AS Latvijas Balzams (LB) ar šodien prezentēto dzērienu «Rīgas dzirkstošais bezalkoholiskais» plāno pārsniegt bezalkoholiskā dzirkstošā vīna pārdošanas apjomus, sacīja ražošanas direktors un uzņēmuma pašreizējais vadītājs Ronalds Žarinovs.
Portālam Nozare.lv viņš norāda, ka dzirkstošais vīns patlaban veido aptuveni 20% no kompānijas kopējā alkohola tirgus un šā gada pirmajos deviņos mēnešos pārdots 300 tūkstošu dekalitru apjomā.
Pēc R. Žarinova teiktā, ir grūti prognozēt, cik tieši vairāk izdosies pārdot dzirkstošā vīna bezalkoholisko versiju, taču viņš akcentēja, ka produktam nebūs tik izteikta sezonalitāte, tāpēc ka tas būs pieejamāks lielākam patērētāju lokam nekā «Rīgas Šampanietis», kura pārdošanas apjomi gada nogalē pieaug aptuveni seškārtīgi.
R. Žarinovs arī uzsver, ka produkta ražošanai nav bijušas nepieciešamas lielas investīcijas, daži tūkstoši latu, jo ražotni nav bijis speciāli jāpielāgo.
«Patlaban šī ir tukša tirgus niša, jo neviens nepiedāvā bezalkoholisku šampanieti, kas būtu darīts no vīnogu sulas, un arī pašreizējais piedāvājums nebija pietiekami labs,» saka R. Žarinovs.
Jauno dzērienu plānots piedāvāt arī eksporta tirgiem. Igaunija un Lietuva būšot pirmie, kur to būs iespējams iegādāties «vēl pirms Valentīna dienas». R. Žarinovs neslēpj, ka atsevišķiem eksporta tirgiem tiks piedāvāts atšķirīgs produkts, jo, piemēram, Lietuva, visticamāk, pieprasīs saldāku variantu par pašreiz jau Latvijas veikalos nopērkamo «Rīgas dzirkstošo bezalkoholisko».
Galvenais uzdevums, veidojot dzērienu, bijis saglabāt dzirkstošajam vīnam raksturīgo garšu, aromātu un burbuļus. «Tas nav bērnu šampanietis, un mūsu mērķis nav arī konkurēt ar cidoniju sulas dzērienu «Mežezers»,» klāsta kompānijas zīmolu direktors Valters Kaže.
«Rīgas dzirkstošo bezalkoholisko» dara no vīnogu sulas, cukura sīrupa un ūdens, nodrošinot īpašus raudzēšanas apstākļus, lai tajā neveidotos nekāds alkohola saturs, taču lai garšas niansēs tas tikai niecīgi atšķirtos no šampanieša. Dzēriena rekomendējamā cena ir nedaudz zemāka nekā dzirkstošajam vīnam.
Gadu kopumā Latvijas Balzams plāno noslēgt ar nelielu kritumu, taču tas būšot mazāks par pirmajos deviņos mēnešos piedzīvoto 11% samazinājumu.
Kā galveno rādītājus ietekmējošo faktoru Žarinovs min nelegālo alkohola tirgu, kas Latvijā veido aptuveni 40% un ko veicina celtais akcīzes nodoklis. «Ja nebūtu notikusi akcīzes nodokļa celšana alkoholam, Latvijas Balzams nodokļos valstij būtu papildus samaksājis vairāk nekā miljonu latu,» uzskata uzņēmuma vadītājs.
Latvijas Balzama neauditētais apgrozījums 2011.gada pirmajos deviņos mēnešos bija 46,7 miljoni latu, kas ir par 11% mazāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Kompānija sasniegusi 2,14 miljonu latu neauditēto peļņu, kas ir par 1% mazāk nekā 2010.gada pirmajos deviņos mēnešos.
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet pašreizējo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Latvijas Balzams ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.
#3/6
AS Latvijas Balzams jaunā dzēriena Rīgas dzirkstošais bezalkoholiskais degustācija.
#5/6
AS Latvijas Balzams ražošanas direktors un uzņēmuma pašreizējais vadītājs Ronalds Žarinovs prezentē jauno Latvijas Balzama dzērienu Rīgas dzirkstošais bezalkoholiskais.