Kooperatīva Kuldīgas labumi veiksmes stāstu palīdz kaldināt 
mērķtiecīgs pašvaldības atbalsts
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms gada dibinātā Kuldīgas mazo uzņēmumu un mājražotāju kooperatīva darbību palīdz nodrošināt Kuldīgas Attīstības aģentūra (KAA), kuras speciālisti raksta projektus finansējuma piesaistei, rūpējas par mārketingu, meklē noieta tirgu un risina reālas, ar uzņēmējdarbību saistītas problēmas. Gada laikā klāt nākuši desmit jauni biedri, un pārstāvētās nozares ir ļoti dažādas – audēji, adītāji, šuvēji, kokapstrādātāji, lauksaimniecības produktu audzētāji un pārstrādātāji, kūku un raušu cepēji, mājas vīnu un mājas degvīna darinātāji, medījumu un mājlopu gaļas produktu gatavotāji. Kooperatīvam pašvaldības Būvniecības nodaļas vadītājas vietniece un māksliniece Inese Sulojeva izstrādājusi logo, kurā attēlots Kuldīgas aizbildnes Sv. Katrīnas rats pilsētai raksturīgajā ķiršu krāsā. Rats ir arī tirgotāju ģildes simbols, kas atgādina par naudas nepārtraukto apriti.


Risina problēmas


Joprojām pastāv problēma ar kooperatīva atzīšanu, kas ir būtiski valsts atbalsta saņemšanai vairāku tūkstošu eiro apmērā telpu nomai, degvielas izdevumiem un citām sākuma posmā neizbēgamām izmaksām. Kritērijs, kas pieprasa realizēt tikai kooperatīva ražotos produktus, nozīmē, ka arī cepumu cepējs drīkst izmantot tikai paša audzētus graudus miltu iegūšanai. «Lielie piena un graudu kooperatīvi ar to labi tiek galā, bet konditorejas izstrādājumu ražotājam piemājas dārziņā nebūs vietas labībai,» skaidro L. Raituma. Kuldīdznieku un citu līdzīgu kooperatīvu mērķis ir panākt, lai šo kritēriju nomaina ar prasību izmantot tikai Latvijā ražotus produktus. Latvijas Lauku konsultāciju centrs (LLKC) izveidojis darba grupu, kurā mājražotāji no dažādiem valsts novadiem apspriedīs priekšlikumus un virzīs likuma izmaiņas. Otra kopīga iniciatīva ir tapusi sadarbībā ar Kurzemes plānošanas reģionu un Centrālbaltijas programmas partneriem – iesniegts projekts, kas paredz popularizēt kooperatīva produkciju arī Igaunijā un Somijā.


Būs veikals


Aktīvs biedru pieplūdums kooperatīvā bijis pērn, kad aizvadīts pirmais pusgads un varēja just rezultātu. «Interese jau sākumā bija liela, tomēr daļa ir tipiskie kurzemnieki – skeptiski nogaidoši,» atzīst KAA speciāliste sadarbībai ar novada uzņēmējiem Līga Raituma. Pērn atvērts veikaliņš Kuldīgas labumi, taču vietas izvēle nav bijusi veiksmīga – sāņus no tūrisma maršrutiem, blakus autoostai, kas sabiedriskā transporta kustības dēļ ierobežoja piekļuvi. Tāpēc kooperatīvs iesniedza projektu ES Lauksaimniecības garantijas vērtības fonda Līderprogramma finansējuma saņemšanai, lai izveidotu jaunu tirdzniecības paviljonu. 


Visu rakstu Kooperācija ļauj mājražotājiem iziet pasaulē lasiet 23. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Labots Kuldīgas logo autors, atvainojamies lasītājiem un Kristīnei Šimpermanei

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra