Jaunais Vides aizsardzības un reģionālās attīstības (VARAM) ministrs Einārs Cilinskis (NA) no nozares darba kārtības nav izņēmis sava priekšgājēja Edmunda Sprūdža (RP) ieceri ierobežot drukātās reklāmas apjomu. Lai gan Saeima rudenī neatbalstīja dabas resursu nodokļa ieviešanu neadresētajiem pasta sūtījumiem, Cilinskis apņēmies sagatavot jaunu piedāvājumu. «Iepriekšējais neguva atbalstu, jo nodokļa apmērs, iespējams, bija pārāk liels, tāpēc mēs domāsim, kā noteikt samērīgāku likmi,» laikrakstam Diena savus nodomus atklājis Cilinskis.

Bijušais nozares ministrs paudis pārliecību, ka nodoklis par neadresētajiem sūtījumiem liktu reklāmdevējiem apdomāties un argumentējis, ka drukātā reklāma ne vien nodara kaitējumu dabai un apgrūtina iedzīvotājus ar lieku makulatūru, bet arī veicina atkritumu apsaimniekošanas izmaksu pieaugumu. Laikraksts piebilst, ka asākos iebildumus pret VARAM ieceri pērn rudenī cēla Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija.

Vairākas vides aizstāvju organizācijas rīkojušas akcijas, bez maksas dalot uzlīmes ar uzrakstu «Neadresētus sūtījumus lūdzu neievietot». Kāds Latvijas Radio veikts eksperiments pierādīja, ka šāda uzlīme uz pastkastes par trim ceturtdaļām samazina saņemto bukletu daudzumu, raksta Diena.

Savukārt no Latvijas pasta izplatītajiem reklāmas materiāliem iespējams atteikties, uzrakstot iesniegumu.

Taču lielveikali neesot gatavi piekāpties - visu lielāko tirdzniecības tīklu pārstāvji uzsver, ka drukātā reklāma ir efektīvākais klientu informēšanas veids un avīžu iznākšanas dienās ievērojami pieaugot pārdošanas apjomi.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra