Jaunākais izdevums

Ekonomiskie apstākļi strauji mainās, tāpēc uzņēmumiem šodien jo īpaši aktīvi jādomā, kā sasniegt savu gala patērētāju tur, kur viņš atrodas. Proti, ir jāiet tur, kur atrodas auditorija, nevis jāgaida, kad tā atnāks pie tevis.

Pagaidām šis projekts ir vēl sākuma stadijā, un pārdošanas apjomi tradicionālus distribūcijas ceļus vēl neaizstās, toties visvērtīgākais ieguvums ir mārketinga aspekts: trīs minūšu laikā pēc Laima Prozit konfekšu ievietošanas Amazon tirdzniecības vietnē, google indeksējis šos atslēgvārdus, pozicionējot meklēšanas rezultātu pirmajā vietā.

R. Laķis uzskata, ka šis ir ļoti būtisks arguments, veicinot produkta nonākšanu līdz patērētājam, neatkarīgi no atrašanās vietas, neaizmirstot aspektu, ka Latvija ir ļoti mazs tirgus, tāpēc iziešana starptautiskā tirgū ražotājiem ir ļoti nozīmīga, un šis ir viens no veidiem, kā to veicināt.

Tādejādi šis ir ne tikai papildus pārdošanas kanāls, bet arī tests produkta kvalitātes un pozicionējuma novērtējumā. Uzsākot šāda veida tirdzniecību, ir iespējams analizēt vai produkta nosaukums un iepakojums uzrunā patērētāju, kā arī tīri praktiski novērtēt vai, piemēram, iepakojums ir piemērots sūtīšanai, un produkts gala adresē nenonāk sabojāts.

Protams, šis kanāls nebūs piemērots dažādu būvmateriālu ražotājiem, bet gan visdažādāko pārtikas produktu, apģērbu, aksesuāru, kosmētikas u.c. plaša patēriņa preču ražotājiem.

Taču par to, kā sociālie tīkli var palīdzēt dažādu pakalpojumu sniedzējiem un, piemēram, jau minēto būvmateriālu ražotājiem, lasiet laikrakstā Dienas Bizness 15. novembrī.

Vairāk par Biznesa panākumu akadēmiju uzziniet šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā e-komercijas platforma "eBay" šonedēļ paziņojusi par komisijas maksājuma atlikšanu uz vēlāku laiku un pārtrauc veiktspējas reitingu samazināšanu mazā un vidējā mēroga pārdevējiem visā pasaulē, kuru biznesu skārusi Covid-19 pandēmija.

Šobrīd, kad visu pasauli pārņēmis koronavīrusa uzliesmojums, maziem un vidējiem uzņēmumiem īpaši steidzami nepieciešams valsts un sadarbības partneru atbalsts, lai turpinātu tirdzniecību, tāpēc kompānija "eBay" pieņēmusi lēmumu, ka turpmāk visi "eBay Store" pārdevēji varēs izmantot iespēju lielāko daļu no komisijas maksājumiem atlikt uz 30 dienu periodu.

Plašāka informācija par maksājumu atlikšanas noteikumiem ir pieejama oficiālajā "eBay" biznesa klientu tīmekļa vietnē export.ebay.com, kā arī e-pasta ziņā, kas izsūtīta visiem platformas lietotājiem.

Tāpat "eBay" sola pasargāt pārdevējus no reitinga pazemināšanas novēlotas piegādes un pasūtījumu atcelšanas gadījumā laika posmā no 20. marta līdz 20. jūnijam. Šī iniciatīva palīdzēs uzņēmējiem samazināt zaudējumus, ņemot vērā, ka platformas lietotāju vērtējums tieši ietekmē pārdošanas apjomus. Taču, ja pārdevēja sniegums šajā laika posmā uzlabojas, tas tiks palielināts atbilstoši iepriekšējai reitingu noteikšanas sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināmu Amazon efektu var just arī akciju tirgū

ASV kompānija Amazon.com pēdējā laikā pierādījusi, ka spēj saviļņot ūdeni dažādās tautsaimniecības nozarēs. Šim tehnoloģiju gigantam atliek vien paziņot par savu darbību izvēršanu kādā tautsaimniecības sektorā, lai tas stimulētu gluži vai eksistenciālas pārdomas pārējiem šīs nozares dalībniekiem un šādu uzņēmumu investoriem. Piemēram, ASV tirdzniecības digitalizācija, kam komplektā nāk tradicionālās iepirkšanās nozares nedienas, izpelnījusies terminu «Amazon efekts». Šis efekts gan, šķiet, neaprobežojas vien ar tradicionālās tirdzniecības norietu. Tas aptver to, ka dažādu nozaru tradicionālajiem spēlētājiem ir grūtības mainīties un konkurēt ar ļoti atpazīstamām tehnoloģiju kompānijām, kas ir ļoti pelnošas (piemēram, Amazon vēl šomēnes atklāja, ka tās ceturkšņa peļņa pirmo reizi pārsniegusi vienu miljardu ASV dolāru), spējīgas piedāvāt jaunus spēles noteikumus, ar lielām ambīcijām un var apkopot un interpretēt milzīgu datu klāstu. Būtībā – atliek vien minēt, ko un kā nākotnē gribēs redzēt vien daži no pasaules tehnoloģiju gigantiem, kuri izteiktāk vēlas kontrolēt visu to biznesu, kas tiecas kļūst digitālāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas un Staburadzes eksports pieaudzis par 22%

Sandra Dieziņa, 22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī Latvijā lielāko saldumu ražotāju Laima un Staburadze produktu eksports pieaudzis par 22%, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Būtiskāko eksporta apjoma pieaugumu izdevies sasniegt Izraēlā, noslēdzot līgumu ar jaunu sadarbības partneri. Papildus jau esošajam Laima šokolādes produkcijas un Selga cepumu eksportam, uzsākta Laima zefīru un ar jauno eksporta zīmolu Laima Old Town Bakery (Laima Vecpilsētas Beķereja) produktu - Staburadze ražoto kūciņu un toršu - eksportēšana. Tā rezultātā eksports uz šo valsti palielināts 2,5 reizes. Turpmāku perspektīvu un izaugsmes iespējas dod arī saņemtie Košera sertifikāti Laima asorti septiņu veidu konfektēm, informē kompānija. Jau šobrīd tas devis rezultātu - Laima produktu paplašināta sortimenta pārdošanu arī Ben Guriona starptautiskajā lidostā Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Amazon uzsāk cenu karu; nav zināms, kad tas nonāks līdz Latvijai

Jānis Rancāns, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon nākusi klajā ar jauniem papildinājumiem savu ierīču rindās, kā arī ievērojami samazinājusi cenas esošajām, tādējādi piesakot cenu karu tirgus līderiem.

(Papildināta ar 9. rindkopu)

Kompānija samazinājusi sava pērn radītā planšetdatora Kindle Fire cenu no 199 ASV dolāriem līdz 159 dolāriem. Salīdzinājumam – Apple jaunākais iPad maksā aptuveni 500 ASV dolāru.

Tāpat Amazon nākusi klajā ar jaunu planšetdatoru Kindle Fire HD, kurš būs pieejams trijās versijās un maksās, sākot no 199 ASV dolāriem par vienkāršāko septiņu collu versiju, beidzot ar 599 dolāriem par 8,9 collu 4G versiju. Planšetdatori aprīkoti ar HD displeju, divkodolu procesoriem (1,2 GHz 7 collu versijai un 1,5 Ghz 8,9 collu versijai) un Android operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kancleres Angelas Merkeles valdība pieprasījusi tiešsaistes tirdzniecības vietnei Amazon sniegt savus situācijas skaidrojumus, kad atklātībā parādījās informācija, ka kompānijas Vācijas struktūrvienība nodarbinājusi neonacistu apsargus.

Gadījumā, ja izskanējušās apsūdzības izrādīsies patiesība, Amazon partnerus, kuri nodarbojušies ar darbinieku meklēšanu un apsardzes nodrošināšanu, var sagaidīt darbības licences anulēšana, solījusi Vācijas Darba ministrija. «Pār viņiem gulstas smaga aizdomu ēna un tāpēc pēc iespējas ātrāk nepieciešams atklāt visus faktus,» sacīja Vācijas darba ministre Ursula fon der Leijena (Ursula von der Leyen).

Tikmēr Amazon apsolījusi veikt notikušā padziļinātu izpēti. Vācija ir Amazon svarīgākais tirgus pēc ASV. Aizvadītajā gadā kompānijai Vācijā izdevās audzēt apgrozījumu līdz 8,7 miljardiem ASV dolāru. Reaģējot uz ziņām par sliktajiem darba apstākļiem un neonacistu apsargu izmantošanu, Vācijā izskanējuši aicinājumi boikotēt Amazon.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piektdien, 2.augustā, reģistrēts ASV tiešsaistes tirdzniecības kompānijas «Amazon» datu centrs SIA «Amazon Data Services Latvia», liecina «Firmas.lv» informācija.

«Amazon Data Services Latvia» pamatkapitāls ir 50 000 eiro, bet tās vienīgais īpašnieks ir ASV jaunuzņēmumu jeb «start-up» kompānija «A100 ROW Inc». Kompānijas valdē iecelts Īrijas pilsonis Martins Keisijs Malakijs (Martin Casey Malachy).

Jaundibinātās «Amazon Data Services Latvia» juridiskā adrese ir Vīlandes ielā 6-4.

Informācija «Amazon» mājaslapā liecina, ka «Amazon Data Services» nodrošina datu glabāšanu jeb mākoņpakalpojumus.

LETA jau ziņoja, ka «Amazon» peļņa 2019.gada otrajā ceturksnī sasniedza 2,6 miljardus ASV dolāru (2,3 miljardus eiro), kas ir par 4% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet mazāk nekā bija prognozējuši analītiķi.

Savukārt «Amazon» ieņēmumi šogad otrajā ceturksnī bija 63,4 miljardi ASV dolāru, kas ir par 20% vairāk nekā gadu iepriekš. Tostarp 38% apgrozījuma kāpums bija platformai «Amazon Web Services», kas piedāvā mākoņdatošanas pakalpojumus uzņēmumiem. Kompānijas ieņēmumi no attiecīgajiem pakalpojumiem šogad otrajā ceturksnī veidoja 8,4 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay aizliegs tirgošanos ar nākotnes paredzēšanas priekšmetiem, burvestībām, buršanās pakalpojumiem un burvju mikstūrām. Tirdzniecību paredzēts aizliegt no 30. augusta, vēsta BBC.

eBay savu lēmumu pamato ar to, ka starp burvestību pārdevējiem un pircējiem rodas strīdi, kurus nereti ir sarežģīti atrisināt, jo neesot iespējams noteikt preču un pakalpojumu kvalitāti. Tikmēr lietotāji, kas nav apmierināti ar šādu eBay lēmumu, sākuši parakstu vākšanas kampaņu, kuru atbalstījuši jau 1,4 tūkstoši cilvēku.

Tas nozīmē, ka eBay vairs nenotiks tūkstošiem izsoļu, kurās iespējams iegādāties «burvju grifa pēdu», mīlas dzērienus, burvestības, kas ļauj pārvērsties vilkatī u. tml. eBay ieplānojis slēgt kopumā visu vietnes sadaļu «metafizika».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eBay atlaidīs 2400 darbiniekus

BNS/AFP, 22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības milzis eBay šajā gada ceturksnī atlaidīs 2400 darbiniekus, kas ir septiņi procenti no darbinieku skaita, jo tas pārstrukturē savu darbību un gatavojas pārdot savu finanšu struktūru PayPal, trešdien paziņoja eBay vadība.

Kalifornijā bāzētais eBay paziņoja par gaidāmo atlaišanu, neraugoties uz to, ka tā peļņa pērnā gada 4.ceturksnī ir pieaugusi līdz 936 milljoniem ASV dolāru (807,4 miljoniem eiro), bet ieņēmumi sasnieguši 4,9 miljardus dolāru (4,2 miljardus eiro).

Darbavietas tiks likvidētas trīs eBay struktūrās: Marketplaces, Enterprise un PayPal.

«Mēs esam uz pareizā stratēģiskā ceļa, un mēs rīkojamies apņēmīgi un agresīvi, pozicionējot eBay un PayPal panākumiem,» sacīja eBay vadītājs Džons Donaho.

Viņš paskaidroja, ka darbavietu likvidēšana ir nepieciešama, «lai vienkāršotu organizāciju, samazinātu sarežģītību, paātrinātu lēmumu pieņemšanu un radītu konkurētspējīgu izmaksu struktūras».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

Vairāk nekā divus gadus pēc tam, kad eBay atdalījās no PayPal Holdings, uzņēmums plāno distancēties no tā vēl vairāk, raksta MarketWatch.

EBay paziņojis, ka plāno pārņemt maksājumu apstrādes pakalpojumu savās rokās, jo līdz šim to nodrošināta PayPal saskaņā ar līgumu, kas tika parakstīts 2015.gadā, kad abi uzņēmumi sāka strādāt atsevišķi. EBay informējis, ka pilnībā pāriet uz jauno maksājumu sistēmu plāno 2021. gadam, un tas notiks sadarbībā ar jauno maksājumu partneri Adyen. Vienošanās ar PayPal termiņš ir 2020.gada vidus, un eBay ziņojis, ka PayPal ir piekritis pieņemt pircēju maksājumus līdz vismaz 2023.gadam.

«Jaunajā maksājumu starpniecības modelī mēs vienkāršosim mūsu attiecības ar pārdevējiem un plānojam no viņiem iekasēt tikai vienu komisijas maksu par mūsu platformu un maksājumu pakalpojumiem,» sacījis eBay pārstāvis Skots Šenkels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Amazon uzsākusi sadarbību ar viedtālruņu ražotāju HTC, lai izstrādātu ierīces, kas ļaus tai konkurēt ar tādiem gigantiem kā Apple un Google, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Financial Times.

Abas kompānijas strādā pie divu ierīču izgatavošanas, un viena no tām jau sasniegusi augstu gatavības līmeni. Tomēr nav zināms, kad HTC un Amazon kopīgi izstrādātais viedtālrunis varētu parādīties tirdzniecībā. Avoti medijam pastāstījuši, ka visai iespējams, ka Amazon pārdomās un atteiksies no nākšanas klajā ar ierīci. Abas kompānijas izskanējušo informāciju atteikušās komentēt, norādot, ka vienmēr izskata dažādas jaunas iespējas.

Radot viedtālruni, Amazon ietu Google pēdās, kas sadarbojas ar tādām tehnoloģiju kompānijām kā Asus un LG, lai izstrādātu Nexus sērijas ierīces. Viedtālruņu tirdzniecība Amazon ļautu palielināt klientu lojalitāti, jo aizvien vairāk cilvēku iepērkas tiešsaistē ar viedtālruņu un planšetdatoru palīdzību. Mobilo ierīču tirgus lielākie spēlētāji, kā, piemēram, Apple un Google, izstrādājuši savus tiešsaistes veikalus, kuros pārdot elektroniskās grāmatas un mūziku, tādā veidā konkurējot ar tradicionāliem nozares spēlētājiem – Amazon.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības uzņēmuma "Amazon" dibinātājs Džefs Bezoss pirmdien oficiāli atkāpās no uzņēmuma vadītāja amata, to nododot Endijam Džasijam, kurš ir "Amazon" meitasuzņēmuma "Amazon Web Services" vadītājs.

Džasijs 1997.gadā sāka strādāt "Amazon" kā mārketinga menedžeris, bet 2003.gadā nodibināja "Amazon Web Services".

Bezoss 1994.gada 5.jūlijā savā garāžā nodibināja "Amazon" kā grāmatu interneta tirdzniecības kompāniju. 27 gadu laikā viņš to attīstīja par 1,77 triljonu dolāru vērtu tehnoloģiju milzi, kas dominē interneta mazumtirdzniecībā, kā arī iesaistījies mūzikas un televīzijas straumēšanā, mākoņdatošanā, robotikā, mākslīgā intelekta izstrādē un citās operācijās.

"Amazon" tagad ir viens no ASV pieciem lielākajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem līdz ar "Google", "Apple", "Microsoft" un "Facebook".

Bezoss februārī paziņoja, ka ir nolēmis gada trešajā ceturksnī atstāt uzņēmuma vadītāja amatu, to nododot Džasijam, un pāriet uz "Amazon" padomes izpildpriekšsēdētaja amatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Amazon Vācijā par apsargiem izmantojusi neonacistus

Jānis Rancāns, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes tirdzniecības vietne Amazon Vācijā iekūlusies pamatīgā skandālā, kad atklājies, kad tās struktūrvienība darbiniekus nodarbinājusi sliktos darba apstākļos un izmantojusi neonacistu organizāciju dalībniekus kā apsargus.

Par sliktajiem darba apstākļiem Amazon struktūrvienībā vēstījusi Vācijas raidsabiedrība ARD, kas pētījusi kompānijas darbinieku dzīves apstākļus. Amazon Vācijas struktūrvienībā strādā pagaidu darbinieki no visas Eiropas, vēsta Euobserver. Amazon darbinieki Vācijā dzīvojuši šaurās istabiņās, strādājuši 15 dienas no vietas un noliktavās dienas laikā vidēji nostaigājuši 17 kilometru. Savukārt to peļņa bijusi daudz mazāka nekā ticis iepriekš solīts.

Darbiniekus uzmanījuši neonacistu organizāciju biedri, kas nereti pārbaudījuši arī to personīgās mantas. «Viņi istabās ieradās, ne tikai tad, kad tajās neviena nebija, bet arī tad, kad saimnieks gulēja, vai, piemēram, bija dušā. Viņi sacīja, ka šeit viņi ir policija,» stāstīja, kāda spāņu viesstrādniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais saldumu ražotājs Laima izstādē Prodexpo 2013 prezentē jaunu darbības virzienu un jaunu eksporta zīmolu.

Laima savu darbību gadskārtējā Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 sāk pirmdien un tajā tiks prezentēts jauns darbības virziens: toršu un kūciņu eksporta iespējas. Šim nolūkam radīts jauns eksporta zīmols Laima Old Town Bakery jeb Laima Vecpilsētas Beķereja.

Uzņēmuma eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka, izmantojot Staburadzes konditorejas pieredzi un apvienojot tās ar inovāciju – īpašu sasaldēšanas tehnoloģiju eksporta tirgos tiks piedāvātas tortes un kūciņas. Jaunais Laima eksporta zīmols Old Town Bakery jau šobrīd piedāvā 12 produktus - svaigus vai saldētus, tostarp tortes Cielaviņa un Roko. Šogad zīmols tiks papildināts vēl ar trim jauniem produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kindle planšetdators jūtami sit pa Amazon maciņu

Jānis Rancāns, 26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais tiešsaistes mazumtirgotājs Amazon noslēdzis šī gada trešo ceturksni ar ievērojamu peļņas samazinājumu, kas saistīts ar lielajām investīcijām Amazon Kindle planšetdatora izstrādē.

Šī gada trešājā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pērn, Amazon neto ienākumi samazinājušies par 73% līdz 63 miljoniem ASV dolāru. Pērn trešajā ceturksnī Amazon neto ienākumi bijuši 231 miljons ASV dolāru, vēsta Bloomberg.

Savukārt šajā ceturksnī Amazon varētu piedzīvot arī pamatdarbības zaudējumus, ja turpinās investēt Kindle ierīcēs, norāda medijs.

Db.lv jau vēstīja, ka Amazon nāca klajā ar planšetdatoru Kindle Fire, kas tiks pārdots par 199 ASV dolāriem, kas ir ievērojami mazāk nekā Apple iPad. Amazon tādējādi cer sekmīgi iespiesties planšetdatoru tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības uzņēmuma "Amazon" dibinātājs Džefs Bezoss otrdien paziņoja, ka viņš šī gada trešajā ceturksnī atstās uzņēmuma vadītāja amatu, to nododot Endijam Džasijam, kurš ir "Amazon" meitasuzņēmuma "Amazon Web Services" vadītājs.

57 gadus vecais Bezoss sacīja, ka viņš pāries uz "Amazon" padomes izpildpriekšsēdētaja amatu.

Ziņa par gaidāmo Bezosa demisiju izskanējusi pēc "Amazon" ziņojuma, ka uzņēmuma peļņa pēdējā ceturksnī vairāk nekā divkāršojusies līdz 7,2 miljardiem ASV dolāru, bet ieņēmumi pieauguši par 44% līdz 125,6 miljardiem dolāru. To veicināja jaunā koronavīrusa pandēmija, kuras dēļ ievērojami pieaudzis interneta tirdzniecības apjoms visā pasaulē.

Bezoss vēstulē "Amazon" darbiniekiem rakstīja, ka viņš turpinās "iesaistīties svarīgās "Amazon" iniciatīvās", bet turpmāk vairāk orientēsies uz filantropiju, tai skaitā savu Pirmās dienas fondu (Day One Fund) un Bezosa Zemes fondu (Bezos Earth Fund), kā arī citiem biznesa pasākumiem kosmosā un žurnālistikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju jomas milži lielākā mērā var iespiesties savu lietotāju maksājumu apstrādāšanā un to kontu veidošanā

Dažkārt šķiet, ka nākotnē, lai daudzmaz pilnvērtīgi varētu dzīvot, galu galā var būt nepieciešamas vien dažas kompānijas, kuras gan ražo, gan izplata, gan pārod, gan citādā veidā apkalpo. Šajā ziņā sevišķi uzskatāmi jaunas biznesa iespējas dažādos tautsaimniecības sektoros meklē pasaules tehnoloģiju grandi.

Pēdējo dienu laikā parādījušās baumas, ka Amazon.com domā par plāniem saviem klientiem piedāvāt kaut ko ļoti līdzīgu banku kontiem.

Katrā ziņā Amazon mierā nestāv, un pašlaik ir spekulācijas, ka arī tradicionālajam banku mazumtirdzniecības/privātpersonu apkalpošanas biznesam būs grūti konkurēt ar tehnoloģiju uzņēmumu piedāvājumiem. Eksperti skaidro, ka šādu Amazon kontu esamība, ar kuru palīdzību klienti gan varēs tikt pie skaidras naudas, gan norēķināties par precēm un pakalpojumiem, palīdzētu kompānijai mazināt izmaksas. Proti, potenciāli Amazon kādā brīdī var izslēgt starpniekus (bankas), kas saistīti, piemēram, ar klientu maksājumu apstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere, 19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes izsoļu vietne eBay plāno atdalīt savu maksājumu sistēmu PayPal atsevišķā uzņēmumā, ziņo BBC.

To plānots paveikt 2015. gada otrajā pusē.

Ebay vadītājs Džons Donahoe skaidrojis: «Stratēģiskais pārskats liecina, ka eBay un PayPal arī turpmāka būšana kopā pēc 2015. gada acīmredzami kļūs nelabvēlīgāka katram no tiem - gan no stratēģiskā, gan konkurētspējas viedokļa.»

Paypal ieņēmumi aug par 19% gadā, kas ir divreiz ātrāk nekā eBay. PayPal gada ieņēmumi ir 7,2 miljardu ASV dolāru apmērā, bet

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

eBay paziņo par būtisku «lieliskā gada ceturtā ceturkšņa» peļņas kāpumu

Lelde Petrāne, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izsoļu vietne eBay paziņojusi par apjomīgu ceturkšņa peļņas pieaugumu, ziņo BBC.

Tīrā peļņa 2011. gada pēdējos trīs mēnešos bijusi 1,98 miljardi ASV dolāru. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā eBay nopelnīja 559 miljonus ASV dolāru.

«Mums bija spēcīgas lieliskā gada ceturtā ceturkšņa beigas,» teicis eBay prezidents Džons Donahoe.

EBay norāda, ka peļņas pieaugums daļēji skaidrojams ar ieguvumu no atlikušo Skype akciju pārdošanas.

Par to, ka Microsoft iegādājas Skype par 8,5 miljardiem ASV dolāru, tika paziņots pagājušā gada maijā, bet konkurences iestādes šim darījumam zaļo gaismu deva oktobrī.

Izņemot ārkārtas peļņu, piemēram, Skype pārdošanu, eBay peļņa ceturksnī būtu 789 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV uzņēmums Amazon nācis klajā ar jauniem e-grāmatu lasītājiem un planšetdatoru, kura cena ASV būs 199 dolāri.

Amazon planšetdatoram dots nosaukums Kindle Fire. Ierīcei ir septiņu collu krāsains ekrāns. Tā sver nedaudz vairāk par 400 gramiem un aprīkota ar viena gigaherca divkodolu procesoru. Paredzēts, ka pirmie modeļi tirgū parādīsies 15. novembrī, ziņo Reuters.

Tāpat Amazon iepazīstināja ar diviem e-grāmatu lasītājiem no jaunās - Kindle Touch sērijas, kas aprīkoti ar skārienjūtīgiem ekrāniem un to cena veidos 99 un 149 ASV dolārus. Amazon arī samazinājusi vienkāršā Kindle modeļa cenu līdz 79 ASV dolāriem.

Jaunais Amazon planšetdators jau ir ieguvis nozares analītiķu atzinību, kuri norāda, ka tirgū beidzot ir nopietns konkurents Apple iPad un Android ierīcēm. Amazon Kindle Fire varētu piespiest samazināt divreiz lielākās citu planšetdatoru cenas (piemēram, iPad sākumcena ir 499 ASV dolāri), vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas piegādes uzņēmums Deliveroo jaunākajā finansējuma piesaistes etapā piesaistījis 575 miljonu dolāru investīcijas, no kuriem lielākais investors bijusi interneta tirdzniecības kompānija Amazon, raksta BBC.

Precīzs Amazon investīciju apjoms netiek minēts. Deliveroo paziņojis, ka piesaistītais finansējums tiks izmantots, lai paplašinātu darbību starptautiskajos tirgos un uzlabotu pakalpojumu.

Deliveroo dibināts 2013.gadā un kopš tā laika spējis piesaistīt vairāk nekā 1,5 miljardu dolāru finansējumu, uzņēmums ir starp straujāk augošajām tehnoloģiju kompānijām Eiropā.

Amazon pārstāvji skaidrojuši, ka Deliveroo piesaistījis uzmanību ar inovatīvo tehnoloģisko pakalpojumu. Amazon piešķirtais finansējums Deliveroo dod labāku pamatu cīņai ar tādiem konkurentiem kā JustEat un Uber Eats.

Amazon 2016.gadā atvēra savu pārtikas piegādes kompāniju Lielbritānijā Amazon Restaurants UK, taču pēc pāris gadiem to slēdza. «Amazon nespēja tirgū konkurēt, tādēļ labāk meklē iegādes iespējas,» norāda Hermes fondu pārvaldnieks Luīss Dadlijs, kurš skaidro, ka Deliveroo nav tikai ēdienu piegādes kompānija, bet arī tehnoloģiju uzņēmums, un tam ir tehnoloģiju platforma, kas daudziem šķiet ļoti pievilcīga. Kompānija spēj paplašināties jaunos tirgos un ņemt vērā cilvēku gaumes izmaiņas, kā arī paredzēt, kuras tirdzniecības vietas būs veiksmīgas. Šis paredzamais pieaugums ir pievilcīgs Amazon, uzskata L. Dadlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ķelnē vilina ar produktu līnijām Desserts by Laima un Moments by Laima

Lelde Petrāne, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrika Laima starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē ISM 2015 prezentējusi jauno produkciju eksporta tirgiem. Šonedēļ Laima kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās starptautiskajā izstādē Gulfood 2015 Dubaijā, AAE un Prodexpo 2015 izstādē Maskavā.

Ieva Jonsone, Laima eksporta direktore, stāsta: «Šis ir Laimas jubilejas gads, līdz ar to, piedaloties starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē, vēlējāmies klientiem piedāvāt ko jaunu un interesantu, prezentējot ne tikai jauno eksporta produktu sortimentu, bet arī atklājot Laimas šokolādes radīšanas 145 gadus seno vēsturi. Dalība šādās izstādēs ir būtiska uzņēmuma eksporta attīstības veicināšanai. Par to liecina arī tas, ka pērn, aktīvi strādājot lielākajās pasaules saldumu un pārtikas izstādēs, izdevies eksportu palielināt par 11%, salīdzinot ar 2013.gadu.»

Vislielāko interesi un novērtējumu izstādes ISM 2015 apmeklētāju vidū ieguva jaunās produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, kas sākotnēji tika radītas tieši ASV tirgum, taču šobrīd to plānots piedāvāt arī citās valstīs. Papildu tam Laimai bija iespēja izstādīt savu produkciju speciālos izstādes organizētāju piedāvātos stendos Additional Theme Area, kur varēja parādīt arī jauno kategoriju produktus. Laima prezentēja sasaldēto torti Lukss un jauno kakao krēmu Lukss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

«Kā top?»: Laimas zefīrs

Gunta Kursiša, 19.08.2013

Pirms ienākšanas ražošanas telpās galvā jāliek cepurīte un jāapģērbj arī speciāls halāts, lai ražotnē neienestu mikrobus un baktērijas. Process sākas tā dēvētajā «virtuvē», kur tiek gatavots sīrups, kas sastāv no cukursīrupa, glukozsīrupa, olbaltuma. Sākumā tiek sagatavots šķīdums, un tad tas tiek putots. Vēl kāda svarīga zefīra sastāvdaļa ir želejviela - agars, kas tiek sagatavots no jūras zālēm. A/s Laima to iepērk Igaunijā. Agars esot labvēlīga viela cilvēku organismam, ko izmanto želatīna vietā, un agara masu vāra vaļējā traukā ar slēgtu tvaika apsildi. Visas izejvielas tiek pirktas Eiropas Savienībā, savukārt šokolādi ražo pati Laima – sākot no pupiņas līdz īstai šokolādei.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls Db.lv uzsāk jaunu rubriku «Kā top?», katru nedēļu piedāvājot ieskatīties Latvijas produktu ražošanas procesā, cik vien to ļauj uzņēmuma receptes un ražošanas noslēpums. Rubriku sākam, ielūkojoties a/s Laima ražotnē, precīzāk, telpās, kur top zefīrs Maigums un dažādu garšu krējuma zefīri.

Kopumā Latvijā gadā tiek saražotas aptuveni 500 – 600 tonnas zefīru. Tādējādi var teikt, ka Latvijā dzīvo lielākie zefīrmīļi, norāda a/s Laima pārstāve Rita Vornokova, piebilstot, ka Latvijā zefīra ražošanas apjomi visā zefīra ražošanas gaitā ir tikai pieauguši. Viņa stāsta, ka Igaunijā šā gada sešos mēnešos tika apēstas 46 tonnas a/s Laima zefīra Maigums, bet ārpus Baltijas lielākie Laimas zefīrmīļi dzīvo Vācijā – sešos mēnešos vācieši apēduši 37,7 tonnas zefīra, kā arī Izraēlā – pirmajā pusgadā šajā valstī apēstas 26 tonnas a/s Laima ražotā zefīra.

Komentāri

Pievienot komentāru