«Uz Latviju nepiegādājam!» - ar šādu paziņojumu nereti nākas saskarties cilvēkiem, kuri preces vēlas iegādāties ārzemju interneta veikalos. Nozares pārzinātāji skaidro, ka Latvija sava veida melnajā sarakstā iekļuvusi pasta un kurjeru darba zemās kvalitātes dēļ, jo ārzemju tirgotāji nespēj kontrolēt sūtījumu piegādes procesu un pakas mēdz pazust, bet interneta veikali šādos gadījumos spiesti atmaksāt pircējam naudu par nesaņemto vai laikā nepiegādāto preci, vēsta laikraksts Diena.

Otrs iemesls piegādes liegumiem pret Latviju esot fakts, ka daudziem preču ražotājiem un izplatītājiem mūsu tirgus nešķiet pietiekami pievilcīgs, lai investētu līdzekļus garantijas saistību izpildē, piegādes loģistikā, reklāmā un servisā. «Viedtālruņu un citu elektronisko ierīču ražotāji grib ar savām «modes precēm» vispirms apgādāt lielākos noieta tirgus, un neviena valdība vai starptautisks tirdzniecības līgums nevar tiem aizliegt diskriminēt citur dzīvojošus patērētājus,» laikrakstam skaidrojusi Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

Savukārt Latvijas Bankas vecākais ekonomists Igors Kasjanovs, kurš interneta veikalu pakalpojumus izmanto jau apmēram desmit gadu, Dienai teicis, ka ārvalstu komersanti preces uz Latviju mēdz nesūtīt arī bailēs no krāpšanas mēģinājumiem caur interneta norēķinu sistēmu PayPal. «Cilvēki, kuri tirgo preces portālā eBay, zina, ka pastāv dažādas shēmas, caur kurām krāpnieki gūst labumu no komersanta,» norādījis I. Kasjanovs.

Sava loma sarežģītajās attiecībās starp Latviju un ārzemju interneta veikaliem esot arī mūsu valsts nodokļu politikai - visiem no trešajām valstīm saņemtajiem sūtījumiem, kas netiek klasificēti kā dāvanas un pārsniedz 10 eiro vērtību, papildus transportēšanas izmaksām tiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis, savukārt, ja prece ir vērtīgāka par 150 eiro, to apliek arī ar ievedmuitas nodokli, kura apmērs atkarīgs no mantas cenas. Virtuālās iepirkšanās cienītāji atklājuši, ka iemanījušies nodokļus apiet, ar aizjūras pārdevējiem sarunājot, lai viņi sūtījumu marķē kā dāvanu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra