Jaunākais izdevums

Taksometru kompānija SIA Baltic Taxi 2013.gadā apgrozījusi 3,905 miljonus eiro, liecina Lursoft dati. Salīdzinot ar 2012.gadu tas ir pieaugums par 4,84%.

Pēc vairāku gadu strādāšanas ar zaudējumiem, pērn SIA Baltic Taxi, pateicoties izmaksu optimizācijai un pārstrukturizēšanas darbībām, beidzot strādājusi ar peļņu. Pēc nodokļu nomaksas taksometru pārvadājumu firmas peļņa veidojusi 53,902 tūkstošus eiro.

Gada pārskatā teikts, ka SIA Baltic Taxi kooperatīvie klienti ir 600 Latvijas un Eiropas Savienības fiziskās un juridiskās personas. Uzņēmumam esot liels skaits apakšuzņēmēju, kas ļauj nodrošināt klientu apkalpošanu 24 stundas diennaktī Rīgas, Liepājas un Jūrmalas pilsētās.

Lai klientiem sniegtu maksimāli kvalitatīvus pakalpojumus, 2014.gadā uzņēmums plāno ieviest ekspluatācijā vēl vismaz 70 jaunas autmašīnas, paplašinot un arī daļēji nomainot esošo autoparku pret jauniem spēkratiem. Aizvadītā gada nogalē ar Baltic Taxi zīmolu strādājušas 164 automašīnas.

Lursoft esošā informācija rāda, ka SIA Baltic Taxi, kas 2003.gadā reģistrēta ar nosaukumu Taxi Elegance, patlaban pieder AS Liepājas Autobusu parks (68,12%), SIA JS Advisory (29,16%), SIA Baltijas Aviācijas Sistēmas (1,91%) un Jānim Naglim (0,82%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cik maksās Yandex.Taxi pakalpojums Rīgā?

Lelde Petrāne/Elīna Pankovska, 15.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Remigijs Šimašus lūdzis Lietuvas Konkurences padomei izmeklēt, vai taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» reklāma atbilst likumiem un vai tā nemaldina patērētājus.

Lietuvas galvaspilsētas pašvaldība paziņojusi, ka «Yandex.Taxi» reklāmā, kas tiek izplatīta pa dažādiem kanāliem, teikts, ka kompānija piedāvā taksometru pakalpojumus, un par to liecina arī uzņēmuma nosaukums, taču «Yandex.Taxi» vēl līdz šim Viļņas pašvaldībā nav lūdzis atļauju pārvadāt pasažierus ar vieglajām automašīnām.

«Mēs lūdzam sākt izmeklēšanu par iespējamu reklāmas likuma piektā panta pārkāpumu, kā arī pieņemt lēmumu par pagaidu pasākumu - noteikt par pienākumu pārtraukt publicēt reklāmu, kas neatbilst noteiktajām prasībām,» sacīts Viļņas mēra iesniegumā Konkurences padomei.

Mērs arī informējis Konkurences padomi, ka kompānijas «ETN Baltic» reklāmas stendos pilsētas ielās no trešdienas plānots izvietot «Yandex.Taxi» reklāmu, kas pēc pašvaldības domām, ir maldinoša. Pašvaldība kompāniju par to jau ir brīdinājusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi pēc TAP ierosināšanas iestājušās saistības un prasījuma tiesības vairāku miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka, 24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parks meitas sabiedrībai Baltic Taxi pēc tiesiskās izsardzības procesa ierosināšanas ir iestājušās saistības divu miljonu eiro apmērā pret SIA Finanšu restrukturizācijas un risinājumi, kā arī prasījuma tiesības 2,5 miljonu eiro apmērā pret SIA Baltijas Aviācijas Sistēmas.

Minētās saistības plānots dzēst saskaņā ar SIA Baltic Taxi izstrādājamo tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu. SIA Baltic Taxi plāno atjaunot savu maksātspēju. Ņemot vērā minēto, līdz tiesas noteiktajam termiņam tiks izstrādāts un saskaņots attiecīgās sabiedrības tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāns.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Tiesa Baltic Taxi TAP lietu ierosinājusi 18.februārī.

Baltic Taxi komunikācijas konsultante Ligita Brodiņa norādīja, ka uzņēmums lūdzis ierosināt TAP, lai stiprinātu savu spēju pildīt uzņemtās saistības īslaicīgu finansiālu apsvērumu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi pārdēvēts par SIA Baltijas Taksometrs

Žanete Hāka, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosaukumu mainījis SIA Baltic Taxi, kas pārsaukts par SIA Baltijas Taksometrs, liecina Lursoft dati.

Jāpiebilst, ka vakar Komercreģistrā līdz ar līdzšinējā SIA Baltic Taxi nosaukuma maiņu reģistrēts arī jauns uzņēmums SIA Baltic Taxi, kura vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Sergejam Seņkānam piederošais SIA Environment Solutions. Jaunreģistrētā uzņēmuma reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 64 tūkstoši eiro.

Lursoft esošā informācija rāda, ka Sergejs Seņkāns vēl bez SIA Environment Solutions ir arī SIA Lauku izaugsmes grupa un SIA Teritoriju apsaimniekošanas serviss kapitāldaļu turētājs.

6.maijā Komercreģistrā reģistrēti 66 jauni komersanti.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi liedz atsavināt Baltijas Aviācijas Sistēmām piederošās kapitāldaļas

Žanete Hāka, 14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu uzņēmumam SIA Baltic Taxi reģistrēts jauns nodrošinājums, kas paredz aizliegumu atsavināt Baltijas Aviācijas Sistēmām piederošās kapitāldaļas, liecina Lursoft dati.

2003. gadā dibinātā Baltic Taxi daļas savā starpa dala AS Liepājas autobusu parks, SIA JS Advisory, Baltijas Aviācijas Sistēmas un Jānis Naglis. Uzņēmuma valdē šobrīd darbojas Iveta Šipenko un Jānis Naglis.

Aizvadītajā gadā uzņēmums paaugstināja savu neto apgrozījumu un tas sasniedza 3,9 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa bija mērojama ar 53,9 tūkstošiem eiro. Uzņēmumam izdevies palielināt savu rentabilitātes rādītāju, kas tagad ir 3,87. Kopumā ar darbavietām aizvadītajā gadā Baltic Taxi nodrošināja 422 darbiniekus.

Aizvadītā gada laikā Baltic Taxi ir veiksmīgi pildījis dalībnieku noteiktos uzdevumus, kā arī izpildījis savus stratēģiskos mērķus. 2013. gada beigās kopējais automašīnu skaits ar Baltic Taxi zīmolu ir sasniedzis 164.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Tiesa Baltic Taxi TAP lietu ierosinājusi 18.februārī.

Baltic Taxi komunikācijas konsultante Ligita Brodiņa norādīja, ka uzņēmums lūdzis ierosināt TAP, lai stiprinātu savu spēju pildīt uzņemtās saistības īslaicīgu finansiālu apsvērumu dēļ.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka Baltic Taxi ir stabils uzņēmums, veiksmīgi darbojas taksometru pakalpojumu tirgū un bez izmaiņām turpinās nodrošināt taksometru pakalpojumus. «Uzņēmuma darbs norit ierastajā režīmā un minētais process neietekmē un neietekmēs uzņēmuma darbu ar klientiem un sadarbības partneriem,» teica Brodiņa.

Baltic Taxi dibināts 2003.gadā. Kompānija veic pasažieru pārvadājumus ar taksometriem Rīgā, Liepājā un Jūrmalā, kā arī Mārupes novada teritorijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 522,2 tūkstoši eiro. Tas pieder uzņēmumiem Liepājas autobusu parks (68,12%), JS Advisory (29,15%), Baltijas aviācijas sistēmas (1,91%) un privātpersonai Jānim Naglim (0,82%), liecina informācija datubāzē Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nekādu pievienotās vērtības nodokli (PVN) no valsts neizkrāpj un neko neoptimizē tie, kas nekādu PVN no klientiem nesaņem. Baltic Taxi partneri, kas darbojas mikrouzņēmuma režīmā, priekšnodoklī PVN neatskaita, jo nav PVN maksātāji. Tādēļ nekādas shēmas nav iespējamas,» pēc LTV raidījumā Aizliegtais paņēmiens izskanējušās informācija, ka Baltic Taxi izstrādājis shēmu PVN nemaksāšanai, savu viedokli pauž uzņēmuma konsultants Jānis Naglis.

Viņš norāda, ka 2014. gadā taksometru nozare Latvijā oficiāli apgrozīja 10,7 miljonus eiro un no tiem Baltic Taxi apgrozīja 7,3 miljonus eiro. Līdz ar to 6% no visiem nozares dalībniekiem nodrošinājuši 70% no nozares oficiālā apgrozījuma.

«Lai tie, kas saredz nodokļu nomaksas lietderību uzņēmējdarbībā, spētu konkurēt ar nodokļu nemaksātājiem tik veselīgos apstākļos, kādus valsts pārvalde ir radījusi taksometru nozarē Latvijā, tas, kas šķiet, «nodokļu optimizācija», acīmredzot, ir daudzu uzņēmēju nepieciešamība. Nozarē šodien nevar runāt par kvalitatīvu pakalpojumu, par godīgu konkurenci, vienādiem spēles noteikumiem, kurus visi ievēro,» uzsver J. Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska, 08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Naglis: BalticTaxi visi auto darbojas ar gāzi, un rezultāts ir pozitīvs

Nozare.lv, 20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru kompānijā BalticTaxi visas mašīnas pārveidotas, lai tās darbotos ar sašķidrināto gāzi. «Jebkurā gadījumā, saskaitot visas investīcijas mašīnu pāraprīkošanai, kā arī rēķinot, cik daudz tērējam tehniskajām apkopēm un gāzes sistēmu remontiem, ir pozitīvs rezultāts,» skaidro uzņēmējs Jānis Naglis.

Viņš gan skaidro, ka, «protams, neliela līdzekļu daļa aiziet, ņemot vērā akcīzes pieaugumu, taču šis pieaugums nav tik būtisks, lai taisītu traģēdiju».

Jautāts, vai nebaida vēl viens autogāzes akcīzes tālāks kāpums, uzņēmējs norāda, ka valdības deklarācijā noteikts, ka nodokļus pārskata tikai tad, ja par izmaiņām informē vienu gadu pirms tam. «Ja «vīrs un vārds» savulaik nestrādāja un no valdības puses bija vairāki neveiksmīgi gājieni attiecībā uz biznesu, tad tagad, ņemot vērā, ka premjera amatā ir Straujumas kundze [Laimdota Straujuma (V)], visticamāk, būs tā - ja apsola, tad tā arī notiks. Dzimuma pārmaiņas valdības mājā arī dod politisku stabilitāti, jo mamma par savējiem tomēr rūpējas vairāk nekā tēvs, kuram ir blēņas galvā. Es domāju, šī lieta būs OK,» skaidro Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA, 27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno kārtību, sniedzot taksometru pakalpojumus pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa, parādās aizvien vairāk problēmu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš automātiskās barjeras demontāžas un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā notikumi risinājušies dažādi. Augušas pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām atsevišķos gadījumos. Pasažieru iekāpšana taksometros šobrīd notiek maksas teritorijā, kur taksometriem ir jāmaksā 1,5 eiro par 30 minūšus stāvēšanu. Tas rada papildus izmaksas taksometru pakalpojumu sniedzējiem. Tāpēc, piemēram, AS Rīgas Taksometru parks šo summu ir iekļāvis pakalpojuma cenā. Šobrīd gan nav saprotams, vai šādi drīkst rīkoties. Ministru kabineta noteikumos rakstīts, ka maksu par braucienu veido trīs sastāvdaļas - nolīgšanas tarifs, attāluma tarifs jeb maksa par kilometru un laika tarifs, kas ir braukšana/stāvēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Liepājas autobusu parka koncernam palielinājies apgrozījums, bet sarukusi peļņa

Žanete Hāka, 26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parks koncerna apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 14,5 miljonus eiro, kas ir par 59% vairāk nekā pirms gada, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Koncerna peļņa sasniegusi 82,5 tūkstošus eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā iepriekšējā gadā, kad peļņa bija 259,4 tūkstoši eiro.

Savukārt AS Liepājas autobusu parks apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 9,9 miljonus eiro, bet peļņa - 59 tūkstošus eiro.

SIA Baltic Taxi apgrozījums 2013. gadā sasniedza 3,9 miljonus eiro, kas ir par 18% vairāk nekā 2012. gadā. Uzņēmuma peļņa 2013. gadā bija 100 tūkstoši eiro.

AS Liepājas autobusu parks un koncerna uzņēmumi šogad plāno kāpināt apgrozījumu un plāno strādāt ar peļņu. Uzņēmuma prioritāte šogad ir dalība iepirkumu konkursos par tiesībām sniegt autobusu pārvadājumus Liepājā, Latvijas vidienē Centrs-1 Ogres, Jūrmalas un Bauskas virzienos, kā arī jaunu pakalpojumu un sadarbības projektu attīstīšana, skaidro kompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions (RPR) izsniedzis arī pirmās atļaujas «Baltic Taxi» transportlīdzekļiem pasažieru pārvadājumu veikšanai lidostā «Rīga», informē RPR pārstāve Inese Ozoliņa.

Rīgas plānošanas reģions kopumā ir izsniedzis jau 86 speciālās licences kartītes pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga». Atļauju pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā saņēma arī zīmols «Baltic Taxi», zem kura apvienojušies 28 pārvadātāji. Atļaujas piešķirtas pirmajām 23 šīs apvienības automašīnām.

Šī ir otrā pārvadātāju apvienība, kas izpilda Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības, kas stājās spēkā šī gada 15.septembra. SIA «Red Cab lidosta» un AS «Rīgas Taksometru parks» veidotajai pārvadātāju apvienībai pagājušajā nedēļā izsniegtas 63 speciālās licences kartītes.

Edgars Rantiņš, Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs: «Speciālās licences kartītes uz doto brīdi kopumā izsniegtas 86 automašīnām, bet to skaits tikai pieaugs, jo abas pārvadātāju apvienības jau ir informējušas, ka kārto formalitātes arī vēl citiem transportlīdzekļiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Panāk izlīgumu Snoras strīdā ar airBaltic un BAS par preču zīmes iegādes darījumu

LETA, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien izbeigusi tiesvedību Lietuvas bankas Snoras prasībā pret nacionālo lidsabiedrību airBaltic un SIA Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) par preču zīmes iegādes darījuma atzīšanu par spēkā neesošu.

Kā informē apgabaltiesas preses sekretārs Aigars Bērziņš, tiesvedība lietā izbeigta, jo puses panākušas mierizlīgumu.

Snoras pārstāvis zvērināts advokāts Jānis Moors norādīja, ka mierizlīgums klientam ir «vislabākais un vispatīkamākais variants», tomēr par mierizlīguma pamatojumu viņš neizteicās, norādot, ka lieta tika skatīta slēgti un viņam tam īsti nav pilnvarojuma, jo viņš ir juridiskās palīdzības sniedzējs.

Lieta tika izskatīta slēgtās sēdēs.

airBaltic zīmols un saistītās preču zīmes nu jau bijušā aviosabiedrības vadītāja Bertolta Flika BAS tika pārdotas 2009.gadā, taču tas atklājās tikai 2010.gada vasarā. Zīmols un preču zīmes airBaltic 2009.gada auditētajā pārskatā novērtētas 13 miljonu eiro jeb 9,136 miljonu latu vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākais reģistrētais uzņēmums pagājušajā nedēļā - SIA 3E Risinājumi

Žanete Hāka, 11.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Komercreģistrā un Uzņēmumu reģistrā reģistrēti 233 jauni subjekti, kas ir par 33 subjektiem mazāk nekā pirms nedēļas, liecina UR dati.

Biedrību un nodibinājumu reģistrā tika reģistrēts 21 subjekts. No kopējā skaita visvairāk jeb 213 bija sabiedrības ar ierobežotu atbildību, 13 individuālie komersanti un 20 biedrības.

Pagājušajā nedēļā likvidēti 126 subjekti, kas ir par pieciem mazāk nekā pirms nedēļas.

Lielākais pagājušajā nedēļā reģistrētais uzņēmums, vērtējot pēc pamatkapitāla, bijusi SIA 3E Risinājumi ar 100 tūkstošu eiro pamatkapitālu. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Rīga, Vietalvas iela 5 un tā valdē darbojas Gatis Taurenis un Ēriks Timpars.

Otrs lielākais reģistrētais uzņēmums bijis SIA Baltic Taxi ar 64 tūkstošiem eiro. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Rīga, Aleksandra Čaka iela 148-7. Uzņēmuma vienīgais valdes loceklis ir Sergejs Seņkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sīvā konkurence taksometru vidū braucienu izmaksas padara arvien zemākas. Atšķirība starp to, ko spēj piedāvāt sabiedriskais transports un taksometrs, laikam ejot, kļūst arvien lielāka, trešdien raksta laikraksts Diena.

Diena, izvēloties taksometru Panda, no tirdzniecības centra Alfa līdz Brīvības piemineklim aizbrauca par 5,49 eiro. Ja četras personas izvēlētos sabiedrisko transportu un pirktu biļetes, piemēram, autobusā, kopā būtu jāmaksā astoņi eiro. Turklāt atšķirībā no sabiedriskā transporta braukt ar taksometru pārsvarā ir daudz komfortablāk – nav jādala telpa ar svešiem cilvēkiem, un brauciens ir bez apstāšanās pieturās.

Atsevišķiem nozares spēlētājiem šāda konkurence nav pa prātam, un viņi nesaprot, kā legālā veidā vispār ir iespējams nodrošināt tik zemas cenas. Iespējams, tāpēc jautājumam arvien lielāku uzmanību sāk pievērst arī Valsts ieņēmumu dienests (VID). Tiek lēsts, ka taksometru pakalpojumu sfērā ēnu ekonomikas īpatsvars veido pat 80%. Straujais ēnu ekonomikas pieaugums degradē un kropļo nozari. Paši uzņēmēji aprēķinājuši, ka četri no pieciem taksometriem nemaksā nodokļus pilnā apmērā, turklāt, ja nozare tiktu sakārtota, jau 2016. gadā budžeta ieņēmumi pieaugtu par četriem miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80 eiro alga taksometru nozarē liecina par to, ka tā ir tīri acīmredzama šmaukšana. Un lai no šīs šmaukšanas izietu ārā ir viens darbīgs līdzeklis, kas atvieglotu arī nodokļu iekasēšanu un mazinātu birokrātiju - tā ir patentmaksa jeb taksometru nodeva, saka SIA Baltijas taksometrs valdes loceklis Jānis Naglis.

Kādreiz taksometra vadītājs bija auto vadīšanas paraugs. Tagad, nesauksim vārdā taksometru kompāniju, bet tās mašīnu ieraugot, esmu uzmanīgs, pēc pieredzes zinu, ka to var vadīt arī tāds šoferis, kura vadīšanas iemaņas ir iesācēja līmenī. Dzīvē gadās sastapt taksometru vadītājus, kuri nezina pat Rīgas centra ielu nosaukumus. Vai nav notikusi taksometru nozares degradācija?

Vaina ir tajā, ka taksometru kompānijas ļoti bieži pieņem vadītājus bez pienācīgas kvalifikācijas pārbaudes un apmācībām. Ir pāris kompānijas, kurām tas ir pašsaprotami, ka pirms cilvēks uzsāk taksometra vadītāja darbu, notiek apmācības. Ja runājam par tādiem zīmoliem kā RedCab un Baltic Taxi tad šādas apmācības ir vismaz nedēļu garas. Tajās ne tikai tiek dotas iespējas vēlreiz apgūt satiksmes noteikumus, bet arī tiek mācīta apkalpošanas kultūra, dotas konfliktsituāciju risināšanas iemaņas, mācīta Rīgas kartes atšifrēšana, un apmācības beigās ir prakstiskais eksāmens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri lidostā: tarifi un kvalitāte visdažādākajā līmenī

Jānis Goldbergs, 04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumiem kopš marta vairs nav tarifu «griestu». Taksisti atzīst, ka policija nereti šķir strīdus par pakalpojuma maksu taksometros, kuri ved klientus no lidostas Rīga, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Situāciju jau paguvuši kritizēt ne vien nesamērīgi dārgus braucienus piedzīvojušie klienti, bet arī ministri un Konkurences padome. Lidostas teritorijā uzrunātie taksisti DB uzsvēra, ka strādā godprātīgi un samaksu prasa atbilstoši, bet jukās vainojami politiķi un birokrāti.

Pirmā taksometru rinda sākas krietni pirms starptautiskās lidostas Rīga, un tajā stāv visdažādāko uzņēmumu taksisti. Vairumā gadījumu tie ir mazie uzņēmēji, dažkārt pats uzņēmuma īpašnieks ir arī taksometra vadītājs.

Otrajā rindā, kas parādās tikai lidostas Rīga teritorijā, stāv Baltic taxi un Red Cab taksometri. Uz durvīm rakstītie izcenojumi rindā neatšķiras, un tā sarūk mazliet ātrāk. Otrās rindas taksistiem nav laika runāt, jo jāuzņem klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Tikai laikrakstā Dienas Bizness: Dažas adreses uzņēmējus pievelk kā magnēts

Māris Ķirsons, 23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir 40 adreses, kurās deklarējušies vismaz 110 uzņēmumu, tomēr tas ir 4,5 reizes mazāk nekā rekordistei, kurā mājo teju 600 kompāniju; juridisko adresi var iznomāt par 100 – 150 eiro gadā

To rāda SIA Lursoft pētījums un eksperiments. «Latvijā nevienā normatīvā nav noteikti ierobežojumi tam, cik uzņēmumiem vienā adresē drīkst būt juridiskā adrese. Biroju centru un arī biznesa inkubatoru adrese ir pat vairākiem desmitiem uzņēmumu juridiskā adrese, taču pētījumā konstatētajās vairākās adresēs tikai ar lielu fantāziju var pieņemt, ka tajās patiešām būtu sastopami nevis tikai daži vai daži desmiti, bet pat simtiem uzņēmumu,» skaidro SIA Lursoft pētniece Indra Urtāne.

Viņa kategoriski noraida pieņēmumu par to, ka visi – daudzi simti uzņēmumu – būtu «kreisie». «Tas, ka kādā adresē ir daudz reģistrētu kompāniju, vēl nenozīmē, ka tās visas ir nestrādājošas un fiktīvas. Piemēram, Rīgā, Šampētera ielā 139A, kurā reģistrēti 198 uzņēmumi, vairums no tiem ir saistīti ar Baltic Taxi zīmolu,» tā uz jautājumu, vai daudzi simti uzņēmumu vienā adresē nav uzskatāmi par riskantu parādību, atbild I. Urtāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads solās viest dažādus jaunumus taksometru nozarē, to DB atzīst nozares pārstāvji un atbildīgās valsts un pašvaldību institūcijas. Visi kā viens joprojām piekrīt, ka kaut kas ir jāmaina, lai arī šajā nozarē ieviestu kārtību un vienādus spēles noteikumus visiem tirgus spēlētājiem. Tomēr ne visos jautājumos domas par labākajiem iespējamiem risinājumiem sakrīt.

Satiksmes ministrija šobrīd ar ministrijām un sociālajiem partneriem saskaņo informatīvo ziņojumu par tiesisko regulējumu pasažieru pārvadājumiem ar taksometriem un priekšlikumiem nozares pilnveidošanai. Maijā tas tiks iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā.

Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja apkopojusi un sagatavojusi priekšlikumus Satiksmes ministrijai. Pašvaldība aicina sagatavot grozījumus Autopārvadājumu likumā, paredzot, ka speciālās atļaujas (licences) izsniegšana vieglo taksometru pārvadājumu veikšanai ir deviņu republikas pilsētu un plānošanas reģionu kompetencē. Papildus noteikts, ka plānošanas reģionā izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedod tiesības veikt vieglo taksometru pārvadājumus republikas pilsētā un otrādi. Tāpat pēc domes paustā likumā būtu jānosaka, ka automašīnām, kas tiek izmantotas kā vieglie taksometri, ir jābūt pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai līzingā un visi pasažieru pārvadājumiem izmantotie transportlīdzekļi nedrīkst būt vecāki par trim gadiem vai par ražotāja noteikto garantijas termiņu no pirmās reģistrācijas datuma. Tieši pēdējā prasība ir izraisījusi neizpratni taksometru pakalpojumu sniedzējiem. AS Rīgas Taksometru parks valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks DB saka: «Kāda ir jēga tam, ka nosaka vecuma ierobežojumu? Būtiskākais ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehniskā apskate un transportlīdzekļa uzturēšana atbilstošā tehniskā kārtībā. Jebkuru jaunu transportlīdzekli pusgada laikā var pārvērst par «miskasti».»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centieni sakārtot taksometru nozari pagaidām nav vainagojušies ar īpašiem panākumiem; ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē joprojām saglabājas rekordaugsts.

Pēdējos gados atbildīgās iestādes un taksometru nozares pārstāvji dažādi mēģinājuši sakārtot taksometru nozari. Veikti arī grozījumi normatīvajā regulējumā, tomēr rezultāts nav vainagojies ar lieliem panākumiem. Jaunākie Finanšu ministrijas (FM) un biedrības Business against shadow economy (BASE) pētījumu dati liecina, ka taksometru nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars joprojām saglabājas augstā līmenī, veidojot 80% apmēru. BASE savā pētījumā ir secinājusi, ka 130 eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās ikmēneša minimālās iemaksas (VSAOI) ieviešana taksometriem ar dzeltenajiem numuriem nav atrisinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Drīzāk šīs iemaksas radot problēmas nodokļa personificēšanai un sadalei. Arī taksometru skaitītāji nenodrošina pilnīgu ieņēmumu uzskaiti, bet kontrole un sodi ir neefektīvi. Nozarei esot arī daudz nesaprotamu birokrātisku prasību. Savukārt attiecībā uz vieglo komerctransportu, kas veic pasažieru pārvadājumus (baltie numuri), atklājies, ka nav pieejama informācija par to apgrozījumu, pārvadātāju ieņēmumiem, kā arī pārvadātāji nesniedz informāciju vai arī tā ir nepilnīga. Tirgū darbojas ārvalstu platformas, kuras nav iespējams kontrolēt. BASE arī izstrādājusi priekšlikumus, kā varētu sakārtot nozari. Tos tuvākā laikā plānots virzīt tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Naglis: Pēc taksometru nozares sakārtošanas lēto kompāniju pakalpojumi kļūs dārgāki

LETA, 13.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nodokļu sakārtošanas taksometru nozarē lēto kompāniju piedāvātie pakalpojumi kļūs dārgāki, intervijā norāda zīmola Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis.

Viņš skaidro, ka ar tādiem tarifiem, ar kādiem patlaban strādā virkne kompāniju, ir «neiespējamā misija» darboties tālāk. Nomaksājot nodokļus, neesot iespējams segt izmaksas, kas ir lētākas par 44-45 centiem par kilometru. Pretējā gadījumā notiekot ārkārtīgi liela manipulācija ar nodokļu nomaksu. Lielajām kompānijām brauciena cenu izmaiņas tuvākajā laikā neesot gaidāmas.

Izņēmums gan varot būt pārvadājumi, kas skar lidostas apkalpošanu, jo iebraukšana šajā teritorijā esot ļoti dārga un tā ir jākompensē. Viņš gan pieļauj, ka mazās kompānijas meklēs iespējas, kā vēl vairāk izdevumus minimizēt. Taču tas notikšot uz kvalitātes samazināšanas rēķina - vecāka automašīna un negarantēta nokļūšana galapunktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas pašvaldībai pietuvināts uzņēmums, iespējams, grasās iesaistīties taksometru nozarē

Elīna Pankovska, Lāsma Vaivare, 19.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldībai pietuvināts uzņēmums, iespējams, gatavojas iesaistīties taksometru nozarē

Tā liecina DB rīcībā esoša informācija, ko Rīgas domes vadība gan neapliecina.

Tomēr vairāki gan ar nozari saistīti, gan nesaistīti cilvēki apliecina, ka runas par kāda ne tieši ar pašvaldību saistīta uzņēmuma iesaisti taksometru biznesā klīstot jau ilgāku laiku. DB izpēte rāda – tās nav bez pamata.

Ēnu ekonomikas pētnieks un asociētais profesors Arnis Sauka DB atzīst, ka ir dzirdējis, ka Rīgas pašvaldība grasās izveidot taksometru uzņēmumu. «Tas būtībā ir par mūsu – nodokļu maksātāju naudu. No kurienes tad vēl viņiem nauda? Man kā nodokļu maksātājam neviens nav prasījis, vai es dodu savu naudu kādam, kuram, protams, būs liela alga un laba dzīve. Un šis bizness var būt ar mīnusiem vai pat bankrotēt. Tai pašā laikā ir arī privātais taksometru bizness, kam šādā veidā tiks bojāts tirgus. Ja Rīgas pašvaldība taisīs taksometru biznesu, un to, visdrīzāk, tā arī darīs, jo gan jau tas ir labs bizness, būs lozungs, ka mēs sakārtosim nozari un tā tālāk. Viņi nemonopolizēsies, bet paši saprotat, ko tas nozīmē,» piebilst A. Sauka. Arī Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis DB norāda, ka klīstot baumas par Rīgas domei pietuvināta taksometru uzņēmuma izveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru