Mazumtirdzniecība

Gunvaldis Groskops db.lv stāsta par «ļoti agresīvo un negodīgo konkurenci» auto rezerves daļu tirdzniecībā

Lelde Petrāne, 19.10.2016

Jaunākais izdevums

Pašmāju auto rezerves daļu un piederumu tirdzniecības tīkls GROS AUTO atvēris 15. auto rezerves daļu un piederumu veikalu Latvijā - Rīgā, Pārdaugavā, Daugavgrīvas ielā.

Veikala atvēršanā ir ieguldītas investīcijas 120 000 EUR apmērā un GROS AUTO plāno turpināt tirdzniecības tīkla attīstību, atverot jaunus veikalus, biznesa portālam db.lv pastāstīja GROS AUTO īpašnieks Gunvaldis Groskops. Jaunais veikals nodrošinās vieglāku piekļuvi GROS AUTO piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem Pārdaugavas iedzīvotājiem un uzņēmējiem.

Runājot par konkurenci un turpmākām attīstības iespējām, GROS AUTO vadība savos vērtējumos ir piesardzīga - skatoties uz Latvijā notiekošajiem procesiem kopumā, apmēram pēdējos 10 gados vērojamās tendences visas tautsaimniecības nozarēs neesot iepriecinošas.

«Auto rezerves daļu tirdzniecībā, tāpat kā citās nozarēs, ir ļoti agresīva un arī negodīga konkurence,» uzsver G. Groskops.

«Vietējā kapitāla uzņēmumi ir spiesti strādāt un attīstīties ar ļoti ierobežotām finansējuma pieejamības iespējām un pieaug ārzemju kapitāla uzņēmumu, kuru finanšu iespējas ir būtiski lielākas, īpatsvars un dominance tirgū. Tāpat nākas saskarties ar ēnu ekonomiku, jo Latvijā tiek ievesta prece no Polijas, Lietuvas un citām valstīm, kuru mūsu klientiem tiek piedāvāts nopirkt bez nodokļu nomaksas un par būtiski zemākām cenām. Internetā arvien vairāk parādās un reklamējas dažādi e-komercijas piedāvājumi, kuru zemo cenu rašanās principi mums ir neskaidri. Pārzinot auto rezerves daļu nozares specifiku, kur pārdevēja lielākā pievienotā vērtība ir tieši kā kvalificētam konsultantam, šo e-komerciju lietotājiem iesakām būt uzmanīgiem un neveikt pirkumus, par kuru atbilstību automašīnai nav pilna pārliecība. Šāds faktoru kopums nozīmē, ka jau pašos pamatos strādājam praktiski nevienlīdzīgas konkurences apstākļos,» skaidroja G. Groskops.

Kas būtu jāmaina, lai situācija uzlabotos? Pēc G. Groskopa domām, «nepieciešams, lai valsts un pašvaldības, iedzīvotāji un uzņēmumi pilnībā atbalstītu vietējo iedzīvotāju biznesu visās nozarēs, kuras Latvijas iedzīvotāji vēsturiski paši ir spējuši attīstīt: lauksaimniecība, mežsaimniecība, ražošana, medicīna, izglītība, celtniecība, tirdzniecība, pakalpojumi, finanses u.c. Visām nozarēm ar vietējo iedzīvotāju kapitālu ir jāapvienojas kopīgu mērķu sasniegšanai, jo pašlaik to katra nozare dara atsevišķi un tas nav efektīvi. Tas nodrošinās ilgtspējīgu Latvijas ekonomikas attīstību, nevis nosacīto investoru īstermiņa un/vai vidēja termiņa fondu un citu resursu izvietošanu peļņas gūšanai un izvešanai – jo tā nenonāk atpakaļ Latvijas ekonomikā».

GROS AUTO īpašnieks norāda, ka cīņā ar ēnu ekonomiku un kontrabandu vispirms jāizķer tie, kuri rada apstākļus, piedāvā un nodrošina šo «servisu»: «Nav jāsāk ar vietējiem autoservisiem, bet ar tiem, kas nelegālu preci pieved klāt. Tātad, ja nebūs piedāvājums, nebūs pircējs. Tieši šie nelegālie darboņi kropļo konkurenci, jo, ja serviss pirks legālu preci, tad zaudēs konkurētspēju, jo kaimiņam arī pieved nelegālu preci un vienmēr kāds izmantos šo situāciju. Šo autoservisu izdzīvošana ir iespējama, tikai daļu no biznesa veicot ēnu ekonomikas zonā, bet valsts šādus uzņēmumus soda prioritāri un tā rezultātā viņš ar visu ģimeni, darbiniekiem un viņu ģimenēm aizbrauc prom.»

«Mūsuprāt, valsts iestādēm prioritāri ir pienākums nodrošināt tieši godīgas konkurences apstākļus t.i., lai auto servisi un autodaļu tirgotāji nevar nopirkt preci bez nodokļiem. Tad konkurētspēja izlīdzināsies un budžetā ienāks papildu nauda. Tas jau pamatos radīs priekšnosacījumus, lai aizbraukušie gribētu atgriezties Latvijā un turpmāk ģimenes nepamestu Latviju,» sacīja G. Groskops.

Viņš atzīmē, ka GROS AUTO attīstību un paplašināšanos kavē arī kvalificēta darbaspēka trūkums: «Tas vienkārši nav pieejams un esam spiesti jaunos darbinieku apmācīt no paša sākuma, kas prasa laiku un arī papildu finanšu resursus.»

GROS AUTO ir vietējā Latvijas kapitāla uzņēmums, kas dibināts 1994. gadā un Latvijas tirgū strādā 22 gadus. Pēc jaunā veikala atvēršanas GROS AUTO tirdzniecības tīklā ietilpst 15 rezerves daļu veikali un 4 servisi visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā auto servisa pakalpojumu sniedzējas un rezerves daļu tirgotājas Gros auto grupas konsolidētie zaudējumi bija 96 468 eiro, kas ir par 19% vairāk nekā 2015.gadā, bet konsolidētais apgrozījums pērn bija 10,949 miljoni eiro, kas ir kritums par 1%, liecina Firmas.lv dati.

Vienlaikus mātesuzņēmuma SIA Gros auto grupa apgrozījums pērn bija 10,544 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk nekā 2015.gadā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 27 785 eiro apmērā.

Gunvaldis Groskops db.lv stāsta par «ļoti agresīvo un negodīgo konkurenci» auto rezerves daļu tirdzniecībā

Koncerna finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā grupas galvenā prioritāte bija individuāls darbs ar klientiem, lai saglabātu pozīcijas esošās konkurences apstākļos. Tāpat pērn atvērts jauns veikals Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien gājis bojā automašīnu rezerves daļu tirgotāja SIA "Gros auto grupa" īpašnieks Gunvaldis Groskops.

Valsts policijā informēja, ka šodien Babītes pagastā ceļa posmā uz Brīvkalniem automašīnā atrasts kāda vīrieša līķis ar šautu brūci. Policijas rīcībā esošā informācija liecina, ka, iespējams, izdarīta pašnāvība.

Policija ir nozīmējusi nepieciešamās ekspertīzes un turpina noskaidrot notikušā apstākļus. Saistībā ar notikušo ierosināts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 12.nodaļas "Nonāvēšana".

Gros auto grupa izbeigta tiesiskās aizsardzības procesa lieta 

Rīgas rajona tiesa izbeigusi automašīnu apkopes un remonta uzņēmuma SIA "Gros auto...

Izmeklēšanas interesēs Valsts policija šobrīd plašāku informāciju nesniedz.

Kā liecina liecina "Firmas.lv" informācija, pērn būtiski pasliktinājās "Gros auto grupa" finanšu situācija. Uzņēmuma apgrozījums 2019.gadā bija 8,941 miljons eiro, kas bija par 8,3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet zaudējumi sasniedza 2,128 miljonus eiro pretēji peļņai 2018.gadā. "Gros auto grupa" apgrozījums 2018.gadā bija 9,748 miljoni eiro un peļņa - 223 459 eiro.

Gunvaldis Groskops db.lv stāsta par «ļoti agresīvo un negodīgo konkurenci» auto rezerves daļu tirdzniecībā 

Pašmāju auto rezerves daļu un piederumu tirdzniecības tīkls GROS AUTO atvēris 15....

Vadības ziņojumā bija arī atzīmēts, ka 2020.gadā uzņēmuma finanšu stāvokli būtiski ietekmēja Covid-19 pandēmija, kuras ietekmē "Gros auto grupa" apgrozījums būtiski samazinājies, bet uzņēmuma izmaksu līmenis nav samazinājies tik strauji.

Šogad 14.augustā "Gros auto grupai" tika ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tomēr 16.oktobrī Rīgas rajona tiesa to izbeidza. Tiesiskās aizsardzības process kompānijai tika izbeigts, jo pasākumu plānu neatbalstīja kreditoru vairākums.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka kompānijai šogad 26.novembrī bija nodokļu parāds Valsts ieņēmumu dienestam 1,67 miljonu eiro apmērā.

Uzņēmums reģistrēts 1994.gadā un tā pamatdarbība ir vieglo automobiļu rezerves daļu, motoru eļļu, riepu un piederumu mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība. "Gros auto grupa" pamatkapitāls ir 1,399 miljoni eiro.

Groskops uzrādīts kā patiesais labuma guvējs arī mikrosabiedrībā "Gros auto GP", kas pēdējos gados strādājusi ar aptuveni 50 000 eiro apgrozījumu un 19 000 līdz 26 000 eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gros Auto uzsācis sadarbību ar Latvijas uzņēmumu Fiqsy, piedāvājot saviem servisa klientiem iznomāt elektroskūterus, informē Gros Auto.

Šo pakalpojumu varēs izmantot ikviens Gros Auto Zemzaru ielas 1 servisa klients un jebkurš, kam interesē pārvietoties no Mārupes centra virzienā.

«Straujajā tehnoloģiju laikmetā arī mēs sekojam līdzi ne tikai mūsu klientu vēlmēm un prasībām, bet ar interesi vērojam globālās tendences - ar katru gadu aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta vides problēmām un risinājumiem, aktuālāki kļūst iedzīvotāju mobilitātes jautājumi utt. Elektroskūteru nomas pakalpojums kļūst aizvien populārāks, un strauji turpina attīstīties. Šī sadarbība mūsu izpratnē ir no win-win kategorijas - gan apmierināti klienti, gan mūsu līdzatbildība pret apkārtējo vidi,» pastāstīja SIA «Gros Auto Grupa» valdes priekšsēdētājs Gunvaldis Groskops

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka šī krīze ir iespēju laiks, tikai jābūt gataviem mainīties un meklēt jaunus risinājumus.

Tāpēc kopš aprīļa, ņemot vērā Covid-19 uzliesmojuma radīto situāciju, autoservisu tīkls radis risinājumu, kā nezaudēt klientus un ieviesis piedāvājumu bez maksas aizbraukt pakaļ klientu automašīnām, kurām nepieciešams remonts, un pēc apkopes tās nogādāt atpakaļ.

SIA "Gros Auto Grupa" pakalpojumu "Aizvedam/atvedam" ieviesusi, respektējot klientu vēlmi nedoties ārā no mājām un neapmeklēt sabiedriskas vietas, piemēram, autoservisus. Pakalpojums pagaidām ir pieejams Rīgā, Jūrmalā un Kuldīgā, kur atrodas arī uzņēmuma autoservisi, taču uzņēmuma pārstāvis Māris Feldbergs teic, ka, vadoties pēc pieprasījuma, pakalpojums varētu tikt attīstīts arī plašākā teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gros Auto Grupa piemēro aizliegumu komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai un pārjaunošanai

LETA, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto rezerves daļu tirgotājam un servisa pakalpojumu sniedzējam SIA «Gros Auto Grupa» piemērots jauns nodrošinājums - aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, liecina informācija «Firmas.lv».

Nodrošinājums 20.septembrī reģistrēts, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes lēmumu.

Informācija VID liecina, ka šā gada 7.septembrī uzņēmumam bija nodokļu parāds 161 000 eiro apmērā.

«Firmas.lv» informācija liecina, ka šis ir vienīgais šobrīd aktuālais uzņēmumam piemērotais nodrošinājums. «Gros Auto Grupa» nodokļu parāda dēļ bija piemērots nodrošinājums arī 2017.gada aprīlī, taču šā gada janvārī tas tika atcelts.

«Gros Auto Grupa» 2017.gadā strādāja ar 10,183 miljona eiro apgrozījumu un 155 000 eiro peļņu.

SIA «Gros Auto Grupa» reģistrēta 1994.gadā un tās pamatkapitāls ir 1 399 248 eiro. 2017.gadā «Gros Auto Grupa» kopējie maksājumi valsts kopbudžetā veidoja 2,566 miljonus eiro, kas bija par 28% vairāk nekā 2016.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas rajona tiesa izbeigusi automašīnu apkopes un remonta uzņēmuma SIA "Gros auto grupa" tiesiskās aizsardzības procesa lietu, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.

Tiesiskās aizsardzības process kompānijai izbeigts, jo pasākumu plānu nav atbalstījis Maksātnespējas likumā noteiktais kreditoru vairākums.

Lēmumu par procesa izbeigšanu tiesa pieņēmusi piektdien, 16.oktobrī.

Jau vēstīts, ka tiesiskās aizsardzības procesa lieta "Gros auto grupai" tika ierosināta šogad 14.augustā.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka kompānijai šogad 7.oktobrī bija nodokļu parāds Valsts ieņēmumu dienestam 1,472 miljonu eiro apmērā.

Uzņēmuma finanšu dati par 2019.gadu vēl nav publiskoti, bet 2018.gadā kompānija strādāja ar 9,748 miljonu eiro apgrozījumu un 223 459 eiro peļņu.

"Gros auto grupa" pieder Gunvaldim Groskopam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas rajona tiesa ierosinājusi automašīnu tirgotāja SIA "Gros auto grupa" tiesiskās aizsardzības procesa lietu, liecina "Firmas.lv" informācija.

Tiesiskās aizsardzības procesa lieta ierosināta piektdien, 14.augustā.

Vienlaikus "Firmas.lv" informācija liecina, ka kompānijai šogad 7.augustā bija nodokļu parāds 839 759 eiro apmērā.

Uzņēmuma finanšu dati par 2019.gadu vēl nav publiskoti, bet 2018.gadā kompānija strādāja ar 9,748 miljonu eiro apgrozījumu un 223 459 eiro peļņu. "

"Gros auto grupa" pieder Gunvaldim Groskopam.

Komentāri

Pievienot komentāru