Tiešās pārdošanas uzņēmums Amway ir iegādājies XS® Energy zīmolu, ko līdzfinansē bijušais Amway īpašnieks Deivids Vandervēns. Šis darījums ļauj palielināt zīmola ģeogrāfisko izplatību, liecina medijiem sniegtā informācija.

Amway ir ieguvis tirgus daļu strauji augošajā enerģijas dzērienu nozarē, kuras ieņēmumi no 3,8 miljardiem ASV dolāru 1999. gadā ir pieauguši līdz 27,5 miljardiem 2013. gadā. Saskaņā ar Euromonitor un Research and Markets datiem paredzams, ka līdz 2018. gadam tie ik gadu palielināsies par 13%.

Kopš 2003. gada Amway ir vienīgais XS izplatītājs. Šajā laikā zīmola noiets ir palielinājies līdz 150 miljoniem ASV dolāru gadā. Produkcija ir pieejama 38 pasaules valstīs.

Darījuma ietvaros Vandervērs pievienosies Amway kā XS zīmola viceprezidents un galvenais vadītājs.

Amway ir tiešās pārdošanas uzņēmums, kura galvenā mītne atrodas Adā, Mičiganā, ASV. Pārdotākā Amway produkcija ir Nutrilite™ vitamīni, minerālvielas un uztura bagātinātāji, Artistry™ sejas kopšanas un kosmētikas līdzekļi, kā arī eSpring™ ūdens attīrīšanas sistēmas — to visu tirgo tikai Amway komersanti.

XS tika izveidots 2001. gadā Kalifornijā. 2003. gadā to pārņēma Amway komersanti.

-

Eiropas Tiešās tirdzniecības asociācijas (Seldia) izpilddirektors Mauritss Bruginks, kura organizācija Eiropā pārstāv arī Amway, sarunā ar Dienas Biznesu stāsta par šīs plaukstošās industrijas izaicinājumiem, kas galvenokārt saistās ar negodīgu komercpraksi zem tiešās tirdzniecības vārda un likumdošanas dilemmām, mēģinot to novērst.

Tā, piemēram, Latvijā izplatīta liga ir lētu matraču pārdošana par dārgu naudu, un «kamēr pircējs apķeras, kas par lietu, tas pārdevējs ir jau izgaisis, un viņu atrast nav iespējams», situāciju raksturo M. Bruginks. «Vai tā ir tiešā tirdzniecība?» jautā DB. ‒ «Saskaņā ar ES likumdošanu tā tāda ir, un formāli jūs, ja jūs būtu likumdevējs, varētu teikt – hei, mums ir jāierobežo tiešā tirdzniecība, jo daudziem vecāka gadagājuma cilvēkiem tiek ietirgoti nejēdzīgi matrači, un viņi tiek piemuļķoti. Ja jūs tiešām tā rīkojaties, tad mēs pēc kāda laika redzam – ak vai! – mūsu Avon, Oriflame vai Amway pārstāvis vairs nespēj strādāt.»

Visu interviju lasiet piektdienas DB numurā. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra