Mazumtirdzniecība

Lindex valdē iecelts Uldis Kalniņš

Gunta Kursiša, 01.03.2012

Jaunākais izdevums

Apģērbu mazumtirgotājas SIA Lindex valdē notikušas izmaiņas, un valdes locekļa amatā iecelts Uldis Kalniņš, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes preču mazumtirgotājs "Lindex" pavēstījis, ka uzsāk izmaksu samazināšanas programmu, tai skaitā samazinās darbinieku skaitu.

"Lindex" gadu sācis ar lielu apgrozījuma pieaugumu un peļņas palielinājumu, taču globālās koronavīrusa pandēmijas dēļ situācija mainījās. Lai rīkotos atbilstoši situācijai un mazinātu sekas, "Lindex" ātri ieviesa efektīvus pasākumus. Tagad "Lindex" sāk īstenot vēl citus pasākumus, lai uzņēmums arī turpmāk darbotos efektīvi, skaidro zīmola pārstāve Baltijas valstīs Ilze Rubene.

"Pavasarī un vasarā mēs jau parādījām, ka varam izaicināt paši sevi. Mēs sekmīgi un ātri pielāgojāmies klientu vajadzībām un arī īsā laikā daudz apguvām un sasniedzām. Lai nodrošinātu nepārtrauktu uzņēmuma darbību un "Lindex" spētu efektīvi darboties, sastopoties arī ar citiem izaicinājumiem, mēs tagad ieviešam papildu pasākumus un samazinām izmaksas," stāsta izpilddirektore Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lindex saskata potenciālu jaunā sieviešu apakšveļas zīmolā Closely

Lelde Petrāne, 15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lindex nodibinājis partnerattiecības ar jaunu Zviedrijas sieviešu apakšveļas zīmolu Closely. Partnerattiecības ir daļa no Lindex centieniem meklēt jaunas izaugsmes iespējas.

Zīmolu Closely radījuši zviedri - Tūve Langseta (Tove Langseth) un Filips Nilsons (Filip Nilsson). T. Langseta bijusi reklāmas aģentūras Nord DDB vadītāja, bet F. Nilsons vairāk nekā 20 gadus strādājis Zviedrijas lielākajā reklāmas aģentūrā Forsman & Bodenfors par radošo direktoru. Kopā viņi izveidoja jauno sieviešu apakšveļas zīmolu Closely, un jau no paša sākuma Lindex viņiem pievienojās kā partneris un investors.

«Mūsu partnerattiecības ar Closely ir lielisks piemērs tam, kā radīt jaunas biznesa iespējas. Analizējot globālo sieviešu apakšveļas tirgu, mēs saskatījām lielu potenciālu Tūves un Filipa novatoriskajā idejā,» teic Lindex vadītāja Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības grupas "Stockmann" direktoru padome nolēmusi sākt stratēģisku izvērtējumu, lai grupas darbības centrā izvirzītu zīmolu "Lindex" un, iespējams, mainītu grupas nosaukumu uz "Lindex Group", kā arī izpētītu "Stockmann" universālveikalu biznesa stratēģiskās alternatīvas, teikts "Stockmann" paziņojumā Helsinku biržai.

Tajā norādīts, ka iespējamā nosaukuma maiņa labāk atspoguļotu apģērbu tirdzniecības struktūrvienības "Lindex" lomu grupas uzņēmējdarbībā. 2022.gadā ar ieņēmumiem 661 miljona eiro apmērā "Lindex" nodrošināja vairāk nekā divas trešdaļas no "Stockmann" grupas ieņēmumiem, bet ar pamatdarbības peļņu 90 miljonu eiro apmērā "Lindex" bija galvenais peļņas avots "Stockmann" grupā.

Iespējamā nosaukuma maiņa gan neietekmētu "Stockmann" universālveikalus, kas turpinātu darboties ar "Stockmann" zīmolu, sacīts paziņojumā.

Izpētot stratēģiskās alternatīvas "Stockmann" universālveikalu biznesam, uzņēmums izvērtēs, kāda būtu labākā vide biznesa attīstībai nākotnē. Šīs iespējas ietvers uzņēmuma neatkarības palielināšanu grupas ietvaros, iespējamo īpašnieku maiņu vai stratēģisko partnerību apsvēršanu, vai arī darbības turpināšanu pašreizējā struktūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā krūts vēža mēneša ietvaros «Lindex» laiž klajā apģērbu kolekciju, 10 % no šīs kolekcijas ieņēmumiem apņemoties ziedot cīņai pret krūts vēzi.

17 gadus uzņēmums «Lindex» oktobrī ir atbalstījis cīņu pret krūts vēzi un ziedojis līdzekļus cīņai pret to. «Lindex» kopā ar klientiem līdz šim ir ziedojis 13,9 miljonus eiro.

Latvijā «Lindex» sadarbības partneris ir Onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība «Dzīvības koks».

«Mēs uzņēmumā «Lindex» vēlamies atbalstīt un iedvesmot sievietes. Ja mēs apvienojam savus spēkus, var notikt brīnums. Mēs esam radījuši ikdienas apģērbu kolekciju labam mērķim, tajā ir apģērbi, kas ir paredzēti valkāšanai dažādos veidos. Mēs ceram, ka ikviens varēs atrast ko īpašu tieši savai garderobei. Kolekcija atspoguļo to, kas «Lindex» darbiniekiem ir svarīgi — mēs kopā esam spēks,» stāsta Pia Ekholma (Pia Ekholm), «Lindex» dizaina un iepirkumu vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pieaugusi Lindex Latvia peļņa

Gunta Kursiša, 26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirdzniecības SIA Lindex Latvia peļņa pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2010. gadu, ir pieaugusi par 95 tūkst. Ls, informē Lursoft.

Lindex Latvia pārdošanas apjomi palielinājušies 2011. gada otrajā pusē, bet kopumā pērn pārdots par 2,6% vairāk nekā pirms gada.

Lindex Latvia mātes uznņēmums ir Somijā bāzētais Lindex OY, un kopš 2007. gada Lindex AB ir Stockman grupas kompānija.

2011. gadā Lindex Latvia galvenokārt darbojās jaunu klientu piesaistīšanas, zīmola atpazīstamības veicināšanas un apkalpošanas standartu uzlabošanas jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā «RAF centrs» atklāts desmitais «Lindex» veikals Latvijā. Veikala atvēršana norisinājās 25.novembrī, zviedru modes apģērbu tirgotājam «Lindex» paplašinot savu darbību Latvijā.

Aptuveni 537 kvadrātmetrus lielā veikala interjerā izcelts zīmola skandināviskais mantojums.

Lēmums par veikala atvēršanu Jelgavā pieņemts, jo konstatēts, ka pilsētas un tās apkārtnes iedzīvotāji iegādājas «Lindex» apģērbu interneta veikalā lindex.com un dodas iepirkties uz Rīgu. «Vēlamies būt tuvāk mūsu klientiem un redzam perspektīvu šajā pilsētā,» saka «Lindex» Baltijas reģiona vadītāja Ieva Dude-Beinaroviča.

«Pēc tirdzniecības centra «RAF centrs» pārbūves ir papildināts nomnieku sastāvs,» norāda tirdzniecības centra vadītājs Vitolds Kaupass.

«Lindex» ir viens no vadošajiem modes preču tīkliem Eiropā ar aptuveni 480 veikaliem 17 valstīs. Lindex ir daļa no somu pārstāvētās Stockmann grupas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu un bērnu apģērbu mazumtirgotāja SIA «Lindex Latvia» darbība pagājušajā gadā uzlabojusies, un tas palielinājis apgrozījumu par 11,5% salīdzinājumā ar 2016.gadu līdz 10,434 miljoniem eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem pieaugusi par 12,6% un bija 1,454 miljoni eiro.

«2017.gadā bija vērojama gan SIA Lindex Latvia, gan Latvijas mazumtirdzniecības nozares rādītāju izaugsme, kā rezultātā sabiedrība gadu noslēdza ar 12% pārdošanas apjomu pieaugumu pret pagājušo gadu,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

SIA «Lindex Latvia» gada pārskatā atzīmē, ka tirdzniecības ieņēmumu sadalījums gada laikā bija nevienmērīgs, kas saistīts ar preču sezonalitāti un izpārdošanas kampaņām. Uzņēmuma ieņēmumi bija lielāki gada otrajā pusē un Ziemassvētku laikā.

SIA «Lindex Latvia» par galveno uzdevumu 2017.gadā bija izvirzījis pakalpojumu standartu uzlabošanu un ikdienas darbību optimizēšanu. Uzņēmums 2017.gadā nodarbināja 92 darbiniekus, kas bija par trīs vairāk nekā gadu iepriekš, un tas pagājušā gada beigās pārvaldīja 10 veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lindex Latvia rekordliela peļņa

Žanete Hāka, 17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Lindex Latvia uzrādīja augstāko neto apgrozījuma rādītāju kopš uzņēmuma dibināšanas 2005. gada nogalē, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums aizvadītajā gadā sasniedza 8,486 miljonus eiro, savukārt 2013. gadā tas bija 7,384 miljoni eiro. Pērn uzņēmuma peļņa sasniedza rekordlielus apmērus - 1,008 miljonus eiro pēc nodokļu nomaksas. Lindex Latvia rentabilitātes rādītājs 2014. gadā pakāpās līdz 36,23.

Aizvadītajā gadā Lindex Latvia atvēra vienu jaunu veikalu, līdz ar to gada nogalē kopumā pārvaldīja jau deviņus apģērbu veikalus. Kopumā Lindex Latvia darbība pērn raksturojama ar darbības uzlabošanos, jo visa gada griezumā bija novērojama finanšu rādītāju izaugsme salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.

2015. gadā Lindex Latvia veiks pasākumus veikalu darbības optimizēšanai un tirgus pozīciju saglabāšanai, pārskatot darbības procesus, optimizējot izmaksas un paaugstinot efektivitāti, kā arī vairāk uzmanības pievēršot aktivitātēm, kas vērstas uz zīmola atpazīstamības veicināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot pieprasījumam un tendencēm mazumtirdzniecībā, Lindex laiž tirgū ilgtspējīgas apakšveļas kolekciju.

Kolekcija veidota romantiskā noskaņā ar mežģīnēm, kuru ražošanā daļēji izmantotas atkārtoti pārstrādātas mežģīnes, informē mazumtirgotājs.

Šīs kolekcijas apakšveļu ar atkārtoti pārstrādāto mežģīņu elementiem var valkāt zem smalkiem un plāniem vasaras apģērbiem, un šim nolūkam veidots arī dažu kolekcijas krūšturu modeļu risinājums ar krusteniskām lencītēm vai bez lencītēm.

Preces ir baltā, gaiši rozā un gaiši zilā krāsā.

Lindex ir viens no vadošajiem modes zīmoliem Eiropā ar 470 veikaliem 17 valstīs. Lindex biznesa koncepcija ir piedāvāt modes preces par pieejamām cenām.

Lindex ir daļa no somu pārstāvētās Stockmann grupas.

Kā vēstīts, Rīgas universālveikala Stockmann 1. stāvā sācis darboties bezmaksas dzeramā ūdens uzpildes punkts. Tas mudina veikala klientus izvairīties no lieku plastmasas pudeļu iegādes, tā samazinot plastmasas atkritumu daudzumu. Realizējot ilgtspējas programmu, Stockmann arī pārtraucis vienreizlietojamo plastikāta trauku tirdzniecību, tos aizstājot ar videi draudzīgiem risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. februāra Lindex Baltijā piemēros maksu par plastmasas maisiņiem, iegūto peļņu ziedojot starptautiskai organizācijai un tās darbam, kura mērķis ir uzlabot tīra ūdens un sanitārijas pieejamību pasaules nabadzīgākajās kopienās, informē uzņēmumā.

Ar šādu soli Lindex Baltijas valstīs pievienojas iniciatīvai One Bag Habit, kuras mērķis ir samazināt maisiņu patēriņu un palielināt informētību par to negatīvo ietekmi uz vidi.

«Mēs priecājamies par iniciatīvas One Bag Habit sākšanu Baltijas valstīs un domājam, ka mūsu klienti to atbalstīs. Iniciatīvas One Bag Habit mērķis ir paātrināt pāreju uz ilgtspējīgāku iepirkumu maisiņu patēriņu,» stāsta Baltijas reģiona vadītāja Ieva Dude Beinaroviča.

One Bag Habit ir kopēja iniciatīva, kuru 2017. gada 1. jūnijā Zviedrijā aizsāka Lindex, KappAhl un H&M. 2018. gada sākumā tai pievienosies pārējie Lindex veikali Norvēģijā, Somijā, Polijā, Čehijas Republikā, Slovākijā, AK un Baltijas valstīs. Šī iniciatīva ir atbilde uz ES direktīvu, kas paredz plastmasas iepirkumu maisiņu patēriņa samazināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas ražotājs ASUS izveidojis biznesa klēpjdatoru sēriju ExpertBook, kas īsā laikā guvusi popularitāti koorporatīvo klientu vidū.

Biznesa klientiem ražotājs piedāvā gan plašu produktu klāstu jebkura uzņēmuma vajadzībām un iespējas veikt speciālas konfigurācijas pasūtījumus, gan premium garantijas programmas un augstas kvalitātes servisu. Artūrs Kadincovs, SIA Numbero APP vadītājs norāda, ka premium garantijas serviss un pieejamā cena bijuši vieni no galvenajiem iemesliem, kāpēc uzņēmums izvēlējies iegādāties tieši ExpertBook sērijas klēpjdatorus.

Trīs gadu garantija

Dators mūsu biznesā ir ļoti nozīmīgs instruments, tāpēc mēs ar kolēģiem rūpīgi izvērtējām un ilgi analizējām tirgu, līdz nonācām pie lēmuma par konkrētā modeļa iegādi, atzīmē A.Kadincovs. “Šobrīd esam nopirkuši trīs ASUS ExpertBook B7 Flip klēpjdatorus, kas kopumā mums izmaksāja 3600 eiro. Jāsaka, ka līdzīgas konfigurācijas datori pie citiem ražotājiem maksāja krietni dārgāk, tāpēc, ņemot vērā šo faktu un manu iepriekšējo veiksmīgo pieredzi ar citiem ASUS modeļiem, izvēle bija diezgan pašsaprotama. Svarīgs aspekts bija arī premium garantija - ASUS bija vienīgais ražotājs, kas arī juridiskajām personām piedāvāja trīs gadu garantiju jau pamata cenā.. Citi ražotāji fiziskām personām, atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam, parasti paredz divu gadu garantiju, bet juridiskajām personām - vien gada garantiju. Tas ir ļoti īss periods, jo iepriekš vairākkārt bijām saskārušies ar situācijām, kad, pāris mēnešus pēc garantijas beigām, dators salūzt un mums tas ir jāremontē par saviem līdzekļiem. Šajā gadījumā mēs varam būt pārliecināti, ka trīs gadus varam dzīvot bez liekām galvassāpēm, jo ražotājs ir par mums parūpējies - ja pat datoram kaut kas notiks, tas tiks saremontēts,” atzīmē A.Kadincovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmas viesmīlības nozarē ir jārisina nekavējoties, nevis gausi tās jāatliek, novērojot, kā viens pēc otra aizveras neskaitāmi viesmīlības uzņēmumi, pauda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) vadītājs Andris Kalniņš.

Viņš skaidroja, ka jau patlaban novērojams, ka darbu beidz vairāki teju leģendāri restorāni, piemēram, "Vincents" un "Čarlstons", taču šie ir tikai pazīstamākie restorāni, jo savu darbību pārtrauc vai ir smagas izvēles priekšā arī daudzi mazpazīstamāki restorāni, kafejnīcas un citas ēdināšanas iestādes.

"Tās ir problēmas, ar ko nozare saskaras jau vairākus gadus - Covid-19 mantojums, situācija pasaulē ģeopolitiskajā kontekstā, pieaugošā inflācija un darba spēka trūkums," norādīja Kalniņš, atgādinot, ka patlaban ēdināšanas nozares nodokļu parāds ir uzkrājies 44,2 miljonu eiro apmērā, kas galvenokārt saistās ar Covid-19 laiku.

Vienlaikus Kalniņš uzsvēra, ka patlaban ēdināšanas nozare, abstrahējoties no šī parāda, ir nerentabla un ar zemu konkurētspēju. Cita starpā pandēmijas laikā nozare ir zaudējusi aptuveni 30% darba spēka, savukārt kopējais atalgojums nozarē ir pieaudzis par 20%, kas pamatojams ar darba spēka trūkumu un kopējo inflāciju valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā 20-30% no izmitināšanas tirgus varētu būt nesertificēti pakalpojuma sniedzēji

LETA, 24.03.2023

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) valdes priekšsēdētājs Andris Kalniņš.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 20-30% no izmitināšanas tirgus dalībniekiem varētu būt nesertificēti pakalpojuma sniedzēji, intervijā pieļāva Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) valdes priekšsēdētājs Andris Kalniņš.

Viņš skaidroja, ka tie ir gan hosteļi, gan dzīvokļi, kas tiek piedāvāti tūristiem, tāpat arī laukos ir nesertificēti viesu nami, kas neievēro nosacījumus un nemaksā nodokļus.

"Par to mums daudz sūdzas arī reģionu pārstāvji, ka, piemēram, ir ļoti grūti uzturēt muižu, maksājot visus nodokļus un ievērojot visas drošības prasības, ja turpat blakus ir kaimiņš Jānis, kurš neizsniedz čekus un var piedāvāt pavisam citu izmitināšanas cenu," norādīja Kalniņš.

Taujāts par galvenajiem mērķiem, kurus izvirzījis jaunajā amatā, Kalniņš uzskaitīja divus - sakārtot īstermiņa tūrisma mītņu regulējumu, lai ar īstermiņa izmitināšanu varētu nodarboties tikai sertificētas naktsmītnes, un turpināt darbu pie pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinātās likmes piemērošanas sabiedriskajai ēdināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lindex Latvija uzlabojis finanšu rādītājus

Gunta Kursiša, 14.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lindex Latvia pērn palielinājusi gan apgrozījumu, gan peļņu, liecina Lursoft dati.

Tiesa gan, uzņēmuma pārstāvji norāda, ka tirdzniecības ieņēmumu sadalījums aizvadītajā gadā bijis nevienmērīgs – lielākie ieņēmumi gūti gada otrajā pusē un Ziemassvētku laikā. Nevienmērīgums tirdzniecībā saistīts ar preču sezonalitāti un izpārdošanas kampaņām. Uzņēmuma vadība arī norāda, ka īsā laika posmā apģērbu tirgu galvenokārt ietekmē tādi faktori kā patēriņam atvēlētie līdzekļi, mājsaimniecības rīcībā esošie ienākumi, izmaiņas modes tirgū, laika apstākļi, kā arī konkurence. Šie faktori lielākoties ietekmē sieviešu un bērnu apģērbu tirdzniecību, kamēr apakšveļas tirdzniecība nav tik atkarīga no ekonomiskās situācijas, modes un laika apstākļiem, skaidro Lindex Latvija vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada tūrisma sezona būs līdzīga 2022.gada otrajai pusei un viesnīcu aizpildījums būs samērā augsts - sezonas laikā ap 90%, kamēr nesezonas laikā - ap 60-70%, prognozēja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) valdes priekšsēdētājs Andris Kalniņš.

"Tomēr arī viesnīcu nozarē galvenā problēma ir energocenu kāpums un ēku uzturēšana. Tādēļ daudz būs atkarīgs no energocenām," atzīmēja LVRA vadītājs.

Kalniņš skaidroja, ja salīdzina 2022.gadā apkalpoto tūristu skaitu ar 2019.gadu, tad Latvija atrodas stabilā pēdējā vietā visā Eiropas Savienībā, un viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmējis pagājušā gada rezultātus, ir Krievijas karadarbība Ukrainā.Cita starpā pērn sezonas sākumā rezervācijas atcēla liela daļa spāņu un vācu tūristu, taču tagad redzams, ka cilvēki saprot, ka Latvija atrodas salīdzinoši drošā vietā, norādīja Kalniņš.

Vaicāts par to, kādu valstu tūristi apmeklē Latviju, LVRA valdes priekšsēdētājs pauda, ka daudz aktīvāki ir kļuvuši Baltijas valstu tūristi. Tāpat ir daudz tūristu no Somijas, Vācijas, Spānijas un Polijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Veiktas izmaiņas brīvostu valdēs

LETA, 08.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien nolēma veikt izmaiņas Rīgas un Ventspils brīvostu valžu sastāvā.

Ekonomikas ministra izvirzītais pārstāvis Artis Stucka atbrīvots no darba Rīgas brīvostas valdē. Viņa vietā ostas valdē iecelts Valmieras pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Baiks. Viņš varēs apvienot abus šos amatus un saglabās arī citus amatus, paliekot Valmieras pilsētas kapitāldaļu turētājs SIA VTU Valmiera un SIA Vidzemes slimnīca.

Stucka saglabājis vietu Rīgas brīvostas valdē, bet turpmāk tajā pārstāvēs Satiksmes ministriju. Savukārt Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš no šī amata atbrīvots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā var ienākt jauni apģērbu tirgotāji

Žanete Hāka, Vēsma Lēvalde, Sandra Dieziņa, 30.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirdzniecības nozarē konkurence ir asa, tomēr uzņēmumi saskata vietu izaugsmei.

Viņi gan atzīst, ka Varner Gruppen pārstāvēto Cubus, Bik Bok un Dressman aiziešana no tirgus konkurenci būtiski nemazinās, jo paredzams, ka nākotnē nozarē ienāks jauni zīmoli, kas plaši pārstāvēti Eiropā. Tiesa gan, lielākā aktivitāte prognozējama ap Rīgu, un reģionos jaunu zīmolu veikalus atvērs vien retais.

Lietuvas un Latvijas pašreizējā mazumtirdzniecības līdera Apranga ģenerāldirektors Rimants Perveņecks spriež, ka Varner Gruppen aiziešana no Latvijas tirgus situāciju apģērbu nozarē īpaši neietekmēs, jo «tas nav tā kalibra spēlētājs, kas noteiktu toni tirgū». Viņš saredz, ka skandināvu vietu ātri vien aizņems jau esošie spēlētāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvija kā ārvalstu tūristu galamērķis nav īpaši pieprasīta

LETA, 26.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerības par sekmīgu vasaras sezonu nav pilnībā attaisnojušās, pauda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) vadītājs Andris Kalniņš.

Viņš norādīja, lai gan salīdzinājumā ar 2022.gada vasaru šis gads ir bijis veiksmīgāks, jāņem vērā, ka pērn gada pirmā puse tika pavadīta Covid-19 ēnā ar visiem to saistītajiem ierobežojumiem, kā arī pasaules satricinājumiem saistībā ar ģeopolitiskajiem notikumiem, kuru sekas īpaši izjuta Austrumeiropas valstis.

"Arī šogad, protams, izjūtam sekas, kuras radījusi ģeopolitiskā situācija Eiropā, taču tās ir mazāk jūtamas un savā ziņā esam arī adaptējušies," sacīja Kalniņš, atzīmējot, ka nozare salīdzina 2023.gadu ar pirms pandēmijas periodu, proti, 2019.gadu.

Tostarp Kalniņš atzina, ka 2023.gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu ārvalstu tūristu skaits Latvijā bija būtiski mazāks. Pie tam no janvāra līdz maijam, pat ņemot vērā Pasaules čempionātu hokejā, kas notika Rīgā, ārvalstu tūristu skaits Latvijā bija par aptuveni 30% mazāks nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, Latviju ierindojot pēdējā vietā starp Eiropas Savienības dalībvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas ražotājs ASUS nācis klajā ar jaunu biznesa datora modeli ASUS M3700 jeb viss vienā (all-in-one), ko jau atzinīgi novērtējuši vairāki vietējie uzņēmēji.

Datortehnika mūsdienās ir jebkura biznesa neatņemam sastāvdaļa, tāpēc svarīgi, lai tā ne tikai apmierinātu visas uzņēmuma vajadzības, bet būtu arī nopērkama par finansiāli izdevīgu cenu, norāda Aigars Paegle, Sherlog Latvija vadītājs. ASUS šajā gadījumā trāpījis desmitniekā - jaunais viss vienā modelis ir gan ērts, jaudīgs, funkcionāls un vizuāli pievilcīgs, gan atbilstošs klientu finanšu prasībām, teic A.Paegle, kurš novērtē arī citas ražotāja piedāvātās iespējas tajā skaitā premium garantijas programmas un augstās kvalitātes servisu.

Apmierina vajadzības

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu biznesā Latvijā lielākā problēma patlaban ir darbaspēka pieejamība, kas kavē nozares uzņēmumu iespējas attīstīties, aģentūrai LETA atzina AS «VVS Holding», kam pieder restorānu «Vairāk saules» īpašnieks «Vēl vairāk saules», līdzīpašnieks Mārtiņš Kalniņš.

«Šobrīd lielākā problēma ir atrast labus darbiniekus. Kvalitatīvi un labi attīsties traucē nevis finansējuma pieejamība, bet darbaspēka pieejamība, kas ir mūsu lielākā problēma šobrīd,» teica Kalniņš.

Viņš piebilda, ka darbaspēka pieejamība kā problēma pastāvējusi arī agrāk, bet pēdējos gados tā kļuvusi jūtamāka un šobrīd situācija ir līdzīga kā 2007.gadā, kad algas kāpa straujāk nekā valsts ekonomika.

Kalniņš teica, ka arī mazāk cilvēku apgūst profesiju. «Ja kādreiz kulinārijas skolu, kur māca pavārus un konditorus, katru gadu pabeidza trīs klases audzēkņu, no kuriem labākos bija iespējams ņemt praksē un piedāvāt viņiem darba vietas, tad šobrīd skola nespēj nokomplektēt pat vienu klasi,» pārdomās dalījās Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par AS Pasažieru vilciens (PV) jauno valdes priekšsēdi iecelts Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns, šodien žurnālistus brīfingā informēja valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvis Dins Merirands.

Valdē vēl apstiprināti Latvijas Dzelzceļa (LDz) finanšu direktors Māris Bremze un LDz darbinieks Mikus Pērse.

Lubāns norādīja, ka valdei ir doti precīzi uzdevumi - rast veidu, kā mazināt uzņēmuma budžeta deficītu, tāpat jālemj par vilcienu nomas iepirkuma iespējamo turpināšanu. Šodien iepazīstoties ar operatīvo finanšu situāciju uzņēmumā, Lubāns sapratis, ka būs arī jāpielieto krīzes menedžmenta metodes. Risinājumu nomas iepirkumam valde piedāvāšot divu nedēļu laikā, bet budžeta deficīta risinājumus mēģināšot rast divu mēnešu laikā.

Lubāns skaidroja, ka vispirms jāizvērtē vilcienu nomas līdzšinējā konkursa procedūra, kā arī iespējamie riski, pieņemot vienu vai otru lēmumu. Patlaban tikšot izvērtēts, cik pamatotas ir uzvarētāja piedāvātās darījuma summas, un Lubāns neizslēdza iespēju, ka sagatavoto līgumu ar Stadler varētu arī neparakstīt. Taču vispirms esot jāizpēta iepirkuma juridiskais rāmis, tad arī valde sapratīšot, kādā situācijā uzņēmums ir un uz kurieni virzīties tālāk. Attiecībā uz otru pretendentu Hyundai Lubāns norādīja, ka patlaban viņam nav informācijas, kāpēc Hyundai piedāvājums ir noraidīts un cik lieli riski būtu, ja pārskatītu iepirkuma komisijas lēmumus. Par to, cik plašas ir manevra iespējas, uzņēmuma valde SM ziņošot pēc divām nedēļām. Būtiska esot arī abu iepirkuma pretendentu nostāja un Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumi. Pagaidām Lubānam nebija informācijas, ka Hyundai ir iesniedzis birojam sūdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Latvijas Radio Ziņu dienests izsaka neuzticību uzņēmuma valdei un pieprasa tās atkāpšanos

LETA, 10.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Radio Ziņu dienests izteicis neuzticību Latvijas Radio valdei, vienlaikus pieprasot tās atkāpšanos vai atbrīvošanu, informēja uzņēmumā.

Ziņu dienesta darbinieki ar atklātu vēstuli par situāciju uzņēmumā vērsušies pie Latvijas Radio valdes, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP), Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas, Kultūras ministrijas, Ministru kabineta, Latvijas Valsts prezidenta Egila Levita un plašsaziņas līdzekļiem.

Vēstulē uzsvērts, ka Latvijas Žurnālistu asociācijas 2017.gada nogalē paustās bažas par Latvijas Radio vadības izvēli, tostarp valdes locekļa amatā ieceļot ar politisku partiju saistītu cilvēku, ir piepildījušās.

«Pašreizējās Latvijas Radio vadības bezdarbība un apzināta rīcība liecina, ka tās interesēs nav spēcīgs un neatkarīgs sabiedriskais radio kā neatņemama demokrātijas sastāvdaļa. Vēl vairāk - kopš pašreizējās valdes darba sākuma Latvijas Radio vadība ir ne tikai pieļāvusi būtisku Ziņu dienesta novājināšanu, bet pat apzināti rīkojusies kaitnieciski, graujot Ziņu dienestu, no kura vistiešāk un visvairāk Latvijas Radio ir atkarīga sabiedrības informētība un drošība,» teikts vēstulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir notikušas izmaiņas Baltijā vadošā medikamentu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmuma Tamro Baltics vadībā. B2C kanāla un komercdirektors Kristers Tamms (Krister Tamm) iecelts par Tamro Baltics izpilddirektora vietnieku, kā arī valdei pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Aleksejs Boroduļins, Uldis Priekulis un Inese Žēpere.

Pēc līdzšinējā Tamro Baltics B2B kanālu un piegādes ķēdes direktora Kestuta Dubinkas lēmuma aiziet no uzņēmuma pēc 20 gadu darba, tostarp pēdējos trīs gadus strādājot Baltijas valdes sastāvā, tika nolemts paplašināt Baltijas valdes sastāvu.

“Paplašinātā komanda ļaus mums vairāk koncentrēties uz iespējām Baltijas veselības aprūpes tirgū, kā arī izmantot iekšējo efektivitāti Baltijas valstīs kopā ar mūsu spēcīgajām vietējām vadības komandām Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Būdami lielākais farmācijas vairumtirgotājs Baltijā un vadošais aptieku tīkls, esam apņēmušies rūpēties par pacientiem un klientiem visās Baltijas valstīs,” par izmaiņām uzņēmuma valdē saka Tamro Baltics izpilddirektors Leons Jankelevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 6.janvāra darbu VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) valdē sāks jaunais valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs, informē VNĪ.

Par viņa iecelšanu šajā amatā VNĪ padome lēma pagājušā gada 11.oktobrī.

R.Griškevičam ir pieredze operatīvās darbības, finanšu un investīciju uzraudzībā, stratēģiskajā plānošanā un iepirkumu pārraudzībā, kā arī lielu uzņēmumu vadībā Latvijā, Centrālās un Austrumeiropas valstīs. Vairāk nekā desmit gadu strādājis dažādās būvmateriālu ražotāja "Cemex" (tagad "Schwenk Latvija") struktūrvienībās, tostarp bijis "Cemex Baltic’s & Finland" valdes loceklis, "Cemex Baltic Cement Russia" un "Cemex Hungary" vadītājs.

VNĪ valdē R.Griškevičs būs atbildīgs arī par finanšu vadību, investīciju finansēšanu un uzraudzību.

DB jau vēstīja, ka pagājušā gada nogalē darbu VNĪ valdē valdē atstājusi valdes locekle Sigita Janvāre. Viņas vietā uz laiku valdē iecelts kompānijas Juridiskās pārvaldes direktors Ojārs Valkers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Metrigen piedāvā analizēt sociālo mediju atdevi

Anda Asere, 06.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijām, kas iegulda līdzekļus savu sociālo kontu apkalpošanā, interesē arī atdeve no tiem; Metrigen mēģina palīdzēt to noskaidrot.

Metrigen ir analītikas instruments, kas darbojas interneta vidē. «Jūs izveidojat savu uzņēmuma profilu Metrigen, vienkāršā veidā tam pievienojat savus sociālos un web analītikas kontus. Rīks domāts uzņēmējdarbībai, jo šāda statistika interesē uzņēmumus, kuri iegulda naudu sociālo mediju aktivitātēs,» skaidro Uldis Katlaps, SIA Metrigen līdzīpašnieks. Šāda veida statistikas rīks parāda, kāda atdeve ir no kompānijas sociālo tīklu kontiem un cilvēkiem, kuri tajos komunicē ar sabiedrību, klientiem – kāda ir veiktspēja. Lielākoties uzņēmumiem ir profili Facebook, Twitter, Google Analytics un draugiem.lv. Šie sociālie tīkli ir bāze, uz kuras pamata uzņēmums piedāvā sociālo mediju aktivitātes analītiku. «Citiem ir arī Google+, kas nopietni un strauji aug, esam pievienojuši arī to,» saka Uldis. Ar laiku paredzēts rīkam pievienot arī Youtube un Instagram.

Komentāri

Pievienot komentāru