Lai gan oficiālais dubulto cenu atspoguļošanas periods ir beidzies, daļa lielveikalu joprojām turpina to darīt. No vienas puses, pircējiem tas ir zināms atvieglojums, jo ne visi ir pieraduši pie eiro vērtības. Taču gadījumos, kad tiek radīti apstākļi, lai pircējs pirmo pamanītu cenu latos, kas izskatās zemāka nekā preces vērtība eiro, tas ir vērtējams kā mārketinga triks, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Maxima veikalos pie precēm ir cenas zīme, kurā vērtība izteikta gan latos, gan eiro. Abas cenas ir vienā izmērā, turklāt pirmā no kreisās, kā esam pieraduši lasīt, ir cena latos. Tas dažreiz rada pārpratumus, jo, neieskatoties valūtas apzīmējumā, pircējs pieņem, ka cena latos ir īstā cena. Šis pārpratums noskaidrojas labākajā gadījumā pie kases, kad rēķins ir par trešdaļu lielāks nekā pircēja aplēses. Sliktākajā gadījumā pircējs vispār nepamana, ka izvēlējies produktu konkrētā veikalā, domājot, ka tas ir lētāks nekā konkurentiem, lai gan īstenībā cenas ir identiskas, uzsver laikraksts.

Maxima Latvija preses sekretārs Jānis Beseris Neatkarīgajai atklājis, ka pilnīgu cenrāžu nomaiņu Maxima veikalos plānots uzsākt oktobrī.

Veikalos Elvi cenu zīmes, sākot no 1. jūlija, mainās pamazām – mainoties akcijām, ienākot jaunajai precei utt. «Šobrīd veikalos Elvi ir cenu zīmes, kur cenas norādītas tikai eiro, bet ir arī cenu zīmes – kur cena par preci ir uzrādīta gan eiro, gan latos. Paredzam, ka visas cenu zīmes veikalos Elvi tiks nomainītas līdz gada beigām,» sacījusi SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Arī veikalos Top! cenas vēl ir izteiktas abās valūtās.
Savukārt lielveikalos Rimi pie cenu dubultās atspoguļošanas vairs neturas. Gandrīz visas cenas pie produktiem ir izteiktas tikai eiro, izņemot atsevišķus gadījumus.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra