Tirdzniecība un pakalpojumi

Galalietotāji saņems brīdinājumu par zvanu uz telefona numuriem, kuriem noteikta paaugstināta maksa

Žanete Hāka, 21.07.2016

Jaunākais izdevums

Sākot ar 19. jūliju tiem elektronisko sakaru komersantiem, kas sniedz balss telefonijas pakalpojumus un nodrošina iespēju galalietotājiem saņemt informāciju (brīdinājuma signālu) par izsaukumiem uz telefona numuriem, kuriem operators noteicis paaugstinātu tarifu, turpmāk būs jādod iespēja galalietotājam izvēlēties – saņemt šādu pakalpojumu vai nē, informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Komersantiem, kuri šobrīd galalietotājam jau nodrošina brīdinājuma signālu, individuāli jāinformē galalietotājs par brīdinājuma signāla atteikuma kārtību un jāpiedāvā galalietotājam iespēja atteikties no brīdinājuma signāla izmantošanas. Savukārt jaunajiem galalietotājiem jau sākotnēji būs jāpiedāvā izvēles iespējas.

Šādu kārtību paredz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) izstrādātie Galalietotāju informēšanas par paaugstinātu tarifu izsaukumiem noteikumi. Tie nosaka kārtību un termiņu, kādā elektronisko sakaru komersanti, kas sniedz balss telefonijas pakalpojumus,nodrošina iespēju galalietotājiem saņemt informāciju par izsaukumiem, kuriem komersants piemēro paaugstinātu tarifu.

Pirms Galalietotāju informēšanas par paaugstinātu tarifu izsaukumiem noteikumu apstiprināšanas Regulators izsludināja publisko konsultāciju, aicinot priekšlikumus un komentārus sniegt līdz 29.jūnijam. Pēc priekšlikumu apkopošanas un izvērtēšanas tika izstrādāta gala versija, kas stājās spēkā 2016. gada 19.jūlijā.

Līdz ar noteikumu stāšanos spēkā informācijas saņemšanai tiek ieviests galalietotāja iestāšanās izvēles princips (angļu valodā ¬–opt-in), kas noteic, ka brīdinājuma signālu galalietotājam nodrošina tikai tādā gadījumā, ja galalietotājs piekrīt šāda signāla nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nereti patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jāmaksā vairāk nekā noteikts izvēlētajā tarifā

Žanete Hāka, 12.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) vērš patērētāju uzmanību uz nepieciešamību rūpīgi iepazīties ar elektronisko sakaru operatoru tīklu piedāvātajiem tarifiem un maksu par zvaniem uz citu operatoru klientu numuriem. Tādējādi tiktu mazināti gadījumi, kad patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jānorēķinās vairāk, nekā tas ir noteikts izvēlētajā tarifā.

KP ir saņēmusi vairākus iesniegumus par atšķirīgu tarifu piemērošanu zvaniem uz dažādiem elektronisko sakaru operatoru tīkliem. Iesniegumos ir norādīts, ka zvani, kas tiek veikti populārāko operatoru – SIA Latvijas mobilais telefons, SIA Tele2, SIA Bite Latvija un SIA Lattelecom – sakaru tīklos, ir iekļauti standarta ikmēneša maksā. Tajā pašā laikā par zvaniem uz citu, vairāk nekā 70 elektronisko sakaru operatoru numuriem, piemēram, SIA CSC TELECOM un SIA Baltcom, kuru pakalpojumus mēdz izmantot arī tādas iestādes kā slimnīcas un poliklīnikas, patērētājiem ir jāmaksā papildus.

Šādu situāciju KP skaidro ar to, ka atsevišķi populārākie operatori ietver visus iespējamos zvanus savos tarifos ar fiksēto mēneša maksu, kamēr citiem operatoriem tarifos ir iekļauti zvani tikai uz četriem populārajiem tīkliem Latvijā. Tā rezultātā patērētājiem, zvanot uz citiem tīkliem, par to ir jāmaksā papildus ierastajai ikmēneša rēķina summai.

Komentāri

Pievienot komentāru