijā, Polijā, Spānijā, Kazahstānā, Japānā un Lielbritānijā.

LG Wine Smart apvieno atveramā telefona dizainu ar skārienjutīgu ekrānu.

LG Wine Smart aprīkots ar operētājsistēmu Android Lollipop 5.1.1 un spējot bez problēmām darbināt jaunākās aplikācijas.

«Ar Wine Smart mūsu mērķis bija radīt viedtālruni atveramo telefonu cienītājiem,» norāda LG Electronics Mobile Communications Co. prezidents un vadītājs Džuno Čo. «Lietotājiem nevajadzētu laist garām viedtelefonu revolūciju tikai tāpēc, ka viņi priekšroku dod konkrētam telefona dizainam,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzērienu ražotājs Latvijas balzams (LB) grasās paplašināties ASV tirgū un «īstenot tālejošus uzņēmuma eksporta plānus», pavēstījis LB valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš–Āboliņš.

Par šādu lēmumu paziņots pēc balvu saņemšanas ASV dzērienu nozares konkursos. Kopumā konkursā Sanfrancisko «World Spirits Competition 2014» un Lasvegasā «Wine & Spirits Wholesalers America» LB saņēma deviņas medaļas. Apbalvojumus saņēma Rīgas Melnais balzams, Rīgas Melnais balzams Element, Riga Black Vodka, Balzams ar upeņu garšu, kafijas liķieris Moka.

«Dalība Lasvegasas izstādē ir vērtīga ne tikai ar piecām atvestajām medaļām, bet arī ar vairākiem jauniem sadarbības projektiem, darbs pie kuriem jau ir aizsākts,» pauda G. Āboltiņš–Āboliņš.

Pašlaik ASV veido 2% no LB kopējā tiešā eksporta portfeļa. Uz ASV jau tiek eksportēts Rīgas Melnais balzams un Balzams ar upeņu garšu.«Mūsu ambīcija ir tuvāko gadu laikā šo īpatsvaru vairākkārtīgi palielināt,» pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvieši biežāk iegulda naudu pensiju fondos, igauņi un lietuvieši – nekustamajā īpašumā

Db.lv, 30.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmēram puse iedzīvotāju katrā no Baltijas valstīm neveic nekādas investīcijas. Savukārt, izvēloties, kur ieguldīt naudu, igauņi dod priekšroku nekustamajam īpašumam, latvieši – privātajiem pensiju fondiem, bet lietuvieši vienādi iegulda gan nekustamajā īpašumā, gan pensiju fondos, gan uzkrājošā apdrošināšanā, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā.

Salīdzinot ar kaimiņvalstīm, Latvijā ir vismazāk to iedzīvotāju, kuri vispār veic kādas investīcijas – 49% aptaujāto atzīmē, ka viņi kaut kur iegulda naudu. Lielākā daļa (24%) iegulda privātajos pensiju fondos. Otrajā vietā ir uzkrājošā apdrošināšana, ko izvēlas 16% respondentu, bet trešajā – nekustamais īpašums, ko izvēlas 11% aptaujāto.

No tiem Latvijas iedzīvotajiem, kuri veic investīcijas, 60% dara to reizi mēnesī. Gandrīz puse no viņiem ik mēnesi iegulda no 20 līdz 50 eiro, ap 20% – līdz 20 eiro un tikpat daudz – no 50 līdz 100 eiro. Pārējie var atļauties novirzīt investīcijām virs 100 eiro mēnesī.

Igaunijas iedzīvotāji ir visaktīvākie ieguldītāji – tur investēšanas pieredze ir 59% iedzīvotāju. Apmēram trešdaļa dod priekšroku nekustamajam īpašumam. Otrajā vietā ir privātie pensiju fondi, ko izvēlas 26% aptaujāto, bet trešajā – akcijas, kurās iegulda 18% respondentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Easy Wine un Easy Beer koncepcijas restorāniem Rīga kalpo kā eksperimentāla laboratorija, kurā pieslīpēt produktu, lai pēc tam to pārdotu ārvalstīs.

Pašlaik Rīgā ir izveidoti četri restorāni, kuru nosaukumā ietverts vārds «easy», pirmais pirms trim gadiem atvērts Easy Wine, kam pa šo laiku piepulcējušies vēl trīs citi tīkla restorāni – Vecrīgā esošie Easy Beer un Easy Bar&Kitchen, kā arī lidostā Rīga esošais Easy Wine Rix. Kopumā tajos strādā 65 darbinieki.

Salīdzinot ar citām Eiropas galvaspilsētām, Rīgā nav daudz tūristu. «Tāpēc, ja Rīgā šādas koncepcijas bizness spēj strādāt ar plus zīmi, tad citās Eiropas pilsētās tas būs veiksmīgs modelis,» uzskata Pēteris Ozols, restorānu tīkla pārvaldīšanas uzņēmumu izpilddirektors. Viņš ēdināšanas jomā strādā jau 25 gadus, to laikā sniedzis padomus un vadījis vairāku ēdināšanas vietu atvēršanu. Karjeras sākumposmā viņš kopā ar šefpavāru Mārtiņu Rītiņu atvēris Vincentu, bet pēc tam darbojies dažādos projektos kopā ar Andreju Žagaru, kā arī roku rokā ar Hotel Bergs komandu savulaik atvēris šīs viesnīcas restorānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dienas Bizness

FOTO: Latvijas restorāni atzīti kā labākie Baltijā

Laura Mazbērziņa, 04.04.2019

Starptautiskā konkursā noskaidroti vīnmīļiem draudzīgākie Latvijas, Igaunijas un Lietuvas restorāni un bāri. Tālāk galerijā Top20!

Foto: facebook.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic Wine List Awards konkursa ietvaros noskaidroti vīnmīļiem draudzīgākie Latvijas un Baltijas restorāni.

Konkursā, kurā kopumā tika vērtēti 38 Baltijas un Baltkrievijas vadošie restorāni, vīna bāri, viesnīcu restorāni, par labākajiem tika atzīti Latvijas un Igaunijas vīna bāri un restorāni. Par uzvarētāju kopvērtējumā tika atzīts vīna bārs Vieta, balvu par labāko vīna kartes prezentāciju un iedvesmojošāko t.s. zemnieku šampaniešu kolekciju Baltijā – šampaniešu bārs Modernists, balvu par iespaidīgāko šampanieša piedāvājumu Baltijā ieguva Magnum Bar, balvu par labāko viesnīcas restorāna vīna karti – Gutenberga terase, bet balvu par labāko restorāna vīna karti Baltijā – restorāns Vincents.

Žūrija, kuras sastāvā ietilpa Baltijā, Eiropā un pasaulē atzīta vīna profesionāļi, vīnu kartes vērtēja 100 punktu skalā, analizējot vīna karšu saturu (pārstāvētie vīni, ražas gadi, atbilstība restorāna virtuvei un specifikai, specializācija), izcenojumus, prezentāciju un pārskatāmību, kā arī pārsteiguma elementu. Restorāniem tika piešķirti vienas, divu un trīs zvaigžņu Baltic Wine List Awards apbalvojumi, kā arī Recommended statuss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā, Audēju ielā durvis vēris jauns vīna bārs – picērija Easy wine – vieta, kur vakara laikā var degustēt pa glāzei dažādu šķirņu vīnu, tostarp arī retus un dārgus.

Tas ir iespējams, pateicoties īpašiem aparātiem, kuros vīns atvērtā pudelē, nezaudējot savas garšas īpašības, var glabāties līdz trijām nedēļām. Tādējādi var atvērt arī dārgus vīnus un degustēt tos.

Piedāvāto vīnu sortimentu rūpīgi izvēlējies vīnzinis Romāns Komars, kompānijas Interbaltija valdes priekšsēdētājs, Latvijas Vīnziņu asociācijas līdzdibinātājs, un katru sezonu tas tiks papildināts.

“Mūsu priekšrocība ir demokrātiskas cenas un lielisks sortiments. Piemēram, divas glāzes vīna un vieglas uzkodas maksās tikai 7,50 eiro – tās ir ļoti konkurētspējīgas cenas Vecrīgai,” stāsta Alisa Eigima, valdes locekle, restorāna Easy wine direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam nesen Latvijas Saeimas spīkere Solvita Āboltiņa nosauca par marodieriem cilvēkus, kuri nemaksā nodokļus. Atļaujiet stādīties priekšā! Es esmu marodieris.

Neminēšu nekādu informāciju, kas varētu palīdzēt mani identificēt – baidos, ka rīt pie manis ieradīsies mūsu valsts, atņems pēdējo un mani pašu iesēdinās. Taču sava biznesa būtību pacentīšos izklāstīt pēc iespējas saprotami un vienkārši. «Nepiesienieties» skaitļiem, tos esmu maksimāli vienkāršojis.

Esmu provinciāls biznesmenis, strādāju kādā mazā Latvijas ciemā, kādu pie mums ir simtiem. Izņemot manu uzņēmumu, mūsu ciemā praktiski nav darba vietu, neskaitot mežstrādniekus, dažus ierēdņus valdē un pāris pārdevējus, un krāvējus ciema veikalā.

Pirms dažiem gadiem manā uzņēmumā strādāja apmēram 50 cilvēki – ievērojama daļa ciema darbspējīgo iedzīvotāju, turklāt daži brauca uz darbu arī no apkārtējiem ciemiem. Savu rūpnīciņu es iesaucu par «ciemveidojošo uzņēmumu». Darbs ritēja, rūpnīciņa attīstījās, ik mēnesi es ieguldīju nedaudz naudas tās paplašināšanā, atjaunoju iekārtas un loloju plānus – paņemt kredītu un uzcelt jaunu modernu korpusu un, iespējams, pat nodrošināt ar mājokļiem speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru