Jaunākais izdevums

Produkta iepakojums ir ne tikai kastīte, tam ir visai sarežģīta un nozīmīga loma – ieinteresēt, pastāstīt par produktu un arī labi izskatīties

Iepakojumam jāspēj pievērst potenciālā pircēja uzmanību un jārada skaidra sapratne par to, kas tajā ietērpts. Tāpat ir svarīga atvēršanas pieredze – kā atver iepakojumu, cik patīkams ir process. «Iepakojums ir ļoti svarīgs kanāls,» uzsver Andra Treibaha, grafiskās identitātes un iepakojuma kompānijas Brand Box vadītāja. Tā ir viena no aģentūrām, kas specializējas tieši iepakojuma dizaina izstrādē. «Ēriks Šulcs, kurš ir galvenais mākslinieks un kompānijas dibinātājs, ir spēcīgs grafiskais mākslinieks, un pirms 12 gadiem viņš izdomāja veidot savu kompāniju. Tas ir loģisks ceļš, ņemot vērā viņa zināšanas un nepārtraukto attīstību šajā jomā,» saka A. Treibaha.

Šajā nišā darbojas arī Maijas Rozenfeldes izveidotā iepakojuma dizaina kompānija Foreign Embassy. «Strādājot reklāmas aģentūrā (toreiz – Taivas Ogilvy), secināju, ka no visiem uzdevumiem tieši iepakojuma dizains mani aizrauj visvairāk, un tā pamazām radās vēlme fokusēties tieši uz to. Specifiskā izglītība Pratt Institute noteikti bija galvenais iemesls, kas palīdzēja šo ieceri īstenot. Tā ir grafikas dizaina forma, kas ienāk cilvēku mājās, dzīvo mūsu ledusskapjos. Visbiežāk tieši iepakojums cilvēkiem rada pirmo priekšstatu par produktu. No procesa un dizaina viedokļa mani personīgi uzrunā tas, kā grafikas dizains spēlējas ar formu, funkciju un materialitāti,» viņa stāsta.

Savukārt WIG savas pastāvēšanas vēsturē ir izgājusi cauri vairākiem posmiem – tā sāka kā maza reklāmas aģentūra, tad darbu turpināja kā web un grafikas dizaina studija, bet šobrīd pozicionē sevi kā vietu, kur top zīmoli. Tā nodarbojas ar visu, kas ar to saistās – logotipu, vizuālās identitātes, iepakojuma izstrādi. «Šī dizaina «disciplīna» man patīk un padodas vislabāk. Domāju, ka klients arī to jūt, un gluži vienkārši sāka vairāk nākt šāda tipa darbi,» stāsta Dāvis Vilcāns, grafikas dizaina studijas WIG vadītājs.

Visu rakstu Dizaina forma, kas ienāk mājās lasiet 21. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Magnēts dizaina cienītājiem

Anda Asere
, 04.02.2015

Red Dot Design Award 2014 kategorijā iepakojuma dizains ieguva Maijas Rozenfeldes pistāciju iepakojuma dizains.

Attēls: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim prestižo balvu Red Dot Award ir ieguvuši četri Latvijas dizaina produkti; līdz 11. februārim savus veikumus starptautiskajā konkursā var pieteikt arī citi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas «groziņā» ir četras Red Dot Award balvas – ķeblītim Bloom, trauku kolekcijai Deco, pakaramajam Cliq Premium un pistāciju iepakojumam Mighty Nuts. «Nedomāju, ka tikai šie četri ir pelnījuši to,» saka Maija Rozenfelde, iepakojuma dizaina kompānijas Foreign Embassy līdzdibinātāja un iepakojuma Mighty Nuts autore. Stikla dizaina priekšmetu zīmola an&angel vadītāja Agnese Garā-Nīmane uzskata, ka četri ir vienlaikus gan daudz, gan maz, ņemot vērā vērtēšanas kritērijus un to, cik maza ir Latvija. Red Dot Award ir sena un labi zināma balva, tāpēc ar tās saņemšanu ir jālepojas, viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Līderu atgriešanās: Plašas iespējas sevi realizēt ir arī pie mums

Anda Asere, 25.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maija Rozenfelde mācās un nostiprina iepakojuma dizaina zināšanas Ņujorkā, bet savu potenciālu atgriežas realizēt Latvijā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Savulaik iepakojuma dizaina kompānijas Foreign Embassy līdzdibinātāja Maija Rozenfelde strādāja reklāmas aģentūrā Taivas Ogilvy pie dažādiem projektiem, tostarp – iepakojuma. «Četri gadi ir pietiekami ilgs laiks, lai saprastu, kas sirdij ir tuvs un kas nav. Izrādījās, ka mani saista tieši iepakojums, pati reklāma – mazāk, jo citiem sanāk labāk. Sāku meklēt iespējas, ko varētu mācīties tālāk tieši saistībā ar iepakojuma dizainu,» viņa stāsta. Ņujorkas Prata institūtā (Pratt Institute) iepakojuma dizainu māca maģistra līmenī. Paralēli dokumentu kārtošanai, lai tajā iestātos, Maija pieteicās arī Šefīldas Universitātē. «Eiropā atšķirība ir tā, ka maģistra programmās uzreiz sāc domāt par maģistra darbu, taču nav īsti laika tiešām mācīties. Man gribējās aktīvi mācīties,» viņa stāsta. Maija tika uzņemta abās skolās, bet izlēma par labu ASV, lai gan mācības Lielbritānijā būtu lētākas un skola – tuvāk. Viņa pieteicās Fulbraita stipendiju programmā, bet to nesaņēma. Citas atbalsta iespējas nebija, tāpēc viņa izlēma mācīties par valsts garantēto kredītu. Tiesa gan, maksimālā summa, kas Latvijā ir pieejama, pietiktu vienam gadam, taču Maija nolēma, ka arī viens gads, mācoties Prata institūtā būtu ļoti vērtīgs. Pēc pirmā semestra turpināt studijas Maijai ļāva finansējums no The Baltic-American Freedom Foundation (BAFF). «Ja šādas iespējas nebūtu, es droši vien būtu braukusi atpakaļ, jo man nebija līdzekļu atlikušajam posmam,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru